Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pilot za letu zkolaboval, s letadlem musel přistát nezkušený pasažér

Dramatické okamžiky zažil personál letiště Humberside v severní Anglii. Pilotovi malého letadla se za letu udělalo špatně a řízení stroje musel převzít jediný cestující na palubě. Muži, který s pilotováním neměl žádné předchozí zkušenosti, se přistát povedlo na čtvrtý pokus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M62a34r20o90š 15P74o47l48i35a73k 1822756267246

...a nesvítila mu světla, takže letel naslepo.... To mysli autor vazne ? !!!!!!

+2/0
9.10.2013 13:01

Z46d78e27n91ě20k 29H42r49u28b75ý 5295168381966

Tohle se nesmí dozvědět Michael O'Leary ;-)

0/0
9.10.2013 11:36

K50a10t49e43ř30i12n31a 90V46a57š55á94k86o34v63á 5401432829515

dobry... R^ tvari v tvar zaniku clovek zjisti, kde opravdu jsou jeho moznosti...

+5/0
9.10.2013 10:23

M29i57c74h80a40e54l 82K48o77n72e22č86n81ý 6362293919349

Nojo no, STS Humberside Brod, zřejmě dobrej oddíl R^R^R^

+2/0
9.10.2013 10:16

D64r98a95h17o26m49í37r 26S52t76r98o39u27h36a38l 4715598432194

frajer

+4/0
9.10.2013 10:01
Foto

P26a46v18l98a 46N60o12v43á 7718750248495

Palce hore! Velký štěstí dát nouzák bez jakýchkoliv zkušeností...

+2/0
9.10.2013 9:55

D85a84n66i30e95l 68U91r38b81á56n75e54k 6857408609328

Tak nouzové přistání to nebylo, nicméně štěstí opravdu měl. Být to nějaké jiné letadlo, než Cessna, bylo by to asi horší.

+1/0
9.10.2013 10:32

M84i70c39h59a29l 62Z16e37t69e34k 3568822400217

Tak muselo to být dost dramatické, protože Česna není právě přemotorovaná a laikovi za kniplem stačí málo k tomu, aby letoun ztratil rychlost a dostal letoun do vývrtky.....8-o

0/−1
9.10.2013 9:51

A43l76e61š 78N25o92v66á95k 6448920147406

To máš pravdu, ale ze Zlínem by to určitě nedal.

0/0
9.10.2013 9:56

P60a50v78e50l 90H19u14č88í28n 2486941281544

Jako nepilota by mne zajímalo, jak se dostal na pilotovo sedadlo, nebo stačí to letadlo řídit jen kniplem? To nemá nožní pedály? Cestující sedí vedle pilota, či za ním?

0/0
9.10.2013 13:27

R34a43d45e34k 38Z42i18m29a 4506474837

Podle zahraničních zdrojů to byla C172, tj. pokud letěli dva, tak s největší pravděpodobností seděl cestující vpravo vedle pilota a měl jak berany, tak nožní řízení a bez problému dosáhne na plyn, případně další ovladače ... některé věci jsou daleko na levé straně (hlavní vypínač, magneta ...), ale manipulovat s nima během letu nemusel ... pilot bohužel zemřel :(

0/0
9.10.2013 16:26

P61a82v76e91l 73H90u95č81í67n 2826891431134

Tož tak... díky za info.

0/0
9.10.2013 17:23

F37r22a89n35t79i28š91e97k 21L86u15p87í77n76e95k 8971856846362

pravděpodobně Cessna podobná té na fotografii: Bravo ;-D

0/0
9.10.2013 9:43

P17a42v25e62l 76O95b68d77r10ž20á66l71e56k 6516714438422

Vlhký sen většiny hračů FS ;)

Nicméně respekt...

+10/0
9.10.2013 9:41

P59e14t80r 33I70s86k65r92a 7721137833556

Dobrá práce!R^

+5/0
9.10.2013 9:23

L64u70k81á29š 27H55á32b28a 6950395436106

hm, to je zase článek o ničem, chybí tam jedna podstatná věc, a to typ letadla. Pokud to byl nějakej pidi ultralight, což předpokládám, stačí znát rychlost, pod kterou neklesnout a zvládne to i vopičák :-) Pokud by to bylo něco většího, pak už by to bylo zajímavější.

0/−22
9.10.2013 8:48

P68a84v78e70l 38M74i93k49u74l58a 6558723546957

Tak požadovaná informace už je doplněná u ilustrační fotografie. S Cessnou bych se také rád proletěl. :-)

+2/0
9.10.2013 8:58

J26a96n 81M28o28t59ů71r55e62k 7260602291149

;-D - no hádejte, kdo je tu vopičák? .... jo jo, vždyť je to všechno tak jednoduché, hlavně ze židle od PC...... ;-D

+3/−1
9.10.2013 9:51

T30o81m20á29š 93Ž23i14t20n46ý 6841800981571

Hlavne - PC se dá resetovat :-)

0/0
9.10.2013 17:27

J85a22n 21L79u91k21á89š 7517603823532

Fajn, takze jste za kniplem nikdy nesedel.

+3/0
9.10.2013 10:09

D47a83n70i55e72l 68U80r88b20á56n43e77k 6287948389218

Blahoslaveni budiž chudí duchem :-D Kolikrát jste přistával s nějakým dolnoplošným ultralightem a Cessnou 172?

0/0
9.10.2013 10:31

L34u90k95á25š 70H97á34b45a 6660455266406

ppla ;-)

0/0
9.10.2013 10:41

T79o30m56á44š 68K98n49a12i12f24l 6673840127360

Pak bys mel vedet, ze sednout s kysnou je asi tak stejně náročné, jako s ultralajtem..,

0/0
9.10.2013 13:21
Foto

P60ř72e25m66e48k 21H20o32m79o94l27a 5158345525546

hloupý, hloupější, Hába :D

0/0
9.10.2013 10:49

P58e30t80r 71N64o27v21á32k 1975201819778

No já myslím, že i u toho ultralightu by měl nezkušený člověk co dělat jen s tím, aby si necvrnknul do kalhot...

0/0
9.10.2013 10:51

P96e40t13r 44G61ö55n70d58ö31r 3434520761416

Ty jsi chytrej az me z toho zvoni v usich ;)

0/0
9.10.2013 10:52

V37l52a69d82i28m12í60r 38M90a79c44a72n 4678963111184

Frajer ! R^

+16/0
9.10.2013 8:36

A65n45d67r48e55j 14K67r72á28l 7935526735575

Urcite se zjisti, ze hral Flight Simulator. ;-D

+2/0
9.10.2013 8:39

L28u26k45á20š 18H55á61b10a 6640675156466

Aspoň třikrát, proto rozšlehal vrtuli :-D

0/0
9.10.2013 8:49

J68a86n 43N61o42v52á20k 9305408624185

Pokud přistával potmě (píšou 19:50), tak se není čemu divit, to se blbě odhaduje, když to dělá poprvé.

+1/0
9.10.2013 9:12

J13a73n 40F51i61a64l62a 7654917885459

V Anglii se stmívá později, než u nás.

+2/0
9.10.2013 9:29

P75a75v10e48l 13K58r44e69u47z29i31g37e46r 7574150720639

Ano, v Anglii se stmívá podle GMT. ;-D No, Anglie sice leží severněji, ale rozdíl tam bude, pokud nebereme v úvahu změnu času, zanedbatelný, řádově odhadem 10 - 20 minut.

0/0
9.10.2013 9:57

P36a46v36e87l 40K82r82e77u65z45i41g68e11r 7594110720389

Tak beru zpět. Samozřejmě se tam stmívá tak o 10 - 20 minut dřív. ;-)

0/0
9.10.2013 9:59

S45t81e95p79a86n 27T40o94t85h 8418139355378

??? Driv??? to asi ne... Kdyz sem byl v Belgii a koukal na nase zpravy, tak v CZ byla uz tma a v Soignies bylo venku jeste svetlo. A to bylo touhle dobou. ;-);-)

+2/0
9.10.2013 10:11

P91a26v94e25l 46K70r61e97u27z69i37g83e75r 7214170800169

Pořád neberu v úvahu změnu času (tzn. beru 19:50 u nás SEČ a 19:50 v UK GMT). Vzhledem k tomu, že UK je o něco severněji, Stmívá se tam v zimním období (po podzimní rovnodennosti) o něco dříve než u nás, tzn. v 19:50 místního času už tam bude větší tma, i když ne o moc. :-)

0/0
9.10.2013 10:38

A46l48e59š 80N22o73v13á62k 6768450637596

Pokud my měli přistávat za tmy, musel by let probíhat podle podmínek IFR.. takže tohle by člověk, co sedí za kniplem prvně určite nedal.

0/0
9.10.2013 10:24

D94a10n85i97e77l 27U10r73b24á27n96e47k 6107538649118

Omyl. Co vám říká VFR NIGHT? :-)

0/0
9.10.2013 10:34

A63l49e56š 78N95o68v71á75k 6508600797196

Nebo tak.

0/0
9.10.2013 10:51

J23a18n 98K31ř12í27ž 6155943335318

............VFR NIGHT mi neříká nic.

Ale USB,SCART a HDD už ano.

Mám to dobře?

0/0
9.10.2013 11:50

A98l75e53š 31N21o45v61á60k 6128930727386

;-DR^

0/0
9.10.2013 13:14

J47i59ř47í 25K58a50r45o83u43b 5374692312764

Letiště Humberside ve městě Hull ve Velké Británii. Západ Slunce: 18:18. Konec občanského soumraku: 18:54. Konec nautického soumraku: 19:34. Konec astronomického soumraku: 20:15. Vše místní časy. Letadlo přistálo v 19:50 místního času. V tu dobu tedy již byla tma, ale (v závislosti na místním počasí) nemusela být obloha úplně černá.

.

Legenda: Občanský soumrak je doba před východem (a po západu) Slunce, kdy Slunce ještě není víc než 6 stupňů pod obzorem. V této době je ještě možné venku vykonávat většinu běžných činností bez umělého osvětlení. Nautický soumrak je doba předcházející či následující občanský soumrak - Slunce je mezi 6 a 12 stupni pod obzorem. Již bývají vidět nejjasnější hvězdy a také je ještě vidět mořský horizont, který se dříve používal k navigaci (odtud pochází i pojmenování tohoto soumraku). Astronomický soumrak je doba předcházející či následující nautický soumrak - Slunce je mezi 12 a 18 stupni pod obzorem. V této době je ještě obloha slabě osvětlena slunečním světlem rozptýleným v atmosféře, takže nejsou vidět nejslabší hvězdy. Okolo letního slunovratu trvá astronomický soumrak v našich zeměpisných šířkách po celou noc.

.

Zdroj: http://www.kurzy.cz/pocasi-ve-velke-britanii/hull/

+1/0
9.10.2013 11:01

I55v54a31n 95Z49y72k55á87n 9550503349756

díky za velmi zajímavé info k věci.

0/0
9.10.2013 14:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.