- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A proč projekt nemyslel na tranzitní trať v Polsku, kdy tam konečně bude zastávka a kvalitní koleje?
Projekty byly a počítalo se i se zastávkou Porajow. Jenže Poláci absolutně nezájem
A nemůžeme s Němci opravit ten polský kousek napůl?
Můžeme, ale kdyby tam vyjela četa českých a četa německých bagristů a svářečů, vyrukuje proti nim pluk polských tankistů. Bo je to svrchované polské (dříve německé) území.
Snad jen dovětek k článku i v tomhle postrádám info co zamýšlená zastávka Globus. Bude, nebude, z těhle peněz nebo z jiných????
Jsem zvědav, co z toho nakonec bude (resp. mám z toho obavy).
Citlivá rekonstrukce v duchu původní stavby by byla mnohem hodnotnější, ale o to není v Liberci zájem.
Zajímalo by mne, kdepak asi skončily ty krásné litinové sloupy...
To budou do nekonečna platit smlouvy z poválečných let? Stále se mluví o přeshraniční spolupráci, EU dotuje nespočet investic v rámci česko-polského a česko německého příhraničí. Co stála jenom rekonstrukce celé trati a není možné se domluvit na malém kousku v Polsku? Nad tím zůstává rozum stát. Zatím se jezdí 20 km/hod. Brzy se může jízda v úseku zastavit úplně.
Mohli bychom se zeptat kraje, jako iniciativu měl směrem k vládě či parlamentu, přes něž mezinárodní smlouvy plynou. A je-li potřeba ji změnit, tedy udělat z trati peážní trať jinou, pak se ptám co konkrétně KU udělal. Na druhou stranu dobře víme, že Poláka opravdu tohle území nezajímá. Pro silnici začal něco dělat, až když reálně hrozilo, že jeho území obejde a půjde přímo Cz-D. Do té doby nezájem. S tratí to asi bude podobné. Asi by to chtělo zatlačit rovnou z Bruselu