Diskuze

Drtivá většina Evropanů dýchá nebezpečný vzduch, zjistila studie

Více než 90 procent lidí žijících v evropských městech dýchá nebezpečný vzduch, který vede k respiračním problémům, srdečním obtížím a zkracuje délku života. Vyplývá to z nově zveřejněné zprávy Evropské agentury pro životní prostředí (EEA). Nejvíce je špinavý vzduch v Bulharsku, ani Česko si však nevede příliš dobře.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LR

L30i74b90a 16R23u46s36n64á15k

15. 10. 2013 23:56

Ono je to hezké a jistě správné chtít čistý vzduch. Ale zároveň chtít levné výrobky, teplo, elektřinu, jezdit autem, konkurenceschopné podniky a v nich zaměstnání za dobrou mzdu. Jenže to nejde zrovna úplně ruku v ruce. A navíc je všeobecně známo, že největší bordel do ovzduší vypouští lokální domácí topeniště, tedy si to děláme především my sami.

5 0
možnosti
PM

Já bych začal u těch aut. Drtivá většina automobilistů jimi totiž jezdit nemusí (nebo rozhodně ne tak často a v takové míře, jak jezdí), ale prostě chce. Často z principu a pro pocit nadřazenosti. A za to "chtění", které je značně bezohledné vzhledem ke svému okolí, by se mělo setsakra platit, aby si to většina rozmyslela. Zatížil bych tím i zásobování, čímž by se podpořila místní výroba a prodej místních produktů. Vozit běžné zboží, které lze vyprodukovat takřka kdekoli, stovky kilometrů považuji za trestuhodné, leč bohužel zcela běžné. Začal bych zpoplatněním používání jakýchkoli silnic, ale ne paušálně, ale aspoň zhruba podle skutečně najetých kilometrů, třeba podle projetého paliva. Lokální topeniště možná znečisťují vzduch v některých oblastech ještě více než motorismus, ale značně záleží na tom, jak a čím se topí. pokud někdo denně spálí kilo plastových obalů, pak je to samozřejmě špatně, ale topit se dá i v běžných kamnech vcelku čistě. Nehledě k tomu, že topení je, na rozdíl od motorismu, víceméně pro každého skutečně nezbytné. Také by se mělo více podporovat ekologicky šetrné topení, ostatně stejně jako doprava.

0 1
možnosti
JK

J41a21n 83K29o76t87t19a91s

15. 10. 2013 22:11

Zajeďte si na Severní Moravu, na Karvinsko, Ostravu, Severní Čechy - tam je žůžo nádech ! Vystoupíte na nádraží, nadechnete se, zmodráte a můžete opět nastoupit na cestu zpět.

1 0
možnosti
KN

K25a89r27e97l 79N21e94č97a69s

15. 10. 2013 22:24

A teď vážně,pane Kottasi:To co se děje v Ostravě je zločin.Když tomu Mittalovi někdo řekne o filtrech atd.,pohrozí,že odejde  tavit jinam. Tak se chovají korporace.EU

2 3
možnosti
KN

K50a76r16e47l 52N97e80č24a80s

15. 10. 2013 21:46

Je to v souladu  s otužováním plic. To,co by ještě v předindustriálním období člověka  zabilo na místě,je nyní čerstvý vzduch.Lidé mají k emisím rezistenci.Je to jako trenink žlučníku tučnými pokrmy.Mnozí jdou v kondiční přípravě tak daleko,že ještě k tomu hulí.To jsou ti nejstatečnější z nás.Jo,města-to je velká laboratoř.

1 0
možnosti
Foto

Neco je spatne. Dychame spatny vzduch ve mestech a vek se zkracuje. Vetsina lidi zije ve mestech a vek doziti se prodluzuje. Nechcete ty statisticke ustavy radsi zavrit a investovat do zlepseni ovzdusi usetrene prostredky? Propusteni pracovnici si najdou praci ve fabrikach ten luft znecistujici. Aspon budou uzitecni.

1 0
možnosti
VJ

Prodlužuje se doba dožití, ale délka aktivního života se moc nezvedá i přesto, že máme medicínu výrazně lepší než před pár desítkami let. Není problém někoho udržet na přístrojích, je problém, aby v 65 nebyli lidé odepsaní. ;-)

0 0
možnosti
JB

Jednoduché, kvůli nesmyslnému honu za co nejnižší emise CO2 a tedy spotřebu se upřednostňují diesely.

2 0
možnosti
VJ

Diesly by měly být vykázány z center měst, hlavně ty staré bez filtrů. Prostě když to dělá bordel, ať to jezdí někde, kde to tolik nevadí.

1 1
možnosti