Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Znalec u soudu: Stavba mostu ve Studénce bylo technické zvěrstvo

Další znalec u Okresního soudu v Novém Jičíně potvrdil zásadní nedostatky na stavbě mostu ve Studénce, do jehož trosek v srpnu 2008 narazil vlak. Milan Holický z Kloknerova ústavu při Českém vysokém učení technickém dokonce ve své výpovědi použil termíny jako technické zvěrstvo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T56o64m44á32š 60M16i78h87a41l23i93k 1679184853775

A tá firma na Slovensku veselo stavia a zabíja robotníkov na diaľničných mostoch ;-O;-O;-O to je ďalšie zverstvo !!!!!!

+1/0
20.9.2013 12:10

K11a27r35e20l 84P56r64á85t 3892572493400

Nepřejmenovala se jedna z, na havárii mostu exponovaných firem na Eurovii?;-€

Aha ;-D. Že se ještě vůbec divím "příbojové" dálnici Rv

+1/0
20.9.2013 11:34

M35i17l23o54š 88V54a70l46e23n82t85a 5837175813862

Pak ze máme pomale vlaky: rychlik vyjede z Ostravy a za nejakych 20 minut je v moste. :-) Sry - cerny humor...

+3/−1
19.9.2013 21:23
Foto

J48i68ř76í 50O53p85á51l32k70a 5441890468557

Ze Studénky v Mostě za pár vteřin... jinak ale máte pravdu, jedná se o velmi černý humor ;-)

+1/0
20.9.2013 1:58

Z98d98e58n42ě12k 65O48r62š33u98l49í78k 1625250407862

to je zajímavý.za komančů stavěli mosty s kterými si dnešní technika těžko poradí když je má bourat a jiný mosty stojej a stojej a nepadaj, mají za sebou 30 či 50 let a jezdí po nich tolik aut že se to komančům ani nesnilo. a tenhle ještě nestál a už byl dole..čím to je soudruzi?nebyl by dobrej návrat k socialismu?;-D

+7/−7
19.9.2013 19:58

R43a49d36i76m 74P77o47l30á80š98e85k 9486653899839

Protože za socíku se "Franta" v betonárce třeba ožral a vysypal tam klidně toho cementu dvakrát více než měl. No a potom při stavbě  druhého mostu musel naopak  šetřit a tak některé mosty postavené za socíku jsou už dneska na spadnutí, i když jsou sotva v polovině životnosti.

Ostatně socialistická technologická nekázeň je vidět pomalu na každé druhé betonové stavbě z té doby v podobě rezavějícící ocelové výztuhy na povrchu betonu. Přitom ocelové výztuhy musí být schovány v betonu nejméně nějak 5 centimetrů hluboko. Toto je nezbytná podmínka, aby byla životnost takových 60 - 100 let betonové stavby vůbec reálná. Beton totiž postupně takzvaně  karbonizuje , rychlostí jednotky centimetrů za cca 50 - 100  let. A jak se ta karbonizace dostane k ocelovým výztuhám, začnou rezavět, tím se zvýší jejich objem a beton tak roztrhnou.

+5/−5
19.9.2013 20:23

J54i64n34d89ř23i83c36h 50Š15k25o47p84e44k 4775111740325

zatímco dnes se ošidí každá stavba, resp. udělá v lepším případě, že přežije záruku.

Prostým srovnáním je lepším mít půlku staveb nekvalitních a druhou kvalitních než vše v kategorii šmejd

0/0
20.9.2013 7:23

D36a91v82i10d 50Š19a77f34r30á20n21e31k 5667624247673

Podívejte se na stadion Brno Lužánky, který se stavěl v Akci Z. Někde ocel je, někde ne. Zmizela na stavbě rodinného domku. Dnes to zarůstá, protože si nikdo neveme na triko tu zodpovědnost.

Ohledně mostů vás to asi překvapí, ale jsou v Evropě takové, které stojí tisíciletí. Máte?

Čest práci...

+4/0
19.9.2013 20:43

J18i64ř33í 97K89r49a72m59p22l 4846714586406

hovořit v době předražených zakázek o ekonomickém tlaku je minimálně podivné.

Není to spíš tím, že stavebníkům jde o maximalizaci zisku za každou cenu?

+2/0
19.9.2013 19:55

R62a85d12i97m 20P26o38l97á10š54e23k 9246223889629

To bude asi tak, že ta první firma, co vyhraje zakázku, bude mít maximalizovaný zisk , zatímco ta poslední firma, co získá tu práci jako kdoví kolikátá v řadě subdodávek, bude muset získat na tu práci levné nekvalifikované ukrajince pracující načerno a šidit co nejvíc bezpečnost a kvalitu , aby se vůbec vešla do svých nákladů.

No a výsledek tady toho je právě ta Studenka.

+1/0
19.9.2013 20:15

P26e39t82r 58P83o70s76p68í45š51i33l 6469514195494

Samozrejme dnes plati zasada "dal od prace, bliz k penezum". No, ale dobre to neni....

+1/0
19.9.2013 20:27

J38i34n15d74ř89i57c35h 28Š68k52o97p38e19k 4645781840745

přesně tak, firma bude chtít maximálně vydělat, ať vyhraje dílo s marží 5 % nebo 300 %

0/0
20.9.2013 7:26

Z37b83y95n94ě55k 88P10o55p91o19v42s61k68ý 9916918567893

Že by tu dnes nikdo neobvinil ČD, že za tu nehodou mohou oni?

+1/−1
19.9.2013 19:53

B14l84a89ž16e24j 72M68o14t64y88č41k71a 8477587795710

mně to přijde jako by to stavěli ukrajinci.

+1/−1
19.9.2013 19:12

L48e70o24š 35P53á42l78e26n73í44č64e25k 9849165829154

pane Motyčka křišťalovým a moudrým vysoutěžením na cenu - a metodou subdodávka subdodávce je kvalita v kopru razDva.

Zde v Hradci se toto neděje a vše - terminál MHD - náměstí u ČSD - nová silnice u  Tesca - vše je kvalitně a rychle; silnice ze starých kostek nehrká, chodníky jsou bez kaluží, dobře se po nich chodí i jezdí s kočárky, sloupy jsou svisle, zastávky svítí, žádné zbytečně 4m široké chodník a nesmysly tady neexistují

+1/0
19.9.2013 19:32

L46a62d73i74s98l84a30v 69Ž33e36n50í33š21e23k 6296714828808

Máte kliku.... jinak samozřejmě největší problém ... zakázku vyhraje spřátelená fy o dvou společnících a vše ostatní jsou jen subdodávky ... a pů.er na světě...

+1/0
19.9.2013 19:40

D95a53v31i41d 64Š59a52f21r89á49n38e13k 5877784817573

Na stavbách to takhle bohužel funguk. Existuje termín, jehož překročení je tvrdě pokutováno. A tak se prostě betonuje i při mínus dvaceti a nikomu to vrásky nedělá, když si to investor přeje.

A pak přijde nějaký katedrový chytrák z ČVUT a označí to s odstupem pěti let za technické zvěrstvo. Fajn, podle mě jde ale spíš o nastavení společnosti na maximální výkon, kdy ovšem příroda odmítá spolupracovat.

+3/−2
19.9.2013 18:53
Foto

K66a11r95e15l 96S48e85i92d65l 8299155370928

Pěkný termín - "kdy ovšem příroda odmítá spolupracovat". Výstižné :-)

+3/0
19.9.2013 19:39

P62e30t45r 53N11o34v86o61t24n30ý 5197244560721

ten katedrovany chytrák má ale pravdu

+3/0
19.9.2013 21:07

J40o29s94e33f 62N53o38v64á61k 6693860742989

Po této šarádě (přičemž soucitím s pozůstalými po obětích) by mělo dojít k přísné kontrole celého slavného stavu "znaleckého". Co znalec, to názor. Jak můžou mít znalci v tak exaktních vědách tak odlišné názory, mnohdy vedoucí k úplně opačným názorům a ještě je na ně pohlíženo s úctou?

0/0
19.9.2013 18:29

B44o48h97u39s46l82a96v 86K17r66á43l77í56k 2701150859746

Tak zrovna takovéto posuzování není a nemůže být až tak exaktní věda.

0/0
19.9.2013 18:38

J86i65r28i 75R80u93s56n83o21k 4785262237313

Vzdyt to je "jen" fyzika. Proc by to nemelo byt exaktni?

0/0
19.9.2013 19:27

D61a14v64i18d 57Š61a51f82r60á63n97e81k 5577164927833

Novinka

Čtyři právníci, pět názorů.

+1/0
19.9.2013 18:50

J96a81n 32C29h13o46b26o55t 5723528709367

A to s těmi ekonomickými tlaky by si měl za uši napsat hlavně ten chytrák z ŘSD, co se holedbal, jak ušetřil, když zakázky zadal nabídkám za 60% ceníkové ceny. Nebo byla 60% dokonce jím vychloubaná úspora...?

To samozřejmě nemůže a nedopadne dobře.

0/0
19.9.2013 17:51

J98a11r79d70a 43H56o96f58m79a54n80n 4840795454

za to u předražených zakázek žádné ekonomické tlaky nejsou ;-D;-DRv

0/0
19.9.2013 18:05

J81a67n 21C82h21o97b76o28t 5933298409987

Jsou přirozeně zcela jiné... Nechápu, čemu ze zde chcete smát.

0/0
19.9.2013 18:07

J64a58r67d47a 61H84o18f79m56a60n61n 4280215244

tvé naivitě že je ten tlak jen u zakázek se sníženou cenou

+1/0
19.9.2013 19:08
Foto

K58a94r35e27l 36S51e44i33d11l 8449875600698

Ty firmy, co to skutečně staví, jedou nadoraz ať je zakázka předražená nebo ne.

0/0
19.9.2013 19:42

J59a37n 31C81h84o51b12o57t 5413108229167

"jako by lékaři při operaci slepého střeva odhalili nádor, ale nikomu to už neřekli"

Bohužel v lehce jiném vydání po čerstvé zkušenosti zcela reálná možnost...vidět na snímku reálný problém, ale protože mne momentálně zajímá jiná oblast, nález zcela přejít.

0/0
19.9.2013 17:50

V28í98t70e65k 34V16e58č64e10r83e28k 7338689123145

Hlavně že nezastavili dopravu pod mostem. Kdyby udělali výluku, tak si tam mohli šoupat mostem tam a zpátky a třeba dvě tři mostovky cvičně zhodit dolů, než se jim to povede. Dělat takovou operaci nad jezdícími vlaky je šílenost.

+1/0
19.9.2013 17:38

J56a30n 34C65h13o73b33o48t 5303298399787

...protože výluka by je byla stála prachy.

+4/0
19.9.2013 18:07

J43a69n 22J10e63l34í15n30e33k 8443615452196

České stavební firmy a jejich přístup je hrozný.

+1/0
19.9.2013 17:35
Foto

J80a12k15u59b 52Č12e58c25h 5485975111200

Konstrukce pretizena o 30 % by nemela spadnout. Jenom soucinitele spolehlivosti pro zatizeni jsou 1,35 pro stale a 1,5 pro promenne. To v konecnem dusledku znamena, ze v kombinacich se stale zatizeni navysuje o 35 % a promenne o 50 %.

+4/−1
19.9.2013 17:23

J74i55ř12í 53N75o32s45e14k 5768786312403

pán je asi teoretik...to je fakt vědecký co jste napsal...:-)

+1/−1
19.9.2013 17:47

A71l27e68x43a96n82d33r 84K72o30s92t91k31a 5429696759366

Přewdpokládám, že chtěl říct, že ta konstrukce má udržet o 50% víc, než na kolik je oficiálně dělaná. Což ale znamená, že byla zatížená prakticky na maximum a bylo jen otázkou času, než se něco podělá.

+1/0
19.9.2013 18:21

J30a27n 30C23h98o52b59o58t 5273788689397

...neměla spadnout ani tato. Co vám to tedy říká? Ano, správně: něco tu evidentně nebylo tak, jak to bývalo být mělo.

Tahle moudra z prvního měsíce strojní průmyslovky běžte přednést pozůstalým, schválně jak dopadnete.

+1/0
19.9.2013 18:09

J10a14n 14H32o83r29s80k84ý 7885808517248

Neurážel bych. Myslí to dobře a podle skript to tak asi je i správně. Ale pak třeba stačí ten vyfocený vozejk ve stavu, v jakém je, a z třiceti procent je lokálně najednou šedesát nebo i několikanásobně víc. A pak to jde fofrem jak domino...

0/0
19.9.2013 18:17

J76a35n 12C35h19o61b53o88t 5743388509587

Já tu strojárnu mám sám za sebou...jen takováto moudra v tomto případě nic neznamenají. Že to spadnout nemělo, je všem jasné.

Nemyslím si, že bych někoho urážel.

0/0
19.9.2013 18:19

P13a19v57e28l 26N83o47v65á54k 7261436299873

pánové teorie je krásná věc, ale vím jak to je.... Na výkresech to všechno vypadá moc hezky, ale v praxi je to všechno jinak ;-D při montážich se prostě musí pořád improvizovat tady to holt nevyšlo no...

0/0
19.9.2013 18:29

L87a97d58i50s94l51a40v 46Ž78e98n32í27š56e32k 6186274248498

Problém je, že se na montážích improvizuje , a nedodržují se projekty - platí naprosto všeobecně...

0/0
19.9.2013 19:45

P35a75v63e73l 79N19o33v65á72k 7951136579313

tak samozřejmě že to tak je :-) ono vám ani nic jiného prakticky nezbývá ne vždy se všechno sejde tak jak má milimetr sem milimetr tam při u svařovaných konstrukcí bežná věc a ne vše na místě samotné montáži vypadá tak jak by mělo :-)

0/0
19.9.2013 19:56

L18a68d15i30s72l54a40v 33Ž43e97n28í66š40e58k 6956984378248

To je samozřejmě jasné, nejsem jenom projektant, dělám i realizace, ale na akci je šéfmontér, který musí vědět kdy se ještě jedná o normální odchylku, a kdy se musí povolat projektant a řešit.... a i tu odchylku dá do montážního deníku! Teda aspoň na mých akcích :-)

+1/0
19.9.2013 23:30
Foto

J57a37k11u93b 93Č21e34c34h 5775415701840

Dle slov znalce se jako rozhodujici ukazalo zalozeni konstrukce. Dalsi faktory napomohly kolapsu. Ma uvaha je, ze u bezne konstrukce by pretizeni o 35% nemelo vest ke zhrouceni a to i z toho duvodu, ze se konstrukce nepocitaji se 100 % vyuzitim na uvazovane zatizeni, ale pohybuji se treba kolem 85%. Kdyby znalec napsal, ze pretizeni bylo 600 %, tak bych to bral vylozene jako selhani konstrukce.

0/−1
19.9.2013 18:34
Foto

K67a49r74e50l 10S18e87i27d86l 8539685180128

Vždy je důležité i to, kdo znalce platí. ;-)

Pokud došlo k vybočení konstrukce, je reálné, že mohlo dojít k místnímu přetížení třeba jen jedné části podpěry. A pak, ať už povolily trubky nebo panel,na kterém stály, šlo to všechno dolů...

0/0
19.9.2013 19:48

P42e64t55r 23H77a73r69i73p68r87a10s93a16d 73H21a18j47i30č 8623900714237

Eurovia. To je ta firma, postavila u Ostravy tobogán a říká tomu dálnice D47? V každém případě si to dodavatel měl ohlídat a ne to teď házet na subdodavatele.  Vypadá to, že zaspal i stavební dozor. ČD jsou na tyto stavební úpravy dost přísní. Moc mě udivuje, že si to neohlídali. Snímky pojezdových vozíků a jejich stav před zřícením, to je prostě hrůza.

+7/0
19.9.2013 17:19

T60o26m64á17š 95P89a48v96l69í82k 7417840911

ČD nevlastní koleje.

0/0
19.9.2013 17:21

P65e73t82r 29M89a39r20e73č88e29k 1393771509978

Ok .. tedy Správa železniční cesty  .. spokojen ? Rv

+1/−2
19.9.2013 17:26

P38e73t98r 66H44a77r66i89p87r34a91s90a77d 92H39a80j17i28č 8833650494407

Stavby patří už deset let tuším SŽDC, máte pravdu.

0/0
19.9.2013 17:38

T49o20m60á95š 21P94a37v34l85í49k 7367970561

Všechno ne. Nádraží patří ČD, dostaly je zdarma, zato je teď možná budou moci prodat... Absurdní? Ne, prostě české ...

+2/0
19.9.2013 17:43

J81a95n 50P38i61v44a98r83n94í94k 1978473423801

Pan znalec se hluboce mýlí. Stavba nebyla technickým zvěrstvem, jak se mylně domnívá, ale veřejnou zakázkou, která musí být co nejlevnější, aby ji příslušná  firma vyhrála,  a pak musí ještě vydělat na všimné a provize příslušným fyzickým i právnickým osobám. Takže šetřit se musí všude a na všem, abychom se vešli do ceny a plánovaných obligatorních výdajů. ;-D

+8/0
19.9.2013 17:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.