Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rekordní kolony na D1 zavinila i uzavírka, na které se nepracovalo

Částečná uzavírka na 81. kilometru a dvě dopravní nehody v kombinaci s dopravní špičkou způsobily v neděli na dálnici D1 jedny z nejdelších kolon v její historii. Práce na silnici přitom neprobíhaly, chyběl totiž materiál. Kolony pobouřily ministra dopravy Zdeňka Žáka. Zřídil proto krizový tým, který bude na D1 dohlížet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T70o26m84á14š 55V77a68l27d12e14r 7713670129

Ministr nařídí splnit příkaz za každou cenu. Pokud není materiál na vozovku, která je neschopna provozu, seženou se dobrovolníci a udělají most (viz reklama ČP) Pokud se dobrovolníci nenajdou, naženou se pracovníci ŘSD. Nezapomeňte úkol splnit za každou cenu!

0/0
26.8.2013 23:55

J51i35ř89í 23E31r20b33e79n 1903594876437

Já zažil něco podobného předevčírem na čtyřproudu I/48 okolo Nového Jičína ve směru FM -> Hranice: pravý pruh uzavřený a odfrézovaný v délce asi 5 km, na začítku tohoto úseku bylo omezení na 30 km/h, kousek za tím cedule "technologická pauza" (nevím, jakou technologickou pauzu může frézování + pokládka nového povrchu vyžadovat).

Na celé délce nebylo jediného člověka či stroje, kvůli nimž by bylo nutné jet po čisté+suché+přehledné silnici třicítkou. ;-€

Taky že jsme tam všichni jeli sedmdesátkou...

0/0
26.8.2013 18:13

T73o79m28á60š 64V48a19l23d84e17r 7883410709

Tak tam to frézovali někdy mezi 15-17.8. Mezitím musí sehnat asfaltovou směs za co nejmenší cenu. Až budou příznivé ceny, položí koberec. Jelikož kvůli Sýrii se zvedá cena ropy, tak se načekáme :-).

0/0
27.8.2013 0:02

P30e74t30r 68K23o77u59k54a48l 6733915503834

Pro ty, kteří vědí, že se v současné době opravuje D1 a že se jela VC a přesto se navečer vydali z Brna směr Praha, nemám slova, jsou to hlupáci, kdo chce kam, pomožme mu tam . . .ti ostatní ? Je doba internetu, ten kdo úplně nespěchal, dojedu k nejbližšímu sjezdu, zapíchnu to, dám si někde něco dobrýho k jídlu ( i to pivko :-) ), kafíčko a až je to průjezdný jedu, kdo spěchal, nemá internet, nemůže zavolat známým, tak těm nelze než říci, už je to za Vámi netřeba se k tomu vracet  ;-D

+2/0
26.8.2013 17:02

J91i49ř94í 74E78r66b96e70n 1813964496657

Nemluvě o tom. že k D1 existují paralelní (byť ne přímé) trasy například přes Svitavy, Havlíčkův Brod, Tábor apod. Kde se jezdívá bez kolony, akorát že se to tam nedá valit 140 km/h :-)

0/0
26.8.2013 18:15

O46l64g61a 54S26v44o45b58o51d11a 9443130203762

Zpusob jakym se opravuje D1 a stavi ceske dalnice je cesky zazrak. Nevim kde jinde na svete se najde neco tak spatne zorganizovane, rizene a provadene. Dokonce I Jizni Africe vedi jak rychle, efektivne a dobre opravit stovky km dalnic.

0/0
26.8.2013 16:50
Foto

I80v37a88n 35K16o35p20t80a 5567692281207

Když se něco na vytížených dálnicích opravuje, bývají kolony. S tím nikdo nic nenadělá. Kolony 15 - 25 km jsem za poslední dva měsíce kvůli opravám stál několikrát i mimo ČR. Např. jen na  A4, od Jena po Hermsdorferkreuz - opravovali povrch v souběžných kolektorech (taky se nepracovalo najednou po celé délce uzavírky), A4 u Dresden - na tříproudé dálnici opravovali povrch jednoho pruhu v délce ca. 30 m :-).

A pokud se přidá ještě odjezd účastníků GP Brno není to o tom zda ale kdy a kolik "xxnáct" km.

0/0
26.8.2013 16:43

A38l32e43x10a48n76d79r 13K76o22s96t98k31a 5399566909416

Stačilo by operativně vyhlásit objížďku pro kamiony. Nic moc velkého, prostě jen postavit jednoho policajta před poslední volný sjezd, tam hodit na směr rovně značku zákaz 12t a objižďka. A rázem by ta fronta byla poloviční.Při zipování do jednoho pruhu to vůz dlouhý 20 metrů příšerně zdržuje.

0/0
26.8.2013 19:02

M90a14r91t63i11n 84L68u81k56e90š 3246551651185

Zbytečná uzávěra je jedna věc, demence a neschopnost některých řidičů umět se ze dvou pruhů zařadit do jednoho pomocí "zipu" je věc druhá.

+1/0
26.8.2013 16:30

A91l36e16x16a23n25d51r 61K66o32s17t10k67a 5409886139756

Pravda. Ovšem ze dvou zcela plných pruhé prostě jeden neuděláte.

+2/0
26.8.2013 16:32

Z77d28e48n65ě65k 35Z55a36b46a74v28a 1912854646564

Žák holt zahájil předvolební kampaň. On moc exprt nebude, někde se tuhle rozplýval, jak je D1 špatně trasovaná, a nějak mu uniklo, že to není vina komačů, ale ještě 1. republiky. V každém případě by si měl tenhle bakalář (nezaměňovat s pivem) pospíšit, pokud chce odvolávat Čermáka, který začínal jako podržtažka Bárty, aby to do října stihl ;-)

+4/−1
26.8.2013 16:26

J21i13ř15í 72S25t33e42j75s89k38a46l 8682569118263

Tak já nevím, jakého experta byste tam rád viděl, ale on kromě toho, že vystudoval elektriku, nikdy nic jiného než dopravu nedělal. A mně se líbí, co dělá, i to, co říká. Rozhodně neříká blbosti. A tu předvolební kampaň by musel zahájit už vymetením Žaludy.

0/0
26.8.2013 16:35

Z38d91e52n24ě46k 36Z26a52b35a10v59a 1782764496324

a) není ani inženýr 

b) i toho Bc. si dodělal jako referent na MDCR - dle stejné logiky je tak na ministra kvalifikovaný i vrátný tamtéž, s dostatečnou praxí.

c) to co říká, je třeba pozorně rozklíčovat. A mne tam zatím vycházejí jen populistické fráze a žádné rozumné nápady. Jak se všemi zatočí, ale třeba na rozdíl od Bárty (už se poučil ;-) jak by mohl dopadnout) nic konkrétního, ála zde stavěla Skanska...

d) nejsem fanda Ž, ale nahradil ho Z., což je jen o něco menší zlo, než tam dát třeba výpravčího z Dolní Dobrouče Duška. Ne? Jistě odborník, ale zcela mimo ekonomickou realitu - prostě socan.

+3/0
26.8.2013 16:44

J69i80ř67í 59S88t64e34j25s87k52a44l 8522579368293

Ano, máte v tom jasno. Buď vy, nebo nikdo.

0/−1
26.8.2013 16:46

Z66d98e35n29ě46k 35Z49a71b28a30v93a 1602784726644

špatně pochopeno - spíše bych uvítal, aby lidi neskákali na špek hezkých frází (nejen Žákovi), ale aby zapojovali vlastní hlavu a rozeznali, když je dotyčný houpe. Tož tak

+2/0
26.8.2013 17:28

P53e65t35r 66V67o65p10i95č21k61a 5132767637716

hlavne ze je strasna krize a nouze o stavebni zakazky. Pritom by stacilo jednoduse do vyberoveho rizeni zadat:

1) z vyberoveho rizeni bude vyloucena nejdrazsi a nejlevnejsi cenova nabidka (a vsechny ostatni pohybujici se v rozmezi 5 procent techto hranic)

2) hodnoticim kriteriem neni pouze cena ale i termin zhotoveni a to v pomeru 1:1, cili ten kdo nabidne dvojnasobnou cenu ale polovicni termin ma stejnou sanci jak ten z cenou a terminem.

2) za kazdy den prodleni bude zhotoviteli uctovano procento ceny

3) za kazdy den predcasneho dokonceni bude zhotoviteli pricteno procento ceny

4) neexistuje moznost vicepraci, kdo chce delat, at dela, neverim tomu ze kazda stavebni firma ve svych cenovych kalkulacich s vicepracemi vicemene pocita. 5) prace o vikendech a v noci je naprosta samozrejmost. Bohuzel v nasem kretenstate je tohle utopie, mozna scifi.

+5/0
26.8.2013 16:06

J11a82n 68H25e16l43l60e53r 9568135966

a myslite, ze za techto podminek bude nekdo ztracet cas soutezemi? Je to asi stejne dobre jako "prvni cenu vyhraje treti volajici v poradi".

nas kretenstat symbolisuje i to, ze nekdo jako vy navrhuje takovato strasliva reseni.

Otazka, ucastnil jste se nekdy vyberoveho rizeni s podobnym zadanim? Jako zadavatel nebo dodavatel? asi tezko ... Rv

Se spatnymi vyberovymi rizenimi JE treba neco delat. Ale ne to, co navrhujete vy

0/0
26.8.2013 21:09

J30a19n 49P39i94v13a55r52n33í97k 1788273903671

"Podle našich informací byla porucha na silničním povrchu".   Probůh, jak se může povrch může porouchat. Ten češtin paní pisatelko, ten češtin. Co vy na to soudruhu šéfredaktore. Budete už konečně  tyhle pisálky vyhazovat, nebo je poučovat jaký je rozdíl mezi poruchou a poškozením;-D

+2/0
26.8.2013 16:02

J63a65n 12H23l66e42d57í84k 4109262468352

za tuto  "organizaci"  dopravy by v roce 1942 byl 2 roky--- Buchenwald a v roce 1952--- 4 roky Jáchymov. -- Současné podniky, které, bohužel, získaly zakázku, si dělají z ministerstva-  zcela nevázanou jundu a srandu, u nás - nepotrestatelnou

+2/0
26.8.2013 16:02

J44i72r38k14a 10Z19a31c68e47k 3550605669266

ani dnes v 7:15 h.  ráno se na 81 km nepracovalo

+2/0
26.8.2013 15:54

P57e56t33r 40S72m32e65j76k57a51l 3778575408885

Jako vždy.Vytvoříme komisi,ministerstvo,ap. a příště se to nestane.Ani slovo o tom,kdo za to může nyní a jak bude viník potrestán.To je vláda "odborníků".

+3/0
26.8.2013 15:54

M69i48r44e19k 32Z91á69v68o81d23n29ý 7972687940318

"Provizorní oprava nebyla technicky možná a pouštět dopravu byť na několik hodin na toto místo by ohrožovalo bezpečnost" // tak co se vlastně řeší? Že se nepracovalo? To bez materiálu opravdu nejde. A kdyby se pracovalo, tak se něco změní (kromě toho, že to bude o den dříve hotové - možná)?

0/−1
26.8.2013 15:53

R30a17d14e45k 95H18o85d33a54ň 9366937801573

Už někdy někdo viděl "krizový tým" sestavený politiky, který něco vyřešil?

+9/0
26.8.2013 15:37

J86i30ř60í 55Ž69u29r60e29k 6125466382748

Ředitelství silnic a dálnic je politická instituce? Nemáte v tom krapet hokej?

0/−3
26.8.2013 15:44

M56a88r74t20i20n 73N62e69d54o36š44í72n22s43k79ý 1837243894

Přečtěte si článek, než někoho začnete poučovat. Akorát ze sebe děláte pitomce.

+3/−1
26.8.2013 15:51

I81v37a20n 21P80š61e62n72č38í49k 6447110279696

ŘSD předala tuto část k rekonstrukci, stavební firma pak má čas...tzn..termín od ..do.. kdy mají práce provést, takže jako obvykle začnou v půlce termínu a pak budou naříkat, že bylo špatné počasí...otázka je , zda se v dešti dalo opravdu dělat, nebo ne, ...některé bezpečnostní opatření déšť vylučují..pak měli práci přerušenou, třeba i týden...

0/0
26.8.2013 15:34

P75e69t48r 29K21e23l43l61e41r 4219120594

V zahraničí na podobné opravy třeba právě mostních uzávěr udělají nad místem stavby stan a makají...:-/

+7/0
26.8.2013 15:37

P84e86t43r 35K48e75l15l22e64r 4109630444

Už to skoro chybělo... Tak nám pan Radek Novák téměř všem rozdal mínusy a má splněno a může jít domů z rachoty... ;-D

+1/−1
26.8.2013 15:29

M17i22l57o47š 45F22i35a52l19a 2740961517932

Víte on je to těžký. Já nepochybuji o tom, že se podobné zakázky po celém světě zadávají na základě úplatků pro zadavatele. Ale u nás tohle za posledních patnáct let narostlo do nevídaných rozměrů a proto máme 4x dražší dálnice než je běžná cena v civilizovaných státech. A těžko, pokud jste zástupce investora ( v tomto případě ředitelství silnic a dálnic) a dostal jste třeba 100 milionů za obr zakázku, můžete řvát na zhotovitele, ať maká. Pošle Vás do p....e s tím, že jste dostal svoje, tak ať mlčíte. Proto taky vidíme, že pokud se podobná věc stane, tak zadavatel blábolí a kokrhá o tom, jak to má zhotovitel složité. Tohle by se nikde nemohlo stát, pokud by dostal jen " rozumný úplatek" a ne balík.

+2/0
26.8.2013 15:18

J60a72n 11P55r29o95c98h18a31z75k74a 1397125109677

Jen dost dobře nechápu, když už se na dálnici tvořila několika kilometrová fronta, jaký byl problém otevřít i druhý pruh dálnice, pokud se na ní nepracovalo?

0/0
26.8.2013 15:15

V95á14c14l74a16v 14P21o97u65s95t26k28a 3849594506206

ten problém je v havarijním stavu mostu, který se bude po dodání na míru vyráběných náhradních dílů opravovat

0/0
26.8.2013 15:25

L89a91d41i86s13l13a66v 44H14r64ů36z85a 8451816170426

Pro znalé věci je tento článek krásná ukázka demagogie novinářů.

+3/0
26.8.2013 15:15

M21i67l56o14š 69F31i44a89l49a 2740441587132

Tak nás poučte, pane Hrůza jak to bylo ve skutečnosti. My si to rádi poslechneme.

0/0
26.8.2013 15:20

P76e23t58r 79K65e83l47l70e23r 4649910464

Požadavky na mluvčí státní organizace ==>> ten, kdo dokáže u každého průšvihu najít objektivní důvody na jiných stranách než u státní organizace a přesvědčit o nic občany/diváky/posluchače...;-€

.

Škoda, že pravdomluvnost z požadavků jaksi asi vypadla...;-€

+1/−2
26.8.2013 15:07

P68e70t50r 76C34i61b83u87l82k17a 1276127459498

ja nevim, cemu se divite... je to stejny na vsech stavbach - jeden maka, 4 stojej a koukej a vsichni maji v popisu prace vykourit krabicku cigaret, pak jdou domu

+1/0
26.8.2013 14:55

M68a56r50e47k 37H68r17u41b37y 6507762151798

Je vice nez pravdepodobne, ze v nedeli vecer na te uzavirce nebyl vubec nikdo :-P

0/0
26.8.2013 15:22

Š96t69ě71p97á13n 63F67r10i60e93d22r24i22c60h 4704304690959

Co bude Žák tvrdit až ta rozbitá mostní uzávěra někomu rozseká něco na autě, a tojen proto aby se tam neutvořila kolona. Zaplatí to snad ze svého ministerského platu případným poškozeným?

Žák si honí triko do budoucna, jsem zvědavej, jestli bude kandidovat za stranu kamarádů Miloše Zemana (SPOZ). Měl by radši držet ústa a neblbnout těmahle plamenýma výjevama naše spoluobčany s nízkým chápaním a IQ, když za pár tejdnů stejně končí a nechápe, že prostě rozbitá mostní uzávěra ohrožovala projíždějící vozidla. Bohužel mostní uzávěra není univerzální díl, který je na každém mostě stejný a tudíž, když se neočekávaně rozbije, tak se musí nechat na zakázku vyrobit. Bohužel po tu dobu výroby musí být provoz omezen s tím ani Bůh nehne...

+7/−2
26.8.2013 14:53

P55e44t25r 25K90e30l74l36e33r 4399370434

mne by docela zajímalo, jak se mostní uzávěra rozbije... maximálně by ji mohl někdo ukrást a dát do sběru...;-)

.

Většinou je to opotřebování a naplánovat výměnu na tento termín byla hloupost...

+1/−2
26.8.2013 15:00

P10a10v28e80l 85N28o21v18á24k 7481776489183

na každý víkend se dá najít důvod proč by to nemělo být uzavřený....

0/0
26.8.2013 15:16

M61a37r32e24k 18H46r21u67b54y 6307702641818

Otazka je, jestli bylo nutne situaci vyresit takhle blbe - informacni cedule za miliardu mlci, znacene objizdne trasy neexistuji, policie ktera by mela celou situaci resit take ne.

+3/0
26.8.2013 15:25

Š78t50ě32p75á40n 38F72r27i92e22d94r40i74c52h 4184604800179

Pokud to bylo nejbezpečnější řešení pro bezpečný provoz na D1, tak to nutné bylo. Já si pamatuji že na D8 na 17km byl taky kdysi problém s mostní uzávěrou. Provizorně to bylo řešeno na cca půl roku přeložením kovovejch plechů přes poškozenou uzávěru a omezením rychlosti tuším na 40km/h se zachováním provozu v obou jízdních pruzích.

0/0
26.8.2013 15:40

M66i75c17h38a91l 52P21a25v91l25á74t 9543783574269

V sobotu jsem mel prilezitost udelat takovy maly experiment:

- D5 za Berounem, cca 5km ve dvou pruzich: 3(!) pracovnici, rozpracovano jenom jedno misto v celem useku.

- A93 (tj. Nemecko) od hranic k A6, cca 5km ve dvou pruzich: v plne akci pres 30ks nakladaku a tezke techniky, rozpracovana cela delka useku.

+3/−1
26.8.2013 14:42

J13a48n 69J84a47n18e49č75e90k 9680253360836

Začátkem tohoto srpna, A93 z Regensburgu až téměř k Wolnzachu (cca 50 km) všude omezení na 80, nikde ani noha :-P

+4/−1
26.8.2013 14:47

B42l92a12ž16e72j 23M13o87t73y49č58k79a 8647257455570

pracovali stroje?

0/−2
26.8.2013 14:56

J51a47n 43J47a24n70e13č48e74k 9430973270106

Byla to zřejmě příprava na nějakou stavbu, žádný lidi, žádný stroje, ale ta délka byla vážně na přesdržku - očekávám, kdy mi příjde fotka z nějakého radaru, protože mi cca po 30 kilometrech (jako většině ostatním) ruply nervy a vybodnul jsem se na to ;-)

+1/−1
26.8.2013 15:07

M26i69c76h25a37l 81P98a22v68l81á64t 9533383384979

Nemci na takovych mistech obvykle ridice neokradaji. Na 99.99% nic neprijde.

+1/0
26.8.2013 15:21

K20a15r82e92l 14N27o48v30o80t88n68y 6709891639405

To neni pravda, minimalne na jedne dalnici, po ktere jezdi hodne Cechu meri 80 kmh na uzavirkach naprosto pravidelne. Jel jsem ji 3x z poslednich 4 vikendu a vzdy tam byli.

0/0
26.8.2013 16:02

K39a24r85e86l 57N79o81v64o37t42n46y 6449821659775

ty nervy rupnou Cechum, Polakum, Turkum, Albancum apod. Ne kazdy, kdo ma nemeckou SPZ je Nemec. Skutecny Nemec to omezeni dodrzi.

0/−3
26.8.2013 16:00

J92a84n 41J14a37n69e60č15e23k 9810763480946

Natürlich :-P

0/0
26.8.2013 16:07

P35e67t20r 18K58e37l52l49e67r 4509800284

Třeba jsme jim do podloží dodávali CERTIFIKOVANOU STRUSKU, stejně jako na D47, tak čemu se divíte, jezdí ještě o 20km/h rychleji než u nás...;-€

0/−1
26.8.2013 15:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.