Diskuze

Senioři na silnicích pomaleji jedou, pomaleji reagují a často umírají

Za prvních osm měsíců letošního roku zemřelo na silnicích 64 seniorů, tedy lidí nad 64 let. Je to nejvíce ze všech věkových kategorií. Nejčastěji starší lidé umírali jako chodci nebo cyklisté. Pokud vyjedou autem, je to pro ně bezpečnější.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JB

Řidič ve věku, který překročil 60, který v podstatě celý život najezdil v průměru 6 t. km ročně, je na tom stejně, jako byl na tom celý život a je na tom stejně, jako každý řidič jiné věkové kategorie. Znám řadu řidičů, kteří uváděnou hranici překročili. Pochopitelně jezdí v moderních autech. Vystřídali jich řadu. Nejezdí stylem, že by byli brzdou silničního provozu. Mnohdy jezdí i nad rychlostními limity. Jezdí bezpečně, předvídavě, žádné brzda plyn a styl, já jsem tady doma, já pojedu první. Proč? Protože prostě celý život seděli za volanty a jezdili desetitisíce km ročně. Jsou prostě vyježdění a používají hlavu. Jízda s takovým řidičem je pro mne příjemnější, než z bláznem věku 25 let, který jezdí jen díky tomu, že dostal k dispozici služební auto, nebo pracně s přispěním rodičů našetřil na ojetinu. Nehoda starce je většinou ťukanec, ovšem, nepotká-li se s bláznem, který ho rozdrtí.

0 0
možnosti
MS

Další z článků v trendu poslední doby, který má přispět k vyvolání nenávisti k seniorům?

Zkusme si článek rozebrat: první podivnost je hned v úvodním a nejdelším odstavci. Autor míchá jablka s hruškami. Chodec, cestující MHD i cyklista jsou účastníky silniční dopravy, ale nejsou řidiči motorových vozidel. Takže o čem ten první odstavec je? I uvedená statistika je podivná - zcela chybí údaj o zavinění nehody či počtu mrtvých spolujezdců, přesto z ní senioři vycházejí nejlépe. Rovněž tak chybí údaj o řidičích jednostopých motorových vozidel.

Odstavec druhý je zcela o ničem, resp. o starých známých věcech. Senioři prostě mají "ojeté" tělo a je jedno, zda k úrazu dojde na silnici či jinde (viz třeba pády na náledí).

A zbývá odstavec poslední. Opět velmi zvláštní. Dokonce nám zavádí nový termín - jízda pomalejší než je nezbytně nutné. Co to je? Jaká je definice? V obcích jedu na hranici maximálně povolené rychlosti a jsem velice často předjížděn. Zejména na 4proudovkách. Přitom jsou na nich přechody pro chodce a skoro u každého křížek. Jedu tudy tedy pomaleji, než je nezbytně nutné? A zprostí mne to pokuty za rychlou jízdu odkazem na to, že jsem jel tak rychle, jak bylo nezbytně nutné?

Dále - sváteční řidiči nejsou zdaleka jen senioři. Zde je i kouzlo nechtěného - mají řidičák desítky let......, tedy o něj ani nepřišli, ani nemuseli na přezkoušení. "Nedávání" blinkru rozhodně není výsadou seniorů, z denní zkušenosti vidím opak. Jde o mladší řidiče a začasté s telefonem na uchu. A kolik vysloveně agresivních a nebezpečných řidičů pochází z řad seniorů? A že se neřítí maximální povolenou, či ještě daleko vyšší rychlostí? A proč by měli? Začasté jedou na výlet a jízdu i kraj si chtějí užít. A jen na okraj - existuje dopravní značka "Nejnižší povolená rychlost", ale za 44 let praxe jsem jí viděl jen v učebnicích.

Zbývá tedy jedno - vrátit se k odpovědi na otázku, kterou jsem položil v úvodu. A musím si, bohužel, odpovědět Ano!

0 0
možnosti
PO

Dnes jsem potkal dvě podivně se motající vozidla a v obou byly ženy středního věku, dále mi jedno vozidlo jelo x minut za nárazníkem v koloně poté, co za mnou málem způsobilo nehodu při řazení do pruhů a opět to řídila nějaká žena s výrazem hustopřísné manažerky.

Občas mám pocit, že se sice některé ženy do zrcátek dívají, ale nějak už nezpracují informace, které jim z nich do očí proudí.

Potka nějakého "problémového" seniora je celkem výjimka. Agresivních chlapů a zmatenejch ženskejch je víc.

1 0
možnosti
LS

Jak přišel Čenda na těch 64? Pro někoho je to 55 pro jiného 70!

0 0
možnosti
JK

J75a94n 72K65r76p47e23c

2. 10. 2013 9:50

vzhledem k poctu ujetych kilometru a absolutnimu poctu jsou nejnebezpecnejsi skupinou. jinak udaj besipaka, ze v nemocnici skounci senior z kazde druhe nehody a mladoch z kazde treti je uplne ujety. to je samozrejme totalni kravina. alespon je videt, jak statistiky funguji a jak malo odpovidaji realite - vcetne neustaleho "utahovani sroubu" v doprave.

0 0
možnosti
JB

Já s vámi z vlastní zkušenosti souhlasím. Když mne naboural před léty mladý blázen, byl jsem tam ve věku 50 let nejstarší. Odpočíval jsem tam 3 měsíce. Ti starší, co tam na  traumačce postupně leželi, byli jenom ti, co popadali ze stromů. Bylo to na podzim. A těch mladých potlučených opilců za volanty, ani nemluvit.

0 0
možnosti
MZ

Typický výjev na silnici o Dušičkách: Uprostřed (s dělicí čárou mezi koly) jede trvale (v obci i mimo obec) 60kou nablýskaná stodváca, která má za svých 38 let života najeto 30-40 tis km, Všechny 4 světla vepředu na dálkový režim (co kdyby...), uvnitř za volantem klobouk a vedle něj bábinka.8-o:-/

3 0
možnosti

na druhou stranu jsou trotlové, co jsou schopni při řádově vyšším nájezdu (a tudíž lze očekávat i zkušenostech) svítit ve dne mlhovkama a pod.

1 0
možnosti
MZ

Na dušičkový víkend nejlépe nechat auto spát v garáži.:-/

1 0
možnosti
ZV

Duchodci jsou nebezpecni ridici. Zejmena v Brne, ktere je samo o sobe slozite a obcas neprehledne svymi zmenami v razeni pruhu.... Ale kdyz zmatkuju a ohrozuju sebe i ostatni tak jedu radsi salinou ne?

Nejednou se nam stalo, ze si takovy klobouckovy nevsiml kam pruh smeruje , a kdyz si to uvedomil, zacal se radit tam kam potreboval a nejak mu nevadilo, ze tam neni misto, ze tam jedou ostatni a on tam uz nema co prejizdet (plna cara).. O bliknrech nemluve...

3 5
možnosti
PM

P56e25t52r 97M93i94c37h95a49l

1. 10. 2013 21:56

Jo, jezdí pomaleji. Dneska jsem za jedním jel asi 15 km a nepřekročil sedmdesátku (na mezinárodní silnici).

Nedávají blinkry. Bodejť, nevědí kdy ano a kdy ne. Před pár dny jedu po hlavní, která v klasické křižovatce míří doprava. Já jedu rovně na vedlejší (a druhá vedlejší míří vlevo, klasický kříž) a proti mně z vedlejší odbočuje doleva na hlavní důchodkyně. Zavře mi "autem" celou  křižovatku, hloupě na mě mává a pak mi (po zastavení) říká, proč prý nedávám blinkr. Na prostou otázku, kam mám asi blikat, když jedu rovně, není schopná odpovědět.

Nicméně, důchodci za volantem zdržují, ale nebývají přímo nebezpeční. To jsou ti mldí raplící, kteří je musí za každou cenu (včetně ohrožení protijesoucích aut) předjet.

1 2
možnosti
LS

Vaše výtky pane, jako by seděly na machry, mladé, vyžrané, ve velkých autech. Bezohlední, blinkr vůbec nepotřebuej protože ví, že ho nikdo nepřavrátí. Telefon na uchu a "sám voják v poli"! Dnes mě, "seniora" od křižovatky kam ani neuměl vjet dalších 6 km "brzdil" 40kou no a co. Prostě jsem jel a počkal si, a on bez světel konečně odbočil a klídek. Já se kvůli němu nepodělám.

4 0
možnosti
Foto

Dnešní nehoda u Ostroměře také má dva mrtvé seniory, jenže nehodu zavinil šestadvacetý borec, který nejel pomalu a dokonce předjížděl náklaďák, takže si nevšiml, že druhý jede proti němu;-(

Už nikomu nevysvětlí svou zhovadilost:-/

5 0
možnosti
JC

Nebyl jste nikdy mladej a nedělal kraviny? Třeba jste měl jenom štěstí, že jste v životě nikoho nezabil. Ale neobhajuju ho, chraň pámbu!

0 0
možnosti
GH

"Senior skončí v nemocnici po každé druhé dopravní nehodě. Mladší lidé po každé třetí" - ano, ale kolik lidí je do nemocnice převezeno pro jistotu a kolik kvůli zranění? Protože zdaleka ne každý hospitalizovaný je zraněný.

0 2
možnosti
MZ

Pane Hortene, ti převezení do nemocnice tzv. pro jistotu, jsou vyšetřeni. Nejsou-li zraněni, jdou domů. Tož asi tak;-)

0 0
možnosti