Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo vyřeší nezaměstnanost, dostane Nobelovku, říká šéf Pirátů Bartoš

Česká pirátská strana by se letos ráda dostala do Sněmovny. Podle svého šéfa Ivana Bartoše totiž neoslovuje jen mladé. Přesto mluví o střízlivém zisku mezi třemi až pěti procenty hlasů, což by na poslanecký mandát nestačilo. Kromě běžných dotazů Bartoš čelil ve čtvrtečním chatu se čtenáři iDNES.cz i otázce řešení evropské krize.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M24a56r84i27e 83V68a46š13í40č75k28o55v68á 3391313512688

To Martin Durchánek: Souhlasím, že člověk má po studiu VŠ "holý zadek" a tímto smekám před panem Bartošem, který při studiu stihl pracovat pravděpodobně na celý úvazek. Já chodila od pondělí do pátku do školy a pak na noční za 40 Kč a vydržela jsem to jen čtrnáct dní. Bohužel jsem studovala obor, kde práci v něm nemůžete vykonávat před dokončením studia. Pracovala jsem pak tedy o víkendu a vydělávala na výdaje spojené se studiem a živobytím. Teď jsem spokojená, ovšem v 25 jsem také začínala od nuly...

0/0
15.10.2013 16:36

J47i91ř72í 57K84a54č93í55r18e40k 5100266656

Kdysi, před rozvojem průmyslu, si museli lidé získávat obživu prací na poli. Těžko existoval pojem nezaměstnanost. S rozvojem techniky dnes tuto nejpřirozenější práci člověka - získávání obživy - nahrazují stroje. Lidé, kteří by v jinačí době možná pracovali na poli, jsou v době dnešní nezaměstnaní. Stroje však nepracují zadarmo - potřebují energii a materiál. Kromě jejich pozitivní stránky, automatizované výroby, mají i negativní - odpad a znečištění.

Na prvním místě pro lidi v nezaměstnanosti jsou tedy veřejně prospěšné práce. Kromě běžné údržby zeleně a infrastruktury v obcích je mnoho práce také například v našich lesích, které jsou často (alespoň v okolí kde bydlím) zaneseny odpadky (hlavně v blízkosti sociálně vyloučených oblastí). Další oblastí by mohlo být dodatečné třídění odpadů.

+1/0
11.10.2013 22:47

V97l60a86d36i83m53í85r 67V89e86t47e53š23k27a 2111545975552

Preference této "politické strany" vypovídají víc než dokonale o inteligenci některých volyčů.

0/0
11.10.2013 12:18

M90i79l24a92n 54K76o51l94í11n25s86k61ý 5262764650472

Volyči asi moc inteligentní nebudou :-)

+1/0
11.10.2013 19:03

K12a69m69i24l 44J75e42r38o46n75ý16m 59P34á66l67k71a 5641541419359

Na vyřešení problémů s nezaměstnaností mají nejlepší recept komunisti. Buď budeš pracovat, nebo tě zavřem pro příživnictví. Tečka hotovo šmitec. Tak a Nobelovka je jejich.

0/−1
10.10.2013 21:35

P77e59t17r 73D18o82l97e86ž21e98l 1178321605686

Škoda,že jsem to prošvihl.Rád bych taky položil jednu otázku.Týkala by se 22.6. t.r.

0/0
10.10.2013 18:54

A50l58b58e96r40t 13V28l96a25c88h 8386481358402

V čem je problém? Tak prostě vytiskneme víc peněz a každý dostane základní příjem, ne? Nebo...?:-P

0/0
10.10.2013 16:43

P11a52v85e83l 48O28d71r94a20z45i57l 6764139767830

Ne, tak to není. Je to složitější.

0/0
11.10.2013 9:38

P15e49t37r 98H26a92n58á88k 8661664306367

Mě se ta přímá demokracie formou referend začíná líbit. Jako první bych vyhlásil referendum , jestli lidi chtějí platit daně ;-D.

+1/−2
10.10.2013 15:25
Foto

V70o36j56t15ě67c33h 48V89o80p94a87ř35i44l 2784226196330

Piráti prosazují nejen referenda, ale zároveň ruku v ruce s tím i vzdělanostní ekonomiku, vzdělávání společnosti a její aktivizaci. Bez toho to samozřejmě skončí špatně. Ale jak ukazuje případ Švýcarska, když se chce, tak to jde. Ale nepůjde to všechno dokonale hned. To je nám jasné.

+6/0
10.10.2013 15:31
Foto

P44a85v12e75l 88P56e67c95h 9478371186107

Přímá demokracie musí jít ruku v ruce s tou svobodou informací, kompletní transparentností a celkovou vzdělaností, kterou také Piráti prosazují. Pokud nebude vzdělanost, tak je přímá demokracie nesmysl.

Jen si vemte, jak často ČSSD zkoušela rozpustit sněmovnu. Tehdy to bylo jen jedno zabité dopoledne, nic drahého, ale kdyby zkoušeli formou referenda? Nebo už to, že by se stotisíc voličů neúspěšných stran dohodlo a hned by chtěli referendum o platnosti voleb? To bychom se nedostali s tou demokracií nikam.

Jo, to je jeden z bodů, ve kterých se s piráty neshodnu :-(

+4/0
10.10.2013 15:31

A89d96a48m 84W57i79s16e 2459457907949

typicka demagogie ;-D

+1/0
10.10.2013 16:31

P88a41v47e39l 84O94d64r87a77z10i67l 6674309147930

Takže si jistě myslíte, že lidé by hlasovali pro "neplatit."

Z toho plyne, že by lidé hlasovali i pro "platit nižší daně."

Ovšem v nadcházejících volbách se velká část voličů chystá hlasovat pro "platit vyšší daně" formou volby ČSSD či KSČM.

Jak to vysvětlíte?

+2/0
10.10.2013 16:38

F81r41a84n93t52i77š83e19k 83S16t76r36n98a68d 4824265979366

To už tady přece bylo : NEZAMĚSTNANOST VYŘEŠIL SOCIALISMUS.

Každý měl nejen PRÁVO NA PRÁCI, ale měl pracovní povinnost.

Nebylo nezaměstnaných lidí. Příživnictví bylo trestné.

0/−8
10.10.2013 14:47

P97a24v98e53l 50O67d98r92a77z56i27l 6934189167470

Ano, to bylo komické: povinnost pracovat, ovšem nikoliv povinnost zaměstnat.

+2/0
10.10.2013 14:57

R28a94d20e79k 56J22a94n31a72t26a 9345896234322

Pokud jste si nesehnal práci sám, tak jste dostal tzv. umístěnku. Samozřejmě spíš na nějakou špatně placenou práci a často to bylo spíš zaměstnání (že jste měl pracovní místo), než práce (ve smyslu že by se tam něco dělalo).

0/0
10.10.2013 16:56

P13a83v56e88l 83O20d30r87a15z15i84l 6354699617850

Ale na umístěnku nebyl nárok. To se užilo proti disentu - nikde je nevzali, takže byl hned důvod jít do báně.

+1/0
11.10.2013 9:39
Foto

P81a84v91e76l 81P58e10c83h 9338291786797

Jojo, vzpomínky tatínka... Ve škodovce jsem se naučil kouřit. Bylo tam tolik lidí, že ani pro všechny nebyla práce. Ale stát jen tak někde opřený se nemohlo, tak se kouřilo.

+4/0
10.10.2013 15:14

A29n90t46o12n49í13n 81Z96e98l15e97n85ý 2434303921146

Když už by byla povinnost pracovat, tak by měla být i povinnost odměny za práci. To za socialismu jaksi nebylo.

0/0
10.10.2013 16:23

M96i57c53h38a47l 41N88a15c13h12t18m27a28n58n 8867372967370

A práci, kterou dnes zvládne pět lidí, dělalo tehdy patnáct. Přičemž fakticky dělalo stejně jen těch pět, deset se zašívalo a nebo ještě lépe rozkrádalo suroviny.

0/0
10.10.2013 17:03

P45a94v37e32l 36Š34e84d38ý 2658136152715

hele novináři přestaňte pindat o politické zkušenosti. balast který kdysi vstupoval do politiky taky nebyli politici nebo ano? Naopak to chce zcela nové lidi a hlavně neprohnilé politikou. V současné době jedna z mála stran která by se měla volit. Já je teda volit budu, jelikož to nejsou žádní hlupáci a neplácají nesmysly.

+11/−1
10.10.2013 14:18

M84i45l55o59š 79B50o31u79k74a30l 8153137813564

V systému megapřerozdělování neprohnijí jen gigastateční jedinci. Že by to byli ti piráti?;-D

0/0
10.10.2013 14:28
Foto

P98e84t49r 55P75r59o54c54h24á88z11k87a 3392346792604

Nebudu volit Piráty.Rozhodně je ale dobře,že tu taková strana je a bude ještě lépe když některé jejich názory budou slyšet.V oblasti autorských práv i svobody internetu je třeba udělat hodně změn a myslím,že k tomu mají co říct.

+8/−1
10.10.2013 13:44

M14i90l76o67š 16B79o93u91k33a11l 8983417343404

Tak mně připadá, že pán má hlavní snahu řešit jen tu marihuanu a levnější CéDéčka;-D

+3/−12
10.10.2013 13:32
Foto

V33o52j86t79ě73c15h 86V43o32p39a50ř79i42l 2724136806640

Krásně jste ukázal, že jste absolutně mimo. Který Pirát by proboha v dnešní době chtěl kupovat CDčka? Právě Piráti si uvědomují, že je rok 2013 a CDčkům dávno odzvonilo. 8-o

+12/−2
10.10.2013 13:43
Foto

V80o33j97t69ě59c57h 66V66o96p95a20ř30i95l 2984496636460

Ano, jsou výjimečné případy, ale to jsou srdcové záležitosti, tam se pak na peníze nehledí.

0/0
10.10.2013 13:45

L30u93d18v44í42k 55G59a15j58d51o37š82í37k 2175213584942

Vy tímto zase předvádíte, jak nejste schopen chápat, jak to pan Boukal myslel. Místo toho se chytáte blbostí a odvádíte debatu od jeho myšlenk k nepodstatnostem. :-)

+3/−5
10.10.2013 13:56
Foto

V21o96j12t10ě81c71h 53V16o70p34a32ř61i98l 2414796296830

Chápu, jak to pan Boukal myslel. Ale připadá mi to jako tak nesmyslný názor, že jsem se záměrně chytnul toho nepodstatného. Viz příspěvek níže od Radka Janaty. Kdo je alespoň trochu otevřen pro nové informace, ten toto o Pirátech či přímo Ivanovi nemůže vůbec říci.

+4/−2
10.10.2013 14:18

M16i45r82o67s70l13a11v 70H20ý93l 5295457129879

hlavní problém je, že pan Boukal moc nemyslel

+4/0
10.10.2013 15:20

R74a86d50e49k 44J14a93n92a21t80a 9365316954632

Pokud jste četl jen článek, tak ten se skládá z odpovědí na otázky, které pokládají čtenáři. Tím je dán okruh témat.

Program Pirátů je daleko širší.

+5/0
10.10.2013 14:01

S92v60a49t37o10p64l63u14k 87S70i87l45n13ý 4672116529688

V tom případě Ivana Bartoše vůbec neznáte.

+1/0
10.10.2013 15:54

M10i34l51o64s90l95a39v 19U19r89b85a10n 2794783956251

Referendum by podle toho jak čtu diskuse o ničem nerozhodlo, Řecko se dostalo do dluhové pasti samo, protože přeplácelo státní ůředníky a pořádáním Olympijských her. Vedení státu nesmí rozhazovat a ani rozkrádat.

+1/0
10.10.2013 13:22

E60v31ž74e88n 35P52o90l17á47k 3658538841513

Co konkrétně u nás je třeba řešit ohledně nezaměstnanosti? Myslí snad pán, že by měla být nulová, to je to řešení? Nejen zde mám pocit, že jim to ekonomicky silně pokulhává. Jak řešit nezaměstnanost, to dnes ví každý, kdo se kdy pokoušel kohokoli zaměstnat. Ovšem vlády na celém světě poslouchají raději odboráře...

+4/−1
10.10.2013 13:18

M54i64l20o25š 72B26o18u92k15a25l 8463687973224

O plnou zaměstanost se snažili i komouši a bylo to jen na papíře. "Invalidů" a naoko zaměstnaných byly desetitisíce. Kanceláře plné pochrupujících inkoustů a zašívající se dělňasové - to byl obrázek průměrné továrny. :-/

+3/−1
10.10.2013 13:29
Foto

P93a13v62e28l 33P54e17c38h 9918421786247

A četla jste odpovědi nebo pánovi spíláte kvůli tomu, jakou otázku mu položili?

Narozdíl od jiných stran se Piráti k nezaměstnanosti staví velmi reálně. Na otázky kolem zavíraného dolu pan Bartoš přímo odpověděl, že s tím prostě lidi musí počítat a že se to bude stávat častěji. Proti tomu jiné strany si cucají z prstu nějaká nesmyslná řešení, takže co je lepší?

+6/0
10.10.2013 13:31

L34u70d84v93í79k 78G87a43j10d60o56š88í71k 2585583164452

To je právě na tom to nejděsivější.

Jeho názory jsou směs ultrabolševizmu a tvrdé liberální politiky. Jinými slovy buď ten člověk vůbec netuší o čem mluví, nebo je tak najivní a hloupý.

Pro voliče je to jednoznačný signál - U tohoto pána absolutně netušíte, jak se zachová. To je vlastnost, která z něj dělá naprosto nevolitelného.

+2/−4
10.10.2013 13:51

P33a45v80e86l 80O90d73r48a44z91i45l 6374179957210

To jsou kecy.

+2/0
10.10.2013 14:36

A13d78a22m 55W73i80s70e 2399407167789

a rozumite vubec slovum co jste napsal? takovou hloupost jsem dlouho nevidel. lidem jste vyslal signal, ze zrovna profesor nejste ;-D

+1/0
10.10.2013 16:30

J88a38n57a 47J59e36l58í14n97k77o63v76á 4817233455313

Piráti jsou mi sympatičtí, bohužel je mám až na druhém místě za stranou, o které vím, že se do sněmovny dostane pravděpodobněji. Až mě ta strana zklame, budu volit Piráty.

0/−1
10.10.2013 12:51

M72a51r20t64a 79D68o18u80b83r19a70v52o86v18á 4720904685877

prosím vás, vy, kdo je tolik podporujete, kdo z vás si dal tu práci přečíst PODROBNĚ jejich volební program? já tak právě činím, jsem asi v polovině a už teď mám z některých bodů dost rozporuplné pocity.

v mnoha věcech se dá s nimi souhlasit, např. svobodný přístup k informacím na netu, povinné zveřejňování státních zakázek atd., souhlasím i s legalizací marihuany (ač jsem ji sama v životě neužila, věřím v její léčebné účinky a stáří se blíží) ale na druhou stranu - povinně zveřejňovat všechna soudní rozhodnutí? skoro každá rodina má ve svém lůně nějakou černou ovci nebo pomateného staříka, který dělá ostudu a mnohdy to došlo až k soudu. každá rodina se samozřejmě snaží takové tajemství uhlídat v kruhu rodinném a ne ho vytrubovat po internetu do světa.

nebo že právo k autorskému dílu se sníží na 5 - 10 let. no to teda sorry!! zkoušel někdo z vás někdy napsat kvalitní bestseller? nebo vytvořit špičkový 3D model? taková práce vám zabere v řádu od mnoha měsíců až po několik let - a potom, místo abyste oprávněně užívali plodů své práce, tak po 5 letech šmytec a autore, trhni si nohou, teď tvoje dílo patří všem?

velmi populistickým se mi pak jeví požadavek na omezení poslanecké imunity pouze na výroky ve sněmovně. ono se to hezky poslouchá, ano, občané jsou na poslance naštvaní, ale.. mějte na paměti, že imunita má chránit poslance např. před vydíráním. není přece problém nepohodlnému poslanci (nechce třeba hlasovat pro ACTA) podstrčit do auta tvrdé drogy a následně ho za to zavřít. v krajním případě ho omámit a nastrčit do postele s mrtvou prostitutkou. zní to šíleně, ale i s takovou variantou se jistě počítalo, když se imunita vymýšlela.

nebo banky! že by nesměly používat vklady střadatelů. proboha, ale na tom je přece banka založená. jedni si tam peníze uloží, druzí si je naopak půjčí. pokud by banka měla půjčovat jen z vlastních prostředků, tak by svoje zaměstnance musela posílat si přivydělávat na polní brigády, aby měla z čeho půjčovat. nebo jak si to Piráti představují?

a

+1/−7
10.10.2013 12:50

M36a88r28t64a 65D76o65u15b34r63a33v26o26v43á 4210134805117

pokr.:

a jak si představují ten "základní příjem od státu, zajišťující důstojný život"? to je přece komunismus v čisté podobě. mají vůbec představu, kolik lidí by takový státní příjem demotivoval k tomu hledat si vůbec práci? a kde by na to stát asi vzal?

nebo že by občané navrhovali zákony přes internet a diskutovali o nich. už to vidím v barvách.. stačí zaskočit do kterékoliv české hospody IV. cenové a vyjde to nastejno. Piráti vycházejí zřejmě z toho, že všichni občané jsou slušní, vzdělaní, gramotní, zodpovědní, nelžou a nekradou a rozumějí legislativě. prosím vás, jděte se někdy podívat na diskuze na parlamentních listech.. tohle prostě není reálné, proto si snad volíme naše zástupce do parlamentu, aby tohle dělali za nás. ti by měli být ti nejlepší mezi námi, měli bychom jim důvěřovat a spolehnout se na ně. jestli takoví lidé do parlamentu nekandidují, tak je někde chyba.

už se mi ten jejich program ani nechce číst dál.... já je teda volit nemohu, je mi líto.

+3/−5
10.10.2013 12:51

L79u46d35v60í75k 34G23a14j85d61o87š23í83k 2185733424612

Spousta slov. Přitom stačí jediné: NAIVITA. :-)

.

Mimochodem: "základní příjem od státu, zajišťující důstojný život". To je teď taková módní doslova bolševická povídačka. U nás spočítali, že by to mělo být asi 10 000 Kč měsíčně. Celé to skončilo tím, že tato částka pro každého občana by představovala náklady ve výši trojnásobku HDP České Republiky (tedy 3x tolik než nyní všichni dohohromady vyděláme). Čili totální NESMYSL.

+2/−3
10.10.2013 13:05

R21a11d98e33k 56J16a77n48a91t88a 9825806344322

To jste počítali nějak zvláštně 10 tisíc na občana měsíčně, to je zhruba 1200 miliard ročně. HDP je 3900 miliard. Takže ne trojnásobek, ale méně než třetina.

Navíc si uvědomte, že tzv. základní příjem by nahradil většinu dnešních dávek (především důchody) i nezdanitelnou část mzdy. Takže to z toho můžete odečíst. A taky náklady na armádu úředníků můžete odečíst, protože na rozdělování základního příjmu nejsou třeba.

+3/0
10.10.2013 13:14

L51u94d35v63í62k 40G12a72j12d30o54š73í83k 2135533274972

Pokud dobře vidím, tak za rok 2012 byl skutečný příjem státu 1051,39 miliardy.

Dále maličko zapomínáte, že státní dluh nyní činí přes 45% HDP a výdaje státu zdaleka nejsou jen platy úředníků Ministerstva sociálních věcí. Krom toho výplata důchodů, pokud vím, měla být v této vizi zachována. Další zcela očekávatelný efek tohoto opatření by byl dramatický pokles HDP, takže nakonec budete na tom trojnásobku... :-)

0/0
10.10.2013 14:16

R65a49d18e96k 97J94a48n91a32t50a 9525126914612

Základní příjem, tak jak je obvykle prezentován, nahrazuje všechny dávky, tedy i důchody. http://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1kladn%C3%AD_nepodm%C3%ADn%C4%9Bn%C3%BD_p%C5%99%C3%ADjem

Výdaje státu na dávky tvoří zhruba polovinu rozpočtu. Navíc udávaných 10 tisíc lze považovat za zbytečně moc. To rozhodně nemusí dostávat každý včetně třeba dětí. Mnohod rodin dnes hospodaří s příjemm menším.

Dále nechápu, proč považujete poměrně umělý ukazatel, jako je HDP, za tak důležitý a taky nevím proč by měl klesnout. Základní přijem má být nízký, má stačit jen k přežití. Ti lidé, co chtějí víc (a jejich schopnosti mají na trhu práce nějakou cenu), by stejně pracovali. A ten kdo opravdu pracovat nechce, tak na dávkách visí už dnes.

Problém moderní společnosti je totiž v tom, že pro chod společnosti stačí lidí stále méně a méně. Práce pro všechny prostě nebude, zvlášť pro ty málo schopné. Chcete jim stále dávat práci umělou (a dnes je většina zaměstnáni již umělá, vytvořená různými nařízeními, byrokracií, apod.)?

Ano je to revoluční návrh. Ale kdysi si taky nikdo nedovedl představit, že by se pracovalo jen 8 hodin jen 230 dní v roce a to ještě k tomu být tolik let "student" či "důchodce".

+2/0
10.10.2013 14:50
Foto

V92o83j62t64ě66c76h 39V34o49p72a37ř29i73l 2104146206510

U Pirátů se odhadnutá a naprosto nepodložená částka VZP pohybuje názorově průměrně lehce nad polovinou těch 10 kKč.

1.) Máme tu lidi na dávkách a ti dnes pobírají v průměru podobnou, ne-li často vyšší částku.

2.) Máme tu pracující, těm by se zvýšili daně a pak se jim to vrátilo. Ano, je to trochu ve smyslu progrese, takže více příjmoví by se podíleli více.

3.) Máme tu důchodce, kterým by se mohl snížit důchod. Ppět, lidé s vyššími důchody by na tom zřejmě byli trochu hůře, ti s nižšími trochu lépe.

4.) Máme tu studenty, kterým by se poté mohlo zavést školné.

5.) VZP není jediný model, existuje ještě varianta tzv. záporné daně, která je podobná, akorát státem neprotečou takové peníze. 6.) Piráti o tom chtějí začít diskutovat s veřejností a odborníky, ne to hned zavádět. Ano, je možné, že se to nakonec ukáže jako zcela neproveditelné. VZP je zatím vzdušný zámek a Piráti to nepopírají.

+5/0
10.10.2013 13:19
Foto

V83o39j57t79ě18c32h 11V95o31p51a60ř19i23l 2144166616220

Pokusím se postupně (v rámci možností) reagovat na jednotlivé body.

Co se týče délky trvání autorských práv, tak tato délka je podložena obvyklým průběhem tržeb, kdy většina prostředků bývá inkasována v prvních letech a pak zisky značně klesají. I u Pirátů je ovšem značná část lidí, kteří by až tak nízko nešli. Sám jsem jedním příkladem. Vzhledem k pohledu na autorská práva u jiných stran Pirátům tak jako tak nezbývá nic jiného, než pokusit se si zajistit vůli k nějakému kompromisnímu návrhu u většiny veřejnosti a tlačit změnu "z vůle lidu".

+4/0
10.10.2013 13:11

P57a74v87e64l 61O93d56r22a47z25i45l 6154219847360

No, a jaký je dnes problém dát nepohodlnému poslanci do auta tvrdé drogy a následně ho zavřít? Myslíte, že by ho Sněmovna kryla?

Banky si mohou půjčovat u centrálních bank a taky to dělají.

Základní příjem od státu je výdaj, který když nevydáte, musíte stejně jinde vydat na policii a soudnictví.

Nevím, proč by občané nemohli navrhovat zákony, nevšiml jsem si, že by kandidáti ve volbách procházeli nějakým vědomostně-inteligenčním sítem, ani žeby se z blbů po zvolení stali duševní giganti.

Když vytvořím špičkový 3D model, mohu si jej ochránit pouze jako užitný vzor jen na pár let a za peníze, zatímco autor písničky má ochranu zdarma až do smrti a ještě 70 let poté.

+3/−1
10.10.2013 13:15

M65a72r22t76a 52D88o64u63b88r63a61v66o87v50á 4190244575207

tohle mě zajímá. když vytvořím špičkový (ale klidně i nešpičkový) 3D model, tak pokud si ho nenechám ochránit za peníze jako užitný vzor, tak nemá ochranu žádnou? to se mi nějak nezdá. a co když namaluju obraz? ten si taky musím nechat chránit? jsem přesvědčená, že to, co jsem sama v potu tváře vytvořila na legálně zakoupeném programu, je moje, aniž bych si to musela někde registrovat.

0/0
10.10.2013 14:25

P50a98v18e88l 10O33d29r44a75z12i70l 6884489557620

Obraz je umělecké dílo. 3D model možná taky, pokud nese nějaké znaky jedinečnosti, ale většina modelů je prostě model existující věci a jako takový je to jen matematický popis tvaru, prípadně dalších vlastností.

0/0
10.10.2013 14:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.