Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z libereckého nádraží mizí kus historie. Páté nástupiště mění vzhled

Konec jedné éry. Páté nástupiště libereckého nádraží definitivně přestalo být kulisou pro filmy z války. Prodělává nákladnou rekonstrukci. Z peronu už zmizely litinové sloupy, bagry odkrojily i letitou dlažbu oťukanou nervózními cestujícími čekajícími na zpožděný vlak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L71u77c72i85a65n 50P70a50p19a27z73i55a46n 5324987761875

A proč projekt nemyslel na tranzitní trať v Polsku, kdy tam konečně bude zastávka a kvalitní koleje?

+1/0
24.9.2013 22:21

M70a66r47e37k 73M20a96r82t13i11n 8929504956530

Projekty byly a počítalo se i se zastávkou Porajow. Jenže Poláci absolutně nezájem :-/

0/0
28.9.2013 18:45

K42a66r16e32l 94S58t27r73ž56a43n59o62v69s38k42ý 1158815265

A nemůžeme s Němci opravit ten polský kousek napůl?

+1/0
24.9.2013 20:13

J15i25ř57í 11E68r38b14e40n 1443224556537

Můžeme, ale kdyby tam vyjela četa českých a četa německých bagristů a svářečů, vyrukuje proti nim pluk polských tankistů. Bo je to svrchované polské (dříve německé) území.

0/0
27.9.2013 19:37

M87a47r17t34i32n 58M92u88s41i70l 4650741173291

Snad jen dovětek k článku i v tomhle postrádám info co zamýšlená zastávka Globus. Bude, nebude, z těhle peněz nebo z jiných????

0/0
24.9.2013 18:46

O62n26d75ř46e29j 43P72a59v44e24l 3360370506580

Jsem zvědav, co z toho nakonec bude (resp. mám z toho obavy).

Citlivá rekonstrukce v duchu původní stavby by byla mnohem hodnotnější, ale o to není v Liberci zájem.

+4/−1
24.9.2013 17:36

P30e36t29r 22K43e21l31l13e19r 4809890354

Zajímalo by mne, kdepak asi skončily ty krásné litinové sloupy...:-/

+7/0
24.9.2013 10:52

V80á58c66l21a36v 25J40í12r63a 5962207812945

To budou do nekonečna platit smlouvy z poválečných let? Stále se mluví o přeshraniční spolupráci, EU dotuje nespočet investic v rámci česko-polského a česko německého příhraničí. Co stála jenom rekonstrukce celé trati a není možné se domluvit na malém kousku v Polsku? Nad tím zůstává rozum stát. Zatím se jezdí 20 km/hod. Brzy se může jízda v úseku zastavit úplně.8-o

+5/0
24.9.2013 10:13

M79a16r68t14i44n 73M86u44s66i60l 4890221443481

Mohli bychom se zeptat kraje, jako iniciativu měl směrem k vládě či parlamentu, přes něž mezinárodní smlouvy plynou. A je-li potřeba ji změnit, tedy udělat z trati peážní trať jinou, pak se ptám co konkrétně KU udělal. Na druhou stranu dobře víme, že Poláka opravdu tohle území nezajímá. Pro silnici začal něco dělat, až když reálně hrozilo, že jeho území obejde a půjde přímo Cz-D. Do té doby nezájem. S tratí to asi bude podobné. Asi by to chtělo zatlačit rovnou z Bruselu ;-D

+3/0
24.9.2013 12:44

L86u17c28i15a54n 43P19a61p81a34z63i64a68n 5254247421895

Proto se modernizují tato nádraží, pak by nebyl projekt a už by to Brusel neprofinancoval, co na tom, že se trať zruší... když polský úsek bude nadále nezpůsobilý.

0/0
24.9.2013 22:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.