Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ÚS zrušil trest za smrt po domácím porodu pro asistentku Königsmarkovou

Ústavní soud zrušil rozsudek nad porodní asistentkou Ivanou Königsmarkovou. Kauza se tak vrací na začátek. Za údajné chyby při domácím porodu, který se zkomplikoval a dítě později zemřelo, původně Königsmarková dostala podmíněný trest a zákaz výkonu povolání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P55a32v37e83l 97O27d14r84a65z46i70l 6794459397190

Domácí porody jako obecný fenomén nejsou nic špatného, pokud je zázemí dostatečné pro případ komplikací. V ČR tyto podmínky prozatím nejsou, takže je z mého pohledu racionálnější riziko nepodstupovat. Pokud jde o diskusi, zda-li by tyto podmínky v ČR být měly, tak obecně si myslím, že pokud z veřejného zdravotního pojištění jde X peněz na porod v porodnici, klidně by mohlo jít X peněz na zajištění podpory při porodu doma. Odborná veřejnost pak může stanovit, jaké to zajištění má pro minimalizaci rizik být a rozdíl v nákladech, byl-li by jaký, by pak musely hradit alternativní rodičky. Stejný názor mám na péči o postižené (nesouvisí nyní s porody) - proč stát sype desetitisíce na klienta ústavu, když ten by za ty peníze mohl mít péči člena rodiny (který ale v současnosti dostane pár tisícovek a vyhlídku mizerného důchodu).

+7/0
28.8.2013 20:15

P37a39v35e86l 86K29u38r51f12ü76r74s37t 6345409504255

Právě ale ta odborná veřejnost všechny diskuze sabotuje, a tak nyní domácí porody nadále probíhají ilegálně a improvizovaně. Následky pak nesou všichni a neprospějí nikomu.

+3/−3
28.8.2013 20:23

V65ě71r40a 20D98u95c97h66k47o42v14á 6688549404364

Nechápu, proč - když už chce někdo někoho hnát v tomto případě smutného úmrtí malého dítěte k odpovědnosti - zde nikde nejsou zmíněni "rodiče". Podle mého názoru volbou domácího porodu přebírá odpovědnost za rizika především matka.

+5/0
28.8.2013 18:19

M86o60n38i14k76a 54R39o58l82l59o16v87á 5163192276825

Na to mi taky nikdo neodpověděl.Prostě matka se lépe cítí doma a světe toč se podle ní.A když svou  nezodpovědností přijde o dítě,tak holt žaluje asistentku.............

+6/−1
28.8.2013 18:36

P37a33v72e79l 83K60u39r12f38ü43r37s30t 6495869344815

než začnete trollovat, bylo by vhodné si o tom problému něco zjistit (chápu, je to těžké) - PA v tomto případě nežalují rodiče, ale lékaři.

+1/−6
28.8.2013 18:45

K57a45r48l49a 73M11r45á48č21k41o80v37á 8484886208591

v druhém případě, který tady byl zmiňován ráno žalovala PA "matka" a chtěla odškodnění za mrtvé dítě.

+5/0
28.8.2013 19:05

V37ě24r30a 40D30u66c55h13k10o97v12á 6488219124374

No, asi je těžké přiznat si vinu za smrt vlastního dítěte. "Upálení čarodějnice" jistě "mamince" uleví.

+2/0
28.8.2013 19:09

P43a71v81e15l 58K72u78r42f63ü31r37s41t 6725289574745

ale tady je teď řeč o tomto případě, ne?

0/0
28.8.2013 19:14

V88ě53r26a 70D21u71c13h51k36o77v91á 6468729134424

Viditelně jsme teď s paní/slečnou Mráčkovou dali řeč o jiném případě. Takže ne, není to "řeč o tomto případě" ;-D

0/0
28.8.2013 19:27

P10a98v38e52l 92K75u17r14f10ü64r45s86t 6755989394245

Svůj příspěvek jste psala v diskuzi o paní 

Königsmarkové..proč tady tedy řešíte jiný případ, který z vašeho úvodního příspěvku není patrný?

0/0
28.8.2013 19:33

P40a80v49e37l 58O67d84r66a31z10i77l 6634329937850

Abyste se měl čemu divit (když vám to nějak samo nedojde).

+1/0
28.8.2013 19:43

M95o90n28i93k41a 72R89o14l80l23o45v22á 5693562356255

Zamyslel jste se někdy někdo z vás,příznivců domácích porodů,proč proti nim bojují jak doktoři,tak porodní asistentky?Myslíte,že je to kvůli tomu,že se bojí o práci?Nebo že viděli zbytečně zmařené životy matek i dětí?Každý doktor vám řekne,ať si každý se svým životem hazarduje jak chce,pokud máte šikovného souseda,nechte si od něj vyndat žlučník,manželka vás pak může zalátat,doktor není placen od operace.Ale pokud se jedná o porod,tak matka by měla mít soudnost a nevyzdvihovat svoje pocity a pohodlí nad možné ohrožení života dítěte.V případě komplikací jde  o vteřiny,už minuta bez přísunu kyslíku do mozku udělá svoje a čekat na sanitku a následný převoz na sál,to je v podstatě vražda toho dítěte.A nebo máte doma nadosmrti ležící,slintající uzlíček..............,vaší vinou.Ale měla jste fajn pocit,že rodíte doma v obýváku,obklopena nejbližšími,že?:-/

+6/−3
28.8.2013 18:12

M74o36n48i77k15a 91R62o15l50l41o53v85á 5713752386505

Paní Kalusová,v čem konktrétně nesouhlasíte?

+1/0
28.8.2013 18:33

P77a69v59e90l 84K79u45r82f66ü90r44s56t 6455319724955

Já se například zamyslel a stejně jejich postoji nerozumím. Není zde žádný argument, který by potvrzoval, že jsou domácí rizikovější. Poznatky ze světa (jsou pozitivní a opět nepotvrzují zvýšenou rizikovost) se nehodí do krámu a tak jsou prohlášeny za neprůkazné, neobjektivní. Ženy, které se rozhodnou pro domácí porod, znají všechny komplikace a mají o porodu velmi dobré informace. Jejich vlastní pohodlí není priorita (pokud byste se o to zajímala, zjistila byste to sama, nejen z odkazů zde v diskuzi). Dále lékaři zcela bez diskuze odmítají přijmout návrhy, jak domácí porody legalizovat, a matky, které se tak i nadále rozhodují, zesměšňují (přirovnávají to k porodům v maštali apod..).. A nechápu ani to, proč nedokážete přijmout jiný pohled na věc. Nutí vás někdo rodit doma? Ovlivní jejich rozhodnutí váš život?

+2/−5
28.8.2013 18:56

K73a73r62l87a 94M55r18á89č98k64o87v89á 8404466288191

ano, ovlivní. Lékař, který musí být na pohotovosti chybí jinde. Erzeta, která spěchá pro novorozence, modrého a dusícího se, chybí jinde při infarktu, postižené dítě a jeho léčba jde i s mých daní. Matka, která na nemocnici vysoudí odškodné, že nestál porodní tým před barákem a nečekal, zda milostivá zavolá - to jde také z daní nás všech. Ještě nějaký argument?

+4/−1
28.8.2013 19:04

P46a17v70e91l 86K75u34r88f55ü13r93s47t 6105279584155

Víte, než to lékařská komora smetla bez pádného důvodu ze stolu, byla tady snaha o diskuzi, jak domácí porod zlegalizovat a jak například vyřešit i tu zmiňovanou úhradu nákladů za následnou péči. Padly dokonce návrhy, že by se bylo možné pojistit, nebo by náklady nesl rodič v plné výši (férové, ne?). Jelikož jsou nyní domácí porody prováděny nelegálně, musíte se smířit s tím, že to nadále budete platit ze svých daní.

+1/−2
28.8.2013 19:47

P20a79v89e96l 11O75d61r81a24z50i10l 6854249567910

Domácí porody nemohou legalizovat lékaři, ale zákonodárci, osobo nešťastná.

A ano, jejich rozhodnutí může ovlivnit život paní Mráčkové, zejména, je-li daňovou poplatnicí a plátcem ZP.

+1/0
28.8.2013 19:45

P36a54v26e47l 97K24u12r13f86ü97r37s98t 6485529234515

O lékařské stanovisko se ale zákonodárci opírají, jak tomu bylo i v předešlé diskuzi, kdy se o legalizaci bavili. Daňový poplatník by byl ušetřen, neboť v návrhu bylo, že by náklady za péči nesl rodič (buď z vlastní kapsy, nebo pojištěním)

0/0
28.8.2013 19:49

M97i47c39h83a30e65l37a 21H45a40v18l20í72k34o34v13á 1404559116210

Bojují proti nim jen některé porodní aistentky a někteří doktoři, i když v čechách je ta hysterie ohledně domácích porodů jak mezi lidmi tak mezi lékařským personálem hodně vyhrocená, není tu zvykem respektovat cizí volbu.

Ležící a uslintaný balíček mají doma i někteří rodiče kvůli pochybením lékařů, těch případů není málo, kdoví jak by to dopadlo, kdyby některé z těchto zpackaných porodů proběhly třeba v porodním domě, kterým se místní porodnická lobby tak vehementně brání. Nevím proč, když směrem na západ běžně fungují (včetně porodů doma, které jsou zahrnuté do porodnických systémů, i když se týkají jen malých procent žen), tohle je jen taková specilaita v postkomunistických zemích.

A o pohodlí u porodu doma až tak nejde, kdo tohle tvrdí, tak o motivacích žen pro porod doma neví skoro nic. Za motivací některých žen je třeba hrubé a arogantní chování personálu u prvního porodu, nebo nerespektování požadavků na vedení porodu atd, těch důvodů může být dost.

Pokud jde o rizika porodů doma a v porodnici, tak statistiky ukazují zhruba stejná rizika, z toho na západě vyšli a učinili maximum, aby porody doma byly co nejbezpečnější. Tenhle pragmatický přístup je mnohem lepší než ty místní hysterické tanečky podporované médii.

+4/−2
28.8.2013 19:59

M55o10n21i17k95a 77R86o20l13l47o62v42á 5703372576875

Ano,celou dobu píšu,že i porod v nemocnici nemusí dopadnout dobře,prostě porod je v podstatě vždy risk,ale normální matka ty rizika minimalizuje.A ano,každá doma rodící matka argumentuje pohodlím,To,že má pocit,že se na u prvního porodu křivě podívala asistentka,nebo na ní zařval doktor a ona z toho má takové trauma,že znova do porodnice nepůjde,to je jen o jejím pohodlí.Při mém porodu jsem zažila to,naštěstí mě už doktor šil,jinak bych se sebrala šla na potrat;-),že řvala kikina jak když jí na nože berou,teď cituji"já toho parchanta nechci",to co řvala o manželovi citovat nemůžu a když měla hlavičku mezi nohama,tak secvakla nohy k sobě a že to nechce.Dítě přidušené a ano,doktorka,kterou několikrát kopla jí nechala přivázat nohy aby zachránila dítě.A takováhle kikina určitě bude vykřikovat jak jí v porodnici terorizovali a že příště bude rodit jen doma.

+2/−3
28.8.2013 21:13

M76i26c18h16a87e88l35a 62K82a92l92u23s72o13v95a 3179950211404

Snad nemusím vysvětlovat proč s vašimi příspěvky nesouhlasím.....nedávno byla studie o traumatu pro muže u stresového a traumatického porodu - někteří zažívají takové trauma, jako kdyby byli ve válce. O PTSD u žen po porodech a neschopnost mít vztahy ani nemluvě....neschopnost milovat své děti tak jak o tom všichni mluví. A víte proč? Protože tento nejdůležitější zážitek v životě je v rukou někoho jiného a my se musíme spolehnout na to, jaký měl zrovna den. V UK jsou týmy pro porody doma - víte jaké většina z nich je? Klidná, respektující a hlavně....čekají a ruce je nesvědí aby už vám mohli něco provést. Když mluvíte o té ženě, která křičela že své dítě nechce. Mělo by vás to bít do očí a představit si jakou hrůzu musela zažívat v rukou lidí, kteří ji očividně nebyli oporou.....

0/−4
28.8.2013 22:41

M51o46n28i75k33a 87R50o10l41l91o55v76á 5113962756245

Jo a ty traumata jako z války mají jen chlapi,kteří byli u porodu v porodnici,fajn.A co se týče tý hysterky mě bilo do očí,že to je hysterka.Rodila vedle mě,takže jsem viděla jak se k ní chovají,opravdu hezky,vše v klidu,s pochopením,Najednou jak když do ní střelí,odkopla doktorku a začala vyvádět.No tak jo,personál pochybil,měl jí nejdřív uklidňovat a utěšovat,místo toho aby zachaňovali dítě,máte pravdu.Kdybych mohla vstát,tak jsem jí já osobně šla dát facku aby se zklidnila.Jak ta její bezdůvodná scéna působila na ostatní matky?A vy opravdu věříte tomu,že doktor dělá nástřihy ze sportu a po šichtě se trumfují s kolegy kdo jich udělal víc?Tak hloupá snad nejste.

+2/0
29.8.2013 9:44

M63i39c92h15a67e21l84a 54K22a83l92u95s39o43v66a 3359740251264

Tady je hezký článek....vyvážený: http://ona.idnes.cz/porody-doma-pro-a-proti-079-/deti.aspx?c=A130826_203622_deti_haa

+1/0
28.8.2013 17:12

J46a40n96a 41K81l98a47i34n30o89v47á 7259227754373

Paní Kalusová, můžete zde říci pár slov o hypnoporodu?

+1/−2
28.8.2013 16:27

M80i53c65h28a34e83l34a 43K31a21l13u56s14o11v58a 3879510351804

Nevidím souvislost....ale věřím, že si to přečtete vše i sama = už jste přeci začala ;-)

+3/−1
28.8.2013 16:31

P58a77v32e41l 61O33d67r72a59z34i31l 6464779837630

Takže nemůžete, nojo.

0/−4
28.8.2013 16:35

L16e84n80k19a 96S91v62o15b63o20d69o95v90á 2306285417585

Třeba byste mohl pár slov říci vy ;-)

0/0
28.8.2013 16:35

P73a85v93e77l 13O30d33r66a11z25i60l 6824969887660

Tak to bych nemoh, protože o hyponoporodu nemám informace.

0/0
28.8.2013 16:37

M78i29c47h51a13e69l26a 83K66a25l27u77s50o62v71a 3819380151894

Tak a na kutě!

+2/0
28.8.2013 16:38

L87e13n97k69a 38S81v60o84b39o89d46o54v79á 2226805387225

To mě docela překvapuje.

+1/0
28.8.2013 16:39

P11a80v89e54l 13P68o19n20c86a13r 1543254482537

toz s panem bo_em R^

+2/0
28.8.2013 16:40

P91a98v78e74l 31O76d22r30a19z41i53l 6764789727970

V inteligentní společnosti to není nutné, ale tady se opakovat musím:

Nedávejte mi pokyny ani příkazy, vaše postavení zcela vylučuje možnost, že by mohly být splněny.

+1/0
28.8.2013 16:46

L38e81n42k68a 37S33v98o42b10o38d59o27v93á 2566395247515

Však s tím se počítá :-)

+1/0
28.8.2013 16:48

P91a74v35e30l 80P58o47n78c13a76r 1333924372647

Rozumim, tata to pakrat prehnal s fackovackou. Mea culpa.

+1/0
28.8.2013 16:49

P18a39v56e85l 65O20d19r26a67z98i46l 6734919277940

Nerozumíte zjevně ničemu a ještě jste na to pyšný.

+2/0
28.8.2013 17:03

P36a62v11e39l 35P85o96n72c17a10r 1823314582307

jinak to byl starocesky pozdrav, nikoli pokyn ani prikaz. Mozna vam definice nekdy pozdeji v inteligentni spolecnosti vysvetli, jestli se nezadari pochopit nyni.

+1/0
28.8.2013 16:51

P32a18v16e10l 94O83d84r26a82z37i84l 6804659187620

Jistě, staročeský pozdrav uprostřed diskuse. Když už se musíte uchýlit k výmluvám, snažte se, aby nepůsobily jako od tříletého dítěte.

+1/0
28.8.2013 17:03

P42a82v78e65l 36P86o66n47c76a38r 1673914312207

Uprostred diskuze? Po tom co jste rekl, ze o danem tematu vubec nic nevite? Nenechte se vysmat, Pavle. :-)

0/−1
28.8.2013 17:06

P27a52v31e59l 63O22d40r22a86z53i77l 6794789637790

Ano, uprostřed diskuse. Nenechám, neboj se, od lidí jako ty, nikdy.

0/0
28.8.2013 17:07

P74a11v36e68l 44P90o79n45c66a46r 1153924342787

Nedej se Pavle, spravny pristup! ;-O

+1/0
28.8.2013 17:08

P83a27v33e56l 62O22d63r26a35z51i76l 6454279507700

Nechcete mi sdělit něco nového?

0/0
28.8.2013 20:12

K74a41r55l19a 64M38r86á30č13k10o21v84á 8104276668551

nechci se vám motat do diskuze, ale Mea Culpa není pozdrav, ale latinsky "má vina"

+1/0
28.8.2013 17:55

P76a10v43e72l 20K41u76r42f21ü34r61s63t 6875969724575

zpátky do mamimky a přepracovat.. vzhledem k tomu, že si informace nejste schopen sám dohledat (natož ověřit) a úrovní vašeho projevu se řadíte mezi trolly, je vaše poznámka o inteligentní společnosti velmi úsměvná - opakovat budete muset asi hodně, protože do ní nepatříte;-)

+1/0
28.8.2013 16:55

P32a52v10e14l 93O21d49r57a14z45i61l 6944949447270

Obávám se, že závada je na vašem přijímači, trollové.

0/−1
28.8.2013 17:01

L21e73n35k50a 34S36v98o63b59o91d52o29v85á 2506955637215

Pavle, já už bych to nerozmazávala ;-D

+1/0
28.8.2013 17:06

P55a97v33e73l 12P68o48n45c21a23r 1923624652247

Jsou lidi, kteri zakopnou a ubalancuji to nez trefi louzi. A pak je par jedincu co zakopnou, hodi rybu do bahna a pak radostne kvikaji :-)

+2/0
28.8.2013 17:07

P94a51v75e12l 85O11d77r98a97z72i73l 6194889667410

Ani vy se nemusíte za své nedostatky stydět, ale že byste musel zrovna kvíkat, no, nevím.

Každopádně jste v celém tomto vlákně nebyli - jako superodborníci na alternativní porody - schopni poskytnout ani jedinou větu, která by zodpovídala položenou otázku Já jsem zcela prostě vysvětlil, že já odpověď poskytnou t nemohu, vy se nezmůžete na nic víc, než trapné ňafání ad hominem. Což je ostatně pro šarlatány a jejich příznivce docela příznačné.

0/0
28.8.2013 17:11

L82e84n79k23a 80S94v63o33b12o93d72o41v98á 2336905467585

Kdo umí číst, tak se z odkazu dočte, kdo nechce, tomu nepomůže nic.

+1/−1
28.8.2013 17:15

P36a17v98e27l 51O86d63r37a79z73i43l 6934529277140

Já jsem se to ale nechtěl dočíst z odkazu, nýbrž z vaší odpovědi. Netušil jsem, že je to pro vás tak vysilující.

0/0
28.8.2013 19:46

P19a42v50e80l 34P41o24n40c10a87r 1513104912377

hezky pekne hrusky s jabkama a jeste exotickym ovocem :-) Pajo, kdyz si projdes diskuzi, najdes vic nez par odkazu ode mne, Lenky nebo treba Michaely. Rovnez i nekolikero argumentu Barbore a vubec celkove jsme dospeli i k par smirlivym postojum. Nesmis si holt delat nazor na prvnich peti postech, pokud se chces zapojit mezi dospele, takhle to proste nefunguje.

0/0
28.8.2013 17:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.