Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří Ruslan přistál v Ostravě, čekaly na něj stovky nadšenců

Obří transportní letoun An-124 Ruslan přistál po poledni na mošnovském letišti, kde na něj od rána čekaly stovky leteckých nadšenců. Stroj bude jedním z hlavních lákadel víkendových Dnů NATO v Ostravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74i31r35i 83M80a79l72i58n36a 1879742867286

Nejvetsi letadlo, ktere prepravi vyjimecne velke naklady.R^ 

Ale ze by bylo nejak zvlast uspesne ? Proti Galaxy nebo nakladnim 747 kterych litaji stovky sotva......

0/0
27.9.2013 14:39

J63o34s60e63f 51K75o89n16v93i25č63n42ý 2938583149482

Nádherné éro R^

+4/0
21.9.2013 10:12

A71l51e20x26a75n21d22r 89K58o38s12t31k70a 5809466679296

Zajímavé. Ruská technika je podle obecného mínění špatná, zastaralá atd. Ale když je potřeba odvézt velký náklad, tak pro něj letí Ruslan. A lidi na ISS vozí ruské rakety atd.

+1/0
21.9.2013 7:08

J82a57n 68S45i93m39o41n 4686265809

Pro tyhle éra mám slabost. A jedno se rusům nechat musí - éra fákt uměj R^

+4/0
20.9.2013 21:04

V15l71a50d86i31m68í20r 63M45e63n70d51i 3512219701156

Po tomto Vašom vyhlásení, by sa mohli ukrajinci uraziť....

+2/0
20.9.2013 22:22

J22o72s68e44f 22N77o95v22á20k 7100452130771

Ruslan je ruský asi stejně jako plzeňské pivo slovenské ;-)

+2/0
21.9.2013 0:18

P22e78t56r 59V40á17c28l17a51v79e61k 6605268119137

Kancelář Antonov byla založená v Novosibirsku, teprve později přesunuta na Ukrajinu, výrobní závody ale zůstaly v Novosibirsku. Později se založil i výrobní závod v Kyjevě a některá letadla se dělala tam, některá v Charkově, některá v Novosibirsku. Takže to není až tak jednoduché. Asi bych zustal u toho ze je to produkt SSSR :-)

+1/0
21.9.2013 0:35

J57o40s15e56f 74N87o26v67á10k 7810672360751

Asi bych zustal u toho ze je to produkt SSSR...

S tím můžu naprosto souhlasit.

+1/0
21.9.2013 15:58

L37u75d30ě33k 16F85u33x84a 9236910214137

Pláště  se zřejmě vyměňují po každém letu.....síla. Měl jsem pocit, že jsem jej viděl kdysi (1988) v Ruzyni, dokonce jsem byl uvnitř. 4 tenisová hřiště? Nebo Ruzyň navštívil ten prototyp?

0/0
20.9.2013 18:51
Foto

S52t97a70n91i16s82l95a76v 91T63e79s93a87ř 9387884942204

Jedno přistání je cca půl kila gumy z každýho kola. Takže tohle jedno přistání = 12kg gumy. Životnost gumy např. u B-737 se udává na 150-200 přistání, hodně záleží jestli je to dobrá dráha nebo struhadlo, takže se gumy obrousej o cca 100kg, než jdou na výměnu.

0/0
20.9.2013 19:33

L56u76d71ě80k 52F78u74x59a 9386530404777

Aha, takže se nejedná o pláště? Někde jsem slyšel, že k výměně dochází už po 3-4 přistáních, ale to byl jen spolucestující, ten zdroj.

0/0
20.9.2013 19:39
Foto

K27o44s48t93a52s 31J89o54a74n92i97d71i59s 2822738951

na ruzyni byl AN124 Ruslan i AN225 Mriya několikrát..

0/0
21.9.2013 9:59

J44i77r95k37a 73H66o24n49c32ů 2104284951428

Nádherný éro. Kdysi jsem ho viděl na mimoňsku, když tam ještě sídlila střední skupina ...

+2/0
20.9.2013 17:23

V76l39a65d98i74m29í41r 10M44e16n98d50i 3452629781986

Jirko  a nemýliš si to s IL 76 ?

0/0
20.9.2013 22:19

J30a68r15o78s32l93a74v 43T50k52a77d33l54e29c 6316700586410

No...stejně je to velký krasavec.;-) Ať si říká,kdo chce,co chce.R^

+5/0
20.9.2013 17:20

M26a68r16t60i17n 53D63y36b10a71l96a 1861387135453

http://www.youtube.com/watch?v=MvLfbTZTVvk moje video z přistání :)

+4/0
20.9.2013 17:03

V49i12l40é23m 27P19ř82í63h31o57d31a 2514189553247

Jak to má velkej kufr a je největší ve své třídě? Škrabka na okno? Padák v základní výbavě nebo za příplatek? To jsou důležité informace.

+1/−1
20.9.2013 16:54

A83l37f90r13e46d 19K91o69c61a60b 2246958934134

Přistál Ruslan.Pokakééééééééééjmééséééééé.

0/−22
20.9.2013 15:57

J46a63n 24H73l86e14d27í90k 4579402328432

když jsou ti Rusáci tak bohatí a vševědoucí, ať si laskavě odvezou svůj--vlastní- sarin-soman-tabun---  za svoje naftodolary ze Sýrie zpět do svých skladů a ať trapně nepřehazují tuto logickou odpovědnost na USA !!--- Teď ta velká potvora Ruslan mohla nabrat všechny sudy s jedy a byl by pokoj  ((a ne se předvádět hladovým horníkům))

+4/−20
20.9.2013 15:25

D15a83v12i84d 12M55u79n84z86a69r 3948342654366

R^

0/−9
20.9.2013 15:26

M57i41r77o61s13l22a87v 59N84i93g17r76i30n 7518951915781

no on byl tak trochu i nas .. a myslim ze, domnivate-li se ze jsou to jen rusaci co maji po svete ruzne pozustatky tak jste naivni .. // no a "hladove" horniky tady oni nezanechali .. za minule doby to bylo velmi dobre honorovane zamestnani

+12/−1
20.9.2013 15:36

D60a80v12i13d 17M67u75n58z67a25r 3188252764686

JJ a hodne jich dostalo medajla..." post motem "8-o

0/−5
20.9.2013 15:38

D88a18v60i55d 85M22u95n37z19a54r 3558982174776

" r "

0/0
20.9.2013 15:39

M34i34r38o87s93l89a44v 53N62i32g49r72i12n 7128441955791

to je pravda, dnes dostavaji vyhazov....

+4/0
20.9.2013 15:52

J43a18n 35H28l68e69d94í20k 4799822328712

pane Nigrin-- na jedné straně se zakazuje topit uhlím, PET láhvemi atd a na druhé straně se někdo diví, že se chce snížit hustota  prachu a jedů v ovzduší a že drahé čs uhlí je neprodejné.  Kdyby se vrátili z Ostravska nečeši domů, do své milé vlasti, tak by čs horníků nebylo zdaleka tolik.

+2/0
20.9.2013 15:56

O57n57d18ř59e97j 34M42a86t29ě31j85k33a 2441542372

V Sýrii žádná nafta neni. A dokonce ani nikde jinde na světě, ze země teče ropa, ale ani ta v Sýrii neni. ;-D

+3/0
20.9.2013 17:16

J16i23r20k92a 91H22o74n21c90ů 2814584651648

R^:-)

0/0
20.9.2013 17:20

J43a77n 24H17l21e81d15í73k 4409222148772

děkuji všem 20ti mínusářům za odhalení své přirozené inteligence

0/0
21.9.2013 16:29

D12a19v59i22d 31M11u82n23z42a87r 3968682894396

ted se muzou po..... kuli jednomu An XXX ......pred 45 lety tech An pristalo v cesku vice nez 100 ...ale to byli An 72 a vysadili osvoboditele, kteri zatlacili cesko na uroven Biafry.....vojacku ? nemas odznacek ?Rv

+4/−7
20.9.2013 15:17

M58i82r46o27s77l48a68v 77N52i51g16r78i22n 7628491625751

ti, co je sem posilali ale uz tady nejsou - a vratit se to neda, tak proc nad tim stale lomit rukama... nebylo by lepsi zamakat aby jsme se tu meli lip, nechat proverit vselijake pochybne podnikatele a podniky a starat se radne o vyber dani aby na to nedoplaceli vsichni v tehle zemi...

+7/−2
20.9.2013 15:38

D10a16v24i89d 12M24u98n68z79a74r 3518322554806

V tom mate pravdu !R^

0/0
20.9.2013 15:39

A54d26a80m 32R31y37c23h44l64ý 1198347669183

makat mohu sebevíc, ale když to někdo rozkrádá, tak je to k ničemu...

0/0
20.9.2013 15:47

L15u52d88ě30k 73K78r22a95t62o74c49h56v68í47l 9575964721264

An-72 se vyrábí od roku 1977, tak jak mohly v roce 1968 vysazovat osoboditele. Časová smyčka?

munzárku? máš mozeček?Rv

0/0
20.9.2013 20:42

M55a96r69t61i61n 40V39a27n35ě61k 9654507142653

A nejpodstatnější informace, kolik se do nákladového prostoru vejde Fabií, zase chybí.

+8/0
20.9.2013 15:07

J45i15r92k26a 90H54o77n52c42ů 2834904511408

Hodně ... ;-D

+1/0
20.9.2013 17:24

M74a62t88ě64j 46M90a92r78e68č48e53k 4893571890

Hlavně se tam vejde hodně lidí... Ale stejně jsou na něj tak velké fronty, že jsem se nešel ani podívat dovnitř. :-(

Ve skutečnosti to je ale velké jak kráva. Kola, jako půlka člověka a z křídla bych nechtěl spadnout. R^

0/0
21.9.2013 16:45

K55a52r59e40l 21V69a83l21i62š 7537415162280

Připomíná naprcanou čtyřistadesítku. ;-D

+6/0
20.9.2013 14:54

J47a12n 64J84a69n20e98č64e64k 9450963290596

;-D

+1/0
20.9.2013 15:04

M21i86r75o66s49l35a43v 63N32i10g81r53i79n 7808561635981

no s rozpetim kridel dvacet metru a max. nakladem 1,7 t  je to fakt jen zaprtek chichi ...ale i rusum se libi kdyz jej chteji vyrabet u nich...

+1/0
20.9.2013 15:43

J45o32s39e72f 54V75o14s62i83c79k57y 4353907166623

Kdyby to za neco stalo, tak by se ten Antonov prodaval i na zapad. Zatim si jej ale nikdo nekoupil. Jako nakladni se vsude pozivaji predelane B 747. Na velkych letistich je jich videt desitky. Asi jsou ekonomictejsi na provoz.

+2/−9
20.9.2013 14:52

M21a61r57t96i45n 95V14a16n72ě63k 9254117812413

příliš vysoká cena je ten důvod. Volítaný B747, předělaný na cargo jsou za pár peněz.

+3/0
20.9.2013 15:10

P89e39t52r 10V64á10c73l88a86v66e20k 6705148649557

to záleží co potřebujete dopravit. Dva 50t tanky do 747 předělané na Cargo fakt nenaložíte. :-)

+1/0
21.9.2013 1:08

I84v38a41n 92M29a41n27t32a58s 8289134400261

...a proto je zařazen do transportních služeb NATO, že.

to je zase inteligentní názor!!

Viděl jste toto ero naživo, když tak mudrujete? Určitě ne!

+4/0
20.9.2013 15:13

R66o18m38a74n 32K30r93a49t14o34c35h16v87í32l 6746907866734

Když potřebujou převézt něco velkého, tak si pronajmou Antonova, na elektroniku z číny stačí B747

+9/−1
20.9.2013 16:05

J90a48n 59S86e35m83i18k 4624987712169

Ten trik je v tom, ze firma provozujici Ruslany nemusi splacet samotne stroje- jejich vyroba byla zaplacena za casu SSSR.

Takze si musi vydelat jen na provoz a udrzbu.

Samozrejme pokud by do nakladu provozu museli zahrnovat i splaceni samotneho letadla, bylo by to o necem jinem.

0/0
20.9.2013 16:36

O92n81d60ř68e57j 31Č77a38p45k48a 6821701153794

Civilní verze se začala dělat až po rozpadu SSSR, žádné dědictví po sovětském letectvu to není. To letadlo se bez problémů zaplatí, protože nemá v civilním sektoru konkurenci - do nákladní 747 bagr nebo lokomotivu nenaložíte.

+1/0
20.9.2013 17:38

J13a15n 86S40e19m51i41k 4714547212919

Produkce An-124 skoncila rikem 1991, v dobe kdy stat prestal platit vyrobu. Po roku 2000 se jeste dodelalo pet kusu ktere staly deset let nedokoncene. Dalsi ve stejne dobe upraveny. Vse ale stroje jejichz vyroba byla zafinancovana za dob SSSR statem.

Jinak samozrejme na zapade existoval davno pred Ruslanem ekvivalent- C-5 Galaxy(jeste o neco malo vyssi nosnost nakladu), ve sluzbe v US letectvu od roku 1969, 130 vyrobenych kusu.

Jenze jak jsem psal vyse, na komercni vyuziti bylo letadlo prilis drahe pokud by uzivatel musel splacet i vyrobu letadla, stejne jako u Ruslanu. - uziti nakladnich B-747 bylo ekonomicky mnohem efektivnejsi

0/0
20.9.2013 23:33

P65e78t81r 53V65á69c31l31a43v21e52k 6735468409107

C5 Galaxy je starší a má o 30 tun menší nosnost a proto paradoxně Americká armáda využívá  docela často ukrajinské a ruské společnost provozující AN-124. Koneckonců zrovna AN-124 je na Mošnově docela častým návštěvníkem, na mezizastávce do Afganistánu.

0/0
21.9.2013 0:46

J95a61r51o34s18l76a53v 17B32r77ü30m31m89e30r 7744313376

Mám pocit, že Rusko teď objednalo další kusy.

0/0
21.9.2013 16:58

L48u76d90ě52k 95K83r78a78t61o49c71h68v60í40l 9495984191544

Dokonce snad mají mít okolo 60 ks objednávek a výroba by už měla běžet.

0/0
22.9.2013 12:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.