Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letounu ČSA z Maďarska do Prahy hořel motor, vrátil se do Budapešti

Turbovrtulovému letounu ATR 72 z Budapešti do Prahy začal při ranním startu z maďarské metropole hořet motor. Posádka požár uhasila a vrátila se na budapešťské letiště. Všechny cestující dopravila na zem v pořádku, České aerolinie pro ně posílají airbus, který je dopraví do Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P54a86v70e94l 51O76d55r92a90z76i64l 6794409587360

To zas nějakej frajer machroval s papričkama.

0/0
2.10.2013 15:24

K30a44r90e16l 44H72a89n88o17u93s83e45k 2566647610897

spíš ATR odchází trubičky a nějak hoří... není první

0/0
2.10.2013 15:38

S44t56a34n29d32a 63L95i90n64h82a75r46t 9192363784838

ATR je velmi bezpečné a spolehlivé letadlo ... Existuje jeho kanadský brácha jmenem DASH. A tyhle DASHové měli tak 4 roky zpátky problémy s podvozky, nevysouvaly se a tak ...

U ATR se podvozek vysouvá pod trupem a cestující jej nevidí. U DH8 se podvozek vysouvá z gondol umístěných v konstrukci křídla a z okna je vidět. Docela zajímavá by byla představa pohledu z okna, kdy nalevo vidíš vysunuté kolo a vpravo není ... A do toho letoun s vysunutými klapkami připravený na přistání a výška pár desítek metrů nad zemí :D :D

0/0
2.10.2013 15:50

P86a31v97e30l 29M76i28k90u92l95a 6358473276567

Vážení cestující, to co vidíte při pohledu z okýnek vlevo, je hořící levý motor. Při pohledu vpravo můžete vidět požár pravého motoru. Při pohledu dolů můžete vidět bílé tečky, což jsou naše padáky. A tímto se s Vámi loučím a jménem posádky Vám přeji poklidný zbytek letu... :-)

+6/0
2.10.2013 14:57

S32t38a94n84d10a 96L64i21n27h92a64r16t 9282233734698

to možná platí u low-costů ... Z hlediska bezpečnosti jsou ČSA ještě pořád na slušné evropské úrovni (neplést se servisem, to je jiná) :)

+4/−1
2.10.2013 15:21

P69a39v74e91l 52N59o38v24á71k 7861346949343

to neplatí u nikoho low cost i ČSA musí splňovat stejný bezpečnostní standart...

0/−1
2.10.2013 17:26

J47a63n 97K36o52z64á82k 7815128189658

Nelze než pochválit piloty za učebnicové zvládnutí krizové situace :-)

+7/0
2.10.2013 14:33

V20l26a61d68i54m36í34r 68M62e78n34d48i 3232329311846

Ano , to určite,ale aj toto patrí k ich práci.

+1/0
2.10.2013 14:50

S74t95a57n56d41a 80L39i24n84h98a95r11t 9612153254428

no koukám, že ČSA začínají perlit :)

V neděli jsem měl letět do Moskvy a potom dál a A319 měla problémy s elektrickým napájením kuchyňky a videa, což napájí motor č.2. Nejdřív čekání v letadle, pak na gejtu a za tři hodiny nám řekli, že letíme .... A 10 minut po startu kapitán ohlásil, že závada trvá a vracíme se ... takže přebookováno na pondělí a noc v hotelu Marriott :)

Nevím, jak mě přebookovali, ale v Po jsem strávil dalších 30 minut na check-inu, protože v neděli mi nevydali letenku, nýbrž Flight Manifest ... a protože v pondělí mě odbavovala mladá holka, co s tím moc neuměla, tak to chvíli trvalo ... No, hlavně, že jsem odletěl a v pondělí už bylo vše ok a doletěli jsme až do Moskvy :)

+1/0
2.10.2013 14:22

J15o16s39e73f 35P89o10n49e65r48t 9298370882168

A co byste chtěl - letět dál i se závadou?? To jste si měl sednout do nějaké nízkonákladovky

+1/−2
2.10.2013 14:34

S65t54a23n50d96a 81L16i16n13h15a11r28t 9622483954598

Z hlediska bezpečnostních postupů bylo vše řešeno zcela profesionálně. Je mi jasné, že se závadou se letět nedá ... Závada se mimojiné dala poznat tím, že monitory videa nešly vůbec vysouvat. Při druhém startu to zkoušeli, ale nešlo to, a přesto se letělo.

Problém ČSA je drobet jinde - mají málo letadel. Závada nastat může, to je v pořádku, ale u větších společností Vás přesadí na domovském letišti do jiného stroje a letíte.

Já jsem napsal příspěvek jen proto, že jsou to dvě závady ve 4 dnech ...

Jen ty zmatky s přebookováním letu byly zbytečné, nepochopil jsem, proč nemohli vystavit regulérně novou letenku...

+1/0
2.10.2013 15:15

P43a72v77l84a 81H73r12a92d95i68l39o13v43a 3907831561174

Tak zrovna tady pisou, ze poslou vetsi stroj na dalsi linku (ktery normalne neni v letovem radu). Takze je to o stesti, jestli je nahradni letadlo k dispozici.

0/0
2.10.2013 15:20

S78t94a89n10d42a 51L75i45n54h71a66r95t 9492173364468

právě že u čsa je to o štěstí ... Ta 320, která nakonec letěla do BUD místo ATR, tam mohla letět mj, i proto, že na linku, kam letět měla, stačila i 319, jelikož tam neletělo tolik lidí a ve 320 by zůstalo několik volných řad. Ale to je domněnka .... Každopádně využití náhradního letadla je u ČSA i otázkou štěstí. Fakt je, že stávající vedení dělá co může. Poděkujme hrobařovi ČSA p. Tvrdíkovi. Nákup Airbusů byla prostě chyba a daleko výhodnější bylo koupit 737NG, čili spousta peněz se vydala za výcvik pilotů, nákup nových ND a tak dál ... u nových 737 je 80% dílů shodných se staršími verzemi ....

+1/0
2.10.2013 15:44

P71a52v60l97a 84H72r74a70d66i43l28o86v25a 3167701621344

Vase domenka muze byt spravna. Jina varianta je, ze do BUD letelo vetsi letadlo a napr. na CDG mensi nez melo: surbook, kdo se nevesel, poleti vecer (uz se mi stalo).

Jinak ohledne Airbusu souhlas. zda se, kazdopadne, ze vse je momentalne na lepsi ceste.

0/0
2.10.2013 15:53

L81u17k75á39š 62H92l64o50u48c20a31l 6512940201944

podobný problém, s nedostatkem strojů, má víc veřejných dopravců, i mimo vzduch (kde je holt potřeba nějaké vytížení strojů). třeba takový DPP. když na Praze 5 nabourají tramvaje (v poslední době to není výjimečné) tak tam místo cca 20 souprav tramvají pošlou čtyři busy, protože nemají dost volných (a pojízdných) autobusů

0/0
2.10.2013 15:43

S63t42a75n56d65a 68L90i72n34h37a74r59t 9432103164918

DPP je kapitola sama pro sebe, nechal bych bez komentáře :)

0/0
2.10.2013 15:52

J78a11n 54P11r95o15c93h75a42z64k43a 1527955279157

Vy jste očividně světoběžník, světaznalý cestovatel, který už mluví lépe anglicky, než česky.To dokazují vaše počeštěná anglická slova ("gejt", "přebookováno", "přebookovali", "check-inu") i používání anglických slov - "Flight manifest". Jen se divím, že se vůbec ještě obtěžujete číst český tisk.

0/−3
2.10.2013 16:11

P96a51v55e62l 87N40o20v29á34k 7751256969373

abych vám řekl pravdu sám nvm jak bych většinu těch slov nahradil českymi...

0/0
2.10.2013 17:31

P18a90v68e45l 53V43e88t85e61š66n98í45k 7375788155197

To bych neřekl - píše takovým běžným letištním slangem.

Tak třeba jak říct česky check-in nevím. Registrace cestujícího? Co je flight manifest už nevím vůbec. Nějaké potvrzení o letence?

0/0
2.10.2013 17:36

J16a13n 41P23r18o49c83h27a12z77k82a 1867425189577

Proč ale ty počeštěné výrazy? Proč psát gejt namísti gate, proč psát přebOOkováno, přebOOkovali namísto jednoduchého přebukováno, přebukovali, pro místnost "check-inu" jsme používali běžně čekárna na odlety. Ale to jsme byli my, primitivní cestující z dob před vstupem do "Schengenu".

0/0
3.10.2013 3:39

J61a26n 18P24r74o65c96h25a26z22k94a 1897485239487

Pokud bych dnes přiletěl do Prahy a někdo  miI dal k vyplněný formulář s podobnoi češtinou, myslel bych si, že si ze mne dělá legraci.

0/0
3.10.2013 3:51

A79n89t36o11n31í96n 42K19a93l98i42s16t29a 6444290239294

A čisté spodní prádlo, dostali po přistání od ČSA cestující také?

+3/0
2.10.2013 14:07

P63a51v81l33a 41H87r66a94d67i32l50o86v16a 3277851841914

Dobre Vy ;-DR^

0/−1
2.10.2013 14:08

M83a83r53t36i88n 23M42a12c87h59u33r83a 6721835389554

To zase bude mít Borhyová vyvalené oči při zprávách 8-o8-o

+16/0
2.10.2013 13:39

D98a32n26i72e60l 73S71o49b26o39t22a 9589644666200

Zácpa je zácpa.

+1/0
2.10.2013 14:26

K29a73r27e55l 68H89a45n89o67u53s77e41k 2656507320167

oči? tak to jsem si oddechl....;-)

+1/0
2.10.2013 15:39

J58a77n 47K88ř87í72ž 6355373265728

;-D;-D;-D;-DR^

0/0
2.10.2013 15:51

M34i62r71o66s72l21a51v 68K65ř40í94ž 5519712154762

Lítával jsem větroněm, ten nemá žádnej motor a JAKÁ to byla zábava;-D:-)

+2/0
2.10.2013 13:38

K66a93r23e83l 82H75a89n11o95u84s40e14k 2476627100157

žádná zábava, větron na potvoru nehořívá často....

0/−1
2.10.2013 15:40

M13a98r34t15i94n 25H80o72u64b50a 6823381929738

a co kdyz dojdou vetry

+1/0
2.10.2013 17:45

M94i70r98o86s76l50a95v 22K34ř70í61ž 5669622724862

Větroň k letu vítr nepotřebuje, KLOUŽE,;-)

+1/0
2.10.2013 18:09

P46e73t49r 58F32e85i31g32l 5478313920982

Tak vidět, jak motor hoří...pak neběží a bejt ve vzduchu x metrů nad zemí...asi by mě hráblo...8-o

+3/0
2.10.2013 13:25

K51a84r95e98l 49N14o82v59o68t51n80ý 4106370275665

Mně možná i hůř...:)

0/0
2.10.2013 13:27

S35t84e56p72a39n 59T50o26t28h 8888399515888

Ono staci uz jen kour na palube :-/

+1/0
2.10.2013 13:28
Foto

J97i71r58i 81K92o89c37m69a53n 5709344489945

Proto ty letadla mají motory dva, v případě výpadku jednoho motoru letoun může pokračovat dále v letu. Samozřejmě v případě požáru nebylo radno pokračovat dále.

0/0
2.10.2013 13:30

T46o12m89á10š 19K98n80a68i13f42l 6183790147100

ono snad ani tak nejde o to, že proto má ty motory dva, jako spíš o to, že od požáru už není daleko k explozi .. křídla plná paliva a oheň moc dohromady nejdou :)

+2/0
2.10.2013 13:31

J78a35k24u15b 58Š76a23f16a97n26d42a 7145897251761

Už někdy nějaké letadlo explodovalo díky požáru?

0/0
2.10.2013 14:02

T35o74m56á90š 69K55n18a17i47f84l 6383710627820

Nemálo :)

+2/0
2.10.2013 14:03

J66i10ř14í 79B83o38č52e20k 6651444335283

mám pocit, že TWA z NY do paříže. na rok si nepamatuju

0/0
2.10.2013 14:14

P21a37v42e19l 49V52e72t60e64š56n79í18k 7515278225357

Myslím 1996? Ale tehdy ani nehořelo - prostě vybuchlo. Jako příčina se uvádí výpary v palivové nádrži. Samozřejmě byla i spousta spekulativních teorií o tom, že je omylem sestřelili vojáci. Ale buď jak buď - zemřeli všichni.

0/0
2.10.2013 17:29

J20a35n 73K47o69z94á41k 7815198859778

Věřím, že na to konstruktéři mysleli a piloti jsou na to cvičení. Však také první věc, která se při požáru motoru dělá, je přerušení přívodu paliva aby se oheň nedostal k nádržím.

+1/0
2.10.2013 14:32

S87t44a25n34d14a 27L18i90n60h37a38r43t 9202583364728

moderní letadla jsou podle bezpečnostních standardů stavěna tak, že v případě výpadku jednoho motoru bez problému dokážou přistát na jeden motor i z letové hladiny okolo 40000 stop (12100 metrů). A větší letadla, létající přes oceán, dokážou na jeden motor letět klidně 2-3 hodiny.

0/0
2.10.2013 15:47

P40a35v65e19l 88O96d70r11a78z66i45l 6824949127370

Já měl za to, že nejdůležitější z hlediska výkonu motorů (nepočítaje TR) je vzlet.

0/0
2.10.2013 16:58

M90i40c61h22a33l 36N23o68v59á24k 1534807982534

Vysazení motorů je ta lepší z vážných závad, pokud k němu nedojde bezprostředně po odlepení ze země. Motory musí být dimenzované tak, aby při vysazení jednoho motoru stále mohlo letět a i při vysazení všech dokáže bezpečně přistát, z rozumné výšky doplachtí desítky kilometrů. Pokud nedojde k fatálnímu porušení draku (např. výbuchem) či se neulomí křídla (což by neměla), vždy existuje možnost bezpečného přistání. Drtivá většina havárií je chyba pilota a všechny "západní" letecké společnosti mají dostatečně trénované posádky (ačkoliv nevím, jestli to lowcosty nešidí), aby takovéto problémy zvládly.

+1/0
2.10.2013 13:34

T25o84m50á98š 92K61n25a72i12f81l 6843160347920

může se to dít i těsně po odlepení od země.

0/0
2.10.2013 13:37

J52i14ř84í 63B47o67č78e29k 6661764365283

viz DC-10 v Chicagu tuším roku 1979

0/0
2.10.2013 13:46

E25m49i24l 20P94r44c55h38a75l 5830590768704

Timhle jsem BUD->PRG letel aspon 10x:-P

0/0
2.10.2013 13:13

P18a84v85l55a 96H74r64a56d92i12l81o86v35a 3657591391144

A ja SXB->PRG. Slusnej rachot ;-D

+2/0
2.10.2013 13:16

M88a16r52t64i84n 40P23a35p20r76o31s 3474468555393

Lítá to i OV->PRG - pěknej hnus. 

Se mi do toho z airbusu nechtělo ani trochu. Už vím proč.

+1/0
2.10.2013 13:34

Z29b17y53n65ě95k 41M40e21z76e88r20a 7591187666

Letěl jsem v něm na Kastrup, a pohodička. Nevím, co žbrblete. Naopak Airbus na cestě zpět mi vadil.

0/−1
2.10.2013 13:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.