Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Porušili zákony? Nehodnotíme, reaguje Slovensko na zatýkání v Moskvě

Zatímco česká diplomacie vyzvala Rusko, aby nestíhalo aktivisty, kteří si v neděli připomínali na Rudém náměstí 45. výročí legendární demonstrace ze srpna 68 na podporu Československa, Slovensko reagovalo velmi zdrženlivě. Podle slovenského deníku Sme zůstává nad postupem ruského státu rozum stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V71l33a49d97i49m51í52r 20V84e39t11e33š53k14a 2291185365972

Na okraj:

Když někdo demonstruje někde, kde ví, že se demonstrovat nesmí, tak se prostě nemůže divit, že proti němu zasáhne policie. Obzvláště, když si může udělat předem nahlášenou demonstraci o kousek dál, kde se to smí. Mimochodem, jak napsal Jan Čulík - zkuste si udělat demonstraci před Dolní sněmovnou v Londýně. Nějakých pár výtečníků to zkusilo a dopadli jako ti na Rudém náměstí. Hnusná, putinovská Británie…

+1/0
27.8.2013 16:37

A33n26t97o23n79í34n 87K61a26l35i62s96t48a 6774820749264

A proč by Slováci, nebo vůbec kdo, měli tuto epizodu hodnotit? Jakým právem?

+1/0
27.8.2013 12:02

T43o89m98á82š 38H82o80l52e32k 6214930835136

A co jiného čekat od země, kterou vede soudruh z KGB ?

+1/−2
27.8.2013 9:02

M90i78r55o98s68l97a91v 98S60e46m33e26c89k23ý 3454602285589

Milosi..!!! Ty prece chodis na ruskou ambasadu nasavat.Zatahej za nitky a ukaz ze nejsi jen maskot jednoduchych hlupaku!

+1/−2
27.8.2013 5:47
Foto

J37a28r84o27s36l25a94v 43B26e69ň56o 2236937767230

Mame to doma v Bratislave pstrosie hlavy. Napada ma jedine slovo: poseroutkove. Ale co chceme od vlady, ktora ma stale korene v komunizme. Len sa prefarbili. Raz na modro, raz na zeleno...

+3/−1
27.8.2013 4:17

M43i82l50o49š 19K84o81v26a34č 7965658816920

Husák,Bilak,Lorenc to táhli  po roce 1968 ,slováci si ten težim pochvalují ,tak proč by protestovali.

+1/−5
26.8.2013 22:54

I24g46o29r 34N73e82p74a97l84a 4635625606648

Pre Boha živého, to je ďalšia prúpovídky, alebo ste si to len teraz vymesleli, aby ste mohli prispieť ? Čo si myslíte, že na Slovensku v 1968 neboli protesty a obete ?

Určite si pamätáte tú fotku človeka, ktorý stojí pred tankom a má roztiahnutú košeľu. Je to taká ikonická fotka z 1968. No vravím to len preto, že to bol pán Bielik (otec moderátora TA3) a bola urobená na Šafarikovom námestí v Bratislave.

Štrougal  a Jakeš im v tom pekne sekundovali. Takže, neidealizujte a neočierňujte. (Husák bol taký Slovák ako Stalin Rus. Išlo mu hlavne o seba a nie o slovákov.)

+10/0
26.8.2013 23:04

J51a37n 44Š85e66s68t20á81k 3168729959504

máte žel pravdu, ale snad se v tom přeci jenom časem ještě něco udělá, sám se aspoň malým dílem taky snažím, uvidíme

0/0
26.8.2013 23:56

J42a75n 20Š93e87s61t53á32k 3808969969444

předchozí můj příspěvek odskočil, jinak je ale zase fakt, že Slováci tu normalizaci zdaleka nebrali tak jako tady, protože hodně lidí - odborníků co třeba na Moravě byli vyhození ze svých míst, tak je vzali na Slovensku s otevřenou náručí

0/0
27.8.2013 0:00

I82g39o28r 78N38e79p29a89l84a 4665565466408

No ale tu normalizáciu vám v Čechách nerobili Slováci, ale ste si ju robili sami. V normalizačných komisiach v Česku boli Česi a tí vyhadzovali ľudí z práce...Proste vy máte takú náturu, od jedného mantinelu ku druhému, akoby ste nevedeli nájsť zlatú strednú cestu.

+4/0
27.8.2013 0:06

J67a37n 55Š98e85s51t49á77k 3908969719794

ale však jo, copak říkám opak? jen jsem podotknul, že pak mnozí našli přístřeší na Slovensku

0/0
27.8.2013 0:08

I20g32o19r 40N79e66p54a92l61a 4555475896818

Už by som mal prestať diskutovať, lebo buď som unavený, alebo precitlivený.

Myslel som, že myslíte, že na Slovensku sme mali nejaké "úľavy" z normalizačných kritérií vďaka Husákovi, Biľakovi,...a preto ten režim toľko neodsudzujeme. Čo je uznávam, grandiozna hlúposť...(Proste hluboké nedorozumění...majte sa!)

0/0
27.8.2013 0:45

J12a85n 82Š21e83s85t39á78k 3368599169534

OK, myslel jsem to právě tak, že jste sice úlevy měli, včetně např. toho, že jste vydávali mnohem víc západních knih, ale nikoliv kvůli Husákovi ale díky tomu, že jste nebyli na sebe takové ku*vy jako my Češi a Moraváci:-)

+1/0
27.8.2013 7:49

P46e38t56r 28K52r85a67u48s 2676159703884

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Ceskoslovensk%C3%A9_parlamentn%C3%AD_volby_1946

0/0
26.8.2013 23:44

J27u22r62a84j 84H29a47j72e96k 6980685388937

Vasil Biľak bol Slovák??? No to ma podrž. Biľak bol pôvodom Rusín a hlásil sa k ukrajinskej národnosti.

0/0
27.8.2013 18:08

L15u66c92i53a59n 26P64a93p50a19z36i50a74n 5874987311765

I u nás se musí dodržovat zákon shromaťďovací, takže se divím, proč pochybujeme nad ruskou demokracií, když i tam platí zákon shromažďovací jako u nás. Pak bych mohl pochybovat i nad českou demokracií.

+5/−7
26.8.2013 22:40

J72i92ř70í 33V53o92t16r21u42b56a 4469691284334

Pokud nejste hloupý, tak víte, že věc se má jinak. Když se vytvoří hlouček deseti lidí, tak musí mít povolení a porušuje shromažďovací zákon? No to by se muselo zatýkat denně na mnoha místech jenom v Praze.

+4/0
26.8.2013 23:15

M33a81r22e98k 47Z48e83l18e56n79y 1906136128553

kdyz yz ale rozvinou transparent, ktery Putin nema rad tak ano. kdyby rozvinuli At zije soudruh Putin tak by se urcite nejaka vyjimka nasla

+3/0
27.8.2013 1:20

K23a14r23e87l 34H12a13n85o84u20s43e95k 2846947460897

Na jednu stranu je zatkli formálně pro to samé, pro co se i u nás v poslední době začínají dělat z nespokojených občanů extremisté, na druhou stranu je to symbolické, že dnešní Rusko se zase podobá tomu, co byl v roce 1968 Sovětský svaz...

+2/0
26.8.2013 21:41

V91i58k48t70o78r 12S61k53á47l28a 3229152172134

Tak to nepodobá. Nějak hodně podléháte protiruské propagandě a nepřemýšlíte...škoda...

+1/0
26.8.2013 21:42

J46i49ř47í 57V53o82t36r64u23b68a 4129101794214

Kde je jaká protiruská propaganda?

0/−1
26.8.2013 23:30

J69a91n 38Š57e44s81t33á60k 3938379729944

víc mi vadí to, že Česká republika připomíná normalizační Československo, papaláší si dělají co chtějí jako dřív, a stejně je to pořád samej komunista

+5/0
26.8.2013 21:47

M25i66l78o34š 82K18o78v71a24č 7465668586340

takto je to v celém východním bloku,všechno je potichu znormalizované.

0/0
26.8.2013 22:57
Foto

M14i44l78o88š 45B69l97e89c90h60t19a 9699762337839

Pamatuji si to jako děcko, rok 1968 nebyl na Slovensku tak žhavý jako v Čechách,no nic s tým neuděláme ani po oněch 45 letech..ale jak říká kolega,díky za lepší Rusko!

+1/0
26.8.2013 21:40

V52i22k74t62o38r 26S57k39á39l60a 3329382642744

Já, jako vlastenec, oceňuji gesto ruských demonstrantů, dnes a ještě daleko více v r. 1968! Věřím, že je zatkli jen z důvodu, že veškěré protestní akce jsou na Rudém náměstí zakázány. Na druhou stranu nám Čechů to může být jedno, u nás bude vždy 21. srpen 1968 černým dnem a lidi, kteří tuto okupaci odsuzují, budou pro nás hrdiny. Díky Vám za toto gesto! Připomněli jste nám to lepší Rusko.

+17/−3
26.8.2013 21:05

M12i43l14o53s 10M13l44c24o34c38h 4813134634570

Jak lepsi Rusko ? !!!  Vzdyt je za projeveny nazor zase zatkli .  Nebo myslite tech 10 Rusu co maji svedomi ?  Tech si vazim i ja, ale o lepsim Rusku se v zadnem pripade mluvit neda. 

 (Mimochodem, zeptejte se na to "lepsi Rusko"  treba nejakho Gruzince )

+2/−1
26.8.2013 21:50

L19u56d59ě33k 36N29ě12m70e14c 5295171562144

Pokusil bych se, být Vámi, pochopit příspěvek, na který reagujete.

0/0
26.8.2013 21:54

J48i37ř23í 41V43o25t88r27u14b26a 4769301494374

Vám bych doporučil, pochopit tu reakci.

0/0
26.8.2013 23:17

J27i82ř92í 59V73o68t47r82u79b36a 4949181624134

Jiné Rusko ano, ale opět zlé.

0/0
26.8.2013 23:19

T97o23m95á96š 95K63ř16í11ž91e94k 6663236467526

Slováci vždy kolaborovali se silným, např. Hlinkův nacistický slovenský stát

+5/−5
26.8.2013 20:52

I92g78o39r 83N98e11p28a77l53a 4555485186308

Kolaborovať môžeš len s okupantom,(napr. ako Česi za protektorátu s fašistickým Nemeckom). S vlastným štátom kolaborovat nelze.8-o

+5/−5
26.8.2013 20:55

V67i11k27t32o79r 21S90k13á18l29a 3809652432354

Češi kolaborovali za protektorátu!? Kde jste to vzal? Aha, z nacistických a komunistických pramenů. Tedy si upravte informace! Dle nejnovějších výzkumů ( po otevření německých archivů), např. to uvádí historická studie Atentát na Heydricha a druhé stanné právo, jsou tyto dezinformace pouze německá a sudetoněmecká propaganda. Nebudu se více rozepisovat, vše je v této knize. Češi byli hrdinové, což se potvrdilo např. právě za heydrichiády, Slováci byli naopak kolaboranti, kteří posílali Židy na smrt, účastnili se bojů na východní frontě po boku Wehrmachtu a vypalovali např. v Bělorusku vesnice (byl jsem tam minulé léto a mluvil s pamětníky)...Být Vámi proto raději mlčím a neztrapňuji se!

+4/−6
26.8.2013 21:13

J35a87n 36K45o37z25á54k 7135508529958

Takže chcete říct, že u nás neexistovali čeští udavači? 

A když jste se otřel o heydrichiádu - kdo vyzradil úkryt parašutistů?

+5/0
26.8.2013 21:23

V16i44k35t53o67r 57S87k74á94l14a 3839692242544

Existovali, ale bylo jich minimum. Když se to srovná s jinými okupovanými národy Evropy, naprosté minimum ("nejlépe" na tom v tomto směru byli Holanďané). Ve zmiňovaném pramenu jsem četl, parafrázuji: " za heydrichády přišlo na gestapo od Čechů pouze několik set udání, z nichž se ještě většina nedala použít, naopak od Němců a sudetských Němců jich bylo několik milionů...". Jestliže se vezme v úvahu, že za pomoc parašutistů a "schvalování atentátu" se popravovalo s celou rodinou (i dětmi) a že to Češi stejně podstupovali a byli popravováni, myslím, že to stačí...A k Čurdovi...ano, zradil své kamarády, ale když se na to podíváte v kontextu, nelze se divit, i když je to velice smutné a odsouzenihodné...

0/−4
26.8.2013 21:34

L32u42d44ě73k 97N72ě50m73e75c 5395511172274

Čurda... jediný slušný řešení bylo ustřelit si hlavu (ale kdo to dokáže, že?), nebo se pokusit přečkat v úkrytech do konce války. Tedy oboje myslím ještě než zradil.

0/0
26.8.2013 21:52

V32i62k27t27o58r 30S25k45á85l46a 3459602402164

Jo, na to jsme myslel taky, ale tím by neochránil ani svou rodinu, ani svou vesnici...Když o tom mluvíte, ukrytí parašutisté, když slyšeli denně z rozhlasu ty zvěrské seznamy popravených českých vlastenců, uvažovali, že si napíšou na ceduli své přiznání, vyjdou do ulic a zastřelí se...Pak se ale rozhodli jinak. Dobře? Špatně? Mohli zabránit dalším mrtvým, Lidicím...? Kdo ví...

+1/0
26.8.2013 22:08

J69i38ř51í 64V73o80t23r94u80b80a 4159761114324

Češi ve své historii rozhodně nepatří mezi bohatýrské národy. Což neznamená, že se mnoho hrdinů nenašlo. A naopak.

....mohli zabránit dalším mrtvým, Lidicím...Ano, nemusel se ani konat atentát na Heydricha. Ale to bychom po válce měli definitivně stigma ohnutých zad  až na zem. Atentát, přes všechny následné tragédie, resp. i díky nim a s ohledem na Lidice, zásadně změnil naše renomé.

0/0
26.8.2013 23:29

I40g14o82r 45N50e34p34a56l77a 4555625536778

Ale Viktore, za "Protektorátu" boli českým zamestnancom zbrojoviek za plnenie plánu udeľované 2 týždňové celozávodné dovolenky (do roku 1939 nemysliteľná vec), Heidrich zaviedol také vymoženosti, že sa s nimi stotožnila väčšina obyvateľstva. O vítaní Hitlera v Prahe davmi nadšených pražákov a pražáciek ani nehovorím (dohľadajte si dobové fotky). O udávaní spoluobčanov Gestapu ani radšej nebudem hovoriť, táto iniciativa ceského obyvateľstva bola prekvapením aj pre samotných nemcov. (No, kto udal parašutistov, ktorí urobili atentát na Heindricha za 5 mil. rískych mariek ?).

Samozrejme, že všetci takí neboli, ale väčšina buď kolaborovala, alebo bola len mlčačiacou väčšinou. Podobne to bolo aj po okupácii v 1968.

Áno, na Slovensku to bolo v podstate podobné, ale diskutér nad Vami vravel niečo o "Hlinkovom slovenskom štáte". (Chudák, ani netuší, že Hlinka v časoch vojny ani nežil.)8-o

+1/−2
26.8.2013 21:26

V68i84k95t82o42r 90S13k22á31l20a 3659702922324

Nemáte správné informace. Za prvé, ano, sociální program pro dělníky Heydrich opravdu zavedl, aby motivoval české dělníky pro práci pro říši. Ne, Hitlera nevítali v Praze Češi, ale pražští Němci (lze opět dohledat, budete-li chtít). Gestapu Češi udávali. Je to smutné, ale je to tak. Jen v porovnání s jinými okupovanými národy, udávali minimálně (nejhorší v tom byli Holanďané). Němci se nedivili, že Češi udávají moc, ale naopak, že je to velice málo. Za heydrichiády přišlo na gestapo od Čechů několik set udání, a ještě se většina nedala použít, naopak od Němců a sudetských Němců to bylo několik milionů udáních...A  nakonec na dopadení "pachatelů" atentátu na Heydricha bylo vypsáno 1 mil. říšských marek (tzn. 10 mil. Kč).

+2/−1
26.8.2013 21:41

I51g81o22r 50N56e97p84a41l12a 4115945366158

Veľkosť sumy asi nie je podstatná, podstatné je to, že to nerobil z presvedčenia, ale čiste zo zištných dôvodov a navyše udal aj dalšie skupiny výsadkárov. (Android...)

No a keď sme už pri to atentáte. Viete, že ten nariadila exilová vláda v Londýne z toho dôvodu, že spojencom sa nepáčilo, že v Čechách na rozdiel od iných okupovaných území  Európy (Francia, Taliansko, Juhoslávia, Grécko,...) je veľmi kľudne a ticho. Straty Českého obyvateľstva za vojny boli jedni z najmenších v celej okupovanej Europe na počet obyvateľov. Asi to nebolo preto, že ste boli takí šikovní.Straty na civ. obyvateľstve boli hlavne z dôvodu perzekúcii po atentáte na Ríšskeho protektora a druhé najvyšie straty na civilnom obyvateľstva boli z dôvodu Pražského povstania po skončení vojny. (Hovorím o stratách na civilnom obyvateľstva, v zahraničných jednotkách v Anglii alebi Armádnom zbore v Rusku, to je iné téma).:-/

+1/0
26.8.2013 21:58

V58i91k81t87o21r 94S21k38á97l96a 3479232732874

Máte pravdu, ale opět jen částečně. Ano, v protektorátu se toho moc nedělo, průmysl jel naplno pro říši, odboj byl rozbitý po nástupu Heydricha (popravená byla spousta Sokolů, generálové, gen, Eliáš atd. apod.) Heydrich vyvraždil elitu národa. Ale...! Směšujete jablka a hrušky. Bavili jsme se o udávání, kolaboraci, o hrdinství...

Já např. před několika málo lety ani netušil, co se u nás odehrávalo. Že čeští vlastenci byli schopní pro službu vlasti riskovat nejen svůj život, ale i život svých rodin (i malých dětí), že Němci vraždili děti a těhotné ženy...Když byl minulý rok výročí heydrichiády, nevěřil jsem vlastním očím a byl jsem na své krajany a předky hrdý, na 14letou Jindřišku Novákovou, která odvezla z gestapáky obsazené Prahy zakrvácené kolo Gabčíka, na "mámu" Marii Moravcovou, která spáchala sebevraždu při zatčení jedem a které uřízli Němci hlavu, aby jí ukazovali jejímu 17letému synovi Aťovi při 10hodinovém bestiálním výslechu na gestapu, aby ho zlomili a on prozradil úkryt parašutistů, na pravoslavného biskupa Gorazda, Jana Zelenku Hajského...To jsou naši čeští hrdinové, čest jejich památce!

0/−1
26.8.2013 22:22

J10i29ř47í 22V51o27t81r52u44b36a 4979641674464

Máte určité vědomosti, ale zdá se, že jen z jednoho zdroje. To je mnohdy zavádějící.

+1/0
26.8.2013 23:41

J66i83ř11í 56V37o42t20r40u43b97a 4709581644334

V zásadě máte ve všem pravdu, ale, ač mám Slováky rád, s ohledem na jejich historii v průběhu 2. svět. války mi nejde pod vousy, když Slovák posuzuje nakolik byly Češi v jejím průběhu zbabělí.

0/0
26.8.2013 23:46

I53g43o97r 76N68e96p64a92l89a 4585765536628

Viktore a ešte niečo. Viete, že z Česka bolo do koncentrákov odoslaných 65.000 židov ? a Viet, koľko ich bolo odvezených zo Slovenska ? Asi neuveríte, tiež 63.000.

Už ma tie vaše prúpovídky o nacionalistických Slovákoch a tolerantných Čechoch dosť unavujú.

0/−3
26.8.2013 21:34

L24u64d82ě33k 52N57ě54m53e96c 5495201802624

Asi je hloupost se hádat o to, jestli byli větší zbabělci Slováci nebo Češi. Zrovna tak jako operovat čísly. To bysme se pak dostali k rozdělení před 20 rokama a stejně bysme nic nevymysleli. Když se potkám s kamarády ze Slocvenska, tak si říkáme, že to možná bylo zbytečný, ale asi to bylo jednodušší. Stejně tam jezdím na občanku, jenom platím jinou měnou.

0/0
26.8.2013 21:47

I57g66o30r 76N62e86p93a37l18a 4455595396668

Iste, Luděk, ja som sa hádať nechcel, ale proste ma iritujú niektoré veci, ktoré sa o Slovákoch šíria ako ľudové prúpovídky z krčiem. (Nacionalisti, fašisti, vraždili židov, penězotoky, všechno sme jim vybudovali, české peníze,...atd.)

Moja reakcia bola na toho chytráka, čo tvrdil niečo o kolaborantských Slovákoch a Viktor sa toho chytil a už to jelo. Áno, táto diskusia je o hovne a nič to nezmení. Je dôležité vedieť čo bolo, aby sa človek mohol vyvarovať chýb, ale omnoho dôležitejšie je vedieť, čo je a bude. Ako vravel jeden mudry človek " Na histórii je najlepšie to, že už je históriou."

0/0
26.8.2013 22:08

J13i52ř75í 35V34o13t73r27u54b56a 4199551224134

Ano. Ale vycházejte z toho, že tie průpovídky z krčiem budou stále, s tím nic neuděláte, ale naštěstí zůstanou jen v krčmách. Ono je to oboustrané, že. Ale naštěstí ti myslící podobnými stupidními předsudky netrpí.

0/0
26.8.2013 23:53

L20u36d13ě33k 27K23r20a40t43o26c36h71v81í25l 9535784151524

Když už jste to načal a pokud jsou Vaše čísla odpovídající realitě: A) Slovensko mělo v té době zhruba polovinu obyvatel, jak české země.

B) Když už narážíte na Židy, co tak si přečíst Ústavný zákon 68. zo dňa. 15. mája 1942 o vysťahovaní Židov  - podepsáni Dr. Tiso, Dr. Sokol, Dr. Tuka, Mach, Sivák, Dr. Pružinský, Dr. Medrický, Dr. Fritz, Čatloš

0/0
26.8.2013 22:01

I66g49o14r 77N28e72p46a45l62a 4175105566748

Ja neobhajujem Tisa, pre Boha. Keby odoslali čo i len jedného žida nezákonne, bolo by to rovnaké. Ale čísla sú veľmi zavádzajúce a operovať polovičným počtom slovenského obyvateľstva je dosť zavádzajúce. Dám príklad: Na slovensku je v súčasnosti okolo 500.000 cigáňov, znamená to snáď, že u vás ich je 1 milion ? (Takže, štatistika....);-)

0/0
26.8.2013 22:16

L63u58d75ě67k 34K84r27a45t29o35c68h36v49í63l 9515874291484

Proč motáte dohromady počet obyvatel s počtem neviditelných? Narážel jsem na Váš poměr  - od vás expedovali xx, od nás xx - tak je to plichta.

0/0
26.8.2013 22:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.