Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Smrtící déšť tomahawků může spustit kdykoliv, těžko se mu bránit

Střely s plochou dráhou Tomahawk jsou hlavní zbraní, kterou by USA a nejbližší spojenci patrně zvolili pro první překvapivý úder na syrské vojenské cíle. A byl by drtivý. Sýrii by během několika málo minut mohly zasypat stovky těchto střel. Režim v Damašku by těžko hledal účinnou obranu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P20e44t57r 41S67t16r70a69k91a 9464503378429

Střely Tomahawk - nejdražší ohňostroj. Pyrotechnici mají třídu nebezpečnosti 4. - Pro profíky. Tomahawk bude , dle účinnosti , tř. 5 - vypadá to, že i vojáci nechtějí být pozadu.

0/0
5.9.2013 20:38

V91o68j37t39ě98c95h 23S41t60r24n47a80d 4454631142615

Skoro nevěřícně koukám - cena jedné střely je opravdu 1,45 mega USD?

0/0
29.8.2013 18:32

P71e21t50r 44Š45a20f35r54á82n 9606761399

to je dražší,než naše dálnice..

0/0
29.8.2013 18:37
Foto

J44a39n 40D23o50č38e94k91a42l 1624676351805

Takovejch peněz! Panenkomarjá - to kdyby mi tak chtělo přistát na zahrádce! ;-D

0/0
29.8.2013 20:51

S75t59e30p19a59n 31T51o66t17h 8298359105928

;-D;-D;-D to byste i se sousedama meli uz ode vsech starosti pokoj... pokud teda myslis toho Tomahawka ;-D;-D;-D

0/0
30.8.2013 18:00

P95a81v43e82l 56K48r29a82m95e30r 9823347409175

jó, to se tak většinou dělá, že o tom napřed napíší noviny a potom se teprve zaútočí ;-DR^

0/0
29.8.2013 17:56
Foto

M68a21t28y19á52š 25K62a69d60l15e44c 4338392349727

Troufám si říct,že nikdy v historii OSN nebyl ten zákrok opodstatněnější,protože naprosto nezakryté masakrování civilního obyvatelstva je něco,co není možno v 21.století tolerovat.Ale je pravda,že by USA měli s rebely jednat opatrně,tohle není Libye,část rebelů je údajně napojena na radikální teroristické či muslimské skupiny.

+2/0
29.8.2013 16:05

A36l20e15š 23Z57e41l22i58n59k15a 1294152966

takže Američané budou pomáhat Asadovi likvidovat povstalce, kteří použili nehumánní zbraně ? :-)

0/0
29.8.2013 18:20
Foto

M78a38t46y84á29š 24K81a54d87l19e81c 4838392369307

To jsem neřekl. :) Laskavě přestaňte překrucovat mé výroky.Chtěl jsem jen říct,že to není jako Irák,kde neexistoval prakticky žádný důkaz o vlastnictví zbraní hromadného ničení,respektive ty zbraně se nikdy nenašly,ale tady je jasně vidět,že to mají na svědomí ozbrojené složky prezidenta Asada,protože povstalci na svojí úrovni vojenských "zkušeností" nebo "výcviku" zkrátka nejsou schopni ovládat chemické zbraně a neumí s nimi zacházet.Do toho masakrování civilního obyvatelstva vládními jednotkami.Samozřejmě,že by USA a země OSN měly rebelům pomoci,chtěl jsem jen říct,že v Libyi byla naprosto odlišná situace,tam si Kadáffího pád přála většina obyvatel,jenomže tady se stoupenci Asada domnívají,že jeho setrvání ve funkci je dobře,protože to udrží zemi v klidu a Sýrie tak bude mít podle nich určité "jistoty".Chtěl jsem říct,že nevíme přesně,jak velká část Syrských rebelů inkriminuje k radikálnímu islámu a s tím spojenému muslimskému terorismu.

A jinak k rozhodnutí pana prezidenta:Země,která už skoro deset let cvičí vojáky v Afghánistánu a nedávno zahájila operace v Mali a do toho se účastní misí v Kosovu,není v takovém postavení,aby si dovolila tak velkou akci.Ale jinak nechápu,proč se česká diplomacie,místo toho,aby udělala to minimum,tj.podpořila činnost OSN a nebo válečné přípravy USA,zachovává k situaci "rezervovaný" postoj,jako by byl čas to udělat příští týden,měsíc,nebo rok.

0/−3
29.8.2013 19:43

P37e47t33r 18Š93t20ě68c19h 3762211818743

tak si dáme rychlokurz, nasadit plynovou masku, odjistit plynový granát, hodit a zdrhat proti větru. Ještě máte pocit že je složité ovládat chemické zbraně?

0/0
30.8.2013 1:47

P56e62t68r 13K33l19e64i89n 4310670598135

Kde berete tu jistotu, že chem zbraně použil Asad? To řikám, aniž bych někomu stranil.

0/0
7.9.2013 21:26
Foto

K24a52m27i48l 10Ř32e38h27á14k 4919304215819

A proto civilní obyvatelstvo zmasakrujeme Tomahawky - pardon, teroristy apod.

A vy jim zatleskáteRv

0/0
29.8.2013 19:55
Foto

M20a21t86y19á29š 68K73a46d49l35e91c 4298152579747

Je vidět,že nemáte ponětí o tom,že právě rakety Tomahawk jsou nejpřesnější v současnosti vyrobenou raketou,prošly vojenskými testy a byli úspěšně vyzkoušeny i k útokům na budovy Al-Káidy,takže tady opravdu nehrozí,že by došlo k masakru civilního obyvatelstva,s největší pravděpodobností se první vlna leteckých útoků zaměří na protivzdušnou obranu.při případném jednání se syrskými rebely je pak třeba postupovat velice obezřetně,protože,jak už jsem psal v komentáři dole,některé frakce povstaleckého hnutí daly jasně najevo,že se řadí mezi militantní islamisty,čili je tu zcela odlišná struktura odpůrců režimu jaká byla při Arabském jaře v Libyi nebo Egyptě.

0/0
29.8.2013 20:29

P73e46t97r 68J87a29n92o51u91š 7309192532810

To zase nekdo z "mocnych" ukazal prstem misto na mape...

0/0
29.8.2013 13:19

J64a69r63o41s56l31a23v 97K77r79e12j98č84í 3669746260358

jsem nevoják (modrá), ale nechápu uvažování americké generality. Oni chtějí zničit chemické zbraně, aby nezabíjely civilní obyvtelstvo. Takže tam pošlou pár tomahawků na sklady a ten plyn, co se uvolní, ten se jako obloukem vyhne obyvatelům a bude zabíjet jen ty špatné ?

+1/0
29.8.2013 12:39

J28a93r74o63s52l67a92v 61T33a62c26h68o94v88s19k24y 2912810784710

No a navi se pri tom pokazi ty krasne rakety.

0/0
29.8.2013 12:44

I60v71a83n 44Z75y95k65á95n 9690133629276

tvrdili, ze cilem utoku naopak sklady plynu vubec nebudou, ale jine vojenske cile. Coz na vec nevrha o nic pozitivnejsi svetlo. Zkratka chteji jen udelat skodu a znicit hodnotu, za kterou oni neplatili. Nekdy se tomu rika vandalismus. Ale tady jsou zatim samozrejme jine pudy a zajmy, nez ciste takoveto nizke.

0/−1
29.8.2013 13:05

T34o66m11á24š 78K28n21a11i69f78l 6333670957380

ty jsi taky vandal :)

0/0
29.8.2013 13:59

P82a90v91e83l 92N83o94v54o73t56n19ý 6405866568116

no a chceš, aby se ten plyn někde uvolnil v Evropě? ono to pomůže i tomu, že se aspoň sníží zásoby těchto boj. látek, jak Asadovi, tak event. rebelům, kdyby Asada vyhnali ;-)

+1/0
29.8.2013 13:53

P96e90t29r 10T97o44m37a86n 9948450724690

Voják jsem sice byl, ale mysím si z logického hlediska, že se při zásahu raketou tomahawk protože je to plyn spolu s explozí vznítí a než se rozpline, tak shoří. Účinost cemické rakety podle mě je taková, že letí a má někam dopadnout a nemá explodovat, ale naopak po dopadu rozprášit plyn kolem sebe. Myslím si, že to tak je.

0/0
29.8.2013 16:17

P77e11t80r 47T25o47m47a23n 9748130854190

Sorry za ty překlepy. Chtěl jsem napsat chemické rakety..

0/0
29.8.2013 16:22

V77á31c78l91a54v 14H48o40v64u98r71e87k 3149673962930

Je mi až zle z toho, jak se lidstvo zdokonalilo v umění zabíjet.. Kdyby se stejné peníze, jaké jdou do vývoje zbraní, investovaly do lékařství a výzkumu přírodních věd, mohla tahle planeta a její budoucnost vypadat úplně jinak. :-(

0/0
29.8.2013 12:36

J54a14r96o47s29l23a27v 53K92r18e93j91č49í 3439366930158

bohužel tak to je již 5000 let a jinak to nebude

+1/0
29.8.2013 12:41

M19i31l76a64n 44K41l89o95u41č15e77k 3380925438577

Je to přesně naopak, kdyby lidi nenutila válka investovat peníze do výzkumu, tak by fůra věci prostě nebyla, jednoduše by je do výzkumu nic moc nenutilo.

+4/0
29.8.2013 13:11

V50á52c67l69a16v 47H89o63v14u35r98e45k 3209563902310

A nebo se to může brát tak, že by fůra věcí nebyla hned, ale třeba za 20 let. Nakročeno k tomu bylo slušně. Což by bylo třeba v roce 1965 - 70. A jelikož by svět nebrzdila studená válka a dvě supervelmoci by mezi sebou nesoutěžily, kdo je silnější, mohl by technologický pokrok narůstat vyšším tempem.. ;-) Ale to je jen kdyby..

0/0
29.8.2013 15:18

P72a77v81e93l 45N30o39v20o71t16n51ý 6865186498246

dobrý nápad, ale dost krátkozraký, jelikož by to stejně vedlo k válce, bylo by víc lidí, víc by jedli a pili a za chvilku by nebylo co a co by bylo, válka....

0/0
29.8.2013 13:55

P98e73t45r 51T96o74m65a87n 9678290674710

Máte pravdu, ale kdyby neexistovalo zlo a hamižnost, tak by se svět před tím nemusel bránit a ani by nepotřeboval mít řádné zbraně. Vemte si, kdyby tu nějaký mahor odpálil chemickou raketu, co by to způsobilo za následky. Proto se svět musí bránit a zdokonalovat svou ochranu a zbraně, jinak by se to mohlo rozpoutat v hromadné peklo. USA a Velká Británie neválčí proto, aby získali území, či zdroje,ale proto, aby nastolili spravedlnost a mír a zneškodnili násilí a rebely typu Alkajdy a všech odpůrců míru.

0/0
29.8.2013 16:29

K38a45r94e79l 49U50r83b14a60n 2214494211299

Většina zdejších rozumbradů má velmi omezené obzory svého myšlení. Vážení, uvědomte si, že tam nekdo prokaztelně použil chemické zbraně. Pokud by západ toto použití nijak neřešil, tak jen ukáže dalším podobným, že vlastně nic nehrozí a že použití podobných hnusů je vlastně beztrestné - já opravdu nechic, aby sem pak někdo odpálil pár chemických hlavic. Reakce je nutná a nemůže o tom být žádných pochyb. Nejlepší by bylo provést poze úder na zjištěné sklady podobných zbraní, ať už budou v rukou povstalc, nebo vlády. Ruska a Číny bych se nabál, jen dělají bububu ale nijak zasahovat nakonec nebudou. Samozřejmě, že přímá akce s vojáky v poli je v Sírii nesmyslná a nikdo o ni ani neuvažuje.

+11/−4
29.8.2013 12:05

J23i57r97i 98D95o12b55r63ý 9218989703

Ale kdo pouzil? Z jedne strany zni sebejiste, ze povstalci, z druhe, ze vlada.

Ja tam ale nebyl, abych vedel kde je pravda stejne jako 100% ucastniku teto diskuse.

+1/0
29.8.2013 12:09

J73a15r93o55s16l89a24v 73T76a57c10h74o75v36s11k45y 2332440634870

Nekdo pouzil chemicke zbrane, takze USA pro jistotu pozabiji spousty civilistu, aby se po otrave tak netrapili.

0/0
29.8.2013 12:12

P34e34t31r 82T27o67m87a70n 9278220184270

Pane Jiří a Jaroslave, řeknete mi, jak by se lidi jako třeba já, nebo místní rebelové mohli dostat do přísně utajovaných skladů chemických zbraní..které jsou přísně střežené místní vládou?? Nemohli si je doma sni vyrobit. Je to nemožné jako to, že by jim je syrská vláda vydala.. A nebo ve vládě existuje nějaký vládní "tunel" při kterém nelegálně umožnili to, že někdo z vlády zradil a dostal tyto chemické zbraně ven.. Všechno směřuje spíše na vládu, která dopustila to, že použila neoprávněně chemické zbraně na zastrašení rebelů a nevinných civilistů.. :-/

0/0
29.8.2013 16:40

J45o33s15e44f 56N38o97v70á95k 4758433717222

Urban, neztrapňuj se prosím.

+2/−4
29.8.2013 12:16

R81i32c72h94a65r31d 28N56o20v46á49k 9821202372476

Čím se podle Vás Urban ztrapňuje? 

Můžu s ním souhlasit nebo nesouhlasit, ale rozhodně nepsal nic, čím by se ztrapnil - to spíš vy takovýmahle výkřikama bez argumentů Rv

+1/0
29.8.2013 14:59

M11a52r56t64i48n 82K38o51d30a65t 2887946462927

Hm...začnu od začátku. Někdo prokazatelně použil chemické zbraně? Opravdu? Stále ještě existuje možnost, že by zasažen jejjich sklad. Inspektoři OSN mají opustit Sýrii v sobotu a předat výsledky vyšetřování. Kdo a jak by na váš pane odpálil chem. zbraně??? Víte vůbec co to je? Jak se dopravují na cíl a jak jsou závislé např. na počasí? Pokud zaútočíte na sklady chem. zbraní co se podle vás stane při jejich zasažení? Přemýšlel jste než jste tohle napsal? ;-)

0/0
29.8.2013 13:20

P91a58v89e59l 70N44o45v24o75t60n90ý 6895696348866

no co, rozptýlí se ta část, kterou nezlikviduje výbuch a raději byste chtěl, aby ty sklady měl v ruce někdo, kdo se nebojí je použít a nebo nevypočítatelní rebelové?

+1/0
29.8.2013 13:57

P65e61t46r 11T59o68m53a28n 9788320394530

Ještě jsem chtěl reagovat na to zlikvidování chemických zbraní. Pokud je to plynového skupenství, tak přece při silné explozi danou raketou musí přece všechno shořet a i kdyby se případné nepatrné množství dostalo ven, tak by se to mělo přece rozptýlit na neškodné množství smíchané ze vzduchem,ne..? Ale máte pravdu v tom, že počasí v tom hraje taky velkou roli. Větrné proudy, déšť, atd.

0/0
29.8.2013 16:58

P79e52t38r 76T36o81m63a28n 9878580324480

Jestli to bylo myšleno na mě, tak já jsem chemickou zbraň nikdy neodpaloval ;-) ale rád se nechám poučit. Nemyslím to urážlivě, ale pokud máte nějakou zkušenost, nebo jste voják, tak sem s ní. Rád se dozvím víc. Předpokládal jsem, že chemická  zbraň má nějakou nosnou raketu..?

0/0
29.8.2013 16:52

P91a12v85e75l 94N72o58v22o13t64n63ý 6145526938856

R^ to je velice rozumný názor

+1/0
29.8.2013 13:56

I34v47a39n 21R37ů41ž90i64č71k47a 3830642180162

jak lehce může vzniknout světová válka... Rv

+1/−4
29.8.2013 12:00

D15a98l17i38b96o18r 57R81o76z33s15y72p27a49l 7250873336339

Předpokládám, že i tomahawky mají nějakou omezenou dobu životnosti a než je nákladně likvidovat, příležitost k vypuštění se vždy najde.

+2/−5
29.8.2013 11:51

B41o94ř39í79k 57P46u94l17k11r46á24b38e20k 1183508159967

Á, mordyzace... ;-€

0/0
29.8.2013 11:55

J64a56k75u55b 84J38a51n70d16a 6158639238503

Imbecilnější záminka k rozpoutání války snad ještě nebyla!! Posuďte sami: Asad zaútočil na území, které ovládá (Damašek) chemickými zbraněmi. Nic absurdnějšího jsem už dlouho neslyšel..

+3/−3
29.8.2013 11:47

J49a82r24o59s32l22a76v 34T50a69c42h88o17v20s67k48y 2222950324210

A co treba tohle - amici si odpalili na svem uzemi dva baraky, aby mohli rozpoutat serii valek. Prijde Vam to absurdnejsi nebo je ?

0/−3
29.8.2013 12:13

P51e59t41r 56L77a56n66g 6863197516418

To už tady dlouho nebylo, musíte to mít hodně těžké, chudáku.

+3/0
29.8.2013 12:24

J41a93r59o95s40l24a60v 85T37a37c71h24o85v42s65k76y 2272820324920

Prectete si muj prispevek jeste jednou, zamyslete se a pokud to nepochopite, tak se k tomu alespon nevyjadrujte.

0/−1
29.8.2013 12:31
Foto

M18a41t11y97á88š 50K66a80d74l54e89c 4258982389117

Mám se vaší nevědomosti smát nebo nad ní brečet?Proč by autoritářský diktátor nepoužil na vlastním území své vlastní zbraně,když je potlačování odporu ozbrojenou cestou jedním z hlavních rysů diktatury?Těch 100 lidí,co tam za ty dva roky zemřelo,se asi povraždilo jen tak,pro zábavu.Přemýšlíte vy taky nad věcmi déle než 5 minut?

+2/0
29.8.2013 16:01

B94o57ř23í36k 33P61u20l93k83r79á45b54e23k 1223788499137

Přemýšlím, kam by flákli tomahavky u nás - Sněmovna, Senát, Strakovka -

snad jen zásah Temelína by mi vadil...

0/−2
29.8.2013 11:45
Foto

I86v58o 32R98o91t60t17e88n56b78e20r82g 3477568248578

Vůbec nepovažuji za rozumné vměšovat se do šarvátek vládních a povstaleckých "bojovníků". Civilizovaný člověk jim přece nemůže rozumět:-P

A když se chtějí vyvarždit, ať to udělají!

Scény z bojů v televizích jsou jen pro oko "sponzorů":-/

Egypt ukazuje, že vítězství vůle voličů v těchto zemích nikdy netrvá dlouho. Musí vzít v úvahu, že i Tarzanovo polidštění se úplně nezdařilo, tak proč tu chtít na jedné ze stran normální chování:-P

Totiž, co je pro civilzovaho nornmální to v těchto končinách považují za zradu nevěřících. Takže věřím, že když se tam vymlátí, bude v regionu pokoj!!

+3/−3
29.8.2013 11:44

J41o70s29e13f 55P97o41n97e46r27t 9288530942528

Když chce soused zavraždit manželku, tak ať to udělá. Hlavně se nevměšovat

+1/0
29.8.2013 11:46

P68e95t15r 85J38a50n16o11u12š 7959162472750

Jiste, zavolam policii. Tu ceskou, nikoliv americkou.

0/0
29.8.2013 13:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.