Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aktivisté Greenpeace jsou ve vazbě. Rusko je chce soudit za pirátství

Ruské úřady rozvezly ve středu brzy ráno tři desítky aktivistů ekologické organizace Greenpeace do vyšetřovací vazby v několika městech. Ruští pohraničníci je zadrželi minulý týden při protestní akci proti těžbě v Barentsově moři. Za "pirátství" jim hrozí až 15 let za mřížemi. Ruský prezident Vladimir Putin je za piráty nepokládá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V40l61a36d70i19m44í83r 27H31o39l66ý 8344761396147

"Podle Greenpeace se Rusové chovali agresivně." 

No bodejď by se nechovali, když jim tihle zhovadilci vlezou na ropnou plošinu. Příčina a následek, to by přeci měli znát i ekoteroristé, ne?

+1/0
26.9.2013 20:01

P27a54v54e24l 63O83d39r45a51z10i91l 6484549827650

Rád bych věděl, kolik z lidí, kteří odsuzují zákrok proti aktivistům zároveň odsuzovalo i útok izraele na tureckou loď, která ovšem nebyla zamotaná do žádného vniknutí na nějakou plošinu.

0/−3
25.9.2013 15:52

R58u10d44o42l29f 63P87e92k75á15r93e64k 9142841769823

myslíte tu loď, která se násilím snažila prorazit námořní blokádu, která byla v souladu s mezinárodním právem?

+6/0
25.9.2013 16:09

J37i94ř13í 78K39ü61h24r 2870406100266

A která dopředu avizovala její úmysl tuto blokádu porušit.

Proto byla po žádostech Izraele o změnu kurzu obsazena,než vplula do Izraelských vod. 

Jinak jim Izrael nabízel možnost složení nákladu v nějakém jim ovládaném přístavu s tím ,že zboží nepodléhající blokádě by se do Gazy dostalo.

Jenže oni ne a navíc napadli výsadek. Výsledek nějací ti mrtví.

Izrael uvolnil video s zásahem. Uvolní něco rusáci? Pokud ne, tak já věřím slovům aktivistům o násilí při obsazování lodi. Jelikož policie tyto akce obvykle natáčí.

+3/0
25.9.2013 16:55

M83i69c27h94a38l 44P65a80v65l89á43t 9193493384619

Vy verite aktivistum? To zni desive. ;o)

Izraelska armada nedavno taky "pouzila nasili", proti par hlupakum, kteri se snazili jet tam, kam nemeli co jezdit. A video vysvetlilo, jaka az taskarice to ze strany aktivistu byla a jak moc pak lhali..

+2/0
25.9.2013 17:55

J77i18ř69í 28K34ü60h74r 2270636520516

Co jim mám věřit? Věřím jim to,že pokud by se násilí nekonalo a konalo se nahrávání tak blbě nelžou.

Jinak porovnávání zastavení té turecké lodi s touto událostí je předmětem celého vlákna.

+1/0
25.9.2013 18:18

P13a36v96e85l 55O12d28r47a14z33i58l 6194649307480

Izrael především nemá co blokovat území, které mu nepatří.

+1/0
25.9.2013 20:23

J14i21ř92í 92K85ü62h50r 2770836150276

Nevím zda-li by osádka lodi byla radši v případě ,že by po nich okamžitě po vstupu do izraelských vod začali střílet nějakou tou větší ráží.

0/0
26.9.2013 17:27

J21a75n 64K19r52p62e52c 5856413384822

pro vasi informaci, oni aktiviste se chovali v souladu s rezoluci OSN umoznit do pasma gazy prisun humanitarni pomoci a paliv. toto izrael ignoruje. material podlehajici blokade je i cement nebo paliva.

+2/0
26.9.2013 8:48

R78u43d41o89l11f 33P37e28k97á14r97e84k 9562621339703

pro vaši informaci to Izrael samozřejmě umožňoval a umožňuje. Jenže díky mentalitě a charakteru aktivistů je pravděpodobnost zneužití "humanitární pomoci" tak vysoká, že si holt vyžaduje aplikaci starého dobrého "Důvěřuj, ale prověřuj!" Lodi byla několikrát nabídnuta alternativa, ale aktivistům zcela zjevně nešlo o humanitární pomoc, ale jako vždy jen o zviditelnění se a ještě lépe na úkor Izraele... A proto taky právem dostali pres držku R^

0/−1
26.9.2013 12:14

J66a88n 61K58r22p79e37c 5906523814942

mate problem cist anebo porozumet textu?

+1/0
26.9.2013 12:16

R79u95d66o78l88f 19P30e41k58á61r94e60k 9262491649173

Již od útlého věku ne.

0/−1
26.9.2013 12:29

J23a23n 89K18r55p28e91c 5846953784792

tak to praktikujte

+1/0
26.9.2013 12:44

P70a98v15e50l 46O28d38r57a32z40i35l 6194749357310

Ne, to asi píšeme každý o něčem jiném.

+1/0
25.9.2013 20:16

J74a19n 70K37r45p19e57c 5726243764612

blokada je nelegalni. na tomto je alespon videt, jak malo lide vi, co se tam vlastne deje...

0/0
26.9.2013 8:43

R73u48d61o13l80f 81P19e39k59á42r52e21k 9582411879913

no, tak podle plastelínců určitě ;-D a že se to nelíbí i jejich podporovatelům je taky pochopitené...

0/0
26.9.2013 11:45

J41a75n 86K14r24p81e34c 5536813244682

no ono je to nelegalni podle rezoluce OSN...

+1/0
26.9.2013 12:03

R43u70d22o36l90f 72P84e54k88á94r28e58k 9532981459753

No, zpráva Palmerovy komise říká něco jiného...

0/0
26.9.2013 12:27

J87a31n 96K22r95p56e27c 5256953374722

tak to jo...

0/0
26.9.2013 12:43

O47n90d24ř17e31j 66P23o75k68o46r15n61ý 4476726864975

Navíc Putin nebyl až tak shovívavý ve svém komentáři k této situaci a podle Guardianu přirovnal tuto akci Greenpeace k teroristickému útoku v Keňském nákupním centru: http://www.theguardian.com/environment/2013/sep/25/vladimir-putin-greenpeace-kenya-mall-attack

0/0
25.9.2013 15:07

P95a22v26e43l 15O78d16r45a31z83i12l 6724859527950

Máte nějaké školení v manipulaci a někdo vás za to platí, nebo jenom máte slabou angličtinu? V tom článku Putin v žádném případě tuto akci k útoku v Keni nepřirovnává.

+1/−2
25.9.2013 16:02

J39i62ř98í 46K63ü73h86r 2960916390326

Už jen ten nadpis.

Vladimir Putin compares Greenpeace protest with Kenyan mall attackers

Russian president draws parallel between Greenpeace activists who boarded an Arctic oil rig and jihadist group al Shabaab

Google translator:

Vladimir Putin porovnává Greenpeace protest s keňským Mall útočníky

Ruský prezident kreslí podobnost mezi aktivisty Greenpeace, kteří nastoupili ropnou plošinu Arktidu a džihádistů skupiny al Shabaab

+2/0
25.9.2013 16:58

P75a39v82e68l 58O48d19r57a30z12i79l 6924679677840

Aha, google translator.

To je pak těžký.

Mně to teda ukazuje nadpis:"Greenpeace activists aren't pirates, says Vladimir Putin" (možná ho změnili, ale to je bezpředmětné zprávu nedělá nadpis)

Jediná spojitost s Keňou je v odstavci "He added, however, that the officers "didn't know who was trying to seize the platform under the guise of Greenpeace. Especially in view of the events in Kenya, really, anything can happen."

Což rovněž není žádné srovnávání.

Někdo je tu dost mimo a já to nejsem.

+1/−1
25.9.2013 20:19

J78i85ř46í 64K50ü89h25r 2490756970486

Tak tu větu přeložte vy ,chytráku.

0/0
26.9.2013 17:28

O36n32d34ř18e25j 34P13o81k12o75r62n61ý 4346626634375

Anglicky rozumím výborně. Článek i nadpis byl změněn.

Původní nadpis zněl "Vladimir Putin compares Greenpeace protest with Kenyan mall attackers", což je snad jasné i tomu, kdo si to přeloží pomocí Google Translator nebo slovníkovou metodou. Dokonce i obsah článku vyzníval ve stejném smyslu.

To, že nadpis i článek předělali, za to já nemohu.

0/0
26.9.2013 19:10

O32n93d59ř69e41j 77P78o94k11o60r36n88ý 4416606884175

Ještě doplním, že nepracuji ve finančním sektoru, takže jsem žádné školení manipulace nepodstoupil. Můj příspěvek byl pouze odkazem na článek ze zahraničního tisku, který byl v době odeslání odkazu jiný, než jaký je nyní.

0/0
26.9.2013 19:50

J69i20r22i 85B33a22r86t55u89n84e65k 4187261334212

Ohledne Greenpeace mam smisene pocity. Schvaluji,kdyz zabranuji Japoncum zabijet velryby ale vsechno si dovolovat nemohou.Zvlaste Rusko je na takove veci citlive.Radil bych Greenpeace si s Ruskem nezahravat.

+1/0
25.9.2013 14:45

O11n86d61ř92e55j 25P38o16k57o52r38n16ý 4636966234505

GreenPeace nedělá rozdíly v národnostech - všichni jsme lidé víceméně stejní.

Takže podle Vás je to u Japonců OK, bránit jim v lovu velryb, ale Rusáci si mohou libovolně, navíc v mezinárodních vodách, dělat co chtějí? Opravdu jakýkoli únik ropy by byl v těchto vodách katastrofální pro celý svět, vzhledem k podmořským proudům...

+1/0
25.9.2013 14:56

P51a86v55e91l 24O50d76r13a20z16i14l 6784569227700

Ropa prej plave na hladině.

0/−1
25.9.2013 15:35

A78l77e49x35a12n78d67r 43K90o41s14t64k42a 5949156329586

Jakýkoliv únik ropy by byl katastrofou pro celý svět.. Určitě.. Pro vaší informaci, byly DVA obrovské a mediálně slavné úniky ropy. (a tisíce těch, které nikomu nestojí ani za odplivnutí) Prvním byla havárie EXXON VALDEZ. Obrovský únik ropy na panenské pláže.. Co se stalo? Na místech, kam se naštěstí nedostala "pomoc" stačilo rok a půl a nebyl tam pozorovatelný žádný úbytek života. Kdežto pláže "vyčištěné" s obrovskými náklady zústaly několik let zcela sterilní. A druhý, čerstvější a mnohem větší únik byl DEEPWATER HORIZON, ropná plošina.. A tam se stalo ještě méně. Nikdo neví kam a proč, ale naprostá většina uniklé ropy zmizela. Nějaké malé procento je detekovatelné na dně moře v podobě jakýchsi žmolků, něco jako gumy. Neestetické, ale zcela neškodné. Takže: Opravdu by únik ropy v polárních vodách byl katastrofou, nebo by jen přibylo pár fotek olejových ptáků a jinak by se nestalo NIC, jako v předchozích případech?

+2/−2
25.9.2013 16:07

O75n44d24ř30e69j 41P96o60k19o58r82n48ý 4216586584445

Ano, tyto případy jsou mi známy. Dokonce i vím, že regenerační schopnosti přírody jsou obrovské. Jenže jsem ještě nenarazil na studii, která by hodnotila dopady těchto havárií globálně z hlediska interakce s jednotlivými biotopy. Ono totiž nezáleží pouze na tom, kolik daná katastrofa způsobí škody v penězích člověku, život na této planetě začíná od mikroskopických organismů a končí jejich další návazností na další živé tvory. Na první pohled se nemusí objevit vše, může se zdát, že se všechno vrátilo do původního stavu, ale najednou si lidé začnou všímat, že něco není v pořádku, určitý druh živočichů začne na první pohled bez příčiny hynout, ap. Pak už si to ale téměř nikdo nedá do spojitosti právě s ropnou havárií, která se mohla stát před několika desítkami let.

Krása přírody je právě v její komplexnosti, kterou si uvědomuje jen malá hrstka lidí, bohužel...

0/0
26.9.2013 19:05

R81u58d38o24l71f 20P70e82k52á63r59e19k 9852431189143

Ohledně Greenpiss mám jasno - ekopati, mnohdy prostituující ekoteroristi a vyděrači se specializací na fundraising...

+1/−2
25.9.2013 16:04

D83a55v13i22d 96M49u18n46z52a73r 3928302834936

co piva nenadela z cloveka....8-o

+1/0
25.9.2013 16:17

R78u81d54o29l60f 45P76e18k85á64r73e40k 9772161809863

?

0/0
25.9.2013 16:21

O74n74d49ř77e64j 65P55o46k47o42r49n91ý 4716966274495

K příspěvku pro Greenpeace vás nikdo nenutí. Jiný případ by byl, kdyby k vám fundraiser přistoupil a dal vám nůž na krk. Jenže to by se potom nenazývalo fundraising, ale podle trestního zákoníku loupež. Pokud vás někdo na ulici požádá o přispění, můžete ho slušně odmítnout a dotyčný vás jistě dál obtěžovat nebude. Taky proč by to dělal!? Na rozdíl od pouličních "prodavačů" plyšových přívěsků "za pade", kteří z toho mají provizi, z toho u ekologické organizace nedostanete ani korunu. A příspěvek je dobrovolný...

By mne zajímalo, kde se ve vás bere taková nenávist? Vlastníte akcie nějakého dolu nebo obchodujete s ropou a začíná vás trápit svědomí, že všechny kroky vaší společnosti nebyly zrovna "košér"?

Protože jinak vaše chování nechápu. Možná je to jen další téma, u kterého se s kamarády rozčilujete "nad jedním"...

0/0
26.9.2013 19:24

O97n58d84ř77e63j 65P82o71k37o74r68n47ý 4486666714125

Z některých názorů (převážné většiny) v této diskuzi je mi opravdu nanic. Myslel jsem si, že lidé "internetového věku" jsou informovanější a že o některých událostech dokáží více přemýšlet. Ale asi jsem mýlil...

Ten, kdo nazývá GreenPeace ekoteroristy asi vůbec neví, co tato organizace dělá. Představa, že násilím a se zbraněmi vtrhnou na zde zmíněnou plošinu je lichá. GreenPeace a podobné ekologické organizace se vždycky pouze snaží NENÁSILNÝM způsobem upozornit na problém, který může ohrozit život na této planetě. Všechna plavidla GreenPeace jsou jasně označená, stejně jako jejich členové, tudíž plést si je s piráty může snad jen někdo, kdo neumí číst a přemýšlet, stejně jako příslušníci FSB (přímé nástupnické organizace KGB, která se fakticky jen přejmenovala).

Někteří lidé by si nějakého problému všimli, až by jim někdo ropou znečistil jejich zeleninové záhonky nebo jim začali padat mrtví ptáci na hlavu a nebo kdyby jim někdo navezl mršiny z nějaké ekologické katastrofy přímo doprostřed jejich obývacích pokojů. Takový lidé si s opravdu velkou námahou dohlédnou nejdále na špičku vlastního nosu, ještě navíc aby přemýšleli, co se může stát za pár let v případě nějaké nehody nebo narušení rovnováhy v jakémkoli biotopu.

Opravdu nechápu, co vás vede stát na straně Ruska, které nějaká lidská práva nebo mezinárodní právo vůbec neuznává, pokud to ovšem není k jejich prospěchu, což se moc často nestává.

+1/−2
25.9.2013 14:32

P64a64v97e27l 80O16d38r23a36z18i81l 6274959847450

Greenpeace se chovají jako teroristé a jako s teroristy je s nimi často nakládáno, toto není první případ. Ty jejich nenásilné protesty často způsobují obrovské finanční ztráty. Piráti se neidentifikují podle vlajky s lebkou a zkříženými hnáty, ale podle chování.

A když se tak děsně dojímáte nad neinformovaností ostatní, co kdybyste si zametl před vlastním prahem a zjistil si, kdo Greenpeace financuje?

A obligátní dotaz, na počítači z ropy a na elektrice z uhlí či jádra se vám to pěkně kibicuje, co?

+3/−2
25.9.2013 15:39

J88a47n 33F41r28e31i13d33i18n91g77e50r 7884961180969

zkuste si vyhledat definici terorismu, abyste tu nebyl za blbce

+1/0
25.9.2013 16:28

P79a69v47e36l 17O97d10r68a91z29i70l 6514549837640

Terorismus je užití násilí nebo hrozby násilím s cílem zastrašit protivníka a dosáhnout politických cílů.

To je přesně popis práce Greenpeace.

0/−1
25.9.2013 20:24

O75n52d39ř78e10j 24P34o52k80o61r41n89ý 4346126654495

Greenpeace a politika? Greenpeace a teroristi?

Vy to máte asi hodně popletené, že?

Pokud je mi známo, tak Greenpeace nikdy nikomu nehrozili násilím, spíš je násilím hrozeno jim. A pokud si myslíte, že vyvěšením transparentu s upozorněním na nehezké chování nějaké společnosti způsobují obrovské ztráty, pak jste na opravdu velkém omylu. Připadá mi, že si Greenpeace představujete jako zakuklence s automatickými zbraněmi, kteří doslova vletí na danou společnost, zadrží rukojmí a požadují zanechání neekologického chování.

Tak to ale skutečně není. Prvně byste si měl o práci Greenpeace a o "práci" teroristů něco přečíst a poté použít logické myšlení a dané poznatky aplikovat na konkrétní skutečnost...

0/0
26.9.2013 18:51

M25a28r20t11i56n 57H57u38l89a46k 1645491980590

Diky za clanek. Je to smutne, co tady musi clovek obcas precist.

+1/0
25.9.2013 16:42

J61a77r33o36m12í96r 59S27l17a82d55k27ý 9657738759181

Vstoupit na palubu bez svolení kapitána je i v mezinárodních vodách akt pirátství. Takže i následné pronásledování a odchycení pirátů i s jejich lodí je celkem nasnadě. Jen si porovnejte jak se zachází s piráty v rudém moři. Čekat jestli je pirát ozbrojen nebo ne, není nejlepší strategie, to musíte uznat.

0/−2
25.9.2013 13:50
Foto

J74i65ř35í 79N55ě33m44e82c 3185270936119

Také nepovažuji tyto osoby za piráty.

Ale zcela jistě porušovali právo. Osobně je považuji za kriminálníky a některé lze bez uzardění nazvat ekoteroristy!

Jen slyším slovo "aktivistka", tak již tuším co milá paní bude vykládat, z čeho všeho obviní policii a armádu, kteří nicméně bránili výsostné ruské území.

+7/−2
25.9.2013 13:41

M88a62r58e83k 53Z31a10h62r65a97d10i67l 6884979205371

No, právěže to nebylo ruský území...

+2/−1
25.9.2013 13:45
Foto

J54i39ř91í 83N61ě81m70e97c 3235290146379

OK, šlo o majetek Ruské společnosti, s bylo v Ruském národním zájmu ho chránit.

Nebo jste pocit, že ta plošina patří těm zeleným Ferdům?

+3/0
25.9.2013 13:49

J43i50ř28í 83K13ü58h37r 2530336700736

A jak do té vaší teorie zapadá únos lodi se zbytkem posádky (to celé v mezinárodních vodách)?

0/0
25.9.2013 15:35

P44a72v22e51l 76O65d67r89a56z22i16l 6384779357190

To není únos, to je zadržení.

+2/0
25.9.2013 15:40

J48i17ř91í 59K70ü34h26r 2710296250796

A to zapadá jak? Resp říkejte si tomu jak chcete ale pokud ta loď byla v mezinárodních vodách tak jí prostě neměli právo obsadit a odtáhnout. Ty dva co lezli na plošinu do toho vůbec netahejte. Ti prostě lezli někam kam neměli. Ale zbytek? Pokud loď plula jak neměla tak je za to odpovědný kapitán, cestující a posádka nikoliv.

0/0
25.9.2013 17:07

P25a64v40e69l 65O13d82r65a56z20i49l 6394929427550

;-D Ty dva, co lezli na plošinu do toho samozřejmě tahám, a normální člověk nevymazanej propagandou greenpeace jasně pochopí, že jde o jednu akci a všichni hezky narazili.

Teď budou moct psát o nelidských podmínkách švadlenek v lágru ;-D

+1/0
25.9.2013 20:22

P38e56t25r 36U22r49b58á92n19e30k 3611729107488

Putin vyslovil shovívavý názor, takže je nezávislá ruská justice pravděpodobně pustí. Škoda no.

+2/−2
25.9.2013 13:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.