Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Byla příčinou nehody boeingu voda? Pršelo málo, říká pardubické letiště

O vlivu deště na nehodu Boeingu 737, který v neděli skončil při přistání v Pardubicích mimo ranvej, se pře společnost Travel Service, které letadlo patří, s vedením letiště. Firma tvrdí, že stroj se dostal do potíží kvůli aquaplaningu. "Dráha sice byla mokrá, ale ne zavodněná," namítá šéf letiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P90e25t91r 70P86a35c23k76a 4699569115161

Kousek letecké latiny:

Je to pár roků, jsme s kolegou Roykestadem na přiblížení v Praze, tehdy ještě Ruzyni. Lítat s tímhle kapitánem je celkem dřina, však ty rozumbrady znáte. Examinátor, zástupce šéfa letky, každou chvíli někoho vyhodí z přezkoušení, takže si dneska raději beru k uniformě i čepici, kterou normálně vůbec nenosím.

Letí pan hlavoun, už jsme skoro na FAFu dráhy 24 a fouká trochu zadní vítr. Smažíme pořád high speed, jak nám předepsal pan řídící director. Každou instruktorskou kapacitu vždy sleduji ze své židle pozorně – abych se něco naučil - a zásadně do toho nekecám. Chci říct, že když se mi něco nezdá, tak se ozvu později, než kdyby kapitánem byl obyčejný smrtelník. No ale teď už...

„Máme zadní vítr“. Kolega pomalu otočí hlavou a věnuje mi úsměv plný shovívavosti. „Ale neboj se prosím tě...“ Ještě počká pár vteřin a pak opět blahosklonně pronese „flaps one“.

Roztroubený Boeing se k brždění opravdu nemá. V ten moment si to nejspíš uvědomí. Dáváme klapky pět a pak deset, ale padesát tun postrkovaných zezadu se brzdí opravdu blbě. Před go aroundem nás může zachránit už jen podvozek. Jenže to by znamenalo uznat chybu a vypadnout z role a to se přece pánům učitelům nestává. A tak dál plachtíme. S povzdechem, ale nakonec přeci jen to zazní:„gear down.“

Zdroj: planes.cz, Jan Kopička, Pět půllitrů na konečné, 31.7.2013

+1/0
27.8.2013 15:07

J91a52n 79K68a25r88a83f59i20a96t 1976764834891

Nechci spekulovat, ale letoun se draze priblizoval rychleji nez bezne litaji ostatni letadla.. Tak jestli se to nesecetlo s vlhkem na draze a bylo to..

+1/0
27.8.2013 14:56

L58u14b35o52m86í60r 31S10a18z11e93č45e52k 7459328815153

Jak jste to měřil?

0/0
27.8.2013 23:09

H93o56n16z41a 33S54v36e15c 5267858227504

B737 obří letoun? Jak velký je podle Vás třeba A380... chjo

+3/0
27.8.2013 14:23

T92o26m24á85š 96L75u18d51v27í68k 5500838913446

Když jste viděl podobné letadlo poprvé, nepřišlo vám obří? :-)

+1/0
27.8.2013 15:40

F78i73l78i45p 47G36a38l90a14š 2307777574348

Ne nepřipadalo, protože tenkrát už jsme měl docela dobou představu o rozměrech větších kousků jako třeba 747..

0/0
28.8.2013 4:01

F59i97l46i70p 73G19a58l24a84š 2797587554688

jak velké? no přeci TAAAAAAAAAAAAAAKHLE OOBROSKÝ, nebo Hustokrutomegapřísně obří letoun..

+1/0
28.8.2013 3:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.