Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Školy se řítí do záhuby, myslí si kantoři. Naději na zlepšení nevidí

Školám se nedaří připravit děti na práci a nerozvíjí u nich morální hodnoty. To nejsou výtky rodičů žáků, ale překvapivě učitelů a ředitelů škol, kteří jsou při hodnocení své práce kritičtější než veřejnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K54a38r23e62l 91N28e92č66a92s 5683899380340

Protože se  společnost rozdělila a vzrostlo sociální napětí. Neřeší se zde zásadní věci,potřeba řemeslníků,technických oborů,ucta k práci  a k lidem.Děti si přenášejí ze svých mnohdy polorozpadlých rodin polarizaci,výsměch chudobě,představu,že pracující člověk buď hýká stupidity v médiích nebo chodí se složkou papíru a v obleku. Naprosto vykloubený pohled na hodnoty.Čest všem,kteří k tomuto nepatří.

0/0
24.9.2013 14:29
Foto

Z76d71e37n10k70a 45L73n87ě54n43í26č14k92o54v15á 3374800591

Takový Igor Hnízdo, to byl pedagog :-D. Zaujal, naučil a přitom měl obrovskou autoritu. A nejen kvůli té rákosce :-D.

0/0
23.9.2013 12:51

L81i13n64d15a 24N90o68v17o41t53n90á 3359376541

I ta rákoska by se dnes u mnohých šikla.

+1/0
23.9.2013 13:14
Foto

Z85d62e89n10k45a 29L88n75ě55n42í79č50k68o29v74á 3244100211

No, především by se opravdu nemělo polevovat v nárocích na děti. To je hlavní kámen úrazu. Dnes de po nich nechce žádná kvalita výkonu. když vidím, za co syn dostává jednotky, tak si říkám, jestli to vzdělání vůbec k něčemu je, Já bych mu třeba jednotku mnohdy nedala. Po dětech se dnes téměř nic nechce - aby se nepřetížily, aby si neublížily, aby, aby, aby, aby ... Pak z nich roste to, co z nich roste. Liberální výchova je fajn, ale odsud posud. Všeho moc škodí.

+1/0
23.9.2013 12:49

V86l41a18d78i51m73í16r 32P84r78o75k66e55š 8107526890751

Paní Lněníčková, to co píšete je jen poloviční pravda, neboť ve školách, kde tzv. přitvrdí, tak mají stovky stížností rodičů, že přetěžují jejich vymazlené děti. Dnes už téměř úplně vymizelo, aby se rodiče s dětmi doma učili, neboť mají většinou názor, že od toho jsou učitelé, aby děti něco naučili a to platí i o výchově, kdy je nemálo rodičů přesvědčeno, že i výchova ke slušnosti,  jak ke spolužákům, tak i ke starším lidem je pouze a jen na škole.

+2/0
23.9.2013 13:09

L47i68n52d46a 79N23o62v23o88t58n81á 3209286471

A aby chudáčci nedostávali úkoly na víkend, to jsem taky zaslechla na tř. schůzkách. Nechápu proč. My je taky měli a žijeme.

+3/0
23.9.2013 13:16
Foto

Z22d77e76n35k26a 67L53n53ě21n57í71č23k66o89v75á 3654230931

Já vím, ale tady vidím tu roli školy - prostě budeme tvrdí, milí rodiče, a pokud se Vám to nelíbí, tak děťátko pošlete na jinou školu. Je na řediteli školy, aby byl tvrďák, sponzor nesponzor. Možná je lepší mít ve škole nevyměněná okna, ale zachovat kvalitu výuky.

+1/0
23.9.2013 13:33

F68i76l84i47p 61I52n44d93r38a 2640885595262

Cituji: "Jestli vzdělání je klíč, škola je zámek. Protože se spoléháte na rozvinutí svojí mysli do určitého bodu a když chcete pokračovat, někdo řekne stop, protože dokud dodržujete pravidla a zvládáte testy, jste pro ně v pohodě. A pokud odpovíte na něco, na co se nikdo neptal, jako odpověď se vám dostane, že jste překročili linii. A pak tvrdí, že škola rozvíjí váš rozhled. Vzdělání je o inspirování cizí mysli a ne jen o plnění jejich hlavy."  

"http://www.youtube.com/watch?v=wE5NmMBeEWQ" 

Vzdělání není o tom, biflovat se knihy a jejich názory následně opisovat do testu. A všechno, co uvidíte v tom videu je holt pravda, ať si to připustíme nebo ne. Tady se nebavíme o nárocích na kvalitu výkonu, bavíme se o celkově špatném vzdělávacím systému a praktikách, které tu máme. 

Hodím vám sem jeden fakt, paní Lněníčková. Když jste vy byla mladá a studovala jste, internet nebyl. Pro jednu informaci musel člověk do knihovny, půjčit si encyklopedii a tuto informaci najít. Množství znalostí se každé 3 roky zdvojnásobuje (počítejme od roku 2000 a to hlavně díky internetu). Skutečnost je tedy taková, že využití mozku vašeho syna je a bude daleko větší, než jaké bylo využití vaše (které je v tomto případě zanedbatelné a malé). Dobře tedy, využití mozku vašeho syna bude v 15, 16 letech daleko větší, než vaše ve 30. To je, co? Hlavně, že tu píšete o kvalitě výkonu, že se po dětech nic nechce, atd., ale nepodíváte se na to z jiného pohledu, protože to asi nejste schopna vidět. Váš syn dosáhne takového využití mozku, že mu Vy nebudete sahat ani po paty (I když nebude studovat VŠ) a nedokážete si to ani představit. Čeká ho daleko těžší život, než vás a jeho mozek bude v životě šrotovat mnohonásobně více informací než ten váš. Mějte se fajn a jděte s dobou, paní Lněníčková ;-)

0/0
23.9.2013 16:04

K72a12r68e57l 29K43ů32r74k63a 9590799247973

Jednou byl na Radiožurnálu rozhovor s úspěšným podnikatelem. Ten prohlásil, že školy jsou na nic. Jediné co mu škola dala a co potřebuje je číst, psát, počítat. No a tady máte představu společnosti. Lidé nemají potřebu se vzdělávat. Chtějí se  mít dobře. A podnikateli stačí, když umí něco koupit za milion a prodat za dva. A tímpádem vzdělání a titul přestaly mít hodnotu. Když takový Mareček Benduj je JUDr, tak je to opravdu tak.

0/−1
23.9.2013 12:42

V35l32a51d48i56m98í82r 26P96r34o78k45e91š 8387736720331

Pane Kůrko, když může být tisíce bývalých příslušníků komunistické Veřejné bezpečnosti, kteří vystudovali, za věrnost straně, Vysokou školu Sboru národní bezpečnosti a honosí se titulem JUDr. a přitom mnohy něměli vystudovanou ani střední školu, tak proč by nemohl být doktorem práv i Marek Benda. Chápu vás, neboť ten Benda Vám  určitě nesedí politicky.

      Podobné je to i s těmi bývalými komunisty i dnes se honosícími titulem RSDr., které rozdávala KSČ rovněž pouze za věrnost myšlence komunismu.

      To byste měl potom protestovat i proti titulu JUDr. druhého nejvyššího socialisty Haška, který ho získal na tzv. Universitě ve slovenském Sládkovičově, kterou provozuje Ficova socialistická strana Smer.

+1/0
23.9.2013 13:01
Foto

M59i25l55a67n 21A96n92d86r16ý17s93e60k 8452111304

Naškolách by měla být navozena atmosféra mravnosti, etiky, logického myšlení, odpovědnostia kázně.  Základní školství by se mělo očistitod sponzorů (rodičů dětí) kvůli zrovnoprávnění. Neukázněné děti hodnotit nižšímistupni mravnosti a ten by měl mít rozhodný vliv na postup do vyššího stupněvzdělání, samozřejmě počítaje v to stupeň vzdělanosti podle IQ. Napedagogických fakultách musí být v prvé řadě zájem učit nové učitele tomujak učit, jak se chovat, jak jednat, jak si vybudovat přirozenou autoritu, alehlavně je naučit ctnostem, sebekázni a mravnosti. Nemohou od nejschopnějších,za to že jimi jsou, očekávat bonboniéry nebo jiné náležitosti a od ostatníchkvětiny u různých příležitostí aby pak publikovali, že neví co s nimi a odkládajíje na hřbitov (publikovala učitelka základní školy). To za mého mládíneexistovalo. Naopak rákoska byla součástí vyučování a nejen za nekázeň. Domajsem se nemohl zmínit, protože otec okamžitě přispěchal ještě s řemenem. Býtučitelem bylo dříve a mělo by být i dnes posláním. Za mých mladých let seučitelé ve dvoutřídce dokázali vyrovnat i s 25 dětmi různých tříd, protožechtěli, protože věděli, že je to jejich odpovědnost. A to nelze získat jenpenězi i když mají svůj význam, to lze získat jen výchovou, předevšímv rodině. Ale jak, když ani současné rodiče to nikdo nikdy neučil. Nad tímby se měli odpovědní činitelé zamyslet.

0/0
23.9.2013 10:53

K86a80r37e45l 67K16ů23r50k13a 9260889857713

Ano, to je jedna z příčin. Ale o společenských příčinách ani slovo. A mimochodem - Vás ve škole neučili psát?

0/0
23.9.2013 12:35

K33a49t96e39ř46i89n85a 56S64k81o79v63a39j51s62o21v76á 9187131723

Tato doba je celá špatná! děcka jsou spratci, které nic nezajímá, jen civí do PC a to je vše co umí. Ve škole jsou drzí a učit se je taky nezajímá, protože ví, že na další školu se dostanou i tak se špatnýma známkama. Na výšku ani nemluvím. Fakt bych zpřísnila přijímačky na školy, a i maturitu, bohužel ne maturitu jak je teď - dle scio testů. Je to špatné, takovou maturitu může člověk se štěstím udělat i když se nenaučí. Kdyby se toto zpřísnilo, musely by děcka i do učedních oborů, tak jak to bylo dříve. Bohužel za chování dnešních dětí mohou z části i rodiče! Na dítě se ve škole nesmí vztáhnout ruka (tím nemyslím bití dětí) ale když se na dítě jen pokřikne, řekne to doma, a rodiče si jdou hned zanadávat do školy na učitele, co si to dovoluje, než by si provní ověřili fakt.

Ovšem musím říct, že i učitelé nesou vinu. Nebo spíše ředitelé škol, protože někteří zaměstnávají opravdu učitele - mladé, kteří jsou laxní, odučí si své a na děcka kašlou, neumí zaujmout....nebo nedokážou vysvětlit učivo, ale protože mají vystudované tak je někdo přijal a učí. Učitelům bych dala též větší přísnost u nabíracích pohovorů.

+2/−3
23.9.2013 8:04

K42a44r71e51l 91K45ů86r90k19a 9420279187793

Proč asi je lepší mladý učitel? Protože ten bere 20 hrubého, kdežto starý učitel 24. Ředitele škol zajímá kvalita výuky až na posledním místě. A ten ředitel není ten nejlepší učitel, ale ten, který má nejlepší kontakty s krajskými úředníky.

0/0
23.9.2013 8:35

K14a11t44e83ř53i62n16a 63V40a10š34á71k63o87v51á 5821972499145

super vykriky. Jak nekdo rekne, ze decka jsou spratci, je to urcite odbornik na vychovu a vi jak na to, uz ten zakladni pristup :-)

vite, ono je to o lidech. Ja jsem kolikrat mela ve tride / krouzku deti, o kterych jsem jeste ani nevedela, jak se jmenujou, ale uz mi ucitelky horlive hlasily, ze "on zlobi" -  ja s nimi vychazela v poho. Protoze jsem ho nebrala jako spratka, ale jako bytost, se kterou je treba si stanovit pravidla a vzajemne k sobe najit

A je pravda, ze kdybyste zprisnila nabiraci pohovory, mohlo by se taky stat, ze nemate zadne ucitele, ale ono by to bylo ku prospechu. Rodice by si mozna uvedomili, ze hlavni zodpovednost za deti maji oni sami, kdyby je nemeli kam "odlozit"

+2/0
23.9.2013 10:17

A22l76e68x59a17n61d66r 94K96o50s69t73k72a 5479456309706

Proč jde školství do prkvančic? Protože se upravila měřítka tak, aby měl vysokou naprosto každý. Ovšem, neznamená to národ vzdělanců, ale to, že ten titul nemá žádnou hodnotu. A s tím souvisí to, že studenti studují nesmyslné obory. Respektive ne nesmyslné, ale nemající uplatnění. A když se jim ten obor prostě ani neotevře, tak si stěžují. A naopak, některé školy mají velmi divné parametry přijímaček. Kamarád se zajímal o Japanistiku, Ovšem požadavkem na přijetí neprošel. Umí totiž pouze anglicky a japonsky. Oni ovšem trvají na to, že student musí umět anglicky a jinou řečí, ale ne japonsky, to se má učit až u nich. Což mi přijde, jako by řekli inženýrovi: Jo, navrhl jste auto, ale nemáte praxi v kopání na silnici, neberem vás.

+5/0
23.9.2013 6:53

J58a20r41m34i58l20a 36M79a41c50h67o72v32á 9135664588284

Největší průser ve školství je, že 24 let od revoluce se neudělala reforma školství. Další průšvih je množství soukromých středních škol financovaných podle počtu žáků. Před pár lety by se na střední školu nedostal žák s trojkama, čtyřkama, v současnosti je to absolutně běžné. No  a aby škola neměla špatné hodnocení a nepřišla o finance, děcko v pohodě odmaturuje (i když na čtyřky - ale - kdo se kdy ptal, jaké známky měl dotyčný u matury????) a život jde dál. Republika je narvaná nezaměstnanými absolventy "takyškol" různých manažerských, podnikatelských apodobně a chybí šikovní řemeslníci. Kdo by chtěl dělat rukama???? No nikdo...a v tom je obrovský problém. Teď ministerstvo školství vymyslelo další geniální věc. Na druhém stupní určitý počet hodin dalšího jazyka. Proboha na co???? Ten kdo je opravdu dobrý na jazyky může chodit do jazykových škol, ale většině děcek by spíš prospělo, kdyby počet hodin daných na druhý jazyk věnovali zlepšování angličtiny. Ne každý má na to, aby zvládal dva jazyky...ale - ono je to asi ve všech předmětech. Prostě chybí reforma...:-/

+6/−1
22.9.2013 23:56

M67a74r90i33e 74Z33e46l10e48n68á 2424591649971

Paní Machová, já to vidím přesně opačně.

Těch "reforem" už bylo tolik, že je lze jen těžko spočítat. Na všechny ale bohužel doplatily jen ty děti (chcete-li žáci, studenti). Staly se totiž obětmi bojů zvrácených ambicí politiků všech úrovní, kteří si na tomto "poli" jen obhajovali svoji vlastní nepostradatelnost.

Jen "díky" jim ti dnes máme např. také učitele, kteří jsou v lepším případě v daném vyučovaném oboru o jednu lekci před svými žáky, ředitele, kteří nevědí komu z rodičů či sponzorů se dřív klanět, rodiče, kteří za svoje selhání při výchově vlastních dětí mohou bez uzardění pranýřovat koho uznají za vhodné, jakož i všeliké prapodivné spolky údajně hájící osobnostní práva dětí a tak by se dalo pokračovat.

Jakousi bezbřehou snahou všech, kdo maskují svou vlastní snahou o osobní prospěch tím, že chtějí "to nejlepší" pro naše děti, se dosáhlo jen a jen toho, že bylo těžce ublíženo právě těm dětem, bohužel.;-(

0/0
23.9.2013 13:08

V90l49a16d62i37m90í92r 79P52r19o49k79e81š 8357546390761

Paní Machová, s těmi soukromými školami máte naprostou pravdu. Nejsem proti nim, ale způsob stáních dotací školám na počet žáků je příčinou, že dnes, hlavně ty soukromé střední školy, které mnohdy vlastní bývalí komunističtí okresní kádři, opravdu nabízejí maturity i těm ze ZŠ, jejich průměr je horší než 3,5, dokonce znám příklad, kdy na takové škole maturovala i dívka, které v 7. třídě ZŠ propadla, ale ředitel Soukromé školy společného stravování jí umožnil speciální dokončení chybějícího ročníku ZŠ, aby tu střední školu mohla studovat. Rovněž Vám potvrzuji, že na těchto školách je téměř stoprocentní jistota odmaturování, neboť žádný majitel či ředitel takové školy si nemůže dovolit nechat propadnout u maturity třeba 10 studentů, neboť v příštím roce by se do jeho školy, ze strachu před přísnou výukou a maturitou, nikdo nepřihlásil a jeho škola by, pro malý počet studentů a tím i malý státní příspěvek, by mu nepřinášela žádný zisk.

Tyto veletoče se středními školami mají i ten hlavní vliv na nízký počet žáků na oborů na SOU, neboť když i slabému žákovi či žákyni je nabízena maturita, tak proč by se chtěli vyučit nějakému oboru a rodiče na tu maturitu slyší více než pouze na nějaké vyučení.

+2/0
23.9.2013 14:50

P46a69v15e87l 26C61i94m66b86a65l 4105224198867

Moralni hodnoty? Kde by se vzaly, v kapitalismu bez privlastku... neoliberalni sobectvi nam bylo podstrceno s nalepkou te jedine a spravne demokraticke svobody, a deti, ty jsou na idiocii pokrivene doby nejcitlivejsi. Platilo to v 50. letech, a plati to i dnes.

+1/−3
22.9.2013 21:27

J21a97r89o13m73í41r 62K60r95á90l 4760819204799

Kde ?  V rodině, jako ve většině rodin v těch 50. letech.

+2/0
23.9.2013 6:46

D65a83v65i28d 22P24e13t81r 7270376840615

1) Hlavní problém je ve financování školství podle počtu žáků. (ZŠ;SŠ; VŠ). Jestliže někdo nechá žáka propadnout řekne mu ředidel; děkan; rektor (u menších VŠ); že připravil školu o to a to množství peněz a jeslti jich bude víc nebude mít na právě jeho plat. 

2) Další věc je problém s demografickým poklesem, který teď prochází skrz SŠ a začne se objevovat na VŠ. (u dvanáctiletých už zase počty rostou až do 2 letých a pak opět klesají).

3) Řešení u ZŠ spádové školy.  U SŠ a VŠ snížit počet studentů podle přijímacích zkoušek a hodně omezit humanitní obory,  (z těch co neprojdou přez přijímačky ať si studuje kdo chce co chce, ale ať si to platí).  Financování humanitních oborů na VŠ omezovat velmi, velmi pomalu (jinak se budou jejich profesoři snažit prosadit jejich rozšiřování a může se jim to podařit).

+6/−1
22.9.2013 20:46

T88o10m41á34š 16K24u51t95á39l91e70k 5374636368128

Ten nápad se studiem za školné pro ty, kdo chtějí studovat, ale přijímačky nezvládli je hodně dobrý! Kdo o studium stojí natolik, že je ochoten do něj investovat i když dle výsledků přijímacích testů na studium nemá je hodně zajímavý kompromis... občas odhodlání zmůže víc, než talent, pokud se tedy nejedná o tragický případ, ale když to zaplatí, trpět nebude nikdo ;)

+3/−1
23.9.2013 0:27

M14a17r54t91i35n 84K23u55ř16í10t26k56a 6897746958945

To je ale důsledek materiálního blaha. Děcka všechno mají, považují to za samozřejmost a ničeho si neváží.

+3/−1
22.9.2013 19:32

F18r84a46n56t11i70š94e59k 51V74í95t38e69k 6530720577849

On je to hlavně důsledek falešného pseudohumanismu i když tohle je jen jedno z mnoha jeho chapadel. A ten nás jednou definitivně zahubí ;-(

+2/0
22.9.2013 19:47

A60l75a78n 23P30a39r68k63e25r 2275771980238

Každý, kdo přemýšlí nad úrovní českého vzdělání v uplynulých 23 letech, si musí odpovědět nejprve na otázku, co má ve společnosti větší respekt:

Více vědomostí, rozhledu, morálního paradigmatu?

nebo

Více peněz, lepší titul před i za jménem, dražší auto, větší dům s více věžičkami a mansardovými okny v satelitu na "venkově"?

+3/−1
22.9.2013 19:18

F35r49a48n27t73i41š55e50k 65V57í15t82e96k 6740420487599

Chtělo by to grant EU na zbroják a osobní revolver každému učiteli ;-)

0/0
22.9.2013 19:11

R77a39d71i82m 42P89o45l28á38š71e25k 9266423179799

Spíš by stačilo, aby právo na vzdělání bylo přiznáno jenom těm, co se učit chtějí a co to vzdělání jiným ve třídě nekazí.

Na co další odvody z mezd a výdělků úředníkům EU, kteří z toho 2/3 spotřebují pro sebe a prošustrují a teprve zbytek nám v grantech milostivě vrátí?

Na co všude flákat nálepky "Na tento projekt přispěla Evropská unie", když to jsou defakto všechno naše peníze, jenom prohnané skrz Brusel ?

+2/0
22.9.2013 19:19

F42r73a74n81t12i29š14e54k 82V52í14t35e22k 6650240557709

To byl samozřejmě vtip ;-) A to mám ke školství docela blízko.

Tohle je výborná úvaha pod kterou bych se klidně podepsal:

http://lucieamaliesulovska.blog.idnes.cz/c/362203/Je-mi-lito-ucitelu.html

0/0
22.9.2013 19:29

A88l81a78n 28P31a83r63k65e16r 2375381230268

Zaseli jste po listopadu vítr Peněz, Spotřeby, Konzumu, Úspěchu, Zisku.

Sklidíte bouři lenosti, chamtivosti, úpadku morálky a intolerance.

Dobře vám tak!

+3/−7
22.9.2013 19:07

J78a50r40o72m75í26r 41K68r72á76l 4750209664379

Neřekl bych, že dříve to bylo nějak moc jiné.

+1/0
23.9.2013 6:41

K58a46r40e92l 25K16ů11r70k70a 9280969637553

Dříve to bylo hodně moc jiné.

0/0
23.9.2013 8:41

A53n97t47o63n97í27n 54K39o86l55á71ř 7348505787532

Dříve rozhodovalo členství rodičů ve straně a jejich angžovanost a případné funkce.

0/0
23.9.2013 12:20

P56e23t15r50a 55H72a95n37á57k90o97v29á 6110720484687

Učitelů si vážím i proto, že nevyhrožují, neděkují a neodchází. Ono i v tom německu si totiž český učitel přijde na víc peněz než v ČR (i kdyby dělal za kasou v Peňáči).

Děti jsou každým rokem drzejší, divím se, že na to mají nervy. :-/

+9/0
22.9.2013 18:51

R12o57s28t77i22s28l77a37v 55C68a20h14a 8175521470522

Problem ucitelu ZS a SS je ovsem znalost jazyku, bez DOKONALE znalosti jazyka tezko mohou ucit na nemecke skole. Neco jineho jsou VS ucitele.

0/0
22.9.2013 18:56

R80a59d90i26m 71P83o57l14á97š34e51k 9356503369569

Neznám podmínky, Německo uznává české zkoušky a na jejich základě pustí Čecha učit na německé škole?

0/0
22.9.2013 19:14

F19r85a81n32t64i47š31e34k 77V10í86t71e28k 6270370267529

Taky po mě chtěli abych učil na střední, ale když jsem jim řekl, že pouze za podmínky, že nejpozději druhou hodinu umlátím nějakého puberťáka židlí, tak je to přešlo :-P

+2/0
22.9.2013 19:13

T82o54m81á57š 91K88u77t85á85l44e30k 5184306538848

A je jednodušší neumlátit středoškoláka, nebo děcko ze základky? :-)

0/0
23.9.2013 0:30

M30a28r83t56i96n 66K64a29r25á21s68e90k 9928833708418

No ono v Nemecku, kde jsou jedny z nejvyssich mezd na svete ma prekvapive skoro kazdy vice penez nez v CR .... stejne tak ve vetisine sveta ma skoro kazdy mensi penize nez v CR ...

+1/0
22.9.2013 20:05

J78i17ř23í 18K96u52b11í37č38e89k 3431860617455

Celé školství je postavené špatně a v dnešní době mu až moc lidí dává velkou váhu, i když do života nic nenaučí. Když na pracovním pohovoru někdo více zajímá jak prestižní školu a titul máte, místo vašich dovedností, je něco špatně.

+4/0
22.9.2013 18:42

P89e57t90r65a 28H42a96n19á42k94o84v87á 6260370764767

Správný personalista umí rozlišit, jestli máte inženýrský titul z VŠE, anebo MBA za čtvrt mega. Ono se fakt z pohovoru pozná, jestli má titul za vědomosti, anebo za prachy... No a jestli člověk opravdu něco umí, se brzy ukáže během zkušební lhůty ;-)

+1/0
22.9.2013 18:54

R18a94d91i60m 58P76o50l45á71š21e30k 9416553699389

Ono se toho z pohovoru zas tak moc nepozná. Personalista může akorát podle školy a oboru odhadnout, jestli ten diplom absolvent mohl obdržet v podstatě za docházku nebo jestli na těch několika málo náročných oborech v ČR dostal diplom za  příslušně náročné skutečné vysokoškolské studium.

Dobře se to dá odhadnout, pokud student může během studia doložit dlohodobou praxi. Neboli student je tak dobrý, že tu školu defakto vystudoval napůl při zaměstnání a ještě to časově zvládl bez prodloužení studia.

Otázky z toho oboru personalista obvykle neovládá , na to musí být při pohovoru budoucí šéf nebo nějaký takový odborník.

Podstatné věci, hlavně to, za jak dlouho a jak efektivně se absolvent naučí nové věci , zpracuje je a zvládne, neboli jaké má IQ, se vedle těch brigád při studiu  pozná hlavně v praxi až v práci. Při pohovoru kromě speciálních testů IQ v žádném případě ne.

+1/0
22.9.2013 19:08

R74o85s37t59i33s10l45a91v 14C22a46h20a 8145751110662

Drive vysokoskolsky diplom byl znamkou toho, ze jste se byl schopen na skolu dostat, studovat ji a ukoncit ji. Tedy napriklad schopnost splnit zadany ukol. To tedy v dnesni dobe uz neplati, diky skolam typu VSFS, Univerzita JAK apod. Presto ma porad smysl rozlisovat podle kvality a prestize skoly. Pokud totiz nekdo vystuduje vyse uvedene a ne nejakou kvalitni skolu, pak to asi znamena, ze na tu kvalitni nemel, nebo se necitil. To je prvni sito. Dovednosti personalista nepozna, to pozna az Vas budouci sef. A pokud ma personalista 50 zivotopisu, tak je musi nejak profiltrovat, jinak by Vas budouci sef delal dva tydny pouze pohovory a zadnou praci.

+2/0
22.9.2013 19:01

R23a20d10i22m 66P78o66l52á39š97e24k 9246823699849

Dokončené základní vzdělání dříve znamenalo pro získání první práce totéž co dneska znamená dokončené střední nebo učňovské vzdělání. Dokončené střední nebo učňovské vzdělání znamenalo dříve pro získání první práce totéž jako dnes znamená vysokoškolský diplom.

Dneska tedy na pracovním trhu chybí ještě jeden stupeň, doklad o vyšším vzdělání než vysokoškolském, na který by se dostalo jen pár procent skutečně těch nejlepších z populace.

Akorát kdo by to zaplatil, když už těch pár let vysokoškolského vzdělání pro 60 % mladé  populace stojí stát obrovské peníze.

+1/0
22.9.2013 19:44

L87u10c49i25e 59K50o51m48i27n83i93k56o67v53á 2634146349670

Jako nejvetsi problem ceskeho skostvi  vidim to, ze neuci aprobovani ucitele. Znam z praxe mnoho prikladu, kdy matikar uci pocitace a jeho kolega informatik matiku apod. Zrizovatel tvrdi, ze je to jen v kompetenci reditele. Neni to postavene na hlavu????

Ve skostvi je dost penez, jen kdyby byl stat dusledny ve svych pozadavcich...

O tom, ze zasadnejsi nez skola je rodina, ani psat nebudu... To je jasne.

+2/−1
22.9.2013 18:38

K29a73r41e59l 37K62ů29r58k92a 9800709467763

Kdo něco umí, tak ze školství odešel. Proč by měl učitel VT učit za 16 tis., když může jít někde do firmy a vydělávat trojnásobek?

+1/0
22.9.2013 18:53

M89a39r75t34i25n 74K60a51r63á68s58e73k 9498933718948

No rekneme si uprimne, ze clovek z IT ktery si vydela 3x tolik co ucitel (a tech zase tolik neni) musi taky mit trochu jine pracovni nasazeni  .....

+1/0
22.9.2013 20:09

T70o53m60á20š 57K12u50t68á35l18e64k 5314876328898

Já jsem na prumce zažil učitele, který se bokem živil IT a učil asi spíš z přesvědčení... nevím. Byl určitě jeden z nejlepších a jako takový rozhodně neměl od vedení školy nejvřelejší přístup. Ředitel i zástupce měli jako staří tradicionalisti jiný pohled na to, co by žák měl umět a nebyli přátelé myšlenky, že by byla smysluplnější příprava technického kreslení v AutoCadu či Inventoru místo klasiky tuší na pauzák a praxe samozřejmě vyžadovala první, protože když už se ve výrobě něco kreslilo rukou, tak nejčastěji tužkou, s popisky rukou bez nějakých pitomých šablona priorita byla opravdu jinde...  za ta léta je již  na dané škole situace zcela jiná, ale dobře to ilustruje problém, který se ve školství nezřídka objevuje... :-/

+2/0
23.9.2013 0:38

K34a13r33e20l 90K63ů34r37k10a 9510689677323

Trochu jiné? Na střední škole musí mít učitel nervy ze železa. To je nasazení, které si jen tak někdo neumí představit. A ve firmě jsou potřeba hluboké vědomosti a především čas. Spousta času.

0/0
23.9.2013 8:47

K76a89t77e87ř79i63n30a 84V98a91š26á78k80o72v83á 5561482529855

naopak, je blbost chtit presne tu aprobaci, obzvlast na zakladce.. tam zalezi spis na tom, jak moc vas to uceni bavi, a jak to umite predat. Uroven odbornosti by tam zdaleka nemela byt takova, aby ji VS pribuzneho oboru nezvladl. A pro ty, co to chteji opravdu prohloubit, by se mely delat projekty, to uz pod vedenim nekoho nejlepe z praxe.

K cemu vam je aprobovany ucitel, ktery vystudoval treba pred 15 lety v oboru, ktery se meni pomalu rok co rok ?

0/0
23.9.2013 10:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.