Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dobrým učitelům přidáme a místa ve školkách najdeme, slibují strany

Volné místo ve školce bude pro každé dítě, kvalitní učitelé dostanou víc peněz a ubude jim byrokracie. Tak to v českém školství bude vypadat, pokud strany splní své předvolební sliby. Rozcházejí se naopak v názoru na maturity. Vyplývá to ze čtvrtečního setkání školských expertů stran i z jejich programů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M59i89r39k42a 18S55v30o83j20t69k27o40v28á 3917208256184

Jinak nechápu, proč chtějí strany prosazovat poplatek za překročení studia, když tento poplatek, je již dávno zaveden na všech VŠ v ČR. Na studium Bc. máte 4 roky a pak platíte každý semestr od 10 - 40 tis.(nižší poplatek mají třeba zrovna na pedagogické fakulte a nejvyšší poplatky mají na lékařské fakultě.) a na studium Mgr./Ing. máte 3 roky zdarma a další si už platíte. A co znám spoustu případů ve svém okolí, je poměrně velké procento studentů kteří platí. U nás na fakultě to je skoro 15% studentů. Ono těch peněž do státního rozpočtu jde hodně, ale bohužel díky neefektivnosti systému se prostě ztrácí jak pára nad hrncem:-(.

0/0
20.9.2013 10:23

V40a13š91e34k 46Ř32í31h56a 2373803598932

Může to být  hodně jednoduché, ale podle mého velice účinné. O čem mluvím? o větší spolupráci tripartity a škol. Pravdou totiž je, že spolupráce škol a firem je až na výjimky na VŠ hodně zoufalá.

0/0
19.9.2013 23:28

J97o91s96e21f 62L60e81b97d68u40š61k23a 4762643523905

Volte mne. Slíbím každému výhru  jacportu ve sportce. ;-D;-D

+2/0
19.9.2013 21:15

F62r62a24n48t43a 72T20i28m61a66n 7230678171850

Jsem vystudovaný učitel pro II. stupeň ZŠ, několik let po státnicích. Nikdo mě ani spoustu spolužáků z fakulty ve škole nechce, opravdu málokdo měl štěstí místo získat. Spíš nás vedení škol odbývá tím, že se ve školství spíš propouští a propouštět bude. Takže už pár roků pracuju v neziskovce... Za komunistů bych to místo ve škole už měl dávno

0/0
19.9.2013 20:12

J80o73s70e89f 21L77e29b28d65u40š38k26a 4482983503775

A nebude to tím, že vystudovaných učitelů je víc než jich školy potřebují? Jsem absolvent ČVUT, do důchodu za pár a pracuji pořád v oboru.

+2/0
19.9.2013 21:17

J56i80ř79í 40V92o73t66o21u59p35a81l 6787599945474

V Řecku, nedávno taky za vlády komunistů,  měli školu v ní tři žáky a 15 učitelů. Jó, zlatí komunisti říkaji zřejmě ti učitelé. Ale do Řecka necoďte, už to tam taky neplatí.

+2/0
19.9.2013 21:27

M24i89r82k59a 86S52v85o52j74t70k44o96v82á 3197268336214

Ono také záleží jakou máte aprobaci. Pokud máte hudební výchova/vývarná výchova. Nebo dějepis a tělocvik, tak o vás zas takový zájem nebude. Učitelů matematiky, fyziky, chemie a jazyků(hlavně AJ/NJ) je zoufale málo. Mám kamarádku, ta má kombinaci dějepis/němčina a když rozeslala životopisy, hnes tři školy nabídly okamžitý nástup. O dějepis moc zájem není, v podstatě učí jen němčinu a v jedné třídě občanku:-).

0/0
20.9.2013 10:18

F76r83a19n41t86a 76T91i17m17a58n 7390858941490

Mám HV-NJ a k tomu NJ ještě mezinárodní jazykový certifikát TELC jako postgraduál. Ale němčináře nikde neshání, spíš pořád angličtina. Je zajímavé, že v 90. letech nás byly v době docházky na ZŠ 2 plné třídy němčinářů a ani ne půl třídy angličtinářů.

0/0
20.9.2013 11:18

F68r69a92n23t36i65š48e63k 34E69l38i14á68š 6587763835116

Jen málokteré ministerstvo pracuje tak mizerně, jako to školské. Těch peněz z EU, které už dokázalo rozfofrovat, aniž by měly jakýkoli vliv na vzdělávání. Počítače jsou považovány málem  za spásu, i když dobří učitelé vědí, jak jsou počítače módní, leč neefektivní pro vzdělávání.

+1/0
19.9.2013 17:49

M43a12r70i12e 74V85a16š36í22č89k52o79v92á 3561653782318

Jak to, že když všechny strany (kupodivu) chtějí totéž, ještě není hotovo? Už se těším, až dám dítě po třech letech do školky a vrátím se do školy pro svých 40 tisíc měsíčně :). Budu pracovat na interaktivní tabuli a každý rok mě vyšlou na placené školení, každé dítě bude mít notebook pro práci v hodině... Nebo, že by zase všichni kecali :))).

+2/0
19.9.2013 17:31

H74e36l88e95n89a 67K71a23v58k48o12v82á 5186433390326

Naslibije se to horem dolem, jen aby se dostali do  Sněmovny a ti co tam zasednou začnou nacházet objektivní příčiny a chyby těch druhých, které budou brzdit  uskutečnění slibů a čas poslancování bude vesele  ubíhat........

+2/0
19.9.2013 16:41

A57n95t83o34n47í92n 82A86l85b23r74e95c82h40t 5239726344472

Bla bla bla dejte mi hlas

+3/0
19.9.2013 16:35

J82a49n93a 15L53a44n98g88o26v47á 2135536140563

Ano. Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají...

+1/0
19.9.2013 16:37

P22e56t45r 59S81v54o82b80o52d12a 7192751914

Muj hlas mate ;) Zatim jste me predstavil jediny uprimny predvolebni program bez lzi a demagogie ;)

+2/0
19.9.2013 16:37

J74a39n27a 34L39a57n70g59o88v38á 2525526480353

R^;-D

0/0
19.9.2013 16:39

J58a76n 45K82o42n18e27c83n36y 1941639899796

Pochopil jsem správně, že ODS už se ani nesnaží tvářit jako pravicová strana?

+7/0
19.9.2013 15:46

J96a90n94a 76L51a33n58g97o22v73á 2945426960323

Mnozí v ODS nemají problém s převlékáním kabátů. Teď se tváří takhle, po volbách to bude zase jiné... Pravice, levice-všechno jedno.

+2/0
19.9.2013 16:38

J46i56ř75í 96V11o98t77o33u18p47a74l 6307609185114

Vždyť je fuk, zda jste u koryta zleva, nebo zprava.

0/0
19.9.2013 21:28

S56y56l59v39a 96Š89p71o28r19k76o42v55á 9756519350264

Tepreve te´d jsem si všimla té šílenosti, navrhované socany: "Posílit vliv tripartity na obsah výuky". Takže nám dělnické odborářské kádry budou říkat, co a jak se mají naše děti učit? To už tu jednou bylo - po r. 48 se na místa ředitelů dostávali vyučení "odborníci" (a to byla ta lepší varianta - někteří nezvládli ani to vyučení) - a ti rozhodovali, co se učit smí a co je "buržoazní pavěda"

+5/−3
19.9.2013 15:44

J35a48r40o80m46í40r 45M27a34s35á82k 3203385916537

sakra byla jste o trochu rychlejší

+2/0
19.9.2013 15:46

E39v93a 30S23e90h28n76a59l11o74v37á 2661301686538

Šporková,Vy teda pamatujete!Po r.48 jste pracovala ;-D....Mluvíte z praxe nebo předáváte politické "školení".

0/−1
19.9.2013 18:03

S11y80l82v30a 48Š80p29o37r64k25o21v41á 9146709160604

Myslíte, že člověk zná jen to, co osobně prožil? Nevím, jak u vás v rodině, ale u nás rodiče dětem vyprávěli, jak se žilo a co se dělo za jejich mládí. Navíc si tyto informace můžete přečíst nejen v literatuře, ale i v dobovém tisku či v dříve tajných a po r. 89 zveřejněných dokumentech. Jeden starý pán - vyučený holič - mi třeba vv80. letech sám vyprávěl, jak se po tříměsíčním "školení" stal ředitelem jedné odborné školy...o soudcím a prokurátorech ani nemluvě

0/0
19.9.2013 18:15

J88a26n32a 12L60a54n37g43o97v57á 2885386150183

Paní Šporková má patent na všechno...

0/−1
19.9.2013 21:47

A73n24n58a 80Č34e12r37m18á52k71o20v66á 1655975796854

Tak nejhezčí bude, když se všechny tyto jeich nápady spojí a provedou -hlavně prosím zrušení té devítky, která je k ničemu a jen ubírá rok života:-P

+2/0
19.9.2013 15:42

P72e87t93r 24M47a49c97h65á91l56e52k 7495316896916

Dokážete domyslet, co všechno se musí změnit, aby tomu tak bylo?

0/0
19.9.2013 15:44

A90n31n56a 51Č96e81r32m46á14k32o80v73á 1595915936884

no není to tak dávno kdy devítka povinná nebyla. Takže stačí oprášit starší osnovy. Já jsem ji například neabsolvovala (90.léta)

+1/0
19.9.2013 15:46

S39y63l22v84a 11Š44p90o69r33k26o91v88á 9766589870854

Tak já ji absolvovala - a rozdíly mezi námi a o pár let mladšími kamarády, kteří už ne, byl na znalostech docela vidět

+2/−1
19.9.2013 15:47

A61n79n28a 44Č19e55r82m13á49k50o88v90á 1665745476734

no tak za mě byla nepovinná a jen se tam opakovalo - tzn. bylo to víceméně pro odpadlíky, kteří se nedostali na školu, nebo se jim na střední ještě nechtělo. O znalostech to vůbec nebylo. Jestli se teď ubralo učiva, aby se to 9 let natáhlo, tak to určitě půjde zase "vtěsnat". Už tak jsem v šoku z toho, jak jsou děti hloupé - viz jednoduché maturity, které tolik žáků neudělalo.

+1/0
19.9.2013 15:51

S96y66l23v84a 19Š15p90o56r39k85o27v79á 9896439680554

Asi jste moc mladá, tak nepamatujete, že "devítka" byla spoustu let let před vámi. A že když se zrušila, tak se naopak učivo ubralo. A naštěstí se rychle zas přišlo na to, že ta byla hloupost a k 9. třídám jsme se navrátili včetně navrácení obsahu osnov

+2/−1
19.9.2013 15:53

A44n94n22a 79Č72e58r79m82á80k18o44v59á 1545105136574

je mi 32, pokud je Vám 60 a jste ve věku mých rodičů, tak nevím - ti neříkali, že bych měla méně učiva. Ve vaší lavici jsem neseděla, tak jako vy jste neseděla v té mojí - tkaže tahle debata je o ničem. Každopádně šlo to bez devítky, tak to bez ní půjde zase (a bez újmy na vzdělání) - nebo si myslíte, že ti lidé co nechodili do devítky, a jsou z nich dneska chirurgové, soudci, vědci, programátoři, architekti,  jsou hloupější než vy?;-D

+2/0
19.9.2013 15:58

P78a27v90l20a 44H12r75a55d88i71l15o32v38a 3127231151804

R^ Devitku zrusit. Takhle maturujou lidi ve dvaceti. To uz byli driv davno 2 roky na VS nebo makali.

+2/0
19.9.2013 16:00

J55a70n62a 66L11a48n86g39o14v10á 2695406110393

Jsem pro. Devítka byla zavedená jako populistická reakce politiků na to, že základkám ubývali žáci... Přesně dle hesla "po nás potopa". Devátá třída je pitomost!!!

+1/0
19.9.2013 16:42

S82y68l11v71a 52Š58p20o41r28k65o90v10á 9536569540774

Opravdu se domníváte, že v 60. letech ubývaly děti? Devítka se zrušila jen na pár let koncem 70. let - a zanedlouho se zase zavedla

0/0
19.9.2013 18:17

J94a39n77a 20L53a41n94g21o26v51á 2325156970753

Devítiletá školní docházka byla zrušená ve školním roce 1982/1983, protože se usoudilo, že devítka je jaksi zbytečná. Pak ji politici zase zavedli r. 1996/1997 z důvodů, které jsem uvedla výše.

0/0
19.9.2013 21:51

S85y57l69v74a 49Š68p11o51r62k32o32v24á 9526959740104

to bylo jenom definitivní "dorušování" těch zbytečků - jinak v roce 1978 už byla nemalá část devítek zrušená - věřte, jsem pamětník, spočítala jsem si to podle mé a sestřiny docházky na ZŠ

0/0
19.9.2013 21:54

S93y39l84v35a 15Š40p61o89r84k50o73v88á 9546109350154

Debata není o ničem - byla jsem právě jedním z těch přelomových ročníků (o něco mladší, než píšete), takže moje jen o pár let mladší kamarádky absolvovaly už jen tříd 8 - takže já jsem skutečně srovnávat mohla. Na rozdíl od Vašich rodičů, kteří si to po 20 či více letechuž nepamatovali, já měla srovnání během několika málo let...No a že všeobecný přehled a vzdělanost  (nejen odborné znalosti) populace klesají (a klesaly i před r. 89) je věc všeobecně známá

0/0
19.9.2013 16:06

P43e52t79r 43S39v77o17b84o76d53a 7762551874

Pokud klesa vseobecny prehled a vzdelanost populace tak bych ten prulomovy lek rozhodne nevidel v rozdilu mezi 8. a 9. rokem na ZS :D

Ten problem bude asi nekde upne jinde ;) Napriklad od praveku kdy clovek zacal pouzivat jednoduche nastroje az po prumyslovou revoluci byl zaznamenan obrovsky narust vseobecneho prehledu a vzdelanosti populace a to v te dobe ZS nebyla povinna vubec.

Ale jen blazen by z toho dovodil ze zrusenim ZS nastane opet doba vzrustu vseobecneho prehledu a vzdelanosti ;)

+2/0
19.9.2013 16:15

S39y88l97v45a 25Š56p91o30r71k70o54v94á 9786899980944

Ano, pokud se budeme srovnávat s pračlověkem, tak naše vzdělanost skutečně stoupá ;-D... Jenže já mluvila o poklesu - u nás  v podstatě od 50. let (i při samých jedničkách jsem toho po absolvování ZŠ věděla ze školy míň, než moji rodiče). No a msutné je, že po r. 89 ten pokles i nadále pokračoval. Takže zkrácením povinné školní docházky by se tenhle trend jen umocnil

0/0
19.9.2013 16:21

P21e95t61r 95S27v79o10b26o41d69a 7262321984

No vidite a pritom od tech 50. let jsem jako lidstvo udelalo tolik prevratnych objevu a posunuli se tolik dopredu ze se o tom nasim babickam za mlada ani nesnilo. Ja bych to tak tragicky proste nevidel. Porad se rodi a vyrusta spousta geniu co maji obrovsky prehled o vecech o jakych nemame my dva ani tuseni a poznani lidstva v nejruznejsich oborech se porad posouva kupredu a rekl bych ze stale rychleji. Nedelal bych prehnane zavery z toho ze prumerny teenager zapadni civilizace je proste linejsi se ucit nez byl jeho deda. Je to proste dano tim ze se dokaze v mornim svete zabezpecit lepe nez jeho deda i mensim vseobecnym vzdelanim. Naopak ma mozna par dovednosti ktere mu v tomhle svete pomohou lepe prezit a jeho deda je nemel protoze je ve svem svete ani nepotreboval.

0/0
19.9.2013 16:36

S58y60l63v16a 12Š54p60o75r52k38o52v43á 9846719800344

jak už jsem psala - odborné znalosti se samozřejmě zvýšily. Ovšem všeobecná vzdělanost, znalost vlastní historie, kultunost lidí apod. neustále klesá. Svědčí o tom i celkový vývoj společnosti - lidé nečtou, a pokud, tak bulvár, člověk než by se snažil, hodí volební lístek straně, co mu nabízí co nejvíc peněz za co nejmíň práce (tzv.sociální jistoty) a z neznalosti historických souvislostí jsou ochotni zvolit si i totalitu. Když řeknete jméno jako Masaryk nebo Čapek, tak půlka lidí neví kdo to byl... a to nemluvím o významěnjších, ale v české populaci méně známých osobnostech

0/0
19.9.2013 16:43

P47e59t86r 18S89v65o56b24o59d70a 7592881804

Ja si taky myslim ze 9 let na zakladce je zbytecne moc. Zakladni skola dnes nic neznamena jako to bylo za Marie Terezie. Ten "zbytecny" rok se muze usetrit na odborne zamereni na stredni skole a nebo treba muze teenager rok cestovat jako oupair a ucit se jazyk. Vsechno bude uzitecnejsi nez 9ty rok na ZS. Chapu ze nejaky zaklad do zivota je dulezity ... ale proc se treba v 15ti letech trapit vecmi jako pocitani molekulove hmotnosti v chemii, nebo vyjmenovavanim obdornych nazvu pro casti zaludku nejakeho zivocicha kdyz uz mam jasno ze chci byt treba programator, nebo architekt. V dnesni dobe je 8 let na ZS az az a vsechno nad tenhle limit co nebudu potrebovat pro svuj obor si dneska stejne najdu behem 3 klinuti mysi ;)

+2/0
19.9.2013 16:02

P14e55t40r 68M30a22c19h90á88l76e44k 7475296676666

Změna RVP a potažmo ŠVP, to by vám učitelé nepoděkovali...

0/0
19.9.2013 15:48

P18e61t41r 18S28v91o92b20o38d24a 7182911134

To by byla teprve pohroma zruseni devitky ... hned by vyletla cisla nezamestnanosti.

Ruzne prodluzovani skolni dochazky, drive vojenska a civilni sluzba, sezonni prace a brigady ... to jsou prece krasne nastroje jak maskovat ze nemame dost prace pro mlade nekvalifikovane lidi ;)

+2/0
19.9.2013 15:49

J48a55n41a 94L70a93n48g82o22v73á 2635586710423

Přesně tak!

0/0
19.9.2013 16:43

S82y52l69v70a 96Š88p15o96r38k51o70v88á 9206459110544

typicky levicový přístup: Počet narozených dětí začíná klesat, takže začnou budouvat školky. A než budou hotové, počet tříletých dětí se sníží natolik, že poloprázdné školky se začnou slučovat a volné budovy  výhodně prodávat kamarádům

+3/0
19.9.2013 15:36

A22n29n15a 52Č42e44r49m75á34k28o83v95á 1875775586564

jste na omylu - počet narozených dětí nyní prudce stoupá - protože je mají silné ročníky.

0/0
19.9.2013 15:41

S44y36l85v54a 47Š94p23o43r58k13o53v10á 9146389470204

Než začnete psát blbosti, navštěvite stránky statistického úřadu nebo si vygůglete články o tom, že třetí rok po sobě klesá počet narozených dětí - např. zde: http://zpravy.idnes.cz/rodi-se-stale-mene-deti-0bq-/domaci.aspx?c=A120802_171858_domaci_abr

+1/0
19.9.2013 15:46

A29n51n38a 65Č89e26r47m12á92k45o78v15á 1185195596914

já nepíšu blbosti - já jen vím, že každý má problém dítě do školky dostat. Sama dítě čekám a i gynekolog mi říkal, že tolik těhotných už dlouho neviděl. Takže se pohybuji v generaci, kdy se buď řeší děti ve věku tří let, které nejdou do školky umístit - protože je jich málo a také budoucích matek, kterých bude poměrně dost.

+1/0
19.9.2013 15:54

S24y40l74v18a 25Š10p74o34r90k18o82v41á 9946759300884

Zkuste trochu přemýšlet: počet narozených dětí stoupal až do r. 2010 (tehdy rodily ty silné ročníky). Od té doby plynule počet narozených dětí klesá ... Takže 3 - 6 letých dětí je te´d hodně a je problém je dostat do školek. Jenže levice slibuje jejich výstavbu do budoucna - samozřejmě to nebude první krok, který v říjnu  udělá, pak povinná výběrová řízení, čekání na dotace EU - takže první z nich budou hotové někdy za dva, spíš ale tři roky. Jenže to už budou mít školkový věk děti, kterých je daleko míň a součansý počet míst ve kšolkám bude zcela stačit. A problém začne být naopak ve školách (už letos se projevil v 1. třídách)...

0/0
19.9.2013 16:00

P45e85t68r 36S30v89o67b27o87d82a 7602111254

Takhle se na to umime koukat vy a nebo ja. Bohuzel prumerny politik nedokaze planovat ani 4 roky do budoucna a prumerny volic si zase nedokaze vybavit ani 4 roky z minulosti.

+1/0
19.9.2013 16:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.