Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Zrušení trestu porodní asistentce posunulo hranice svobody

Zdá se, že Ústavní soud zrušením trestu porodní asistentce Ivaně Königsmarkové rozšířil pole svobody: některé události jsou možná tragické, smutné, ale ještě nemusí být nutně kriminální. Svoboda znamená riziko, z čehož nutně plyne, že svobodnější život je nebezpečnější. Bohužel. Jistoty nás naopak svobody zbavují, píše v komentáři pro MF DNES Luděk Navara.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P81e27t12r 42M72á64c36a 9433107944760

Vadí mi, že se kauza paní Königsmarkové stočila na legálnost nebo přiměřenost rizika domácích porodů. Přál bych si, aby se spíš posuzovalo, jestli porodní asistentka profesně nepochybila, neboť právě o tom jsem zaregistroval ne příliš pozitivní informace. Ale než "jedna paní povídala" bych byl i kvůli paní Königsmarkové rád, aby správnost či nesprávnost jejího postupu byl objektivně posouzený.

0/0
31.8.2013 11:45

M63i92r88o62s56l73a71v 45P47o12k15o76r12n92ý 3492795945658

Vždy platilo a platit bude, že za chyby by se mělo platit a v tomto případě, by to mělo platit dvojnásobně, protože šlo o lidský život. Kdyby neudělala chyby, tak by dítě nezemřelo.

+1/−1
31.8.2013 11:04

J32a33r73d31a 23W31o28l37f 8225487826174

A Vy jste co pane Formánku? Já jsem porodní děděk! Porodní dědek:-), to jsem ještě neslyšel. Tady na horách je to běžný pane inspektor, napadne sníh a žeňte bábu na lyžích. Ve světě prý po porodu omývají děti teplou vodou. Já nejsem sice lékař ale co vím, tak se to běžně dělá. Tak to se tady u nás na horách neuvidí. Než zatopíte, než se voda ohřeje, pod pumpou je to raz-dva. A pane Formánku, Vy jste lékař, nebo máte nějaký porodnický kurz, nebo alespoň nějaké minimum. Já jsem samouk ale snažím se držet krok s vědou. Tak například to číslování, zeptám se maminky, kolikátý dítě to už máte. A pak mu to číslo napíšu inkoustovkou pěkně na zádíčka. Ono to nějak pěkně nevypadá, křivý nožičky na zádech číslo, oni vypadají jako fotbalisti, no ale když se to teď tak dělá:-)R^R^EU.

+3/−1
31.8.2013 8:02

M69o80n22i21k75a 35R44o62l20l43o87v47á 5193292766495

Co psal pan Formánek,nějak jsem to v diskuzi přehlédla.

0/0
31.8.2013 10:05

J98a49r32d84a 40W77o76l70f 8135427786674

Porodní dědek, pan Formánek je fiktivní osoba ze hry "Lijavec" oficiálně neuznaného českého génia Járy Cimrmana. A protože si o porodech se zakousnutím do klacku myslím své, tak jsem to sem napsal jako sarkasmus. Vám děkuji za mínus:-) a jdu dělat něco užitečného.

+3/0
31.8.2013 10:28

M43o28n61i33k62a 39R41o33l64l90o26v24á 5443412546885

Ach so,tak pardon za mínus,snad se s tím nějak srovnáte;-D

+1/0
31.8.2013 11:28

J45a35r21d92a 53W77o38l71f 8265967756914

No, to nevím. Pokazilo mi to celou sobotu. Už jsem do večera za nic nestál.:-)

+2/0
1.9.2013 10:47

M13a51r18c43e55l76a 28K91u80l63í84š79k87o53v84á 5179329177493

Pane Navara, o čem vlastně ten článek byl?!8-o;-€ Tolik moudra, že to jeden nepobere8-o a nakonec zjišťuji, že je to o ničem!!!!

Kdybyste napsal normální článek o nebezpečí domácích porodů, uděláte pro čtenáře víc, než rozebírat svobodu či nesvobodu atd.:-/ Ani jsem to popravdě nedočetla!

0/−2
30.8.2013 23:52

E98v32a 87K34a76š30p84á23r64k89o89v17á 7640631499292

Děti umírají i v porodnicích. V roce 2012 zemřelo 285 kojenců (v roce 2011 298). Na každých 300 porodů v nemocnicích připadá jedno úmrtí kojence.Hlavně nejsou započteny úmrtí do 30 minut po porodu. Ty jsou brány jako mrtvě narozené.

+1/−1
31.8.2013 0:08

E22v82a 82B67o67j23a62n18o80v50s41k15á 4103925303489

285 kojenců -to jsou zemřelí do 1 roku života, ne při porodu. Za živě narozené dítě se považuje plod, bez ohledu na délku těhotenství, který

po narození dýchá nebo projevuje alespoň jednu ze známek života, to je srdeční činnost, pulsaci pupečníku nebo nesporný pohyb kosterního svalstva bez ohledu na to, zda byl pupečník přerušen nebo placenta připojena.

Místo porodu eviduje v ČR Ústav zdravotnických informací a statistiky (ÚZIS), kde se vedou i záznamy o tom, zda porod proběhl mimo ZZ. Vzhledem k tomu, že nejsou stanovena kritéria pro rozlišení mimoklinických porodů, záznam o těchto porodech a následná statistika není přesná. To znamená, že nerozlišují mezi porody plánovanými a neplánovanými, zda byl porod asistovaný, či nikoli, zda se jedná o porod asociální, či jen překotný.

Například v ČR je místem porodu místo porodu placenty, takže porody porody neplánované mimo ZZ– většinou překotné, rychle probíhající, ukončené doma nebo během převozu, někdy za asistence policie či hasičů se do statistik porodů mimo ZZ často vůbec nedostanou.

Toto zkreslení je rovněž dále způsobeno tím, že porodní asistentky nemají pasportizován samostatný výkon za porod, přestože jsou podle vyhlášky pro svou profesi odborně vzdělané k vedení fyziologického porodu a péči o novorozence, a ve velké většině tedy asistují u porodu v takzvané šedé zóně (formulář pro ÚZIS vyplňuje pouze několik odvážných). Ostatní děti narozené doma za přítomnosti porodní asistentky statistice ÚZIS unikají, neboť jsou rodinnými příslušníky nahlášeny pouze na matriku (která však místo porodu statisticky neeviduje) a lékař hlášenku na ÚZIS většinou nevyplní.

0/0
1.9.2013 19:57

J18a57n 76F69r25o27l40í22k 6696620625114

Toto je také téma. Naše společnost vedená RVHP západu se snaží nalinkovat svým občanům téměř vše. Čekám zákon jak držet polévkovou lžíci. Rozsudek to posunul do roviny osobní svobody. Chceš dobrovolně zemřít bez lékařské pomoci? Je to Tvoje právo. Ovšem pokud dvě aktivistky žalují v Bruselu ČR za úhradu lékařské asistence u domácího porodu tak to je jiná káva. Ze zdravotní daně by měl být poskytován jistý standard a pokud si někdo přeje jiné podmínky tak za svoje peníze.

+1/−1
31.8.2013 11:01
Foto

P90a56v30e25l 47M34a71r34t49i48n80e85k 9685795521363

Svoboda znamena riziko, ale taky riziko financni. Takze, vsechno platit i pripadnou hospitalizaci z dusledku zanedbnani pece atd. Jsem pro svobodne rozhodovani, ziju takhle uz radku let a taky si za vsechno platim, i za blbost.

+1/0
30.8.2013 23:24

P88e78t23r71a 68N50o97v16á85k79o13v94á 7518706964148

Škoda, že většina lidí nechápe, že ty domácí porody nejsou žádnou úžasnou výsadou, ale činem ze zoufalství, protože ani porodnice ani stát jako takový nechtějí vyjít ženám vštříc v řešení této situace mimo nemocnici, přestože nejsou nemocné. Maximum těch žen by doma nerodilo, kdyby existovala jiná alternativa než nemocniční porodnice.

Je to podobné jako s marihuanou. Když víme, že funguje, ale stát nám ji nechce legalizovat, tak si ji prostě po domácku pěstujeme a zpracováváme sami.

+3/0
30.8.2013 23:06

M59a60r26c34e29l25a 66K75u31l94í98š68k75o90v10á 5459739147323

Někdy se matkám nedivím, že se bojí rodit v porodnici, která je nechvalně vyhlášená!!!! Raději vezmmou to riziko a chtějí rodit doma nebo v jiné porodnici /když je tam volné místo/. 

Včera zveřejněn případ, že porodník při porodu v nemocnici ve Vrchlabí, novorozeněti utrhl hlavičku!!!!! A to je mu 80 let!!!!! Je na tom naše zdravotnictví opravdu tak špatně, že musí zaměstnávat doktory "nad hrobem"?!;-€

+1/0
30.8.2013 23:58

P90e49t90r42a 49N57o23v38á67k30o76v82á 7778506764358

On zas ten váš osmdesátník nad hrobem může být odborník nad jiné vyhlášený. Ale tohle je přesně ono - porod je rizikovou záležitostí. Kdyby ta paní rodila doma, tak by to dítě třeba nakonec vytlačila a bylo by zdravé/přidušené, nebo by ho nevytlačila a zemřelo a navalili by se na ni všichni odborníci i "odborníci", že měla jet do porodnice. Ona do ní jela, nepodstupovala tedy výrazné riziko, přesto se na to bude nahlížet jako na nešťastnou událost, ne na trestný čin, který by to byl při porodu doma. Ale pro ni je výsledek stejný.

0/0
31.8.2013 12:40

B18o62h28u16s72l22a47v 49K72r50á39l40í94k 2781670309466

Jestli dobře chápu tu logiku, tak v případě té utržené hlavičky ve vrchlabské nemocnici měla být potrestána především ta matka za to, že svěřila své dítě nemocnici, ačkoliv mohla vědět, že se v nemocnicích občas dětem trhají hlavičky. A matkám, které chodí rodit do porodnice, by už nikdy neměla žádná pojišťovna nic zaplatit, protože si za všechna rizika můžou samy. Nebo tahle logika platí jenom na domácí porody?

+3/−2
30.8.2013 21:30

E47v16a 64K67a28š75p75á15r85k98o54v54á 7220311279982

R^

+1/0
30.8.2013 23:30

M64o90n81i55k96a 58R78o12l50l68o98v28á 5823432876615

Doktoři nejsou proti domácím porodům z hrůzy,že přijdou o práci..........Kdo záměrně rodí doma prostě ohrožuje své dítě,kvůli své pohodlnosti a hysterii riskovat,že dítě bude poškozené,nebo zemře,to nechápu.A zkazky co jsem četla za poslední dva dny,to je na knihu.Hnusní doktoři,kteří se klepou na to aby mohli matce bodnout epidurál a nastřihnout jí,odporné a zlé sestry,které ve 4h ráno rozkopnou dveře u pokoje,rozsvítí zářivky aby ubohým matkám změřily teplotu,to by ani v televizi nevymysleli.Neříkám,že všude,pořád a za všech okolností funguje lékařský personál na 100%,ale tohle je moc.

+2/−2
30.8.2013 21:06

P55e45t39r43a 22N67o89v85á52k10o86v22á 7918946604298

Na druhou stranu vy se celých devět měsíců snažíte, aby vašemu dítěti bylo dobře, a když se připravujete na nejdůležitější část a chcete si ji nastavit podle toho, jak reaguje vaše tělo, tak přijde někdo, koho konkrétní reakce nezajímá, ale řídí se obecnou tabulkou.

+3/0
30.8.2013 22:55

J21a40n 40F87r84o74l48í88k 6376610265584

No a soud nyní řekl, že máte svobodnou volbu. Ve špitále nebo doma. Obojí je legální a normální.

+1/0
31.8.2013 11:04

P76e56t32r52a 20N91o98v75á90k83o86v95á 7118946124958

Jenže mi dal dvě volby, které jsou úplně na prd. Nechci ani rodit v nemocniční porodnici, kde jsem další kus na lince, ani doma, kde v případě rizika není dostatečně rychlá péče. Ale proč by mi stát nemohl postavit svým způsobem hotelový dům, kde přízemí bude vybavené s operačním sálem a doktorem ve službě, a další 4 patra budou v podstatě hotelové pokoje vybavené tak, abych si tam mohla zařvat a nerušila jinou rodičku, měla tam svoji koupelnu, byla tam nemocniční postel s kolečky a dostatečně široké dveře a červený čudl, který asistentka zmáčne v případě krize, naloží rodičku na postel, dojedou k výtahu, sjedou na sál a koná se, protože tam je už po zmáčknutí tlačítka připravený doktor.

A kdyby tohle dokázala porodnice, jdu tam, ale asi by už z principu neměla tohle dělat, protože je to nemocnice a ne hotel.

+1/0
31.8.2013 12:45

M71o65n19i55k17a 79R17o51l12l10o75v79á 5953502156595

Nečtěte diskuze a nebudete kus na lince.Nebo všechny vaše kamarádky mají tak výrazně negativní zkušenosti?Taky musíte rozlišovat mezi normální ženskou a hysterkou.Mám kamarádku,kterou bych od chvíle  co otěhotněla třískala.Řvala na manžela,že nemá zájem o jejich dítě,protože neměl volno vždy,když šla na ultrazvuk.Těhotenství měla za smrtelnou chorobu,no,sledovala jen telenovely a podle toho se chovala.V porodnici byla v šoku,že se neseběhl veškerý personál a neskákal podle ní,tedy podle ní,personál se choval normálně.Tak takováhle pipka vám bude vykládat,že v porodnici nikdy více.No a doma,když dojde k průseru,tak zase bude řvát,že doktoři následně neudělali maximum................

+2/−1
31.8.2013 13:20

K50a40m19i95l 77S43c12h98w95a84g37e36r 3533436865896

;-D heh, tak takového člověka žádného neznám a nedokážu si představit jak bych se kamarádil (např. o čem bych se vůbec bavil) s člověkem co kouká na telenovely 8-o

.

nicméně od většiny kamarádů jsme slyšeli, že se s hrubě neprofesionálním chováním v porodnici setkali. Jedny to dokonce vedlo k tomu, že poslední 2 porody si už zařídili sami doma k jejich naprosté spokojenosti.

0/0
2.9.2013 15:55

P71e52t26r 71S51o70u51č95e48k 7792506196261

Všichni porodníci o Königsmarkové vědí, kolik za svou kariéru zabila a na celý život zmrzačila dětí, jednu dobu jich na Bulovce ležela celá řada, ale je těžké to dokázat u soudu, zvlášť pokud je matka zabitého či zmrzačeného dítěte stejně pomýlená. :-(

Posunutí svobody ke svobodě zabíjet bezbranné mi na rozdíl od autora moc pozitivní nepřipadá. Chudinky děti.;-(

+1/−3
30.8.2013 20:22

B78o50h77u36s55l69a85v 16K27r38á62l20í58k 2321510799976

Zato v porodnici by dítěti ani hlavičku neutrhli, a věnují tam každému tak individuální péči a vedou tak dokonalou dokumentaci, že je naprosto vyloučeno, že by je třeba někde v Třebíči pomíchali.

+3/−1
30.8.2013 21:18

B68o23h85u17š 53H33a43v17e79l 7880222567978

Nevím jak svobodné rozhodnutí mé maminky bylo, ale v roce 1951 jsem se narodil doma. Myslím, že lékaři se chovají velmi absurdně.

Byl již nějaký lékař z Vrchlabské nemocnice za úmrtí novorozence souzen?

+6/0
30.8.2013 19:19

B92o92h82u76s15l86a58v 27K87r26á14l65í34k 2861190419216

V nemocnici přece nikdy nikdo za nic nemůže. http://www.ceskatelevize.cz/zpravodajstvi-brno/zpravy/239616-za-spachtli-zapomenutou-v-pacientce-nikdo-nemuze/

+2/−1
30.8.2013 21:20

M28a54r67t80i80n 95V39e21d35r26a44l 7298753805722

Toto zrušení trestu znamená jen to, že soud znopu zasedne. v žádném případě neznamená nevino nezodpovědné paní Königsmarkové. Tak trochu doufám, že za podíl na úmyslném zabití dítěte vynese ještě tvrdší verdikt. Potrestána by ale měla být i matka, která se na zločinu podílela stejnou měrou. Nechci, aby se hranice posouvaly směrem ke svobodě zabíjet novorozence...

+3/−6
30.8.2013 19:13

J59a28r45o68s37l81a27v 64P31o80l80e95n81s51k29y 5456334749

. . svoboda zabijet novorozence.  Ponekud demagogicky zaver.  Cetl jste vubec ten komentar ?

+5/−1
30.8.2013 19:16

L67u70d67v88í27k 21G96a52j65d79o69š24í96k 2215453404162

Spousta řečí, ale to podstatné řečeno není.

1. Svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého .Tím je tento pojem definován. Dítě - byť nenarozené - má stejné právo na svobodu jako jeho matka. Bohužel jeje není schopno nijak prosadit. V takových případech chrání bezbranné zákon, který svobodu těch silnějších omezuje. Od toho tu zákony jsou.

2. Pokud svým jednáním způsobím újmu jinému, jsem za to VŽDY odpovědný - i trestně. Byť to může být přečin nedbalostní. V zájmu spravedlnosti toto musí platit bez výjimky.

.

Pokud lékař v nemocnici zanedbá péči a neudlá vše co je v jeho silách, aby druhé osobě v rámci lékařského zákroku nevznikla újma, je za to trestně odpovědný. A najednou tu máme nějakou asistentku, která předem VÍ, že nedělá a maximum pro bezpečí pacienta a v případě problémů nemá odpovědnost žádnou? Ve jménu svobody? 8-o

+6/−7
30.8.2013 18:43

M15a51r49e14k 39P11a88r46a 7102109980573

lekář a trestně odpovědný??? to je výsměch. zrovna tento týden byl uvěřejněn rozsudek, kdy za nechanou špachtli v břiše nebyl nikdo potrestán. ze všech stran slyším o zcela chybných závěrech lékařů, které často jen se štěstím nekončí smrtí, ale nikdy jsem neslyšel, že by někdo skončil v base.

+4/−1
30.8.2013 20:58

M68o15n79i20k53a 17R20o14l69l11o34v71á 5833252466935

Problém je ten,že úspěšné a mnohdy náročné operace,on ani ten slepák není brnkačka,nejsou medializovány,to je tak nějak samozřejmé,že vše dopadlo ok.A pak to vypadá,že tu máme denně x spackaných operací.

+1/−1
30.8.2013 21:09

Ř16e82h68o60ř 50V45l24a93s82á70k 2374684781516

O to vůbec nejde. Jde o to, že trestní odpovědnost lékařů je v praxi záležitost z říše pohádek. Nejhorší rozsudky jsou zákazy činnosti.

0/0
18.9.2013 11:35

M26i20l96a94n 96R73a89d13e53k 3137356361451

zena ma pravo na domaci porod, kdyz nekdo chce riskovat i za cenu ze se neco stane a neprezije, je to jeho - v tomto pripade jeji - volba, to je jako sebevrazda, nebo brani drog, je to muj zivot a kdo mi do toho ma co kecat.

Ale kdyz dite bude potrebovat nejaky rychly zasah, a diky tomu ze je to doma tak se mu ho nedostane, to by mel byt trestny cin. Ledaze by to nebylo planovane a matka se nedostala rychle do porodnice.

+4/−5
30.8.2013 17:45

O13l27d77ř30i24c63h 93Ř39e27z41n48í16k 7325902854368

Na jednu stranu je to šokující rozhodnutí, ale na druhou - Darwinův přirozený výběr bude o to lépe fungovat...

+3/−3
30.8.2013 17:20
Foto

V82e78r50o35n27i84k23a 73V88a28l72í14k13o38v64á 5343247105203

V zásadě s panem Navarou souhlasím. Svoboda je drahá a pokud přijmu rizika, proč si ji nevydupat. V tomto případě je všem ohroženo dítě - má nést riziko spolu s matkou? ...To je, oč tu běží.

Tento verdikt i jednání ve Štrasburku  pravděpodobně otevřou domácím porodům dveře. Je mi to fuk. Půjde o 1-2% matek, nikoli o mě, mou dceru, případně snachu.

Ale jestli tento průlom nějak zásadně ovlivní systém perinatologické péče u nás, jestli se například pojišťovny s nějakým osvíceným ministrem usnesou, že k péči o nízkorizikově těhotné není potřeba gynekolog, že si vystačíme s asistentkou nebo praktikem (holandský model), asi začnu HODNĚ HLASITĚ KŘIČET. Učitelskou fistulí.

Zde můj blog - problematiku sleduji patnáct let.

http://valikova.blog.idnes.cz/c/357317/Priznivkyne-domacich-porodu-se-nekdy-chovaji-jako-sekta.html#t2

+7/−5
30.8.2013 16:45

J76a15n49a 23Č15á84p22o97v78á 5583878735825

Já bych naopak v péči porodní asistentky byla velmi ráda. Moje osobní zkušenost je taková, že jsem si u obou svých těhotenství dopřála péči porodní asistentky a stále se opakující scénář byl takový, že jsem po každé druhé prohlídce u lékaře volala jí, aby mě uklidnila, případně zasadila do příslušného kontextu informace, které jsem dostala u lékaře. Nikoli lékař a tam přítomná sestra, ale porodní asistentka byla tou, která mi poskytla informace a péči, kterou jsem potřebovala. Porodní asistentka, která ke zjištění polohy a velikosti dítěte nepotřebovala ultrazvuk, ale stačilo jí vyšetření pohmatem (mimochodem, její odhad porodní velikosti byl přesnější než ten ultrazvukový). Potřebný klid a bezpečí jsem nacházela u ní, ne v ordinaci napěchované přístroji. A stejně tak to byla ona, kdo se o mě staral po porodu, díky ní jsem překonala počáteční potíže s kojením apod.

Je nepochybné, že patologická těhotenství, jakými jste prošla Vy, patří do rukou lékařů a v nejmenším nezpochybňuji jejich kompetence v tomto ohledu. Ale matky jako já, které naopak skoro žádnou péči nepotřebují, by měly mít možnost, jak nebýt nuceny konzumovat něco, co ve svém výsledku je spíše kontraproduktivní (nikdy např. nezapomenu, jak na mě pan doktor křičel, že je mojí zákonnou povinností podrobit se triple testu, který jsem s ohledem na znalosti souvislostí tohoto testování, nechtěla absolvovat). Kdyby mě měla v péči pouze porodní asistentka (která není žádný pomocný personál, ale vysokoškolsky vzdělaný zdravotník, který o fyziologickém porodu má mnohdy větší povědomost než lékař po atestaci), se kterou bych prošla těhotenství, porod (lhostejno zda v porodnici nebo jinde) i šestinedělí, byl by to pro mě ideální scénář. Bohužel tato možnost v této zemi neexistuje.

Oprava - existuje v porodnici ve Vyškově. Ale to je jediné takové zařízení, do kterého to mám bohužel přes půl republiky :-(

+1/0
1.9.2013 11:32

K14a75m70i33l 84S10c27h27w13a13g41e95r 3893886365876

;-D jaj, no na moji manželku by zakřičel doktor jenom jednou, pak už bych mu jenom zavolal, kam mám poslat její kartu...

.

zbytek naprostý souhlas, sami bychom uvítali opravdu funkční porodnici a né nemocnici, protože z určitých důvodů je pro nás zatím porod doma skoro nemožný...

0/0
2.9.2013 15:59

P75a23v91e32l 80H19o31f42f65m44a50n 1156850442

V diskuzi o porodech samí pánové, zajímavé.

V otázce odpovědnosti, příp. trestu zapomínáme na jeden aspekt, a to trest, kterým je pro "alternativní" matku případná ztráta dítěte.

Myslím, že vězení či finanční trest jsou ve srovnání s tím zanedbatelné.

Čím chcete ženu víc potrestat? Horší trest než ztráta dítěte pro ni není!

Pakliže je ochotna nést riziko DP pro to nejcennější, co má, potom bude pes zakopán někde jinde.

Lékařům denně umírají pod rukama pacienti, kteří mohli žít nebo kterým mohl být alespoň prodloužen život. Lékaři ale nejsou vševědátoři, i když si na ně někteří/někdy hrají nebo je za vševědátory někdy my sami pokládáme. Lékaři někdy stojí před volbou jakou variantu vybrat a úspěch může být jen otázkou náhody či vyjímečného instinktu lékaře.

+4/0
30.8.2013 16:36

O25l10d53ř89i10c36h 67Ř40e49z23n81í91k 7725122184278

a kde jsou práva toho dítěte? Aha? Když je matka debil, tak žádný práva jako nemá???

+4/−4
30.8.2013 17:22

P24e94t85r20a 12N44o94v50á12k94o54v37á 7678496594228

Je otázka, čí práva převažují, pokud je jeden dospělý a rozhodující a druhý ještě nenarozený a závislý.

+1/0
30.8.2013 23:02

A41l67e87n40a 51Č10e88c98h30o44v73á 7785493878459

Jen bych podotkla, že důvod, proč se některé ženy uchylují k domácím porodům, může být i v otřesném a nepřátelském přístupu nemocničního personálu. Je zajímavé, kolik energie se věnuje kriminalizaci a ostouzení matek a porodních asistentek, a jak málo je jí věnováno na zlepšení situace v našich nemocnicích.

Dále bych ráda pánům doporučila, aby se smířili s tou skutečností, že jistou část života nemají pod vlastní kontrolou. Nemůžete prostě ovládat všechno.

+7/−3
30.8.2013 16:15

J28i33r47k29a 54D28v75o42ř79á15k 4135870153808

Ano, cítí se tam i se svými dětmi jako věci. nežádoucí věci, se kterými si to chce (v zájmu efektivity) personál vyřídit co nejrychleji. A občas se stane, že vám domů dají úplně jiné dítě, než jste porodila. Kus jako kus.

+2/−1
30.8.2013 16:22

J39a72r98m62i69l60a 15M24a77c75h24o15v86á 9885674708264

...kdy jste rodila naposledy?...já před dvanácti lety a ani tehdy jsem se nesetkala   s "otřesným a nepřátelským přístupem"..fakt ne...jela jsem do porodnice porodit a odvézt si dítě, nejela jsem tam do lázní a na rekreaci, kterou jsem si dopředu zaplatila...nebrala jsem a neberu nemocniční personál jako své sluhy, či poddané, ale jako partnery, kterým taky záleží na tom, abych se zdravým dítětem odešla...tak nevím o čem je tu řeč...

+5/−3
30.8.2013 16:30

A10l23e58n36a 14Č29e30c14h92o64v35á 7175343478229

Nehodlám se tady trumfovat se zasloužilými matkami, kdo vyklopil víc mimin a jak u toho trpěl.

O tom se totiž debata nevede.

+4/−6
30.8.2013 16:40

J83a28r89m71i74l25a 79M36a40c14h54o71v15á 9485414868734

...souhlas...já totiž rodila jen jednou  a taky nemám v úmyslu se bavit o počtu...to jste mně špatně pochopila...jen prostě se ptám, kde a kdy se k Vám takto špatně  choval personál...mně to totiž  připadá, že někdo plácne jak je to v nemocnici hrozné a  hned to "jede"...bez zkušeností, bez důvodu....toť vše...

+4/−2
30.8.2013 17:10

O19l87d12ř73i55c54h 34Ř52e77z57n75í94k 7785162524378

byl jsem u porodu své ženy před 3 měsíci a v pohodě - nastali ale komplikace a kdyby jsme rodili doma, tak jsem vdovec ;-) ale každý je svého štěstí strůjce  a Darwin bude mít jistě radost ;-)

+1/−3
30.8.2013 17:25

J11i31r67k97a 94D94v11o30ř85á28k 4325580573248

Připomíná mi to zavedení svého dítěte na přechod pro chodce (ev. na zelenou). Také se může stát, že na vás vletí auto a zabije buď vás, nebo to dítě, a nebo vás oba. A to dítě jste na ten přechod zavedli vy, je to tedy vaše zodpovědnost. Trestné by to být nicméně nemělo.

+3/−1
30.8.2013 16:05

J64u61l77i60u97s 46C45h47a38l72o64u28p95k66a 4132409600961

To je najednou moralistů, kteří nikdy nerodili, ale rozumí všemu. Škoda, že své úsilí nenapřete vůči otcům, co mají tak málo zodpovědnosti, že své děti ani neživí. Ale ono je snadné na někoho plivnout, zejména když mi jeho problém nehrozí, že pánové?

+4/−3
30.8.2013 16:05

J11i43r13k27a 72D87v78o23ř86á80k 4865360323748

To je jiné téma. A netýká se to výhradně otců, může to být i naopak.

+1/−2
30.8.2013 16:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.