Diskuze

Proslulé keňské železnici mají vrátit lesk Čínané, Brity to netěší

Více než stoletá železnice, která protíná keňské savany a pralesy, je v dezolátním stavu. Její slávu však neobnoví někdejší koloniální panstvo z Velké Británie, ale Čínané. Plácli si na to s keňským prezidentem Uhurem Kenyattou. Tento obchod má však mnohé kritiky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KN

K10a72r11e84l 47N28e61č93a47s

10. 9. 2013 13:08

Ty země jsme kdysi zničili,zničili jsme původní kulturu a dávné společenské systémy rozvrátili děly a manufakturami. Nejsměšnější je tkzv. vlídná tvář kořistníka v podobě potravinové pomoci.

0 1
možnosti
PV

P47e26t44r 49V36e54s42e51l23ý

10. 9. 2013 14:33

Co vás vede k tomu sebemrskačství?

A co se stalo s jihem Afriky po odchodu Evropanů? Dle vaší logiky vzkvétá ...

1 0
možnosti
MB

Ti zlí běloši postavili železnice, silnice, školy, nemocnice, které stojí dodnes , co postavili sami Afričané ? Čínané jsou chytří. Postaví jim to a za to si vezmou surovinové bohatství a ti zlí běloši budou dál posílat peníze v rámci humanitární pomoci. Říkám si kdo pomohl nám Evropanům po pádu Říma ? Ve středověku se lidem ani nesnilo o nějaké římské lázni anebo kanalizaci. Své exkrementy házeli přímo z okna do špinavých ulic měst. Slavné koloseum bylo postupně rozebíraná na chlévy pro prasata, akvadukty chátraly apod. a přeci se Evropanům podařilo schopit se a naše civilizace přinesla světlo civilizace a vědění do primitivního světa. Kdo nám pomohl ? Nikdo

1 1
možnosti

Hlavně je to ostuda Afričanů, že nedokážou ani udržovat dílo,

které vybudovali Britové. Nyní bohužel Brity nahradí Čína, protože i Britové se přiklonili k socialismu a ztratili dynamiku.

Také je to dobrá informace pro všechny kritiky Britského kolonialismu.

3 0
možnosti
AK

Je to stejné, jako když Evropa staví silnice v Jižní Americe. Vůbec nejde o místní, prostě je to potřeba pro jejich vlastní ekonomické zájmy. Akorát v Africe bílí vyklidili pole, tak jim tam korálky za zalto mění Číňané.

1 1
možnosti
AK

Cituji: "Roční dovoz z číny je 37 miliard kč". Když vidíte, co vozí k nám, myslíte, že afrika dostane lepší zboží?

0 0
možnosti
MJ

Britové by si měli dát do kupy hlavně železnice u sebe doma. Číňané to tam zvládnou mnohem lépe.

2 1
možnosti
MJ

nerozumim tomu, je to clanek vytrzeny z kontextu.

- Kena usilovala ziskat pujcku z Evropy a z World Bank. Bohuzel Evropane maji zakony ktere se zabivaji i lidskymi pravy. Kena neziskala tuto pujcku, zeptejte se NGOs.. proc

Cinani velmi radi pujci penize na prestavbu zeleznice nerespektuji zakladni lidska prava, prijedou, znicej, rozbouraj par lidi umre, ale je to Business….CASH IT IN HOMIE

7 1
možnosti
AW

za to anglani ti jsou jako humanisti znami, tak nevim proc jim zdechlo pri te stavbe pred 100 lety cela armada lidi?

1 5
možnosti

"Po odchodu Britů, kteří v zemi položili přes 2 700 kilometrů kolejí.."

Miluju tyhle fráze, Donald Trump taky postavil hodně nemovitostí ale pochybuju že měl kdy v ruce cihlu.

6 4
možnosti
PN

ale o to přeci nejde, lidí jako Trump je pár, za to těch dělníků tři p...le, tedy Trump bude těžko nahraditelný, na rozdíl od pracovní síly, že

2 0
možnosti
LK

Brit Brit. To je také takové klišé. Gentlemani v tropické helme. Dnes jen dychavicny přívěsek USA, který nevi jak definovat sebe sama.

8 5
možnosti
OU
TM

A vás trápí, že v zemi, kde je téměř největší hustota železniční sítě nepřibývá každým rokem 200 km nových tratí? Za dob France Josefa se jezdilo ještě s povozem a kvůli mocenským a vojenským zájmům bylo třeba vybudovat železnici. Zas takový zázrak v tom nehledejte, to byla nutnost. Ano bohaté státy jako Rakousko či Švýcarsko nebudují mnoho nových tratí.

5 1
možnosti
TP

Mahdi Darius Nazemroaya: EGYPTSKÁ EKONOMIKA JDE KE DNU

http://wertyzreport.com/2013/07/29/egyptska-ekonomika-jde-ke-dnu-mahdi-darius-nazemroaya/

Do roku 1991 bol Egypt POTRAVINOVO SEBESTAČNÝ. Čo sa stalo v Egypte s nástupom prvej vojny v Zálive?

3 8
možnosti
Foto

Ty aby jsi někde chyběl ;-D

5 1
možnosti