Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří Ruslan přistál v Ostravě, čekaly na něj stovky nadšenců

Obří transportní letoun An-124 Ruslan přistál po poledni na mošnovském letišti, kde na něj od rána čekaly stovky leteckých nadšenců. Stroj bude jedním z hlavních lákadel víkendových Dnů NATO v Ostravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88i70r18i 82M80a25l11i23n10a 1629372357306

Nejvetsi letadlo, ktere prepravi vyjimecne velke naklady.R^ 

Ale ze by bylo nejak zvlast uspesne ? Proti Galaxy nebo nakladnim 747 kterych litaji stovky sotva......

0/0
27.9.2013 14:39

J60o76s35e76f 26K47o71n28v52i86č25n96ý 2378533239402

Nádherné éro R^

+4/0
21.9.2013 10:12

A44l43e46x58a68n13d19r 55K23o36s79t28k77a 5179956339296

Zajímavé. Ruská technika je podle obecného mínění špatná, zastaralá atd. Ale když je potřeba odvézt velký náklad, tak pro něj letí Ruslan. A lidi na ISS vozí ruské rakety atd.

+1/0
21.9.2013 7:08

J11a62n 63S94i96m72o34n 4326465709

Pro tyhle éra mám slabost. A jedno se rusům nechat musí - éra fákt uměj R^

+4/0
20.9.2013 21:04

V28l31a67d83i86m56í98r 69M28e92n87d70i 3912729261316

Po tomto Vašom vyhlásení, by sa mohli ukrajinci uraziť....

+2/0
20.9.2013 22:22

J12o21s90e98f 73N78o29v73á18k 7510592750481

Ruslan je ruský asi stejně jako plzeňské pivo slovenské ;-)

+2/0
21.9.2013 0:18

P46e72t33r 45V66á47c36l90a67v95e40k 6305178359157

Kancelář Antonov byla založená v Novosibirsku, teprve později přesunuta na Ukrajinu, výrobní závody ale zůstaly v Novosibirsku. Později se založil i výrobní závod v Kyjevě a některá letadla se dělala tam, některá v Charkově, některá v Novosibirsku. Takže to není až tak jednoduché. Asi bych zustal u toho ze je to produkt SSSR :-)

+1/0
21.9.2013 0:35

J35o22s90e71f 31N79o51v31á21k 7540702530521

Asi bych zustal u toho ze je to produkt SSSR...

S tím můžu naprosto souhlasit.

+1/0
21.9.2013 15:58

L48u20d77ě15k 48F92u78x55a 9256470554167

Pláště  se zřejmě vyměňují po každém letu.....síla. Měl jsem pocit, že jsem jej viděl kdysi (1988) v Ruzyni, dokonce jsem byl uvnitř. 4 tenisová hřiště? Nebo Ruzyň navštívil ten prototyp?

0/0
20.9.2013 18:51
Foto

S77t93a21n52i93s67l53a70v 92T67e81s39a68ř 9137274652304

Jedno přistání je cca půl kila gumy z každýho kola. Takže tohle jedno přistání = 12kg gumy. Životnost gumy např. u B-737 se udává na 150-200 přistání, hodně záleží jestli je to dobrá dráha nebo struhadlo, takže se gumy obrousej o cca 100kg, než jdou na výměnu.

0/0
20.9.2013 19:33

L12u33d21ě76k 82F48u29x84a 9616250674427

Aha, takže se nejedná o pláště? Někde jsem slyšel, že k výměně dochází už po 3-4 přistáních, ale to byl jen spolucestující, ten zdroj.

0/0
20.9.2013 19:39
Foto

K36o79s96t53a26s 25J12o57a19n68i60d12i98s 2802558511

na ruzyni byl AN124 Ruslan i AN225 Mriya několikrát..

0/0
21.9.2013 9:59

J95i75r79k88a 61H89o93n45c31ů 2934114201728

Nádherný éro. Kdysi jsem ho viděl na mimoňsku, když tam ještě sídlila střední skupina ...

+2/0
20.9.2013 17:23

V32l18a16d38i12m59í41r 12M41e25n86d11i 3632729911646

Jirko  a nemýliš si to s IL 76 ?

0/0
20.9.2013 22:19

J60a73r82o66s73l43a65v 48T87k53a74d88l12e18c 6936300116460

No...stejně je to velký krasavec.;-) Ať si říká,kdo chce,co chce.R^

+5/0
20.9.2013 17:20

M46a45r51t95i70n 78D94y20b92a43l64a 1111597365303

http://www.youtube.com/watch?v=MvLfbTZTVvk moje video z přistání :)

+4/0
20.9.2013 17:03

V52i66l43é36m 37P16ř57í74h49o88d24a 2164669223387

Jak to má velkej kufr a je největší ve své třídě? Škrabka na okno? Padák v základní výbavě nebo za příplatek? To jsou důležité informace.

+1/−1
20.9.2013 16:54

A16l91f79r62e36d 54K28o19c76a21b 2876788334724

Přistál Ruslan.Pokakééééééééééjmééséééééé.

0/−22
20.9.2013 15:57

J15a33n 51H24l62e81d64í37k 4869732198402

když jsou ti Rusáci tak bohatí a vševědoucí, ať si laskavě odvezou svůj--vlastní- sarin-soman-tabun---  za svoje naftodolary ze Sýrie zpět do svých skladů a ať trapně nepřehazují tuto logickou odpovědnost na USA !!--- Teď ta velká potvora Ruslan mohla nabrat všechny sudy s jedy a byl by pokoj  ((a ne se předvádět hladovým horníkům))

+4/−20
20.9.2013 15:25

D87a75v55i81d 64M87u52n79z14a57r 3188782734936

R^

0/−9
20.9.2013 15:26

M97i47r33o59s25l27a78v 51N76i83g89r64i51n 7598561515641

no on byl tak trochu i nas .. a myslim ze, domnivate-li se ze jsou to jen rusaci co maji po svete ruzne pozustatky tak jste naivni .. // no a "hladove" horniky tady oni nezanechali .. za minule doby to bylo velmi dobre honorovane zamestnani

+12/−1
20.9.2013 15:36

D92a87v26i24d 40M42u31n39z33a89r 3798912104746

JJ a hodne jich dostalo medajla..." post motem "8-o

0/−5
20.9.2013 15:38

D42a45v88i86d 66M88u62n24z92a22r 3188342784976

" r "

0/0
20.9.2013 15:39

M33i11r30o56s16l53a85v 84N76i82g17r89i37n 7848931885701

to je pravda, dnes dostavaji vyhazov....

+4/0
20.9.2013 15:52

J84a82n 25H31l16e69d69í83k 4759392738332

pane Nigrin-- na jedné straně se zakazuje topit uhlím, PET láhvemi atd a na druhé straně se někdo diví, že se chce snížit hustota  prachu a jedů v ovzduší a že drahé čs uhlí je neprodejné.  Kdyby se vrátili z Ostravska nečeši domů, do své milé vlasti, tak by čs horníků nebylo zdaleka tolik.

+2/0
20.9.2013 15:56

O12n31d18ř52e41j 58M65a78t71ě52j68k88a 2591142192

V Sýrii žádná nafta neni. A dokonce ani nikde jinde na světě, ze země teče ropa, ale ani ta v Sýrii neni. ;-D

+3/0
20.9.2013 17:16

J82i81r71k85a 18H27o29n62c92ů 2244574121938

R^:-)

0/0
20.9.2013 17:20

J86a31n 77H55l20e53d80í84k 4819842538452

děkuji všem 20ti mínusářům za odhalení své přirozené inteligence

0/0
21.9.2013 16:29

D32a91v22i39d 56M42u56n65z59a10r 3938662874246

ted se muzou po..... kuli jednomu An XXX ......pred 45 lety tech An pristalo v cesku vice nez 100 ...ale to byli An 72 a vysadili osvoboditele, kteri zatlacili cesko na uroven Biafry.....vojacku ? nemas odznacek ?Rv

+4/−7
20.9.2013 15:17

M83i12r55o58s26l10a63v 83N22i64g46r20i13n 7928651125951

ti, co je sem posilali ale uz tady nejsou - a vratit se to neda, tak proc nad tim stale lomit rukama... nebylo by lepsi zamakat aby jsme se tu meli lip, nechat proverit vselijake pochybne podnikatele a podniky a starat se radne o vyber dani aby na to nedoplaceli vsichni v tehle zemi...

+7/−2
20.9.2013 15:38

D89a10v63i81d 95M69u80n84z11a68r 3478922374316

V tom mate pravdu !R^

0/0
20.9.2013 15:39

A83d87a31m 38R95y81c35h36l37ý 1448687189103

makat mohu sebevíc, ale když to někdo rozkrádá, tak je to k ničemu...

0/0
20.9.2013 15:47

L73u20d31ě52k 71K93r96a96t76o87c60h12v16í84l 9765414981934

An-72 se vyrábí od roku 1977, tak jak mohly v roce 1968 vysazovat osoboditele. Časová smyčka?

munzárku? máš mozeček?Rv

0/0
20.9.2013 20:42

M45a28r37t25i36n 25V70a36n16ě23k 9644727362463

A nejpodstatnější informace, kolik se do nákladového prostoru vejde Fabií, zase chybí.

+8/0
20.9.2013 15:07

J37i61r80k20a 90H47o93n30c43ů 2334854211438

Hodně ... ;-D

+1/0
20.9.2013 17:24

M77a92t75ě49j 59M94a45r73e71č80e46k 4933931370

Hlavně se tam vejde hodně lidí... Ale stejně jsou na něj tak velké fronty, že jsem se nešel ani podívat dovnitř. :-(

Ve skutečnosti to je ale velké jak kráva. Kola, jako půlka člověka a z křídla bych nechtěl spadnout. R^

0/0
21.9.2013 16:45

K90a83r21e24l 33V64a77l33i95š 7317175562510

Připomíná naprcanou čtyřistadesítku. ;-D

+6/0
20.9.2013 14:54

J92a91n 50J13a37n58e22č46e24k 9230403110626

;-D

+1/0
20.9.2013 15:04

M89i98r72o95s52l66a30v 76N41i12g98r28i53n 7378971265621

no s rozpetim kridel dvacet metru a max. nakladem 1,7 t  je to fakt jen zaprtek chichi ...ale i rusum se libi kdyz jej chteji vyrabet u nich...

+1/0
20.9.2013 15:43

J73o37s26e30f 83V52o12s52i33c72k18y 4773467966103

Kdyby to za neco stalo, tak by se ten Antonov prodaval i na zapad. Zatim si jej ale nikdo nekoupil. Jako nakladni se vsude pozivaji predelane B 747. Na velkych letistich je jich videt desitky. Asi jsou ekonomictejsi na provoz.

+2/−9
20.9.2013 14:52

M92a63r24t43i96n 58V20a14n83ě76k 9264597482143

příliš vysoká cena je ten důvod. Volítaný B747, předělaný na cargo jsou za pár peněz.

+3/0
20.9.2013 15:10

P18e14t84r 48V96á60c66l72a46v68e24k 6295928989437

to záleží co potřebujete dopravit. Dva 50t tanky do 747 předělané na Cargo fakt nenaložíte. :-)

+1/0
21.9.2013 1:08

I56v67a62n 64M11a28n60t73a82s 8829644250271

...a proto je zařazen do transportních služeb NATO, že.

to je zase inteligentní názor!!

Viděl jste toto ero naživo, když tak mudrujete? Určitě ne!

+4/0
20.9.2013 15:13

R92o33m58a33n 43K55r68a59t54o17c72h71v64í39l 6936127776834

Když potřebujou převézt něco velkého, tak si pronajmou Antonova, na elektroniku z číny stačí B747

+9/−1
20.9.2013 16:05

J74a11n 39S14e12m54i93k 4974417922689

Ten trik je v tom, ze firma provozujici Ruslany nemusi splacet samotne stroje- jejich vyroba byla zaplacena za casu SSSR.

Takze si musi vydelat jen na provoz a udrzbu.

Samozrejme pokud by do nakladu provozu museli zahrnovat i splaceni samotneho letadla, bylo by to o necem jinem.

0/0
20.9.2013 16:36

O62n22d43ř98e87j 23Č50a59p12k46a 6831581973374

Civilní verze se začala dělat až po rozpadu SSSR, žádné dědictví po sovětském letectvu to není. To letadlo se bez problémů zaplatí, protože nemá v civilním sektoru konkurenci - do nákladní 747 bagr nebo lokomotivu nenaložíte.

+1/0
20.9.2013 17:38

J67a67n 68S80e13m24i94k 4274537712639

Produkce An-124 skoncila rikem 1991, v dobe kdy stat prestal platit vyrobu. Po roku 2000 se jeste dodelalo pet kusu ktere staly deset let nedokoncene. Dalsi ve stejne dobe upraveny. Vse ale stroje jejichz vyroba byla zafinancovana za dob SSSR statem.

Jinak samozrejme na zapade existoval davno pred Ruslanem ekvivalent- C-5 Galaxy(jeste o neco malo vyssi nosnost nakladu), ve sluzbe v US letectvu od roku 1969, 130 vyrobenych kusu.

Jenze jak jsem psal vyse, na komercni vyuziti bylo letadlo prilis drahe pokud by uzivatel musel splacet i vyrobu letadla, stejne jako u Ruslanu. - uziti nakladnich B-747 bylo ekonomicky mnohem efektivnejsi

0/0
20.9.2013 23:33

P86e63t29r 55V78á49c56l37a66v84e54k 6595378649517

C5 Galaxy je starší a má o 30 tun menší nosnost a proto paradoxně Americká armáda využívá  docela často ukrajinské a ruské společnost provozující AN-124. Koneckonců zrovna AN-124 je na Mošnově docela častým návštěvníkem, na mezizastávce do Afganistánu.

0/0
21.9.2013 0:46

J79a60r27o80s38l27a79v 16B73r86ü35m38m59e89r 7534663946

Mám pocit, že Rusko teď objednalo další kusy.

0/0
21.9.2013 16:58

L72u25d66ě35k 89K35r69a82t22o81c91h23v27í76l 9765404871644

Dokonce snad mají mít okolo 60 ks objednávek a výroba by už měla běžet.

0/0
22.9.2013 12:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.