Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Drtivá většina Evropanů dýchá nebezpečný vzduch, zjistila studie

Více než 90 procent lidí žijících v evropských městech dýchá nebezpečný vzduch, který vede k respiračním problémům, srdečním obtížím a zkracuje délku života. Vyplývá to z nově zveřejněné zprávy Evropské agentury pro životní prostředí (EEA). Nejvíce je špinavý vzduch v Bulharsku, ani Česko si však nevede příliš dobře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L23i46b11a 12R85u30s37n12á31k 2890974195481

Ono je to hezké a jistě správné chtít čistý vzduch. Ale zároveň chtít levné výrobky, teplo, elektřinu, jezdit autem, konkurenceschopné podniky a v nich zaměstnání za dobrou mzdu. Jenže to nejde zrovna úplně ruku v ruce. A navíc je všeobecně známo, že největší bordel do ovzduší vypouští lokální domácí topeniště, tedy si to děláme především my sami.

+5/0
15.10.2013 23:56

P42a79v44e38l 52M91a87t51o61u86š13e11k 5810587768864

Já bych začal u těch aut. Drtivá většina automobilistů jimi totiž jezdit nemusí (nebo rozhodně ne tak často a v takové míře, jak jezdí), ale prostě chce. Často z principu a pro pocit nadřazenosti. A za to "chtění", které je značně bezohledné vzhledem ke svému okolí, by se mělo setsakra platit, aby si to většina rozmyslela. Zatížil bych tím i zásobování, čímž by se podpořila místní výroba a prodej místních produktů. Vozit běžné zboží, které lze vyprodukovat takřka kdekoli, stovky kilometrů považuji za trestuhodné, leč bohužel zcela běžné. Začal bych zpoplatněním používání jakýchkoli silnic, ale ne paušálně, ale aspoň zhruba podle skutečně najetých kilometrů, třeba podle projetého paliva. Lokální topeniště možná znečisťují vzduch v některých oblastech ještě více než motorismus, ale značně záleží na tom, jak a čím se topí. pokud někdo denně spálí kilo plastových obalů, pak je to samozřejmě špatně, ale topit se dá i v běžných kamnech vcelku čistě. Nehledě k tomu, že topení je, na rozdíl od motorismu, víceméně pro každého skutečně nezbytné. Také by se mělo více podporovat ekologicky šetrné topení, ostatně stejně jako doprava.

0/−1
16.10.2013 8:50

K48a35r34e19l 62H15o20r71á24k 4617816739368

Pokud jste si nevšiml, tak zpoplatnění podle projetého paliva již v našem státě realizováno je, a to formou spotřební daně z paliv. To, že tranzitní kamionová doprava využívá převážně palivo nakoupené v zahraničí (právě kvůli nesmyslně vysoké spotřební dani u nás), je věc jiná. Nebýt zhůvěřilosti ministerstva financí, mohlo do rozpočtu plynout více peněz.

0/0
16.10.2013 11:45

J70a84n 48K89o56t22t12a86s 5774269810609

Zajeďte si na Severní Moravu, na Karvinsko, Ostravu, Severní Čechy - tam je žůžo nádech ! Vystoupíte na nádraží, nadechnete se, zmodráte a můžete opět nastoupit na cestu zpět.

+1/0
15.10.2013 22:11

K58a96r11e14l 71N60e24č81a64s 5723989840360

A teď vážně,pane Kottasi:To co se děje v Ostravě je zločin.Když tomu Mittalovi někdo řekne o filtrech atd.,pohrozí,že odejde  tavit jinam. Tak se chovají korporace.EU

+2/−3
15.10.2013 22:24

V69á71c24l90a19v 23J25e72b41a42v25ý 8420689293746

Škoda, že u nás nejde žalovat o takové částky jako v zahraničí.

Přitom by stačilo trochu lepší nastavení daní a odchod smraďocha by nebyl problém. :-P

0/−1
15.10.2013 22:37

J46a47r55o92s79l54a61v 74B22r56ü20m23m22e16r 7894963846

Stále je to lepší, než dříve. A navíc hlavní bordel jde z Polska.

+1/0
16.10.2013 7:22

L63u62d86v49í87k 95G68a12j65d86o26š63í85k 2715123414482

Zkuste si zajet do některé průmyslové oblasti v Číně.

Ostravsko je proti tomu rajská zahrada a přesto tam žije mraky lidí. Takže rezervy u nás ještě pořád jsou. ;-)

+2/0
16.10.2013 0:37

J45a26n27a 16M15o81l18á96k11o43v98á 7107136656504

Srovnavat se s Cinou....

0/0
16.10.2013 7:52

K45a39r78e16l 41N34e57č51a86s 5893239660440

Je to v souladu  s otužováním plic. To,co by ještě v předindustriálním období člověka  zabilo na místě,je nyní čerstvý vzduch.Lidé mají k emisím rezistenci.Je to jako trenink žlučníku tučnými pokrmy.Mnozí jdou v kondiční přípravě tak daleko,že ještě k tomu hulí.To jsou ti nejstatečnější z nás.Jo,města-to je velká laboratoř.

+1/0
15.10.2013 21:46
Foto

P20a36v84e18l 81M72a69r73t78i78n58e80k 9785515851613

Neco je spatne. Dychame spatny vzduch ve mestech a vek se zkracuje. Vetsina lidi zije ve mestech a vek doziti se prodluzuje. Nechcete ty statisticke ustavy radsi zavrit a investovat do zlepseni ovzdusi usetrene prostredky? Propusteni pracovnici si najdou praci ve fabrikach ten luft znecistujici. Aspon budou uzitecni.

+1/0
15.10.2013 21:41

V69á12c62l31a75v 28J56e91b95a98v23ý 8870749403266

Prodlužuje se doba dožití, ale délka aktivního života se moc nezvedá i přesto, že máme medicínu výrazně lepší než před pár desítkami let. Není problém někoho udržet na přístrojích, je problém, aby v 65 nebyli lidé odepsaní. ;-)

0/0
15.10.2013 22:18

J90a24r72o86s74l58a89v 28B40r94ü76m65m59e30r 7344613826

Tak co vidím kolem sebe, tak se to také prodlužuje, ale po té padesátce je to velice individuální.

0/0
16.10.2013 7:24

J70a88r26o87s60l45a67v 91B79r91ü22m81m58e81r 7974483626

Jednoduché, kvůli nesmyslnému honu za co nejnižší emise CO2 a tedy spotřebu se upřednostňují diesely.

+2/0
15.10.2013 21:33

V66á66c15l64a21v 12J78e82b32a35v97ý 8610959713706

Diesly by měly být vykázány z center měst, hlavně ty staré bez filtrů. Prostě když to dělá bordel, ať to jezdí někde, kde to tolik nevadí.

+1/−1
15.10.2013 22:36

J46a40r26o84s23l37a39v 77B15r94ü94m66m77e45r 7804233786

Paradoxně, někdy jsou horší ty moderní, stačí menší nepřesnost ve spalování a filtrech a produkují ty malé částečky. Staré diesely vyfukuji hodně svinstva, ale ve větších částicích, které dokážeme vykašlat.

+1/0
16.10.2013 7:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.