Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Byla příčinou nehody boeingu voda? Pršelo málo, říká pardubické letiště

O vlivu deště na nehodu Boeingu 737, který v neděli skončil při přistání v Pardubicích mimo ranvej, se pře společnost Travel Service, které letadlo patří, s vedením letiště. Firma tvrdí, že stroj se dostal do potíží kvůli aquaplaningu. "Dráha sice byla mokrá, ale ne zavodněná," namítá šéf letiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14e22t83r 11P57a75c65k17a 4169119865981

Kousek letecké latiny:

Je to pár roků, jsme s kolegou Roykestadem na přiblížení v Praze, tehdy ještě Ruzyni. Lítat s tímhle kapitánem je celkem dřina, však ty rozumbrady znáte. Examinátor, zástupce šéfa letky, každou chvíli někoho vyhodí z přezkoušení, takže si dneska raději beru k uniformě i čepici, kterou normálně vůbec nenosím.

Letí pan hlavoun, už jsme skoro na FAFu dráhy 24 a fouká trochu zadní vítr. Smažíme pořád high speed, jak nám předepsal pan řídící director. Každou instruktorskou kapacitu vždy sleduji ze své židle pozorně – abych se něco naučil - a zásadně do toho nekecám. Chci říct, že když se mi něco nezdá, tak se ozvu později, než kdyby kapitánem byl obyčejný smrtelník. No ale teď už...

„Máme zadní vítr“. Kolega pomalu otočí hlavou a věnuje mi úsměv plný shovívavosti. „Ale neboj se prosím tě...“ Ještě počká pár vteřin a pak opět blahosklonně pronese „flaps one“.

Roztroubený Boeing se k brždění opravdu nemá. V ten moment si to nejspíš uvědomí. Dáváme klapky pět a pak deset, ale padesát tun postrkovaných zezadu se brzdí opravdu blbě. Před go aroundem nás může zachránit už jen podvozek. Jenže to by znamenalo uznat chybu a vypadnout z role a to se přece pánům učitelům nestává. A tak dál plachtíme. S povzdechem, ale nakonec přeci jen to zazní:„gear down.“

Zdroj: planes.cz, Jan Kopička, Pět půllitrů na konečné, 31.7.2013

+1/0
27.8.2013 15:07

J12a41n 32K56a70r88a46f21i33a33t 1896914224421

Nechci spekulovat, ale letoun se draze priblizoval rychleji nez bezne litaji ostatni letadla.. Tak jestli se to nesecetlo s vlhkem na draze a bylo to..

+1/0
27.8.2013 14:56

L16u28b29o43m39í93r 58S84a37z95e49č43e92k 7419338835653

Jak jste to měřil?

0/0
27.8.2013 23:09

H78o73n35z79a 94S27v27e81c 5697578147644

B737 obří letoun? Jak velký je podle Vás třeba A380... chjo

+3/0
27.8.2013 14:23

T66o10m60á77š 67L83u52d74v10í81k 5660658723466

Když jste viděl podobné letadlo poprvé, nepřišlo vám obří? :-)

+1/0
27.8.2013 15:40

F73i71l43i92p 96G77a39l90a65š 2177557624428

Ne nepřipadalo, protože tenkrát už jsme měl docela dobou představu o rozměrech větších kousků jako třeba 747..

0/0
28.8.2013 4:01

F92i49l47i21p 76G76a24l78a90š 2837757924808

jak velké? no přeci TAAAAAAAAAAAAAAKHLE OOBROSKÝ, nebo Hustokrutomegapřísně obří letoun..

+1/0
28.8.2013 3:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.