Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bělobrádek: Spojení s Bursíkem jsem fandil, ale KDU-ČSL řekla ne

Martin Bursík založil Liberálně ekologickou stranu a v úterý hodinu a půl jednal s vedením KDU-ČSL o společné kandidátce. Z toho však sešlo. "Já jsem poměrně fandil spojení s panem Bursíkem, ale nakonec se celostátní výbor rozhodl celkem jednoznačně, že půjdeme samostatně," řekl v rozhovoru pro iDNES.cz šéf strany Pavel Bělobrádek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M61i16l31o10š 82R63e22c41h20t80o61r72o80v91i51č 7584370962723

Byl bych rád, kdyby ihned, pár hodin po volbách, byla možnost, aby si strany domlouvaly koalice i v tomto čase, nebo možná především v tomto čase. Sečetly by svá procenta a uzavřely by ujednání za jakých podmínek by spolupracovali. Kdyby měly ovšem pod 5%, bylo by vhodné, aby byla pojistka, že při rozpadu této koalice, by šly obě strany z parlamentu pryč. Mnohdy i hlas malý a slabý je lepší než mimoparlamentní.

0/0
5.9.2013 12:06

B29o58h27u45m84í76r 33Š92i63m39e56k 3271310334854

Lidovci jsou konzervativní strana a zdá se, že pod vedením Pavla Bělobrádka i strana se sociálním cítěním, ale vpravo od ODS.

:-)

+1/0
29.8.2013 8:53

J36a12k92u80b 48S25o11b36o77t52k62a 5833762534764

Jsem rád, že do toho KDU-ČSL nešla, byl ty to experiment a podle mě sebevražda. Rád jí dám hlas ve volbách.

+5/−1
28.8.2013 18:05

L65a26d32i12s43l17a43v 69M45i33k58a 1691579124634

jinými slovy KDU-ČSL půjdeme s kýmkoliv, tatíček Lux by pochválil.

+1/−3
28.8.2013 17:37

P62e40t49r 94Č65i49h64a55ř 2582568270323

nepochopil, neboť nečetl ...:-(

0/0
30.8.2013 12:50

K48a92r32e92l 56S49y86r73o40v93ý 9282899779919

Bursík sám o sobě nemá šanci, tak se chtěl s někým "svézt" a dostat se ke korytu!!!

+5/−1
28.8.2013 16:23

J42o57s57e88f 54K52r34ů24p88a 4322432812868

Ano, tak to má být - předseda je závislý na své straně a respektuje většinovou vůli. 

Myslím, že v mnoha jiných stranách je tomu naopak - mnozí předsedové podléhají dojmu, že "strana jsem já" (a vrchol všeho je, když si tuto svou nekritickou nabubřelost dají do názvu partaje - viz Zemanovci).

+2/−2
28.8.2013 15:13

M36í10r70a 73K54r25a84t93o75c22h40v12í29l 8706389334684

Projev ideálního loajálního *člena strany* pro moji rodnou stranu udělám ze sebe ... cokoli, protože ona nejlíp ví co je pro mne dobré. my starší to pamatujeme ve svém okolí... podotýkám, že z těchto důvodů jsem nikdy v žádné straně nebyl a nebudu. Jsem občan.:-)

+1/−1
28.8.2013 15:38

J21o59s26e72f 17K17r97ů68p12a 4732962342138

Jste občan...

Občan je občanem tenkrát, má-li svůj stát. Stát musí nějakým způsobem fungovat, musí zde být mechanismus který určí, kdo bude v jeho čele... Vývoj ukázal, že tím mechanismem, je soutěž politických stran. 

Nebýt v žádné politické straně, k žádné se otevřeně nehlásit, je bohužel velmi rozšířený projev "občanského" alibismu a pokrytectví.Rv

+2/−1
28.8.2013 16:00

J10a58n 74F62r59o72l68í29k 6726730925974

Sice vím, že KDÚ-ČSL hlasovala pro fotovltaický tunel a tedy má k Bursíkovi blízko, ale i tak je volit nebudu.

+1/−2
28.8.2013 15:12

M65í44r26a 85K35r81a95t90o30c20h83v64í24l 8296929724144

Pan Bělobrádek ale netruchlí, má v rezervě jiné želízko v ohni... tipuji to na Ivetu Bartošovou, nebo někoho z romských aktivistů:-)

+2/−4
28.8.2013 14:38

T52o51m86á69š 72Č22e81r36n66ý 9200642631485

Škoda. Já bych tomuto spojení fandil. Pro mně by to byla přijatelná varianta komu dát hlas.

+1/−3
28.8.2013 14:38

R47a84d33e74k 51J71a80n82č75a90ř11í42k 7821894738

Nechápu proč je tak Bursík spojován s fotovol. tunelem, byl to on, který prakticky jako jedinný politik reagoval na poplašné zprávy regulačního úřadu o průdkém poklesu cen fotov. technologií. Byl to on kdo šel tehdá za Topolánkem, že se při takovém poklesu cen panelů musí zákon parametrizovat jinak to nebude dotace zelených energií, ale extrémní podpora milionářských businessů. Byl to Topolánek, kdo ho vyhodil, spekulovat proč dnes můžeme (např. ČEZ v té době už měl zainvestované do velkých FV projektů). ODS si záhadně vzpomněla až po 5 letech dnes, že není možné rozpustit sněmovnu, protože je nutné paramnetrizovat ty zákony a zmírnit ten tunel na veřejné peníze. Děkujeme, že na nás myslíte.

+2/−3
28.8.2013 14:33

Š20t48ě40p79á95n 25K30r32á15l37í91č32e44k 2589674706401

Byl to on, kdo byl spoluautorem toho zakonu - byl to on, kdo puvodne chtel maximalni mezirocni pokles 2% ktere nestesti neprosly a skoncilo to na 5% Jinak napr CEZ moc do FVE neinvestoval - on odkupoval ty rozestavene.

+3/−1
28.8.2013 14:36

R37a81d71e98k 40J48a77n30č90a31ř76í59k 7841374888

Přestože nemá nějaký enormní procentuální podíl je největším vlastníkem v mld businessu. Myslíte si, že na ten si nechá jednoduše někdo sáhnout. Ten zákon v podobě jaký byl přijat byl velmi standartní tak jako obdobné zákony na západě. Tam se všem ty zákony parametrizovali v letech 2007, max 2008. Tomu ODS u nás zabránila. Říkám, že jenom spekuluju proč asi, to nevím.

+4/−1
28.8.2013 14:39

Š32t18ě26p28á79n 84K66r33á27l62í28č47e58k 2499464336171

Opet lzete viz nize - ten zakon byl naopak velice nestandartni.

+1/−3
28.8.2013 14:41

R30a70d15e11k 27J74a78n98č61a59ř15í92k 7531714298

na ten váš nesmysl níže už jsem reagoval - zákon garantuje pokles, ale negarantuje vstupní cenu pro elektrárny postavené od určitého data. A tak například velmi jednoduše stačilo zabránit  v roce 2007 tunelu tím, že by se od roku 2008 každá postavená elek. vykupovala třeba od 5kč za kw/h. Ne až od roku 2011, což držela ODS zuby nechty a v rozmezí silvestra 2010/2011 se také připojovalo největší množství elekt.

+2/−1
28.8.2013 14:54

Š10t13ě98p35á42n 49K89r55á69l58í53č45e22k 2119284796541

Placate nesmysly. Prave, ze zakon garantuje cenu a rika, ze ta cena muze mezirocne padnout o max 5% tudis kdyz vykupuji kw/h za 20kc, tak pristi rok musi za 19 ;-)

0/−2
28.8.2013 15:00

J97a68n 39F24r31o87l14í43k 6476280275344

Ano, je to čirá spekulace. Fakta jsou taková, že zákon zajišťoval investorům 15-ti letou dobu návratnosti investice při tehdejších cenách. Nikdo nemohl předpokládat, že za 5 let se ceny dík Číně sníží na polovinu a všichni aktéři tohoto tunelu vědomě uvrhli národ do fotovoltaické daně ve výši jeden bilion kč. ;-€Kecy, že to mohl někdo napravit jsou skutečně směšné. Nečas to udělal nestandardní 26% daní z výroby, protože autoři si dobře pohlídali aby jim to nemohly další vlády zatrhnout.

0/0
28.8.2013 15:18

V60á39c73l89a97v 47Š55u49b20r89t 9677393248447

Pokud chtěl v roce 2008 2% pokles, chtěl víc, než kdokoli jiný z tehdejší pol. reprezentace. Chtít 5% v roce 2012, když už je jasné, jaký je to průser, je něco jiného, než 2% v roce 2008, kdy se tím většina vůbec nezabývala.

0/0
28.8.2013 14:42

Š51t73ě38p65á97n 43K78r60á93l83í42č15e77k 2249944916941

8-o jaky 2008, jaky 2012 - vite vubec o cem se tu diskutuje? Mluvi se tu o roce 2005 a i tak je nesmysl stropovat mezirocni pokles, kdyz ceny panelu muzou klesnout behem roku o vice nez 5%

0/−1
28.8.2013 14:47

V30á72c30l19a28v 79Š55u24b62r72t 9397443178117

Což ovšem v roce 2005 ještě nikdo nevěděl. Dovedete to pochopit? Jinak já neobhajuji ten zákon - myslím si, že podobné zákony jsou zbytečné, ale hlavní vinu na FVE tunelu nese někdo jiný, než jeho tvůrce. A to ten, kdo nereagoval na snižující se cenu panelů a parametry zákona přiměřeně a včas neupravil.

0/−1
28.8.2013 14:53

Š98t98ě85p45á40n 15K80r30á83l55í10č45e88k 2569924686401

1) nikdo nevedel, ale garantovat vykupni cenu je nesmysl, ktery nemel v cele EU obdoby - to jen nasi experti si rekli "splnime a jeste prekrocime"

2) udelat spatny zakon je odpovednost autora a ne toho kdo ma po nem tu matlu opravovat, ten muze nest maximalne spoluvinu, kdyz s tim nic nedela.

3) na snizeni ceny panelu se ani moc rychle reagovat nedalo, jelikoz to zacalo velmi rychle a behem jednoho roku a tedy je prave ten dort pejska a kocicky - cena panelu sla dolu na polovinu i mene - cena vykupu mohla jit dolu max o 5%

+1/−1
28.8.2013 14:58

M54í27r94a 46K66r93a35t33o93c81h51v44í69l 8486259854824

uvědomte si pane Jančaříku, kdo podepsal zákon a prováděcí vyhlášky - ministr:-)

+1/−1
28.8.2013 14:43

V42á15c90l77a64v 86Š23u10b87r73t 9187813898987

Tady nemá cenu se s nikým spojovat, protože většina českých voličů nehledí na programy a ideologickou příslušnost, ale na osoby a konkrétní kroky (většinou notně mytizované mediálním mišmašem). Rozhodují se stylem: "toho a toho (tu a tu stranu) volit nikdy nebudu, protože tenkrát to a to.." Prostě nikdo pod jejich přísným pohledem nemá šanci: každý je buď budižkničemu, nevzdělaný, kariérista nebo zloděj, anebo je členem nesprávné partaje. Český volič chce pokud možno čirou dokonalost, "pravdu a lásku"...a tu jakékoli spojenectví narušuje. Musí se do své volby jaksi zamilovat:-/ Nakonec to dopadá tak, že neomylně volí to nejhorší, co je k mání (=rychlokvašené populistické strany). Kdy si konečně uvědomíme, že politika a volby nejsou volbou královny krásy, ale pragmatickou volbou ucházejícího řešení?!!

+1/0
28.8.2013 14:32

Š30t93ě42p84á26n 22K64r42á15l60í22č45e32k 2389854236171

Vam nikdo nebrani si volit cloveka, ktery nam prichystal jeden z nejvetsich tunelu FVE - ale nenutte to nam ostatnim.

+4/−2
28.8.2013 14:34

M83í59r15a 23K86r77a61t89o39c80h45v77í29l 8276509134824

moje babička říkala, že nemůže nic dobrého vzniknout, když se spojí rezaté s rezatým:-)

+1/−1
28.8.2013 14:18

H30e50l37e63n98a 73M28í10č10k40o65v28á 1637846248732

Martin Bursík byl člověk, který nebyl až tak radikální ale svou pragmatičností dokázal prosadit ve vládě tolik zelených bodů, že se o tom samotným zeleným ani nesnilo. SZ dostala mimořádnou šanci a utopila ji ve vlastních žabomyších válkách kapku Zelení nasadili s možnou spolupráci s komunisty .Odchodem Martina Bursíka tak s velkou pravděpodobností hraničící s jistotou, že účinkování v českém parlamentu se jim bohužel nepodaří uskutečnit ..

+1/−4
28.8.2013 14:02

Š66t33ě32p83á84n 43K25r79á94l85í40č28e63k 2849424706411

Zelenych bodu, ktere byly vetsinou jen maskovane tunely - jako repka a FVE

+5/−1
28.8.2013 14:04

M49í17r44a 85K53r84a84t86o23c86h47v95í70l 8756959314144

nejenom FVE, ale také potopil spoustu moderních ekologických technologií, které mohly zelené body přinést českým firmám. To vše udělal v zájmu a za peníze bohatých firem, které dnes ždímou české lidi a jejich peníze a životní prostředí

+2/0
28.8.2013 14:10

J61a93n 28F29r96o86l34í57k 6676220435984

Moderních technologií jako je babišův líh a řepka.;-D

0/0
28.8.2013 15:21

M45a25r96i94á85n 24K77a78l87l23u47p 9460956717562

Jo na Bursíkův solární tunel budou občané s láskou dlouho vzpomínat

+3/−1
28.8.2013 14:08

Š77t83ě33p20á43n 96K59r32á48l51í22č51e29k 2209384846721

Bohuzel diskuse ukazuji, ze nekteri uz na to davno zapomneli a chteji si to asi zopakovat.

+1/−1
28.8.2013 14:08

V51á86c77l70a49v 11Š83u60b28r51t 9267483558807

Až na to že SZ ani Bursík s tím neměli téměř nic společného narozdíl od jiných stran. Zjistěte si podrobnosti.

+3/−2
28.8.2013 14:17

Š32t35ě40p55á73n 43K11r98á12l84í91č57e52k 2739714576671

Proc lzete? Bursik je spoluautorem tohoto zakona o FVE, tak jaktoze s tim nemel nic spolecneho?

+2/0
28.8.2013 14:25

V58á38c73l94a19v 92Š84u37b82r48t 9597253548427

Problém ale nebyl v zákoně, ale v nastavení příliš vysokých výkupních cen. Zákon byl schválen v roce 2006 - tuším že koalicí KDU-ČSL (s Kalouskem v čele) a ČSSD. Zelení v té době ještě nebyli ve vládě ani v parlamentu a v roce 2009, kdy byla příležitost výkupní ceny snížit, už tam opět nebyli.

0/−2
28.8.2013 14:38

Š82t91ě70p89á26n 88K64r64á50l70í51č84e91k 2779914586201

Zakon byl schvalen v roce 2005 - problem nebyl ve vykupnich cenach, ktere byly nastavene na navratnost 15 - problem byla hranice mezirocniho poklesu, ktera vzhledem ke zlevneni panelu nedovolila snizit garanci vykupu - a to bylo 5% (a kdyby bylo podle Bursika, tak dokonce 2%) coz vzhledem k rapisnimu snizeni cen panelu vedlo k navratnosti investice dokonce jiz v 5ti letech. Dovzdelejte se o tom zakonu neco nez tu budete hazet moudra a obhajovat, ze nekdo za neco nemuze. A jste naivni pokud si myslite, ze by zeleni byli proti FVE ;-D

0/0
28.8.2013 14:45

V88á69c83l66a20v 81Š85u23b41r54t 9277903948517

Hranice meziročního poklesu výkupní ceny rovná se u mě stanovení výkupní ceny. Přestože znáte, jistě lépe než já, podrobnosti zákona, vypadá to, že pro stromy nevidíte (nebo nechcete vidět) les.

0/−1
28.8.2013 14:58

Š83t56ě51p18á65n 81K82r55á68l13í93č86e12k 2529334116161

ted vubec nechapu o co vam jde - ano, je to stanoveni vykupni ceny.

0/0
28.8.2013 15:02

M45í33r38a 69K54r70a75t72o20c83h75v83í43l 8466729554294

Omlouvám se pane Králíčku ten plus bod co jsem dal panu šubrtovi patří vám... už z něj šilhám

0/0
28.8.2013 14:49

Š67t37ě49p68á36n 75K36r42á11l79í71č32e78k 2439884396481

Ps. ti co vam dali + by se take meli dovzdelat - vypadaji pak za hlupaky, kdyz kyvaji na tu vasi lez ;-)

0/0
28.8.2013 14:32

R81a66d65e80k 38J85a75n45č54a96ř17í70k 7351664308

Já jsem dal plus protože jsem reagoval na to, že Bursík neměl s fotov. tunelem skoro nic společného, navrhl velmi standartní zákon podobný těm o FV na západě. Reakce na průdký pokles cen panelů v roce 2006-2007 a změnu parametrů zákona měla přijít cca 2007, nejpozději 2008, tak jako proběhla parmetrizace podobných zákonů na západě. Bursík o změnu paramentrů usiloval, ODS byla silně proti.

+1/−1
28.8.2013 14:37

Š41t82ě84p94á61n 46K19r57á11l36í52č90e13k 2509414506861

Pisete nesmysl pane - garance zisku a maximalni mezirocni pokles 5% (puvodne chtel Bursik dokonce 2%) takovy zakon nema obdoby NIKDE v evrope - diky tedy te zmrsenine pana Bursika jsme se dostali na prvni misto ve stavbe FVE v evrope Ps. Nemecko, ktere bylo za nami jich staveli 1/3. Takze nelzete, ze to byl standartni zakon - ktery zakon vam garantuje vykupni cenu s maximalnim mezirocnim poklesem?

0/0
28.8.2013 14:40

V53á93c63l16a88v 47Š38u51b72r33t 9807783298717

I kdyby vysokou výkupní cenu garantoval (to je u podobných technologií normální - v tom právě spočívá ta podpora), bylo mnoho příležitostí, jak ji snížit. A my se bavíme o tom, kdo tomu zamezil, protože ten je původcem "solárního tunelu" a nikoli autor zákona.

0/−1
28.8.2013 14:47

Š75t22ě50p90á94n 57K92r77á11l72í19č64e53k 2859934716931

Ne pane, naopak ten co si vymysli klauzulku o tom za kolik se to ma vykupovat je autor tunelu, ne ten co to po nem musi opravovat ;-)

0/0
28.8.2013 14:49

Š23t56ě29p27á40n 12K24r51á44l56í53č87e23k 2379774806641

Ps. ten je pouze podporovatelem, ne tvurcem - chapu, ze se vam pletou pojmy, asi jste to na ZS nebrali.

0/0
28.8.2013 14:51

R76a77d61e59k 45J91a92n75č92a90ř96í34k 7921524568

Nesmysl, zákon garantuje pokles, ale negarantuje vstupní cenu pro elektrárny postavené od určitého data. A tak například velmi jednoduše stačilo zabránit  v roce 2007 tunelu tím, že by se od roku 2008 každá postavená elek. vykupovala třeba od 5kč za kw/h. Ne až od roku 2011, což držela ODS zuby nechty a v rozmezí silvestra 2010/2011 se také připojovalo největší množství elekt.

+1/−1
28.8.2013 14:50

Š10t38ě67p32á10n 53K45r20á36l48í60č11e49k 2889874456401

8-o Co to placate za nesmysl?  Jasne, ze byla cena dana - to je to o cem je ten zakon. Ps. FVE boom zacal daleko dele nez v roce 2007. A je logicke, ze se pripojovali nejvice pred silvestrem, kdyz od noveho roku meli mit nizsi ceny ;-D

0/0
28.8.2013 14:54

J82a88n 18F26r19o44l76í63k 6356500465214

Člověče přečtěte si ten zákon 180/2005 Sb. třeba na sagit.cz a nemelte tu své nesmysly. Jestli pochopíte co to je garantovaná návratnost tak možné pochopíte i ten zákon. Když o věci nic nevíte tak nediskutujte. Jste směšný.

0/0
28.8.2013 15:24

M26í27r50a 13K95r87a83t68o55c80h20v41í67l 8356209844894

vy jste se také nechal zblbnout stokrát opakovaným nesmyslem? Víte jak to funguje

Ministr navrhuje a zdůvodní, potom silné strany ve svém zájmu schválí a ministr pak podepíše:-)

0/0
28.8.2013 14:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.