Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proslulé keňské železnici mají vrátit lesk Čínané, Brity to netěší

Více než stoletá železnice, která protíná keňské savany a pralesy, je v dezolátním stavu. Její slávu však neobnoví někdejší koloniální panstvo z Velké Británie, ale Čínané. Plácli si na to s keňským prezidentem Uhurem Kenyattou. Tento obchod má však mnohé kritiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K98a91r47e28l 13N19e47č57a40s 5883119200330

Ty země jsme kdysi zničili,zničili jsme původní kulturu a dávné společenské systémy rozvrátili děly a manufakturami. Nejsměšnější je tkzv. vlídná tvář kořistníka v podobě potravinové pomoci.

0/−1
10.9.2013 13:08

P31e11t78r 40V74e58s50e48l97ý 2199958793686

Co vás vede k tomu sebemrskačství?

A co se stalo s jihem Afriky po odchodu Evropanů? Dle vaší logiky vzkvétá ...

+1/0
10.9.2013 14:33

K28a30r65e45l 95N60e61č20a53s 5603849510380

To jsou fakta kořistnického vývoje.Jestli jste na tyto dějiny tak hrdý, včetně kolonialismu,dvou děsivých válek,různých genocid od  Austrálie,Indie přes Hitlera a Stalina,já ne. vážím si třeba jezuitských misionářů nejen v Lat. Americe.

0/0
10.9.2013 22:18

M80i22c68h60a88l 56B91o13c67k 4680352354567

Ti zlí běloši postavili železnice, silnice, školy, nemocnice, které stojí dodnes , co postavili sami Afričané ? Čínané jsou chytří. Postaví jim to a za to si vezmou surovinové bohatství a ti zlí běloši budou dál posílat peníze v rámci humanitární pomoci. Říkám si kdo pomohl nám Evropanům po pádu Říma ? Ve středověku se lidem ani nesnilo o nějaké římské lázni anebo kanalizaci. Své exkrementy házeli přímo z okna do špinavých ulic měst. Slavné koloseum bylo postupně rozebíraná na chlévy pro prasata, akvadukty chátraly apod. a přeci se Evropanům podařilo schopit se a naše civilizace přinesla světlo civilizace a vědění do primitivního světa. Kdo nám pomohl ? Nikdo

+1/−1
10.9.2013 9:36

J92i92ř88í 57Š52e49j18n17o38h78a 4382203324653

Hlavně je to ostuda Afričanů, že nedokážou ani udržovat dílo,

které vybudovali Britové. Nyní bohužel Brity nahradí Čína, protože i Britové se přiklonili k socialismu a ztratili dynamiku.

Také je to dobrá informace pro všechny kritiky Britského kolonialismu.

+3/0
10.9.2013 8:33

A24l72e68x90a35n79d89r 16K21o67s84t50k44a 5909216369266

Je to stejné, jako když Evropa staví silnice v Jižní Americe. Vůbec nejde o místní, prostě je to potřeba pro jejich vlastní ekonomické zájmy. Akorát v Africe bílí vyklidili pole, tak jim tam korálky za zalto mění Číňané.

+1/−1
10.9.2013 6:43

A97l75e69x34a15n27d59r 70K36o98s88t71k15a 5399806599466

Cituji: "Roční dovoz z číny je 37 miliard kč". Když vidíte, co vozí k nám, myslíte, že afrika dostane lepší zboží?

0/0
10.9.2013 7:23

M68a47r52t95i66n 44J31i23r13o82u45s83e63k 7676715475668

Britové by si měli dát do kupy hlavně železnice u sebe doma. Číňané to tam zvládnou mnohem lépe.

+2/−1
10.9.2013 1:55

M12i92r34o88s53l48a63v 73J74e18l62i16n32e95k 8799206636

nerozumim tomu, je to clanek vytrzeny z kontextu.

- Kena usilovala ziskat pujcku z Evropy a z World Bank. Bohuzel Evropane maji zakony ktere se zabivaji i lidskymi pravy. Kena neziskala tuto pujcku, zeptejte se NGOs.. proc

Cinani velmi radi pujci penize na prestavbu zeleznice nerespektuji zakladni lidska prava, prijedou, znicej, rozbouraj par lidi umre, ale je to Business….CASH IT IN HOMIE

+7/−1
9.9.2013 23:35

A40l74e66x78a54n79d13e88r 82W13i56n87t89e24r 9349144433911

za to anglani ti jsou jako humanisti znami, tak nevim proc jim zdechlo pri te stavbe pred 100 lety cela armada lidi?

+1/−5
10.9.2013 2:31

M23a56r52c44e57l 98P56a13v70l55í14k 7491754238879

Je to v článku.

+1/0
10.9.2013 7:19

J83o56s17e16f 91Č44i23h78á18k 7501589790696

Evropané byly v Africe odjakživa humanisté. Co třeba deset miliónů mrtvích Afričanů v Belgickém Kongu na gumovníkových plantážích. Nebo milióny odvezených otroků.

+5/−1
10.9.2013 4:52

M27a29r71c91e96l 90P45a28v49l82í31k 7321314558329

Mimo realitu - otrokov lovili arabi

Domáci sa v práci akosi netrhajú, nez "pomoci" mrú hladom

0/0
10.9.2013 7:21

M98a27r37t97i17n 22N76e36r50m56u35t 9847317228399

když jsem slyšel v jednom dokumentu majitele farmy v Africe, že zaměstnává na sběr lusků pouze ženy, protože nasbírají 4x (!) více než chlapi a navíc rozeznají křivý lusk od rovného, více vysvětlování nebylo třeba. U nás se taky v podstatě otročilo na polích a v továrnách, ale žádné lidové písně o ukrutné dřině (a že nejlepší je nedělat nic) nemáme

+2/0
10.9.2013 9:21

K65a48r57e97l 33N11e38č84a76s 5823259950470

Lovili je Arabové a vozili do Ameriky?

0/0
11.9.2013 15:54

M38a67r32c69e22l 91P32a84v51l40í52k 7701204178949

písal som o doprave? ani o amerike.

0/0
11.9.2013 16:56

J65a56r44o20s42l27a70v 91Š65v81á97b34í75k 5267973236393

"Po odchodu Britů, kteří v zemi položili přes 2 700 kilometrů kolejí.."

Miluju tyhle fráze, Donald Trump taky postavil hodně nemovitostí ale pochybuju že měl kdy v ruce cihlu.

+6/−4
9.9.2013 23:24

P60a39v12e28l 67N61o60v98o46t42n63ý 6165666808396

ale o to přeci nejde, lidí jako Trump je pár, za to těch dělníků tři p...le, tedy Trump bude těžko nahraditelný, na rozdíl od pracovní síly, že

+2/0
9.9.2013 23:44

L28a76d80i27s68l61a37v 94K49o61l77a56č20k34o60v74s24k53ý 5563791789441

Brit Brit. To je také takové klišé. Gentlemani v tropické helme. Dnes jen dychavicny přívěsek USA, který nevi jak definovat sebe sama.

+8/−5
9.9.2013 22:45

M35a54r26e52k 79D66e71m54č32á28k 9905674946855

Někdy mám pocit, že kam nenatáhl v ČR koleje Franc Josef, tam dodnes nic nejezdí. Před sto lety zase Britové postavili během 5 let více než 1000 km železnice.

Z toho mi vyplývá, že se někde evidentně stala chyba - navzdory vědeckotechnickému pokroku dnes vše trvá mnohonásobně déle a navíc na nic (oproti minulosti) nejsou peníze Rv

+9/0
9.9.2013 22:19

T79o46m58á20š 91M77o73r32a27v10č81í52k 3367186123405

A vás trápí, že v zemi, kde je téměř největší hustota železniční sítě nepřibývá každým rokem 200 km nových tratí? Za dob France Josefa se jezdilo ještě s povozem a kvůli mocenským a vojenským zájmům bylo třeba vybudovat železnici. Zas takový zázrak v tom nehledejte, to byla nutnost. Ano bohaté státy jako Rakousko či Švýcarsko nebudují mnoho nových tratí.

+5/−1
9.9.2013 22:27

M51a36r82e47k 96D46e90m23č45á84k 9245824886335

Nenapsal jsem to úplně šťastně - je pravda, že síť máme poměrně hustou, ale když chci jet třeba do Špindlu, tak je jediná volba mezi autem a autobusem. Dalším nezmíněným problémem je zastaralost celé sítě, zcela chybí vysokorychlostní spojení.

+4/0
9.9.2013 22:35

E33v90a 42Č91e79r38n72á 9204313672517

Vysokorychlostní spojení vůbec nechybí, naopak díky němu máme dopravu velmi levnou: např. 140 km z Prahy do Liberce běžně trvá okolo 4 hodin za cenu 191 Kč, to je necelých 48 Kč/h! Vysokorychlostní vlak by to ujel za 30 minut, takže by cesta stála 382 Kč/h!!!

+9/−1
9.9.2013 22:49

J57a79n 92P34i79c83k29a 8277248257602

48Kč/h sice ano, ale za jakou cenu. Společností, kterou slušní lidé jezdit nikdy nebudou i kdyby to bylo třebas zadarmo. Takže nezbývá než autem, protože železnice je v dezolátním stavu.

+2/−1
9.9.2013 23:13

R25a67d13e42k 48J21a28n77a41t88a 9175446204582

Ono ve skutečnosti je to 2h37m a 120 Kč (viz e-shop ČD, zítra ráno v 7h).

Ale je pravda, že do železniční trati do Liberce nedal stát za posledních 100 let snad ani korunu. Narozdíl od rychlostní silnice, komplet novostavby.

+4/0
9.9.2013 23:21

M28a45r74t20i59n 23N63e72r26m38u93t 9427437518599

já bych to chodil pěšky, to by vyšlo 10Kč/hod

0/0
10.9.2013 9:23

R44a97d69e15k 19J75a81n76a22t35a 9405706194492

Ano, je to problém. Velkou hustotu železnic sice máme, ale jsou to vesměs lokálky, které stojí tak, jak je před 100-150 lety postavili kvůli dopravě řepy či dřeva.

Teď ale potřebujeme rychlé tratě, tak jak se staví nejen na Západě, ale i v Asii (už i Turecko či Uzbekistán má rychlejší tratě než my). Ty ale musí logicky vést zcela jinudy. 200 asi ne, ale 100 km za rok bychom postavit klidně zvládli. Pokud by priority vlády nebyly pitomosti a rozkrádačky.

+8/0
9.9.2013 22:53

M72i26c89h84a89l 68K34r10e81j48č15í 1106110131393

Mít vizi a nemít zloděje ve vládě, zvládli bychom leccos :-/

+4/0
10.9.2013 0:10

K26a19r26e85l 44N88e39č72a46s 5503529180680

Nebudují,ale zkvalitňují.

0/0
11.9.2013 15:56

M91a42r46c87e32l 11P16a88v31l26í52k 7661694748729

železničná (a cestná detto) sieť nezodpovedá ani vojenským, ani veľmocenským kritériám, ak chcete niečo také vidieť, pozrite si maďarsko. tam dokoca budapešť (a niektoré ďalšie mestá) majú aj široké ulice - práve z vojenských dôvodov. "tuná" nič také nevidno, CuK mocnár poznal svojich verných (nerebelujúcich).

0/0
11.9.2013 17:05

T68o33m69á70š 81P74e18t94r24o61v92i63č 7383360609229

Mahdi Darius Nazemroaya: EGYPTSKÁ EKONOMIKA JDE KE DNU

http://wertyzreport.com/2013/07/29/egyptska-ekonomika-jde-ke-dnu-mahdi-darius-nazemroaya/

Do roku 1991 bol Egypt POTRAVINOVO SEBESTAČNÝ. Čo sa stalo v Egypte s nástupom prvej vojny v Zálive?

+3/−8
9.9.2013 21:44
Foto

J53a28k81u90b 23S56o71b62o23t80k38a 6204298947686

Ty aby jsi někde chyběl ;-D

+5/−1
9.9.2013 22:14

M90i32r69o96s72l80a29v 48O97l20d67m38a92n 9180488225351

spise jde o to kolik mel Egypt obyvatel v roce 91 a kolik jich ma ted. Tam je hlavni problem.

+6/0
9.9.2013 22:54
Foto

J91a89n 91H53o26l56o90v76s20k23ý 6977289611

Místní šašo;-D. To nemáte na Slovensku servery, který bys mohl oblažovat svými příběhy z večerů pod lampou? A propo, když máš roku 1990 asi 50 milionů obyvatel a po třiadvaceti letech o 34 milionů víc, k tomu hodně vyvážíš i když máš obdělávatelnou jenom malou nudli širokou sotva 20 km, když ti hospodářství ovládají lidé spjatí jen s režimem což likviduje volnou konkurenci, když máš za obyvatele převážně výbušné a nekreativní následovače islámu, do toho země v rozvratu...na to nemusíš být expert na hledání vlivu sionistických iluminátů na došlý toaleťák, abys problémy s potravinami pochopil.;-) Otázka je, zvládneš to?

+9/0
10.9.2013 0:26

P37e65t14r 41V96e93s46e13l89ý 2259798473616

Jste nehorázný optimista ;-D

0/0
10.9.2013 14:27

T52o24m46á14š 34P29e71t88r96o93v12i78č 7983780529499

USA V AFRIKE NESTAVAJÚ CESTY. ČÍNA A EÚ ÁNO.

http://spravy.pravda.sk/svet/clanok/250530-usa-v-afrike-nestavaju-cesty-cina-a-eu-ano/

"Peking robí v Afrike úplne iné veci ako Washington. A naopak. Čína sa podieľa na rozvoji infraštruktúry v Afrike. Pomáha tu budovať cesty, železnice, priehrady, vodné a veterné elektrárne. Toto všetko reálne ovplyvňuje ekonomický rozvoj nielen jednotlivých krajín, ale aj celého kontinentu. Čo robí Amerika? USA finančne podporujú mládežnícke hnutia, ktoré sa podieľajú na REBÉLIÁCH. Stoja za MIMOVlÁDNYMI organizáciami, vo väčšine sú to skupiny, ktoré idú proti súčasným pomerom, podporujú homosexuálov. V Afrike som nevidel jedinú cestu, ktorú by postavili Američania. Máme však také, ktoré financovala EÚ." šéf kenskej diplomacie a súčasný minister obchodu Moses Wetangula

+10/−6
9.9.2013 21:41

O13t19o 35K98o90s16t10a 8360149175245

Umí si tyhle národy udělat něco sami?

+18/−1
9.9.2013 20:50

T41o55m86á11š 38W45o19l39f 7346946766937

Umí, občanskou válku.

+21/−1
9.9.2013 20:53

J93i41n65d76ř16i47c94h 25Č47e33r47m74á97k 3439516278

V jedné takové Keni najdete těch národů mraky, což je právě důsledek toho kolonialismu.

+5/−3
9.9.2013 21:01

T25o55m96á34š 92M67o81r81a62v56č91í96k 3497176403515

Zrovna Keňa je z tohoto hlediska relativně homogenní. Jsou to až na výjimky Kikujové a zbytek tvoří jim velmi blízká etnika či etnika

+4/0
9.9.2013 21:50

T77o24m58á14š 95M73o43r59a96v68č29í25k 3187626633635

delete "či etnika"

0/0
9.9.2013 22:15

I46v74o 86Z17d78e30b95o69r48s97k94ý 3343841470331

To ale není odpověď na otázku.

+1/−1
9.9.2013 21:51

P49e83t39r 44P55r64o36t68i21v58í33n89s42k69ý 6227610464479

umí to nechat schátrat a pak natahovat ruce pro pomoc

+6/0
9.9.2013 22:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.