Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RECENZE: Volební spoty připomínají letáky z místní masny

Předvolební spoty politických stran připomínají hlučný teleshopping bez nápadů. Úrovní se blíží letákům z masny, uvedla ve svém hodnocení filmová recenzentka MF DNES Mirka Spáčilová. Kandidující strany mají právo odvysílat své prezentace v České televizi a Českém rozhlasu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M21i49r78o68s59l24a37v 22D17o93u36b24r79a33v51a 3426242954243

A jéje, to je zase článek pro článek. Dělám v reklamě přes třináct let a takovouhle pitomost bych nečekal. Očekával bych koho kdo osloví a jakým způsobem. Strhat všechny to je fakt umění. Já dělám letáky nejen pro masny a to se mě dotklo.;-€

0/0
16.10.2013 20:33

M30i67c73h68a14e37l 98M60e36n43s25i75k 8511146490242

A nejlepší volební spot je stejně tenhle

http://youtu.be/15nJxD9eeOE

Co vy na něj, Mirko Spáčilová?

0/0
16.10.2013 14:11

V41á78c16l26a91v 92D77l78o92u76h67ý 2657440784730

líbí se mi heslo " Voli volí voly " , je takové upřímné, ale žádná partaj to ode mne nechce koupit:-)

0/0
16.10.2013 8:38

M16a92r65i94e 76Z47e79l74e40n60á 2634101779911

To je holt riziko podnikání. Budiž Vám chabou útěchou, že po volbách se Vaše heslo bude v mírně upravené podobě - "Voli zvolili voly" -  hojně používat;-D

+1/0
16.10.2013 9:23
Foto

J27á83n 20K40r18a19j63č 9186783323378

Chlapi jste smutni stema progandistickyma příspěvkyma. Třeba ještě můžete panáčkovat a naučit se básničku. Volební spoty jsou dost tragický, bez vtipu.

+1/0
16.10.2013 8:03
Foto

L88u94c74i 37S69m42i25t57h 2690195824

At uz je kritika na miste nebo neni, jsem rada, ze u nas doma se zapina televize pouze na hokej nebo nejaky film a sledovani odpadu v podobe predvolebnich spotu, reklam a dalsich podobnych kravin jsem usetrena

+1/0
16.10.2013 7:04

J85o19s72e76f 60K14r74ů65p37a 4912982852748

Podivný názor.:-/

Ten hokejový zápas také nemusí být bůhvijaký zážitek (korupce je v tzv vrcholovém sportu také víc než dost) A "nějaký film"... No proti gustu...

Myslím, že se do této pózy - "nezájmu o politiku" jen stylizujete, copak zde nereagujete na POLITICKÉ téma?

Předvolební spot má také svou vypovídací hodnotu. Patří do mozaiky obrazu politiků a jejich stran. Často je to kouzlo nechtěného - odhalí to, co nebylo záměrem;-)

0/0
16.10.2013 8:02

M91a57r35t35i68n 20H96a23l43á66š86e51k 2140472708274

Volební spoty jsou třeba , ale rozumný je nepotřebuje. Volíme účinnou hráz proti komunistům a Zemanovi, volíme TOP 09!!R^[>-]

+2/−6
16.10.2013 5:36

Z47u52z18a82n43a 97K10a66u40f58m58a42n23o93v44á 8898184106457

A koho to zajímá?

0/0
16.10.2013 11:38

K21a17r89e87l 59C21h69r52a51s85t35i55n65a 4143474890495

Kdo se zajímá o dění, tomu je volební kampaň lhostejná a nemusí sledovat ty blbinky pro ohlupování důvěřivých, kteří po volbách pochopí, že zase naletěli.

+2/0
16.10.2013 5:13

J90a13n 41K92u57č67e94r20a 8605638987480

A někteří dokonce nepochopí.

+2/0
16.10.2013 6:41

P32e96t42r 14Z12á58l19e57s63n58ý 3704734550571

Co je špatného na tom, že zástupce politické strany říká hlavní body programu své strany? U volebních spotů chci hlavně co nejvíce informací a tento formát je pro to nejlepší.

+2/0
16.10.2013 0:55
Foto

L79u15c12i 92S38m74i13t93h 2970155684

Nebylo by na tom spatneho vubec nic, kdyby to nebyly pouze populisticke kecy

+1/0
16.10.2013 7:07

R51u63d48o94l77f 98K56l70u13s29a88l 8917514639541

No, teď nechápu -- pokud koukám na volební spot (reklamní tedy), kde lídr říká věcné informace, tak jak to může být populismus? ;) To se přeci vylučuje ;)

0/0
16.10.2013 12:46

K38a42r84e42l 42D66v47o98ř86á88k 2184672342334

Proč autorka píše, že Dělnická strana má vůdce? Vy máte pouze psát článek a ne urážet Dělnickou stranu.

+3/−1
16.10.2013 0:10

L44u37d97v37í45k 59G94a70j61d85o58š23í13k 2525383904222

"Vůdce" je pro Dělnickou stranu urážka? 8-o

+3/0
16.10.2013 0:14

K60a38r83e46l 70D19v65o71ř11á14k 2634602152684

Je, protože paní autorka se tím snaží lidem podsouvat, že jde o neonacistickou stranu. Je opravdu průhledná jako sklo.

+4/−1
16.10.2013 0:32

D41a32n46i67e90l90a 64E15r13n59e66s79t97o82v28á 7631935709958

To je ovšem DS taky, že...

+4/−1
16.10.2013 1:15
Foto

M75a56r38e50k 86B73a28š41i64s44t55a 7403192563260

Vážená Danielo, asi máte spoustu mylných informací získaných z médií. Média jsou provládní, to dokážou pochopit i studenti. 19.10 máme tady v Ostravě opět demonstraci, myslíte si že jen tak z legrace?

+1/−1
16.10.2013 5:05

J27a90n 66Š83k46r10a57b54á34n34e78k 7895200828532

jj je, zase se bude pořádat soutěž v házení popelnicemi? ;-)

+1/0
16.10.2013 6:45

K46a19r92e64l 39D22v12o80ř58á93k 2724582982704

Škrabánku, zase jsi nedával pozor při vyučování, protože jinak bys věděl, že ty popelnice házeli policejní provokatéři v civilu. Abyste si udělal obrázek jak jsou české televize cenzurovány, tak stačí když řeknu, že v Budějovicích policejní provokatéři těžce zranili několik lidí, kolem kterých byla na zemi půlmetrová louže krve. A myslíte si, že tyto záběry vysílala některá cenzurovaná televize? Ani jedna neměla odvahu ukázat, co udělali policisté slušným lidem. Policejní provokatéři mají odvaru mlátiti lidi železnými teleskopy jen tehdy, když za nimi stojí jejich kolegové v uniformách. Ale všeho do času. Tito útočníci jsou již skoro všichni identifikováni a po změně vlády poletí.

0/0
17.10.2013 12:27

K57a29r57e33l 80D64v37o96ř20á34k 2944272122144

To tedy není, takže trestní oznámení nyní směřuje i na vás.

0/0
17.10.2013 12:22

R25o17m82a17n 58Č21e96c46h47u53r26a 6142259197179

Najdi si někde význam tohoto slova...

0/0
16.10.2013 2:23

D89a72n51i58e83l76a 15E30r65n39e27s26t48o98v67á 7691215199978

Paní Spáčilová není politický komentátor, je to filmová kritička. Spoty jsou reklama a jako taková může být natočena dobře či špatně (a vše mezi tím, nad tím a pod tím). Ona to hodnotila čistě z tohoto hlediska.

Jiná věc je - a tu jsem tam nenašla - že i v reklamním žánru může být tzv. blbá reklama úspěšnější než vtipná a dobře natočená, viz známý příklad s Bóbikem, kterou si pamatovalo 9,8 lidí z 10, ale je zlomek tušil, cože ten vtipný spot propagoval. Na druhou strany ty "blbé" typu prací prášky prostě prodávají.

Ale ruku na srdce, v době těch všech "internetů", sociálních sítí a mesiášů, kdo se rozhoduje dle volebního spotu?

A co se KSČM týče: jo, slzíme my všichni, kterým není lhostejný osud sirotků a sociálně vyloučených dětí. Ale normální je charitu podporovat, ale není od věci si uvědomit, že napsat "dáváme peníze raději na charitu" je úplně a zcela stejné reklamní sdělení jako kterékoli jiné. Je to jen použití charity v reklamě stejně, jako to dělají banky či jiné organizace.

+1/0
15.10.2013 23:49

L64u50d20v65í98k 87G72a21j81d14o16š75í49k 2275893294602

Nehledě na to, že KSČM tento model používá opakovaně už v několikátých volbách, takže nic světoborného.

+2/0
16.10.2013 0:12

V53a68š27e37k 20Ř85í26h77a 2413933578462

Spoty nespoty, ale pokud v televizi mluví bez jakékoli morálky zástupce podnikatele, který sám své podnikání postavil na podvodech v 90tých letech. Je v tomto státě hodně věcí špatně. Ve vyspělé společnosti je uplně jedno kolik plakátů máte vylepeno po městě. Je uplně jedno kolik peněz nainvestujete do kampaně. Důležité vždy je jak se chováte a jaká práce je ve vašem dosavadním životě. A pokud se v životopisech politických osobností objevuje STB, podvody je to špatně. Pokud je za politickou osobností propad ekonomiky je to špatně, Stejně tak jako když se za někým tahne podezření z korupce. Pokud se toto naučíme hodnotit uvědomí si i politické strany, že nominovat lidi jako Babiš, Kalousek,  Sobotka, Němcová atd. je naprosto nemožné. A tehdy se naše politcká společnost konečně pohne k lepšímu. Jinak se budeme topit někde mezi Rumunskem s Babišem a Dosavadním stavem.

+3/−1
15.10.2013 23:47

L78u83d15v93í27k 53G65a79j17d51o70š21í64k 2335263594622

Spoty jsem neviděl, ale nepochybuji, že jsou všechny hrozně blbé a zbytečné.

Jen mám z článku trochu dojem, že si paní Spáčilová poněkud popletla žánry. Tohle nejsou umělecká díla. Je to prachobyčejná REKLAMA. Jejím cílem není dojmout filmové kritiky a dostat 10 hvězdiček, ale prodat zboží.

Když se ovšem snažíte prodávat jako zboží výkaly nabarvené na růžovo, tak to blbé musí být VŽDYCKY zcela zákonitě.

+3/0
15.10.2013 23:31

M76a97r58t78i17n 25K51o91p69e54c63k92ý 3868677929244

Pokud si myslíte, že úspěšně se dá prodat pouze kvalitní zboží, tak jste trochu mimo. Pokud jde o paní Spáčilovou, tak samzřejmě souhlas. :-)

0/0
15.10.2013 23:47

L73u13d29v10í81k 32G72a33j49d52o11š97í15k 2715863694662

Nic takového ani náznakem neříkám. Říkám jen, že reklama na takové zboží bude vždycky blbá (to neznamená že neúčinná).

0/0
16.10.2013 0:08

J25a63n 95U98l67r70i67c62h 9129566989114

Smysluplné spoty obsahující shrnutí politické pozice strany mají jen Svobodní a Úsvit, částečně i SPOZ. Ostatní jsou buď bezduché a nenesou žádné srozumitelné poselství ( ANO, ČSSD, ODS, KDU-ČSL, TOP 09, KAN ) nebo dokonce vysloveně trapné a debilní ( Hlavu vzhůru, KSČM, Občané 2011, Piráti, Strana soukromníků, Zelení ). Cenu pro nejtrapnější klip dávám Bobošíkové.

+1/−1
15.10.2013 23:20

R85u29d83o76l96f 90K30l95u58s80a54l 8357344399641

Přesně tak... Jsem rád, že Svobodní jsou konzistentní a nedělají blbosti, jako ostatní...

0/0
16.10.2013 2:06

J24o53s85e97f 67K93o35l71á13ř 7963258165418

Tak pojďme s tím něco udělat. Pojďme volit Svobodné ;-).

+8/−3
15.10.2013 23:11

L61u47d78v75í73k 32G62a32j26d30o18š80í66k 2735183444192

Už s tím dejte pokoj.

Hlas pro svobodné = zmařený hlas. Pochopte to už konečně.

+4/−3
15.10.2013 23:21

V69á73c37l16a53v 19R26o57s41e17n60b57e80r79g 6819837872447

Kvůli takovým lidem jako jsi ty tady máme 20 let vládu ODS-ČSSD.

+5/0
15.10.2013 23:39

L21u11d77v60í12k 75G41a96j33d76o27š10í30k 2265373924362

Promiňte (nevšiml jsem si že bychom si potykali), ale volby nejsou žádná hra.

Odpovědně volit je velmi racionální proces. A racionální je volit raději nejlepší ze špatných řešení než zahodit svůj hlas volbou strany která předem nemá šanci dosáhnout na hranici 5% a dát tak část svého hlasu komunistům. To je možná i horší než k volbám nejít vůbec.

Pardon pane Rosenberg, ale logika je v tomhle neúprosná.

.

Krom toho zrovna pan Mach je pro mě nýmand, který v politice nemá co dělat. Takových tam už máme dost.

Myslet si, že "nové tváře" něco vyřeší je najivní. NEJSOU žádné nové tváře. Jsou jen lidé, kteří chtějí MOC. Jde jen o to, jak s ní pak naloží.

+5/−4
16.10.2013 0:01

R50u77d35o17l37f 62K28l42u25s12a74l 8457504369951

Chápu váš postoj, nicméně nesouhlasím. Volby přece nejsou od toho, abychom kalkulovali!! Jak se pak můžete podívat do zrcadla a říci "volil jsem pro naši zemi to nejlepší?"

+1/0
16.10.2013 2:09

R77u38d96o42l41f 19K70l60u73s56a85l 8487394409851

Přesně tak...

+1/0
16.10.2013 2:08

J43a29n 86H52a40r15c61u36b82a 6478591282869

Raději zmařený hlas s pocitem, že volím stranu, kterou chci, než nezmařený někomu, koho vlastně volit nechci. Tak jsem to udělal při volbě prezidenta a udělám to tak i teď. Volím svobodné!

+4/0
15.10.2013 23:52

L73u66d60v81í50k 31G32a90j29d93o61š27í79k 2275613604512

Problém je v tom, že tím ovšem fakticky dáváte hlas úplně všem které nechcete. Váš pocit nic v této zemi nezmění a rozhodnou za vás jiní.

0/−1
16.10.2013 0:05

R24u87d11o38l68f 54K57l96u95s89a25l 8127244939801

To právě není pravda. On nechce nikoho jiného, než Svobodné. Proto dává hlas Svobodným.

Svobodní třeba nedosáhnout 5 %, ale každý hlas nám pomůže, abychom v těch volbách příštích byli silnější. K čemu je horda voličů, kteří neví co, my máme a jsme rádi za voliče, kteří nás volí kvůli našim myšlenkám (či programu, jak se moderně říká) a ne ty, kterým nic jiného nezbyde.

Samozřejmě -- jsme rádi za každý hlas, ale máme silnou voličskou a členskou základnu, která je důležitější, než 10 procentních bodů od lidí, kteří s námi vlastně ani nesouhlasí a pak bychom se jen zdiskreditovali. Začít od nuly znamená prostě začít od nuly. A "rychlokvašky" nedávají smysl, pokud chci budovat stabilitu a prosperitu.

Pane Gajdošíku, já chápu, že nad tím racionálně uvažujete, ale zkuste to prosím lidsky. Volte toho, kdo je vám nejmilejší a ne toho, koho nechcete. Nic jako propadnutý hlas neexistuje, zvlášť v hromadném měřítku (stejnou logikou bych mohl říct "nejdu k volbám, moje jedna šestimiliontina nic nezmění", že...)

0/0
16.10.2013 2:13

R89u83d86o17l94f 13K97l18u18s94a23l 8347344359601

Ano, přesně tak ;)

0/0
16.10.2013 2:10

J87o10s75e40f 33K70o26l57á15ř 7213128845538

Co jééé? Já si jen nevinně vypůjčil větu s Babišova spotu ;-D.

0/0
16.10.2013 0:24

J40o16s88e14f 10K79o36l94á39ř 7543648485258

* z Babišova spotu ;-).

0/0
16.10.2013 0:25

R79u92d43o54l30f 32K70l45u11s25a35l 8827694209721

Nic jako zmařený hlas neexistuje. Pokud člověk nevolí svobodně (pozor, nepíšu Svobodné, aby nedošlo k omylu...), nevolí toho, koho chce, ale kalkuluje, pak by se na sebe měl při pohledu do zrcadla stydět. Volby jsou od toho, abychom vyjádřili podporu těm, se kterými souhlasíme a ne abychom házeli hlasy pro "menší zlo" a podobné nesmysly, které do nás média tlačí. Pane Gajdošíku, nic proti vám nemám, ale tohle je fakt hloupost, zamyslete se nad tím prosím, ať kvůli lidem jako vám nemáme zase zvolené strany, které tu nikdo nechce....

+2/−1
16.10.2013 2:08

P35e81t94r 91J27a53n76o11š 6160197345541

A ja tvrdim ze hloupost je to co jste napsal. Clovek nikdy nebude souhlasit s nikym jinym nez sam se sebou, jinak je pouze tupa ovce stadecka nejakeho politika. Podle teto logiky tedy k volbam nepujdu, nemam potrebu vyjadrovat podporu nekomu s kym ve vsem nesouhlasim. A nebo naopak pujdu, ale hold musim kalkulovat, s timhle souhlasim sice v tomto, ale nema sanci se tam dostat, s timhle souhlasim v necem jinem, sanci se tam dostat ma, tak ho podporim. A s timhle nesouhlasim uz pro to ze se mi nelibi jeho ideologie, a protoze se tam dostane, volim proti nemu nekoho kdo ho aspon trochu oslabi.

A vubec nemam potrebu se za sebe pri pohledu do zrcadla stydet, to by mel spise ten, kdo neni ochoten priznat druhemu pravo na volbu, i kdyz mu tak uplne nevoni.

0/0
16.10.2013 11:42

R98u64d57o55l20f 91K17l90u33s24a59l 8907784239181

Dobrý den,

píšete, že (cituji) "človek nikdy nebude souhlasit s nikym jinym nez sam se sebou, jinak je pouze tupa ovce stadecka nejakeho politika". To je přece přesně to, co píšu -- musím volit pouze toho, komu chci dát hlas a ne tomu, komu "je dobré" dát hlas.

Nejít k volbám, protože nesouhlasíte -- to klidně můžete, je to vaše právo, žejo, volby nejsou povinné.

Proč byste kalkuloval hold? Já k volbám chodím zadarmo tedy, jediné, co platím, tak podporu své straně, které jsem členem. Vůbec nevím, jak s tím souvisí peníze, tohle mi smysl nedává...

Má šanci, nemá šanci... to je právě to... že spousta menších stran by šanci měla, ale půlka národa tam raději hodí (třeba...) "topku" a pak jsme tam, kde jsme. A kdo za ten stav může? Ano, voliči. I ti, kteří volili "proti své straně", jak píšete.

No, stydět v zrcadle se člověk může za leccos, přiznejme si. Ale raději se budu stydět za to, že jsem vybral kandidáta, který se pak projevil jako blbec třeba, než za to, že jsem nevolil podle svého nejlepšího vědomí a svědomí a tím porušil přímo základní princip parlamentní (netotalitní) demokracie. Pak totiž nemám právo hájit třeba protikomunistické názory, když sám se chovám tak, jak by se mi v demokracii nelíbilo.

0/0
16.10.2013 12:44

M38i90c62h30a39l 69K62r69e57j58č71í 1306710121903

Myslím, že Svobodné docela dobře vystihuje jejich stránka na Necyklopedii. Já budu raději volit Piráty.

+2/−1
16.10.2013 0:02

R36u45d94o77l71f 79K53l68u25s90a62l 8287494209311

Pořád lepší Piráty, než ČSSD ;)

+1/0
16.10.2013 2:15

R14u22d14o45l47f 20K52l87u94s83a45l 8947984969471

Přesně tak ;)

0/0
16.10.2013 2:06

J70o45s88e41f 87L24e95b11d50u37š84k31a 4472393753515

"Za Stranu svobodných občanů klade řečnické otázky Petr Mach". Jsem rád, že konečně někdo klade otázky místo slibování, jak zařídí statisíce pracovních míst, jak zvedne ekonomiku, jak zabaví majetky, jak zvedne daně těm dosud si vydělávajícím, prostě jak zařídí, že všem bude líp. Proto volím Svobodné. .

+8/0
15.10.2013 22:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.