Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kata z Osvětimi Rudolfa Hösse usvědčil při zatýkání snubní prsten

Stál u zrodu největší mašinerie na smrt v moderních dějinách. Rudolf Höss vybudoval vyhlazovací tábor v Osvětimi. Po válce svou temnou minulost skrýval a vystupoval pod falešnou identitou. Teprve nyní, téměř sedmdesát let poté, vyšly najevo okolnosti dopadení muže, pro něhož byla smrt řemeslem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P98a28t89r35i34k 76Š62e16b67e26s30t92a 4813962246495

Koukám, že tady je pěkná řádka lidí, kteří jsou potencionálně stejné bestie, jako byl ten Höss... neštítili by se ničeho, ani mučení, vražd...

... výroky typu "byl to syn vraha, proto účel světí prostředky"... "byl to národ, který počal válku" atd. jsou jednoznačným projevem stejné zvrhlosti, kdy k faktickému projevu záliby v sadistické krutosti jim chybí právě nějaký spouštěč typu vznik války...

.

ta zvrhlost mi připomíná jeden francouzský černý vtip, kdy pařížský prefekt vypíše konkurz na kata. Přihlásí se padesát lidí, jednoho vyberou a 49 jich zůstane dál na svobodě...

+1/0
11.9.2013 22:30

M12a63r65e93k 19Z93e94l58e17n36y 1876876478533

zrejme jste se v tom poznal, kdyz mate takovou potrebu ochranovat masove vrahy... proste vam nesedi, ze by vas stihali

+1/0
12.9.2013 3:12

F25i93l11i70p 67G43a16l57a27š 2447107244858

Hmm...odsuzoat celý národ za skutky jedinců, soudit celé rodiny za skutky jedinců, to je panečku hrdinství a spravedlnost..Nechrání a neobhajuje vrahy, ale mluví o tom, že je jednoduché hodit všechny do jednoho pytle. Osobně s ním plně souhlasím. Představte si, že by Vás někdo postavil před popravčí četu zato, že Váš dědeček někoho zabil..jaké by to asi bylo?

0/0
12.9.2013 11:12

M76a41r23e89k 26Z70e50l37e12n26y 1176766158323

kde jste proboha tohle vsechno vycetl v mem prispevku?

+1/0
12.9.2013 14:22

K41a28r96o88l73í68n23a 11P36o91s21p39í80c43h54a45l31o93v94á 6186271269926

Alespoň na některé nacistické mrchy dolehly ony pomyslné mlýny. Škoda jen, že spousta z nich svému trestu unikla.

+1/−1
11.9.2013 18:41

K46a70r27e95l 26N22e76č92a92s 5623209740390

To,co zde někteří lidé píší zní jako omluva těchto hrůz. Zní to,jako omluva těchto činů. V případě pana Iskry to zní dokonce jako surový rasistický hnůj.

+2/−2
11.9.2013 15:25

J29a54n 35K55r71a75u15s 4309786868894

Tak zaveď cenzuru, soudruhu.

+1/−1
11.9.2013 17:56

K17a82r66e94l 23N81e96č15a24s 5343609270560

Proč zrovna cenzuru. Vy píšete ty sračky a já píšu,že to sračky jsou. Kdyby se lidi jako diskutér Iskra  nebáli večer jít do lesa,možná by je vzali v Maďarsku do  Jobbiku.

+1/−1
11.9.2013 19:38

P71e96t87r 58Š98a27f75r69á67n 9246251759

a kde jsou velitelé sovětských koncentráků..?!

+5/0
11.9.2013 15:12

J67o48s45e51f 21T71r67n83k36a 1881428554800

v důchodu?

+1/0
11.9.2013 15:12

J78a20n 65Z15a59p14l68e37t78a83l 3748879555316

Vítězové se nesoudí. Soudí se poražení. Velitelé sovětských gulagů nosí na svých hrudích metál.

+2/0
11.9.2013 15:16

J60o20s29e48f 67T50r29n55k42a 1601628134610

On prostě nebyl kdo by je soudil a odsoudil. Stejně jako tady trvalo x let dostat před tribunál třeba Vaše ...

0/0
11.9.2013 15:20

M91a42r30e81k 63K42o76l29e16b20a 9645185203552

Takže prostě budeme soudit jen ty, které můžeme, včetně stařečků nad hrobem Rv

+1/−1
11.9.2013 19:37

J48o88s64e70f 63T64r50n17k73a 1171498734150

vrahy .... budeme soudit vrahy ...

0/0
12.9.2013 9:33

M61a33r77e14k 51K56o51l76e93b57a 9115205543772

Spíše ty, které vrazi označili za vrahy.

0/0
12.9.2013 21:09

J11i53r98i 63C40e57e 5935791662778

Docela dost těch velitelů dokázal zrecyklovat Stalin sám. Třeba z původního velení Čeky nezůstal na živu nikdo.

+1/0
11.9.2013 16:33

J88o98s47e21f 84T68r22n42k88a 1371258944380

Mohu ještě doporučit knihu Můj táta, velitel Osvětimi Autor: Cherish, Barbara U.

Příběh autorčina otce, velitele koncentračních táborů Osvětim a Majdanek 

Jedinečný náhled do soukolí mašinérie NSDAP a třetí říše. Stal se velitelem Osvětimi v r 1943 a byl asi nejlidštějším ze všech velitelů ... (mj byl i praktikující křesťan což mezi SS byla vyjímka ...) I tak byl v r 1948 po zásluze popraven.

+1/−2
11.9.2013 14:00

K15a23r61e67l 78N53e40č62a60s 5183869480620

Lidský velitel v roce 1943 v koncentračním táboře? V této době jely genocidní programy  na plný plyn. Lidský velitel koncentračního tábora.........vždyˇto celé bylo postaveno na nelidskosti.

+1/−1
11.9.2013 19:51

J73o52s18e26f 20T80r66n98k25a 1511198404900

je to zajímavá kniha ... doporučuji ... např. tenhle chlápek byl proti mučení věznů, zvyšoval příděli potravin atd a pak byl z pozice odsunut. dostal se tam za trest, kvůli nelegálnímu milenckému vztahu se svou sekretářkou, která se stýkala se židy ...

0/0
12.9.2013 9:34

J35o45s67e30f 27T62r16n25k93a 1501788894240

Robert Merle - Smrt je mým řemeslem. Fantastická kniha... Další je výborná věc americké autorky H. Arendtové - Eichmann v Jeruzalémě aneb zpráva o banalitě zla ...

+1/−1
11.9.2013 13:48

T35o36m24á37š 90P59r72o32c93h69á33z72k26a 6432388389894

Byl to klasický produkt nesvobodné společnosti - poslouchat rozkazy bez jakéhokoliv přemýšlení a ještě potom necítil vinu, protože přece udělal vše tak, jak ho vychovala totalitní společnost. No a ti Britové - hmm, pěkní osvoboditelé. Když mučí jeho mladého syna tak, aby to slyšela matka.

+2/−4
11.9.2013 10:30

P70e52t37r 87I28s94k94r40a 7891337423476

Tak to buďte rád, že se nedostal do rukou rusů, to teprve byly ovádi. A pokud to byl příslušník národa, kterého tam zemřely miliony, nemyslím etnika, ale národa, tak lze jistou osobní brutalitu pochopit. Kdo z nás by se udržel?

Jestli byl někdo opravdu "pěkný osvoboditel" tak rusové, to byla sebranka, nad kterou nebylo a nebude. Spousta lidí tehdy říkalo a slyším od nich do dnes, že to si Němec v životě nedovolil co rus při "osvobozování"

+4/0
11.9.2013 12:55

F79i11l39i35p 94G54a39l84a86š 2607587664688

No...s tím Němcem a nedovolením si bych byl trochu opatrnější, protože to co předváděli příslušníci SS (tedy Němci) v Rusku taky nebylo zrovna společensky přijatelné..

0/0
12.9.2013 11:18

P40e74t44r 56I11s29k76r85a 7141787353626

V tomto případě je řeč o řadových vojácích Wehrmachtu. Waffen SS to byla zase jiná liga. Ale ti nestřežili obce a netvořili posádku místních základen

0/0
12.9.2013 11:21

J36o17s41e29f 96T11r36n39k84a 1231678924470

Víte oni před tím viděli lágry a smrt v mnoha podobách. Těžko pak chápat že neměli soucit s dítětem takové bestie jako byl Hoss?

+1/−1
11.9.2013 13:50

J30a87n 98P53u12l20e93c 4698297871295

Lidská zrůda a vzor pronárodních aktivistů.

+1/−1
11.9.2013 10:12

J59a82n 88K14r65a60u75s 4329136728684

A teď fakta:

http://www.vzdelavaci-institut.info/?q=revizionizmus

+2/−1
11.9.2013 9:47

J47a97n 64Z89a59p31l36e83t26a16l 3508199795416

Měl smůlu. Nedokázal se vzdát prstenu, který mu připomínal svatbu s milovanou manželkou a ten prsten se mu nakonec stal osudným. :-(

+2/−2
11.9.2013 9:32

J77a41n 11Z68a41p91l16e28t21a68l 3238229325736

Chtěl bych ještě dodat to, že Rudolf Höss byl příliš sentimentální psanec. Kdyby se vzdal manželského prstenu a zahodil ho, tak by se mu snadněji utíkalo. Mohl se výdávat za někoho jiného a žít pod cizí identitou, jako mnozí jiní němečtí důstojníci.

Rudolf Höss nezahodil své manželství, symbolizované manželským prstenem i když ho to prozradilo. Rudolf vnímal své manželství coby svátost.

V protikladu Rudolfu Hössovi, kolik mužů zahodí manželství  když uvidí krásnou ženu a jak snadno sundá snubní prsten, na zábavě do kapsy svého saka, na večírku, na muzice, kde jsou ženy a dívky, které ho neznají jenom proto aby případnou partnerku na jednu noc snubní prstýnek neodradil.

Rudolf Höss byl možná darebák, ale tohoto si na Rudolfovi Hössovi vážím. Snubní prsten se nesundává a nezahazuje. Rudolf Höss této zásady dostál se ctí.

+3/0
11.9.2013 15:14

K33a47r45e88l 73N61e49č10a87s 5213609710420

Také se o něm říká,že měl rád zvířátka a že mu vadil ten nasládlý smrdutý kouř z komínů v Birkenau. Ale s tím prstýnkem jste mne dostal. Dojemné. Lidi,které tam zabíjel a spaloval jako na kafilérce určitě žádný snubní prstýnek  ve chvíli smrti neměli.

+1/−1
11.9.2013 19:58

R45o70b22e19r73t 18T71a87n28k73o62v70s79k61i 3290857951751

Co svet svetem je tak nikdo nikdy nebyl nespravedlive potrestan zakony prirody at uz v tomto zivote ci pristim.

Za kazdou akci prijde reakce a je jen otazkou casu kdy a jak.Nevinnost neexistuje.

0/−1
11.9.2013 9:13

D46i98t62a 59S78m70í60t44a27l90o76v53á 7881179695599

Za války byla smrt řemeslem stovek nebo i tisíců lidí... většina měla na výběr smrti buď oni a jejich blízcí, nebo ti druzí. Souhlasím s popravou Hösse, vybral si dobrovolně. Byl de facto mrtvý už když mu nabídli "šéfování v Osvětimi". Nepřijmout takto "významnou"(uvozovky jsou úmyslně coby sarkasmus) pozici by znamenalo smrt přinejmenším jeho a nebo i celé jeho rodiny. A jak čtu v článku, stejným způsobem si britové "vyráběli" zrádce. Taky dali matce volbu jeden život za záchranu druhého. Holt nkteré praktiky se po válce nezměnily, jen ti, kteří je používali.

+5/−11
11.9.2013 6:07

K70a57r97e59l 49K13o59š85ť14á72l 8817281920985

Tohle je jejich obvyklé alibi, že buď koncentrák nebo smrt. Je to úplný nesmysl. O tuhle službu se většina z nich doslova rvala, protože alternativou byla služba na frontě. Tady byli v klidu a ještě se systematicky obohacovali rozkrádáním cenností zavražděných Židů.

+11/−3
11.9.2013 6:59

J30a23n 91Z45a23p72l79e84t91a51l 3578389895806

A není nakonec jedno, jestli zabíjí v koncentráku anebo by zabíjel na frontě? Příčinou toho všeho byla válka, která měla prapůvodní kořeny v míru. Vestfálském míru, který byl nespravedlivý vůči Německu a Němci to nepřijali. Mír, který ožebračil německé lidi ale umožnil veliký ekonomický rozmach židům, tento mír rozsvítil zelenou na semaforu pro nástup Adolfa Hitlera, kterého Němci vnímali coby svého spasitele. Hitler prohrál, pak přišel soud vítězů nad poraženým nepřítelem.

Mnozí ovčané se domnívali, že skončila už opravdu poslední válka. Přišly další války, menší avšak o to brutálnější. Vítězové byli silní, tak mysleli, že už mohou cokoli. Nijak si nezadali s metodami svých někdejších nepřátel, od nichž mnoho toho pochytili. Týrání dítěte aby přinutili matku prozradit, kde se jejich otec skrývá. Tak to byla špinavost, kterou taky komunisti později přijali coby normu.

+5/−4
11.9.2013 9:44

T20o74m83á55š 11P30r90o70c86h45á36z43k48a 6752558159874

Naprostý souhlas. Jaký je rozdíl mezi tím, když Hoess sám třeba nezabil nikoho a ti Britové, kteří ho dopadli, byli vojáci a zabíjeli na frontě?

0/−3
11.9.2013 10:33

J42a50r28o70m62í61r 53N93o96v78o85t64n56ý 6111203224

"A není nakonec jedno, jestli zabíjí v koncentráku anebo by zabíjel na frontě?" Vy v tom vážně nevidíte žádný rozdíl?

+3/−1
11.9.2013 12:10

M74a38r87e36k 26M72a18n58n 8369553183794

vestfálský mír z roku 1648?

a za druhou světovou válku tedy můžou židi, že ty antisemitskej gaunere?

+3/−1
11.9.2013 13:38

J33a14n 38Z85a62p25l87e71t19a57l 3238409605146

Židům byla vyčítána pomoc ruským bolševikům, která umožnila VŘSR a následný nástup ruského socialismu. Dále pak ekonomický vampyrismus vůči lidem a vůči světu. Židi byli a to nejen v Německu populární asi tak jako dnešní cikáni. Lidi chudí, ale židi bohatí. A jaký byl vliv židovstva na velkou hospodářskou krizi 30. let? Jedině židi z této katastrofální krize vyšli dobře. Byla vyvolána židovskými kšefty s "teplou vodou". A proč Marku nediskutuješ kultivovaně? Proč mi nadáváš pro můj názor? Možná že jsem kritik židů, ale nejsem gauner, proti takovýmto výrokům se ohrazuji.

+1/0
11.9.2013 15:00

J51o14s16e40f 43T26r30n69k10a 1271268614250

kecy ... kořeny antisemitismu tkví už v křesťanství ... je to daleko složitější než to prezentujete. prostě náckové potřebovali obětního beránka a nejjednodušší stereotip byl vždy vynadat židovi ... mmchodem za úspěchem bolševické revoluce stojí především císařské německo, které poslalo Lenina do Ruska aby tak rozklížili spojenectví ruska, anglie a francie ...

+1/−1
11.9.2013 15:03

J19a21n 36Z15a45p24l72e74t56a78l 3928859325496

No tak židi to náhodou měli v Rusku vymyšleno dobře. Proto podpořili Lenina. Lenin měl jak známo ve své vládě 80% židů.

Jejich plán byl jednoduchý. Pomohou zvítězit VŘSR, vládnout budou bolševici a pak logicky do Ruska zavítají hladomory.

Až bude ruský národ díky bolševikům dostatečně vyhladověn, pak židi z celého světa budou do Ruska vozit potraviny. Bude to téměř zdarma, ale na dluh, který Rusko nikdy nezaplatí, tak se budou upisovat k dalším dluhům, až nakonec bude celé Rusko ruských židů. Doslova za mísu čočky chtěli lichvou koupit celé Rusko.

Jenže jim to nevyšlo. Přišel Stalin, který prohléd jejich zchytralosti, na Lenina zosnovoval atentát a pak židy pronásledoval jak jen mohl. Židům se pak dostalo odplaty v Rusku. Stalin židy odklidil na Sibiř, ale po židech zůstal v Rusku socialismus a Stalin v čele.

To pak byla voda na Hitlerův mlýn. Židi dostávali své odplaty taky v Německu a později Němci okupovaných územích.

Bolševik pak vládl neuvěřitelných 72 roků. Taky židi byli touto délkou vlády zaskočeni. Předpokládali jeho vládu maximálně tak do příštích trnek, ale jak vidíme, zbytky bolševických vlád se ve světě vyskytují dodnes.

+1/−1
11.9.2013 15:54

J68o27s24e57f 74T21r30n13k52a 1941218914580

Protokoly Sionských mudrců ... za ty svinstva nemohl Lenin ani Stalin, ani bolševici ale židi ... mmchodem hádejte kdo stál u zrodu židovské lichvy už ve středověku? Byli to křestanští vládcové a církev. A proč? Doporučuji knihu fr. historia Messadiého - Obecné dějiny antisemitismu ... Já mám pár židovských přátel a všichni se smějí protože říkají že tam kde se sejdou 3 židi, vzniknou 4 politický strany ...Takže to co popisujete jsou jen letité předsudky a zjednodušení. Žádní ilumináti ani světové židovské spiknutí není a nebylo ...

+1/−1
11.9.2013 16:11

K63a13r21e68l 11N98e19č62a96s 5313189940460

Zapletale,tohle je ta salonní  rétorika  dnešních omlouvačů a zpochybňovatelů   války,koncentráků. Vytahovat jakási empirická fakta a modelovat je.  Zvláště v dnešní době,která se vyznačuje zvýšenou deponií společenského kalu  jsou tyto manipulace dokonce modní. Vy prostě jste neschopen chápat lidstvo v celé jeho pestrosti . I Stalin měl určitě ušlechtilé cíle.  I Václav Mrázek z Chomutova měl určitě důvody pro zabíjení žen. Třeba to byl protikomunistický odboj.

0/0
12.9.2013 18:24

S41l75a57v36o47m56í93r 80B10e82n12e67š 6852147570154

Když člověk začne sloužit špinavé věci, tak často potom nemá na vybranou. Ale právě v tom to je. Brožová-Polednová též neměla na vybranou, když už jednou v té mašinerii byla. Musela posílat lidi na šibenici. Avšak nemusela do té mašinerie chodit. Mohla zůstat řadovou občankou a kolaborovat s tehdejším režimem v míře minimální, tedy v míře řadového občana. Totéž platí i pro nacistické zločince.

+2/−2
11.9.2013 9:40

K68a40r92e52l 64N19e70č45a19s 5903869220860

Jak se tento člověk dostal do,řekněme,užšího výběru na funkci velitele koncentráku?

0/0
12.9.2013 17:19

M95a16r62e37k 79K53o55l25e57b63a 9965775623302

Höss takhle "vklidu" vypovídal cokoliv mu řekli, protože si prošel krutým mučením. Věřte nebo ne, vypovídali byste většinou taky tak. Jinak nechápu, co má společného nějaká francouzská literatura se skutečností. Ten Merle měl v hlavě dost pochybné řemeslo ...

+4/−13
11.9.2013 3:47

J18a11n 24Z94a61p56l38e89t24a51l 3818329155216

Vypovídal podobně jak vypovídali obžalovaní v komunistických monstrprocesech. Kdepak, my nemáme právo soudit fašisty, když volíme socany a komunisty. Vždyť to všechno komunisti převzali po fašistech a fašisti údajně po Angličanech, kteří stejné metody praktikovali v africké válce proti Holanďanům a nyní se staví na podstavce svatosti, tak o čem je tu vlastně řeč?

+1/−2
11.9.2013 9:51

M27a55r69e80k 92M39a86n94n 8159583333134

o tom, že seš hlupák, který neumí rozlišovat dobro a zlo

0/−2
11.9.2013 13:41

J59a53n 82Z38a55p86l55e50t36a18l 3768919605396

Komunisti byli podle Tebe zjevně dobro :-P

+1/0
11.9.2013 15:55

K42a15r90e21l 55N57e48č43a97s 5123939260830

Zaměňujete socialisty s bolševiky. Ruští,řekněme sociální demokraté-eseři byli krvavě bolševiky utraceni. Evropští pováleční socialisté se výrazně podíleli na vzniku sociálního státu,sociálního smíru,zdravotní péče atd.Socialismus není nadávka.

0/0
12.9.2013 22:37

J33o43s23e94f 65T70r58n96k84a 1171858944930

Jeho kniha vznikla na základě Hossova životopisu napsaného jím samým v kriminále ... je dosti přesná

0/0
11.9.2013 13:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.