Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaj se natáhla přes křižovatku, přední vůz zatočil jinam než zadní

Na křižovatce ulic Václavská a Křížová v Brně vykolejila po poledni tramvaj. Při nehodě se nikdo nezranil, příčiny inspekce vyšetřuje. Nejspíš se přehodila výhybka v okamžiku, když přes ni tramvaj přejížděla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P73e55t53r 70G97ö32n82d98ö39r 3784640521346

Podvozek, ne vůz...!!!!!!!!!

0/0
29.8.2013 12:44

A86n89t79o56n45í72n 73K51o96l18á79ř 7938565637672

A já se divil proč ta 1 jede po Pekandě.

0/0
29.8.2013 8:01

A76l77e16n77a 55R14i39s83o80v39á 4286410759925

Náhradní doprava ovšem opět nezklamala. Pokud pominu, že trvalo dost dlouho než nasadili autobusy a pak prostoje mezi nimi byly i dvacet minut, tak omezenost řidiče mimořádné dvojky vypravené zřejmě z Pisárek, jsem snad ani nepochopila. Na Mendláku zastavil na zastávce jedničky, houkl, že jede na Českou a vznikl šílený chaos. Narvaná šalina výletníků i skupin dětí z táborů, lidí jedoucích z práce a všichni potřebují jet k nádraží. Je docela problém se odtud dostat, když člověk počítá s určitým vlakovým spojem. Kdyby řidič doplnil, že jede na Českou a pak přes Svoboďák k nádraží, tak by bylo vše v pohodě. Nebo kdyby se zmínil, že vykolejila tramvaj na Václavské, nesnažil by se dav z Mendláku řešit situaci úprkem právě tam. Odtud nic jiného nejezdí a navíc je to na vlak pěkná štreka! Být v jejich situaci tak jsem teda pěkně vytočená;-O

+3/−2
29.8.2013 8:00

J58a93n 15K15a57r11l20í24č69e59k 5498821169768

A když v Praze nejde metro a někdo si tu postěžuje na náhradní cestování, dozvíme se, že jsou pražáci rozmazlení a že snad není takový problém jít "ten kousek" pěšky... ;-D

+3/0
29.8.2013 8:36

R47a73d75e50k 67P25e31t60r 4729857968295

Při vší úctě - děláte jak kdyby se jim to stávalo každý den. No tak se stala nepříjemnost, pane bože. Když nepočítáte s náhodama tak Vám holt ten vlak ujede. Navíc nejsou to žádní hasiči, aby byli do tří minut s náhradní dopravou u Vašeho pozadí. Měla jste si místo přešlapování dát desetiminutovku mírnýho poklusu na hlavas...

+2/0
29.8.2013 9:43

P56e15t97r 26N26o40v96o58t48n24ý 5737884980621

Třeba i v tramvajove dopravě se jednou objevi něco jako závěr na výhybce :-)

+2/0
28.8.2013 23:20

J56a61n 17K56a38r71l97í62č46e17k 5628771739608

Myšlenka to není špatná, nebýt toho, že blokování stavění výhybky při obsazení úseku už (aspoň v Praze) mnoho let funguje. Pokud jste kromě elektrického blokování stavěcího mechanismu myslel klasický mechanický závorník, jako u přestavníků na dráze, tak to by se musely asi rozkopat všechny křižovatky...

+2/0
29.8.2013 8:38

P70e96t31r 29N18o37v53o14t26n53ý 5427184840571

Počkat a u tramvajové výhybky drží jazyk u opornice na dobré slovo či jak? Myslel jsem komplet závěr, jak mechanickou část na výhybce, tak vyblokování možnosti přestavení.

0/0
29.8.2013 14:19

J38a32r10o86s51l15a67v 69S53t25u56c34h31l93í67k 7906628482666

Brno je město neomezených možností i pro tramvaje

0/−1
28.8.2013 20:01

P46a86v50e92l 54O79d70r19a51z45i63l 6234309857500

Jo, to je ta demogracie, každej si dělá, co chce, a takhle to dopadá.

0/−1
28.8.2013 19:59

J34i23ř16í 75K35o67c91u11r52e15k 6715824165598

Klasická vidlicová jízda. Hlavně že se nikomu nic nestalo. Ohnuté plechy se srovnají, potrhaná kabeláž na posledním podvozku se vymění. Život jde dál.

Šoféra bych z toho nevinil, on s tím nic udělat nemohl, tohle se nestalo tím, že by špatně točil volantem. ;-D

+7/0
28.8.2013 19:56

G45a34b89r93i51e48l 69H86o39r54t16e80n 9951269343894

"Zatímco přední část kloubové tramvaje zatočila doleva, zadní část svedly za výhybkou koleje stáčející se opačným směrem." - na fotce stojí přední vagón natočený doprava.8-o

0/−2
28.8.2013 19:13

G12a36b48r80i68e53l 83H86o23r97t53e85n 9961879813964

Aha, zatočila jako že jela doleva, Zajímavá úroveň vyjadřování.:-/

0/0
28.8.2013 19:15

P64a58v15e21l 72O29d78r46a79z46i83l 6614689547710

Jo? Zatáčka, zatáčet, co je na tom zajímavého? Jela z Václavské na Poříčí a zadek se vydal na Mendlák. To je opačný směr.

+1/0
28.8.2013 19:57

G76a62b12r45i44e35l 89H91o49r13t79e52n 9941829893514

Tramvaj se natáhla, přední část zatočila - vám to připadá jako vhodný způsob vyjadřování pro novináře? Jinak už mi ti vysvětlovat nemusíte, já jsem to vzápětí po odeslání prvního příspěvku pochopil, ačkoliv ne z textu, nýbrž z fotky.

0/0
28.8.2013 20:15

P71a19v26e46l 20O22d26r82a56z11i10l 6314699327270

No ano, tady totiž zatáčá nejenom jednooký bača, ale i předek tramvaje. Když to jde dobře, tak potom i zadek ;-)

0/0
28.8.2013 21:40

P68a35v76e19l 43N84o46v62á39k 7681237709699

Z pohledu jízdy v tom nevidím problém. Pokud to byla např. linka č. 2, tak jela směr Poříčí, tedy doleva na Poříčí a zadek jel doprava na Mendlák. To že je to na fotce naopak neznamená, že to je špatně :)

0/0
28.8.2013 19:53

J48a35n51a 96N56o41v88á59k37o35v65á 7637460299878

Pěkně se ta šalina "zlomila" 8-o No, hlavně, že se nikomu nic nestaloR^

+1/0
28.8.2013 18:52

K42a34t67e31ř26i84n21a 27F27u73x55o66v35á 3558863772955

...když přes "ní" tramvaj přejížděla... 8-o Shame on you. Rv

+2/−1
28.8.2013 18:36

T51o55m43á31š 59T13u73č38e43k 8677401106212

Sem to chtěl jednou zkusit no:-/ zdravím do Brna;-)

0/0
28.8.2013 18:22
Foto

P55e96t64r 57P30r14o10c91h53á84z36k18a 3332326112744

V Brně jedině Šalina.;-D;-D;-D

+4/0
28.8.2013 18:08

D62a13v50i57d 68Š22a89f84r66á81n31e92k 5917824277803

Zadní část jela po šichtě do vozovny :-P

+3/0
28.8.2013 17:32

L26u16b27o57m11í77r 35S81t76a14n96ě69k 7179234361791

Go home tram, you are drunk!

+3/0
28.8.2013 17:23

V72a63c79l63a88v 51M51e43d16e79k 5901472815165

a nebyla to spíš šalina?

+23/−3
28.8.2013 16:55

P98e69t67r 54C90e26r15v52e72n84y 1773670795

komu jste ukazoval šulina?

0/−2
29.8.2013 14:43

M64a24r30e77k 52P55e51c30i38n13a 3624914743638

Hm, tak proto mi dneska nejela dvojka z práce... :-)

+2/0
28.8.2013 16:47

Z83d51e31ň86k87a 10V69e14s36e12l61á 8329195747290

Jestli jela ta jednička hned v závěsu, tak je možný, že řidič přehodil výhybku moc brzy (myslím, že to není nijak výjimečný problém).

0/−1
28.8.2013 16:26

B89o93h85u30s71l86a28v 85K11r47á90l40í84k 2691660149626

Což by ovšem znamenalo trojí závažné selhání: a) řidič předčasně vjel na stavěcí kontakt, b) řidič přestavoval výhybku, i když na ní viděl tramvaj, c) selhalo blokování výhybky.

+3/0
28.8.2013 17:31

P26e61t30r11a 51N97o88v67á19k59o87v27á 7258306454758

Akorát že řidič výhybku nepřehazuje, ona se mu nastavuje sama.

+2/0
28.8.2013 17:35

B11o48h18u76s70l12a76v 64K64r29á48l95í68k 2841440699966

Tahle se možná nastavila sama. Ale jinak tramvaj řídí řidič.

+1/0
28.8.2013 17:41

R98a15d57o53s28l47a95v 95K62l61a37u40d67a 5854268554642

On jí pochopitelně přehazuje. I když ne tyčí, ale tlačítkem z kabiny.

+5/−1
28.8.2013 18:14

V83o31j57t36ě91c23h 84K65o45n32í58ř 8921985347242

někdy i tyčí

+1/0
28.8.2013 18:22

P28a30v26e24l 87M32a81r10e22š 6800177506487

Dnes už většinou ne. Vyhýbky jsou ve většině přehazovány rádiovým signálem palubní jednotky IRIS nezávisle na řidiči.Každá šalina má GPS tracker, a trať je nastavována podle trasy,čísla linky a polohy konkrétního vozu automaticky (s vyjímkou mimořádností, výluk a dispečersky řízených změn trasy...)

+4/−1
28.8.2013 18:30

M34a96r42e32k 49K14r10o23l21l 5691162910710

Pokud vím, tak v Brně s touto moderní technikou, která se používá v Praze,  teprve experimentují ;-)

0/−1
28.8.2013 19:43

L87i82n25d46a 12Š62k36r22a21n47c68o11v67á 9411114307454

Měl byste si nejprve zjistit fakta. Pokud víte nebo spíš tušíte, takže vlastně nevíte. Nemusí být všechno nej jen v Prazé viď ;-)

+1/0
29.8.2013 0:01

M55i83c71h46a40l 48K88o36l52á94ř 9340111160

Máte nějaký odkaz, kde by se dalo nastudovat víc?

Šalinou jezdím jen příležitostně a když tu a tam vidím do kabiny řidiče, tak stále žvachlají tlačítko "Výhybka". Ale je samozřejmě možné, že některé tratě či úseky jsou už vylepšené.

Myslel jsem, že GPS tracking se využívá jen k prioritizaci na semaforech.

0/0
29.8.2013 11:42

P59e19t32r 25I44s98k84r74a 7771537243366

Řidič staví výhybky, má na to v kabině ovládací prvek

0/0
29.8.2013 9:30

P22a58v73e30l 81M71a97r91e75š 6240327306357

Pokud vše funguje jak má, tak toto není možné.Během přejezdu šaliny přes vyhýbku je radiové ovládání přestavení výhybky zablokováno.(spínač je na troleji,tramvaj ho aktivuje pantografem,není technicky možné ho znovu sepnout) U některých typů vyhýbek je ve správném směru jazyk uzamčen navíc mechanicky.

Leda že selže  blokování přestavení.

Ale pravděpodobnější je že jazyk zcela nedovřel ( kamínek v mechanismu)do krajní polohy a tramvaj vyhýbku 'rozřízla'.

0/0
28.8.2013 18:25

J56a43r36o20s59l67a11v 20T15e87s58a78ř 1517967129448

Moje jízda tramvají.;-D

+4/0
28.8.2013 16:24

O69n76d39ř56e20j 28Z88d25e16r69a32d35i18č40k45a 6864125883868

No jen si prohlizej krasy Prahy.. ;-D

+1/0
28.8.2013 16:36

K64a58r64e28l 85M22a25t17o70u24š51e39k 2743955573

To je koloběh života!

+1/0
28.8.2013 17:26

R16a46d91o72s25l38a54v 20K14l88a44u74d12a 5744518704762

To se občas stává. Jako malej jsem to samé viděl v Praze u Národního divadla. :-)

0/0
28.8.2013 16:18

J61i19ř46í 85N14e58u53m43e93i20s28t10e63r 2402575393601

Stejným driftem na Karláku tenkrát tramvaják někoho pozabíjel ne? Bydlím u vozovny a tam jim jeden čas vyskakovaly tramvaje každej tejden na vjezdu, vždycky si drbali hlavu a koumali čím to tak asi může být.

0/0
28.8.2013 16:47

A34l97e94x38a73n57d20r 47K60o38s50t47k23a 5429286529736

Na Karláku to nebylo výhybkou, jen jel 3x rychleji, než se tam smí. Takže to vyhodila odstředivá síla.

+5/−1
28.8.2013 16:54

S76t64a59n70i11s87l48a38v 30P28o36t20o49č58n85ý 8453500493534

To je nesmysl! Rv

0/−3
28.8.2013 17:25

G75a47b87r61i35e48l 53H29o12r95t80e77n 9981569883624

To není nesmysl, nýbrž poměrně přesný popis události.

+3/0
28.8.2013 17:34

B92o79h89u32s20l56a98v 52K39r83á36l21í79k 2641110719916

Když je to pouhá odstředivá síla, tak by ten vůz překlopila na bok, jako se stalo roku 1982 na Špejchaře. Tady byly potřeba ještě další síly k tomu, aby okolek vyjel nebo vyskočil ze žlábku. A na Karláku byla souhra víc okolností: nadprůměrně sjeté okolky u vozu, pak ještě nějaká neošetřená prasklina v kritickém místě koleje atd. Ale nejjednoduší bylo hodit celou vinu na řidiče, což byl zřejmě nějaký neurotik, který nemyslel na to, že má vzadu druhej vůz.

0/−1
28.8.2013 17:46

R74a76d36o88s12l33a32v 56K67l46a41u48d49a 5364638594952

Na Špejcharu byl jen jeden vůz. Tady došlo k problému u druhého vozu, který ale zůstal spřáhlem pevně spojený s prvním vozem, který ho udržel.

0/0
28.8.2013 18:13

J91i64ř60í 27K42o29c47u44r31e51k 6215424495468

Většina vykolejení nekončí položením vozu na bok. A to i v případě vykolejení vlivem odstředivé síly. On totiž za jistých okolností může vyšplhat okolek ze žlábku nahoru. Obzvlášť, je-li nadměrně sjetý.

+1/0
28.8.2013 19:53

B93o18h84u34s78l62a72v 89K55r66á75l52í20k 2671140889566

32/15=3 ? Jel koncem vlaku o 17 km/h rychleji. Je sice dobrý nápad sebrat papíry všem řidičům (hlavně aut), kteří se někdy dopustili téhož, ale obávám se, že pak by ulice už byly navždy jen pěší.

0/0
28.8.2013 17:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.