Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Znalec u soudu: Stavba mostu ve Studénce bylo technické zvěrstvo

Další znalec u Okresního soudu v Novém Jičíně potvrdil zásadní nedostatky na stavbě mostu ve Studénce, do jehož trosek v srpnu 2008 narazil vlak. Milan Holický z Kloknerova ústavu při Českém vysokém učení technickém dokonce ve své výpovědi použil termíny jako technické zvěrstvo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T12o25m26á41š 38M16i94h32a84l58i14k 1279954313485

A tá firma na Slovensku veselo stavia a zabíja robotníkov na diaľničných mostoch ;-O;-O;-O to je ďalšie zverstvo !!!!!!

+1/0
20.9.2013 12:10

K66a80r73e68l 65P48r51á44t 3152782953780

Nepřejmenovala se jedna z, na havárii mostu exponovaných firem na Eurovii?;-€

Aha ;-D. Že se ještě vůbec divím "příbojové" dálnici Rv

+1/0
20.9.2013 11:34

M93i62l12o54š 44V12a49l72e68n69t86a 5567565693722

Pak ze máme pomale vlaky: rychlik vyjede z Ostravy a za nejakych 20 minut je v moste. :-) Sry - cerny humor...

+3/−1
19.9.2013 21:23
Foto

J42i94ř73í 92O35p37á47l62k51a 5321630318167

Ze Studénky v Mostě za pár vteřin... jinak ale máte pravdu, jedná se o velmi černý humor ;-)

+1/0
20.9.2013 1:58

Z94d29e92n55ě78k 11O76r36š63u20l47í46k 1315610817272

to je zajímavý.za komančů stavěli mosty s kterými si dnešní technika těžko poradí když je má bourat a jiný mosty stojej a stojej a nepadaj, mají za sebou 30 či 50 let a jezdí po nich tolik aut že se to komančům ani nesnilo. a tenhle ještě nestál a už byl dole..čím to je soudruzi?nebyl by dobrej návrat k socialismu?;-D

+7/−7
19.9.2013 19:58

R39a38d62i86m 52P71o50l52á75š50e44k 9916223399849

Protože za socíku se "Franta" v betonárce třeba ožral a vysypal tam klidně toho cementu dvakrát více než měl. No a potom při stavbě  druhého mostu musel naopak  šetřit a tak některé mosty postavené za socíku jsou už dneska na spadnutí, i když jsou sotva v polovině životnosti.

Ostatně socialistická technologická nekázeň je vidět pomalu na každé druhé betonové stavbě z té doby v podobě rezavějícící ocelové výztuhy na povrchu betonu. Přitom ocelové výztuhy musí být schovány v betonu nejméně nějak 5 centimetrů hluboko. Toto je nezbytná podmínka, aby byla životnost takových 60 - 100 let betonové stavby vůbec reálná. Beton totiž postupně takzvaně  karbonizuje , rychlostí jednotky centimetrů za cca 50 - 100  let. A jak se ta karbonizace dostane k ocelovým výztuhám, začnou rezavět, tím se zvýší jejich objem a beton tak roztrhnou.

+5/−5
19.9.2013 20:23

J73i25n92d26ř98i96c53h 61Š81k76o47p14e56k 4215501120735

zatímco dnes se ošidí každá stavba, resp. udělá v lepším případě, že přežije záruku.

Prostým srovnáním je lepším mít půlku staveb nekvalitních a druhou kvalitních než vše v kategorii šmejd

0/0
20.9.2013 7:23

D25a55v56i12d 69Š75a36f92r52á66n91e68k 5637404147113

Podívejte se na stadion Brno Lužánky, který se stavěl v Akci Z. Někde ocel je, někde ne. Zmizela na stavbě rodinného domku. Dnes to zarůstá, protože si nikdo neveme na triko tu zodpovědnost.

Ohledně mostů vás to asi překvapí, ale jsou v Evropě takové, které stojí tisíciletí. Máte?

Čest práci...

+4/0
19.9.2013 20:43

J37i29ř16í 91K97r94a74m66p87l 4206214116376

hovořit v době předražených zakázek o ekonomickém tlaku je minimálně podivné.

Není to spíš tím, že stavebníkům jde o maximalizaci zisku za každou cenu?

+2/0
19.9.2013 19:55

R58a39d45i64m 69P75o29l22á85š76e70k 9406443319599

To bude asi tak, že ta první firma, co vyhraje zakázku, bude mít maximalizovaný zisk , zatímco ta poslední firma, co získá tu práci jako kdoví kolikátá v řadě subdodávek, bude muset získat na tu práci levné nekvalifikované ukrajince pracující načerno a šidit co nejvíc bezpečnost a kvalitu , aby se vůbec vešla do svých nákladů.

No a výsledek tady toho je právě ta Studenka.

+1/0
19.9.2013 20:15

P48e14t69r 35P44o40s41p64í93š10i13l 6499294625584

Samozrejme dnes plati zasada "dal od prace, bliz k penezum". No, ale dobre to neni....

+1/0
19.9.2013 20:27

J12i82n67d38ř22i62c90h 40Š44k33o21p12e42k 4535481140875

přesně tak, firma bude chtít maximálně vydělat, ať vyhraje dílo s marží 5 % nebo 300 %

0/0
20.9.2013 7:26

Z83b73y39n39ě80k 74P46o66p81o19v33s77k91ý 9156878777643

Že by tu dnes nikdo neobvinil ČD, že za tu nehodou mohou oni?

+1/−1
19.9.2013 19:53

B27l31a36ž73e94j 24M18o72t14y40č44k36a 8917457405500

mně to přijde jako by to stavěli ukrajinci.

+1/−1
19.9.2013 19:12

L11e65o61š 34P46á49l90e37n93í87č51e88k 9979905849164

pane Motyčka křišťalovým a moudrým vysoutěžením na cenu - a metodou subdodávka subdodávce je kvalita v kopru razDva.

Zde v Hradci se toto neděje a vše - terminál MHD - náměstí u ČSD - nová silnice u  Tesca - vše je kvalitně a rychle; silnice ze starých kostek nehrká, chodníky jsou bez kaluží, dobře se po nich chodí i jezdí s kočárky, sloupy jsou svisle, zastávky svítí, žádné zbytečně 4m široké chodník a nesmysly tady neexistují

+1/0
19.9.2013 19:32

L24a58d79i19s73l16a18v 37Ž71e57n70í51š67e73k 6756314548238

Máte kliku.... jinak samozřejmě největší problém ... zakázku vyhraje spřátelená fy o dvou společnících a vše ostatní jsou jen subdodávky ... a pů.er na světě...

+1/0
19.9.2013 19:40

D74a82v61i13d 68Š13a23f63r69á63n78e80k 5797684107933

Na stavbách to takhle bohužel funguk. Existuje termín, jehož překročení je tvrdě pokutováno. A tak se prostě betonuje i při mínus dvaceti a nikomu to vrásky nedělá, když si to investor přeje.

A pak přijde nějaký katedrový chytrák z ČVUT a označí to s odstupem pěti let za technické zvěrstvo. Fajn, podle mě jde ale spíš o nastavení společnosti na maximální výkon, kdy ovšem příroda odmítá spolupracovat.

+3/−2
19.9.2013 18:53
Foto

K35a35r83e16l 13S60e74i34d40l 8589975120388

Pěkný termín - "kdy ovšem příroda odmítá spolupracovat". Výstižné :-)

+3/0
19.9.2013 19:39

P13e13t44r 73N48o20v75o42t17n49ý 5527464260451

ten katedrovany chytrák má ale pravdu

+3/0
19.9.2013 21:07

J66o68s97e80f 49N95o53v98á92k 6683510532719

Po této šarádě (přičemž soucitím s pozůstalými po obětích) by mělo dojít k přísné kontrole celého slavného stavu "znaleckého". Co znalec, to názor. Jak můžou mít znalci v tak exaktních vědách tak odlišné názory, mnohdy vedoucí k úplně opačným názorům a ještě je na ně pohlíženo s úctou?

0/0
19.9.2013 18:29

B68o97h43u14s33l41a82v 11K63r84á55l54í83k 2921900739606

Tak zrovna takovéto posuzování není a nemůže být až tak exaktní věda.

0/0
19.9.2013 18:38

J59i75r53i 62R71u94s37n55o62k 4385892917373

Vzdyt to je "jen" fyzika. Proc by to nemelo byt exaktni?

0/0
19.9.2013 19:27

D12a66v98i67d 38Š25a71f82r82á48n44e95k 5697244977873

Novinka

Čtyři právníci, pět názorů.

+1/0
19.9.2013 18:50

J79a53n 10C37h33o70b18o49t 5472364258411

A to s těmi ekonomickými tlaky by si měl za uši napsat hlavně ten chytrák z ŘSD, co se holedbal, jak ušetřil, když zakázky zadal nabídkám za 60% ceníkové ceny. Nebo byla 60% dokonce jím vychloubaná úspora...?

To samozřejmě nemůže a nedopadne dobře.

0/0
19.9.2013 17:51

J49a48r85d37a 26H70o92f80m93a34n27n 4460215874

za to u předražených zakázek žádné ekonomické tlaky nejsou ;-D;-DRv

0/0
19.9.2013 18:05

J64a48n 97C10h43o15b44o27t 5602704898331

Jsou přirozeně zcela jiné... Nechápu, čemu ze zde chcete smát.

0/0
19.9.2013 18:07

J97a85r94d25a 84H89o80f75m22a67n49n 4550255254

tvé naivitě že je ten tlak jen u zakázek se sníženou cenou

+1/0
19.9.2013 19:08
Foto

K24a70r63e19l 45S59e88i95d54l 8759985980498

Ty firmy, co to skutečně staví, jedou nadoraz ať je zakázka předražená nebo ne.

0/0
19.9.2013 19:42

J87a25n 78C54h15o42b91o53t 5562694158691

"jako by lékaři při operaci slepého střeva odhalili nádor, ale nikomu to už neřekli"

Bohužel v lehce jiném vydání po čerstvé zkušenosti zcela reálná možnost...vidět na snímku reálný problém, ale protože mne momentálně zajímá jiná oblast, nález zcela přejít.

0/0
19.9.2013 17:50

V77í47t21e54k 59V13e79č48e71r24e20k 7298739753745

Hlavně že nezastavili dopravu pod mostem. Kdyby udělali výluku, tak si tam mohli šoupat mostem tam a zpátky a třeba dvě tři mostovky cvičně zhodit dolů, než se jim to povede. Dělat takovou operaci nad jezdícími vlaky je šílenost.

+1/0
19.9.2013 17:38

J48a17n 15C28h13o26b50o34t 5592954528781

...protože výluka by je byla stála prachy.

+4/0
19.9.2013 18:07

J91a16n 79J64e81l66í63n68e60k 8883555662606

České stavební firmy a jejich přístup je hrozný.

+1/0
19.9.2013 17:35
Foto

J29a54k44u54b 33Č35e96c45h 5365315741180

Konstrukce pretizena o 30 % by nemela spadnout. Jenom soucinitele spolehlivosti pro zatizeni jsou 1,35 pro stale a 1,5 pro promenne. To v konecnem dusledku znamena, ze v kombinacich se stale zatizeni navysuje o 35 % a promenne o 50 %.

+4/−1
19.9.2013 17:23

J58i59ř20í 73N66o71s82e45k 5928606732943

pán je asi teoretik...to je fakt vědecký co jste napsal...:-)

+1/−1
19.9.2013 17:47

A48l71e21x68a56n71d32r 66K79o68s16t72k70a 5429536269876

Přewdpokládám, že chtěl říct, že ta konstrukce má udržet o 50% víc, než na kolik je oficiálně dělaná. Což ale znamená, že byla zatížená prakticky na maximum a bylo jen otázkou času, než se něco podělá.

+1/0
19.9.2013 18:21

J96a34n 51C20h13o91b21o96t 5182404448211

...neměla spadnout ani tato. Co vám to tedy říká? Ano, správně: něco tu evidentně nebylo tak, jak to bývalo být mělo.

Tahle moudra z prvního měsíce strojní průmyslovky běžte přednést pozůstalým, schválně jak dopadnete.

+1/0
19.9.2013 18:09

J21a37n 93H56o98r27s11k60ý 7885868767218

Neurážel bych. Myslí to dobře a podle skript to tak asi je i správně. Ale pak třeba stačí ten vyfocený vozejk ve stavu, v jakém je, a z třiceti procent je lokálně najednou šedesát nebo i několikanásobně víc. A pak to jde fofrem jak domino...

0/0
19.9.2013 18:17

J10a50n 85C76h74o80b16o96t 5862954308481

Já tu strojárnu mám sám za sebou...jen takováto moudra v tomto případě nic neznamenají. Že to spadnout nemělo, je všem jasné.

Nemyslím si, že bych někoho urážel.

0/0
19.9.2013 18:19

P15a47v76e49l 53N87o87v64á58k 7941476259893

pánové teorie je krásná věc, ale vím jak to je.... Na výkresech to všechno vypadá moc hezky, ale v praxi je to všechno jinak ;-D při montážich se prostě musí pořád improvizovat tady to holt nevyšlo no...

0/0
19.9.2013 18:29

L83a73d17i11s15l84a14v 23Ž54e12n72í57š98e84k 6806454868228

Problém je, že se na montážích improvizuje , a nedodržují se projekty - platí naprosto všeobecně...

0/0
19.9.2013 19:45

P93a35v43e67l 21N50o88v59á47k 7101986469293

tak samozřejmě že to tak je :-) ono vám ani nic jiného prakticky nezbývá ne vždy se všechno sejde tak jak má milimetr sem milimetr tam při u svařovaných konstrukcí bežná věc a ne vše na místě samotné montáži vypadá tak jak by mělo :-)

0/0
19.9.2013 19:56

L44a88d88i77s59l66a90v 49Ž28e80n93í26š59e22k 6896584498728

To je samozřejmě jasné, nejsem jenom projektant, dělám i realizace, ale na akci je šéfmontér, který musí vědět kdy se ještě jedná o normální odchylku, a kdy se musí povolat projektant a řešit.... a i tu odchylku dá do montážního deníku! Teda aspoň na mých akcích :-)

+1/0
19.9.2013 23:30
Foto

J74a73k31u39b 23Č83e98c68h 5935565131210

Dle slov znalce se jako rozhodujici ukazalo zalozeni konstrukce. Dalsi faktory napomohly kolapsu. Ma uvaha je, ze u bezne konstrukce by pretizeni o 35% nemelo vest ke zhrouceni a to i z toho duvodu, ze se konstrukce nepocitaji se 100 % vyuzitim na uvazovane zatizeni, ale pohybuji se treba kolem 85%. Kdyby znalec napsal, ze pretizeni bylo 600 %, tak bych to bral vylozene jako selhani konstrukce.

0/−1
19.9.2013 18:34
Foto

K56a23r69e31l 36S70e86i89d54l 8129295100528

Vždy je důležité i to, kdo znalce platí. ;-)

Pokud došlo k vybočení konstrukce, je reálné, že mohlo dojít k místnímu přetížení třeba jen jedné části podpěry. A pak, ať už povolily trubky nebo panel,na kterém stály, šlo to všechno dolů...

0/0
19.9.2013 19:48

P45e83t30r 21H50a52r40i12p21r20a67s68a77d 96H49a59j77i71č 8743880164907

Eurovia. To je ta firma, postavila u Ostravy tobogán a říká tomu dálnice D47? V každém případě si to dodavatel měl ohlídat a ne to teď házet na subdodavatele.  Vypadá to, že zaspal i stavební dozor. ČD jsou na tyto stavební úpravy dost přísní. Moc mě udivuje, že si to neohlídali. Snímky pojezdových vozíků a jejich stav před zřícením, to je prostě hrůza.

+7/0
19.9.2013 17:19

T45o75m86á46š 26P36a20v58l90í73k 7617450661

ČD nevlastní koleje.

0/0
19.9.2013 17:21

P79e87t22r 80M86a81r83e85č36e78k 1753331519858

Ok .. tedy Správa železniční cesty  .. spokojen ? Rv

+1/−2
19.9.2013 17:26

P47e18t28r 98H88a11r92i52p27r98a40s83a70d 34H24a69j17i89č 8153310594537

Stavby patří už deset let tuším SŽDC, máte pravdu.

0/0
19.9.2013 17:38

T86o35m97á12š 69P73a19v65l37í54k 7517730741

Všechno ne. Nádraží patří ČD, dostaly je zdarma, zato je teď možná budou moci prodat... Absurdní? Ne, prostě české ...

+2/0
19.9.2013 17:43

J91a20n 85P49i63v79a97r13n36í53k 1178163593441

Pan znalec se hluboce mýlí. Stavba nebyla technickým zvěrstvem, jak se mylně domnívá, ale veřejnou zakázkou, která musí být co nejlevnější, aby ji příslušná  firma vyhrála,  a pak musí ještě vydělat na všimné a provize příslušným fyzickým i právnickým osobám. Takže šetřit se musí všude a na všem, abychom se vešli do ceny a plánovaných obligatorních výdajů. ;-D

+8/0
19.9.2013 17:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.