Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V budově námořnictva USA střílel bývalý voják. Na svědomí má 12 mrtvých

Pondělní střelbu v budově amerického vojenského námořnictva ve Washingtonu, která si vyžádala 12 mrtvých, měl na svědomí pouze jeden útočník. Sám při útoku přišel o život při střetu s policií. Podle dostupných informací zabíjel propuštěný voják, který v budově námořnictva pracoval pro externí firmu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96a58n 89K74r35p23e59c 5406173484152

klidne by to prece mohl byt obamuv syn... nebo ted se to nehodi?

+1/0
17.9.2013 23:16

I15v28a26n 82Š53o93u12t34a 6113791192463

Ony i opice sloužej u emerický maríny? Díky cenzóři, že jste to tu chvíli nhecháli. Eště, že tam nema cigány. Ty by nikoho nezastřelili, ale všetkých by vokrádli, pane hrábě;-D

0/0
17.9.2013 21:41

M97a75r21t49i75n 54H52o27f57e52r 7552695408704

Pořád dokola... Sedmdesát milionů Američanů bere psychofarmaka a antidepresiva... Začíná to už od útlého dětství, kdy jakákoli odchylka chování dítěte je medikována obvyklými sajrajty... Vedlejší účinky řady těchto látek vedou ke zvýšené agresivitě, sklonům k sebevraždám a poruchám osobnosti... Kdo tedy zabíjí? Zbraně nebo nenažraný farmaceutický průmysl? To ovšem nezabrání marxistickým silám v USA dále démonizovat druhý dodatek. A opět se to jako náhodička hodí do krámu, když je na stole zákaz zbraní jako AR15... Zajímavé také je, že se opět zabíjelo v "gun free" zóně... Jako vždy...

+1/−2
17.9.2013 20:11

J63a59n 58F40i18s40c74h96e23r 9434315970

Pak že špatného člověka se zbraní zastaví jen ten dobrý se zbraní! Tohle americký argument proto, aby se zbraně staly co nejsnáze dostupné. Fakt je že i tam, kde jsou přísná opatření a ozbrojení strážci není možné útočníkovy zabránit v tom, aby zabíjel. Má výhodu překvapení, což je nejen čas, ale i to že ostatní jsou zaskočeni. On si vybírá čas, místo i oběť. Může udeřit kdykoli. V USA zemře víc lidí na střelná zranění způsobené omylem, než jako důsledek sebeobrany. Bohužel obětí je nejčastěji osoba blízká vlastníkovy zbraně. Ono to má i svoji logiku v případě omylu. Víc zbraní znamená víc mrtvých. Jejich větší a hlavně snadnější dostupnost nemá pozitivní vliv na bezpečnost. To je hluboce zakořeněný omyl, který v lidech pěstují zbraňové lobby. Tyto firmy sponzorují politické kampaně a tvoří i pracovní místa. Ironicky by se dalo říct, že i ve zdravotnictví. Po podobných nešťastných událostech v USA jen stoupne prodej střelných zbraní. Přitom zločince v těchto případech nezneškodnil žádný dobrý civilista se zbraní, ale profesionál, který tam nebyl náhodou. Americké ústavní právo na zbraň přitom vznikalo za úplně jiným účelem než je ochrana jedince. Dnes je tohle právo nadbytečné. Bohužel USA se v tomto nepolepší. USA na to nejsou zatím připraveny.

+2/−1
17.9.2013 19:54

I28v17a75n 94Š23o51u87t22a 6903981232733

Jen se naši zachránci vystříleje, díky Ameriko.;-(

+1/0
17.9.2013 21:42

S82t85a63n31i56s61l71a56v 51R82o39s51e75c70k71ý 9785709101619

Hluboce věřící?

+1/0
17.9.2013 18:42

J77i27r77i 36B44a51r62t39u14n80e28k 4787641454832

V procentech zije v USA 20% cernych ale ve veznicich jich sedi daleko vice nez by se ocekavalo.Politicky korektne se to vysvetluje tim,ze jsou trestani prisneji nez bili ale kazdy vi,ze jsou zavreni,jelikoz si to zaslouzili.

+1/0
17.9.2013 16:41

J56a31n 75E53n49t61e70r 5744555444777

Mrtvý může mít něco na svědomí ... ?

+1/0
17.9.2013 15:05

J33a28r52o78s19l51a90v 47N44o55v15á59k 3297794924326

Může:) z doby ne umřel:)

+1/0
17.9.2013 15:06

V66e74r33o14n74i16k90a 23V49o13l26h60e10j17n52o31v90á 7652286434858

Ve vojenském objektu bych předpokládala nějakou vstupní kontrolu příchozích - jak tam donesl ty zbraně (kromě té, co sebral policistovi)? Zvlášť když to byl externista?

0/0
17.9.2013 14:38

V35á71c76l87a26v 11V38á50v71r56a 5736569381137

vstupní kartu měl a na zbraně tam není detektor, protože tam zbraně má skoro každý. Ostatně držení zbraně je jedno ze základních práv američanů. To se u vás opravdu nemůže stát protože Češi jsou z drtivé většiny neozbrojené ovečky. Snadný cíl pro každého střelce.

0/−2
17.9.2013 15:04

M10i32c39h13a26l 37E38g38e16r 1346395460

Ne tak docela, například právě ve Washingtonu není snadné (je prakticky vyloučené) nošení zbraní pro vlastní ochranu.

+2/0
17.9.2013 15:05

M37a13r83t67i62n 60H58o45f41e12r 7562265578154

Bohuzel se to zacina menit... A zrovna Washington je priklad, kde druhy dodatek neplati. V Cesku je pomerne vyvazena legislativa a na evropske pomery velmi benevolentni. Americanum by se to papirovani a registrace asi moc nelibily, ale v podstate lze rici, ze zbran tu muze vlastnit kdokoli o to projevi zajem. Ale zatim tu neni nejaky duvod pro denni noseni zbrane. Jina mentalita lidi i nizka kriminalita.

0/0
17.9.2013 20:28

A62l72e77x55a52n14d70e14r 52W98i60n62t11e16r 9579954653521

co maji strelci spolecneho?

As CCHR documents, psychiatric drugs have been involved in at least 31 different school shootings and other massacres over the last 25 years. In addition to Holmes and Harris, mass shooters who were on SSRI drugs include;

- Kip Kinkel

- Christopher Pittman

- Elizabeth Bush

- Jason Hoffman - Shawn Cooper - T.J. Solomon - Seung-Hui Cho America’s addiction to psychotropic drugs is out of control and growing every year.

+2/−3
17.9.2013 14:15

M57i78l72a35n 66R14a92d22e96k 3927706961741

pane Winter, a kdyz se to deje v Evrope, a ve velkem, a casto, jenze toho si nikdo "nevsimne", tak je za tim co? Ted zrovna jeden rakousky pytlak zastreli par lidi a drzi jine jako rukojmi, ten bral ty same drogy jako Breivik? Neno jsou to prevleceni americane? Takoveto studie jsou na ho............

0/0
17.9.2013 17:06

L23u55b21o74š 65Z60a59o80r35a75l 3330592830169

Obama by jistě chtěl, aby právě takto vypadal jeho syn. Nevím proč mě právě tohle napadlo ve spojení s jiným případem v USA, že by to mělo něco společného s možností manipulace s fotokami médii, a tím ovlivňování veřejného mínění?

+2/−2
17.9.2013 13:43

A98l59e52x87a44n45d14e68r 77W41i37n16t73e62r 9409164773421

s pocty utocniku je to vzdy divne, tento pripad , pripad strileni ve skole nebo v kine taktez. Jsou na to i ociti svedci, ale nejak se to hodi do autu. Zvlastni je , ze se to dal nic moc nekomentuje, vysledky setreni nejsou zverejnene a na noviny se neda spolehnout. Jedno je fakt ze Feinstein je vzdy prvni s vykriky o odzbrojeni ameriky. Ja bych ji jako trvale bydliste doporucil israel jehoz obcanstvi si taky drzi, tim by se mohla citit bezpecneji.

+2/−1
17.9.2013 13:23

P54e33t47e17r 88Z40a91m45f16i70r 5317133492745

Ziji v USA uz 34 let. Podle meho kriminality ubyva.  New York bylo Mesto kde si clovek nebyl jisty jestli vyjde ve zdravi z Metra v 1970tych a 1980tych letech.Ale dnes je to Mesto docela bezpecne. Bohuzel tyhle strileni pripady dostavaji vice a vice pozornosti od novinaru a reporteru a pak tady mame Copy Cats.

+2/0
17.9.2013 13:22

J81a96r92o61s53l14a36v 61Š70v54á76b79í47k 5587863956503

Napadá mě paralela s cikány, nebudeme o nich psát a tak problém zmizí?

+3/0
17.9.2013 13:38

V28á96c90l15a60v 68V91á70v21r95a 5986389421467

souhlas, kriminalita v NY opravdu klesla na skvelou uroven. Nicmene Washington, Detroit mezi sebou souperi o nejsmrtelnejsi mesto a LA neni nijak moc pozadu.

Tedy predevsim se kriminalita v USA resi. V Cechach se u mensin jen preslapuje na miste a vlada si nasadila klapky na oci aby nic nevidela. Pokud se vyjadri Amnesty International, vzbudi to na diskuzich ceskych novin boure nevole.

Americani zacali re3it problemy s mensinami v 60. letech minuleho stoleti, Cesi jeste nezacali a ani nevedi jak je resit. Vzpominam a pocitam stovky mych cernych pratel zde v USA, spolupracovniky co jim to myslelo a umeli treba programovat jako ja, na cerne lekare, inzenyry, policisty, na tymy cernych lidi se kterymi byla a je radost pracovat.

Kolik cikanu v Cechach ma vysoke vzdelani a proc ne?

0/0
17.9.2013 14:56

J73a90r61o33s75l68a77v 62Š72v15á92b62í92k 5397183926423

"Kolik cikanu v Cechach ma vysoke vzdelani a proc ne?"

Na to zeptejte cikánů, nevím o tom že by jim někdo zavíral dveře katedry před nosem.

0/0
17.9.2013 15:00

V57á20c29l12a15v 58V68á30v37r10a 5906429181367

především mají otevřené školy zvláštní jak se říkalo školám za totálu. To že cikánům vláda cpe prachy horem i dolem, ovšem řešení není. Především potřebují dostupné vzdělání jako ho dostává černá populace v USA. Podporu zaměstnavatelů, a celé komunity. Trestné činy se mají trestat u všech stejně. Totožně. To je jen začátek všeho dobrého. Gheta jako je Chánov a další, je třeba srovnat se zemí.

0/0
17.9.2013 15:11

A32l37e17x13a88n84d35e20r 37W72i65n34t84e21r 9979754623611

dost to motas , no ale snahu se ti uprit neda.

+2/−1
17.9.2013 15:51

J28a62k51u28b 22Š44p67r42i92n12g47e67r 5856302639786

Přístup ke vzdělání mají všichni stejný. To, že někteří cikáni skončí ve zvláštních školách je problém jich samotných, resp. nemají dostatečný intelekt chodit do normální školy a proto chodí tam, kam chodí.

0/0
17.9.2013 16:51

J69a34r85o35s29l17a17v 46N81o56v45á80k 3737564324616

Afroameričan Aaron, co byl křesťan, ale chtěl se stát budhistou. Pokročilá forma schizofrenie?

0/0
17.9.2013 13:04

J47a38r23o54s84l13a24v 71Š44v56á91b32í71k 5687853456703

Pánbíčkáři jsou nebezpeční v jakékoli formě, nemají úctu k životu protože věří na nějaký život 2.0, takový není, smrt je konečná, vystupovat.

+3/0
17.9.2013 13:32

J15a50r72o88s36l42a21v 55N14o46v65á97k 3867674454796

Já bych náboženství ani nevinil. Daleko větší problém je naše arogance.

Za Říma se udávali sousedi, že jsou křesťani, ve středověku jste prásknul souseda, že neni křesťan nebo je čarodějník. Za nacistů jste napráskal sousedy, že jsou komunisti a za komančů jste se jich zbavil obviněním z imperialismu. Dneska v rámci demokracie klidně vybombardujeme jinou zemi do středověku abychom jim přinesli lepší systém. Tohle děláme buď proto, že jsme přesvědčeni, že jedině náš názor je ten správný anebo si bereme jakoukoliv ideologii jako záminku k nějakému obohacení. Děje se to v různých variantách od doby co jsme se naučili myslet.

Pokud se stanem všichni ateisty myslíte, že to přestane? Budem věřit, že jsme daleko lepší ateisti než je náš soused a pokud bude třeba vždycky to na něj vytáhnem.

Nechodim do kostela, ale myslim, že třeba křesťanství je ideální náboženství: říká totiž něco jako žij jak nejslušneji to jde a nech ostatní ať si dělají věci po svém. My jsme to ale dokázali převrátit do formy: buď jsi dobrý křesťan nebo umři. Pak neni vina v náboženství, ale v tom, že jsme arogantní a všeho schopný bestie, alespoň někteří z nás a čim větší moc dostanem, tim víc si myslíme, že máme pravdu a právo ten náš názor aplikovat do praxe:).

+1/−1
17.9.2013 14:35

J85a30r56o16s18l93a66v 20Š23v90á72b24í83k 5737223706103

Neexistuje nic jako ideální náboženství, jděte trochu do historie a zamyslete se kolik životů mají různé církve na svědomí, z hlediska ateisty je těžko pochopitelné že se vraždí lidé kvůli středověkým báchorkám.

+1/0
17.9.2013 14:44

J19a67r15o58s71l20a95v 11N98o79v66á58k 3737564874566

Historie je můj koníček a proto s Váma nemůžu bezvýhradně souhlasit. Sám nemám církev moc rád, protože fungovala na podobných principech jako dnešní pilitické strany a byla stejně prolezlá korupcí. Na druhou stranu byla to jediná organizace, která byla ochotná se postarat o vzdělání a o alespoň trochu důstojný život nemocných a lidí bez majetku.

Ono ani ty jednoduché proklamace o obětech církve nejsou až takové jak se obecně říká.

Nedávno jsem viděl na dvojce skvělý seriál o čarodějnických procesech. V Evropě bylo za celou dobu popraveno 50-60 000 lidí za čarodejnictví (ne milióny jak se říká).Většina procesů nebyla v temném středověku, ale v novověku (17.18. stol) v době objevů a v době, kdy začal vítězit rozum. Drtivá většina z nich ale neumřela kvůli církvi. Na hranici je posílali např. jejich sousedi, třeba jen proto, že jim jejich kráva spásla trávu. Největším problémem byli ale soudci. Majetek usvědčených propadal soudu a to byl kámen úrazu. Úplně nejvíc lidí zemřelo v německých zemích a pozor, tam neměla katolická církev monopol. Dělo se tam přesně to co bylo popsáno v Kladivu na čarodějnice. Soudci (byli světští) si dělali z monsterprocesů s kacíři a čarodějnicemi byznys. Rozebrali tam x případů a např uváděli, že pri procesu s dětmi ve Švýcarsku zasáhla inkvizice z Vatikánu a děti z toho vysekala a anonymně zprostředkovala adopci do italských rodin. Stejně se tam říkalo, že inkvizice popravovala jen výjimečně, v drtivé většině případů uložila pokání. Identicky to proběhlo u nás na Šluknovsku. Soudce šel po majetku a všichni se ho báli, jediný kdo se mu postavil byla církev a dva faráři tuším byli upáleni. Přesto se tyto procesy připisují církvi.

Jen se snažím říct, že věci nejsou tak černobílé.

+1/−1
17.9.2013 15:32

V52á85c48l38a38v 61V21á83v62r75a 5456699951717

jak to vis?

Panbickar je oznaceni koho? Lidí kteří mají zpravidla větší morálku než ateista který nevěří? Národ který je v podstatě ateistický je národem zprzněným. Slušně řečeno.

+1/−1
17.9.2013 14:58

P40e33t94r 97K76u10d39r30n23a 5198608147

Nevite vubec nic o cem mluvite! Berete svoji moralku z Bible? Cetl jste ji v celou?

+2/−2
17.9.2013 15:34

P19e24t98r 61K49u44d84r67n41a 5868738417

Pane Novak, co jste mi dal minus, rad bych vedel co vy vidite na Bibli pozitivniho?

+1/−1
17.9.2013 16:18

J70a57r56o31s95l95a73v 36N15o37v49á43k 3637754784866

Pokud myslíte mne, tak já když nesouhlasím, tak se vyjádřím a nepotřebuju někoho mínusovat. Tyhle články čtou tisíce lidí takže je tu určitá šance, že to byl někdo jiný ;-)

0/0
17.9.2013 18:52

P26e31t72e38r 77N34e52š96v84a11r36a 8118836372397

Útočník byl černoch a přitom ani jedna rasistická poznámka v celé diskusi, jenom reference na náboženství. Zajímavé.

0/0
17.9.2013 12:43

J52a58n 62U36l29r53i18c34h 9269456349984

Aha. Takže žádný ideově motivovaný teroristický útok, nýbrž jen další vyšinutý jedinec. Tentokrát náhodou střílel v armádním objektu, nikoli ve škole. Je s podivem, že ho vojáci nedostali dříve.

+2/0
17.9.2013 12:41

R81a73d65e97k 72H64o96d50a20ň 9246447631463

Vojáci ho nemohli dostat dřív, protože si z té budovy v rámci "bezpečnosti" udělali gun free zónu.

0/0
20.9.2013 9:39

J14o58s45e93f 69D72a51n76í96k 9966838102485

Příšerná země ty USA. Znám lidi, kteří jsou ochotni zaplatit desetitisíce, aby tam je-li na dovolenou. Mě by tam nikdo nedostal i kdyby mi nabízeli milión.

+1/−4
17.9.2013 12:22

J58a43k18u95b 55Š92p52r34i70n32g29e13r 5626452869866

Nebuďte paranoidní. Toto se může stát kdekoliv na světě.

+3/0
17.9.2013 12:24

M28i37c23h98a89l 24M93i71l39l56e71r 9816322839762

odvaznemu stesti preje a nejvic toho uvidi/pozna, po*eroutkove jsou zase nejstastnejsi za domaci peci.

+1/0
17.9.2013 12:29

V80á96c34l15a63v 42V23á67v51r20a 5216439361267

Moji příbuzní z Čech právě odsus z USA odjeli, projeli celou Floridu za ty dva týdny a bylo to tedy jak Maratho uštvaných. Utratili i přes naše výdaje svých 127,000 Kč a líbilo se jim opravdu moc. Pak se vrátili do příšerných Čech a mají o čem vyprávět. Jen tak na ty, co o Americe nevědí nic než....

Příště to bude Grand Canyon s Las Vegas, a příště jen NY, který opravdu stojí za to.

0/−1
17.9.2013 15:02

P90e17t36r 64K89u77d68r69n10a 5588448487

Aby se do toho Las Vegas dostali jeste predtim nez zkrachuje podobne jako Detroit. Jinak prirodu najdete v USA mnohde hezkou.Do Grand Canoynu bych se taky rad podival. Rad jezdim stanovat na floridske statni parky, v nekterych z nich je jeste zachovala puvodni priroda.

0/−1
17.9.2013 15:44

R45u66d98o30l69f 12K86y54n47c15l 3372407323534

Take u tohoto pripadu Barak oznami, ze to klidne mohl byt jeho syn? ;-O

+8/0
17.9.2013 11:50

K15a68r71e88l 77M80a67z55a48n49e44c 7277415153

Ne, posledne mu to barakova vytmavila, kolik ze tech synu vlastne kde muze mit a byl mesic bez vecere.

+1/0
17.9.2013 12:01

M20o96n75i70k25a 96K56y68n30c49l19o56v80á 9773843784

no podobnej mu tedy je ... ;-D

0/0
17.9.2013 15:47

K95a42r46e72l 98V97e21č79e63ř79a 9893275591859

Mě zaujala jedna větička - sebral pistoli zasahujícímu policistovi. Doufám, že si ji pozorně přečtou všichni zastánci ozbrojených školníků, učitelů a ředitelů ve školách, kteří si myslí, že se tím vyřeší hromadné vraždění. Podotýkám, že jsem držitelem ZP a legálním vlastníkem dvou palných zbraní, jen nejsem fanatik, přesvědčený, že když bude mít každý z nás doma kulomet a u pasu Magnum 500, bude svět bezpečnější.

+6/−4
17.9.2013 11:18

T52o69m81á47š 37B18í61l69ý 2175550587

Celé je to od začátku velmi zmatené, počet útočníků, mrtvých, skoro to vypadá, že v USA neumí počítat. Pistoli mohl zasahujícímu policistovi sebrat v době, kdy již byl tento mrtev nebo postřelen. Nevíme, kdo ho zneškodnil, třeba zrovna kdo zbraň měl a věděl jak ji použít. U nás by to byl problém, protože zbraň je povolena k vlastní obraně života, zdraví a majetku a neřeší se pokud byste zneškodnil někoho, kdo přímo neohrožuje vás.

+2/−1
17.9.2013 11:28

J10a51k48u68b 33Š86p76r62i69n48g84e94r 5416172229846

Co do toho motáte fanatismus. Srovnáváte nesrovnatelné - být tam někdo se zbraní, nemuselo zemřít tolik lidí (jak může střelec vědět, kdo z nich tam má zbraň?). Možná by se ten masakr stál jinde - jsou tam ozbrojení lidé a je moc velké riziko tam jít řádit. Když tam nebude mít nikdo zbraň, je to pro útočníka procházka růžového sadu. Ano, když budou mít slušní lidé zbraně (klidně i kulomet), svět bude bezpečnější, to je prostě fakt.

+2/−3
17.9.2013 12:04

K95a17r44e17l 38M19a44z95a49n74e43c 7507765263

Presne tak, neslusni lide budou mit zbrane vzdy, a tim, ze je slusnym lidem vezmete, je pred temi neslusnymi neochranite.

0/0
17.9.2013 12:06

K35a34r89e23l 98V55e71č21e39ř92a 9223645881469

Opravdu nemohu za to, že neumíte číst - byli tam lidé se zbraní a on jim (tomu policistovi) tu zbraň sebral. Přečtěte si to laskavě a pak teprve reagujte, jinak se spíš zesměšňujete.

+1/−2
17.9.2013 12:27

J67a73k49u39b 24Š32p65r62i71n48g30e90r 5166512299586

Sebral jí policistovi, ne někomu ozbrojenému, který už tam dávno byl. Jestli byl polda živý, těžko by mu jí vydal. A zbraň si ten útočník přinesl sebou, nesebral ji prvnímu ozbrojenému člověku. Ta zmínka o sebrané zbraní tam ani nemusí být.

"Opravdu nemohu za to, že neumíte číst" - nápodobně.

+2/0
17.9.2013 12:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.