Diskuze

Řada učitelů jen čeká na důchod. A nesnáší Wikipedii, říká předák školáků

Povinná maturita z matematiky? Ne. Školné? Možná. To nejsou předvolební sliby, ale názory jednoho českého studenta, který si spolu s dalšími stovkami tisíc školáků musí kvůli častým změnám občas připadat jako pokusný králík. "Učitelé se snaží, ale někteří jen čekají na důchod," myslí si dvacetiletý Vlastimil Navrátil, předseda Národního parlamentu dětí a mládeže.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zase jeden z těch, co se bude živit pusou. Tak jak hodně politiků se přiznalo, že měli potíže s matematikou. Proto jim schází logika myšlení nejsou si zkombinovat více věci současně. Pak vycházejí zákony, které se opravují mnoha dodatky. Kdo se bojí matiky, postrádá logiku. Je moc málo povolání, kde se bez ní obejde.

0 0
možnosti

Pardon, vypadlo mi slovíčko:... nejsou schopni si zkombinovat...

0 0
možnosti

Povinna matematika. NE ........ to je presne ono. Sam mel problem resit logicke ulohy .... takovy clovek by vybec nemel vystudovat ZADNOU skolu, protoze cele lidske byti je o logice. Nadrtit se nazpamet literaturu, to umi kazdy pitomec. Stejne jako jsou treba uplne zbytecne literarni a filozoficke fakulty .... mimochodem kam se tenhle genius hlasi:)

A povinna maturita z matematiky by mela byt a mela by mit nejakou uroven a pro vsechny stejnou, aby pak nevychazeli ze skol lidi jako sam autor, ktery v jednom odstavci napise, ze se ten student narodil v dubnu 1993 a v druhem pise, ze je mu 19 let .... TO ASI MLUVI ZA VSE!

5 1
možnosti

Víte, že na filosofické fakultě se také učí logika? A není to žádná flákárna, učí ji poctivě. Ostatně z historického hlediska se na vývoji matematiky podíleli i filosofové, ty vědy k sobě mají docela blízko, obě jsou takzvaně formální.

Jistě, na filosofické fakultě je mnoho oborů, některé jsou možná nic moc, ale přesto bych celkově řekl, že největší otitulovaní blbci lezou spíš odjinud.

0 0
možnosti

Pomůžeme s maturitou a přijímacími zkouškami http://www.KamPoMaturite.cz

0 0
možnosti

Největší slabinou současných maturantů je, že nejsou většinou schopni formulovat svoje myšlenky, logicky uvažovat, psát texty (úvahy), umět diskutovat, argumentovat, obhajovat svůj názor.  Zato umí vyjmenovat 10 druhů lišejníků, napsat chemický vzorec cyklohexanu, prostě mají často encyklopedické znalosti, které po škole rychle zapomenou. Proto mají firmy (hlavně zahraniční) potíže při vybírání lidí bez praxe do pracovního poměru, protože hodně (neříkám všichni) jsou pro praxi nepoužitelní.

1 2
možnosti

Ten příspěvek je, jako kdybych četl závěry ČŠI. Nějakej hňup něco řekne a ostatní to po něm papouškují, protože jim chybí vlastní myšlení. Ono je to totiž přesně naopak. Ona totiž nechybí ta komunikativnost, ani inteligence, ale chybí VĚDOMOSTI. Nikdo mně nebude věřit, že maturant neumí obsah a obvod kruhu. Proč to neumíš? Proč se to mám učit nazpaměť, kdž si to můžu najít na internetu. Tak si to najdi. A co mám jako dělat s tím pí? Tak je to pane Limpauchu.

0 0
možnosti

Skutečnost, že maturitní zkouška z jazyka se skládá ze testů a ústního přezkoušení mě nepřekvapuje, ale překvapuje mě, že zkouška z matematiky se oproti tomu skládá pouze z jedné písemné zkoušky. Je v tom jistá nevyváženost a v případě, že student například u písemného testu těsně neprošel, tak nemůže nasbírat body jinde. Skutečnost, že má předvést, co se naučil za tolik let ve škole v jeden den v jednom testu během několika hodin mě připadá úplně mimo. Opakování testu v dalším termínu v celém rozsahu může být pak velmi stresující a přitom možná úplně zbytečně.

0 1
možnosti

Písemný test z matematiky je průřezový, tj. dotkne se všech oblastí za ty roky a selhání v jedné z nich neznamená neúspěšný test. Kromě toho nevím, jestli je možné neprojít v jedné části těch složených zkoušek, obvyklé je, že každá část má své minimum, které není-li splněno, automaticky znamená neúspěch celé zkoušky, a celá zkouška má minimum, které je vyšší, než prostý součet dílčích minim.

0 0
možnosti

Ten kluk je asi vážně dobrej, když jde po jedenácti letech studia (viz otázka 4) už na vysokou.. :-P

2 0
možnosti

Wikipedie má naopak tu výhodu, že nikdo není diskrimonován a editaci textu může provést i obyčejný satirik komunálního formátu. :-)

1 0
možnosti

Myslím si, že tady nejde o nějakou diskriminaci, ale o to, že na internetu i na Wikipedii je napsána spousta nesmyslů a studenta nepřesvědčíte že je to nesmysl, protože je to napsáno na internetu.

3 0
možnosti

-Lidi pochopte, ze matematika rozviji logicke mysleni ktere je v zivote potreba temer ke vsemu.  Vyuka jazyku toto mysleni nerozviji.  Proto je potreba se matiku ucit, abty mozek nezakrnel.

- Argumentace typu, tohle ja v zivote nepouziju, je zcela mimo misu. V 16 letech nikdo nevo ci bude potrebovat, navic uceni u mozna nesmyslne latky uci cloveka ucit se a rozviji mozek.

- Ja vystudoval  vodni stavby, skoncil jsme v telekomunikacich. Z toho co jsme se ucil na VS vyuziju tak 5% ale logiske postupy jsou vsude stejne, stejna je i prace s informacemi, jejich zracovani atd..  Takze to ze jsme se na VS ucil analyzovat problemy tykajkici se vystavby prehrad, mi ted umozni alalyzovat problemy tykajici se digitalni televize..

11 1
možnosti

Což se stále děje, jenom z ní studenti nechtějí povinnou maturitu.

0 1
možnosti

P91e56t64r 29P85á87l64k37a

9. 9. 2013 9:54

co je to za chlapce? Za předčasně moudrého chlapce?

Pokud jde o matematiku, jsem překvapený, jak velké části lidí dělají třeba 10 let po škole problémy naprosto základní počty (jako vážené průměry a apod.), takže by na její výuk měla být kladen mnohem větší důraz, včetně povinné maturity.

Všeobecná fóbie z matematiky je podle mě odstranitelná -  zrovna u Mt vidím jako zásadní, aby ji učili lidi, kteří budou nejen odborně na výši, ale taky budou umět studenty zaujmout a nadchnout - já si třeba ze základní a ani střední školy nepamatuju na žádnou matikářku, která by byla jako člověk "normální"...

4 0
možnosti

Pokud se pamatuju, tak vážený průměr jsme se snad na ZŠ ani SŠ ani neučili.

0 0
možnosti

Další přemoudřelý zajíc. Např. Wikipedie je jako zdroj informací nepřijatelná z toho důvodu, že se často vyskytují pokusy různých skupin texty ovlivňovat ideologicky nebo přímo to píší lidé co tomu danému oboru nerozumí a jen mechanicky přepisují nějaké knihy bez hlubšího pochopení.

5 0
možnosti