- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ono je to hezké a jistě správné chtít čistý vzduch. Ale zároveň chtít levné výrobky, teplo, elektřinu, jezdit autem, konkurenceschopné podniky a v nich zaměstnání za dobrou mzdu. Jenže to nejde zrovna úplně ruku v ruce. A navíc je všeobecně známo, že největší bordel do ovzduší vypouští lokální domácí topeniště, tedy si to děláme především my sami.
Já bych začal u těch aut. Drtivá většina automobilistů jimi totiž jezdit nemusí (nebo rozhodně ne tak často a v takové míře, jak jezdí), ale prostě chce. Často z principu a pro pocit nadřazenosti. A za to "chtění", které je značně bezohledné vzhledem ke svému okolí, by se mělo setsakra platit, aby si to většina rozmyslela. Zatížil bych tím i zásobování, čímž by se podpořila místní výroba a prodej místních produktů. Vozit běžné zboží, které lze vyprodukovat takřka kdekoli, stovky kilometrů považuji za trestuhodné, leč bohužel zcela běžné. Začal bych zpoplatněním používání jakýchkoli silnic, ale ne paušálně, ale aspoň zhruba podle skutečně najetých kilometrů, třeba podle projetého paliva. Lokální topeniště možná znečisťují vzduch v některých oblastech ještě více než motorismus, ale značně záleží na tom, jak a čím se topí. pokud někdo denně spálí kilo plastových obalů, pak je to samozřejmě špatně, ale topit se dá i v běžných kamnech vcelku čistě. Nehledě k tomu, že topení je, na rozdíl od motorismu, víceméně pro každého skutečně nezbytné. Také by se mělo více podporovat ekologicky šetrné topení, ostatně stejně jako doprava.
Zajeďte si na Severní Moravu, na Karvinsko, Ostravu, Severní Čechy - tam je žůžo nádech ! Vystoupíte na nádraží, nadechnete se, zmodráte a můžete opět nastoupit na cestu zpět.
A teď vážně,pane Kottasi:To co se děje v Ostravě je zločin.Když tomu Mittalovi někdo řekne o filtrech atd.,pohrozí,že odejde tavit jinam. Tak se chovají korporace.
Je to v souladu s otužováním plic. To,co by ještě v předindustriálním období člověka zabilo na místě,je nyní čerstvý vzduch.Lidé mají k emisím rezistenci.Je to jako trenink žlučníku tučnými pokrmy.Mnozí jdou v kondiční přípravě tak daleko,že ještě k tomu hulí.To jsou ti nejstatečnější z nás.Jo,města-to je velká laboratoř.
Neco je spatne. Dychame spatny vzduch ve mestech a vek se zkracuje. Vetsina lidi zije ve mestech a vek doziti se prodluzuje. Nechcete ty statisticke ustavy radsi zavrit a investovat do zlepseni ovzdusi usetrene prostredky? Propusteni pracovnici si najdou praci ve fabrikach ten luft znecistujici. Aspon budou uzitecni.
Prodlužuje se doba dožití, ale délka aktivního života se moc nezvedá i přesto, že máme medicínu výrazně lepší než před pár desítkami let. Není problém někoho udržet na přístrojích, je problém, aby v 65 nebyli lidé odepsaní.
Jednoduché, kvůli nesmyslnému honu za co nejnižší emise CO2 a tedy spotřebu se upřednostňují diesely.
Diesly by měly být vykázány z center měst, hlavně ty staré bez filtrů. Prostě když to dělá bordel, ať to jezdí někde, kde to tolik nevadí.