Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ANALÝZA: Z klidné demonstrace vypukla v Ostravě pouliční válka. Proč?

Přes šedesát zadržených, přes dvacet zraněných policistů a údajně několik demonstrantů, milionové náklady na zásah, nejméně desetitisícové škody. Taková je bilance nejprve poklidné demonstrace radikálů v Ostravě. Muselo se to vše stát? Redaktor MF DNES analyzuje, co viděl na demonstraci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O42n89d15ř43e86j 17L23e32k53e69š 8898242834951

Jedním z hlavních důvodů se zdá být vyprovokování samotnými policisty. Existují natočená videa (dostupná na youtube) a fotografie prokazující účast policejních provokatérů v civilu na těchto akcích, kteří sami vykřikováním rasistických hesel záměrně způsobí radikalizaci davu a zajistí tak, aby ke střetu skutečně došlo (a sami pak stále v civilu mlátí ostatní účastníky demonstrace teleskopickými obušky). Pokojné demonstrace proti rasismu nepřizpůsobivých se příliš nehodí, ani policii - ta hledá způsob, jak odůvodnit svojí "potřebnost" a vykázat "úspěšný zásah".

(a jejich "potřebnost" všichni známe, když vám vykradou auto nebo byt tak se zrovna nepřetrhnou, nakonec i když mlátili spoluobčané manželský pár přímo před služebnou, tak se na to policisté akorát tak dívali na kameře jako na večerní kino)

+1/0
27.8.2013 16:16

K78a65r70e41l 36S44y77r76o63v77ý 9552239629759

Slečno Šišková, přesaňte vést intelektuální kavárenské debaty a koukejte nastoupit do práce!!! Ono totiž až začnete "makat", tak nebudete mít čas na stupidní žvásty!!!

+1/−1
26.8.2013 15:28

Z97u65z85a30n93a 51Š70i27š53k26o66v94á 4377340899154

Já pracuju ;-)

0/0
26.8.2013 23:02

A75n82t29o98n61í34n 45A94l11b46r20e49c72h55t 5809776544752

Asi jako pacient v psychiatricke lecebne

0/0
27.8.2013 8:38

Z16u21z67a70n42a 13Š66i15š54k15o49v35á 4157450339394

To se pletete. Jsem živnostník, tedy žádná placená dovolená, stravenky, služební auta, počítače či mobily, všechno ze svého.

0/−1
27.8.2013 8:57

V55e67r47o72n74i80k81a 69S74i87m96u54n63k42o58v42a 8337530945982

Radši kavárenské debaty než pindy z čtvrtý cenový....;-D

0/0
27.8.2013 14:28

R60o30m12a51n 54R85e28g33e37c 3398138174812

Vsetko je to o zakonoch, mozete protestovat kolko chcete, bez opory v zakonoch sa nikdy nic nezmeni.

Radikalne znizit socialne davky, ohranicit prispevky na deti na 2-maximalne 3, tvrdo trestat kazdy kriminalny cin  ale tak, aby vazenie nebolo dovolenkou financovanou pracujucimi (inspiraciu by som hladal aj v arabskych krajinach), znovuobnovit trest smrti...Inak to nepojde, parazitov je coraz viac a viac.

Humanizmus privedie Europu do zahuby, aj v prirode prezije len silnejsi a ti slabsi su sucastou potravinoveho retazca... Preco ludska rasa vedome potlaca tych silnejsich, inteligentnejsich, spolocnesky prinosnych na ukor zdegenerovanych parazitov namiesto toho, aby parazitizmus eliminovala v zaujme zachovania ludstva ako takeho?

+1/0
26.8.2013 14:54

Z67u10z74a37n28a 70Š69i87š37k24o73v64á 4927390739334

Všichni jak tu horlivě brojíte proti romské menšině, si jen velmi neradi připouštíte, že pomalu sami padáte do otroctví a chudoby a tak se snažíte zbavit zbytečné zátěže. Šetříte kde můžete, pořizujete si co nejmíň dětí a snažíte se odstřihnout od zdrojů sociální vrstvu pod vámi. Dobře totiž víte, že nad vámi sídlí větší dravci, jejichž spotřeba mnohonásobně převyšuje tu vaši a že ti, se s vámi rozhodně dělit nebudou. No jen houšť a větší kapky, jestli to tak chcete.

+1/−2
26.8.2013 14:20

M78a60r27t47i78n 75N23o19v14á49k 4314849828199

Máme tedy přestat pracovat, pořídit si kopu dětí a nechat se živit od Zuzany Šiškové?

+1/0
26.8.2013 14:34

Z53u85z55a10n77a 24Š34i15š92k50o87v26á 4917300369234

To z hrdosti neuděláte, takže řešení vašeho problému je potřeba hledat jinde.

0/−1
26.8.2013 15:11

M36a24r57t45i98n 25N38o51v88á38k 4364519578669

Ano, máte pravdu, hrdost mi nedovolí, abych se nechal živit někým jiným a jinak, než prací. Jen mimochodem, jaký že je to vlastně ten můj problém?

0/0
26.8.2013 15:55

Z53u32z18a60n11a 64Š59i53š18k87o49v69á 4167400919774

Že jste trochu naivní :-)

0/0
26.8.2013 23:03

V97á98c83l98a55v 80Z96e66l26i33n58k41a 2732620663882

Sociální vrstvy do toho nemontujte. Snaha o odstřižení se naprosto logicky začíná otáčet proti těm, kteří do společného měšce v životě nedali ani haléř a "práce" nebo "pracovat" je pro ně sprosté slovo. Dětí si každý, komu funguje šedá kůra mozková, snaží pořídit tolik, aby je byl schopen uživit. Proč bych si jich měl naflákat deset, když vím, že slušný život mohu zabezpečit například třem?

0/0
26.8.2013 16:02

Z15u77z21a46n36a 63Š92i83š64k68o70v34á 4367480249724

Protože oni mají daleko nižší nároky na životní úroveň, než vy. Proto si mohou dovolit se rozmnožovat do stále větších počtů. Vy časem asi už nebudete mít dost prostředků na to, aby jste se jich zbavil. Stejně, jako je nemají třeba USA a proto mají černého prezidenta. Splněný americký sen ;-D

0/0
26.8.2013 23:06

M90a45r30t47i12n 87N60o22v40á39k 4624129808609

Problémem nejsou všemožní pobírači dávek, kteří v životě nesáhli na práce, ale systém, který jim takovýto život dovoluje. To, že někteří z těchto lidí dohnali pobírání dávek do dokonalosti svědčí pouze o tom, selhává systém jako takový. Politika pravdy, lásky, rovnostářství a momentálně oblíbených "sluníčkářů" bohužel dostala současnou společnost, která pobírače sociálních dávek živí, do situace, kdy pro mnohé z nich zůstává jedinou možností, jak dát svou frustraci najevo je ať přímá, či nepřímá podpora podobných akcí.

Aktivisté, kteří se snaží všemožně pomáhat a přesvědčují nás, že chyba je na straně "obyčejných" lidí, bohužel nemají s realitou všedního dne dostatek zkušeností. Pokud člověk nemá situaci denně na očích, může si myslet, co chce. Sám jsem si tím prožil, když jsem žil v Praze a nářky svých přátel a blízkých přecházel mávnutím ruky. Ale poté, co jsem se vrátil zpět na sever Čech musím sám uznat, že můj pohled se na komunitu pobíračů dávek značně změnil. 

Není ovšem řešením cesta násilností, neřku říci pogromů. Cestou je jen a pouze úprava stávající systému, který dává možnost lidem spokojené žít bez toho, aby si svůj výdělek jakýmkoliv způsobem zasloužili. Kdo nepracuje, ať nejí, praví lidové pořekadlo....

+5/−1
26.8.2013 12:46

Z96u37z90a82n52a 81Š81i59š14k45o41v94á 4927760689604

Nejde tu o zásluhy, jde o to aby si ti lidé na sebe vydělali. Četná velká světová města jsou obklopena chudinskými čtvrtěmi s miliony a miliony obyvatel o jejichž práci nikdo nestojí. Ale pan Novák z ČR rozškubne problém na fleku, jen to křupne, co? Opakem sluníčkáře je tmář.

+1/−2
26.8.2013 14:05

M39a62r39t74i76n 14N90o41v61á66k 4634489548909

Cituji "jde o to aby si ti lidé na sebe vydělali"... a jak si na sebe vydělá člověk, který nikdy nepracoval a žije pouze z toho, co stát ukradne pracujícím lidem? Mimochodem, jezdíte do obchodu taxíkem?

0/0
26.8.2013 14:30

Z43u55z81a75n17a 58Š93i96š84k22o90v40á 4477910559284

Nejezdím, zatím ještě mám na to abych bydlela "v lepší čtvrti". Ale vy asi už ne, tak utrácíte ten zbytek za taxíka. A bude to horší, brzy vás ta vaše čtvrť spolkne a skončíte sami na dávkách, dokud nějaké budou. S důchodem doufám už nepočítáte, to by byl nerozum.

0/0
26.8.2013 14:33

M45a78r39t79i35n 27N69o85v66á30k 4674409538899

Máte pravdu, s důchodem nepočítám, ale o tom tato diskuze není. Jakým způsobem jste přišla na to, že brzy skončím na dávkách? Dokud nějaké budou? Já doufám, že brzy žádné nebudou, stejně tak, jako nebudou všemožné dotace. To, že se čtvrť může změnit v lepší či horší, se samozřejmě může stát. Ale já jsem v klidu, vyvěsím transparent "bydlení je právo" a jistě mi nějáká nezisková organizace lepší bydlení najde

0/0
26.8.2013 14:38

Z51u17z81a98n53a 10Š43i36š22k30o15v47á 4287830919104

Mluvím s vámi jako s hypotetickým převracečem popelnic, protože tento názor zastáváte a tedy předpokládám, že jste ze slabší sociální skupiny, která nemá na to aby si koupila ostrov v Tichém oceánu nebo alespoň vlastní dům někde, kde se romové nevyskytují. To znamená, že vás od chudoby dělí jedna, možná pět výplat a závislost na státu vám hrozí. Jak jste si možná všiml, milionáři na protiromské demonstrace nemají potřebu chodit.

0/0
26.8.2013 15:14

M96a41r46t64i80n 51N56o24v52á50k 4104639408389

tak prevracet popelnice urcite nehodlam, neb mam uctu k soukromemu majetku a take k tomu nevidim jediny duvod. Koupit si ostrov v Tichem oceanu neni problem, zrovna je na prodej jeden cca za 2,5 mil.Kc, coz je cena rodinneho domu. Od chudoby me nedeli jedna nebo pet vyplat, ale schopnost nakladat s financemi a ochota a schopnost najit si v pripade potreby jine zamenstnani

0/0
26.8.2013 16:05

Z51u15z72a27n34a 24Š74i54š36k32o96v35á 4727680529404

K této ochotě a schopnosti najít si v případě potřeby zaměstnání, v případě velmi aktutní potřeby i JAKÉKOLIV zaměstnání, jste byl vychováván od malička a také generace před vámi. Otázka je, zda vás to těší. Mně osobně moc ne.

0/0
26.8.2013 23:02

M67a23r32t92i23n 98K50l50í35m26a 9847879844

Ženská, přečtěte si, co je v tom textu, na který odpovídáte. Nemusím pracovat, nepracuju, stejně tak nemůžu nepracovat, pracuju ... celkem logické, nemyslíte?

0/0
26.8.2013 23:12

Z12u94z26a45n94a 82Š61i42š19k86o88v69á 4837670179254

Chlape, co je logického na tom, honit se za vlastním ocasem? O zuby přijdete stejně, otázka jenom je, jak brzy.

0/0
26.8.2013 23:35

V32á60c14l73a85v 45B72u43r20e92š 5839855236439

Ten kdo nechal legislativně situaci dojít až do podoby, kdy legálně vznikne u náměstí SNP další ubytovna z hordou nepřízpusobivých, kdy si dobrovolně necháme zničit centrum Jihu jak je prezentováno by měl nést odpovednost.Ale ne, dle volebních průzkumů zase ty prasata chtějí lidé volit, takže asi to zas tak moc nevadí že situace je taková jaká je.....Socani,mrtví modří ptáci ani Kalouskovci nic dobrého v této oblasti nepřinesou;-O;-O;-OEURv

+2/0
26.8.2013 11:15

J41o84s40e70f 32Š50e67m60e97l49í82k 7659271150567

Ale jejda, buď admin upravuje i obsahy článků nebo spíš Gabzdylovi došlo, co to vlastně napsal.

Z textu "Copak obyčejní lidé s radikály nesympatizovali? Ale ano. Takových stále přibývá, což je nebezpečné." se nějak vytratilo "což je nebezpečné".

Copak, copak patriote? Jinak doporučuju se na měsíc nastěhovat do Přívoza.

+3/0
26.8.2013 10:43

M28i26r88e18k 26K38o94v28a11c43i87k 5101221431777

Tak pan redaktor moc pěkně povyprávěl o radikálech, ale jakmile se jen trošíčku přiblížil k otázce, proč vlastně se to všechno děje, hází rychlou zpátečku a tvrdí, že to je otázka pro sociology ;-D

Tomu teče korektnost i z uší :-(

+6/0
26.8.2013 9:52

V87á55c72l23a55v 58Z89e83l31i12n88k62a 2722870543742

Celou diskusí se nám celkem jasně táhnou dva zásadní a značně rozporné názory na problematiku.

Jeden zaznívá od lidí, kteří mají to "štěstí", že jejich lokality se diskutovaný problém týká. Ti se už ze zoufalství a frustrace přiklánějí, byť mnohdy nepochybně se skřípěním zubů, na stranu médii kritizovaných radikálů, neboť tito jsou jediní, kdo se jich alespoň nějak zastane anebo nepřímo upozorňuje na narůstající problém. Příklon k sympatiím s nacionalisty je bohužel diktován bezvýchodností jejich situace. Jejich nemovitosti jsou znehodnoceny problémovostí lokality, což drtivé většině z nich komplikuje či rovnou znemožňuje únik někam jinam. A tak jim nezbývá než snášet situaci, při které musí počítat s tím, že vše co není natvrdo přivařené zmizí. Nezbývá jim než snášet riziko okradení, násilí na ulici, nevyspání se v noci a všemožné další multikulturní obohacování.

No, a pak zde máme druhou skupinu, dnes na jedničku s hvězdičkou reprezentovanou panem Patočkou. Tato se nám všem snaží vnutit, že problém soužití s romskou komunitou není v často vyloženě asociálním chování této komunity, ale že to my jsme ti zabednění, předpojatí, rasističtí a čert ví co ještě. Pro tyto kavárenské intelektuály bych měl k uvážení jeden návrh. Jděte nám rasistickým zabedněncům příkladem. Vyměňte si byty s lidmi v problémových oblastech či odkupte za normální cenu jejich nemovitosti a nastěhujte se tam. Pro začátek by možná postačilo namísto přihlouplých happeningů a kázání na diskusích organizovat hlídky v problematických oblastech anebo zajišťovat doprovody lidem, kteří se přes problematická místa musejí vracet například cestou domů z práce.

Dnes tu byla uvedena celá řada míst, kde se můžete realizovat a kde nám můžete v praxi ukázat, jací jsou rómové pohodoví, přátelští, vybraného chování, a že problém je v nás. Rád si počkám na výsledky, jenže je mi jasné, že se jich nedočkám. Daleko spíše se dočkáme výbuchu rasově motivovaného násilí, proti kterému bude současnost slabý odvar.

+25/−3
25.8.2013 22:27

Z50u92z51a42n85a 45Š39i76š79k35o38v22á 4547430429514

Nevím, jak pan Patočka, ale já jsem celé dětství prožila v centru okresního města v těsném sousedství romského ghetta a tak jsem chodila s romskými dětmi do školy. První vzpomínku na ně mám asi z druhé třídy, když starší kluci tahali na chodbě romskou prvňačku za copy a nadávali jí. Nevím, jaké měli kluci s romy zkušenosti, ale já jsem s nimi nikdy žádný problém neměla. Nechápu tedy dodnes příčinu jejich útoků. Je mi líto, ale problém vidím opravdu ve vás.

+2/−15
25.8.2013 23:53

Z32u12z31a81n32a 39Š14i43š83k47o10v61á 4527240499684

Za ten prvni rychly minus vam povim, jak se mne romsky mladik na nadrazi zastal pred starym bilym ozralou, kdyz jsem mu pred bufetem nechtene shodila kolo s "nakupem". Z tasky na riditkach vypadl pul litr rumu, lahvicka alpy a chleba. Uz jsem nakup sbirala, kdyz se na mne z bufetu vyritil jeho znacne podnapily majitel, nedbal mych omluv a jal se mi nadavat a odhanet mne od sveho kutalejiciho se majetku. Sice jsem ustoupila, ale nenafackoval mi asi jen proto, ze mu to ten romsky kluk nedovolil. Takze za mne rikam, bezte uz s temi rasovymi predsudky konecne zpatky do pr... na zakladni skolu se dovzdelat o ustave CR.

+2/−12
26.8.2013 0:19

O21t59o 65L97e33v 4798157980115

Již je po večerníčku,nechte si něco na zítřek.;-D;-D

+12/−4
26.8.2013 0:54

F97r72a62n17t57i96š85e72k 21P81r46u59d41k29ý 8162591982201

Siskova, a co jako, proc je tento tvuj srdcervyny prispevek pod velmi slusne a dobre napsanym, ktery jen popisuje skutecny stav. Chovas se jako pubertacka, si sprosta jak dlazdic (i kdyz vetackovano), tvuj nazor je hodny opovrzeni a proto ti take davam minus

+7/−4
26.8.2013 8:05

Z83u24z57a54n50a 30Š93i37š16k42o79v98á 4177620619694

Ale prosímvás, nedělejte z toho drama, hysterko.

+1/−6
26.8.2013 8:29

J72a72n 16Z20a14p42l11e60t54a51l 3858619635616

To, že se vás paní Šišková zastal cikán před ožralou neznamená, že není nutno řešit problém s cikánama jako celkem. Kvůli tomu, že existuje možná někde slušný cikán, se přece nebudeme nechávat vyžírat od cikánských parazitů. Fandím radikálům a budu volit takovou stranu, která skýtá záruky, že se romský problém začne řešit. Demonstrace jsou užitečné, protože politky upozorní aby už s tím něco dělali. Jestli nějaký cikán dostane na budku při demonstraci není zas tak podstatné. Já osobně vidím jediné civilizované řešení v práci pro cikány. Donutit cikána pracovat jakýmkoliv způsobem. Třeba nutit náslilím, když to jinak nepůjde. Cikán v žádném případě nesmí dostat peníze za nepráci. Maximálně potraviny, ale peníze za nepráci rozhodně žádné. Samozřejmě, pokud cikán začne krást, tak kriminal. Drama z toho nedělejme, přijměte to jako normu.

+3/−2
26.8.2013 9:49

J79a35n 22S96v67o49r68a77d65a 7120177

Já to říkám stále, pokud odmítají jakoukoliv práci která jim je nabídnuta, neměli by dostávat ani dávky... Pokud už jim pracak něco najde, musejí to přijmout...

+1/−1
26.8.2013 12:06

Z46u22z70a24n65a 41Š26i64š13k22o73v79á 4107130319614

Děláte z komára velblouda, dle mého názoru, Romy schválně provokujete a  porušujete ústavu a zákony ČR svým chováním i rétorikou. Nikoho nemůžete nutit násilím do ničeho, vyjma trestu po řádném soudu. A jako občan této země budu na tomto sociálním výdobytku trvat i u nastávajících voleb i kdybyste převrátili všechny popelnice v Ostravě a TEČKA.

+1/−5
26.8.2013 13:04

V86á81c76l24a83v 33Z73e40l29i54n65k75a 2102160203922

No, vzhledem k tomu, že statisticky už patřím do té straší poloviny populace, tak mám s diskutovaným etnikem sám určité zkušenosti a spousta se jich našla i u lidí, s nimiž jsem kdy přišel do styku ať už během studií a nebo potom pracovně. Přál bych Vám si vyslechnout vyprávění lidí z problematických regionů či lokalit.

Váš příspěvek mi proto připadá jak bláboly těch, co svého času velebili budování komunismu i když už jsme všichni viděli, že to definitivně a stále rychleji jde kamsi jak ekonomicky tak obecně. O takových jsme zpravidla říkávali, že jsou buďto hloupí anebo navedení. Než zvážím, zda má vůbec cenu na Vámi vložený dojemný výkřik ještě nějak reagovat, tak mi prosím prozraďte, jak je to u Vás. Jste za tyhle bláboly placená nějakou multi-kulti organizací, rozumějme pijavicí peněz poplatníků, anebo to skutečně myslíte vážně?

+6/0
26.8.2013 9:09

V79á96c16l73a61v 90Z75e84l83i53n26k48a 2182200553652

Zapomenul jsem poznamenat, že ty zkušenosti s diskutovaným etnikem jsou až na velmi vzácné výjimky negativní.

+2/0
26.8.2013 9:10

V51e83r64o64n91i32k17a 43S90i19m37u83n63k11o80v79a 8477420595552

Pane Zelinko, mám stejně pozitivní OSOBNÍ zkušenost s cikány, jako p. Šišková. Neplatí mě neziskovka ani stát. Což ovšem neznamená, že si nepamatuju jednu velice negativní zkušenost, kterou měl na základní škole bratr.

Já si nemyslím, že všichni cikáni jsou svatí, můj bratr si nemyslí, že všichni jsou zloději a vrazi. Dokonce momentálně jednoho zaměstnal.

+1/−2
26.8.2013 10:01

Z47u55z61a80n70a 83Š43i85š26k10o78v38á 4777790909564

To by se vám hodilo do krámu, abych byla jakýmkoliv způsobem nepřijatelná, tedy placená, cvok atp. Né, jsem standardní občan, spíše z nižší sociální vrstvy, řádně platící daně a mající s romskou menšinou své vlastní bohaté zkušenosti. Během normalizačního období jsem byla dítě, rodiče stíhaní StB, výchova pravičácká a silně protiromská a možná právě proto mi to tak leze krkem. Viděla jsem x-krát naprosto ryzí rasistické chování od bílých lidí, kteří jsou podle mého názoru, aniž bych jim to musela věšet na nos, průměrně inteligentních, častěji spíše tupějších než průměr a vypozorovala jsem, že čím větší lůza, čím silnější sklony k rasismu. Vy si řešte problémy s romy a já si budu řešit problémy s bílým póvlem, který se teprve učí, jak se chovat v demokratické společnosti.

+1/−1
26.8.2013 13:12

Z88u71z84a68n51a 49Š32i76š35k20o91v60á 4457810579984

Za chyby v textu se omlouvám, ale tahleta diskuze fakt nestojí za námahu.

+1/0
26.8.2013 13:14

V82á71c12l49a13v 84Z26e58l72i61n95k45a 2572560233792

Budete se divit, ale nehodilo. Jenom by to vysvětlovalo Vaše silně zdeformované vnímání reality a způsob Vašeho projevu. Takto bohužel zbývá už jen ta horší varianta. Vy tomu asi fakt věříte. Z toho mám husí kůži, protože z jakéhokoliv dogmatu snad nikdy nevzešlo nic dobrého, ale naopak zůstaly hromady mrtvol.

A tady začíná hrozit to samé. Tak dlouho budete normální populaci iritovat naprosto nesmyslným nadržováním romům a urážet ji označováním za póvl a další podobné v médiích hojně prezentované termíny (kdepak už jsem to jen zažil, když jsme jako studenti byli označováni za podvratné živly a tak podobně), až to bouchne. A věru nechci vidět následky, protože pak už to skutečně bude o barvě kůže a bude to jen začátek. Měl jsem možnost hovořit s člověkem z bývalé Jugoslávie o konfliktech v Bosně a v Kosovu. Podotýkám, že rozhodně nešlo o příznivce pana Miloševiče, který by obhajoval činy Srbů. Přesto to bylo velmi poučné a dílem i smutné.

Sociální zařazení sem netahejte, protože znám hodně lidí, co se životní úrovní řadí k nižším vrstvám, ale přesto mají proti Vám vysoce kultivovaný projev a vybrané chování. Vás srovnat s dlaždičem, jak už zde zaznělo, je skoro urážka - toho dlaždiče.

0/0
26.8.2013 15:36

V66e93r62o47n62i31k76a 66S63i15m90u98n97k73o44v75a 8767120125662

Šišková!! Nejste na stránkách, které jsou určeny objektivně uvažujícím lidem!!

Uvedete, že máte jinou osobní zkušenost s Romy? Budete označena za "sluníčko" nebo za lháře. Oni třeba nemají žádnou OSOBNÍ zkušenost, ale víte co "řikaj lidi a médija".

No a když Vás ani tohle nepřesvědčí, tak Ing. David Brazina Ph.D. Vám prozradí, že až znásilnění cikánem Vám teprve otevře oči.

Asi se mu už "poštěstilo";-)

+1/−1
26.8.2013 9:53

J86a39n 20S17v23o85r85a79d47a 7810737

Madam, dělal jsem na stavbě, kde jsme museli lézt do cikánských bytů.. To co jsem viděl tam a blízkém okoli mě věřím opravňuje k tomu, abych je neobhajoval... Když dva z nás museli permanentně hlídat auto, jelikož se kolem něj shlukovaly desítky nepřizpůsobivých a o vymlácené okenní rámy se strhla ohromná bitka přímo na ulicí, tak mi u jejich normálnosti něco povězte.. Otázky typu "proč pořád hledáte to auto pane?" jsem už raději nekomentoval...

+2/0
26.8.2013 12:15

Z50u92z43a87n83a 84Š21i51š35k57o32v82á 4197310789954

Nikdo tady netvrdí, že romská komunita má stejné sociální návyky, jako ta naše, protože to opravdu nemá a nemají je oproti euroatlantické civilizaci lidé nikde na světě. Budete se muset vyrovnat s faktem, že rasy se vždy mísily a vždy s tím byly velké problémy. Tak jako my jsme se díky našim schopnostem s prominutím nasrali na každý kontinent a nastolovali tam svoje pravidla, tak oni jsou schopní nám život znepříjemnit na našem vlastním území. Je to pitomé, ale je to fér.

+1/0
26.8.2013 13:34

V51e83r39o81n51i65k23a 80S91i58m85u69n60k28o19v78a 8337930825842

Já viděla v hnusné ubytovně malý pokoj, který se cca 6-8 romů snažilo udržet v jakémsi pořádku. A že to tedy žádný luxus nebyl. Z příspěvků na toto "bydlení" neměli nic.

Problémy jsou všude. Že by to byla doména pouze cikánů si tedy tvrdit netroufám.

+1/0
26.8.2013 13:42

V22á87c64l38a94v 37Z61e73l53i51n35k31a 2122440603312

Proboha co tu zrovna Vy melete o objektivitě? Objektivní zkušenost s diskutovaným etnikem je jasná a u naprosto drtivé většiny lidí negativní nebo naprosto negativní. Proti pár vašim bílým vránám letí celá mračna černých. Lidí s negativními zkušenostmi jsou desítky či spíše stovky tisíc. To už se nedá držet pod pokličkou i když byste nepochybně rádi. Proč se neustále tutlají statistiky zločinnosti podle rasové příslušnosti? Protože se to lidem Vašeho ražení a všemožným "slunéčkovým organizacím", abych použil Vaši rétoriku, nehodí do krámu. V důsledku toho se akorát nevinné označení mladík stalo synonymem pro mediální zakódování mladého pobudy rómské národnosti. Skutečně dokonale kontraproduktivní a hlavně nebezpečné do budoucnosti.

Absenci osobních zkušeností sem prosím netahejte. Umět maximálně efektivně využít sdílení zkušeností s ostatními je to, co dostalo druh homo sapiens na vrchol evoluce. Není věru nutné se znovu a znovu přesvědčovat, že plotna roztopených kamen opravdu pálí.

Abych uvedl jednoduchý příklad. Půjdeme spolu po buši a zpozorujeme lva. Vy, protože jste před lety zázrakem narazila na lva vegetariána se budete chovat podle této zkušenosti a půjdete mu před čumák. Já, prostože to bude mé první setkání, raději využiji sdělených zkušeností, které praví, že jde o vysoce nebezpečného predátora a budu koukat se co možná nejnenápadněji zdekovat. Ani v nejmenším mi nevadí, že mu budete chtít posloužit za oběd, ale nevyžadujte prosím totéž ode mne. Kapišto?

+3/0
26.8.2013 15:56

V25e98r64o28n24i46k46a 10S55i38m98u69n44k50o89v59a 8447180445322

"Lev vegetarián" je naprostý nesmysl. Pracující cikán nesmysl není.

Pokud srovnáváte tyto věci, pak není o čem se bavit.

0/0
26.8.2013 16:28

K73a59r58e56l 81S38y68r14o93v57ý 9742329669459

Nejprve je třeba si vyjasnit pojmy!!! Za extrém já osobně považuji když se najde někdo, kdo celý život nepracuje!!! Za extrém považuji když někdo neposílá děti do školy!!! Za extrém považuji celoživotní pobírání nejrůznějších dávek!!! Takovíto lidé jsou extremisté!!! A naopak ti, kteří na tyto nešvary poukazují jsou aktivisté!!! Sdělovací prostředky ovšem tato fakta záměrně překrucují a celému národu záměrně lžou!!!

+11/−1
25.8.2013 22:15
Foto

P35a81v68e61l 81P77e37c43h 9238951726427

Vy ale také překrucujete! Pokud by na ně jen poukazovali, budou označováni za aktivisty. Pokud těm s nešvary jsou rozbít hubu teleskopickým obuškem, tak je to extrémista. O tom žádná.

+8/−2
25.8.2013 22:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.