Diskuze

Pozůstalé ze Studénky zlobí dlouhý soud. Protáhne ho i dotazování znalců

Po takřka dvouleté přestávce začala v Novém Jičíně další fáze soudního projednávání vlakové tragédie ve Studénce. V srpnu 2008 při ní zemřelo osm lidí a přes devadesát se jich zranilo. V případu je deset obžalovaných. Vynesení rozsudku je v nedohlednu, což pozůstalým i přeživším značně vadí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vzato normálním rozumem (tedy nikoliv dle právníka) mi přijde, že chyba byla na obou stranách. Jedni měli ten most mít řádně upevněný a zabezpečený, druzí pod ním neměli nechat jezdit vlaky stovkou.

0 0
možnosti

Netuším, jaký význam má podle vás a ostatních rychlost vlaku. Ten most spadl daleko před vlakem. Kdyby jel vlak pomalu a most plácl na něj, tak by to taky bylo špatně, že.

0 0
možnosti
Foto

I39v86a46n 40M80a20r54e86k

16. 9. 2013 21:57

Sunout několikasettunové monstrum přes drážní těleso za plného provozu si opravdu o nehodu koledovalo. Už jsem to tu psal před drahnou dobou že hlavní viník či viníci jsou někde jinde. Při daleko menších pracích na či nad drážním tělesem se vždy uskutečnila buď úplná výluka a nebo omezila rychlost projíždějících vlaků na minimum. Pro mudrlanty všeho ražení>>>pokud vím ochranné pásmo drážního tělesa činí 30m? Jak je možné že na něm pracovala cizí firma a kompetentní orgány (ČD,SŽDC, RBŽD a další drážní složky) to ponechávalo v úplném klidu? Až po nehodě se z kanceláří vyrojili desítky mudrlantů těchto oddělení a okamžitě začali vypouštět mlhu a svalovat vinu na stavební organizaci která sunutí mostní konstrukce prováděla. Ano byla to její chyba že jim konstrukce spadla do kolejiště ale nehoda nemusela mít tak tragické následky kdyby se učinila opatření taková jako se při takových akcích činila vždy ! Sám jsem byl za své kariéry svědkem nehody kdy u Č.Třebové z důvodu sunutí mostní konstrukce za plného provozu ale v pracovním místě sníženou ryhlostí na 30km/hod byla těžce poškozena lokomotiva ř.753 (Přišla o celou střešní část) díky tomu že betonový nosník byl přes trať sunut v jízdním profilu právě projíždějícího os.vlaku.Ale díky snížené rychlosti došlo jen k poškození lokomotivy a nic víc.

 No a nakonec, nechť si "odborníci" nehodu tehdy vyšetřující utvořili své závěry ale vlaky tehdy kolem pracovního místa projíždějící plnou rychlostí mohly chvěním komplikovat práci na inkriminovaném místě a tuto činnost stěžovat zvlášt když šlo o tak riskantní manévr kterým bylo sunutí statunové konstrukce přes kolejiště !  R^

1 0
možnosti
Foto

R^ naprostý souhlas. Ta železniční trať měla být na nezbytnou dobu uzavřena. Sunutí mostní konstrukce není žádná prdel. !!

0 0
možnosti

Jinak vidím, že u nás spousta lidí žije stále v 50. letech minulého století. V demokracii vždy platilo, platí a platit bude, že v případě sebemenší pochybnosti o vině, rozhoduje soud ve prospěch obviněného

0 0
možnosti

kdy už někdo pochopí, že soudci, žalobci a podnikatelé sedí u jednoho stolu v nejdražší restauraci ve městě.;-O

2 0
možnosti

Nevím proč jsou do toho zatahováni zaměstnanci realizujících firem. Hlavním viníkem je buď investor, pokud nepožadoval výluku (případně snížení rychlosti), nebo zástupce ČD, pokud odmítl žádost akceptovat.

1 4
možnosti

No .. oni ty realizující firmy si tam z norem a předpisů taky dělaly... dobrý den .)

4 0
možnosti

V67a23š32e45k 60Ř42í61h34a

16. 9. 2013 16:27

OK Pokud má stát nest vinu za špatně provedenou práci firem. Pak bych státu doporučil aby začal zatraceně podle vzdělání daného jednatele nebo majitele selektovat zda onomu člověku dovolí podnikat v daném odvětví. Je nehorázné, kdo všechno si může otevřít stavební společnost aniž by měl páru o tom co dělá a pokud tedy ani nesene zodpovědnost za svoje činny, nedá se v našem stáě mluvit o podnikání v pravém slova smyslu, ale spíše o amaterské okrádání zákazníků.

4 0
možnosti

Tohle s tím nemá co dělat - za jednotlivé projekty nenese odpovědnost majitel firmy,ale vedoucí projektu.

Po majiteli taxislužby také nechcete,aby předváděl jak umí řídit - odpovědnost je na těch,kteří tu kterou činnost konkrétně vykonávají.

1 1
možnosti

Do konečného rozsudku to tipuji tak ještě 4-6 let.

2 0
možnosti

bylo by zajímavé zjistit, kolik agend v mezidobí, během těch skoro dvou let, vyřešil zmiňovaný soudce, nebo jen obesílal znalce...

to neštěstí byla tragédie lidská, ale tohle je tragédie byrokratická

2 1
možnosti

A jak má soudce rozhodnout,když nemá jednoznačné posudky?

1 0
možnosti

Aha, mám v tom jasno. Takže na vině je stát, že tam vlaky nejezdily 20 km/h, protože stát mohl předpokládat, že daná společnost jsou šlendriáni a mohli tedy předpokládat, že se stavba zhroutí. Pěkný.

2 0
možnosti

Ano,stát to měl předpokládat - každá stavba se může zhroutit(eroze,vady materiálu,atd.).

0 1
možnosti

J20i58ř12í 93N41o68s13e53k

16. 9. 2013 16:06

Ať žije naše tržní justiceRv

2 0
možnosti

a na tohle moudro jsi přišel jak?

0 1
možnosti