Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Církve chtějí po Národní galerii desítky starobylých obrazů

Národní galerie v Praze dostala pět žádostí o vydání vzácných uměleckých děl. Církve na základě zákona o majetkovém vyrovnání chtějí vrátit celkem dvacet devět obrazů, například gotický Vyšebrodský oltář. Některá díla však i po případné změně vlastníka zůstanou součástí expozic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K15a36r73e55l 51S42y43r59o94v55ý 9222479239439

Konkrétně na tom obrazu "umučení svatého Tomáše" si chce církev oživit paměť a poučit se jak to dělávali ve středověku, když s nimi nebude někdo souhlasit!!!

+2/−1
11.10.2013 10:17

O27n26d15ř13e75j 44M10a69l56ý 3374653823983

Tak zrovna umělecké předměty bych jim klidně vrátil. Pro státní galerie a muzea byly tyto obrazy asi sotva namalovány.

+2/−2
10.10.2013 19:29

T85o27m10a37s 30S11l50u42k80a 8231190672326

Mají na to nárok, úplně stejně jako mafiáni mají nárok na své obrazy. Také pro peníze vydíraly lidi brutálními tresty za neposlušnost. Jedni za živa, druzí za živa i po smrti. Z církvního majetku ještě pořád kape krev našich předků.

+3/−3
10.10.2013 18:32

O46n82d94ř88e47j 39M33a63l31ý 3124153273723

Co bychom dnes dali za desátek! ;-D

+2/0
10.10.2013 19:31

T44o39m14a65s 26S27l84u58k43a 8731760552846

a co bychom za něj dostali, buzeraci, robotu a sušenku v neděli

+2/−2
10.10.2013 19:41

K26a22r91e83l 44N90e93č18a22s 5633869610480

Umělecké památky tohoto typu je logické vracet církvi,protože jde o sakrální tematiku,a ta dnes většině Čechů nic neříká,protože se deklarují jako ateisté.V rukách církve budou tam,kam patří.EU

+6/−7
10.10.2013 16:28

J28o52s74e31f 95K96r32ů12p37a 4162132752568

Nechápu smysl článku, ani způsob uvažování lidí z diskuze níže.

Jestli nemá církvi patřit ani OLTÁŘNÍ obraz, tak potom už co?8-o

+12/−2
10.10.2013 15:39
Foto

M92a49r46t86i48n 30K22l90u54m17p51a39r 5286698357784

Tak tak, pravdu díte, bohužel mnoho občanstva v zemi naší šíré je zcela zfanatizováno prostoduchými výkřiky Ráthovými, Zaorálkovými a jim podobných a nejsou schopni racionálně posoudit situaci. Jejich modly jim řekly, že je to krádež a že církvi nikdy nic nepatřilo a tak dále a tito prostí a prostoduší občané jim to věří a slepě jejich slova opakují. Ostatně i Ústavní Soud rozhodl o tom, že církevní restituce nejsou protiústavní, že jsou morálně správné a dokonce odsoudil vlídu a parlament za to, že příprava legislativy trvá tak dlouho a vyzval je k urychlené nápravě. A prostoduší hlupáčci, po vzoru svých pánů, vesele haní a opovrhují rozsudky soudu Ústavního. Smutné.

+3/0
10.10.2013 16:30

M36a27r50e77k 64J78a65n15e67č51k80a 1577626233831

Jo kdyby jenom ty obrazy.... Jenomže ona už si nárokuje dokonce i to, na co by nárok mít neměla. Chcete nemovitosti zpět? Ok, ale ať zaplatí státu veškeré výdaje daňových poplatníku na správu a rekonstrukce těchto všech nemovitostí po dobu x let, co je měl ve svém držení. Kdyby se jednalo o chátrající objekty a  zpustošelé pozemky, tak je to bez debat. Obávám se, že pak by museli prodat i svoje kostely a farnosti ;-)

+3/−2
10.10.2013 17:17

J85o80s68e44f 11K67r74ů75p48a 4402362362978

Je roztomilé, jak se zde uměle vytváří vztah církev versus daňový poplatník. Jsem člen církve a SOUČASNĚ i občan, plátce daně. Daně platili vždy všichni věřící minimálně tak poctivě, jako zbytek populace !

Stále zde někdo, včetně Vás, argumentuje tím, kolik za x let stát do církve vložil (do platů duchovních, do údržby církevních památek). Pochopte už konečně, že tento systém si nevymyslely církve, ale komunistický režim!!!

Krom toho, nebýt církevních památek, co bychom třeba v Praze turistům ukazovali?:-/

+1/0
10.10.2013 18:40

M67i79l66o78š 62V76a58l78e84n35t78a 5377705793812

OK, necht tedy na oplatku stat, tedy danovy poplatnik nakuli zpatky vynosy z hospodareni s cirkevnim majetkem za poslednich 65 let.

+1/−1
10.10.2013 19:10

P79e77t40r 43W91o92l67f 3528472104904

16. března 2013  12:25,  aktualizováno  20:02

Nový papež chce dostát pověsti Františka z Assisi, na jehož počest si zvolil své jméno nejvyššího pontifika. Žebravý mnich, jenž založil františkánský řád, se vzdal pozemských statků a k témuž vyzývá nyní nový papež i celou církev.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/chci-chudou-cirkev-hlasa-novy-papez-d6d-/zahranicni.aspx?c=A130316_122243_zahranicni_im

+2/−2
10.10.2013 15:16

M77a67r51t74i39n 33H52a39l17á10š71e24k 2780982468344

Jak to souvisí s článkem o navrácení starobylých obrazů s církevními motivy?

8-o8-o8-o;-D;-D;-DRv!!

+6/−3
10.10.2013 15:25

L16u94k43á65š 72H96r93b93á68č62e94k 7926166740224

Otázka zní jestli se Církev nezaprodala jako Faust tím že to Kalousek zařídil (ďábel)? Jestli je církev dost silná, ctizastiva a nepřekračuje hranice svého urceni,  dnes už není brána tak jako dřív a nabitou politickou a ekonomickou silou musí vládnout lépe než dříve protože kmotr teto síly je Kalousek..

+1/−6
10.10.2013 15:01

J23o40s61e84f 80D21a42n60í48k 9146278502745

Ševče, drž se svého kopyta. V kšeftování s dětskou pornografií je církev dobrá a má zkušenosti. Proč se chce montovat do klasických obrazů?

0/−9
10.10.2013 14:56

M79a15r26t63i91n 55H43a45l51á66š35e14k 2690572798704

A proč takový primitiv jako ty, vůbec píše do veřejné diskuze?

8-o8-o8-o8-o;-ORvRvRv

+5/0
10.10.2013 15:12

F70r56a45n10t34i59š10e47k 47S60t52r94n61a82d 4264675789526

Co s těmito obrazy z NÁRODNÍ galerie církevní preláti budou dělat ?

Obávám se, že všechny zmizí v soukromých galeriích za hranicemi českého státu.

To skutečně nevadí členům a voličům křesťanské KDU-ČSL ???

+4/−9
10.10.2013 14:42
Foto

M29a87r56t78i38n 24K28l77u76m88p94a59r 5766508847794

Buď jste nečetl článek, nebo jste hloupý demagog a nebo jste jen hloupý. Nevím, co je horší.

+9/0
10.10.2013 14:43

O77n43d70ř14e73j 54M55a25r26t53i93n 3899507895835

Ta díla především vznikla pro určité prostory a určité příležitosti a určitě ne proto, aby ležela v NÁRODNÍ galerii, kam byla ukradena. Kulturní památky nelze vyvézt za hranice bez souhlasu státu, ať je vlastník jakýkoli.

+6/0
10.10.2013 14:46
Foto

M18a45r90i14e 60P81o23k77o17r85n16á 9805324580

Tento článek s tímto příspěvkem by mohly sloužit jako učebnicový příklad zaslepenosti a neskonalé (dukáty:-().

+2/0
10.10.2013 14:54

J52o11s75e53f 75Z12e47t34í18k 1489558438108

Před chvílkou tu u nás byla příbuzná,stará paní,která snad nevynechala ve svém životě ani jednou mši svatou!Také byla až do té doby zapálená volička ČSSD a zastávala se levičáků!Stačilo si přečíst pár diskusních příspěvků Nováka a trochu povzbudit ode mne a volit bude určitě Kalouska nebo Němcovou!Tak,že soudruzi atheisti podobní Novákovi ,vaše agitace i na netu nese "ovoce"!;-D

+3/−6
10.10.2013 14:11

J63a22r69o33s87l36a97v 20N50o40v59á80k 7295958293917

no oproti těm tisícům lidem co budou volit levici jako protest proti restitucím je to jak kapka v moři

každopádně já jsem pravičák, komunismus a křesťanství je de facto totéž

a kalousek je také bolševik

+2/−7
10.10.2013 14:26

V96i86l47é73m 91P67ř11í92h24o95d23a 2804699213817

Ve vašem případě mám pocit, že označení "pravičák" označuje toho, kdo si utírá kaďák pravou rukou.

+4/0
10.10.2013 14:35

J65a15n 47T22r23u94n26e82č92e95k 2599419592457

Křesťanství je blízké konzervatismu. Určitě ne komunismu. I když chápu, že vám tento názor mohl přinést letmý pohled na věřící, že se scházejí jako společenství, že jsou ochotni si v tom společenství pomáhat a hlavně jsou ochotni v tomto společenství soucítit s úspěchy, ale i s neúspěchy svých "bratrů a sester". Zároveň ale respektují soukromé vlastnictví a soukromý názor. Tak je to už 2000 let. Komuna a dále komunismus je opravdu něco jiného. Je to velmi zkratkovité, ale pro bližší pohled tady není prostor.

+4/0
10.10.2013 14:36

V93i94k82t51o15r 25S50o67u95č36e71k 5546675398738

Komunismus a křesťanství jsou fundamentálně odlišné.

+4/−1
10.10.2013 14:37
Foto

M40a83r39i79e 28P76o25k23o58r16n78á 9125704640

Pan Novák je pravičák, což představuje krádeže v modrém, nikoli rudém rouše, neúcta k člověku pomalu horší než u bloševika. To by ten obraz měl viset kde? V hale nějakého pravicového rychlomiliardáře? Jestliže visí v galerii, je to v pořádku a až přijde čínský fenďák zabavovat majetek zkrachovaného státu, tak aspoň zůstane v této zemi.

+1/−1
10.10.2013 14:53

J95o17s69e42f 77Z11e28t96í28k 1159668248468

U nás je to s tím levičáctvím pomotané ale jak pro koho!Komunisti a socialisti se sami hlásí k levici!Kalousek k pravému středu a Swarzenberrg jako pravice!Psal jsem to jenom tak,jako tomu určitě rozumíš,ale po levičákovi chtít pravdu nečekám!;-)

0/0
10.10.2013 15:23

J51i85ř51í 50F58o52g29e64l 2750111786262

Bij se v hruď, přemluvils bábu....:-P

+2/−1
10.10.2013 14:30

J27o78s69e92f 97Z46e48t96í40k 1559758468968

To Novák a podobní!Já jí jenom něco málo zopakoval!Také není první,ani poslední!Mámjich na svědomí víc,ale kvůli tomu se v prsa bít nebudu!;-)

0/0
10.10.2013 15:30
Foto

M96a94r38t64i42n 61K23l20u10m76p16a29r 5366618227214

Kupříkladu já jsem ateista a plně restituce podporuji, nejde o víru ale nápravu krádeže.

+7/−1
10.10.2013 14:33

J60o40s40e67f 63Z61e83t49í37k 1359168298758

Opravdových atheistů je velmi málo!Skutečný atheista nepotřebuje svou nevíru tak křečovitě dokazovat jak komunista a socialista!;-)

0/0
10.10.2013 15:40

R49o20s40t75i13s60l55a34v 36V20y68s27l13o16u78ž91i85l 8788197862846

To, co je v článku popisováno jako "církve", ve skutečnosti z biblického hlediska nemá s církvemi nebo s církví vůbec nic společného. Náboženská organizace (jakákoliv) není a ani nemůže být církví v novozákonním slova smyslu. Není se co divit, že pod vlivem takovýchto mediálních masáží má typický Čech tak pokřivený obraz o všem co se týká Boha a Bible. Ještě přidat faráře Otíka a ten jeho náboženskej babinec a nemá to chybu...Rv

+2/−5
10.10.2013 14:09

J28a93n 45M15a39c42e42k 6531250152350

Tedy jak jste přišel na tohle, to opravdu nevím.8-o

+4/−1
10.10.2013 14:12
Foto

M16a89r33t36i94n 88K60l57u61m65p36a13r 5306988457584

Říkala to Máňa, že to není směroplatné....

+2/0
10.10.2013 14:34

J77i69ř44í 48P37o20k88o64r90n46ý 6401965308220

Touha po majetku a penězích bývá často pro jisté lidi nezvladatelná a to i když jejich obranou  je víra a dobré skutky. Dobro lze konat stejně tak dobře v chudobě, než jako s vypaseným břichem. :-)

+5/−6
10.10.2013 14:03

P90e81t93r 63K91u95d25l54i65č89k88a 5582384335

A jak chcete dneska konat dobro na nějaké kvalifikovanější úrovni bez peněz?

+4/−2
10.10.2013 14:07

J62i66ř41í 84P39o96k82o75r55n69ý 6851775798440

Tedy čím více peněz, tím více dobra? :-)

+5/−2
10.10.2013 14:09

P71e14t52r 29K60u40d53l45i31č35k45a 5532614615

To přece netvrdím. Ale nežijem v době prvotní církve. A jenom z modlitby se hospic nepostaví, žebrák nenasytí atd.

+4/−1
10.10.2013 14:12

J24i78ř58í 47P60o60k40o38r78n98ý 6211905248170

Ono v tomhle máte pravdu, stát s majetkem hospodařit neumí, respektive občané ho nezajímají, uvidíme tedy, jak se s tímto problémem chudých vyrovná církev po navrácení majetku a zda se tedy něco změní v tomto k lepšímu. Nejsem proti navracení něčeho, co bylo ukradeno, kritizuji jenom obsah tohoto článku, který spíše poukazuje na problém "podej prst a přijdeš o ruku"...

+2/−1
10.10.2013 14:21

J15i48ř92í 15P28o45k20o92r85n46ý 6381765928180

Oprava! Jsem pro navracení něčeho, co bylo ukradeno! Překlep!

+1/0
10.10.2013 14:22

M31a19r59t92i53n 31K24a40r90á37s39e29k 1828404749724

Ne, čím více dobrých úmyslů a schopností je naplnit, tím více dobra. Peníze jsou jenom nutnou podmínkou, aby bylo z čeho. Faktem ale zůstává, že vracení majetku je o tom, že stát někomu něco neprávem sebral a teď mu to vrací. Čili dobročinnost je ve vztahu k tomuto vracenému majetku čistě dobrovolná činnost a nikoli povinnost. Protože ale církve různou měrou a v různých formách dělaly dobročinnost i v dobách kdy byly samy závislé na státu, není důvod si myslet, že v tom nebudou pokračovat.

+4/0
10.10.2013 14:19

J30a49n 48M38a37c25e85k 6521480432260

Takže když si zaplatíte namalování obrazu nebo vytvoření oltáře, stát Vám ho ukradne a dá jej do Národní galarie, a vy se dohodnete, že Vám ho sice vrátí, ale vy ho v té galerii necháte, tak to znamená, že máte nezvladatelnou touhu po majetku a penězích?

+8/0
10.10.2013 14:14

J14i84ř71í 11P31o83k47o29r57n88ý 6611965708850

Reaguji na pasáž Představitelé církví se zavázali státu, že díla po restituci zůstanou v Národní galerii,"...

Celý duch článku vnímám tak, jak je napsán, jinak církevní restituce, pokud oceněná hodnota majetku je v pořádku, nezavrhuji. :-)

+1/0
10.10.2013 14:27

M90a18r12i76e 87Z25e37l61e20n73á 2184371539791

Každému, co jeho jest. Tečka.

+3/−1
10.10.2013 14:03

J92a93r72o50s15l86a97v 36N15o64v38á96k 7985918553247

ano, cirkvim tedy zakaz cinnosti a zabaveni majetku

hrdelni tresty uz do civilizovane spolecnosti nepatri

0/−11
10.10.2013 14:04
Foto

J41a86n 50K66r51i34s77t49e70k 5547106760338

Jsem rozhodně proti tomu, aby byly obrazy, které církev ukradne, vystavovány v galerii, jako by se nic nestalo. To už by bylo menší zlo je zničit. ...I když stačí depozitář.

+2/−9
10.10.2013 14:00

H61a36n22a 55K93r49i64v94a87n55e65k 2971915812953

na vasem fotu meditujete?

+2/0
10.10.2013 14:03
Foto

M22a59r27t37i68n 64K59l76u49m12p22a51r 5686948107444

Věta, že menší zlo by bylo historické obrazy zničit, než je dál vystavovat se zapíše zlatým písmem do historie demence a malosti některých přispěvatelů.

+6/0
10.10.2013 14:36
Foto

M42a96r59i81e 13P11o83k52o97r15n58á 9455974940

Nehulte tolik. Ničíte si mozek.

+3/0
10.10.2013 14:58

J11a52r41o95s53l57a93v 81N48o63v95á76k 7455158903367

v civilizovanem svete se uz na viru zacina nahlizet jako na psychiatrickou poruchu, snad se brzop zcivilizuje i ceska republika R^

+3/−9
10.10.2013 13:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.