Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaj se natáhla přes křižovatku, přední vůz zatočil jinam než zadní

Na křižovatce ulic Václavská a Křížová v Brně vykolejila po poledni tramvaj. Při nehodě se nikdo nezranil, příčiny inspekce vyšetřuje. Nejspíš se přehodila výhybka v okamžiku, když přes ni tramvaj přejížděla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P16e67t11r 13G31ö75n96d69ö91r 3114730881976

Podvozek, ne vůz...!!!!!!!!!

0/0
29.8.2013 12:44

A91n41t67o26n58í73n 87K55o64l92á47ř 7158145377132

A já se divil proč ta 1 jede po Pekandě.

0/0
29.8.2013 8:01

A34l52e48n18a 22R37i61s16o50v46á 4496240289955

Náhradní doprava ovšem opět nezklamala. Pokud pominu, že trvalo dost dlouho než nasadili autobusy a pak prostoje mezi nimi byly i dvacet minut, tak omezenost řidiče mimořádné dvojky vypravené zřejmě z Pisárek, jsem snad ani nepochopila. Na Mendláku zastavil na zastávce jedničky, houkl, že jede na Českou a vznikl šílený chaos. Narvaná šalina výletníků i skupin dětí z táborů, lidí jedoucích z práce a všichni potřebují jet k nádraží. Je docela problém se odtud dostat, když člověk počítá s určitým vlakovým spojem. Kdyby řidič doplnil, že jede na Českou a pak přes Svoboďák k nádraží, tak by bylo vše v pohodě. Nebo kdyby se zmínil, že vykolejila tramvaj na Václavské, nesnažil by se dav z Mendláku řešit situaci úprkem právě tam. Odtud nic jiného nejezdí a navíc je to na vlak pěkná štreka! Být v jejich situaci tak jsem teda pěkně vytočená;-O

+3/−2
29.8.2013 8:00

J57a46n 54K91a67r91l61í97č21e33k 5488311739108

A když v Praze nejde metro a někdo si tu postěžuje na náhradní cestování, dozvíme se, že jsou pražáci rozmazlení a že snad není takový problém jít "ten kousek" pěšky... ;-D

+3/0
29.8.2013 8:36

R83a53d56e87k 50P14e98t62r 4689837698875

Při vší úctě - děláte jak kdyby se jim to stávalo každý den. No tak se stala nepříjemnost, pane bože. Když nepočítáte s náhodama tak Vám holt ten vlak ujede. Navíc nejsou to žádní hasiči, aby byli do tří minut s náhradní dopravou u Vašeho pozadí. Měla jste si místo přešlapování dát desetiminutovku mírnýho poklusu na hlavas...

+2/0
29.8.2013 9:43

P42e72t19r 65N74o27v12o85t96n67ý 5637234840551

Třeba i v tramvajove dopravě se jednou objevi něco jako závěr na výhybce :-)

+2/0
28.8.2013 23:20

J15a93n 26K54a45r10l17í38č22e11k 5928531959728

Myšlenka to není špatná, nebýt toho, že blokování stavění výhybky při obsazení úseku už (aspoň v Praze) mnoho let funguje. Pokud jste kromě elektrického blokování stavěcího mechanismu myslel klasický mechanický závorník, jako u přestavníků na dráze, tak to by se musely asi rozkopat všechny křižovatky...

+2/0
29.8.2013 8:38

P92e96t14r 26N86o61v45o51t48n77ý 5427854660211

Počkat a u tramvajové výhybky drží jazyk u opornice na dobré slovo či jak? Myslel jsem komplet závěr, jak mechanickou část na výhybce, tak vyblokování možnosti přestavení.

0/0
29.8.2013 14:19

J43a90r22o33s12l22a64v 11S29t55u12c41h65l67í25k 7496308812126

Brno je město neomezených možností i pro tramvaje

0/−1
28.8.2013 20:01

P78a67v54e62l 30O40d59r13a22z95i21l 6374579487710

Jo, to je ta demogracie, každej si dělá, co chce, a takhle to dopadá.

0/−1
28.8.2013 19:59

J86i73ř32í 59K67o38c61u59r16e91k 6925844485798

Klasická vidlicová jízda. Hlavně že se nikomu nic nestalo. Ohnuté plechy se srovnají, potrhaná kabeláž na posledním podvozku se vymění. Život jde dál.

Šoféra bych z toho nevinil, on s tím nic udělat nemohl, tohle se nestalo tím, že by špatně točil volantem. ;-D

+7/0
28.8.2013 19:56

G50a28b32r39i53e11l 53H28o51r91t50e98n 9431959553664

"Zatímco přední část kloubové tramvaje zatočila doleva, zadní část svedly za výhybkou koleje stáčející se opačným směrem." - na fotce stojí přední vagón natočený doprava.8-o

0/−2
28.8.2013 19:13

G35a71b81r61i54e28l 37H92o34r63t16e80n 9801409693724

Aha, zatočila jako že jela doleva, Zajímavá úroveň vyjadřování.:-/

0/0
28.8.2013 19:15

P30a50v62e88l 29O43d71r98a90z45i54l 6104299247360

Jo? Zatáčka, zatáčet, co je na tom zajímavého? Jela z Václavské na Poříčí a zadek se vydal na Mendlák. To je opačný směr.

+1/0
28.8.2013 19:57

G18a40b64r98i52e84l 14H82o93r61t95e67n 9701499973984

Tramvaj se natáhla, přední část zatočila - vám to připadá jako vhodný způsob vyjadřování pro novináře? Jinak už mi ti vysvětlovat nemusíte, já jsem to vzápětí po odeslání prvního příspěvku pochopil, ačkoliv ne z textu, nýbrž z fotky.

0/0
28.8.2013 20:15

P23a98v25e45l 37O25d74r35a65z97i60l 6204919387170

No ano, tady totiž zatáčá nejenom jednooký bača, ale i předek tramvaje. Když to jde dobře, tak potom i zadek ;-)

0/0
28.8.2013 21:40

P58a61v63e24l 44N36o40v49á58k 7931427319349

Z pohledu jízdy v tom nevidím problém. Pokud to byla např. linka č. 2, tak jela směr Poříčí, tedy doleva na Poříčí a zadek jel doprava na Mendlák. To že je to na fotce naopak neznamená, že to je špatně :)

0/0
28.8.2013 19:53

J29a90n85a 94N18o51v91á13k60o52v86á 7207410519108

Pěkně se ta šalina "zlomila" 8-o No, hlavně, že se nikomu nic nestaloR^

+1/0
28.8.2013 18:52

K36a48t76e66ř29i36n40a 69F20u38x15o69v15á 3498633812225

...když přes "ní" tramvaj přejížděla... 8-o Shame on you. Rv

+2/−1
28.8.2013 18:36

T80o48m94á25š 49T66u77č70e14k 8877671746672

Sem to chtěl jednou zkusit no:-/ zdravím do Brna;-)

0/0
28.8.2013 18:22
Foto

P16e92t43r 36P87r15o16c32h88á82z28k63a 3472286502314

V Brně jedině Šalina.;-D;-D;-D

+4/0
28.8.2013 18:08

D65a72v90i41d 58Š14a70f45r60á72n66e63k 5857804417253

Zadní část jela po šichtě do vozovny :-P

+3/0
28.8.2013 17:32

L29u53b59o43m65í27r 81S87t23a16n86ě14k 7679364431591

Go home tram, you are drunk!

+3/0
28.8.2013 17:23

V55a80c31l68a13v 37M49e65d70e76k 5631962735565

a nebyla to spíš šalina?

+23/−3
28.8.2013 16:55

P27e28t46r 67C90e79r63v63e49n34y 1573700875

komu jste ukazoval šulina?

0/−2
29.8.2013 14:43

M98a69r15e28k 78P83e52c56i97n75a 3724874853928

Hm, tak proto mi dneska nejela dvojka z práce... :-)

+2/0
28.8.2013 16:47

Z14d62e43ň57k77a 60V73e50s26e37l14á 8399695137370

Jestli jela ta jednička hned v závěsu, tak je možný, že řidič přehodil výhybku moc brzy (myslím, že to není nijak výjimečný problém).

0/−1
28.8.2013 16:26

B62o83h11u22s56l84a11v 31K52r15á35l84í57k 2561220289886

Což by ovšem znamenalo trojí závažné selhání: a) řidič předčasně vjel na stavěcí kontakt, b) řidič přestavoval výhybku, i když na ní viděl tramvaj, c) selhalo blokování výhybky.

+3/0
28.8.2013 17:31

P16e37t17r64a 72N61o68v84á94k94o17v71á 7698116334788

Akorát že řidič výhybku nepřehazuje, ona se mu nastavuje sama.

+2/0
28.8.2013 17:35

B16o81h48u68s58l25a88v 75K98r58á55l64í13k 2871480939846

Tahle se možná nastavila sama. Ale jinak tramvaj řídí řidič.

+1/0
28.8.2013 17:41

R97a14d84o54s80l49a65v 22K15l29a77u45d57a 5894458494892

On jí pochopitelně přehazuje. I když ne tyčí, ale tlačítkem z kabiny.

+5/−1
28.8.2013 18:14

V62o48j50t57ě86c82h 57K10o82n34í92ř 8201685157282

někdy i tyčí

+1/0
28.8.2013 18:22

P18a22v23e45l 30M89a66r86e63š 6690547406437

Dnes už většinou ne. Vyhýbky jsou ve většině přehazovány rádiovým signálem palubní jednotky IRIS nezávisle na řidiči.Každá šalina má GPS tracker, a trať je nastavována podle trasy,čísla linky a polohy konkrétního vozu automaticky (s vyjímkou mimořádností, výluk a dispečersky řízených změn trasy...)

+4/−1
28.8.2013 18:30

M93a58r91e43k 58K82r20o13l46l 5931622630930

Pokud vím, tak v Brně s touto moderní technikou, která se používá v Praze,  teprve experimentují ;-)

0/−1
28.8.2013 19:43

L91i41n98d17a 34Š32k71r76a62n33c96o35v79á 9831434407374

Měl byste si nejprve zjistit fakta. Pokud víte nebo spíš tušíte, takže vlastně nevíte. Nemusí být všechno nej jen v Prazé viď ;-)

+1/0
29.8.2013 0:01

M44i51c62h66a43l 94K69o33l64á38ř 9700341580

Máte nějaký odkaz, kde by se dalo nastudovat víc?

Šalinou jezdím jen příležitostně a když tu a tam vidím do kabiny řidiče, tak stále žvachlají tlačítko "Výhybka". Ale je samozřejmě možné, že některé tratě či úseky jsou už vylepšené.

Myslel jsem, že GPS tracking se využívá jen k prioritizaci na semaforech.

0/0
29.8.2013 11:42

P29e79t86r 46I79s62k50r69a 7161907453516

Řidič staví výhybky, má na to v kabině ovládací prvek

0/0
29.8.2013 9:30

P62a59v84e18l 35M21a42r50e23š 6950367826197

Pokud vše funguje jak má, tak toto není možné.Během přejezdu šaliny přes vyhýbku je radiové ovládání přestavení výhybky zablokováno.(spínač je na troleji,tramvaj ho aktivuje pantografem,není technicky možné ho znovu sepnout) U některých typů vyhýbek je ve správném směru jazyk uzamčen navíc mechanicky.

Leda že selže  blokování přestavení.

Ale pravděpodobnější je že jazyk zcela nedovřel ( kamínek v mechanismu)do krajní polohy a tramvaj vyhýbku 'rozřízla'.

0/0
28.8.2013 18:25

J58a10r71o72s82l69a14v 43T66e62s73a69ř 1517237199818

Moje jízda tramvají.;-D

+4/0
28.8.2013 16:24

O17n63d64ř25e86j 79Z53d10e26r73a91d28i70č98k44a 6704605353478

No jen si prohlizej krasy Prahy.. ;-D

+1/0
28.8.2013 16:36

K22a37r73e79l 17M36a91t61o86u21š35e65k 2163975823

To je koloběh života!

+1/0
28.8.2013 17:26

R60a31d65o41s95l49a28v 63K18l27a53u26d63a 5224628574952

To se občas stává. Jako malej jsem to samé viděl v Praze u Národního divadla. :-)

0/0
28.8.2013 16:18

J59i93ř47í 81N71e92u14m88e49i66s26t36e45r 2662655363181

Stejným driftem na Karláku tenkrát tramvaják někoho pozabíjel ne? Bydlím u vozovny a tam jim jeden čas vyskakovaly tramvaje každej tejden na vjezdu, vždycky si drbali hlavu a koumali čím to tak asi může být.

0/0
28.8.2013 16:47

A21l32e44x93a29n48d38r 75K51o23s74t39k52a 5439336129176

Na Karláku to nebylo výhybkou, jen jel 3x rychleji, než se tam smí. Takže to vyhodila odstředivá síla.

+5/−1
28.8.2013 16:54

S21t88a43n69i97s72l69a81v 11P11o45t90o25č23n63ý 8763950943354

To je nesmysl! Rv

0/−3
28.8.2013 17:25

G21a38b92r67i39e70l 49H57o19r69t10e37n 9501839323904

To není nesmysl, nýbrž poměrně přesný popis události.

+3/0
28.8.2013 17:34

B35o82h73u87s29l37a81v 39K14r67á77l77í53k 2921380519976

Když je to pouhá odstředivá síla, tak by ten vůz překlopila na bok, jako se stalo roku 1982 na Špejchaře. Tady byly potřeba ještě další síly k tomu, aby okolek vyjel nebo vyskočil ze žlábku. A na Karláku byla souhra víc okolností: nadprůměrně sjeté okolky u vozu, pak ještě nějaká neošetřená prasklina v kritickém místě koleje atd. Ale nejjednoduší bylo hodit celou vinu na řidiče, což byl zřejmě nějaký neurotik, který nemyslel na to, že má vzadu druhej vůz.

0/−1
28.8.2013 17:46

R41a86d92o56s22l47a74v 71K61l40a87u43d70a 5744518674142

Na Špejcharu byl jen jeden vůz. Tady došlo k problému u druhého vozu, který ale zůstal spřáhlem pevně spojený s prvním vozem, který ho udržel.

0/0
28.8.2013 18:13

J93i76ř68í 54K51o88c47u67r84e64k 6815294295368

Většina vykolejení nekončí položením vozu na bok. A to i v případě vykolejení vlivem odstředivé síly. On totiž za jistých okolností může vyšplhat okolek ze žlábku nahoru. Obzvlášť, je-li nadměrně sjetý.

+1/0
28.8.2013 19:53

B40o94h68u71s15l78a97v 96K40r75á55l42í43k 2341270669926

32/15=3 ? Jel koncem vlaku o 17 km/h rychleji. Je sice dobrý nápad sebrat papíry všem řidičům (hlavně aut), kteří se někdy dopustili téhož, ale obávám se, že pak by ulice už byly navždy jen pěší.

0/0
28.8.2013 17:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.