Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Inspektorem v Sýrii: málo času, snipeři a zmizelá chemická hlavice

Alfou a omegou práce zbrojních inspektorů v Sýrii byl nedostatek času. Možná právě kvůli tomu nenašli na jednom místě chemického útoku u Damašku použitou hlavici, navíc ještě před příchodem inspektorů bylo se vzorky manipulováno. Rakety by uměli odpálit i povstalci, trajektorie střel zase ukazuje spíš na vládní síly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O60n95d88ř50e36j 62N10o41v40á72k 2729967848776

Radím redakci LžiDnes.cz, aby článek co nejdříve stáhla. Jinak přijde o drtivou většinu čtenářů, rekrutujících se z řad pravdoláskařů, humanitárních bombardérů, amerikofilů, rusofobů a sluníčkových lidí, pro které je svět černobílý a lidská práva jsou to nejdůležitější i za cenu toho, že Bombama bude muset vyslat pár humanitárních raket a zabít tisíce civilistů ;-) ;-D;-D;-DRvRvRvRv

0/0
6.10.2013 17:51
Foto

K55a52r49e79l 65S76e50i52d30l 8459315400678

Zajímavé. Ten článek (a hlavně vyjádření pana Visingera) vyznívají docela nezaujatě, to tu nebývalo zvykem. R^

+1/0
24.9.2013 18:49

J55i31ř86í 28Š41e64j12n83o62h33a 4832873404293

Takže vlastně nevíme nic, co by ospravedlnilo válečnou operaci.

Zajímavé je,že se ztratila hlavice, když je to na území "revolucionářů".

To si pro ni Asadovci dojeli aby zahladili stopy ?

Někdo ná tu lže ;-€l

+3/0
23.9.2013 19:19

J94a35r42o79m13í48r 32F24o13j39t 2447755662740

Ta hlavice se neztratila, ona jen někde "zapadla". ;-D

+1/0
23.9.2013 19:34

P25a73v57e82l 79O40d23r22a97z18i70l 6234319537700

To je přece jen určitý posun.

Dříve býval alfou a omegou dolar.

0/0
23.9.2013 16:39

T64o19m59á70š 50P17e71t27r95o98v26i64č 7253860209619

Iba absolutný hlupák, alebo provokatér, alebo vojnový štváč môže tvrdiť, že chemické zbrane v Sýrii použila proasadovská strana...

Z vyše 14-tich chemických útokov v Sýrii za posledný vyše polrok tohoto roku to bola VŽDY PROTIASADOVSKÁ strana, čo to spáchala.

Opakujem, najmenej stalo sa tak v Sýrii najmenej 14-krát.

+3/−2
23.9.2013 15:29

O66t48a 37J35e79l53í52n73e27k 8301858630295

Jen absolutní hlupák tvrdí něco bez uvedení argumentů, jen absolutní hlupák věří, že svět je černobílý ;-)

0/−1
23.9.2013 15:38

M58i58c76h67a15l 52B67u92d67i93n56s28k74ý 8415281640535

no .. ale to rikas ty Oto.. slepe bez dukazu veris ze Asad plynoval svoje vlastni lidi..

+2/0
24.9.2013 8:25

M12a59r41t68i43n 87R50o10s28o89l 4900383832851

Každopádně střílet chemii přes prezidentský palác, by byla docela odvaha. Né vždy rakety doletí.

+1/0
23.9.2013 12:30

J86i23ř67í 28Š41e20j21n56o92h51a 4672193304623

Asad je větší frajer, než jsme si mysleli :-)

Nebo nám někdo lže.

+1/0
23.9.2013 19:20

F92r61a88n98t71i66š88e27k 30K41ý17h58o58s 8768231243826

GoPro jede, koukám. Reklama, která se dělá sama :-)

+1/0
23.9.2013 8:45

O16t80a 79J88e98l42í30n16e17k 8591598910325

Takže nejzajímavější závěr je ten, že rakety byly pravděpodobně odpáleny ze základny 104. brigády republikánské gardy v těsné blízkosti Prezidentského paláce, což nepřímo potvrzuje, že rakety odpálily Asadovy jednotky ...

Je mi jasné, že místní antiamerikanisté a milovníci ruských komunistů budou samozřejmě dále omílat svůj kolovrátek bez ohledu na fakta, ale pro mě je logický závěr jediný - s největší pravděpodobností Asad Rv

Povstalce si nijak neidealizuji, ale důvodů, proč si myslet, že tohle zvěrstvo povstalci neudělali, je samozřejmě mnoho, mě nejvíce přesvědčuje mapa - v případě, že by měli povstalci opravdu sarin i rakety v blízkosti Asada, tak mnohem pravděpodobněji (a s větším úspěchem) by ho použili na Prezidentský palác než na vlastní lidi ...

+5/−10
23.9.2013 8:37

P47a79v93e88l 21K29u27r33a49l 5661654550150

jde ovšem o to že dané rakety šlo odpálit po celé dráze těch čar- a tedy zfingovat odpálení z toho místa není problém.

+3/0
23.9.2013 9:02

O18t69a 63J95e95l72í86n70e86k 8291308290715

To máš pravdu, ale ten průsečík obou drah na mapě zvedá pravděpodobnost, že byly odpáleny ze základny syrské armády ...

A taky ten Prezidentský palác v blízkosti ...

Chápu, že mezi povstalci je jistě spousta magorů, ale fakt považuji za silně nepravděpodobné, že by si rakety chtěli povstalci poslat sami na sebe, když je mohli poslat na nenáviděného Asada, který byl mnohem blíž ...

+1/−2
23.9.2013 9:22

P54a80v48e21l 74K65u78r49a46l 5281474380590

Jde ovšem o to že nelze zaručit úspěch v klimatizované budově... naproti tomu přilákání amerických tomahawků...

0/0
23.9.2013 11:11

O89t74a 26J50e34l73í79n38e78k 8331208430725

Nelze zaručit úspěch při zásahu blízkého Prezidentského paláce, zato lze zaručit úspěch, když zabiju 1500 svých spojenců a pak možná přiletí Tomahawk, který toho stejně moc nezmění? 8-o

Takovou logiku fakt nechápu ;-(

0/0
23.9.2013 13:53

P87a14v12e27l 60O31d43r39a79z15i58l 6824869267180

To jste asi ve škole spal, je to typická false flag operace.

0/0
23.9.2013 16:35

J86a70r41o14m16í31r 56F46o46j22t 2497905502480

i to se dá zrealizovat, typ rakety, který byl použit nepotřebuje ani odpalovací zařízení, stačí opřít o vhodný kámen pro potřebnou elevaci a provést elektrický odpal akumulátorem, což zvládne kterýkoliv motivovaný bojovník ;-)

0/0
23.9.2013 15:47

O44t47a 75J33e69l62í61n88e25k 8841178570535

Já neříkám, že je to nezrealizovatelné, já jen říkám, že je to nepravděpodobné ;-)

0/0
23.9.2013 15:59

J41a90n 39L33u26k86á18š 7967733273872

Ja bych chtel videt, jak je takhle odpalite od sutru a dosahnete toho, ze obe poleti presne nad zakladnou Asadovy armady, kazda z jineho smeru.

0/0
23.9.2013 18:54

J86a35r51o91m62í35r 19F82o97j90t 2147815872300

zřejmě jste toho viděl málo ;-)

0/0
23.9.2013 19:08
Foto

J34a37n 92W11i62r82n60i74t39z27e22r 8308354407930

Dobrý den, ne tak úplně - vzhledem k dostřelu. Pokud jde o raketu dopadnuvší na Múadamíju, pásmo, odkud mohlo být odpáleno (je-li azimut určený inspektory pravdivý) leželo prakticky celé v oblasti pod kontrolou režimu.

+3/0
23.9.2013 9:25

P75a31v56e60l 49K80u77r98a36l 5781414860250

to je ovšem ta lehčí s kterou může kdokoli odpálit z ramena...

+2/0
23.9.2013 11:10
Foto

J53a70n 52W70i14r95n32i84t55z24e23r 8518584697230

Což nic nemění na nepravdivosti tvrzení, že lze střely odpálit odkudkoliv...

0/0
23.9.2013 14:52

J31i65ř32í 40Š42e61j51n40o64h10a 4202303974573

Ona je taky otázka, zda každá raketa,kterou zachytí satelit nese  SARIN. :-)Taky jemožné přivéz hlavici autem a opálit ji na zemi.

To by taky vysětlovalo,že se hlavice nenašla.

TŘEBA STAČILY KANYSTRY.

0/0
23.9.2013 19:26

M60i24c46h38a88l 31B68u22d26i96n49s84k78ý 8625781960905

bohuzel nase media neustale omilaji pouze tu proti-asadovskou verzi.. z druhe strany se sem nedostane skoro nic, a kdyz ano tak je to lidmi jako vy, zamitnuto jako "protiamericky kolovratek ruskych komunistu"... vy mate nazor uz davno vytvoreny, a zadny dukaz nepotrebujete, a vzhledem k tomu, ze OSN zadny solidni dukaz ze to byl Asad ani nepreklada tak vam nezbyva nez pouzivat hanlive terminy vzhledem k protistrane.. to je ubohe..

+5/−3
23.9.2013 9:04

O36t59a 21J76e94l45í79n44e84k 8881698420505

To není pravda, snažím se jen ze známých fakt udělat závěr - verze jsou dvě a já to vidím takto:

1) Rakety s ZHN poslaly Asadovy jednotky

Možné důvody pro:

snadná dostupnost ZHN i odpalovacích raket, rakety přiletěly z území Asada na území povstalců

dle demokracií (USA, Francie, GB, OSN) za útokem (pravděpodobně či jistě) stál Asad

2) Rakety s ZHN poslaly povstalecké jednotky Možné důvody pro: Snaha vyvolat reakci západu ve válce, která se špatně vyvíjí, konspirační teorie operující se zásahem CIA, Mossadu atp. Dle diktatur či polodiktatur (Irán, Rusko, Sýrie) za útokem (pravděpodobně či jistě) stáli povstalci Z toho vyvozuji, že varianta 1) Asad je pravděpodobnější, zvlášť, když považuji za nelogické, že by rakety povstalci nepoužili proti Asadovi, když už by je měli v blízkosti Asada ... Ale můžu se mýlit, možná jsem i něco přehlédl, zkus mě přesvědčit, víš-li víc než já ;-)

+2/0
23.9.2013 9:18

M15i47c71h69a18l 84B34u29d88i56n95s33k25ý 8465611790815

1) prave to, ze zadne "urcite" mezi "dukazy" neexistuje.. a slovo "pravdepodobne" v zadne vyspele demokracii ridici se presumpci neviny nezduvodni utok na suverenni narod...

2) to, ze o tzv. "demokraciich" je velice dobre znamo, ze pro zaminku zbombardovat suverenni narod jsou ochotni lhat a zadne dukazy nepotrebuji (Irak) svedci, ze zastavaji nejakou vyssi - verejne neznamou - agendu.. Neni tajemstvim, ze Bushova administrativa (a tzv. neokonzervativci) se na stredovychod dostat chteli, a neni tajemstvim, ze plan na zmenu rezimu v Syrii, Libyi, Iraku a hlavne Iranu byl na stole uz minimalne od roku 2000 (http://www.newamericancentury.org/RebuildingAmericasDefenses.pdf)..

3) to, ze tzv. povstalci z vetsiny nejsou Syrane, nybrz najati zoldaci, jsou napojeni na Al-Kajdu, a dostavaji podporu vylucne od USA a jejich spojencu, dava dostatek duvodu neduverovat stanovisku techto "demokracii"..

4) to ze Al-Kajdu zakladala CIA rovnez neni zadnym tajemstvim (YT -> "Hillary Clinton Al-Qaeda")

5) ne, neni opravdu nijak logicke aby Diktator, ktery plynuje , bombarduje a decimuje sve obyvatelstvo dostal podle poslednich vyzkumu NATO a CIA 75-80ti procentni podporu vlastniho obyvatelstva..

+7/0
23.9.2013 9:49

O53t49a 37J50e97l52í13n21e79k 8791618490285

Ad 1) nikdo na nikoho neútočí, takže nechápu, cos tímto argumentem myslel 8-o

Ad 2) Bush jr. byl podle mě špatný prezident, ale už není prezident, diktatury jistě lžou mnohem častěji než demokracie (máme své neblahé zkušenosti, přecejen svoboda slova a svobodné volby lžím moc nepřeje), takže nechápu, cos tímto argumentem myslel 8-o

Ad 3) povstalců (zvlášť islamistických skupin) se nijak nezastávám, ale to neznamená, že jim hodím na hlavu něco, co pravděpodobně neudělali Rv

Ad 4) nechápu, cos tímto desítky let starým argumentem z dob studené války myslel 8-o

Ad 5) Výzkumy podpory diktátora v diktatuře jsou podobně směšné jako byly volby v komunistickém ČSSR ;-)

Opravdu nemáš nějaký podpůrný argument? Já z tvého příspěvku chápu, že nemáš rád USA, ale jinak mi tam chybí jakýkoliv fakta :-(

+1/−1
23.9.2013 10:14

M88i28c17h78a34l 79B76u93d38i58n18s43k39ý 8355951400435

ad1) neutoci, ale moc by chteli.. to prece vime.. nebyt ruskych vet tak tam USA uz davno instaluji demokracii

ad2) kez by jste sve nazory necim podkladal..

ad3) ale hodite to klidne na hlavu Asadovi, ktery to pravdepodobne neudelal... furt tam mate to pravdepodobne.. dokud neni neprustrelny dukaz neni koho obvinovat..

ad4) tim sem vam chtel nastinit, ze pricina problemu Afganu, Iraku, i Syrie je Amerikou v vytvorena teroristicka organizace - nyni podporovana a vyzbrojovana.. jak pokrytecke ze? jednou je prohlasite za uhlavniho nepritele, a jedete proti nim bojovat do Afganu- ve vysledku ale bojujete proti Talibanu..zvlastni.. pak si vymyslite, ze s nimi ma neco spolecneho Irak.. tak jej zbombradujete do stredoveku.. ale to byla LEZ JAKO VEZ.. a nyni o 12let pozdeji teto teroristicke organizaci pomahate znicit legitimni vladu Syrskeho lidu.. ja mel za to ze USA vyhlasili valku terorismu a ne Syrii..

ad5) jak ste si jiste dobre precetl. .ty vyzkumy provedlo NATO a CIA..

ja sem tech faktu, s odkazy na konkretni zdroje predlozil nekolik, vy nulu .. (0) muj komentar: Myslim si ze ma Asad plne pravo zautocit na USA.. USA prokazatelne pouzili jak chemicke zbrane (Agent Orange- Vietnam, 400tis. mrtvych + 500tis. defektne narozenych deti), nuklearni zbrane (Japonsko, ~250tis. mrtvych), tak bily fosfor+napalm (Vietnam), i ochuzeny uran (Persky zaliv, Irak), a tak dale.. navic ted otevrene vyhrozuji suverenimu statu Syrie napadenim.. v ramci ochrany sveho obyvatelstva by je tedy mel napadnout, tak jak to dela amerika v ramci jejich "bezpecnosti" ..

0/−1
23.9.2013 12:21

O65t96a 90J44e60l29í44n96e12k 8351918890555

1) No Obamovi se útočit moc nechtělo, přecejen ta válka mu popularitu v USA zrovna nepřidá, ale byl v problematické pozici, protože dříve řekl, že USA zasáhnou, pokud Asad použije chemické zbraně ...

2) Pokud tvrdíš, že diktatury lžou méně často než demokracie, tak si nejsem jist, jestli má diskuse smysl :-(

3) Mám tam "pravděpodobně", protože je to ze známých faktů ta pravděpodobnější varianta (proč je to pravděpodobnější, to jsem už psal viz výše)

4) Příčina vstupu USA do Afgánistánu tedy podle tebe není přítomnost Al-Kajdy v Afgánistánu, příčina Iráku tedy není napadení Kuvajtu Irákem a žádost Kuvajtu o pomoc (o Bushovi jr. viz výše), příčina Sýrie tedy není těch 100 000 mrtvých a miliony utečenců a použití chemických zbraní ze strany Asada, ale za všechno zlo prostě může to nenáviděné USA - jak jednoduché, ať žije černobílý svět ;-)

5) Sýrie může napadnout ledatak vlastní bouřící se obyvatele, na víc opravdu nemá, i Turecko či Izrael za humny by se syrskou armádou zametlo raz dva :-/

Fakta nepředkládáš žádné, jen hloupá klišé o zlém USA, já psal, že pro vinu Asada hovoří "snadná dostupnost ZHN i odpalovacích raket, rakety přiletěly z území Asada na území povstalců dle demokracií (USA, Francie, GB, OSN) za útokem (pravděpodobně či jistě) stál Asad, blízkost Prezidentského paláce od odpaliště atp." a ty reaguješ jen frázemi a něčím, co se stalo kdysi v prehistorii, takhle si fakt racionální diskusi nepředstavuji  Rv

+1/0
23.9.2013 13:51

M44i15c40h70a49l 27B97u45d69i67n51s33k45ý 8155971240125

1) Obama byl ten kdo predstupoval pred lidi s tim ze je treba zautocit na Syrii.. samozrejme, ze kdyz videl tu nevoli od verejnosti tak zabrzdil, jelikoz by to znamenalo, ze by si mohl jit i s jeho privrzenci rovnou uklidit do kancelare a zbalit se a odejit..

2) ja nevim.. tak mi prosim ukazte nejaky dukaz.. pokud vim komunisticke zeme zdaleka nevalci tak casto jako demokraticke, a zaroven vim minimalne o dvou valkach kde USA lhaly jak kdyz tiskly aby se do valky mohly dostat (Vietnam (Tonkinuv zaliv), Irak (ZHN+link na Al-Kajdu))

3) vase "pravdepodobne" je pro me "silne nepravdepodobne" ..

4) Afgan: 15 z 19ti unoscu letadel 11. zari byli ze Saudske Arabie, a proc USA bojuji v Afganu s Talibanem kdyz tam sli kvuli Al-Kajde? oficialni stanovisko je ze Taliban poskytl Al-Kajde pudu pro trenovani teroristickych bunek - cez je ovsem jedna dalsi velka lez.. (http://www.e-ir.info/2012/11/17/the-differences-between-the-taliban-and-al-qaeda/)

Irak vs. Kuvajt? to je dlouha doba zpet.. bavim se o roce 2003 -USA vs. Irak - jaky byl legalni duvod teto americke agrese? to byly ty vase domnenky a "pravdepodobnosti" -> BEZ DUKAZU = ILEGALNI

5) jestli na to fyzicky maji ci nemaji je irelevantni.. podle moralnich pravidel USA se mohou tzv. preemptivne branit (tzn. preventivne zautocit na USA aby oni nemohli zautocit na ne, coz by udelali kdyby Syrie nezautocila na ne).. nic nepredkladas.. akorat pocity a domnenky.. medii vstepene nazory, ktere -jak ted zjistujes- neni cim podeprit jelikoz jsou nelogicke.. jestli pro tebe neni dostatecnym dukazem dokument vlastorucne sepsany lidmi jako Bush, Chaney, Rumsfeld, Riceova a cely zbytek jejich kabinetu - jehoz signataremi jsou i Havel a Vondra, nebo narovinu polozene priznani od ministrine zahranici Hillary Clintonove o tom jak kdysi zakladali dnesni nejznamejsi teroristickou organizaci tak jsi padly na hlavu.. ver si cemu ches.. ale ver, ze je to jen vira..

0/0
23.9.2013 15:03

M22i69c55h81a87l 26B88u98d53i30n15s52k42ý 8885311580325

ministryne*

0/0
23.9.2013 15:11

M27a46r93k21é37t59a 69V74š24e73l54i39c61h14o42v83á 9412790191116

proč to použili raději proti lidem - protože prohrávají a potřebují aby západ zasáhl, tohle je způsob jak zásah přivolat, naopak mi to přijde hodně logické

+2/0
23.9.2013 13:10

O38t55a 16J85e49l43í74n64e56k 8481198280155

Podívej se na mapku a pak přemýšlej, co je logické a co nikoli ;-)

0/−1
23.9.2013 13:55

M97a20r86k86é51t51a 93V40š18e43l86i36c93h21o45v72á 9722330861916

Mě přijde zajímavější tenhle závěr: "Zaujala ho větší z obou zmíněných raket, která při útocích nesla netypickou hlavici o průměru kolem 360 milimetrů. "Taková improvizace by ukazovala spíš na povstalce, i když samozřejmě vůbecnejdevyloučit, že to zhotovily dílny syrské armády. Ale i to samozřejmě mohli ukořisti povstalci," přemýšlí Visingr."

+1/0
23.9.2013 10:22

O12t26a 40J95e60l46í71n13e31k 8651948670555

Souhlasím, že pro obě varianty existují logické argumenty, teď jen zjistit, která varianta je pravděpodobnější ;-)

0/0
23.9.2013 13:56

J28i74ř27í 89Š42e47j48n10o67h50a 4292213744133

Je pravděpodobné,že Asad se zdržuje v bunkru. Takže by to jenom obrátilo Světovou veřejnost proti revolucionářům.

Jsou chytřejší než Vy.

+1/0
23.9.2013 19:22

J70a11r41o68s55l16a12v 73N12o59v50á25k 3487304374456

Tato zpráva od inspektorů je ale v přímém rozporu se závěrem šéfa OSN a hlavně US politiků. Vzpomínám si, že první zprávy od inspektorů hovořily o povstalcích. Pan Ki Mun ale prohlásil, že to byl režim. Inspektoři říkají, že to mohl být kdokoliv a vůbec si nejsou jistí. Jak je možné, že jejich šéf na to má jiný názor? Vedl snad vlastní vyšetřování, nebo je jen jeho závěr politicky korektní a jediný správný?

+10/−5
23.9.2013 6:59

D49a86v67i61d 76N31e13b35e34s32k29ý 8507821159651

Buď máte špatnou paměť nebo si vzpomínáte na bláboly místních diskutérů, potažmo těch, kdo sem kopírují ruské propagandistické žvásty. Anebo prostě lžete.

+4/−7
23.9.2013 7:40

T91o88m44á39š 43K74n59a92i92f53l 6683330117500

Lžeš, Jardo

+4/−3
23.9.2013 7:57

M21i19c12h60a80l 82P66a43v53l98á45t 9763183494159

Cetl jste tu zpravu? Jeji original je verejne k dispozici a je to velmi zajimavy dokument. A nejak nechapu, kde spatrujete nejake rozpory.

0/0
23.9.2013 13:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.