Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Školy se řítí do záhuby, myslí si kantoři. Naději na zlepšení nevidí

Školám se nedaří připravit děti na práci a nerozvíjí u nich morální hodnoty. To nejsou výtky rodičů žáků, ale překvapivě učitelů a ředitelů škol, kteří jsou při hodnocení své práce kritičtější než veřejnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K17a50r91e22l 53N98e38č63a35s 5393709960190

Protože se  společnost rozdělila a vzrostlo sociální napětí. Neřeší se zde zásadní věci,potřeba řemeslníků,technických oborů,ucta k práci  a k lidem.Děti si přenášejí ze svých mnohdy polorozpadlých rodin polarizaci,výsměch chudobě,představu,že pracující člověk buď hýká stupidity v médiích nebo chodí se složkou papíru a v obleku. Naprosto vykloubený pohled na hodnoty.Čest všem,kteří k tomuto nepatří.

0/0
24.9.2013 14:29
Foto

Z38d68e64n58k18a 15L59n73ě24n62í58č70k70o19v51á 3824550131

Takový Igor Hnízdo, to byl pedagog :-D. Zaujal, naučil a přitom měl obrovskou autoritu. A nejen kvůli té rákosce :-D.

0/0
23.9.2013 12:51

L33i67n30d51a 54N78o76v83o61t16n25á 9261191480871

I ta rákoska by se dnes u mnohých šikla.

+1/0
23.9.2013 13:14
Foto

Z75d81e79n27k12a 80L37n56ě62n54í90č30k50o43v57á 3544170321

No, především by se opravdu nemělo polevovat v nárocích na děti. To je hlavní kámen úrazu. Dnes de po nich nechce žádná kvalita výkonu. když vidím, za co syn dostává jednotky, tak si říkám, jestli to vzdělání vůbec k něčemu je, Já bych mu třeba jednotku mnohdy nedala. Po dětech se dnes téměř nic nechce - aby se nepřetížily, aby si neublížily, aby, aby, aby, aby ... Pak z nich roste to, co z nich roste. Liberální výchova je fajn, ale odsud posud. Všeho moc škodí.

+1/0
23.9.2013 12:49

V16l12a76d66i82m89í86r 73P56r98o44k57e14š 8247706940881

Paní Lněníčková, to co píšete je jen poloviční pravda, neboť ve školách, kde tzv. přitvrdí, tak mají stovky stížností rodičů, že přetěžují jejich vymazlené děti. Dnes už téměř úplně vymizelo, aby se rodiče s dětmi doma učili, neboť mají většinou názor, že od toho jsou učitelé, aby děti něco naučili a to platí i o výchově, kdy je nemálo rodičů přesvědčeno, že i výchova ke slušnosti,  jak ke spolužákům, tak i ke starším lidem je pouze a jen na škole.

+2/0
23.9.2013 13:09

L39i33n80d73a 75N75o14v75o60t33n37á 9431361160971

A aby chudáčci nedostávali úkoly na víkend, to jsem taky zaslechla na tř. schůzkách. Nechápu proč. My je taky měli a žijeme.

+3/0
23.9.2013 13:16
Foto

Z92d19e16n71k30a 91L90n91ě53n54í80č92k98o57v39á 3304350611

Já vím, ale tady vidím tu roli školy - prostě budeme tvrdí, milí rodiče, a pokud se Vám to nelíbí, tak děťátko pošlete na jinou školu. Je na řediteli školy, aby byl tvrďák, sponzor nesponzor. Možná je lepší mít ve škole nevyměněná okna, ale zachovat kvalitu výuky.

+1/0
23.9.2013 13:33

F13i34l73i42p 55I40n96d10r16a 2580625535462

Cituji: "Jestli vzdělání je klíč, škola je zámek. Protože se spoléháte na rozvinutí svojí mysli do určitého bodu a když chcete pokračovat, někdo řekne stop, protože dokud dodržujete pravidla a zvládáte testy, jste pro ně v pohodě. A pokud odpovíte na něco, na co se nikdo neptal, jako odpověď se vám dostane, že jste překročili linii. A pak tvrdí, že škola rozvíjí váš rozhled. Vzdělání je o inspirování cizí mysli a ne jen o plnění jejich hlavy."  

"http://www.youtube.com/watch?v=wE5NmMBeEWQ" 

Vzdělání není o tom, biflovat se knihy a jejich názory následně opisovat do testu. A všechno, co uvidíte v tom videu je holt pravda, ať si to připustíme nebo ne. Tady se nebavíme o nárocích na kvalitu výkonu, bavíme se o celkově špatném vzdělávacím systému a praktikách, které tu máme. 

Hodím vám sem jeden fakt, paní Lněníčková. Když jste vy byla mladá a studovala jste, internet nebyl. Pro jednu informaci musel člověk do knihovny, půjčit si encyklopedii a tuto informaci najít. Množství znalostí se každé 3 roky zdvojnásobuje (počítejme od roku 2000 a to hlavně díky internetu). Skutečnost je tedy taková, že využití mozku vašeho syna je a bude daleko větší, než jaké bylo využití vaše (které je v tomto případě zanedbatelné a malé). Dobře tedy, využití mozku vašeho syna bude v 15, 16 letech daleko větší, než vaše ve 30. To je, co? Hlavně, že tu píšete o kvalitě výkonu, že se po dětech nic nechce, atd., ale nepodíváte se na to z jiného pohledu, protože to asi nejste schopna vidět. Váš syn dosáhne takového využití mozku, že mu Vy nebudete sahat ani po paty (I když nebude studovat VŠ) a nedokážete si to ani představit. Čeká ho daleko těžší život, než vás a jeho mozek bude v životě šrotovat mnohonásobně více informací než ten váš. Mějte se fajn a jděte s dobou, paní Lněníčková ;-)

0/0
23.9.2013 16:04

K50a11r50e47l 96K51ů49r12k96a 9470789357913

Jednou byl na Radiožurnálu rozhovor s úspěšným podnikatelem. Ten prohlásil, že školy jsou na nic. Jediné co mu škola dala a co potřebuje je číst, psát, počítat. No a tady máte představu společnosti. Lidé nemají potřebu se vzdělávat. Chtějí se  mít dobře. A podnikateli stačí, když umí něco koupit za milion a prodat za dva. A tímpádem vzdělání a titul přestaly mít hodnotu. Když takový Mareček Benduj je JUDr, tak je to opravdu tak.

0/−1
23.9.2013 12:42

V82l76a56d45i39m97í75r 39P12r41o64k46e78š 8187706240421

Pane Kůrko, když může být tisíce bývalých příslušníků komunistické Veřejné bezpečnosti, kteří vystudovali, za věrnost straně, Vysokou školu Sboru národní bezpečnosti a honosí se titulem JUDr. a přitom mnohy něměli vystudovanou ani střední školu, tak proč by nemohl být doktorem práv i Marek Benda. Chápu vás, neboť ten Benda Vám  určitě nesedí politicky.

      Podobné je to i s těmi bývalými komunisty i dnes se honosícími titulem RSDr., které rozdávala KSČ rovněž pouze za věrnost myšlence komunismu.

      To byste měl potom protestovat i proti titulu JUDr. druhého nejvyššího socialisty Haška, který ho získal na tzv. Universitě ve slovenském Sládkovičově, kterou provozuje Ficova socialistická strana Smer.

+1/0
23.9.2013 13:01
Foto

M38i47l16a14n 79A51n60d60r87ý80s32e64k 8652541484

Naškolách by měla být navozena atmosféra mravnosti, etiky, logického myšlení, odpovědnostia kázně.  Základní školství by se mělo očistitod sponzorů (rodičů dětí) kvůli zrovnoprávnění. Neukázněné děti hodnotit nižšímistupni mravnosti a ten by měl mít rozhodný vliv na postup do vyššího stupněvzdělání, samozřejmě počítaje v to stupeň vzdělanosti podle IQ. Napedagogických fakultách musí být v prvé řadě zájem učit nové učitele tomujak učit, jak se chovat, jak jednat, jak si vybudovat přirozenou autoritu, alehlavně je naučit ctnostem, sebekázni a mravnosti. Nemohou od nejschopnějších,za to že jimi jsou, očekávat bonboniéry nebo jiné náležitosti a od ostatníchkvětiny u různých příležitostí aby pak publikovali, že neví co s nimi a odkládajíje na hřbitov (publikovala učitelka základní školy). To za mého mládíneexistovalo. Naopak rákoska byla součástí vyučování a nejen za nekázeň. Domajsem se nemohl zmínit, protože otec okamžitě přispěchal ještě s řemenem. Býtučitelem bylo dříve a mělo by být i dnes posláním. Za mých mladých let seučitelé ve dvoutřídce dokázali vyrovnat i s 25 dětmi různých tříd, protožechtěli, protože věděli, že je to jejich odpovědnost. A to nelze získat jenpenězi i když mají svůj význam, to lze získat jen výchovou, předevšímv rodině. Ale jak, když ani současné rodiče to nikdo nikdy neučil. Nad tímby se měli odpovědní činitelé zamyslet.

0/0
23.9.2013 10:53

K49a72r62e50l 64K75ů60r85k23a 9440189457133

Ano, to je jedna z příčin. Ale o společenských příčinách ani slovo. A mimochodem - Vás ve škole neučili psát?

0/0
23.9.2013 12:35

K68a87t80e34ř69i67n98a 71S31k22o40v26a94j57s58o74v21á 9737561923

Tato doba je celá špatná! děcka jsou spratci, které nic nezajímá, jen civí do PC a to je vše co umí. Ve škole jsou drzí a učit se je taky nezajímá, protože ví, že na další školu se dostanou i tak se špatnýma známkama. Na výšku ani nemluvím. Fakt bych zpřísnila přijímačky na školy, a i maturitu, bohužel ne maturitu jak je teď - dle scio testů. Je to špatné, takovou maturitu může člověk se štěstím udělat i když se nenaučí. Kdyby se toto zpřísnilo, musely by děcka i do učedních oborů, tak jak to bylo dříve. Bohužel za chování dnešních dětí mohou z části i rodiče! Na dítě se ve škole nesmí vztáhnout ruka (tím nemyslím bití dětí) ale když se na dítě jen pokřikne, řekne to doma, a rodiče si jdou hned zanadávat do školy na učitele, co si to dovoluje, než by si provní ověřili fakt.

Ovšem musím říct, že i učitelé nesou vinu. Nebo spíše ředitelé škol, protože někteří zaměstnávají opravdu učitele - mladé, kteří jsou laxní, odučí si své a na děcka kašlou, neumí zaujmout....nebo nedokážou vysvětlit učivo, ale protože mají vystudované tak je někdo přijal a učí. Učitelům bych dala též větší přísnost u nabíracích pohovorů.

+2/−3
23.9.2013 8:04

K25a73r25e66l 16K47ů80r51k33a 9710959447473

Proč asi je lepší mladý učitel? Protože ten bere 20 hrubého, kdežto starý učitel 24. Ředitele škol zajímá kvalita výuky až na posledním místě. A ten ředitel není ten nejlepší učitel, ale ten, který má nejlepší kontakty s krajskými úředníky.

0/0
23.9.2013 8:35

K91a71t16e55ř62i95n65a 82V26a37š41á46k55o16v27á 5851742499875

super vykriky. Jak nekdo rekne, ze decka jsou spratci, je to urcite odbornik na vychovu a vi jak na to, uz ten zakladni pristup :-)

vite, ono je to o lidech. Ja jsem kolikrat mela ve tride / krouzku deti, o kterych jsem jeste ani nevedela, jak se jmenujou, ale uz mi ucitelky horlive hlasily, ze "on zlobi" -  ja s nimi vychazela v poho. Protoze jsem ho nebrala jako spratka, ale jako bytost, se kterou je treba si stanovit pravidla a vzajemne k sobe najit

A je pravda, ze kdybyste zprisnila nabiraci pohovory, mohlo by se taky stat, ze nemate zadne ucitele, ale ono by to bylo ku prospechu. Rodice by si mozna uvedomili, ze hlavni zodpovednost za deti maji oni sami, kdyby je nemeli kam "odlozit"

+2/0
23.9.2013 10:17

A24l30e39x52a30n74d86r 88K25o75s10t34k77a 5929346339506

Proč jde školství do prkvančic? Protože se upravila měřítka tak, aby měl vysokou naprosto každý. Ovšem, neznamená to národ vzdělanců, ale to, že ten titul nemá žádnou hodnotu. A s tím souvisí to, že studenti studují nesmyslné obory. Respektive ne nesmyslné, ale nemající uplatnění. A když se jim ten obor prostě ani neotevře, tak si stěžují. A naopak, některé školy mají velmi divné parametry přijímaček. Kamarád se zajímal o Japanistiku, Ovšem požadavkem na přijetí neprošel. Umí totiž pouze anglicky a japonsky. Oni ovšem trvají na to, že student musí umět anglicky a jinou řečí, ale ne japonsky, to se má učit až u nich. Což mi přijde, jako by řekli inženýrovi: Jo, navrhl jste auto, ale nemáte praxi v kopání na silnici, neberem vás.

+5/0
23.9.2013 6:53

J12a21r24m18i73l75a 86M42a78c21h98o30v93á 9765834838804

Největší průser ve školství je, že 24 let od revoluce se neudělala reforma školství. Další průšvih je množství soukromých středních škol financovaných podle počtu žáků. Před pár lety by se na střední školu nedostal žák s trojkama, čtyřkama, v současnosti je to absolutně běžné. No  a aby škola neměla špatné hodnocení a nepřišla o finance, děcko v pohodě odmaturuje (i když na čtyřky - ale - kdo se kdy ptal, jaké známky měl dotyčný u matury????) a život jde dál. Republika je narvaná nezaměstnanými absolventy "takyškol" různých manažerských, podnikatelských apodobně a chybí šikovní řemeslníci. Kdo by chtěl dělat rukama???? No nikdo...a v tom je obrovský problém. Teď ministerstvo školství vymyslelo další geniální věc. Na druhém stupní určitý počet hodin dalšího jazyka. Proboha na co???? Ten kdo je opravdu dobrý na jazyky může chodit do jazykových škol, ale většině děcek by spíš prospělo, kdyby počet hodin daných na druhý jazyk věnovali zlepšování angličtiny. Ne každý má na to, aby zvládal dva jazyky...ale - ono je to asi ve všech předmětech. Prostě chybí reforma...:-/

+6/−1
22.9.2013 23:56

M24a18r48i50e 41Z68e73l80e89n82á 2904591479221

Paní Machová, já to vidím přesně opačně.

Těch "reforem" už bylo tolik, že je lze jen těžko spočítat. Na všechny ale bohužel doplatily jen ty děti (chcete-li žáci, studenti). Staly se totiž obětmi bojů zvrácených ambicí politiků všech úrovní, kteří si na tomto "poli" jen obhajovali svoji vlastní nepostradatelnost.

Jen "díky" jim ti dnes máme např. také učitele, kteří jsou v lepším případě v daném vyučovaném oboru o jednu lekci před svými žáky, ředitele, kteří nevědí komu z rodičů či sponzorů se dřív klanět, rodiče, kteří za svoje selhání při výchově vlastních dětí mohou bez uzardění pranýřovat koho uznají za vhodné, jakož i všeliké prapodivné spolky údajně hájící osobnostní práva dětí a tak by se dalo pokračovat.

Jakousi bezbřehou snahou všech, kdo maskují svou vlastní snahou o osobní prospěch tím, že chtějí "to nejlepší" pro naše děti, se dosáhlo jen a jen toho, že bylo těžce ublíženo právě těm dětem, bohužel.;-(

0/0
23.9.2013 13:08

V31l65a24d73i60m41í23r 47P42r95o73k19e75š 8657936480901

Paní Machová, s těmi soukromými školami máte naprostou pravdu. Nejsem proti nim, ale způsob stáních dotací školám na počet žáků je příčinou, že dnes, hlavně ty soukromé střední školy, které mnohdy vlastní bývalí komunističtí okresní kádři, opravdu nabízejí maturity i těm ze ZŠ, jejich průměr je horší než 3,5, dokonce znám příklad, kdy na takové škole maturovala i dívka, které v 7. třídě ZŠ propadla, ale ředitel Soukromé školy společného stravování jí umožnil speciální dokončení chybějícího ročníku ZŠ, aby tu střední školu mohla studovat. Rovněž Vám potvrzuji, že na těchto školách je téměř stoprocentní jistota odmaturování, neboť žádný majitel či ředitel takové školy si nemůže dovolit nechat propadnout u maturity třeba 10 studentů, neboť v příštím roce by se do jeho školy, ze strachu před přísnou výukou a maturitou, nikdo nepřihlásil a jeho škola by, pro malý počet studentů a tím i malý státní příspěvek, by mu nepřinášela žádný zisk.

Tyto veletoče se středními školami mají i ten hlavní vliv na nízký počet žáků na oborů na SOU, neboť když i slabému žákovi či žákyni je nabízena maturita, tak proč by se chtěli vyučit nějakému oboru a rodiče na tu maturitu slyší více než pouze na nějaké vyučení.

+2/0
23.9.2013 14:50

P25a53v62e83l 84C82i19m43b47a43l 4285894838377

Moralni hodnoty? Kde by se vzaly, v kapitalismu bez privlastku... neoliberalni sobectvi nam bylo podstrceno s nalepkou te jedine a spravne demokraticke svobody, a deti, ty jsou na idiocii pokrivene doby nejcitlivejsi. Platilo to v 50. letech, a plati to i dnes.

+1/−3
22.9.2013 21:27

J93a65r89o42m15í29r 25K52r69á43l 4800219734419

Kde ?  V rodině, jako ve většině rodin v těch 50. letech.

+2/0
23.9.2013 6:46

D65a12v78i41d 97P66e47t95r 7620366480555

1) Hlavní problém je ve financování školství podle počtu žáků. (ZŠ;SŠ; VŠ). Jestliže někdo nechá žáka propadnout řekne mu ředidel; děkan; rektor (u menších VŠ); že připravil školu o to a to množství peněz a jeslti jich bude víc nebude mít na právě jeho plat. 

2) Další věc je problém s demografickým poklesem, který teď prochází skrz SŠ a začne se objevovat na VŠ. (u dvanáctiletých už zase počty rostou až do 2 letých a pak opět klesají).

3) Řešení u ZŠ spádové školy.  U SŠ a VŠ snížit počet studentů podle přijímacích zkoušek a hodně omezit humanitní obory,  (z těch co neprojdou přez přijímačky ať si studuje kdo chce co chce, ale ať si to platí).  Financování humanitních oborů na VŠ omezovat velmi, velmi pomalu (jinak se budou jejich profesoři snažit prosadit jejich rozšiřování a může se jim to podařit).

+6/−1
22.9.2013 20:46

T80o36m26á22š 32K62u15t11á17l29e42k 5604736328488

Ten nápad se studiem za školné pro ty, kdo chtějí studovat, ale přijímačky nezvládli je hodně dobrý! Kdo o studium stojí natolik, že je ochoten do něj investovat i když dle výsledků přijímacích testů na studium nemá je hodně zajímavý kompromis... občas odhodlání zmůže víc, než talent, pokud se tedy nejedná o tragický případ, ale když to zaplatí, trpět nebude nikdo ;)

+3/−1
23.9.2013 0:27

M54a20r81t72i20n 50K53u40ř67í11t29k33a 6467406408395

To je ale důsledek materiálního blaha. Děcka všechno mají, považují to za samozřejmost a ničeho si neváží.

+3/−1
22.9.2013 19:32

F50r85a33n92t98i39š46e79k 75V20í66t22e32k 6500150187599

On je to hlavně důsledek falešného pseudohumanismu i když tohle je jen jedno z mnoha jeho chapadel. A ten nás jednou definitivně zahubí ;-(

+2/0
22.9.2013 19:47

A37l24a89n 25P96a12r50k67e24r 2925981260738

Každý, kdo přemýšlí nad úrovní českého vzdělání v uplynulých 23 letech, si musí odpovědět nejprve na otázku, co má ve společnosti větší respekt:

Více vědomostí, rozhledu, morálního paradigmatu?

nebo

Více peněz, lepší titul před i za jménem, dražší auto, větší dům s více věžičkami a mansardovými okny v satelitu na "venkově"?

+3/−1
22.9.2013 19:18

F69r77a77n55t37i80š33e18k 18V39í15t61e53k 6380300887629

Chtělo by to grant EU na zbroják a osobní revolver každému učiteli ;-)

0/0
22.9.2013 19:11

R69a21d18i26m 50P23o52l83á81š34e83k 9466463629129

Spíš by stačilo, aby právo na vzdělání bylo přiznáno jenom těm, co se učit chtějí a co to vzdělání jiným ve třídě nekazí.

Na co další odvody z mezd a výdělků úředníkům EU, kteří z toho 2/3 spotřebují pro sebe a prošustrují a teprve zbytek nám v grantech milostivě vrátí?

Na co všude flákat nálepky "Na tento projekt přispěla Evropská unie", když to jsou defakto všechno naše peníze, jenom prohnané skrz Brusel ?

+2/0
22.9.2013 19:19

F87r43a76n23t34i84š50e13k 96V18í37t71e68k 6810600157319

To byl samozřejmě vtip ;-) A to mám ke školství docela blízko.

Tohle je výborná úvaha pod kterou bych se klidně podepsal:

http://lucieamaliesulovska.blog.idnes.cz/c/362203/Je-mi-lito-ucitelu.html

0/0
22.9.2013 19:29

A32l87a18n 56P29a64r35k70e54r 2555481710708

Zaseli jste po listopadu vítr Peněz, Spotřeby, Konzumu, Úspěchu, Zisku.

Sklidíte bouři lenosti, chamtivosti, úpadku morálky a intolerance.

Dobře vám tak!

+3/−7
22.9.2013 19:07

J76a13r22o65m94í52r 74K38r17á29l 4170209184229

Neřekl bych, že dříve to bylo nějak moc jiné.

+1/0
23.9.2013 6:41

K51a83r12e31l 28K61ů23r58k54a 9540299327183

Dříve to bylo hodně moc jiné.

0/0
23.9.2013 8:41

A15n68t77o45n77í42n 30K15o25l15á72ř 7388845767242

Dříve rozhodovalo členství rodičů ve straně a jejich angžovanost a případné funkce.

0/0
23.9.2013 12:20

P12e79t96r48a 17H23a50n68á33k36o86v58á 6210320574917

Učitelů si vážím i proto, že nevyhrožují, neděkují a neodchází. Ono i v tom německu si totiž český učitel přijde na víc peněz než v ČR (i kdyby dělal za kasou v Peňáči).

Děti jsou každým rokem drzejší, divím se, že na to mají nervy. :-/

+9/0
22.9.2013 18:51

R42o85s47t16i59s70l51a74v 89C13a96h45a 6203737457511

Problem ucitelu ZS a SS je ovsem znalost jazyku, bez DOKONALE znalosti jazyka tezko mohou ucit na nemecke skole. Neco jineho jsou VS ucitele.

0/0
22.9.2013 18:56

R47a20d78i56m 16P22o19l66á45š44e50k 9586293309979

Neznám podmínky, Německo uznává české zkoušky a na jejich základě pustí Čecha učit na německé škole?

0/0
22.9.2013 19:14

F56r32a72n85t89i78š26e52k 60V14í17t45e20k 6760400947879

Taky po mě chtěli abych učil na střední, ale když jsem jim řekl, že pouze za podmínky, že nejpozději druhou hodinu umlátím nějakého puberťáka židlí, tak je to přešlo :-P

+2/0
22.9.2013 19:13

T84o49m47á42š 75K50u79t32á29l11e71k 5194226318548

A je jednodušší neumlátit středoškoláka, nebo děcko ze základky? :-)

0/0
23.9.2013 0:30

M90a55r73t72i33n 82K66a34r93á58s73e48k 9708123418368

No ono v Nemecku, kde jsou jedny z nejvyssich mezd na svete ma prekvapive skoro kazdy vice penez nez v CR .... stejne tak ve vetisine sveta ma skoro kazdy mensi penize nez v CR ...

+1/0
22.9.2013 20:05

J50i56ř64í 19K81u87b31í16č52e49k 3661880167175

Celé školství je postavené špatně a v dnešní době mu až moc lidí dává velkou váhu, i když do života nic nenaučí. Když na pracovním pohovoru někdo více zajímá jak prestižní školu a titul máte, místo vašich dovedností, je něco špatně.

+4/0
22.9.2013 18:42

P40e38t59r26a 88H45a14n16á22k30o60v54á 6870670374787

Správný personalista umí rozlišit, jestli máte inženýrský titul z VŠE, anebo MBA za čtvrt mega. Ono se fakt z pohovoru pozná, jestli má titul za vědomosti, anebo za prachy... No a jestli člověk opravdu něco umí, se brzy ukáže během zkušební lhůty ;-)

+1/0
22.9.2013 18:54

R76a90d92i60m 24P53o13l49á65š69e48k 9316323669929

Ono se toho z pohovoru zas tak moc nepozná. Personalista může akorát podle školy a oboru odhadnout, jestli ten diplom absolvent mohl obdržet v podstatě za docházku nebo jestli na těch několika málo náročných oborech v ČR dostal diplom za  příslušně náročné skutečné vysokoškolské studium.

Dobře se to dá odhadnout, pokud student může během studia doložit dlohodobou praxi. Neboli student je tak dobrý, že tu školu defakto vystudoval napůl při zaměstnání a ještě to časově zvládl bez prodloužení studia.

Otázky z toho oboru personalista obvykle neovládá , na to musí být při pohovoru budoucí šéf nebo nějaký takový odborník.

Podstatné věci, hlavně to, za jak dlouho a jak efektivně se absolvent naučí nové věci , zpracuje je a zvládne, neboli jaké má IQ, se vedle těch brigád při studiu  pozná hlavně v praxi až v práci. Při pohovoru kromě speciálních testů IQ v žádném případě ne.

+1/0
22.9.2013 19:08

R59o27s63t30i24s32l81a66v 36C29a37h35a 6143637927301

Drive vysokoskolsky diplom byl znamkou toho, ze jste se byl schopen na skolu dostat, studovat ji a ukoncit ji. Tedy napriklad schopnost splnit zadany ukol. To tedy v dnesni dobe uz neplati, diky skolam typu VSFS, Univerzita JAK apod. Presto ma porad smysl rozlisovat podle kvality a prestize skoly. Pokud totiz nekdo vystuduje vyse uvedene a ne nejakou kvalitni skolu, pak to asi znamena, ze na tu kvalitni nemel, nebo se necitil. To je prvni sito. Dovednosti personalista nepozna, to pozna az Vas budouci sef. A pokud ma personalista 50 zivotopisu, tak je musi nejak profiltrovat, jinak by Vas budouci sef delal dva tydny pouze pohovory a zadnou praci.

+2/0
22.9.2013 19:01

R36a74d58i73m 38P91o63l37á88š92e56k 9496233819499

Dokončené základní vzdělání dříve znamenalo pro získání první práce totéž co dneska znamená dokončené střední nebo učňovské vzdělání. Dokončené střední nebo učňovské vzdělání znamenalo dříve pro získání první práce totéž jako dnes znamená vysokoškolský diplom.

Dneska tedy na pracovním trhu chybí ještě jeden stupeň, doklad o vyšším vzdělání než vysokoškolském, na který by se dostalo jen pár procent skutečně těch nejlepších z populace.

Akorát kdo by to zaplatil, když už těch pár let vysokoškolského vzdělání pro 60 % mladé  populace stojí stát obrovské peníze.

+1/0
22.9.2013 19:44

L29u70c42i89e 67K52o15m96i20n63i72k32o87v48á 2484556459740

Jako nejvetsi problem ceskeho skostvi  vidim to, ze neuci aprobovani ucitele. Znam z praxe mnoho prikladu, kdy matikar uci pocitace a jeho kolega informatik matiku apod. Zrizovatel tvrdi, ze je to jen v kompetenci reditele. Neni to postavene na hlavu????

Ve skostvi je dost penez, jen kdyby byl stat dusledny ve svych pozadavcich...

O tom, ze zasadnejsi nez skola je rodina, ani psat nebudu... To je jasne.

+2/−1
22.9.2013 18:38

K22a56r73e91l 63K66ů63r36k40a 9310749417523

Kdo něco umí, tak ze školství odešel. Proč by měl učitel VT učit za 16 tis., když může jít někde do firmy a vydělávat trojnásobek?

+1/0
22.9.2013 18:53

M54a78r18t64i70n 73K35a76r88á39s63e93k 9108163138248

No rekneme si uprimne, ze clovek z IT ktery si vydela 3x tolik co ucitel (a tech zase tolik neni) musi taky mit trochu jine pracovni nasazeni  .....

+1/0
22.9.2013 20:09

T87o42m56á80š 37K66u17t56á64l13e78k 5634366318398

Já jsem na prumce zažil učitele, který se bokem živil IT a učil asi spíš z přesvědčení... nevím. Byl určitě jeden z nejlepších a jako takový rozhodně neměl od vedení školy nejvřelejší přístup. Ředitel i zástupce měli jako staří tradicionalisti jiný pohled na to, co by žák měl umět a nebyli přátelé myšlenky, že by byla smysluplnější příprava technického kreslení v AutoCadu či Inventoru místo klasiky tuší na pauzák a praxe samozřejmě vyžadovala první, protože když už se ve výrobě něco kreslilo rukou, tak nejčastěji tužkou, s popisky rukou bez nějakých pitomých šablona priorita byla opravdu jinde...  za ta léta je již  na dané škole situace zcela jiná, ale dobře to ilustruje problém, který se ve školství nezřídka objevuje... :-/

+2/0
23.9.2013 0:38

K65a67r19e92l 23K33ů76r74k30a 9670849817913

Trochu jiné? Na střední škole musí mít učitel nervy ze železa. To je nasazení, které si jen tak někdo neumí představit. A ve firmě jsou potřeba hluboké vědomosti a především čas. Spousta času.

0/0
23.9.2013 8:47

K79a90t57e63ř48i47n97a 73V93a13š84á46k31o53v60á 5911192989555

naopak, je blbost chtit presne tu aprobaci, obzvlast na zakladce.. tam zalezi spis na tom, jak moc vas to uceni bavi, a jak to umite predat. Uroven odbornosti by tam zdaleka nemela byt takova, aby ji VS pribuzneho oboru nezvladl. A pro ty, co to chteji opravdu prohloubit, by se mely delat projekty, to uz pod vedenim nekoho nejlepe z praxe.

K cemu vam je aprobovany ucitel, ktery vystudoval treba pred 15 lety v oboru, ktery se meni pomalu rok co rok ?

0/0
23.9.2013 10:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.