Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stínový ministr zdravotnictví chce nadstandardy. ČSSD zvažuje jeho výměnu

Sociální demokraté tvrdě bojovali proti zavedení nadstandardní péče ve zdravotnictví. Jejich stínový ministr Svatopluk Němeček však nyní přišel s nápadem nadstandardy přeci jen uzákonit. Michal Hašek připustil, že by proto Němečka na postu stínového ministra mohl nahradit hejtman Jiří Běhounek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P44e58t55r 18J63a61n77o62v10s78k36ý 1738550442558

Je tu patrné, ze mnozí obyčejní ani netuší jak standard a nadstandard funguje! Takže o to to mají "hodní" kluci z ČSSD jednodušší , jednodušší to je to slovo ;))))))

0/0
9.10.2013 18:13

L83u98d40v63í85k 36G74a81j55d40o57š95í95k 2775573734222

Ať se to levičákům líbí nebo ne. Bez zavedení standardu a nadstandardu se naše zdravotnictví neobejde.

Zatí se díky tomuto nedostatku stále jen zhoršuje péče a podmínky lékařů. Nakonec se ale zdravotnictví zhroutí, pokud se něco nestane.

.

Možná by se voliči ČSSD měli zamyslet, jestli je pro ně lepší doplácet si v nemocnici na objed, nebo nebýt vůbec ošetřen. Jenže se obávám, že na takové úvahy voliči této strany nemají kapacitu.

+1/−1
9.10.2013 14:56

J32i82ř27í 88P27e52š53a30n 9876285730838

Tak pan Němeček se opovážil použít zdravý rozum a heště to veřejně publikovat? To se u socanů neodpouští! Malost, hloupost a závist - toť ta správná ideologie.

+4/−1
9.10.2013 13:27

M26a97r67t23i88n 34K17u54l41h57á36n85e62k 4583392159879

ČSSD V PRAXI :

placené školství: ani náhodou, jenom dcera ministrině Buzkové z ČSSD - ANO

nadstandard zdravotnictví: ni náhodou, jenompreziden Zeman má konzilium lékařů + všichni politici mají nadstandard

všichni jsme si rovni: jenom politici jsou nadlidi ( ostatní strany alespoň nelžou o rovnosti)

0/0
9.10.2013 12:18

P65e40t26r 61K46e56l13l89e34r 4959800654

Osoatní mlčí, aby se jim na to nepřišlo...

.

Toto Vámi popsané není jen na ČSSD, ale na VŠECHNY strany, které byly zastoupeny v parlamentu...!!

0/0
9.10.2013 12:24
Foto

J78a69n 37P16e68l65c16l 9504506644305

Socani jsou bandou diletantů, učící lid závist, rovnostářství a nesnášenlivost.

A když už jejich člověk - podotýkám z praxe - chce něco rozumného, tak ho vymění za někoho, kdo blábolí jejich program sociálně spravedlivé společnosti.

Nevím, proč by si někdo, kdo má peníze, nemohl oficiálně zaplatit nějaký lepší drahý materiál, na který erár pro všechny lidi stejně nikdy mít nebude.

+16/0
9.10.2013 11:51

J31a86n 58D72l53o21u11h61ý 8226360673500

protože ten chudší by mu záviděl... ;-D

+6/0
9.10.2013 12:02

P71e70t93r 90K12e86l56l20e64r 4799470714

Protože třeba toto opatření těm,co na to nemají a potřebují to automaticky neumožní přístup...

.

NIKDE není uvedena možnost, že by někdo mohl z NUTNÝCH ZDRAVOTNÍCH důvodů dostat nadstandardní materiál a pojišťovna jej uhradila...

+1/−6
9.10.2013 12:03

J91a30n 45D21l93o19u82h10ý 8166660723490

No a takhle to prostě nedostane nikdo, jako dříve. Např. za komunistů zahraniční léky nebylo možné ani ofi dovézt.

+3/−1
9.10.2013 12:09

J45i93ř90í 63G66a54l19a94m83b78o34š 8298216543502

Vydržte ! Zas to přijde.

0/0
9.10.2013 12:13

P69e13t91r 37K11e51l46l78e44r 4379100544

Je ale zajímavé, že to NIKDO nyní neplatí a nikde to tak není...

.

A zadlužení zdravotnictví se na nadstandardy, resp. jejich nezavedení POUZE svádí, i když na to mají minimální vliv...

.

Zkusili jste si třeba někdy spočítat, kolik peněz jde na tzv.kapitační platby...? A to je prakticky platba za to, že má lékař kartu v kartotéce... Ty doby, kdy lékař zval na očkování proti tetanu nebo podobně jsou již dávno pryč... kdyby se tyto platby odbouraly a byl by paušál na ordinaci a pak následně platby dle výkonů bylo by to čistší, efektivnější a byla by snaha lékařů větší...

+2/0
9.10.2013 12:22

I54v63a 27H14a76n78e40s34o57v76á 8616356859549

Protože tahle situace by prostě neměla nastat. Mezi amalgámovou a bílou plombou není z hlediska účinku žádný rozdíl - například...

+3/0
9.10.2013 12:22

P28e60t47r 78K74e18l11l80e81r 4589690864

Ano, ale toto je v kategorii kosmetického lékařství (nemyslím oprava kazu v zubu, ale zda bílá nebo amalgám je kosmetika...).

.

Ale v jiných případech, které byly např.Hegerem zmiňovány jsou to robotické operace... A tam už si myslím, že leckdy jinak provést operaci nelze... A kdyby se zařadily robotické operace do nadstandardu, tak prostě ten člověk, který nemá na úhradu pro něj jediné možnosti operace má smůlu...

+3/0
9.10.2013 12:28

I38v21a 45H49a45n98e48s49o42v25á 8536546769529

Ale prakticky lze říci, že ve standardu byl plánován v ČR skalpel a laparoskopie jako nadstandard.

Což je opravdu konkrétně něco, co mě zvedá ze židle, protože snad bychom se mohli od starého Egypta, resp. skalpelu, opravdu pohnout. 

Ovšem třeba neinvazivní zákroky jsou z velké části robotické a nejdou provádět už jinak, takže bych se nebála, že by na ně člověk nedosáhnul, resp. že by byl nadstandard takhle jednoduše definován - bez výjimek.

0/0
9.10.2013 12:31

P59e28t64r 25K83e41l89l31e75r 4389770624

Chápu Vás a jsem na tom stejně...

.

Taky nechci stomatologii jako nadstandard a kováře jako standard v rámci pojištění - nadsázka...

.

Ale specielně robotické operace byly Hagerem uváděny jako jeden z nadstandardů...

+3/0
9.10.2013 12:34

I54v51a 84H67a34n15e68s36o43v40á 8846176439459

To vím a píšu to. Ale nevěřím, že by nebylo vyňato to, co jinak provést nelze.

0/0
9.10.2013 12:37

P81e41t76r 74K11e28l23l59e33r 4699890604

Ale třeba lze, ale ne u konkrétního pacienta...

.

A co potom? Musí si to zaplatit a nebo se nebude operovat...???

+1/0
9.10.2013 12:42

I81v40a 19H74a66n92e64s76o74v42á 8796156819239

Proč ne u konkrétního pacienta?

0/0
9.10.2013 12:47

P68e69t18r 23K46e33l47l19e40r 4719170264

Myslím např., že bude stanoveno, že se toto operuje laparo, robot nadstandard... Ale pacient A nelze laparo, protože má ještě jiné problémy, nelze použít laparo a zbývá jen robot... Tudíž nyní co? Operace robotem? Kdo zaplatí za nadstandard? pacient? pojišťovna? Když pacient nemá na úhradu, nebude se tedy operovat vůbec?

+3/0
9.10.2013 13:02

I14v17a 71H93a68n53e57s59o48v75á 8716656659529

Tudíž nic... Protože robotická operace je podle vás co? Robot se skalpelem? A laparoskopie co? A navíc si ani nějak neumím představit, že člověk, který má takové problémy, že nemůže být operován nějak, by mohl být jinak. Nebo laparoskopicky nemůže být někdo operován proč? 

Zkrátka k tomu, na co se ptáte, dojít nemůže. Tak s tímhle už se rozčilovat nemusíte.

0/0
9.10.2013 13:09

V36l38a63s67t71i17m66i86l 80H89a21l24b39i28c52h 8653365116128

Pak už zbývá jen Harakiri.

0/0
9.10.2013 17:55

F71r34a20n29t24i92š14e42k 25L57u25f42t 5797599784606

Co hradí pojišťovna není nadstandard podle definice. Rozdíl  je jen v tom že na nadstandard pojišťovna nepřispěje do výše standardní péče. Např. brýle s plastovými čočkami si cálujete sám a nedostanete slevu kolik stojí skleněné, jakou byste dostal kdyby zákon o nadstandardech byl

0/0
9.10.2013 12:23

P40e52t52r 90K27e14l88l77e53r 4509130264

Takže prakticky vzato toto opatření ještě z pojišťovny vysaje platby stadardu za to, co si nyní platí pacient sám... 8-o

+2/−2
9.10.2013 12:26

F56r56a76n51t60i46š50e59k 31L94u47f20t 5567739854376

V podstatě ano, a pacient který si platí zdravotní pojištění tak dostane v podstatě to, na co by měl mít nárok podle zdravého rozumu.

+2/0
9.10.2013 13:15

I12v38a 79H71a85n37e35s60o46v33á 8586306309939

Co se VZP týká, tak tam máte nárok tuším jednou za tři roky na obroučky a skla, v hodnotě 350 Kč, a to vám snad vyplatí, i když donesete potvrzení, že jste si koupil plastové výplně. 

A tuším, že každá optika musí nabízet alespoň jedny tak levné obroučky, aby se cenově vešly do zákonného nároku na brýle (který je snad jednou za ty tři roky).

0/0
9.10.2013 12:28

P72e67t25r 62K81e78l16l65e21r 4849210674

Protože u brýlí je to příspěvek na brýle s paušální částkou a nikoliv úhrada brýlí...

+2/0
9.10.2013 12:36

O14n65d65ř25e87j 87D33o27n90ě26k 2255517788326

Paní výše má pravdu, každá optika musí nabízet i tak levné brýle, aby se do toho vešly, takže pak je paušální částka de facto úhradou brýlí.

0/0
9.10.2013 12:46

O97n55d30ř66e73j 81D43o67n22ě68k 2135897628116

Raději jsem si to ověřil a je to takto: Dospělí pacienti mají nárok na nové kompletní brýle hrazené z veřejného zdravotního pojištění v souladu se zákonem jedenkrát za tři roky (tzv. směrná doba užití). To znamená, že pojištěncům starším 15 let pojišťovna 1x za tři roky hradí brýlové čočky v základním provedení a přispívá částkou 150 Kč na brýlovou obrubu. ... http://www.vzp.cz/otazky-a-odpovedi/zdravotnictvi-a-zdravotni-pece/51/narok-na-nove-bryle-cocky

0/0
9.10.2013 12:51

I25v43a 34H24a16n70e48s47o36v29á 8416426159779

Tak asi jsem si zapamatovala těch 350,-, že to tak vychází i s těmi "brýlovými čočkami v základním provedení".

0/0
9.10.2013 12:56

O24n49d69ř69e42j 24D14o33n32ě52k 2715517638236

Nevím, je to možné, nikdy jsem to nevyužil.

0/0
9.10.2013 13:03

I13v63a 98H54a62n19e20s30o76v76á 8256586909659

Naštěstí také ne, ale když si objednáváte obroučky, tak za výplně platíte dvě stovky za klasická skla ;-)

0/0
9.10.2013 13:10

L49u51d51v34í22k 72G35a96j64d78o67š20í39k 2735783204202

Nikde není ovšem uvedeno, že ze standardu lidé nebudou léčeni.

Nedostanou akorát to co není pro jejich léčbu nezbytné, pokud se na tom nebudou sami finančně podílet.

0/0
9.10.2013 15:10

P51e70t93r 83K26e19l20l64e38r 4629650574

Zdravotní pojištění je bohužel jako s důchody...

.

Ti, co platí minimální sazby budou mít prakticky větší zisk/důchod apod. protože za "ušetřené" peníze mohou dovolit zaplatit to, co potřebují - nadstandard, individuální důchodové pojištění nebo investovat jinam...

0/−1
9.10.2013 11:35

J14a29c90h72y79m 21K58a26v73a86n 1840559928345

Ano, platby je treba nastavit dle opravdovych prijmu/zisku. Zde ja dam zapravdu i tomu Mladkovi z CSSD.

0/0
9.10.2013 11:38

F35r74a52n98t68i59š82e91k 97L49u80f10t 5217879854756

Kdo platí za zdravotní pojištění minimální sazby?

0/0
9.10.2013 11:39

P18e53t44r 34K83e67l18l92e64r 4859930644

Všíchni, co se se základem pro výpočet daně dostanou hodně nízko...

0/0
9.10.2013 11:47

F27r26a45n29t41i27š49e60k 81L45u64f25t 5767139174126

Tak těmhle lidem asi nezbývá moc peněz ani na základní potřeby, natož na nadstandardy

0/0
9.10.2013 11:54

P86e13t13r 15K81e48l12l26e46r 4989690484

Myslíte? Znám takových lidí docela dost... Dostanou se zvýšením nákladů s daňovým základem dolů... A nebo hodně pomůže paušál 80%, slevy a bonusy na dani a je to... přitom ani jeden z nich netrpí nouzí, spíše naopak... ;-)

0/−1
9.10.2013 12:32

I79v86a 80H52a23n62e60s79o98v29á 8286756339699

Takže mluvíte o živnostnících? 

Původní příspěvek vypadal na nezaměstnané.

0/0
9.10.2013 12:41

P98e14t45r 41K46e79l63l13e20r 4259830764

Nejen... Může to být kdokoliv... I třeba majitel a.s., který se v ní zaměstná jako ředitel za 10.000,- brutto... Ale přitom má hlavní příjem z dividendté samé a.s....

0/0
9.10.2013 12:48

I27v27a 56H96a48n53e46s96o47v28á 8846836259569

A co se vám nezdá? Víte, jaké platí zdravotní pojištění? Připadá mi, že si pletete zdravotní a sociální pojištění...

+1/0
9.10.2013 12:55

O84n40d78ř26e14j 97D68o50n11ě32k 2625437888536

Stejně to jsou pokrytci - jako M.Zeman jeho dcera a soukromé (placené) školství, sami budou první, kdo s chutí za nadstandard zaplatí.

+2/0
9.10.2013 11:32

S64y12l69v62a 94Š25p24o16r43k12o81v10á 9906489530514

No v otm je ten průser, že oni nezaplatí za nadstandard, který by přinesl do zdravotnictví peníze i pro ty chudší, ale docela normálně strčí úplatek doktorovi do kaspy - tedy jejich slovy "dopustí se korupce"

+1/0
9.10.2013 11:35

O29n15d62ř29e75j 64D44o69n23ě60k 2245837388136

Ano, to je jejich způsob a bohužel jim to lidi žerou. Hlavně, že pak soudruzi můžou tvrdit, že všichni u nás mají všechno.

+1/0
9.10.2013 11:46

R42o45m83a82n 11N31o14v77á49č23e73k 6835492394725

To jsou problémy vážení, to mě nechává naprosto klidným.

0/0
9.10.2013 11:28

B61e78n 63P86a80v56k96a 1977283397131

A když vám obvoďák oznámí, že za kouknutí do krku a napsání antibiotika chce 5 stovek?:-)

0/0
9.10.2013 11:29

P87e85t34r 91K82e77l32l60e10r 4609940224

Standard je kouknutí bez světla a lopatičky - s lopatičkou a světlem to bude za 500 jako nadstandard... ;-D;-D;-D

0/−1
9.10.2013 11:30

S98y39l77v44a 64Š32p56o23r85k80o81v42á 9146279840194

Počkejte, až budete starý a budete třeba potřebovat umělou kyčel... a protože nemocnice nebude mít na to, aby úplně všem pacientům dávala ty nejlepší, určí určitou zdravotní hranici, kdo jakou dostane. A vy "spadnete" pod ni - a přestože jste místo utrácení peněz za cigarety a pivo šetřil a mohl byste si  dovolit připlatit na tu lepší - budete mít smůlu...Budete klidný i pak?

+4/0
9.10.2013 11:32

J73a39c57h96y57m 19K48a35v55a88n 1230239878375

Zajdete na zahranicni diskuze a kouknete se jak vetsina Americanu nadava na Obamovu zdravotni reformu. Vetsina ve finale za pojisteni zaplati vic a dostane mnohem min. U nas je to stejny, akorat aby to nevypadalo, tak se placeni schovava do odvodu, ktere primo na vyplatni pasce nejsou tak videt. Cim mene bude nadstandardu a moznosti si legalne priplatit, tim vic zaplatime a horsi sluzby dostaneme. Kvalitni zdravotnictvi pak bude jen pro ty, co umi uplacet a maji zname.

+1/0
9.10.2013 11:23

R40a42d83e43k 97J64a34n43č20a27ř46í96k 7981704118

50 mil. Američanů nemá zdravotní pojištění a tedy ani přístup ke zdravotní péči. Obama jim jenom nabízí možnost "státní pojišťovny" pokud si nechtějí či nemůžou dovolit ty soukromé.

0/0
9.10.2013 11:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.