Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Potřebujeme silnou pravicovou stranu, ne desítky pidipartají

Česko čekají velmi složité volby, protože politická scéna je málo srozumitelná. O tradiční pravicové strany klesá zájem. Přitom bez velké partaje z pravé části spektra nemůže žádný stát v Evropě existovat. Ani dvacet malých projektů ji nenahradí, píše komentátor MF DNES Karel Steigerwald.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K98a11r24e26l 78H84a73c60k46e28l 2415165926206

Vláda jedné strany, že pane autore článku. ;-D;-D

To už tu bylo, a konce známe.RvRv

0/0
25.9.2013 13:29

O76n52d78ř49e83j 66M52a58l31ý 3674313263593

Až nějaká pravicová strana bude, tak ji budu volit, ale zatím tam žádnou nevidím - když vynechám některé neparlamentní experimenty s nejistým výsledkem. ;-D

0/0
24.9.2013 17:22

K34a60r17e55l 98N25e82č81a32s 5173459380210

Na to právě skurilní spolky jako Modroptáčníci a HOP O9 potřebují nejméně dvě volební období  k obměně a prozření. Socialisté by nedělali zase nějaké zvláštní  změny,jak horlivě kvasipravice straší. A kdyby se jim podařilo ulehčit potřebným a zdržet se  pokušení přesouvat státní peníze na soukromé učty,jak se to dělo,pak by mohli být celkem přijatelní.

0/0
24.9.2013 14:05

P58a71v72e39l 77O16d93r89a78z24i41l 6174939987500

Tak tu silnou pravicovou stranu založ, Karle. Když je to tak jednoduchý.

Národ ti bude vděčnej.

0/0
24.9.2013 9:45

K78a55r93e62l 35N49e10č39a71s 5423909190370

Milý pane Odrazile,já jsem starý  nEser,který vždy o výročí bitvy námořníků z Kronštadtu připíjí statečným synkům. A navíc jsem člověk kosmopolitní,který miluje rodnou zem pro jiné věci,než mýty. Nemohu jako přesvědčený  dávný anarchista a  věřící socialista  zakládat pravicovou stranu. To bych se už nemohl podívat portrétu el Comandanteho  do očí.Chápete.

0/0
24.9.2013 19:56

K44a43r21e71l 26S92y85r57o38v52ý 9202659449809

Ten pisálek z ODS Dnes ať si blekotá co chce!!! Mě to neovlivní!!!

+1/0
23.9.2013 23:58

R92i23c90h30a82r41d 53N61o51v74á85k 9101582422116

Já ODS v minulosti mnohokrát volil, ale abych byl ochoten to udělat znova, tak by musela nejdřív projít velmi důkladnou personální očistou, až rituální - kdyby třeba Bendl podal dobře podložený trestní oznámení na Rittiga, pak sepsal omluvný dopis na rozloučenou a pak spáchal rituální sebevraždu, tak bych to ocenil :-P 

A kdyby to samý udělala dvojice Kuba s Dlouhým, Bém s Janouškem, Topolánek s Dalíkem a pár dalších podobných partnerských párů, tak bych je klidně volil zase - dokázali by, že jsou pro odstřižení se od kmotrů ochotní doopravdy něco udělat ;-D

0/0
23.9.2013 22:55

R96e86n95é 65J45í44š80a 2307447761156

co nám tedy chce pan redaktor říct? Volte zase to samé, jelikož pidistrany jsou k ničemu? Nebo je tam jiný podprahový vzkaz?

+4/0
23.9.2013 17:26

R63o30m27a50n 52M68i14r28o46s58l50a70v 4357943107816

Ač volič levice, tak souhlasím s tím, že pravice potřebuje silnou kvalitní stranu. Střídání se nevyhneme a je potřeba dostat do čela kvalitní, rozumné lidi vlevo i vpravo.Problém je v tom, že česká pravice pod pojmem pravice chápe úslužnost  ke zlodějské části podnikatelů, naopak podnikatelům celkově, například nedostatkem investic, letitým obhajováním "zlodějen" - např. utajených akcií, či odmítáním zákona o prokázání zdroje majetku atz. atd. škodí a žene nás svým pojetím pravicovosti do Ruska, Rumunska, Bulharska  (rovná daň) ačkoli ve vyspělých státech mají dań z příjmu progresivně odstupňovanou atd. Důsledek je v odklonu a otrávenosti slušnějších voličů a potenciálních leadrů, takže zůstává to hrůzostrašné torzo složené z nezničitelného hochštaplera Kalouska, jeho roztomilého maskota a pak nevolitelných politiků ODS či unikátní Jany Bobošíkové, kandidující kdykoli na cokoli...

+9/−1
23.9.2013 16:55

M90a45r84t26i44n 53S56k40á65l23a 8984987468218

Progresivní daň je zlodějina nejhoršího kalibru a argumentovat tím, že ji používají ve vyspělých státech, není dostatečné. Ve vyspělých státech taky půjčují stamiliardy Řecku, případně sjednocují Evropu do nového "SSSR" a to ještě není důvodem k následování.

+3/−4
23.9.2013 16:58

O91n55d53ř77e77j 32Š44r10u31b26a94ř 1405941515566

zlodejina nejvetsiho kalibru? To mate malou predstavivost :-)

+2/0
23.9.2013 17:02

M25a69r70t44i61n 88S84k59á60l70a 8194727858838

Ne, jen mám vysoký daně a po volbách budou ještě vyšší;-D

0/0
23.9.2013 17:26

Z39d69e15n80ě34k 65O93r26š57u27l76í47k 1895230677302

jak to víte človíčku?;-D

0/0
23.9.2013 17:39

J13a57n 15H83l49a52v38á63č 4841329173

Zlodějna nejvyššího kalibru je, když něco máte, třeba fabriku no a když někdo přijde a vezme Vám ji. Určitá progresivita od řekněme sta tisíc měsíčně není od věci a navozuje alespoň částečně sociální smír. Když zaplatíte dvacet procent z deseti tisíc zbude Vám osm čili něco si musíte odepřít, když zaplatíte ze sta tisíc řekněme dvacet pět, zbude Vám sedmdesát a přece jen si pořád můžete dopřát. Nejde ani tak o výnosy pro státní kasu, ale o pocit, že vy jako bohatý přispíváte víc, protože můžete a tím pomáháte potřebným. Problém ovšem je, když ty Vaše peníze lidé se státní správy rozkradou. To pak máte pocit blbce.

+1/−1
23.9.2013 18:18

J95a92n 16H67l59a57v26á91č 4561899593

Sedmdesát pět, chtěl jsem původně danit třiceti procenty: )

0/0
23.9.2013 18:19

R70i84c61h98a22r52d 66N23o97v70á91k 9391662602676

Sorry, ale já vydělávám kvůli sobě a kvůli svým blízkým a kvůli ničemu dalšímu.

Jediná existující solidarita je dobrovolná. Jestli cokoli jinýho označíte za solidaritu, tak je to jen eufemismus pro vydírání nebo přímo krádež.

+2/0
23.9.2013 22:57

K12a43r85e41l 50N94e12č58a97s 5333509580270

Jediná humanita charita?Jak si s tím poradíte,až Vás Pán shledá ve Vašem milosrdenství a skutcích lehkým pane Nováku?

0/0
24.9.2013 21:11

D89u73š31a20n 40D53i86t29r31i50c39h 3848966703349

Když 10 chudých obstoupí v temné uličce bohatého a řekne dej nám svoje peníze, je to krádež. Když se to stane ve volbách je to demokracie.

Přijde mi hluboce nemorální, že příjemci dotací mohou rozhodovat o tom kolik peněz dostanou. Sorry, ale to není solidarita.

0/0
24.9.2013 15:27

D46u13š62a49n 16M90o55u81r15e25k 7482637677361

Karel Steigerwald prostě miluje ODS a ještě nepochopil, že tahle strana funguje léta hlavně jako dobrý stroj na výrobu provizí pro kmotry...

Kolikrát si pravicový volič ještě natluče nos její volbou?? Dvacet let stačilo.

Srovnávat Babiše s paní Bobo je trochu silná káva. Mají toho společného asi tolik jako Tony Blair s Bohušem Sobotkou, to jsou také oba pro změnu levicoví politici :-)

kdo nechce volit chemika, který nerozumí byznysu a má lví podíl na 5 let se táhnoucí krizi, má v Babišovi přes pár otazníků dobrou alternativu. Lidi jako Stropnický, rektor univerzity Zlatuška či evropský komisař Telička jsou nemají v hlavě seno jako měly blondýny Veverek, patří k elitě v zemi a nešli by s kdekým.

+2/0
23.9.2013 16:53

J63a74n 70H92l48a33v33á49č 4801989223

Nic ve zlém, ale přece jen jeho program je příliš šitý právě na Babišův prospěch. Jestli ale má platit co je dobré pro Babiše je dobré i pro stát, proč to neřekne rovnou. Stát navíc není podnik, těch pomalých, líných a blbých se nezbavíte.

0/0
23.9.2013 18:22

K72a47r79e91l 55N55e53č33a77s 5223939690110

Štajgrváld má ještě  v paměti tu poslední zatáčku,kterou musel vybrat aby byl u anticharty mezi prvními.

0/0
24.9.2013 21:14

M51a35r43t91i25n 94S90k89á29l92a 8674757688908

Takže další článek, kde se opět bude řešit ODS a TOPka, do toho se zamíchá podnikatel Babiš a zoufalkyně Bobošíková. Svobodní ovšem zůstanou opět ignorovaní, protože nevlastní žádná média, necpou na přední místa kandidátek nezvolené osoby a nelezou zřejmě potřebným osobám do zadku? Asi bez nějakého skandálu neprorazí, nebo ta česká média nechápu.

+4/0
23.9.2013 16:52
Foto

P57e47t10r 95P32r63o36c42h53á74z88k58a 3692946392894

Ještě pár let zpět jsem v MFDnes četl každý komentář Karla Staigerwalda.Dnes už je přeskakuji.Autor sklouzává se svými radami naprosto mimo realitu.Ano,bylo by dobře mít tu silnou pravicovou stranu a silnou levicovou stranu.Jenže my tu nic takového nemáme.ODS se spronevěřila svým pravicovým programům a vlastně nikdy ani pravicovou stranou nebyla.Totéž se dá říct o TOP 09.ČSSD i když se rádo označuje za moderní levicovou stranu má daleko blíže ke komunistům se svými sliby a nesplnitelnými programy.To co je kolem Bobo to nemá snad cenu ani označovat za volitelné uskupení.Zkrátka a dobře nedaří se nám dosáhnout demogracie jaká je běžná na západ od nás.Zatím všichni jen slibují a když dojde na plnění kde nic,tu nic.Bojím se že i letošní volby dopadnou obdobně jako všechny předchozí a že zase promarníme další čtyři roky.Pak snad začne dorůstat nová generace nepokřivená minulýmiu léty,nezatížená disentem ani komunismem a hlavně připravená dát věci do pořádku.Pokud se tak nestane tak Bůh s námi.

+1/−1
23.9.2013 16:44

A23l69e14x69a50n23d88r 41K33o85s18t32k53a 5539216269866

Ano, podařilo se nám dosáhnout zdání demokracie. Občan jde jednou za 4 roky k volbám, aby si vybral, která konkrétní mafie bude následující období roztáčet miliardy. Říkají si sice pravice a levice, ale jsou jen kradice.

+3/0
23.9.2013 16:56

J63a94n 85H76l25a71v16á73č 4191819673

Škoda, kdyby bylo víc času tak jsme mohli vytvořit stranu Férových pravičáků. Jenomže vím, že vstupem do politiky člověk přestává být člověkem a stává se politikem. Po čase se buď stává otrlým a nebo z politiky odchází. Takže panenské politiky nelze mezi politiky hledat. Je to zatím těžko řešitelné.Babiš například zkouší Komárka, který byl zatím jen politik teoretik. Obklopil ho však Březinou a Teličkou, kteří politiku již provozovali, ale pár let jsou nyní bokem.Pro jistotu to prokládá zaměstnanci politiky a jako tvář přidává smutného Stropnického.Je to základ silné pravicové strany?

0/0
23.9.2013 18:30

O12n66d34ř94e59j 38Š78r97u70b97a50ř 1445571675726

ja myslim, ze potrebujeme silnou anarchistickou stranu

0/0
23.9.2013 16:40

J45o55s13e87f 98B63r72o70ž16k10a 6534222978967

Nečasova vláda nezhynula nedostatkem idejí, nýbrž nedostatkem schopnosti uvádět do života realistická opatření.

Takovéto a podobné citáty z celého článku, jako vystřižené z ML příruček opravdu sedí. To se asi pán díval se sklenkou Jamesona na nějaký dokument z éry konce šedesátých let a přizpůsobil to na ODS. Tady už nejde o nějaké ideály, tady jde o neschopnost, zlodějskou státní drancovací ekonomiku, utápění vize budoucnosti pro občany bez jakéhokoliv následku pro viníky. Pravicovou politiku by mohli probudit jedině vysoké preference komunistů, tak 36%.

+2/0
23.9.2013 16:27

T97o94m41á40š 31Z39e66m60a22n 3725258744235

Pro začátek by to chtělo pravicovou stranu...

ODS a TOP toto zadání neplnily a plnit asi nikdy nebudou.

0/0
23.9.2013 16:23

K54a88r23e60l 38D19v51o35ř59á70k 2304812142384

ODS byla před nedávnem po obrovském skandálu vyhozena v poslanecké sněmovny a již se z ostudy oklepala a ráda by opět rozkrádala tento stát. Za vlády ODS byla jedna zlodějna za druhou. Drábkovy sKarty, program pro sociálky a další. Kdo bude tuto stranu volit, tak souhlasí s jejich korupčními skandály.

+3/0
23.9.2013 16:32

O94n28d94ř16e25j 80Š10r72u12b18a13ř 1365381165846

A proc pravicovou?

+1/0
23.9.2013 16:17

F42r39a72n34t49i27š81e91k 48E24l13i55á71š 6477343215586

Každá jiná strana má ve zvyku prožrat dětem jejich budoucnost.

+1/0
23.9.2013 16:38

O26n10d70ř41e27j 66Š98r92u23b80a86ř 1155571125796

aha, no to je novinka :-)

+2/−1
23.9.2013 16:38

M50i27r40o56s57l64a21v 23V36e55l90i22k34ý 1385354765957

www.volimpravici.cz

+5/−1
23.9.2013 16:01

P54e19t37r 44K52o25l72á73ř 8406367454937

Já taky, jen nevím, koho si vybrat z těch málo kvalitních adeptů.

0/0
23.9.2013 16:20

F86r90a22n32t19i30š30e93k 64E10l61i88á57š 6157713745866

Já budu volit Svobodné. Je to pidi strana, bez kmotrů a s pěknými myšlenkami. Vůbec si nezoufám, že se do sněmovny jistě nedostane.

+2/0
23.9.2013 16:39

J68a83n 55U19l18r12i91c52h 9119966119664

Aby měla tato debata smysl, musel by autor komentáře nejprve definovat, co vlastně míní, když píše o pravicové straně. A také, co je to "velká".

+2/0
23.9.2013 15:57

M82i26c37h74a28l 48K63r77e88j24č17í 1156820411533

Jsem sám, koho už současný systém unavuje?

Kecání, politikaření, ale skutek utek'. Rv

0/0
23.9.2013 15:57

P57a47v86e47l 52K96u85n71c 9512899838788

Pane Steigerwalde, proč si mykáte?

+2/−1
23.9.2013 15:28

K87a30r79e18l 32D28v36o80ř83á33k 2244382652174

Tak už z toho mám guláš. Napřed se tady pomlouvají pravicové strany, že jsou extrémistické a pak se zase volá po tom, abychom měli silnou pravicovou stranu. Neměli by se ty strany raději začít nazývat Horní a Dolní? Horní strana, která přeje boháčům a Dolní strana, která bojuje za běžné lidi. Nebo bude stačit jako dosud správně používat terminologii levicová strana a pravicová. Pro začátek bude stačit konečně si ujasnit, že Komunismus a Nacismus je jedna stejná strana a to Levicová.

+2/−4
23.9.2013 15:22

P95e96t53r 75D49v36o76ř58á43k 9144247592580

Příčina neschopnosti vládnout jsou neschopní (všehoschopní) lidé, nikoliv malé strany. Silné strany dlouho těžili z malé nabídky a jakékoliv výtky k jejich nečinnosti lehce přecházely. Tváře docházejí a pouhá výměna přesvědčí stále méně lidí. Problém velkých stran je  mj. neochota provádět zásadní opatření k prospěchu státu, protože na veřejné peníze je z jejich okolí připojeno až příliš mnoho přísavek. Vznik malých stran je reakce na neschopnost sebereflexe velkých. Stačí občas sledovat jejich sjezdy a člověk musí nabýt dojmu, že ti lidé žijí v jiném světe.

0/0
23.9.2013 15:07

E54d85u83a43r69d 74N57o19v16ý 7844862569590

Největší problém současné pravicové scény je skutečně dobře popsán. Je to rozdrobenost lídrů, zkrátka nepřítomnost vůdčí osobnosti. Jsou zde desítky pidivůdců, z nichž každý akcentuje svůj úhel pohledu a největšími nepříteli pro něj nejsou myšlenky levice a jejich interpreti, ale jiný pravicový pidilídr s mírně odlišným pohledem na svět. Domnívám se ale, že nejvíc naší pravicové scéně chybí ideje. Těžko můžeme hledat nejlepšího, když netušíme, co od něj vlastně očekáváme. Dokud se nenajde schopný rétor, který se postaví na náměstí a přednese srozumitelným jazykem pro běžného občana jaké hodnoty reprezentuje, co považuje za stěžejní body své politiky, proč si myslí, že jsou pro již zmiňovaného běžného občana výhodnější než levicová řešení a nenadchne lidi pro tuto svou ideu, tak do té doby nám bohužel bude asi vládnout levičáci. Protože jejich jednoduchá, líbivá, populistická politika (holt slibem nezarmoutíš) je prostě v předvolebním období slibů účinnější.

+3/−1
23.9.2013 15:01

K38a47r40e93l 95V42e48č87e46ř90a 9623795261889

Když už se tedy lidé nechali přesvědčit, že opravdu nutně potřebujeme politické strany, pak by bylo nejlépe pokud by byly jen dvě a čas od času se vystřídaly u vesla. Současný systém, kdy je v koalici x stran, včetně těch, které vůbec nekandidovaly, je ten nejhorší možný. A zřejmě se to bude i dál opakovat. Nikdo pak nemá zodpovědnost, každý svádí neplnění programu a neúspěchy na "koaliční" partnery. Vždyť to všichni známe. Nemám rád, když někdo neustále vyzdvihuje USA jako náš vzor, ale v tomhle bychom se poučit mohli.

+2/−1
23.9.2013 14:54

J19a80r65o78s23l68a17v 36H19o43r85á67k 5453712436220

Stridani stran je mozne v civilizovanych statech. U nas by si zase Zeman a Klaus padli do naruci, rozebrali koryta a veskera kontrolni cinnost opozice by sla do haje.

+2/−2
23.9.2013 14:59

J22a27r89d74a 40H86o92f63m84a12n61n 4100805834

ano přesně tak, toto střídání a soutěžení se muselo zatrhnout - škodilo zlodějnám ze všech stran

+1/−1
23.9.2013 15:00

D86a77n84i50e76l 93N37o92v55á96k 3773128372953

takže případná a téměř jistá velká koalice v civilizovaném Německu bude rozebráním koryt a zasluhuje opovržení?:-P

+1/0
23.9.2013 15:35

I18v37o 96S76c53h34l78ä45g88e51l 9570319877122

Nikoliv, takto to chodí v necivilizovaném Česku.

+1/−3
23.9.2013 15:45

A93n21t17o16n54i35n 55N17e82m93e93c 7498833281700

Myslim si, ze pan Stegervald si nejak troufa, napada sveho chlebodarce.

Pokud Babis bude ridit stat, jako svou firmu, potom si jiste udela i poradek ve svych novinach. Poto, tu bude veselo, jako s Berlucsconim, i ten Topol by tu mohl verejne behat s jeho topolem.

+3/−1
23.9.2013 14:53

K95r37y59š95t54o56f 15L84a56n55í15k 1519870435915

ano, ODS je jiste dobre zabehnuty stroj na penize pro ty kteri jej ridi.

+7/−1
23.9.2013 14:50

R54a16d35i98m 44K88ř70i56v12á50n10e54k 4122814141491

Lepší malá pravicová strana než žádná.

Bohužel, mezi socialisty přerozdělující (a rozkrádající) stále větší část našeho výdělku se totiž řadí zjevně jak ODS, tak i Bobo a Babi.

+7/0
23.9.2013 14:48

J59a73r95o54s29l71a91v 56K46r15e32j59č98í 3299146290488

jedna pravicová strana, pane Steigerwalde? Ale fuj, to už tu bylo v roce 45 v Národní frontě:-)

+1/−1
23.9.2013 14:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.