Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Exšéfka Nových médií Kvapilová v ČT definitivně končí, dostala výpověď

Česká televize propustila bývalou vedoucí Nových médií Pavlínu Kvapilovou kvůli nadbytečnosti. ČT opustí na konci listopadu. Serveru iDNES.cz to řekla sama Kvapilová, která otevřeně kritizovala vedení televize za přeřazení moderátorky Daniely Drtinové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J35a45n 85N39e47t51o80p59i12l 9323231794640

Pamatuji si na heslo "Nova ku.ví fotbal". Nevím, jestli shodou okolností nebyl jejím ředitelem dokonce zrovna Dvořák. Ale bezohledu na to by se toto heslo dnes dalo parafrázovat způsobem "Dvořák ku.ví ČT".

0/0
14.9.2013 11:51

T29e53r81e83z45a 14H10a52j67k65o75v21a 5337332604580

Velka skoda. Hydepark byl nejlepsi co CT nabizela a to i s pani Kvapilovou,

0/0
11.9.2013 18:14

J33a31n 88M22a97c77u77r90a 4956863802157

Kdo ví, proč vlastně tak náhle odešla Jolana. Asi už ho taky měla plné zuby. Začíná se z toho stávat televize modelek a kuňk.

+3/0
11.9.2013 15:42

J39o71s72e69f 83K65r58y44š67p51í29n 7486962435739

Tak už se zase pro názor vyhazuje z práce...co mi to jenom připomíná..

+3/0
11.9.2013 15:08

J86i62ř18í 58M39a82n81d33á41t 4277912820236

Mě v aféře ohledně Drtinové napadá ještě jedno vysvětlení: Když ve 20 letech nastupovala do ČT,  nahradila nějaké čtyřicátníky. No a teď se dostala do stejné fáze jako oni před těmi 20 lety. A zcela pochopitelně se propuštění brání za každou cenu. A využila nenávisti novinářů vůči Rusnokově vládě a začala tvrdit, že to bylo kvůli rozhovoru s ministrem kultury. A když se pak našel někdo, kdo měl být také propuštěn, začal se jí zastávat, aby byl de facto nevyhoditelný.

+1/0
11.9.2013 18:19

L24u20c21i75e 30B43l92a33n97i34c90k84á 2355263839451

...myslím, že je nejvyšší čas poslat bolševika - nebolševika Dvořáka tam, odkud přišel - do bulvárních médií !! ...už toho napáchal dost - zcela zprznil zpravodajské relace, kde moderátorky pobíhají po studiu, velkém jako stodola,  jak slepice probuzené z narkózy a ty ambicióznější (Savarová) pečlivě předvádějí postoj modelky !! ...bohužel nejhorší je, že Události zcela ztratily na přehlednosti - prostě od každého trochu, ale nic pořádně ....Rv

+2/0
11.9.2013 14:55

J68a80n 62P68i94v95a66r63n69í88k 1318253573611

ČT má zaručeny bezpracné královské příjmy z tzv. koncesionářských poplatků.  Z nich si lze bezproblémově ukrojit libovolně velký krajíc pro potřeby vyvolených. V ČT vládnou různé klany, které mezi sebou vzájemně bojují a nikoho nezvaného mezi sebe nepustí. Z tohoto důvodu jsou boje o koryto uvnitř ČT zajímavé jen pro bulvár. Kádrově-personální změny na všech významných i méněvýznamných postech v ČT nemohou mít vliv na ekonomiku ČT, (ne)koukatelné programy a (ne)objektivní zpravodajství. Na prvním místě jsou vždy klany.

0/−1
11.9.2013 14:41

A57l18e45n25a 50R44u53s94o56v21á 2176568129269

Zaměstnanci ČT jsou nadlidi?V jiných firmách dostane zaměstnanec výpověď a někde jde i bez odstupnýho.

+1/−2
11.9.2013 14:20

J49a77n 75D23v86o37ř73á62k 9313933903975

Tak zřejmě očekáváme od firem, nejen od státních, že budou dodržovat Zákony ČR, ne? A otevřená nespokojenost zaměstnance není výpovědní důvod, paní Rusová. To, předpokládám, víte sama.

Vše ostatní, co jsem psal o narušených vztazích a slabošství takovéto reakce, platí a nemá cenu to opakovat.

+2/0
11.9.2013 14:34

L62u58c27i21a97n 77P81a62p79a94z38i24a19n 5374437511405

Dostane odstupné, může být spokojena. Jiní takové štěstí nemají.

+3/0
11.9.2013 14:11

K84a91r80e18l 39N89e16č66a37s 5333589980980

Kvapilová byla velmi  moderní žurnalistka,která příliš nedovolila zpovídaným odskočit do kolovrátkovým opakovaček nacvičených výronů.Mimochodem velkými mistry těchto  expektorací byli zejména Gazdík nebo Kuba z politiků.No,zřejmě televizi vyhovuje více naprosto sterilní a  nyní už novinářsky vykastrovaný Moravec,nebo  knížecí suita Takáč- Veselovský. V těchto dvou jde ale o zdatné profesionály.Na TV. zprávy se dívám max.1-2 krát týdně a  když chci vědět něco nového,sleduji zpravodajství ORF.

+2/0
11.9.2013 14:05

P90e34t26r 71P62á89l24k60a 6823926470732

jak se třeba u Veselovského projevuje, že je členem té knížecí suity?

0/0
11.9.2013 14:10

K16a29r43e71l 25N37e63č73a13s 5593289300730

Přihlásil se k tomu v rozhovoru pro magazín Mf nebo LN  hned po prezidentských volbách. Ale  je to velmi bystrý a schopný novinář,který dovede být správně nepříjemný.

0/0
11.9.2013 16:08

H60e19l98e88n80a 76K40a25v89k68o68v42á 5476113580116

je potřeba nově oživit staré praktiky, pokud se vedení televize chce  být loyální  k   současnosti.......!!

0/0
11.9.2013 13:59

K20a55r43e51l 98K69o83l94a48j71í13k 9521207528904

......vždyť toto je v každé firmě - nelíbí se ti? Nedržíš ústa a krok? Tak mazej! Promiňte, ale pokud by mi nějaký smeták mluvil do podnikání tak taky letí - ne proto, že je drzý, ale tímto mu dám šanci si rozjet svoji firmu ;-)

+2/−2
11.9.2013 14:12

Š34á79r16k62a 31S83t23a37ň14k52o30v57á 9273335269809

A odkdy je ředitel ČT podnikatel?;-D

+1/−1
11.9.2013 14:45

J85o63s14e29f 63K78r57y69š17p98í56n 7976552965349

toto není jen tak nějaká firma,nýbrž média veřejné služby-ještě k tomu za peníze daňových oplatníků.pokud je někdo vyhozen z práce pod smyšleným důvodem,a ještě se mu lže,že to bylo projednáno s odbory,ta je to nová totalita.Jistě může nadřízený propustit podřízeného,ale měl by to pravdivě zdůvodnitX

+2/0
11.9.2013 15:15

M62i67l83e55n14a 43V57a37r53a91d32i27n69k23o15v79á 9750845928549

jestliže působí jako manažerka v jakékoliv firmě, má své výhrady vůči personální politice té firmy řešit někde na interní poradě a ne je vytrubovat světa. Proto si myslím, že ji Dvořák vyrazil plným právem, a to bez ohledu na její profesionální kvality či nekvality.

+4/−4
11.9.2013 13:46

J82o12s53e43f 35D33r19á37s68a26l 2384815981

jo, oni si prostě zaměstnanci ČT myslí, že jsou nepostižitelná elita, pro kterou neplatí běžná pravidla

+4/−1
11.9.2013 13:51

J18i71n29d73ř41i92c62h 25B50e98l49l87i93n63g 9247345956134

Běžná pravidla jsou, že zaměstnavatel zaměstnanci přiděluje práci podle pracovní smlouvy., nebo mu nabídne jinou. Výpověď předem projedná s odborovou organizací.

0/0
11.9.2013 16:19

J64a29n 72D25v34o97ř67á26k 9323443493645

Myslím si, že moc rychle soudíte, paní Mileno. Ono to může být tak, že se paní Kvapilová snažila řešit věci interně a vedení prostě nenaslouchalo, tak paní Kvapilová usoudila, že otevřená forma může být efektivnější. Pohybuji se v této oblasti několik let a vím, že zaměstnanci nesahají k otevřené formě k jako první. Neříkám, že to tak bylo. Ale mohlo. Proto bych tak urychleně nesoudil.

Navíc, pokud vedení propouští za to, že si zaměstnanec veřejně stěžuje, ukazuje to na slabost managementu. Vedení firmy je na svých postech mj. i proto, aby předcházelo skutečnostem, že si zaměstnanci budou chtít veřejně stěžovat. Nastavením firemní politiky, apod.

+3/−1
11.9.2013 13:53

M33i28l90e33n17a 97V64a79r36a95d98i90n67k77o56v40á 9700145458229

Pokud jí vedení nenaslouchalo a dělalo to dle ní špatně,  tak měla ona sama nejprve dát výpověď a teprve pak bojovat proti firmě. Jako zaměstnanec má být ke své firmě loajální, jako manažer pak dvojnásob. A ne ji veřejně pomlouvat. Myslím, že  šéf každé firmy by takového zaměstnance, který firmu veřejně ostouzí, vyrazil na ten šup.

Krom toho nechápu, proč se zastávala zrovna Drtinové. Nejspíš jen z kamarádšoftu, protože Drtinovou měli vyhodit už dávno pro neschopnost.

+4/−2
11.9.2013 13:59

J44a27n 70D64v76o73ř32á64k 9493223123385

Víte, já tuším, že v tuto chvíli píšete z nějaké kanceláře, kde sedíte na relativně bezpečné manažerské pozici. Potud všechno v pořádku. Dovolil bych si ale vyjádřit názor, že výpovědí, v tomto případě dohodou, zaměstnanec nic nevyřeší. A už vůbec ne, pokud nesouhlasí s např. personální politikou firmy. Ano, uznávám, že je mnohem efektivnější řešit spory interně a ano, uznávám, že pokud zaměstnanec sáhne k tomu, že vynese prádlo ven, obvykle to naruší vztahy natolik, že i v případě urovnání sporu nejsou strany schopny spolu dále spolupracovat.

Nicméně znovu opakuji, že postup zvolený vedením ČT ukazuje na slabošství a znovu opakuji to, že management, který kvalitně odvádí svoji práci nemusí mít strach z toho, že mu zaměstnanci budou nosit spory ven. To proto, že budou vědět, že jsou ve firmě účinné nástroje, které mohou používat - ať přímý kontakt s vedením nebo něco podobného. Budou vědět, že v případě, že upozorní na nedostatky, nebudou "trestáni" a obecně bude mezi zaměstnanci a zaměstnavatelem panovat důvěra. A věřím, že se shodneme aspoň na tom, že důvěra je ve firmě důležitá. A já mám právě pocit, že pan Dvořák v ČT pocit důvěry nešíří...

0/−1
11.9.2013 14:08

M17i51l43e68n61a 96V64a33r65a28d55i34n58k68o78v22á 9630495558669

Nesedím na manažerské pozici a osobní narážky si nechte od cesty.

Samozřejmě, že zaměstnanec za kritiku (interní!!!!)   nejenže nemá být trestán, ale naopak má být povzbuzován k tomu, aby se kritická slova nebál vyslovit, protože tou kritikou může přispět k lepšímu fungování firmy. To ale neznamená, že každý kritický hlas bude automaticky vedením i vyslyšen. Čili na druhé straně zaměstnanec, pokud jeho kritika vyslyšena není, má dvě možnosti: buď se smířit s tím, že ve firmě zkrátka všechno nebude podle něho,  a dál zůstat loajálním zaměstnancem, nebo z firmy odejít. Ale třetí cesta, tedy zvát si na pomoc proti vedení své firmy nějaké externí spojence,  je prostě nemyslitelná a ničím neomluvitelná. Takový zaměstnanec prostě poletí plným právem.

+2/−1
11.9.2013 14:38

J66a75n 42D68v77o77ř30á78k 9893223463665

S většinou Vašeho příspěvky bez výhrad souhlasím. Jediné, s čím se souhlasit nedá je, že poletí plým právem. Nepoletí, paní Mileno. Doporučuji si nastudovat příslušnou legislativu, zejména pak PRÁVA a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů. Nenajdete to sice v jednom paragrafu, ale dohledat se to dá.

Jinak co se týče zbytku Vašeho příspěvku, vracíme se k tomu, co jsem psal na záčatku. Když jsem vyzýval, abyste tak rychle nesoudila. Víte, že se paní Kvapilová snažila vyřešit svůj problém nejdřív interně nebo to nevíte? Předpokládám, že jako já, to nevíte. Proto tudíž ani nemůžete vědět, že to je v rovině toho, že ji vedení vyslyšelo, problém s ní rozebralo, ale nevyhovělo jí, že? Já souhlasím s tím, že zaměstnanec si musí být vědom, že ne každý jeho podnět bude zohledněn. S tím nemám problém.

Je to vlastně celé o tom, že neznáme pozadí, a proto bychom se měli zdržet soudů typu, že vyletěla právem...

0/0
11.9.2013 14:52

L44i12b35o44r 21N38e84v46r55k76l42a 7322631319194

Vazena pani Varadinkova, dost si pletete soukromou firmu a verejnopravni firmu. Do soukrome firmy si muzete nasadit koho se vam zamane a dat takova pravidla, ktera se vam hodi. Na druhe strane VEREJNOPRAVNI spolecnost, ktera je obsazovana politiky, se musi dodrzovat mnohem vice obecnych pristupu. Pani Kvapilova nejen byla vzdy na strane televize a divaku, ale nikdy k jeji praci nebyly zadne pripominky ze strany vedeni. Jestlize je obsazovani vedeni CT veci verejnou, tak stejne tak je pristup tohoto vedeni k personalni politice veci verejnou. Nezapomente, ze kdo ovlada CT ovlada z velke casti i informovanost verejnosti a nasledne i to, kdo bude zvolen do vedeni naseho statu. Proto nemate pravdu a naopak se hrozim toho, ze nekdo bude timto zpusobem ovladat deni na obrazovce, kterou si vy i ja platime ze svych dani.

+1/−1
11.9.2013 14:26

M20i16l56e32n80a 43V34a17r38a61d31i32n93k62o62v96á 9300165268499

Nic jako "veřejnoprávní firma" neexistuje. ČT je přece dávno zprivatizovaná (ukradená) jejími zaměstnanci. Podle toho to taky vypadá,. Chovají se tam, jako by jím to patřilo. Ale nepatří. Zástupcem koncesionářů nejsou zaměstnanci, ale právě její ředitel (kterého vybrala Rada České televize).

Samozřejmě by bylo lepší, kdyby byla zprivatizována řádně a pak by nebylo co řešit.

0/0
11.9.2013 14:44

L21i22b11o78r 40N84e34v56r56k68l84a 7462961439954

Nemate pravdu a svedci to o vasi absolutni neznalosti veci. Pouze o vecech spekulujete. Tato diskuze s vami nema vyznam.

+1/0
11.9.2013 15:51

P70e60t59r 25V44o49k48á72č 1474892325674

Skupin PPF - První Privatizační Fond při svých obchodech si dosadila

pana Dvořáka na funkci ředitele NOVY. Když ho po asi 9ti letech NOVA

hned po ránu vyhodila, bez udání důvodu /asi jí to již přestalo Bavit/

Tak ho obratem skupina PPF dosadila na místo ředitele ČT a to předsavování

10ti uchzečů na ČT-24 byla pouhá šaškárna pro nás platící diváky.

 Důkaz - již 10 dní před volbou se na Internetu objevovalo jméno Dvořáka jako nového ředitele ČT. Skupina PPF disponuje takovým kapitálem, že by si mohla koupit celé Česko i stou bývalou prolhanou vládou. " Dřu jako kůň ale mám pouze 12.000,- čistého." A né jako NAGY 160.000,-Kč měsíčně. To máme zato cinkání a hlavně: "Nebudeme jako oni". V současné době se to vrací i s úroky.

0/0
11.9.2013 14:41

K96a43r63e41l 53N33e45č84a62s 5593869460440

Také Vám nedochází,že zde není firma ale veřejnoprávní služba? Pro všechny občany. Ale asi se Vám to takhle libí.

+1/0
11.9.2013 16:11

P46a89v21e67l 11K70y16n58č22i23l 4330824256922

Zdravím, pan Dvořák nesnese jiný názor. Jak tohle se mohlo stát ředitelem ČT to prostě nepochopím. Z Novy ho vyhodili a tak si řekl, že ČT je dobrá. Nová koncepce je podle mě úplně pitomá. Moderátoři tam pobíhají po pódiu jako splašení, že to nestačím sledovat, potom pobíhají zase venku, to je úplně na hlavu, zprávy, co tam přeblekotají si přečtu přes den v novinách a na internetu a schopné lidi pošlou dělat nějaký jejich vlastní pořad. No k smíchu. Nemohu se na to ČT už dívat. Jedině snad tak Hyde Park, ale jinak je to fakt hrůza.

To pomíjím ostatní programovou skladbu, která je děsná. Vždyť kromě toho Hyde Parku  se není na co dívat. A ta nová Sanitka, tak ta se fakt dost nepovedla.

+2/0
11.9.2013 13:45

J80a24n 78D46v47o86ř61á87k 9703923193975

Jestli se vracíte k paní Drtinové, tak já osobně jsem rád, že byla z pořadu stažena. Na její díly jsem se vůbec nedíval. Myslím si, že měla příliš agresivní styl. Místo asertivního. A taky z ní byla patrná zaujatost vůči některým hostům.

S čím také nesouhlasím, je styl, jakým to bylo provedeno a hlavně načasování a údajné politické pozadí.

+2/0
11.9.2013 13:48

J98a61n 96D15v59o91ř58á53k 9373893353595

Koukám, že v České televizi doslova bují demokracie ;-D Jsem zvědavý, co na to odbory a právníci, protože tohle evidentně smrdí.

+2/0
11.9.2013 13:44

L23u17b17o74š 26D29o84l93e15ž45a83l 4965904653774

Soudruh ředitel má jistě pravdu....jako soudruh president na škole v Pardubicích.....to abychom vzali kríče a šli si zase zatřást.....RvRvRv

0/0
11.9.2013 13:32

L48u44b83o92š 15D17o18l21e61ž30a31l 4865734693184

pardon klíče...

0/0
11.9.2013 13:33

T85o16m97á59š 61K53o80p25e13c73k11ý 2536307608277

Nevím jakou práci odvedla v nových médiích, ale jsem rád, že je pryč. Pamatuji se na její moderování Hyde Parku: http://youtu.be/PXsgxJecTlA?t=1m14s

Jak byla zaujatá... Tohle není hodnotová neutralita, jakou by měl mít moderátor veřejnoprávního média.

+2/−1
11.9.2013 13:31

L22i21b53o84r 49N42e74v69r13k72l49a 7462971879194

Nevite nahodou kdo se o porad Hyde Park obrovskou mirou zaslouzil? Mozna se budete divit, ale prave pani Kvapilova. Proto ho taky zpocatku i moderovala. Byly to uplne pocatky a nikdo netusil, jestli ten porad vydrzi. To, ze je tam kde je, je ve velke mire diky ni. Myslim, ze takoveto lidi by BBC ci CNN jen tak nepustila.

+1/0
11.9.2013 14:33

M30i34l41a61n 64P68o92k27o63r33a 6279832664802

nojo, mít jiný názor než soudruh ředitel se neodpouští ... Jen tak pro sebe se občas ptám, co se vlastně od listopadu 89 změnilo? S komoušů jsou největší podnikatelé, kteří buďto lobují v parlamentu za svůj prospěch, nebo nám rovnou vládnou převlečeni za největší demokraty. Jediné co zatím opravdu svobodně můžeme, je cestovat. Není to trochu málo?

+3/0
11.9.2013 13:26

J93i63ř33í 70H29o54l61í82k 7106298709868

Takže prostě bordel a prospěchářství i v televizi, kterou si platíme. Začínám si zvykat

+2/0
11.9.2013 13:08

K27a87r38e36l 21H28a59n44o79u83s88e95k 2426427540407

Pišme Radě ČT, chtějme odvolání pana ředitele Mattoni (už jsem ji přestal pít, dobře jim tak)....

+2/0
11.9.2013 13:00

H59e31l26e70n55a 24M51í88č48k26o37v11á 1917426958142

ředitel "popelníček "  se vybarvil--;-D

+3/−2
11.9.2013 12:58

K50a45r18e58l 46H79a44n31o50u33s35e63k 2136127540587

na Janečka stále nemá, ten by aktuálnímu politikovi do postýlky i sebe strčil....

+3/0
11.9.2013 13:00

H47e41l21e80n53a 58M25í94č95k40o17v77á 1247356318462

;-D

0/0
11.9.2013 13:06

J19a60r21d91a 31H14o95f27m24a25n95n 4240135564

koukám že si budeme zvykat na ,,staré,, časy - studenti nesmí dávat otázky jak chtějí, novinářka je odvolána protože ministr neumí odpovědět na dotazy ........... jo jo   kdypak to skončí ?

+12/−1
11.9.2013 12:51

J37a45n 82K51l75i46m98a 7720423670932

Ještě tady chybí věta "to by se za komunistů nestalo" :)

+2/0
11.9.2013 12:44

J32a25r42d35a 69H39o40f14m58a16n83n 4400435134

no nestalo - tam by taková novinářka nedostala ani šanci ;-D

+3/0
11.9.2013 12:52

S32l37a63v53o18m75í72r 29Š58t40ě43p44á55n 1418984312754

kdy bude na řadě Komers a Voldánová?

0/0
11.9.2013 12:42

J35a50n 62F89r98o46l20í39k 6846620215804

Paní Pavlínu Kvapilovou jsem měl na ČT 24 rád a když odešla do vedení redakce docela mě to mrzelo, zvláště co zkrachovalo bezkonkurenčně nejlepší ekonomické zpravodajství Z1. Rozhodně vedla rozhovory lépe než Drtinová.

+6/0
11.9.2013 12:39

M29i72l91a74n 75J12u27r49á41ň 3983325472897

Budou nám v obýváku chybět ty její přednosti;-D

0/−1
11.9.2013 12:34

A25n21t59o44n87í77n 24K59o69l72á10ř 7578505207562

Tak to vypadá, že Kvapilová měla pravdu. Kdyby neměla pravdu, tak by jí snad Dvořák byl schopen dokázat, že se mýlila, takto se úchýlil jen k výpovědi, protože nesnesl kritiku.

Obklopit se patolízalama, kteří šéfovi vše tupě odkývou je cesta k zániku.

+11/−1
11.9.2013 12:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.