Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strany chystají pro armádu gripeny, boj s fašismem i civilní obranu

Kategorie "obranná a zahraniční politika" se ve volebních programech jednotlivých stran obvykle krčí až ke konci. Tvoří je řada frází o důležitosti armády, jejíž rozpočet politici mezi volbami soustavně snižují, ale najdou se i konkrétní myšlenky: například obnovení brigády civilní obrany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V16l56a64d85i81m63í89r 62D32a17n73ě48k 8382109200189

Plně souhlasím

0/0
30.9.2013 9:57

F13r94a65n66t83i27š63e10k 71E91l18i47á15š 6897293875276

Má některá strana v programu zrušení armády?

0/0
30.9.2013 7:55
Foto

J47a16n 89W78i90r90n39i47t77z52e44r 8248354487780

Nemá.

0/0
30.9.2013 8:55

M63i89r18o87s95l34a75v 87D92o63u23b89r54a52v57a 3416872844313

Jednoznačně volím KDU-ČSL. Jasně, bez vytáček, konzervativně: http://data.idnes.cz/soubory/domaci/A130928_JW_KDU_WEB.PDFR^

+1/−1
29.9.2013 23:26

F90r92a30n38t21i14š36e29k 16E74l28i84á46š 6527383825246

Věrolomnou KDU-ČSL? Já budu volit Svobodné nebo Korunu.

+1/−1
30.9.2013 7:56

K81a40r90e91l 71D28v95o25ř76á10k 2834942292204

Nechápu o jakém fašismu je řeč. Fašísmus je Italská záležitost a vůbec nemá nic společného s Nacismem, který byl v našem prostoru. To že fašisté a nacisté byly spojenci je něco jiného. A proti jakému fašismu u nás chtějí ty strany bojovat, když zde není registrovaná žádná strana s podobným programem? Budou tedy bojovat proti běžným lidem, které někdo označí za fašisty? Aby se pak tito bojovníci proti fašismu nedivili, když když pak budou označeni stejně.

0/0
29.9.2013 23:03

D56a38g14m56a84r 42H60a95m83a69l14o68v22á 2734784768461

Spolupráce armády a záchranářů se při mimořádných situacích se osvědčila, považuji ji za nezbytnou. Souhlasím s tím, že je dobré aktualizovat definici, tak aby tato spolupráce byla co nejúčinnější. Řešení KDU-ČSL podporuji.

+2/0
29.9.2013 20:42

K25a68r42e59l 56N93e38č29a74s 5343239440130

Zbrojní průkazy bych vydával s velkou ostražitostí a po velmi hlubokém prověření důvodů a zejména mentálních vlastností žadatele.Zejména všechny ty zapařené žaludí hlavy, vystlané ideologizovanou masáží násilí z filmů s neschopností odstupu.

+1/−1
29.9.2013 19:18

J51i34ř85í 64S71u55l41d94o52v49s63k84ý 6561319863123

Přečetl jsem si pár komentů zde v diskuzi dole, pánové se bavili o zbrojáku, získat ho může opravdu jen bezúhoný, spolehlivý a zdravý člověk, pokud o vydání žádáte, policie požaduje potvrzení zdravotního stavu, to platí i při obnovování ZP.(jednou za 5 let u kat.D jednou za dva půl roku), to potvrzení vydává obvodní lékař a ten díky kartě pacienta má přehled jak o fyzickém tak i duševním stavu svého klienta, pokud tam má nějaký záznam o duševních indispozicích, může žadatele o ZP. právě poslat na vyšetření k psychologovi, to samé platí i v budoucnu kdy se ZP. obnovuje...Takže zavádět psychotesty je nesmysl a zbytečná buzerace umíněných pseudohumanistických a pacifistických bukvicoidních organizací.Naštěstí při nás, držitelů ZP stojí ogranizace, nebo lépe združení LEX které chrání práva střelecké veřejnosti ;-D

+3/0
29.9.2013 16:15

T15o31m46á98š 63C67h35r86a60s10t44n74ý 2378209189461

Prostě, drazí, milí, budeme volit komunisty. Teď se ještě dohodnout, z které že to strany budou.

+2/0
29.9.2013 14:28

P60a80t27r79i82k 57Š12e32b45e51s72t28a 4773732986715

boj s fašismem.... ach jo, naše armáda se vždy přopravuje na minulou válku...

Stačí se podívat na proměnu způsobů vedení boje "jen" od roku 1990, a to zejména v obydlených oblastech.

Stíhací a další letectvo je likvidováno jako první, přesné bomby a rakety děsí nejen nepřítele, ale všechny obyvatele. prioritu má především dobývání měst, který má rysy středověkého dobývání hradu... a potom guerillová válka mezi ozbrojenými bojůvkami, kdy se vlastně neví, kdo je ským a kdo proti sobě, tedy vlastně se střílí po všem co bezpečně nepoznávám.

Kvituji u armády civilní ochranu (nikoli obranu, jak je zde na bulváru zvykem), jelikož nadpisář nerozlišuje skutzečnost, že slovo ochrana a obrana jsou v češtině významově zcela odlišná... ale co chtít po někom, kdo nemá ani tu koupenou maturitu, že... Rv

0/0
29.9.2013 13:07

J51i26r69k13a 76H44o48n83c97ů 2974144711218

Všechny armády se vždy připravovaly na minulou válku ... :-)

+1/0
29.9.2013 13:54
Foto

J66a66n 42W41i26r34n74i14t17z29e57r 8288234637210

Povzdech nad bojem s fašismem bych neviděl tak černě, je to v programu jedné strany a ještě ve smyslu "měli bychom si dávat pozor na projevy neonacismu" a ne ve smyslu "opevníme hranice".

K ochraně/obraně - historicky se používaly oba termíny (od roku 1935 ochrana, od roku 1951 obrana, po roce 1990 zase spíš ochrana). Termín "ochrana" je asi významově přesnější, SPOZ zase výslovně uvedla "obrana", tak jsem to napsal, jak to řekli.

+2/0
29.9.2013 16:08

K94a17r19e85l 10D72v33o20ř49á14k 2694262412434

Naše armáda vždy v našich dějinách selhala a vzdala se. Poprvé při okupaci naší země Nacisty a po druhé při okupaci Rosy. Naši hrdinní vojáci statečně naváděli ruské okupační letadla na Ruzyň. Vzpomínáme, nikdy nezapomeneme.

0/0
29.9.2013 23:05

D80a83v53i39d 21D77v83o39ř85á60k 3490344672436

Bodem číslo jedna všech volebních programů by měla být:

RACIONALIZACE a ZEFEKTIVNĚNÍ HOSPODAŘENÍ resortu, a to zejména v oblasti veřejných zakázek.

+3/0
29.9.2013 12:36

P96a22t83r62i79k 37Š87e90b88e27s71t48a 4433552916375

mno je to jeden z bodů v programu TOP09...

0/−1
29.9.2013 13:08

D56a17v42i69d 35D44v13o88ř12á84k 3370644302576

OK, tak aspoň někdo...

0/−1
29.9.2013 13:22

D46a74v14i88d 23D37v30o17ř45á14k 3540884932356

Kalousek má s resortem zkušenosti...

+1/−1
29.9.2013 17:45

J67i72r44k37a 47H58o14n41c90ů 2964174611188

Už zase? :-)

Já, že něco podobného slibovali minule, lháři prolhaní.

+1/0
29.9.2013 13:45
Foto

M94i59l94o98s32l70a41v 80R95a43k54o42v63i17č 7495715388254

S tím mohu jedině souhlasit a v programu to má KDU-ČSL.

+1/0
29.9.2013 20:34

Z46d50e76n30ě39k 50A98. 27U70r53b14a83n 7167800610292

mít gripeny a hlídat pobaltí.., před kým? finové,  švédi je  nenapadnou a že by si něco dovolili proti útočícímu ivanovi...:-/

+2/0
29.9.2013 11:42

J34a56n 50Š14k31r28a62b54á70n38e89k 7945820518632

aha.. ;-D

0/0
29.9.2013 11:54

J69a62n 81F70r21o40l73í30k 6536980155984

Tato armáda si objednala a má ve skladu 72 ks letounů. Nechť je tedy užívá. Není důvod si každoročně půjčovat přes sto miliard a živit z toho Švédy a další.

0/0
29.9.2013 12:31

J87a75n 22Š36k72r80a44b81á91n31e33k 7925280878312

hm a teď si představte že ve Kbelích mají spoustu letadel co stojí v hangárech, mohli by lítat s nimi.. to by byla teprve úspora.. ;-D

+2/0
29.9.2013 12:36

A59u10g60u14s43t 29F88o44r30m34á19n50e87k 6605369950156

Za 2 miliardy by se dalo pořídit spousta rohlíků, párků a piv, Ale holt vojáčci by si neměli s čím hrát.

0/−1
29.9.2013 14:58
Foto

J26a28r74o78m58í12r 26H23l47u69b71e48k 2396870514321

Nějak jsem se o tom fašismu nedočetl. Armáda by měla být na prvním místě suverénního státu, ale měla by se starat o vnější bezpečnost svého lidu, nikoliv podporovat humanitární bombardování nebo se účastnit misí kde demokracii nikdo nechce a jen my (NATO) jim ji nutíme. Fašistické tendence se objevují i uvnitř státu. Kdysi se říkalo "co není zakázáno, je povoleno". Od té doby se spousta věcí změnila a zakázáno je opět téměř vše. Každá významná korporace má ve vládních kruzích své zástupce, kteří za úplatu prolobují jim potřebný zákon za účelem osobního prospěchu. Pokud se něco zakáže, vznikne černý trh, kde jsou ceny násobně vyšší

+6/0
29.9.2013 11:40
Foto

J19a24n 29W92i93r70n78i97t41z90e11r 8638404567300

Dobrý den, o "tom fašismu" se výslovně píše v programu KSČM.

+1/0
29.9.2013 16:09

K65a34r28e76l 98D22v52o10ř97á43k 2904952592274

Je úsměvné, že se o tom píše v programu Komunistů, když program komunistů je úplně stejný jako program NSDAP. Kdo nevěří, může si program NSDAP najít na stránce www.holocaust.cz. Snad je to dostatečně důvěryhodná stránka.

0/0
29.9.2013 23:08

K94a90r45e66l 27D78v45o17ř12á20k 2544482752464

Jen doufám, že mi nebudete tvrdit, že první vrah je lepší než druhý vrah. Co napáchali komunisté za zvěrstva jsme totiž ještě nezapomněli a nikdy nezapomeneme.

0/0
29.9.2013 23:17

K66a10r62e82l 89S48y15r23o20v21ý 9512209659239

Ani jedna strana neuvádí jak bude postupovat proti cikánskému extremismu!!!

+2/−3
29.9.2013 11:01

O29n80d46ř10e64j 95M22a77l83ý 3584313183313

To je snad otázka pro policejní složky.

+1/0
29.9.2013 11:14

P60e46t15r 43Š97i80l17h15a20n 7218802797343

Přečetl jsem jenom nadpis, já vím, je to trochu ostuda, ale jako první mě napadlo, že fašismus je u nás pouze reakce na jiný problém a to vámi zmiňovaný cikánský extrémismus. Takže strany se v tomto případě zaměří na  následek, ale příčinu nechají klidně bujet. Mimochodem, když hodlají bojovat proti fašismu, kdy zatočí taky s komunismem?

+2/−1
29.9.2013 11:27

T90o72m59á79š 32Z76e95m68a19n 3685648294405

Zboroják si může udělat každý bezúhonný, spolehlivý a učenlivý člověk..

0/0
29.9.2013 12:51

P80a15t65r61i72k 77Š11e51b41e51s15t75a 4623242466925

zatím ano... po volbách si s tím jist nejsem...

0/0
29.9.2013 13:09

J55i64r88k77a 45H33o43n61c51ů 2624754201218

Socani vládli už několikrát, ale že by byl se zbrojákem problém jsem neslyšel ...

0/0
29.9.2013 13:53

T19o35m45á47š 14Z84e63m55a12n 3835248114475

Paroubek vyhrožoval psychotesty a kdo ví čím ještě když mu zastřelili Kočku.. naštěstí to nedotáhl do konce.

+1/0
29.9.2013 15:38

T59o31m54á14š 68Z62e58m74a62n 3145758514945

Těžko říct, žádná parlamentní strana nemá oficiální názor a v každé straně jsou odpůrci i příznivci.

A hrábnout může komukoliv z nich a začít zakazovat..

0/0
29.9.2013 15:37

J56i71ř13í 19S19v11i89t40á31k 6266693387587

Lide Český není Ti ani trochu divné že dneska všechny strany které v minulosti přivedly tento stát na pokraj krachu slibují prostřednictvím svých lídrů hory s horákama a až bude po volbách všichni najednou jako mávnutí kouzelným proutkem zblbnou , ohluchnou , oslepnou a ztratí paměť a dokud nepříjdou mimozemšťané tak to bude pořád stejné ? Jak říkal Julda Fulda " Lidé bděte "

0/0
29.9.2013 10:54

A38u82g46u52s80t 74F75o96r73m22á17n47e93k 6235619450566

O to jde. Slibují hory s horákama. Já na chlapy nejsem, takže až budou slibovat horákyně, třeba se domluvíme.

0/0
29.9.2013 15:02

D31a69v94i18d 38D91v52o91ř74á22k 3200174372156

Armáda ČR bohužel do značné míry slouží i jako "zástěrka" pro různé nevýhodné a předražené nákupy, u nichž lze minimálně tušit jisté doprovodné platební toky.

Začalo to už nákupem letounů L-159 ALCA, kterých bylo v r. 1997 koupeno 3x více, než armáda potřebuje. Nikdo jiný než AČR si je nepořídil.

Dále byl v 90. letech nákladně modernizován tank T-72 (věž, pasivní ochrana, systém řízení palby) a dnes těchto modernizovaných T-72 M CZ používá armáda pouhých 30 (!) 

Pak bylo vyměněno 10 stíhačů MiG 29 za 11 polských vrtulníků PZL Sokol (1994). Deset let poté stíhací letectvo používalo zastaralé MiG 21 a 23, kterých se značná část zřítila. V roce 2005 je nahradily pronajaté Gripeny (14 ks).

Z novějších kontraktů lze připomenout nákup obrněných transportérů Pandur (107 ks) v r. 2007 (Topolánkova vláda + Dalík). Zbytečně mnoho, když armáda jich pro výcvik a mise potřebuje tak polovinu, a navíc řádně předražených....

A dále letouny CASA (4ks) v r. 2009 (ministryně Parkanová) , které nevyhovují potřebám armády, navíc 2 roky nemohly létat v bojových operacích a opět jejich cena je zřejmě z důvodu "utajovaných skutečností" přestřelená. Mnohem lepším strojem by přitom byl větší letoun C-140 Herkules (stačily by 2ks). A že MO "neumí" nakoupit ani nevojenský, běžně dostupný, materiál dokazuje případ nákupu několikanásobně předražených autolékárniček pro osobní vozidla armády... Partajím a "politickým podnikatelům" zřejmě armádní prostředí s nezbytným a vždy nějak zdůvodnitelným "utajováním" velmi vyhovuje.... Rv

+2/0
29.9.2013 10:45

J84a74n 19F33r74o38l19í32k 6106740965824

Nemluvě o tom, že letouny C-140 nebo Casa armáda nepotřebuje a pokud chce někdo stěhovat stádo nosorožců ať si na to jeden let pronajme a taky ze svého zaplatí.

+1/0
29.9.2013 12:34

D24a87v38i94d 74D93v10o42ř49á10k 3900934602166

Ano, letoun CASA (ten jeden jediný, který mohl po určitou dobu létat) převážel zvěř ze ZOO do Mongolska (s dvěma nutnými mezipřistáními) nebo přivezl rakve s hokejisty před dvěma lety. Občas s ním letěl nějaký politik na kratší trať.

Veškeré operační nasazení po dva roky od pořízení....   

Souhlas, armáda tento typ stroje nutně nepotřebuje. Má 2 airbusy a Herkules si může v případě potřeby půjčit v rámci NATO.

+1/0
29.9.2013 12:44

T61o65m89á45š 17Z31e71m83a89n 3855178464975

Ty modernizované T72M4CZ doplatily na malou výrobu. Když se pak rozpočítaly náklady na vývoj, dosáhlo to astronomické hodnoty.

Ovšem v době zadání nikdo netušil, že se otočí kormidlem a s tankovým vojskem se nebude počítat dát. A také nikdo netušil, že o pár let později budou Němci rozdávat panthery skoro zadarmo (=většina současné výzbroje Polska).

0/0
29.9.2013 12:50

M68a30r21e54k 41S56l30a59b34i81h22o62u20d84e42k 7688321832433

Panthera bych chtěl tak do Lešan do muzea! Neměl jste na mysli tygry? ;-)

0/0
29.9.2013 13:00

T58o26m48á19š 16V47e52r73n98e39r 6979511867386

Ne myslel Leopardy ;-)

+2/0
29.9.2013 14:31

T95o40m21á38š 54B58l47a40h55o37š 6836777825950

KSČM chce zase bojovat se svým konkurentem?

+4/−1
29.9.2013 10:40
Foto

K46a39r25e66l 12T72o86m81á29š21e15k 7174889817309

Měla by se zase zavést povinná vojenská prezenční služba. Tím by se snížila nezaměstnanost. Ti chlapci na vojně neberou žádné příspěvky v nezaměstnanosti, mají úplné zabezpečení, které stojí podstatně méně než kdyby byli nezaměstnaní. Chlapci by se během této služby změnili v chlapy a získali by návyky, které budou v praxi potřebovat. Týká se to zajména Rómů, kteří by ztratili výmluvu, že je nikdo nezaměstná. Vojáci v této službě by mohli zdarma vykonávat činnosti, které nikdo nechce dělat, ale hlavně prodělávat tvrdý výcvik. Já jsem prošel dvouletou prezenční službou a tak vím o čem mluvím.

+3/−2
29.9.2013 10:33

T30o36m39á34š 33Z24e53m30a40n 3775348954285

Čím přesně je čistění záchodů kartáčkem na zuby a vystřelení nějakých 3-10 nábojů za rok užitečné?

Švýcaři mají kratší ale efektivní výcvik a pak jezdí jen na cvičení a dokazují, že umí střílet, jinak si výcvik zopakují (což se nikomu nechce, tak trénuje to střílení)..

+4/0
29.9.2013 10:38

D69a20v35i37d 63D55v36o69ř24á40k 3490244512236

Vojna tak od r. 1994 byla o ničem. Pakárna a zbytečná ztráta času.

0/0
29.9.2013 10:58

P20a10t33r47i69k 64Š19e35b11e53s53t58a 4813922186835

mno tak vojna od roku 1938 byla o ničem... nejdřív = kolaborace s němci, potom = kolaborace s rusy... a po roce 1989 naprostý chaos...

+1/0
29.9.2013 13:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.