Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemanův průplav inspiruje i na Slovensku, chtějí k němu připojit Váh

Milošem Zemanem prosazovaný projekt průplavu spojujícího Dunaj, Odru a Labe se dočkal ohlasu také na Slovensku. Tam politici debatují o tom, zda by se do plánů na vybudování kanálu nedala připojit i řeka Váh. V plánu připadá připojení na severu Slovenska, tedy téměř v horách, nebo na jihu. Projekt však zatím zůstává jen na papíře a i tam má své odpůrce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R71o61m58a51n 97S77m47a40t36a45n55a 6345532447418

Politici snívajú ďalej o nezmysloch. Nebude ani jeden kanál. V čase vybudovaných diaľníc a železníc nemá ekonomické opodstatnenie - kto by tam už len čo prevážal. Uhlie dochádza a tabak už sa tak nevozí. Sú to len také drísty pre voličov.

0/0
11.10.2013 11:34

R11a40d72k97o 90K71ř82i50v20á94n57e22k 7690183645520

Skvělý plán, na Slovensku Fico připojí Štrbské pleso a budeme jezdit lyžovat lodí!

... vlastně na bruslích.

0/0
7.10.2013 13:25
Foto

J88a52n 98A77d27l42e34r 2606421276846

Zvláštní zeměpisné matení pojmů. Budování kanálu netíží Čechy, těch se rygol dotkne reltivně málo.

Hlavní brázdy vyryjí bagry a domíchávače na Moravě a ve Slezsku, tedy u Moravanů a Slezanů. Těch bych se ptal. Starosta Jablunkova je pouze začátek.

(V tištěné versi novin se dokonce objevil výraz "český Hodonín". V Čechách mají nějaký Hodonín? Psali ale o městě moravském - to by i pražský novinář mohl znát, protože se v něm narodil jeden z nejznámějších Moravanů T.G. Masaryk.)

0/0
7.10.2013 13:15

A14n63t19o57n80i60n 48N36e27m77e63c 7888393301510

Udelejme tunel az k Volze, Donu.

V Cesku uz je vsechno hotove, stat ma nadbytek penez, takze muzeme investovbat do blbosti. At zije Cuba a Zeman, maji vizi, hlavne ve vinnem sklipku.

0/0
7.10.2013 10:56

M62i92c84h18a38l 75P83o55n12o35c75n27ý 2974755781

Ale at to klidne schvali. Hlavne, ze budu diky SPOZ jezdit vlakem zadarmo. ;-D

0/0
6.10.2013 20:46

L39i79b16o67r 29Ž41ů61r24e95k 2723436890858

Tak přes průsmyk je to samozřejmě nesmysl, ale pokud by se to udělalo jako polozatopený tunel, tak proč ne. Může se to jmenovat Československý tunel třeba.

0/0
6.10.2013 18:49
Foto

E87v98a 22J77i35ř63í49č49k52o13v50á 5113586607830

Prosila bych ještě jednu o Mařence a Jeníčkovi... 8-o ;-D

0/0
6.10.2013 18:21

Z80b62y62n72ě56k 86J96e57h31l20i88č88k48a 8954218739471

já tam chci připoji i Trusovku

0/0
6.10.2013 18:05

J94a56r89o56s49l62a58v 35K36r36a39t15o19c67h56v80í60l 7436107854127

Spojme všechny řeky, potoky a studánky a dostaneme se až k moři, kam Zeman připluje na neckách a možná i střízlivý. ;-D

0/0
6.10.2013 15:03

J88o40h76a12n 88Z46i24n52g37e77l 2641615156121

Von má ten člun.  Challenger. Taženej ochrankou.

0/0
6.10.2013 16:35

A40l10e14x46a30n60d67e51r 22W51i41n17t87e62r 9219864453101

ja kdyz napisi neco stejneho o Zemanovi tak me smaznou cim to ze ja nesmim a vy muzete? cenzore vysvetlis me to?

0/0
6.10.2013 17:50

J63i78ř86í 66L13i47n15h97a57r70t 3765984171966

Pováclav I. potřebuje každou korunu, jako FŠICHNI zvolení nebo někam dosazení a tohle by byl skutečný vejvar hodný jeho formátu ..

0/0
6.10.2013 14:11

D49a60n39i62e65l 51L30u87k63á59č 7573381364891

Ok, postavíme zde i dálnice! ;-D

0/0
6.10.2013 13:27

J89o29s61e51f 32H82u69m37m61e97l 9485716882890

nechápu,že někdo může kecat do stavby kanálu. Až budete mít nafukovací člun a zkušenosti z rybníka, můžete tady diskutovat

+5/0
6.10.2013 12:48

T52o15m54á21š 66Š37a33p58o30v93a78l75o24v 2374194739211

Miluju vodu, takže by se mi takový kanál líbil.  Ale buďme realisti. Ekonomicky se to nemůže vyplatit a pro potěšení si to nemůžeme dovolit. Původní rozpočet by se navíc ještě zdvojnásobil o "odkloněné" částky.

Aby se kromě dopravy mohl využívat pro vodní turistiku, musela by vzniknout síť menších kanálů, aby vznikly zajímavé trasy pro plavbu. To by bylo skvělá, ale není to reálný.

Takže doprava zůstane na silnicích a kolejích a za zábavou na kanály budeme jezdit do Holandska. Zatím ...

0/0
6.10.2013 12:42

J24i81ř67í 51P25o57k83o23r58n22ý 6971405238930

Proč to mnozí tolik odsuzujete? Úleva pro města a vesnice v podobě úbytku kamionové dopravy by přece lidem v dané oblasti jednoznačně prospěla. [>-]

+2/0
6.10.2013 12:39

L61e40o45š 58P15á45l70e97n66í67č68e35k 9819745189554

města se budou hádat přes koho ten Zemanův Kanál povede

+1/0
6.10.2013 12:52
Foto

T60o62m49á82š 66K13e47r73t94i31s 1402623542389

zkuste se podívat na http://up.kr-jihomoravsky.cz/itc/?conf=88, mapu třeba UAP JMK, ve vrstvach A3, B1.3 si můžete vyznačit současnou územní rezervu

0/0
6.10.2013 13:43

J92a44r36o41m48í39r 65K32r72á12l 4220579244979

A myslíte, že by firma chtěla, aby její zboží bylo u zákazníka o týden později a ještě za vyšší cenu ?

+1/0
6.10.2013 16:47

L25e43o81š 74P67á96l58e57n56í56č89e23k 9659505369734

At žije generalissimus Miloš Zeman spojovatel všeho  lihu

a stěhovák ambasády do Jeruzaléma

+3/0
6.10.2013 12:23

J82a26n 68H72l32e42d92í43k 4449522338872

naprostí blázni--- nejsou schopni postavit 60 roků naplánované dálnice, ani ne rychlostní silnice a blbnou jak malí feťáci s propojováním potoků a říček !! Z toho vysvítá, že nemají ŽÁDNOU smysluplnou pracovní náplň a měli by se sami od sebe rychle zrušit !! ((Jo a slovenští velikáni, Štúr, Sládkovič, Tiso, Mečiár-- plánovali přece propojení BALTU s ADRIÍ----  Štětín s Terstem !-- vždy po sedmé láhvi vodky)

+2/−1
6.10.2013 12:12

M60a37r35c52e15l 31K40u22l55í71š64e94k 4806458876453

Nič vo zlom, ale spájať Štúra a Sládkoviča s personami ako je Tiso alebo Mečiar, je dobre uletené. Nehovoriac o tom, že nemám žiadnu vedomosť o tom, že by Štúr so Sládkovičom "projektovali" nejaké vodné cesty v 19. storočí.

0/0
6.10.2013 20:07

J28u81r88a38j 57H89a84j52e83k 6900655328987

Zvlast Stur a Tiso boli svojou laskou k alkoholu priam povestni;-) Narozdiel od abstinenta Zemana.

0/0
7.10.2013 19:27

O46t32o 44N19o97v30ý 7318131845909

Pořád něco někam přepravovat přece NENÍ  správně. Nejlevnější je produkty spotřebovat v místě výroby ... stavby takto nadbytečných přepravních tras neúměrně zatěžují ekonomiku každé společnosti. A že je zboží z Číny levnější na peníze než zboží ze sousední dědiny je dáno pokřiveností peněžní ceny, ale ne skutečnou hodnotou zboží.

A od toho by se měly odvíjet další rozhodnutí - viz krásný článek ekonoma Zeleného "Přerovnáváme lehátka na Titaniku"

+1/0
6.10.2013 12:10
Foto

T34o37m80á12š 27K31e87r37t44i96s 1742613552239

Proč sem lidi píšete, když o tom nic nevíte? Zemanův kanál to rozhodně není, na tom se shodne většina, nechápu proč to takto zavádějíc napíše autor článku.

1700 první projekt D-O-L,

1901 vodocesný zákon (uzákoněna stavba D-O-L a nový projekt)

30. roky, J. A. Baťa projekt podporoval, ale viděl, že se k tomu nikdo nemá, tak alespoň postavil menší Baťův kanál (viz kniha Budujeme stát)

1938 zahájena realizace D-O-L

viz http://mapy.cz/#!x=16.549801&y=48.196014&z=11 1968 vypracován nový Generel, podle kterého byla 1971 vládou usnesena územní ochrana (která platí dodnes formou územní rezervy). EHK OSN, vypracovala na toto téma několik studií, roku 1997 jsme podepsali mezinárodní dohodu AGN, podle které jsme se zavázali k dodržení určitých parametrů koridoru D-O-L a také, že zahrneme jeho realizaci do naší politiky. (viz Modrá kniha http://apps.unece.org/AGN/1default.aspx) EU už od roku 1996 s projektem D-O-L počítá a je zahrnut v transevropské dopravní síti TEN-T, díky tomu lze na jeho realizaci čerpat až 80% dotaci. Ministerstvo dopravy nedávno požádalo o zrušení D-O-L z TEN-T a nyní tuto žádost beze zpět a snaží se D-O-L do TEN-T znovu prosadit. Je zapotřebí si uvědomit, že nelze jen tak říct, že je D-O-L blbost. Dokonce za nás vypracovává studie OSN, tlačí nás do mezinárodních dohod a EU nám D-O-L navrhuje do TEN-T. Zároveň nelze prohlásit, že to je nesmysl, pokud nemáme komplexní novodobé proveditelnosti (do 31. 12.2013 má být vypracovaná ministerstvem kompletní dopravní a enviromentální studie i ekonomická náročnost záměru - podle usnesení č. 49/2011 a 155/2012) Projekt nemá jen dopravní význam, ale i význam ekologický v podobě protipovodňové ochraně. Je zde i otázka turistického ruchu, rekreace, energetických úspor, zásobování vodou (protože ne všude se jedná o plavbu po řece, ale po umělém průplavu). A také je zde otázka zaměstnanosti, jak už v rámci samotné stavby, tak i v rozvoji jiných podniků přímo i nepřímo spojených s D-O-L (například konkurence schopnost Vítk

+2/−2
6.10.2013 11:50
Foto

T75o96m74á83š 50K61e49r98t41i75s 1322373542969

více o vodních cestách:

d-o-l.cz/index.php/cs/kestazeni/category/26-2013?download=128%3Avcap_3-2013

0/−1
6.10.2013 12:03

L59e24o83š 59P36á56l61e57n54í71č63e64k 9569565689574

jejej ó Vy jste na fotečce oba DVA huráá Kertisi, no jó mazli mazli

0/−1
6.10.2013 12:09
Foto

T47o90m19á68š 22K32e46r79t51i45s 1912923612579

Co to s tím má společného?

+1/−1
6.10.2013 12:18

V74l71a34d37i22m59í46r 47P14r92o65k30e34š 8207286920141

Socialista a populista Fico, je Zemanův dobrý kamarád, tak proč by jej v jeho populistických vizích o průplavu nepodpořil.

+1/0
6.10.2013 10:40

J80i51ř93í 83V23o67t42o73u23p43a42l 6247439635104

A kdybychom provrtali zaměkouli někam k Saúdské Arábii, tak bychom se stali ropnou velmocí. Co ty Miloši na to?

+5/0
6.10.2013 10:34

L98e79o98š 39P36á44l95e31n19í43č96e52k 9489865229274

pane  Votoupal at se toho ten viróza nadstranický nechytne. Stačí Bémův tunel a Zemanův kanál

+1/0
6.10.2013 12:31

J86a46n 64H50r98d76i43n16a 5390591247

Jen chci připomenout, že za vlády Miloše Zemana, ministrování Toníka Peltráma a náměstkování Petra Formana se za studie na přípravu projektu Průplavu vyplatilo velmi mnoho peněz a po konci vlády padlo i několik obvinění. A proč to teď za ty prachy nezopakovat znovu.

JH

+7/0
6.10.2013 9:35

M77a27r31t13i49n 92H65a49r34t80i91g 9579184582426

Jestli má soudruh Zeman pocit, že je kanál Labe-Dunaj-Odra ekonomicky rentabilní tak mu nic nebrání založit si soukromou společnost která zajisté argumenty přesvědčí banky k mnohamiliardovému úvěru a může se vesele pustit do stavby.

+11/0
6.10.2013 8:38

J59o85h69a29n 55Z61i95n56g94e59l 2921645326641

Přesně tak. A až to začne vydělávat, bude z něj bohatý člověk.

+1/0
6.10.2013 9:26

J72i69ř78í 22V66o78t10o15u92p14a85l 6977619405354

Ale ještě bohatší může být, když to bude financovat stát.

+4/0
6.10.2013 10:30
Foto

P38a38v16e17l 48P90o72d86e83š97v27a 4310319717198

Fotka č. 5 je super! R^

0/0
6.10.2013 8:34

P84e70t11r 76D64u11s 6783901388583

Místo Jablunkova-říční přístav Hrčava!Už se těším.;-D

+1/0
6.10.2013 8:29

D81a83v31i92d 30P69e27t65r 7530856250405

Tento kanál byl střídavě navrhován a zamítán od 18. století. Poměrně připraveno to bylo před 2. světovou a během ní (na začátku), pak se zase od něj několikrát ustoupilo a znovu uvažovalo. Myslím, že by to nebylo špatné, je to otázka náklady/přínos a není to otázka levice/pravice. Do nákladů se dnes musí započíst také všechna ekologická rizika atd., do přínosů i třeba přínos pro rekreaci, či snížení nezaměstnanosti. Asi bych si nedovolil říst jsem  jak to bude lepší, ale sám bych byl nejspíš pro. Takové i delší kanály existují v mnoha zemích a lze se poučit, co je dobrě a co dělá potíže.

+1/0
6.10.2013 7:53
Foto

J19a88n 65P89e77l56c13l 9644286334685

Jestli ono to nebylo takto .....: Bylo, nebylo, jeden jihomoravsky hejtman se sesel s poradci prezidenta, aby u nich vyzvedel, jak se stat jeho oblibencem. Tam se dozvedel, ze cesta vede pres ANAL ( jako ze by do neho lezl, aby me snad admin nesmaznul, ze naznacuji nejakou nekultivovanou zapletku, ktera nepatrni do slusne diskuse). Jenze on, jak toho ma moc, tak neudrzel myslenku a zdeformoval to na Zemanuv KANAL. A novinari se toho chytli a aferka je na svete. Protoze jinak to snad ani neni mozne, ze by clovek s takovymi nazory mohl byt prezidentem (nerku-li dolnich 10 milionu).;-D

+6/−1
6.10.2013 7:19

S39t19a90n77i31s83l55a81v 30R41o58s48e97c10k95ý 9905239791669

Zase mnohomiliardový tunel, tentokrát rovnou do kanálu.

Jaký bude jeho přínos? Kdo ho bude využívat? Jaké budou provozní náklady? A hlavně - kdo to zaplatí?

+2/0
6.10.2013 7:13

K95a15r43e31l 11C30h95r11a47s41t90i18n70a 4473124750395

Návratnost investice by byla desítky let. Zimní provoz by byl samozřejmě vyloučen. Stavba je sice lákavá myšlenka, proto se jí různí činitelé stále zabývají, ale nikdo se ještě neodhodlal k její realizaci, vstupní náklady jsou obrovské.

0/0
6.10.2013 8:21

J28o17s71e91f 27P36a48l32a70t90a 1643932861435

nejdřív bych prosil dálnice! však on už Zeman poklepával kladívkem na D47, stojí až 20 let později, plná odpadků a ti co jí postavili se ještě vymlouvají, to byl tenkrát dobrý tunel s tou "Izraelskou" firmou...

+1/0
6.10.2013 7:10
Foto

J33a97n 32P28e35l18c17l 9694816294465

Puvodne jsem si myslel, ze o tom mluvil v deliriu, ale kdyz o tom blekota (chtel jsem napsat i za strizliva, to je asi ale utopie) i nadale, tak je to na povazenou. Podle me jsou dulezitejsi dopravni stavby na poradu dne.

+3/0
6.10.2013 7:03
Foto

J23a89n 21B70r20a45u31n 1698768823505

A což takhle přehradit Labe v Hřensku a vytvořit tak obrovské jezero. České jezero!

+2/0
6.10.2013 5:37

I86v48o 68B66o21b59a20n 3649125249134

Ten si jeste zacne zapalovat cigara kreminkama na sve ceste vyvojem zpet:-/

+1/0
6.10.2013 5:33
Foto

B17o91h85u51m22i93l 68P68r46o87c35h77á37z24k76a 2213351683931

Náklady: nedozírné ;Dopad na životní prostředí: šílený ;Ekonomický přínos: 0; Zviditelnění něčeho, o čem mluví král Miloš: K nezaplacení

+5/−1
6.10.2013 3:29

L26u14d91ě45k 59F62u61x23a 9576950154797

Náhodou! Být to o sto let dříve, tak by to byl přínos;-)

+2/0
6.10.2013 4:48

I15v42o 16B96o35b28a97n 3509625109404

Prave, to je jak prijit s petrolejkou

+3/−1
6.10.2013 5:46

J94a25r19o21m54í88r 98K34r50á69l 4840199214719

Spíše o dvěstě let.  Marně přemýšlím o kriteriu, podle kterého by byl kanál výhodnější, než jiné způsoby dopravy.

+1/0
6.10.2013 7:20

T42o33m88á97š 45H71a63t65a81n 3929713399880

I řeka Styx chce připojit a převozník Charon se hlásí do služby.

+4/0
6.10.2013 2:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.