Diskuze

Romů v běžných školách přibývá, chlubí se stát. Školám chybí asistenti

Romští žáci už nemají tak velké překážky ke vzdělání, jako tomu bylo dříve. S odkazem na své statistiky to tvrdí ministerstvo školství. Základní školy však upozorňují, že pro výuku žáků se specifickými potřebami jim chybí peníze, kvalifikovaní učitelé i jejich asistenti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Romové nikdy nebudou mít stejnou startovací čáru, jako děti ze vzdělaných rodin, kde oba rodiče mají VŠ a dětem se věnují. A i kdyby měli (nesmysl), tak snaha studovat, něčeho dosáhnout vlastními silami se vynutit nedá ani romskými asistenty. Já toto považuji za diskriminaci nadaných dětí. Moje dvě děti měly naštěstí nadání na počty, proto po první třídě chodily do školy s rozšířenou výukou matematiky a fyziky, kde žádní cikáni nebyli. Jak k tomu ale přijdou rodiče dětí, kteří tuto možnost nemají ? Od malička jsou cikáni zvýhodňováni, už několik generací a výsledek téměř opačný - naučili se dokonale zneužívat vše, co náš stát v dobrém úmyslu (který jak známo dláždí cestu do pekel) sociálně slabým poskytuje. Není se čím chlbit, spíše lituji školáky, kteří tyto třídy s cikámy sdílejí, protože s pár dětmi z cikánského etnika ce třídě výuka nestojí zanic.Rv

12 1
možnosti

Naprosto souhlasím, dítě, které to může někam dotáhnout, má nadání, v budoucnu může přispět lidstvu nějakým objevem, je znevýhodňováno, dáváno do stejného pytle s "průměrnými" a ještě horšími. Co je na tom tak strašně špatného vychovat si elitu vědců, filozofů, objevitelů, pak průměrných pracovníků (většina dle Gaussovy křivky), a podprůměrných, kteří budou zastávat jednoduché, kopáčské práce, prodejce v obchodech apod. Je jasné, že si to stejně rodiče nadaných dětí nenechají líbit a budou nuceni si připlatit za nadstandardní školy, domácí učitele, kroužky atd. Prostě chytří, průměrní a hloupí tu budou pořád a snaha dát je dohromady způsobí jen větší "průměrnost".

2 1
možnosti

To se teda má stát čím chlubit. Ostatně není zcela zřejmé, nač potřebují Romové asistenty.

1 0
možnosti

Zřejmé to je, což o to, prostě asistenti by byli ve třídě i s vyučujícím a při vyučování pomáhají těmto těžce se učícím. Jenže !!! Stejně nemůže vyučující nasadit potřebné tempo, které vyhovuje dobře se učícím dětem, určitě ty méně vzdělatelné děti vyučovací hodinu nějak zdržují. Takže dobře se učící jsou zdržováni, a ti hůř se učící stejně až tak nestíhají, a poznamenává to celou třídu. Tyhle debilní novoty mě přivádějí k šílenství ! Chudáci kantoři !

Co se z tohoto časem vyvine ??? Že rodiče talentovanějších dětí je přehlásí jinam. A v původních třídách budou výsledky i pro ty středně učenlivé děti horší, protože se to bude čím dál víc přizpůsobovat úrovni a tempu těch špatně se učících. Tak jako na Slovensku, je tam už víc případů, že školy zůstávají v podstatě jako jen romské, protože rodiče chytřejších dětí je raději "dovážejí" jinam.

0 0
možnosti

Cikány nyní řešit nebudu, zaostalá "kultura" se vším všudy, neschopní růst. Ale ti asistenti chybí především postiženým, kterým je pobrali! Na co řešit asistenty pro někoho, kdo do školy nechodí a nechce a nemusí chodit? Takhle se jen zhorší výuka těm pracovitým a nadaným! Chce mít někdo dítě ve třídě s zaostalým a agresívním cikánětem?

3 0
možnosti

-ehm.jen dotaz,maji snad malí Vietnamci specialniho asisitenta nebo něco podobného?

Ono je to někde uplně jinde.....

5 0
možnosti

Samozřejmě ! Asijské děti jsou vychovávané od malinka k vůli něčeho dosáhnout. Aby se měly jednou líp, než jejich rodiče. Ale to bývávalo i tady! Většina rodičů se snažila v dětech podnítit k respektu k vzdělání, k úsilí to dotáhnout "někam výš".  K respektování náročnosti. Kantor byl bůh.

0 0
možnosti

To se tedy má čím chlubit. Kdyby to nebylo jen slepé a bezhlavé plnění nějakých požadavků EU tak proč ne. Ale to by se muselo zajistit, aby to nezhoršilo kvalitu škol.

1 0
možnosti

Hmmm, takže diskriminace většinové společnosti.

Živíme je a ještě se kvůli nim nebudeme dobře učit.

1 0
možnosti

H88a69n58k63a 65C28h90e40n

19. 1. 2014 21:20

V životě bych svoje děti nenechala chodit do školy, kde by bylo ve třídě víc jak 10 procent Romů. Lidi, kteří neumí po sobě spláchnout nebo říct dvě smysluplné věty, by se měli napřed naučit normálně fungovat, aby neobtěžovali ostatní (jedno, jestli se jedná o romské nebo bílé socky), pak je možné uvažovat o nějakém začleňování. Jinak je to diskriminace většiny menšinou.

5 0
možnosti

M19a50r59e87k 22H93r73u58b37y

19. 1. 2014 22:45

Staci ve tride jeden takovy rusivy element, a vyuka se bohuzel musi prizpusobit nejslabsimu zakovi. Co to znamena pro ostatni, neni myslim treba popisovat. Zaclenovani do spolecnosti by nemelo byt na ukor vetsiny.

4 0
možnosti

Pokud jakékoliv dítě při zápisu do školy má potřebné znalosti, tak na školu bude přijat. Proč některé děti tyto znalosti nemají, tak za to mohou hlavně rodiče. Ovšem jak chtít od absolventů zvláštních škol, aby jejich děti měli vyšší znalosti než mají oni?

1 0
možnosti

J93a26n 19S23v26o70b18o73d33a

19. 1. 2014 20:26

Myslíte vyžadovat od dětí při zápisu do školy vyšší znalosti než mají rodiče po absolvování povinné docházky? To by vyžadoval opravdu snad jen blázen.

0 1
možnosti

Stát se chlubí, že příbývá Romů v běžných školách. Jejich spolužáci a jejich rodiče jsou z toho nešťastní. Co je lepší?

7 0
možnosti

Proč myslíte, že v televizi ukazovali rodiče co táli před školami od půlnoci kvůli zápisu svých dětí do školy? Protože do těchto škol žádní multikulti obohacovači nechodí.

5 0
možnosti