Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rekordní kolony na D1 zavinila i uzavírka, na které se nepracovalo

Částečná uzavírka na 81. kilometru a dvě dopravní nehody v kombinaci s dopravní špičkou způsobily v neděli na dálnici D1 jedny z nejdelších kolon v její historii. Práce na silnici přitom neprobíhaly, chyběl totiž materiál. Kolony pobouřily ministra dopravy Zdeňka Žáka. Zřídil proto krizový tým, který bude na D1 dohlížet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T77o72m68á65š 75V68a43l78d71e43r 7433350729

Ministr nařídí splnit příkaz za každou cenu. Pokud není materiál na vozovku, která je neschopna provozu, seženou se dobrovolníci a udělají most (viz reklama ČP) Pokud se dobrovolníci nenajdou, naženou se pracovníci ŘSD. Nezapomeňte úkol splnit za každou cenu!

0/0
26.8.2013 23:55

J67i80ř58í 91E56r20b92e91n 1373974556397

Já zažil něco podobného předevčírem na čtyřproudu I/48 okolo Nového Jičína ve směru FM -> Hranice: pravý pruh uzavřený a odfrézovaný v délce asi 5 km, na začítku tohoto úseku bylo omezení na 30 km/h, kousek za tím cedule "technologická pauza" (nevím, jakou technologickou pauzu může frézování + pokládka nového povrchu vyžadovat).

Na celé délce nebylo jediného člověka či stroje, kvůli nimž by bylo nutné jet po čisté+suché+přehledné silnici třicítkou. ;-€

Taky že jsme tam všichni jeli sedmdesátkou...

0/0
26.8.2013 18:13

T96o24m74á90š 73V47a61l50d55e89r 7183550439

Tak tam to frézovali někdy mezi 15-17.8. Mezitím musí sehnat asfaltovou směs za co nejmenší cenu. Až budou příznivé ceny, položí koberec. Jelikož kvůli Sýrii se zvedá cena ropy, tak se načekáme :-).

0/0
27.8.2013 0:02

P71e47t96r 88K95o89u25k91a64l 6263755283634

Pro ty, kteří vědí, že se v současné době opravuje D1 a že se jela VC a přesto se navečer vydali z Brna směr Praha, nemám slova, jsou to hlupáci, kdo chce kam, pomožme mu tam . . .ti ostatní ? Je doba internetu, ten kdo úplně nespěchal, dojedu k nejbližšímu sjezdu, zapíchnu to, dám si někde něco dobrýho k jídlu ( i to pivko :-) ), kafíčko a až je to průjezdný jedu, kdo spěchal, nemá internet, nemůže zavolat známým, tak těm nelze než říci, už je to za Vámi netřeba se k tomu vracet  ;-D

+2/0
26.8.2013 17:02

J32i42ř87í 40E14r34b17e25n 1293784346337

Nemluvě o tom. že k D1 existují paralelní (byť ne přímé) trasy například přes Svitavy, Havlíčkův Brod, Tábor apod. Kde se jezdívá bez kolony, akorát že se to tam nedá valit 140 km/h :-)

0/0
26.8.2013 18:15

O37l71g95a 38S82v70o90b42o10d91a 9933260723732

Zpusob jakym se opravuje D1 a stavi ceske dalnice je cesky zazrak. Nevim kde jinde na svete se najde neco tak spatne zorganizovane, rizene a provadene. Dokonce I Jizni Africe vedi jak rychle, efektivne a dobre opravit stovky km dalnic.

0/0
26.8.2013 16:50
Foto

I74v23a51n 66K19o50p83t58a 5277822251327

Když se něco na vytížených dálnicích opravuje, bývají kolony. S tím nikdo nic nenadělá. Kolony 15 - 25 km jsem za poslední dva měsíce kvůli opravám stál několikrát i mimo ČR. Např. jen na  A4, od Jena po Hermsdorferkreuz - opravovali povrch v souběžných kolektorech (taky se nepracovalo najednou po celé délce uzavírky), A4 u Dresden - na tříproudé dálnici opravovali povrch jednoho pruhu v délce ca. 30 m :-).

A pokud se přidá ještě odjezd účastníků GP Brno není to o tom zda ale kdy a kolik "xxnáct" km.

0/0
26.8.2013 16:43

A61l46e59x14a88n75d15r 56K95o96s31t75k90a 5519116159216

Stačilo by operativně vyhlásit objížďku pro kamiony. Nic moc velkého, prostě jen postavit jednoho policajta před poslední volný sjezd, tam hodit na směr rovně značku zákaz 12t a objižďka. A rázem by ta fronta byla poloviční.Při zipování do jednoho pruhu to vůz dlouhý 20 metrů příšerně zdržuje.

0/0
26.8.2013 19:02

M65a32r46t55i54n 17L33u98k96e26š 3876721321815

Zbytečná uzávěra je jedna věc, demence a neschopnost některých řidičů umět se ze dvou pruhů zařadit do jednoho pomocí "zipu" je věc druhá.

+1/0
26.8.2013 16:30

A29l32e36x74a93n20d34r 11K51o25s67t61k18a 5909146209646

Pravda. Ovšem ze dvou zcela plných pruhé prostě jeden neuděláte.

+2/0
26.8.2013 16:32

Z42d59e59n29ě65k 36Z58a39b63a40v81a 1612114216454

Žák holt zahájil předvolební kampaň. On moc exprt nebude, někde se tuhle rozplýval, jak je D1 špatně trasovaná, a nějak mu uniklo, že to není vina komačů, ale ještě 1. republiky. V každém případě by si měl tenhle bakalář (nezaměňovat s pivem) pospíšit, pokud chce odvolávat Čermáka, který začínal jako podržtažka Bárty, aby to do října stihl ;-)

+4/−1
26.8.2013 16:26

J71i94ř79í 59S32t88e91j24s16k54a67l 8142949948863

Tak já nevím, jakého experta byste tam rád viděl, ale on kromě toho, že vystudoval elektriku, nikdy nic jiného než dopravu nedělal. A mně se líbí, co dělá, i to, co říká. Rozhodně neříká blbosti. A tu předvolební kampaň by musel zahájit už vymetením Žaludy.

0/0
26.8.2013 16:35

Z67d71e47n86ě34k 42Z50a29b27a20v89a 1122974406734

a) není ani inženýr 

b) i toho Bc. si dodělal jako referent na MDCR - dle stejné logiky je tak na ministra kvalifikovaný i vrátný tamtéž, s dostatečnou praxí.

c) to co říká, je třeba pozorně rozklíčovat. A mne tam zatím vycházejí jen populistické fráze a žádné rozumné nápady. Jak se všemi zatočí, ale třeba na rozdíl od Bárty (už se poučil ;-) jak by mohl dopadnout) nic konkrétního, ála zde stavěla Skanska...

d) nejsem fanda Ž, ale nahradil ho Z., což je jen o něco menší zlo, než tam dát třeba výpravčího z Dolní Dobrouče Duška. Ne? Jistě odborník, ale zcela mimo ekonomickou realitu - prostě socan.

+3/0
26.8.2013 16:44

J77i61ř32í 53S55t63e33j10s25k68a55l 8912869818783

Ano, máte v tom jasno. Buď vy, nebo nikdo.

0/−1
26.8.2013 16:46

Z12d25e88n43ě22k 70Z71a98b23a15v97a 1262274376784

špatně pochopeno - spíše bych uvítal, aby lidi neskákali na špek hezkých frází (nejen Žákovi), ale aby zapojovali vlastní hlavu a rozeznali, když je dotyčný houpe. Tož tak

+2/0
26.8.2013 17:28

P43e37t89r 16V39o97p58i12č18k15a 5872687317976

hlavne ze je strasna krize a nouze o stavebni zakazky. Pritom by stacilo jednoduse do vyberoveho rizeni zadat:

1) z vyberoveho rizeni bude vyloucena nejdrazsi a nejlevnejsi cenova nabidka (a vsechny ostatni pohybujici se v rozmezi 5 procent techto hranic)

2) hodnoticim kriteriem neni pouze cena ale i termin zhotoveni a to v pomeru 1:1, cili ten kdo nabidne dvojnasobnou cenu ale polovicni termin ma stejnou sanci jak ten z cenou a terminem.

2) za kazdy den prodleni bude zhotoviteli uctovano procento ceny

3) za kazdy den predcasneho dokonceni bude zhotoviteli pricteno procento ceny

4) neexistuje moznost vicepraci, kdo chce delat, at dela, neverim tomu ze kazda stavebni firma ve svych cenovych kalkulacich s vicepracemi vicemene pocita. 5) prace o vikendech a v noci je naprosta samozrejmost. Bohuzel v nasem kretenstate je tohle utopie, mozna scifi.

+5/0
26.8.2013 16:06

J89a30n 78H57e28l96l84e14r 9808225456

a myslite, ze za techto podminek bude nekdo ztracet cas soutezemi? Je to asi stejne dobre jako "prvni cenu vyhraje treti volajici v poradi".

nas kretenstat symbolisuje i to, ze nekdo jako vy navrhuje takovato strasliva reseni.

Otazka, ucastnil jste se nekdy vyberoveho rizeni s podobnym zadanim? Jako zadavatel nebo dodavatel? asi tezko ... Rv

Se spatnymi vyberovymi rizenimi JE treba neco delat. Ale ne to, co navrhujete vy

0/0
26.8.2013 21:09

J98a28n 93P62i49v34a34r51n22í60k 1498143273591

"Podle našich informací byla porucha na silničním povrchu".   Probůh, jak se může povrch může porouchat. Ten češtin paní pisatelko, ten češtin. Co vy na to soudruhu šéfredaktore. Budete už konečně  tyhle pisálky vyhazovat, nebo je poučovat jaký je rozdíl mezi poruchou a poškozením;-D

+2/0
26.8.2013 16:02

J80a22n 94H19l84e93d73í85k 4949412918612

za tuto  "organizaci"  dopravy by v roce 1942 byl 2 roky--- Buchenwald a v roce 1952--- 4 roky Jáchymov. -- Současné podniky, které, bohužel, získaly zakázku, si dělají z ministerstva-  zcela nevázanou jundu a srandu, u nás - nepotrestatelnou

+2/0
26.8.2013 16:02

J27i98r42k25a 93Z13a64c63e26k 3460185979896

ani dnes v 7:15 h.  ráno se na 81 km nepracovalo

+2/0
26.8.2013 15:54

P54e17t56r 36S87m14e35j15k71a33l 3648925518635

Jako vždy.Vytvoříme komisi,ministerstvo,ap. a příště se to nestane.Ani slovo o tom,kdo za to může nyní a jak bude viník potrestán.To je vláda "odborníků".

+3/0
26.8.2013 15:54

M22i13r83e34k 90Z96á84v17o86d43n23ý 7692937950708

"Provizorní oprava nebyla technicky možná a pouštět dopravu byť na několik hodin na toto místo by ohrožovalo bezpečnost" // tak co se vlastně řeší? Že se nepracovalo? To bez materiálu opravdu nejde. A kdyby se pracovalo, tak se něco změní (kromě toho, že to bude o den dříve hotové - možná)?

0/−1
26.8.2013 15:53

R33a91d17e68k 13H23o70d18a91ň 9526777781573

Už někdy někdo viděl "krizový tým" sestavený politiky, který něco vyřešil?

+9/0
26.8.2013 15:37

J43i74ř51í 27Ž18u95r77e30k 6125766232118

Ředitelství silnic a dálnic je politická instituce? Nemáte v tom krapet hokej?

0/−3
26.8.2013 15:44

M29a31r25t48i66n 84N90e64d95o78š79í85n23s93k30ý 1477613654

Přečtěte si článek, než někoho začnete poučovat. Akorát ze sebe děláte pitomce.

+3/−1
26.8.2013 15:51

I25v93a29n 64P14š20e29n21č50í72k 6807310659166

ŘSD předala tuto část k rekonstrukci, stavební firma pak má čas...tzn..termín od ..do.. kdy mají práce provést, takže jako obvykle začnou v půlce termínu a pak budou naříkat, že bylo špatné počasí...otázka je , zda se v dešti dalo opravdu dělat, nebo ne, ...některé bezpečnostní opatření déšť vylučují..pak měli práci přerušenou, třeba i týden...

0/0
26.8.2013 15:34

P25e14t16r 43K89e31l77l58e57r 4419950764

V zahraničí na podobné opravy třeba právě mostních uzávěr udělají nad místem stavby stan a makají...:-/

+7/0
26.8.2013 15:37

P59e56t96r 53K91e66l10l90e35r 4509300964

Už to skoro chybělo... Tak nám pan Radek Novák téměř všem rozdal mínusy a má splněno a může jít domů z rachoty... ;-D

+1/−1
26.8.2013 15:29

M65i18l32o61š 77F57i73a74l10a 2310381817962

Víte on je to těžký. Já nepochybuji o tom, že se podobné zakázky po celém světě zadávají na základě úplatků pro zadavatele. Ale u nás tohle za posledních patnáct let narostlo do nevídaných rozměrů a proto máme 4x dražší dálnice než je běžná cena v civilizovaných státech. A těžko, pokud jste zástupce investora ( v tomto případě ředitelství silnic a dálnic) a dostal jste třeba 100 milionů za obr zakázku, můžete řvát na zhotovitele, ať maká. Pošle Vás do p....e s tím, že jste dostal svoje, tak ať mlčíte. Proto taky vidíme, že pokud se podobná věc stane, tak zadavatel blábolí a kokrhá o tom, jak to má zhotovitel složité. Tohle by se nikde nemohlo stát, pokud by dostal jen " rozumný úplatek" a ne balík.

+2/0
26.8.2013 15:18

J52a87n 14P67r71o12c62h63a23z84k78a 1897525179717

Jen dost dobře nechápu, když už se na dálnici tvořila několika kilometrová fronta, jaký byl problém otevřít i druhý pruh dálnice, pokud se na ní nepracovalo?

0/0
26.8.2013 15:15

V97á13c38l67a39v 41P42o67u92s95t60k14a 3529914186866

ten problém je v havarijním stavu mostu, který se bude po dodání na míru vyráběných náhradních dílů opravovat

0/0
26.8.2013 15:25

L54a44d88i78s81l30a10v 82H42r58ů98z61a 8781646320456

Pro znalé věci je tento článek krásná ukázka demagogie novinářů.

+3/0
26.8.2013 15:15

M25i16l80o14š 70F33i39a15l44a 2100581337812

Tak nás poučte, pane Hrůza jak to bylo ve skutečnosti. My si to rádi poslechneme.

0/0
26.8.2013 15:20

P32e79t43r 23K12e45l41l53e55r 4919430804

Požadavky na mluvčí státní organizace ==>> ten, kdo dokáže u každého průšvihu najít objektivní důvody na jiných stranách než u státní organizace a přesvědčit o nic občany/diváky/posluchače...;-€

.

Škoda, že pravdomluvnost z požadavků jaksi asi vypadla...;-€

+1/−2
26.8.2013 15:07

P92e52t33r 59C37i96b68u65l55k69a 1526427849158

ja nevim, cemu se divite... je to stejny na vsech stavbach - jeden maka, 4 stojej a koukej a vsichni maji v popisu prace vykourit krabicku cigaret, pak jdou domu

+1/0
26.8.2013 14:55

M32a63r55e65k 79H83r67u38b86y 6657652791858

Je vice nez pravdepodobne, ze v nedeli vecer na te uzavirce nebyl vubec nikdo :-P

0/0
26.8.2013 15:22

Š84t86ě18p22á47n 24F63r85i71e58d94r36i68c35h 4664104580549

Co bude Žák tvrdit až ta rozbitá mostní uzávěra někomu rozseká něco na autě, a tojen proto aby se tam neutvořila kolona. Zaplatí to snad ze svého ministerského platu případným poškozeným?

Žák si honí triko do budoucna, jsem zvědavej, jestli bude kandidovat za stranu kamarádů Miloše Zemana (SPOZ). Měl by radši držet ústa a neblbnout těmahle plamenýma výjevama naše spoluobčany s nízkým chápaním a IQ, když za pár tejdnů stejně končí a nechápe, že prostě rozbitá mostní uzávěra ohrožovala projíždějící vozidla. Bohužel mostní uzávěra není univerzální díl, který je na každém mostě stejný a tudíž, když se neočekávaně rozbije, tak se musí nechat na zakázku vyrobit. Bohužel po tu dobu výroby musí být provoz omezen s tím ani Bůh nehne...

+7/−2
26.8.2013 14:53

P72e58t74r 87K74e15l31l82e17r 4649250474

mne by docela zajímalo, jak se mostní uzávěra rozbije... maximálně by ji mohl někdo ukrást a dát do sběru...;-)

.

Většinou je to opotřebování a naplánovat výměnu na tento termín byla hloupost...

+1/−2
26.8.2013 15:00

P88a81v14e78l 82N20o57v16á26k 7781646639963

na každý víkend se dá najít důvod proč by to nemělo být uzavřený....

0/0
26.8.2013 15:16

M20a17r35e92k 50H22r60u43b96y 6787562821478

Otazka je, jestli bylo nutne situaci vyresit takhle blbe - informacni cedule za miliardu mlci, znacene objizdne trasy neexistuji, policie ktera by mela celou situaci resit take ne.

+3/0
26.8.2013 15:25

Š96t35ě17p67á41n 52F38r65i42e25d70r14i38c55h 4924324610319

Pokud to bylo nejbezpečnější řešení pro bezpečný provoz na D1, tak to nutné bylo. Já si pamatuji že na D8 na 17km byl taky kdysi problém s mostní uzávěrou. Provizorně to bylo řešeno na cca půl roku přeložením kovovejch plechů přes poškozenou uzávěru a omezením rychlosti tuším na 40km/h se zachováním provozu v obou jízdních pruzích.

0/0
26.8.2013 15:40

M46i24c53h77a36l 74P98a69v67l88á39t 9303493614509

V sobotu jsem mel prilezitost udelat takovy maly experiment:

- D5 za Berounem, cca 5km ve dvou pruzich: 3(!) pracovnici, rozpracovano jenom jedno misto v celem useku.

- A93 (tj. Nemecko) od hranic k A6, cca 5km ve dvou pruzich: v plne akci pres 30ks nakladaku a tezke techniky, rozpracovana cela delka useku.

+3/−1
26.8.2013 14:42

J26a77n 41J44a21n49e18č69e73k 9580843880776

Začátkem tohoto srpna, A93 z Regensburgu až téměř k Wolnzachu (cca 50 km) všude omezení na 80, nikde ani noha :-P

+4/−1
26.8.2013 14:47

B96l43a34ž68e96j 19M87o93t17y75č84k55a 8277257745960

pracovali stroje?

0/−2
26.8.2013 14:56

J31a30n 74J62a43n64e96č17e43k 9820343120896

Byla to zřejmě příprava na nějakou stavbu, žádný lidi, žádný stroje, ale ta délka byla vážně na přesdržku - očekávám, kdy mi příjde fotka z nějakého radaru, protože mi cca po 30 kilometrech (jako většině ostatním) ruply nervy a vybodnul jsem se na to ;-)

+1/−1
26.8.2013 15:07

M83i80c27h85a15l 61P90a13v83l13á34t 9853523934579

Nemci na takovych mistech obvykle ridice neokradaji. Na 99.99% nic neprijde.

+1/0
26.8.2013 15:21

K65a80r76e84l 21N62o39v74o60t85n87y 6229621179825

To neni pravda, minimalne na jedne dalnici, po ktere jezdi hodne Cechu meri 80 kmh na uzavirkach naprosto pravidelne. Jel jsem ji 3x z poslednich 4 vikendu a vzdy tam byli.

0/0
26.8.2013 16:02

K90a56r96e89l 33N72o60v68o74t30n27y 6409491529885

ty nervy rupnou Cechum, Polakum, Turkum, Albancum apod. Ne kazdy, kdo ma nemeckou SPZ je Nemec. Skutecny Nemec to omezeni dodrzi.

0/−3
26.8.2013 16:00

J50a80n 34J31a56n57e93č22e49k 9810113880696

Natürlich :-P

0/0
26.8.2013 16:07

P88e25t38r 27K52e24l37l14e68r 4229540144

Třeba jsme jim do podloží dodávali CERTIFIKOVANOU STRUSKU, stejně jako na D47, tak čemu se divíte, jezdí ještě o 20km/h rychleji než u nás...;-€

0/−1
26.8.2013 15:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.