- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A tá firma na Slovensku veselo stavia a zabíja robotníkov na diaľničných mostoch to je ďalšie zverstvo
Nepřejmenovala se jedna z, na havárii mostu exponovaných firem na Eurovii?
Aha . Že se ještě vůbec divím "příbojové" dálnici
Pak ze máme pomale vlaky: rychlik vyjede z Ostravy a za nejakych 20 minut je v moste. :-) Sry - cerny humor...
Ze Studénky v Mostě za pár vteřin... jinak ale máte pravdu, jedná se o velmi černý humor
to je zajímavý.za komančů stavěli mosty s kterými si dnešní technika těžko poradí když je má bourat a jiný mosty stojej a stojej a nepadaj, mají za sebou 30 či 50 let a jezdí po nich tolik aut že se to komančům ani nesnilo. a tenhle ještě nestál a už byl dole..čím to je soudruzi?nebyl by dobrej návrat k socialismu?
Protože za socíku se "Franta" v betonárce třeba ožral a vysypal tam klidně toho cementu dvakrát více než měl. No a potom při stavbě druhého mostu musel naopak šetřit a tak některé mosty postavené za socíku jsou už dneska na spadnutí, i když jsou sotva v polovině životnosti.
Ostatně socialistická technologická nekázeň je vidět pomalu na každé druhé betonové stavbě z té doby v podobě rezavějícící ocelové výztuhy na povrchu betonu. Přitom ocelové výztuhy musí být schovány v betonu nejméně nějak 5 centimetrů hluboko. Toto je nezbytná podmínka, aby byla životnost takových 60 - 100 let betonové stavby vůbec reálná. Beton totiž postupně takzvaně karbonizuje , rychlostí jednotky centimetrů za cca 50 - 100 let. A jak se ta karbonizace dostane k ocelovým výztuhám, začnou rezavět, tím se zvýší jejich objem a beton tak roztrhnou.
hovořit v době předražených zakázek o ekonomickém tlaku je minimálně podivné.
Není to spíš tím, že stavebníkům jde o maximalizaci zisku za každou cenu?
To bude asi tak, že ta první firma, co vyhraje zakázku, bude mít maximalizovaný zisk , zatímco ta poslední firma, co získá tu práci jako kdoví kolikátá v řadě subdodávek, bude muset získat na tu práci levné nekvalifikované ukrajince pracující načerno a šidit co nejvíc bezpečnost a kvalitu , aby se vůbec vešla do svých nákladů.
No a výsledek tady toho je právě ta Studenka.
Že by tu dnes nikdo neobvinil ČD, že za tu nehodou mohou oni?
mně to přijde jako by to stavěli ukrajinci.
pane Motyčka křišťalovým a moudrým vysoutěžením na cenu - a metodou subdodávka subdodávce je kvalita v kopru razDva.
Zde v Hradci se toto neděje a vše - terminál MHD - náměstí u ČSD - nová silnice u Tesca - vše je kvalitně a rychle; silnice ze starých kostek nehrká, chodníky jsou bez kaluží, dobře se po nich chodí i jezdí s kočárky, sloupy jsou svisle, zastávky svítí, žádné zbytečně 4m široké chodník a nesmysly tady neexistují
Na stavbách to takhle bohužel funguk. Existuje termín, jehož překročení je tvrdě pokutováno. A tak se prostě betonuje i při mínus dvaceti a nikomu to vrásky nedělá, když si to investor přeje.
A pak přijde nějaký katedrový chytrák z ČVUT a označí to s odstupem pěti let za technické zvěrstvo. Fajn, podle mě jde ale spíš o nastavení společnosti na maximální výkon, kdy ovšem příroda odmítá spolupracovat.
Pěkný termín - "kdy ovšem příroda odmítá spolupracovat". Výstižné
Po této šarádě (přičemž soucitím s pozůstalými po obětích) by mělo dojít k přísné kontrole celého slavného stavu "znaleckého". Co znalec, to názor. Jak můžou mít znalci v tak exaktních vědách tak odlišné názory, mnohdy vedoucí k úplně opačným názorům a ještě je na ně pohlíženo s úctou?
Tak zrovna takovéto posuzování není a nemůže být až tak exaktní věda.
A to s těmi ekonomickými tlaky by si měl za uši napsat hlavně ten chytrák z ŘSD, co se holedbal, jak ušetřil, když zakázky zadal nabídkám za 60% ceníkové ceny. Nebo byla 60% dokonce jím vychloubaná úspora...?
To samozřejmě nemůže a nedopadne dobře.
za to u předražených zakázek žádné ekonomické tlaky nejsou