Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Drtivá většina Evropanů dýchá nebezpečný vzduch, zjistila studie

Více než 90 procent lidí žijících v evropských městech dýchá nebezpečný vzduch, který vede k respiračním problémům, srdečním obtížím a zkracuje délku života. Vyplývá to z nově zveřejněné zprávy Evropské agentury pro životní prostředí (EEA). Nejvíce je špinavý vzduch v Bulharsku, ani Česko si však nevede příliš dobře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L32i18b20a 61R93u39s48n72á28k 2750624925771

Ono je to hezké a jistě správné chtít čistý vzduch. Ale zároveň chtít levné výrobky, teplo, elektřinu, jezdit autem, konkurenceschopné podniky a v nich zaměstnání za dobrou mzdu. Jenže to nejde zrovna úplně ruku v ruce. A navíc je všeobecně známo, že největší bordel do ovzduší vypouští lokální domácí topeniště, tedy si to děláme především my sami.

+5/0
15.10.2013 23:56

P90a97v57e95l 91M33a89t73o71u17š43e29k 5230947818884

Já bych začal u těch aut. Drtivá většina automobilistů jimi totiž jezdit nemusí (nebo rozhodně ne tak často a v takové míře, jak jezdí), ale prostě chce. Často z principu a pro pocit nadřazenosti. A za to "chtění", které je značně bezohledné vzhledem ke svému okolí, by se mělo setsakra platit, aby si to většina rozmyslela. Zatížil bych tím i zásobování, čímž by se podpořila místní výroba a prodej místních produktů. Vozit běžné zboží, které lze vyprodukovat takřka kdekoli, stovky kilometrů považuji za trestuhodné, leč bohužel zcela běžné. Začal bych zpoplatněním používání jakýchkoli silnic, ale ne paušálně, ale aspoň zhruba podle skutečně najetých kilometrů, třeba podle projetého paliva. Lokální topeniště možná znečisťují vzduch v některých oblastech ještě více než motorismus, ale značně záleží na tom, jak a čím se topí. pokud někdo denně spálí kilo plastových obalů, pak je to samozřejmě špatně, ale topit se dá i v běžných kamnech vcelku čistě. Nehledě k tomu, že topení je, na rozdíl od motorismu, víceméně pro každého skutečně nezbytné. Také by se mělo více podporovat ekologicky šetrné topení, ostatně stejně jako doprava.

0/−1
16.10.2013 8:50

K86a12r74e44l 47H42o71r60á74k 4837736569438

Pokud jste si nevšiml, tak zpoplatnění podle projetého paliva již v našem státě realizováno je, a to formou spotřební daně z paliv. To, že tranzitní kamionová doprava využívá převážně palivo nakoupené v zahraničí (právě kvůli nesmyslně vysoké spotřební dani u nás), je věc jiná. Nebýt zhůvěřilosti ministerstva financí, mohlo do rozpočtu plynout více peněz.

0/0
16.10.2013 11:45

J77a24n 64K81o79t17t71a93s 5824529820189

Zajeďte si na Severní Moravu, na Karvinsko, Ostravu, Severní Čechy - tam je žůžo nádech ! Vystoupíte na nádraží, nadechnete se, zmodráte a můžete opět nastoupit na cestu zpět.

+1/0
15.10.2013 22:11

K33a60r10e75l 42N80e43č66a82s 5403729860580

A teď vážně,pane Kottasi:To co se děje v Ostravě je zločin.Když tomu Mittalovi někdo řekne o filtrech atd.,pohrozí,že odejde  tavit jinam. Tak se chovají korporace.EU

+2/−3
15.10.2013 22:24

V39á58c35l95a30v 18J58e43b40a93v92ý 8780469423876

Škoda, že u nás nejde žalovat o takové částky jako v zahraničí.

Přitom by stačilo trochu lepší nastavení daní a odchod smraďocha by nebyl problém. :-P

0/−1
15.10.2013 22:37

J19a93r14o58s91l36a23v 81B71r83ü41m12m40e89r 7594463506

Stále je to lepší, než dříve. A navíc hlavní bordel jde z Polska.

+1/0
16.10.2013 7:22

L77u33d49v58í46k 97G61a44j34d73o92š65í16k 2965953474552

Zkuste si zajet do některé průmyslové oblasti v Číně.

Ostravsko je proti tomu rajská zahrada a přesto tam žije mraky lidí. Takže rezervy u nás ještě pořád jsou. ;-)

+2/0
16.10.2013 0:37

J56a88n36a 23M94o31l26á75k62o21v88á 7157286536794

Srovnavat se s Cinou....

0/0
16.10.2013 7:52

K56a52r10e22l 91N39e72č95a52s 5243679620300

Je to v souladu  s otužováním plic. To,co by ještě v předindustriálním období člověka  zabilo na místě,je nyní čerstvý vzduch.Lidé mají k emisím rezistenci.Je to jako trenink žlučníku tučnými pokrmy.Mnozí jdou v kondiční přípravě tak daleko,že ještě k tomu hulí.To jsou ti nejstatečnější z nás.Jo,města-to je velká laboratoř.

+1/0
15.10.2013 21:46
Foto

P25a64v85e45l 63M83a42r70t19i36n81e12k 9335815821853

Neco je spatne. Dychame spatny vzduch ve mestech a vek se zkracuje. Vetsina lidi zije ve mestech a vek doziti se prodluzuje. Nechcete ty statisticke ustavy radsi zavrit a investovat do zlepseni ovzdusi usetrene prostredky? Propusteni pracovnici si najdou praci ve fabrikach ten luft znecistujici. Aspon budou uzitecni.

+1/0
15.10.2013 21:41

V72á39c15l30a22v 19J63e96b82a55v26ý 8820919833986

Prodlužuje se doba dožití, ale délka aktivního života se moc nezvedá i přesto, že máme medicínu výrazně lepší než před pár desítkami let. Není problém někoho udržet na přístrojích, je problém, aby v 65 nebyli lidé odepsaní. ;-)

0/0
15.10.2013 22:18

J37a68r94o60s97l34a52v 50B43r20ü18m47m25e27r 7194673566

Tak co vidím kolem sebe, tak se to také prodlužuje, ale po té padesátce je to velice individuální.

0/0
16.10.2013 7:24

J89a20r78o83s61l41a18v 16B11r88ü61m18m67e59r 7784353366

Jednoduché, kvůli nesmyslnému honu za co nejnižší emise CO2 a tedy spotřebu se upřednostňují diesely.

+2/0
15.10.2013 21:33

V54á43c38l30a84v 60J29e87b70a20v13ý 8710479783726

Diesly by měly být vykázány z center měst, hlavně ty staré bez filtrů. Prostě když to dělá bordel, ať to jezdí někde, kde to tolik nevadí.

+1/−1
15.10.2013 22:36

J86a68r92o81s14l24a74v 36B85r54ü96m44m89e41r 7754603396

Paradoxně, někdy jsou horší ty moderní, stačí menší nepřesnost ve spalování a filtrech a produkují ty malé částečky. Staré diesely vyfukuji hodně svinstva, ale ve větších částicích, které dokážeme vykašlat.

+1/0
16.10.2013 7:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.