Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čechy jsme ze Sudet nevyhnali, úředníci jen odešli domů, tvrdí sdružení

Sudetoněmecké krajanské sdružení v Rakousku (SLÖ) kritizuje plány na zřízení plzeňského památníku 250 tisíc Čechů, kteří po Mnichovské dohodě utekli ze sudetských oblastí anektovaných Německem. Tito lidé nebyli vyhnáni, nýbrž "přesídlili zpátky do svých oblastí", protože šlo o české úředníky, kteří "pozbyli své správní povinnosti", tvrdí SLÖ ve svém prohlášení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K43a43r50e20l 76D55r88d10a 6804182577

Máme právo volby.

a) Dál si hrát na husity a našim dětem uzavřít přístup k západní civilizaci a zbavit je posledních zbytků důvěry v budoucnost České republiky.

b) Přijmout nekriticky názory českých Němců, knížat Karlů Schwarzenbergů a Dominiků Duků. Posypat si hlavu popelem, přepsat českou historii, přijmout ztrátu národní identity a rozptýlit se opět zbůhdarma v prostoru.

c) Přijmout českou historii a poučit se. Českou národní identitu posílit.

+1/0
27.9.2013 7:19

V82i62k30t39o50r 41S42k91á84l23a 3689472612734

Věznice německého gestapa a popraviště (jedna z mnoha)

Pamětní deska

Počátkem roku 1940 začaly být Kounicovy koleje využívány jako věznice, kterou během války prošlo několik desítek tisíc českých vlastenců, odbojářů a vysokoškolských učitelů. Ti pak byli ve většině případů deportování do německých koncentračních táborů, v menší míře byli popravováni přímo ve věznici. Popravovalo se zastřelením, oběšením nebo se vraždilo ranou z pistole do týla. Mnozí vězni byli před popravou či deportací do koncentračního tábora krutě mučeni, někteří spáchali raději sebevraždu. Popravy v Kounicových kolejích byly veřejné a v hojném počtu byly navštěvovány brněnskými Němci.[3] Na jejich sledování byly prodávány vstupenky za tři marky.[4][5] V publiku přitom převažoval podíl německých žen. I během exekucí se ozýval smích a mnozí se netajili radostí, že jsou „české potvory a bestie“ zabíjeny, či povzdechem, že „dnes jich bylo nějak málo.“[3] Těla popravených byla spalována a jejich popel nacističtí prominenti používali k hnojení svých zahrad.[4] Celkem zde bylo popraveno okolo 800 osob[6]. Někdy se udává i počet 1300[7] obětí.

Zdroj: Wikipedie

Dějiny opravdu nezačínají rokem 1945!

0/0
26.9.2013 20:55

L86u14b19o20š 58S64k39o17u90m69a41l 3651399613506

Nezlobte se, ale to je jasné i z článku, kde se píše o roce 1938:-/

+1/0
27.9.2013 5:07

K94a81r33e82l 52D49r45d31a 6304972807

Neuvedl jste citované odkazy. (Proboha, neuvádějte je.) ;-D

  A co česká odplata? "Trest smrti se vykonával zásadně oběšením a byl v podstatě veřejný. Ten nejznámější byl Josef Pfitzner, historik a německý náměstek pražského primátora. Pfitzner byl popraven veřejně na Soudním náměstí v Praze. Odhaduje se, že tam mohlo být až 100.000 lidí. Jezdily tam rodiny i z okolí Prahy, vodily se na to děti. Tehdy většina české politické elity řekla, že popravy dál není možné tímto způsobem provádět.

  Od té chvíle byly popravy sice dál veřejné, ale už to bylo omezeno tím, že se vykonávaly v Praze v areálu pankrácké věznice, a pokud to bylo jinde, tak na soudních dvorech věznic nebo soudů. Na popravy byly vstupenky, které dostávali třeba novináři, nesměly je dostat děti, už to nebylo tak masové.

  Během Pfitznerovy popravy došlo k nepříjemnosti, když pražský kat František Nenáhlo nafackoval Pfitznerovi kvůli jeho údajnému zvolání: "Umírám pro Velkoněmecko!" A právě na základě reakce zahraničí byla přijata doporučení, aby už veřejné popravy nebyly konány. Přesto i po tomto datu v některých regionech k několika veřejným popravám došlo.

  O tom mohl rozhodnout i mimořádný lidový soud. A důležité bylo, že pokud byla poprava prohlášena  za veřejnou, vykonávala se následující den." ;-)

0/−1
27.9.2013 5:28

K18a82r48e15l 74D94r88d46a 6894502797

Je to reakce na pana Skálu...

0/0
27.9.2013 5:29

V88i31k52t28o75r 70S59k97á83l12a 3799502892404

Jak zde již jiní spoludiskutující uvedli, pane vy jste fašista a věřím, že se budete smažit v pekleRv!

0/0
27.9.2013 22:42

K44a64r18e33l 51D82r88d22a 6774562557

Ne neuvedli, hloupě mě urážíte patrně jen Vy sám. Jste demagog hledající nenávist.

0/0
28.9.2013 9:51

V68i84k94t45o75r 92S71k10á25l91a 3129392342734

Zde je jasně vidět, že jste německý fašista a takoví vraždili naše nejlepší lidi. Nám Čechům nestojíte ani sice za odpověď, ale přesto připomenu: Němečtí vrazi vyvovali válku, spolu se svými sudetoněmeckými pomocníky, během ní vraždili, mučili elity evropských národů (včetně Čechů) a snažili se vyhladit celé národy, byli poraženi, když se proti nim spojil téměř celý civilizovaný svět...a pak byli potrestáni! Vyprávíte-li zde pohádky o popravách německých válečných zločinců, můžete ještě přidat, např. jak spáchal sebevraždu Himmler, Emanuel Moravec, jak jsme popravili taková zvířata, jako byl K.H. Frank nebo dozorci koncentračních táborů...Tyto kreatury si nic jiného nezasloužili, měli na svých rukou krev x nevinných lidí!

0/0
27.9.2013 22:40

K73a70r31e23l 77D37r41d57a 6744392407

Nebo jak Ljuba Hermanová s davem českých herců a filmařů hnala nahatého režiséra Jana Svitáka po Národní, aby ho nakonec jako údajného vraha Karla Hašlera zabili. Celý pytel nejlepších českých lidí se tam motal na té české vlastenecké Národní a dělal nejspíš velké vlastenecké činy, že?

  Žijete v klamu a šíříte demagogii.

0/0
28.9.2013 8:07

K80a22r48e67l 89D76r52d95a 6724172857

Koukám na detaily, Sviták měl údajně přehled o skutečných kolaborantech a udavačích z řad českého šoubyznysu. Proto se parta "levicových" českých vlastenců kolem Barrandova velmi rychle postarala o jeho veřejnou popravu.

  A tak je tomu vždy, křiklouni očerňující druhé zcela nesmyslně z "fašismu" (Jste snad Rus? Tam je to zvykem.) mají sami máslo na hlavě a černé svědomí a pouze dělají vše pro to, aby se jejich vlastní vina neřešila.

0/0
28.9.2013 9:59
Foto

V64á61c18l18a18v 50M74i48h42u34l83k59a 4768223663970

" Několik měsíců po jejím podpisu z noci na 30. září okupoval Berlín i zbytek českého území (Hitler ho označoval za Rest-Tschechei) a na území Slovenska nechal vzniknout klerikálně-fašistický stát."  ----Tolik citace, podotýkám blábolu. ČTK i vaše redakce se opracdu vyznamenala. K obsazení zbytku Československé republiky došlo 15. března 1939 a ne z noci na 30. září... Tento blábol se opakuje na všech možných servrech, které  bezhlavě kopírují zprávy ČTK. Nezlobte se, ale to je opravdu málo omluvitelné, pokud si z nás rovnou neděláte blázny !?

0/0
26.9.2013 18:06

D98a28v23i20d 20D65v14o94ř80á32k 3420344252596

Diskusi navštívil "Čech - sebemrskač" Karel Drda, 6427. Rv

Myšlenkové perly -  "Ostatně, válčili jsme vždy společně na stejné straně a svým způsobem i vítězné tažení Wehrmachtu Evropou je dílem i českým úspěchem a také pohromou."

Důkaz: asi legie, jednotky v GB, Rusku, husiti aj..... Rv

Na "vítězném" tažení Wehrmachtu se možná tak podílela Slovenská fašistická armáda, jediný spojenec Němců, který s ním rozpoutal II. světovou válku přepadením Polska. A pak spolu táhli i proti Rusku. Slováci se dostali až k Azovskému moři.

A nevedli si nijak špatně. I díky kvalitní výzbroji zděděné po prvorepublikové čs. armádě...

+1/0
26.9.2013 10:17

K43a60r66e86l 16D68r15d69a 6294892827

Co třeba lehké tanky Panzer 35 a 38 či Gepard ze Škodovky a ČKD, tehdy nejlepší na světě?

  "Generálu Guderianovi pomohly v porážce Polska, Francie, Belgie, Nizozemska, ale také se účastnily útoku na SSSR v roce 1941. Stroje byly též exportovány do států, které byly satelity Třetí říše. Např. 74 kusů odebral samostatný Slovenský stát, další tanky byly dodány do Rumunska, Maďarska atd."

  (Jedním z ředitelů Škodovky byl Albert Göring, bratr Hermanna. Spojenci ho prošetřovali a po válce ho předali Československu. Tady ho soud musel propustit. Ale již jen ten zákeřný český požadavek...)

  Nebo, co česká armáda v Itálii po boku Wehrmachtu? Vy perlo? ;-)

0/0
28.9.2013 10:55

K35a95r16e96l 61D70r54d33a 6774522767

Ještě mě napadá, že v Čechách nikdy nikdo bezpečně netušil, kdo je vlastně Čech a kdo Němec. Geneticky jsme se mísili, jazyky jsme uměli oba, nějaký původ nehrál roli. Při sčítání lidu za RU se zjišťovala "obcovací řeč". A ta se určila také podle toho, zda zaměstnavatel či majitel bytu vyžadoval němčinu. S takovým nepřesným sčítáním lidu v ruce namaloval Hitler (ale spíš sám Beneš) německá území v Československu. Němec a Čech byl fakticky ten, kdo se pocitově cítil být Němcem či Čechem při vzniku Československa a přihlásil se k té či oné národnosti při sčítání lidu.

  Takže odsun českých Němců byl zcela jistě exportem spousty německy hovořících Čechů a naopak. Třeba Dobronín, dobrý příklad, vraždění v květnu 1945 vedla rodina Rakušanů, kteří se tak ve svých očích stali na další roky Čechy jako poleno.

  Hlavně, že každý Čech dnes umí hlášky "šli přece domu, ke svým". A chudáci Němci netušili, co si jako mají s těmi pseudo-Němci v Německu počít. ;-D

+1/−2
26.9.2013 9:15

K58a95r74e98l 57D22r37d84a 6184492337

Strašíme se germanizací, nicméně politika ČsR 1918-1938 prosazovala čechizaci - jak jinak v bývalém "německém státě". Státní správa v německých oblastech byla obsazena českými úředníky. (Existoval zákon o jazyku, který vyřadil české Němce z možnosti pracovat ve státní správě - vedli se o tom spory, takže šlo o účelová rozhodní s cílem upřednostnit Čechy.) A příliv Čechů v pohraničí byl obratem o nárůstu českého školství.

  V roce 1938 utíkali z pohraničí tito úředníci a učitelé. Ten názor Landsmanšaftu má reálný základ. Je samozřejmě podán účelově. ;-)

+1/−5
26.9.2013 9:33

J82i89n32d92ř88i15c96h 92H39r98d32l37i83č68k97a 4976284609864

Ty věčné hlášky o jakési "čechizaci" už jsou únavné. Němci tady měli kompletní systém školství od základek po university. A je vcelku logické, že státní správa se mezi sebou musí umět domluvit, takže povinná znalost nejpočetnějšího jazyka státu je potřebná věc.

+3/−1
26.9.2013 9:47

M11a46r16t65i11n 69B21a17r21t91o41š 7436812425

"A je vcelku logické, že státní správa se mezi sebou musí umět domluvit, takže povinná znalost nejpočetnějšího jazyka státu je potřebná věc" - tak to už se nedivím, že se Slováci chtěli odtrhnout od samého počátku. Asi se jim nelíbilo to Vámi vychvalované počešťování.

0/0
26.9.2013 21:32

K12a23r25e73l 68D81r48d35a 6844222777

Utíkáte od tématu. Podle kritiků se jednalo o českou státní šikanu, aby bylo možno zcela podle libovůle obsadit státní správu vhodnými českými úředníky. Údajná neznalost jazyka byla jen záminkou pro svévolné rozhodování komisí.

  A důkaz? Česká státní správa funguje roky zcela shodně - na základě protekce a předsudků.

0/0
27.9.2013 6:00
Foto

V35l68a90d39i58m24í18r 33H31r48u85b75e34š 9304331767978

§ 130  „Pokud státním občanům přísluší podle všeobecných zákonů právo 

zakládati, říditi a spravovati vlastním nákladem ústavy lidumilné, náboženské a sociální, školy a jiné ústavy výchovné, jsou státní občané, nehledíc k národnosti, jazyku, náboženství a rase, sobě rovni a mohou v těchto ústavech volně používati svého jazyka a vykonávati svoje náboženství.“

§ 131 zaručoval „v městech a okresích, v nichž jest usedlý značný 

zlomek státních občanů československých jiného jazyka než československého“ přiměřenou příležitost ve veřejném školství, aby se jim dostalo vyučování v jejich vlastní řeči.

§ 132 zajišťoval pro menšiny nárok na přiměřený podíl na požitku a požívání částek, určených z veřejných fondů na výchovu, náboženství a charitativní účely. Samozřejmě opět „v mezích všeobecných předpisů“.

0/0
26.9.2013 11:05
Foto

V84l10a96d64i50m93í80r 54H81r33u59b78e47š 9744601927868

§ 14, odst. 4. zákona č. 50/1923 Sb. z. a. n., proti veřejnému popuzování k násilnostem nebo k jiným nepřátelským činům proti jednotlivci pro jeho národnost, jazyk, rasu nebo náboženství pod hrozbou 

trestu od osmi dnů do tří měsíců. 

Odst. 2 a 3 zákona č. 50/1923 Sb. z. a. n. pak chránily příslušníky menšin před účelovými násilnostmi a nepřátelskými činy, resp. před záští pod 

hrozbou trestu „tuhým vězením“ od jednoho měsíce do jednoho roku, resp. od čtrnácti dnů do šesti měsíců i z hlediska kolektivních práv. Zvlášť pod trestní úpravou byla ochrana národnostní příslušnosti zákonem č. 309/1923 Sb. z. a. n. proti útisku a na ochranu svobody ve shromážděních. Odst. 2 § 1 zákona považoval za „útisk, bez újmy trestnosti činu“ podle trestních ustanovení stávkovou činnost namířenou proti jednotlivým zaměstnancům „z pohnutek národnostních, náboženských anebo politických“

Jazykový zákon, přijatý na konci února 1920 paragraf 2: 

„Soudy, úřady a orgány republiky, jichž působnost vztahuje se na okres soudní, v němž podle posledního soupisu lidu obývá alespoň 20 procent státních občanů téhož, však jiného jazyka než československého“ měly podle něj povinnost „přijímati od příslušníků jazyka této menšiny podání v témž jazyku a vydati vyřízení těchto podání nejen v jazyku československém, nýbrž i v jazyku podání“.

0/0
26.9.2013 11:23

M75i10l30a76n 61B77í32l19e59k 5924269461

Jazyková nařízení vůči Němcům v ČSR byla stejná (spíš však horší) než za Rakouska-Uherska k Čechům. Tehdy Češi vehementně protestovali. Je tak s podivem, že námitky měli i Němci v Československu?

+2/0
26.9.2013 12:57
Foto

V90l53a45d14i50m49í84r 25H23r83u73b19e84š 9764901587548

ale jo, meziválečné Československo bylo takové zmenšené Rakousko-Uhersko, jen to byla parlamentní republika a ne monarchie a jeho občané měli na rozdíél od monarchie zaručena občanská práva

0/0
27.9.2013 11:45

M82i72l34a82n 46B54í32l56e31k 5334329741

Ale vždyť za Rakouska tady taky nebylo žádné bezpráví, rozdíly oproti Československé republice nebyly tak velké. Zvláště když se na věc podíváte z hlediska menšin. Takový nejposlednější sudetoněmecký pohůnek na dráze na tom byl v republice hůř než jeho český kolega za císařství (zkouška z jazyka)...

0/0
27.9.2013 12:32
Foto

V54l90a11d64i17m89í78r 23H74r96u35b75e77š 9724901357218

"Ale vždyť za Rakouska tady taky nebylo žádné bezpráví, rozdíly oproti Československé republice nebyly tak velké." ale vždyť plus mínus souhlas, základní rozdíl jsem popsal výše

0/0
27.9.2013 13:28

M90i84l86a73n 64B75í30l90e63k 5534989221

No, základní rozdíl...lidé na tom byli v praktickém životě celkem stejně (jen se změnily role menšin), volební právo pro ženy by jistě přišlo i v R-U.

0/0
27.9.2013 15:13
Foto

V57l28a26d61i49m67í92r 72H53r76u85b21e44š 9784851477578

kdybychom brali "kdyby", tak asi ano, jinak souhlas, až na politický a ústavní systém, který byl zcela jiný, byly možnosti v praktickém životě podobné, jinak objednal jsem v knihovně Vysídlení Němců a proměny českého pohraničí a jsem zvědav, protože znám jen velmi dobrou: Cesta k vyhnání 1938-1945 od Brandese

0/0
27.9.2013 16:14

M14i72l62a95n 44B39í47l45e10k 5894249791

Já myslím, že tady ono "kdyby" můžeme, vzhledem k vývoji R-U, celkem v pohodě připustit. Šlo mi o jinou věc (to nepodsouvám vám, myslím to obecně) - u nás je stále zakořeněna představa, kterak jsme za R-U úpěli - což je samozřejmě nesmysl. Jinak souhlasím, politický systém byl jiný, ale onen "císařpán" ovšem svým způsobem zůstal (role prezidenta je vlastně dodnes brána tak, jako by snad ta funkce byla pomazána vyšší mocí).

Kdyžtak v oné edici Vysídlení Němců se divokému odsunu (a roli státu v něm) věnuje 1. svazek II. dílu.

0/0
28.9.2013 6:53
Foto

V73l53a46d79i10m27í78r 18H24r37u15b96e61š 9664231977748

Karel Drda: znáte nějaký jiný stát ve střední Evropě, který měl v té době pokrytou ochranu menšin podobně jako Československo?

+2/0
26.9.2013 11:25

K38a84r89e81l 42D58r79d45a 6264222877

Nejsem právník, těžko provedu mezinárodní srovnávání. Musel bych mít pár semestrů právnické fakulty.

  Jen mě napadá, stále jsme v Česku. Dnes si podobně Romové také užívají světově ojedinělou českou ochranu menšin? ;-D

0/0
27.9.2013 5:48

T77o26m49á77š 78Ž92i79t33n49ý 6401430611171

No co, a po válce zase Němci "přesídlili zpátky do svých oblastí"... Tak ať nepyskujou...

+1/0
26.9.2013 8:58

K38a43r76e67l 64D43r77d25a 6494692717

Bylo by docela na čase si připustit, že země Koruny české se za Karla IV. staly 1. zemí Německé říše a osudy Čechů a Němců byly před tím i potom společné až do roku 1946. Češi se stali těžkým oříškem při vzniku sjednoceného Německa. Historicky jsou Češi v zásadě bratranci Němců. A pokrok v naší zemi vždy vznikal ve vzájemné spolupráci i soupeření. Ostatně, válčili jsme vždy společně na stejné straně a svým způsobem i vítězné tažení Wehrmachtu Evropou je dílem i českým úspěchem a také pohromou.

  Podle mě je načase na uměle tvořenou nenávist už zapomenout. Dík ruskému marastu byl náš vývoj přerušen a zastaven. Dnes k nám civilizace, tak jako vždy v minulosti, přichází opět ze západu a z Německa. Bylo by dobré přenést diskusi o letech 1919, 1938 a 1946... někam do hospody ke džbánku, kam patří. A rozhodně se neohánět vyčpělým Benešem a hlasovat o jeho dnes již hloupých výplodech jak o život. Jen to ukazuje na čí straně sporu je zabedněnost a zaostalost. ;-)

0/0
26.9.2013 8:54

J14i33n97d40ř93i65c44h 83H15r89d39l96i87č36k28a 4686864899574

Nějaká obecná nenávist je blábol šířený právě těmi, kdo z ní chtějí Čechy obvinit, aby se následně mohli cítit nadřazeně .  Diskuse z české strany vesměs vznikají jakožto reakce na různá prohlášení a požadavky od některých extrémních "krajanských sdružení".

0/0
26.9.2013 9:50
Foto

V44l93a32d82i52m98í81r 22H79r81u43b71e38š 9564761727558

"Češi se stali těžkým oříškem při vzniku sjednoceného Německa. " To jsem nějak nepochopil, vysvětlíte?

+1/0
26.9.2013 10:45

K93a48r39e83l 95D59r56d26a 6984462877

Soupeření Rakouska a Pruska o hlavní slovo při sjednocování Německa. Velké Německo mělo připojit i Rakousko a české země.

  Samozřejmě byl problém účasti neněmeckého obyvatelstva na německém národním obrození. Roku 1848 byli Češi přizváni k jednání o spolkovém začlenění do vznikajícího Německa. F. Palacký účast odmítl a předurčil vznik Německa bez Rakouska, pád monarchie a vznik české republiky.

  Prusko ve sporu s Vídní zvítězilo. Rakousko stálo před zánikem monarchie. Dík Prusku se prosadilo malé Německo bez Rakouska a českých zemí. Chybělo málo a byli jsme dnes součástí Německa od 19. století.

  Tyto události ale také určují dějiny 20. století a obě světové války. A na počátku stáli vzdorovití Češi, kteří určili vývoj Německa. ;-)

+1/0
27.9.2013 6:29
Foto

V41l46a74d90i35m90í35r 77H81r50u54b41e21š 9524631127708

tak to je trochu silné tvrzení, že velkoněmecká koncepce padla, protože Palacký ji odmítnul a nepřijel na sněm do Frankfurtu

0/0
27.9.2013 13:34

K27a10r50e20l 62D71r73d47a 6594732477

Jistě, sám Palacký měl vliv na Německo minimální. Ale je to obrázek o tom, kam směřovala Vídeň pod tlakem české politické reprezentace. To reálnou odezvu mělo. A obratem to generovalo tisíce mrtvých. A ty panslavické úvahy Palackého jsou otřesné. Předpokládal slovanskou říši vedenou Ruskem. Což se také splnilo... Mnoho důvodů k tomu, vážit si svobody České republiky.

0/0
28.9.2013 11:04

V44i75k65t53o61r 93S80k42á17l52a 3459472302984

"Historicky jsou Češi v zásadě bratranci Němců". Pane, Vám něco spadlo na hlavu, nebo jste byl delší dobu bez kyslíku???

Asi proto nás "naši bratranci" za protektorátu vraždili, těhotné ženy a děti nevyjímaje; proto vypálili a vyvraždili Lidice a Ležáky a proto chtěli vyhladit český národ. Pěkně děkuji za takové "bratrance"8-oRv.

0/0
26.9.2013 21:43

P90e15t49e17r 28W40e41h56r85b98e97r95g76e77r 7747103520751

Nikdo vas nechtel vyhladit, nybrz naucit nemecky!!EU

0/0
27.9.2013 9:45

K26a86r43e15l 83D11r78d27a 6714312947

Mě při takovéto příležitosti vždycky pobaví spolupráce sudetoněmeckého freikorpsu a čs. Stráže obrany státu na lynčování Židů. Němci donutili sudetské Židy doplazit se na nové čs. hranice také po kolenou, ať táhnou ke svým Čechům. Tam je Čechoslováci s puškami v ruce otočili a poslali je zpátky. Tak se na nové hraniční čáře hromadili v říjnu 1938 hladoví Židé, kteří neměli kam jít.

  Nebo Židovka, když vzpomíná, co by malé slušně vedené dítě, když ji Češka nadávala v centru Prahy, že Žid nemá právo na boty. Ať je kouká zout. Taky dobrý vtip.

  Češi jsou nejvtipnějším národem světa. 85% českých obětí za okupace byli čeští Židé a samozřejmě také plno českých Němců. Nicméně dodnes kolují Českem pohádky o statisících českých obětí za 2. sv. války. A obávám se, že odsun českých Němců je stále více o dojmech než o pojmech.

0/−3
26.9.2013 8:29

M27i81l62a29n 21L71u66k34e39š 8417430152861

Ano, skvělé dojmy jste právě popsal vy. Bravo, jan tak dál. Historiografie sice pláče, ale vy jste konečně tu PRAVDU napsal. Jste hrdina, gratuluji.

+3/0
26.9.2013 8:39

K89a66r54e65l 26D13r67d16a 6104692307

Nic nevyvracíte, jen urážíte. Ano historiografie nad Vámi pláče.

0/0
26.9.2013 8:58

V43i65k84t30o48r 37S10k67á20l61a 3679262442754

Nechápu, proč tu lžete?!? ČSR naopak Židy a německé antifašisty přijímalo s otevřenou náručí. Na to jsou dodnes dostupné historické důkazy.

0/0
26.9.2013 21:46

K65a15r17e74l 23D43r82d80a 6564252267

Vaše neznalost Vás neomlouvá.

  Po Mnichovu šlo o vliv Německa a půjčku Anglie a Francie. Perzekuce Židů v 2. republice probíhala ve shodě s Berlínem, ale skrytě, aby neohrozila export českého zboží do západních demokracií. 

  "Prvním problémem, kde se ukazoval nový postoj vládních orgánů k Židům, byl příliv uprchlíků ze zabraných oblastí. Možnost “vybrat si bydliště”, uvedenou v mnichovské dohodě, české úřady nerespektovaly a židovští uprchlíci z území obsazených Němci byli posíláni zpět. Německé úřady naopak vyhnaly celé skupiny občanů na české hranice a odmítaly jejich vrácení. Tak bylo donuceno několik stovek lidí živořit v zemi nikoho."

  "Hned první říjnové dny se rozpoutala i silná mediální kampaň. Téměř všechna periodika se snažila prezentovat své postoje vůči Židům. Ti byli označeni za přímou či nepřímou příčinu katastrofy ČSR roku 1938... Největšími hlasateli antisemitismu se staly zejména pražské večerníky a tiskoviny Stříbrného. Ty sledovaly a zprostředkovávaly protižidovské zákony a opatření v Německu. Snažily se o prezentaci Židů jako kriminálních živlů. Jsou prý nejrafinovanějšími kapesními zloději, vůdci tlup pro prodej omamných drog, nejlepší falešní hráči, pasáci a obchodníci s pornografií. O židech se začalo mluvit jako o parazitech apod. Tyto tiskoviny také žádaly přísnou segregaci Čechů od Židů. Měl být proti nim uplatněn numerus clausus. Jejich majetek měl být vystaven přísné kontrole…

  Nejradikálnější skupina, která se proměnila téměř v teroristickou organizaci, byla Vlajka. Ta hned v říjnu začala rozšiřovat velké množství letáků... Na jaře roku 1939 pak zdemolovali stoupenci Vlajky synagogy v Příbrami a Dobříši. Byli zaznamenány i pumové útoky na židovské obchody. Pořádali protižidovské demonstrace a výtržnosti jako vyhánění židů z kaváren apod. Policie tyto organizace po celou druhou republiku pečlivě monitorovala a snažila se jim bránit."

0/0
27.9.2013 7:00

J55i22n11d68ř62i87c27h 21Š41k85o55p85e46k 4855111400745

já si zase myslím, že jsme Němce ani Rakušáky po válce nevyhnali ani neodsunuli - prostě jim skončil dekret v ČSR a tak se vrátli ke svým ;-D

+2/−1
26.9.2013 7:20

K94a34r31e49l 20D88r60d96a 6604412867

R^;-D

0/0
26.9.2013 9:01

V35ě47r61a 19P69e13t92r24ů 8983980575736

kdyby se naši politici 20 let před Mnichovem nechovali jak kokoti se Sudetákama by  žádné problémy nebyli....nebo spíš kdyby pár fanatiků nerozbili RU nebyla by 2.svět. válka

+4/−8
25.9.2013 22:51
Foto

V50l15a12d89i19m29í70r 88H21r13u18b85e31š 9934761457338

haha

0/0
26.9.2013 7:57

J49i71n12d55ř40i85c93h 33Š46k25o42p92e85k 4415741460595

naivní představa, že by pár sudeťáků zahleděných domů, do říše, dokázalo zabránit 2 sv.

0/0
26.9.2013 8:25

D79a44v17i97d 50D76v89o51ř74á32k 3380744862756

Pro zájemce o bližší informace o událostech v českém pohraničí v roce 1938:

http://www.codyprint.cz/sos/index.html

+2/−1
25.9.2013 19:07

D36a57v90i58d 36D55v27o20ř28á18k 3650724132376

A o obětech těchto bojů:

http://www.codyprint.cz/padli/index.html

+2/−2
25.9.2013 19:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.