- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
České církevní restituce mají v záhlaví krásné prohlášení: "Investované prostředky se vrátí občanům bez rozdílu vyznání ve formě církví poskytovaných služeb, jako jsou školství, charita, péče o seniory, ochrana památek a kulturního dědictví." Fakticky jsou to jen prázdná slova, protože církve k takovému jednání nic nezavazuje. Viz tento článek.
Naopak, zákon "o vyvlastnění České republiky" (zákon o majetkovém vyrovnání) uvádí: "Parlament pamětliv trpkých zkušeností z dob, kdy lidská práva a základní svobody byly na území dnešní České republiky potlačovány, odhodlán střežit a rozvíjet zděděné kulturní a duchovní bohatství, veden snahou... vypořádat majetkové vztahy mezi státem a církvemi... jako předpoklad plné náboženské svobody a umožnit tak obnovením majetkové základny církví... svobodné a nezávislé postavení církví..., jejichž existenci a působení pokládá za nezbytný prvek demokratické společnosti, se usnesl na tomto zákoně České republiky:"
Úžasná patlanina a matení pojmů. Lidská práva a práva právnických osob jsou rozdílné pojmy. Zákon údajně předkládali vládě katolíci. Možná proto je zde tak dokonale vedle sebe smotáno bezpráví, lidská práva a církve jako nezbytná součást demokracie. Jde o miliardy, to už nejsou prázdná slova, ale účelová a podlá lež.
Naštěstí je ochrana před církvemi zakotvena v Listině základních práv a svobod: "Výkon práv církví může být omezen zákonem, jde-li o opatření v demokratické společnosti nezbytná pro ochranu veřejné bezpečnosti a pořádku, zdraví a mravnosti nebo práv a svobod druhých."
I tato diskuse prokazuje, že nezbytně potřebujeme zákony omezující činnost církví v České republice, včetně účelového vázání církevního majetku na užití ve veřejném zájmu.
1) „České církevní restituce mají v záhlaví krásné prohlášení…“ – uže jsem se vás jednou ptal, KDE se o tom píše. Ale jestliže to tvrdí samy církve, tak tomu zkuste věřit. Pokud by tak církve nečinily, máte v takovém případě plné právo je veřejně vyzývat, aby tak činily. Tedy pokud samy něco takového tvrdily. Ještě jednou: KDE konkrétně se o tom píše?
2) S nezávislostí církví plně souhlasím. Každý za své. Církve se budou starat o svůj provoz samy, ale stát jin do jejich provozu nebude kecat (pokud nebudou porušovat zákony ČR).
3) „nezbytně potřebujeme zákony omezující činnost církví v České republice“ – které konkrétní zákony (krom níže jmenovaného)?
4) „včetně účelového vázání církevního majetku na užití ve veřejném zájmu“ – polibte si šos.
1) Tiskové středisko ČBK.
http://www.sluzbaverejnosti.cz/news/co-je-majetkove-narovnani/
2) Porušují zákony a ústavu svým učením. Křesťanství je v rozporu s demokracií. Co se s tím dá dělat? Mlžit? Jak dlouho?
3) Ochrana menšin, soukromí, rodiny, vyznání, myšlení... V zásadě všeho, co si církve uzurpují jako "svá témata".
4) Jste v rozporu se lží od ČBK. Proto je zákon "proti lhářům" nezbytný.
1) Dík za link. V tom případě viz má slova výše, akorát je vztáhněte pouze na římskokatolickou církev, protože ČBK mluví jen za ni. Vzhledem však k tomu, že je to největší restituent, máte záruku, že většina restitucí bude užita dobře; a nebude-li, máte plné právo veřejně řkc vyzývat, aby plnila, co slíbila.
2) Křesťanství je v rozporu s demokracií? Můžete být konkrétní?
3) Církve si uzurpují? Myslím, že jste brepta.
4) Já jsem v rozporu se „lží od ČBK“? Tak za prvé by bylo slušné, kdybyste ČBK dokázal, že lže; v opačném případě byste byl nactiutrhačným lhářem. A za druhé co já mám společného s ČBK, když nejsem katolík?
Aha, takže hájení rozdávání majetku druhých církvím je Váš koníček. Dobré. Co Vás k tomu vede, když ne "slepá víra"?
Rozdávání „majetku druhých“? Ale to se pletete. Katolická církev rozdává ze svého. Z toho, co jí vrátí zloděj-stát. Z toho, na čem jste spolu s celou společností spokojeně parazitoval. Chutná vám parazitovat na kradeném? A připadá vám nefér, když se toho najednou musíte vzdát? Ale to uvažujete jako zloděj. I když jste možná nikdy sám nikomu nic neukradl, máte v takovém případě mentalitu zloděje.
Církev poskytuje službu. Pokud není služba potřebná, přechází majetek na stát podle potřeby. Sekularizace probíhá v celé Evropě. Nejde o "zlodějnu". Aby mohly třeba kláštery ekonomicky fungovat, musely by vlastnit pozemky jak ve středověku a disponovat nevolníky. Jinak budou žádat peníze od státu. Česko má sekularizaci vyřešenu. Přesto na 30 let vrátíme majetek církvím a uhradím náklady, abychom za 30 let zjistili, že veškeré povinnosti ohledně "kulturních památek" má opět stát. Hodili jsme slepě povinnost s placením církví na naše děti a jejich děti a jen jsme umožnili rozkradení uvolněného majetku.
1) „Církev poskytuje službu. Pokud není služba potřebná, přechází majetek na stát podle potřeby.“ – Jenže o tom, jestli služba je nebo není prospěšná, nerozhodujete vy. Možná byste rád církev prohlásil za nepotřebnou a její majetek ukradl, ale to máte smůlu.
2) „Aby mohly třeba kláštery ekonomicky fungovat, musely by vlastnit pozemky jak ve středověku a disponovat nevolníky.“ – Nevím jak pozemky, ale s těmi nevolníky jste mě fakt rozesmál.
3) „Přesto na 30 let vrátíme majetek církvím a uhradím náklady, abychom za 30 let zjistili, že veškeré povinnosti ohledně ‚kulturních památek‘ má opět stát.“ – Jestliže stát prohlásí něco za kulturní památku, pak na její opravy přispívá všem majitelům, nebo se mýlím? Proč by v tom případě měla být církev výjimkou?
4) „Hodili jsme slepě povinnost s placením církví na naše děti a jejich děti“ – Opět vžitý srdceryvný nesmysl. Nikdo neplatí nic „ze svého“. Stát pouze vrací církvím to, co jim ukradl. To nepatří ani vám, ani vašim dětem, ani jejich dětem.
5) „Hodili jsme slepě povinnost s placením církví na naše děti a jejich děti“ – Můžete to dokázat, nebo jen kolem sebe plivete lži?
Oprava – k bodu 5 patří citace „a jen jsme umožnili rozkradení uvolněného majetku.“.
5) Důvodem k urychleným restitucím byly údajně (dle vlády) roky blokované pozemky a nemovitosti, které mají často kupce. Až se za 30 let budou církevní majetky pro finanční potíže vracet státu, určitě nepůjde o rozprodaný církevní majetek, který by mohl státu nést zisk a hradit náklady na provoz církevních památek, že? Opět tyto náklady zaplatí především daňový poplatník, a to opakovaně.