- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Rozšíří se výuka finanční gramotnosti - doufám,že dětem vštípí,aby si nikdy nemusely nic koupit na půjčku.leasing a podobné zhovadilosti.
Mně by zajímalo, co je to ta jemná motorika, která se má rozvíjet pouze a jenom psaním spojitého písma a nikdy jinak a jak se bez ní obešly desítky generací našich předků kteří psát většinou neuměli.
Zajímavý přístup mají i ve Švédsku, kde se snaží inovovat kdeco: http://img.dione.cz/pismo-svedska-reforma.pdf
Velmi zajímavé, šprtům se to nelíbilo. Jinak teda moji rodiče spojitě nepíšou, takže mě spíš zajímalo, proč já musím.
Zajímavý názor je i zde: http://martisek.blog.denik.cz/c/135340/Comenia-Script-a-logika-zkracovane-tuzky.html
Zajimavy to ano, ale jinak totalni snuska naprosto nepodlozenych zvastu a kravin:-)
Promiňte, ale nové písmo si strčte za klobouk. Jsou k němu vázána autorská práva a poplatky. To už raději rukou psané tiskací písmo jak jsme všichni zvyklí.
Nač každý rok platit nějakému grafickému studiu za jeho použití v učebnicích a případných pomůckách? Pokud mělo být užito jak bylo zamýšleno, tak měla být soutěž vypsána na určitou částku pro vítěze a naprosto volnými právy všeobecného užití.
Školství má už tak dost málo peněz a příjmy třeba z placeného VŠ studia v nedohlednu, tak proč za nové učebnice ještě připlácet za autorská práva na písmo?
Pokud se mýlím a písmo je možno užívat zdarma pro všechny účely, tak jsem jen rád.
Já jsem měl za to, že samozřejmě je tento projekt hrazen MŠMT s tím, že výsledky patří MŠMT, neboli autorka MŠMT oprávní k neomezenému užívání písma.
Ale zjevně je to úplně jinak a to bych autorce ukázal prostředník. To je jako kdyby si farmakolog nárokoval patent na lék, jehož vývoj platil jeho zaměstnavatel.
2. a 3. Nic nového. Zlomky se na prvním stupni učily odjakživa a dopravní výchova cca od 70. let.
6. Většina kantorů, co učí 1. a 2. třídu a mají zkušenosti to pokládá za nesmyslné. Spojité písmo má svůj význam nejen při výuce psaní. Naštěstí u nás mají rodiče rozum.
Škola je stát ve státě a učitelka není povolání, ale diagnóza...
A druhým jazykem bude povinně rómština...
No do konce zs nebo aspoň na prvním stupni by decka měli psat psaci klasikou jen kvůli citu pro psani. Pak bude stejne dulezite aby dokazali mlatit znaky vsemi deseti. Takze tiskaci nepotrebuji protože to zvladnou tiskarny.
Cit pro psaní?! Co je to zase za nesmysl. Písmo je v první řadě nástroj pro praktické užití. Vzdělání, pokud má být co k čemu musí mít vysokou užitnou hodnotu. PSací písmo se dnes nehodí prostě a jednoduše proto, že už dávno nikdo nepíše ručně dlouhé texty. A pro psaní strukturovanách poznámek, vzkazů, vedení evidence atd... Se ruční tiskací hodí daleko víc.
Děcka jsou dnes strašně rozmazlené!!!