Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cyklista srazil na Pradědu šestileté dítě, oba upadli do bezvědomí

Osmapadesátiletý cyklista na horském kole srazil v neděli odpoledne při sjezdu z Pradědu šestileté dítě, které bylo na výletě s rodiči. Dítě s těžkým zraněním hlavy musel do nemocnice přepravit vrtulník, pro muže přijela záchranka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30i14l67a10n 41S63t95e90h22l39í22k 7100849653791

Sjížděl jsem tím úsekem několikrát a vždycky tam byl takový provoz, že jsem si nedovolil pustit to dolů nějakou větší rychlostí. Nikdy totiž nevíte, kdy vám pod kolo skočí pes, nebo dítě.

0/0
3.9.2013 10:38
Foto

R91o88s87t45i97s85l11a19v 48T95a83r74a17b77a 7368108695759

V neděli jsem byl zrovna u toho když  se to stalo. Nejhorší je na tom že onvyhýbal těm šílencům co frčí z Pradědu na koloběžkách a sestřelil to dítě.Je to tam celkem o život CHKO Jeseníky tomu dala korunu když zakázala stezkukolem Petráků všichni musí povinně přes Ovčárnu.

0/0
20.8.2013 18:44

P18a70v34e32l 84O76d28r86a73z97i66l 6264589207740

To mi řekněte, tak on jel z Pradědu, koloběžky frčely z Pradědu a on vyhýbal koloběžkám? Tak to frčel ještě rychleji? Nebo se snažil těm koloběžkářům uhnout? Tak to potom je trochu jiná situace.

+1/0
20.8.2013 21:00

J16a76n 29S97o96u59k95u29p 1944294136575

Koloběžkaři z Pradědu jsou ještě horší mor než cyklisti.

0/0
22.8.2013 16:36
Foto

R87o87s23t85i39s51l34a75v 93T55a69r14a20b27a 7208228125519

to je asi tak když jedete stovkou a a cyklista vám udělá výpad přímo pod kola stalo se to asi 40m pod odbočkou na Kurzovní chatu to dítě sundal u levé krajnice koloběžky vesele fračeli dál

0/0
20.8.2013 21:28

P31a47v72e10l 10O11d16r11a72z25i21l 6504389137800

No moc tomu nerozumím, kdo jel stovkou? Cyklista dělal výpad?

Každopádně, šlo-li dítě u krajnice, tak může být aspoň pan Krčál spokojený....:-/

+1/0
20.8.2013 22:09

J28i40ř98í 59N22o36v74o34t43n79ý 5600178257864

Jako nebezpečné předjíždění?

0/0
2.9.2013 21:06

M79i48l83a26n 52S96t65e83h86l86í22k 7780389783181

Nějak to motáte. Jestli jeli koloběžkáři po pravé straně a ten cyklista je objížděl zleva tak nebezpečně, že srazil chodce na levé straně vozovky, tak je to jednoznačně jeho chyba. Stačilo přibrzdit a jet chvíli za koloběžkáři. Nedivil bych se, kdyby tak jel nějaký mladý rapl, ale u tak starého blbce mě to překvapuje. :-/

0/0
3.9.2013 10:27

P64a52v26e65l 32O90d86r21a61z89i25l 6564229397300

(1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.

Jiné okolnosti =  pohyb chodců, pohyb dětí. Netuším, co je na tom k diskusi, Krčále.

+1/0
20.8.2013 12:44

T93o90m23a91s 75R37u34s84i15n 7258443521217

Tradicni problem kompromisu v dnesnim svete. Auta tam nesmi a je tam tak stezka pro pesi a stezka pro kola. Jedna cesta 6m siroka pro vsechny. Ale neni to nijak oddelene, a pritom by tam stacilo namalovat pruhy. Chapu turisty co se rozplajznou po cele sirce cesty, protoze nekdo jde rychleji a nekdo pomaleji, ale taky chapu cyklisty, co se drapou hodiny nahoru a odmenou je jim ten sjezd. Proste dve skupiny, ktere se bohuzel nerespektuji. Snad se konecne urady rozhoupou a udelaji tam ty pruhy

0/0
20.8.2013 10:54

J47a42n 97S95o25u78k36u44p 1504914946925

Mimochodem, ta cesta je značená jako turistická cesta. Na těchto místech platí nařízení CHKO o přednosti chodců. Ano, čára by to řešila. Nicméně, tohle je tak exponované místo, že trochu nechápu tu logiku cyklistů ´si tu dát za odměnu sjezd´. Sjezd si můžou užívat z Ovčárny na Hvězdu.

+4/0
20.8.2013 11:10

M37i31c35h37a50l 52K54r66č47á28l 6878248856412

Nějaký odkaz na nařízení CHKO že tam kde je na silnici značená turistická cesta mají chodci přednost? Takže na silnici z Ovčárny na Hvězdu mají taky chodci přednost? Na části vede taky turistická cesta a je to ta stejná silnice.

+1/−2
20.8.2013 11:24

J36a28n 40S60o16u56k43u98p 1244574266595

http://ds-nakole.borec.cz/prav.php

Třeba tady ´nějaký odkaz´. "Na turisticky značených cestách mají vždy přednost pěší turisté před cyklisty."  Já doufám, že je to dostatečně srozumitelné.

+4/0
20.8.2013 11:29

T96o59m93á14š 53N97e27u98b48e15r 4974573643723

Jako osoba, která se v horách pohybuje pěšky i na kole, nemám s těmi formulacemi problém.

Nenajdete na webu rychle nějaká pravidla pro pěší turisty?

Psal jsem totiž o tom (četl jste a reagoval), že "Ale z mé zkušenosti si někteří pěšáci myslí, že jsou na úseku Ovčárna - Praděd z nějakých důvodů nadřazeni cyklistům."

Tak prosím něco, o co se dá opřít, když se nějaký pěšák rozhodne, že nebude respektovat vůbec nic.

0/−1
20.8.2013 11:38

J89a85n 73S29o53u82k19u83p 1514184136885

Pokud je nějaký pěšák tak blbý, že potřebuje pamflet na to jak má chodit, tak to stejně žádná pravidla nezmění. Já se snažím chodit tak, abych opravdu žádné zákony pro tento můj pohyb nepořeboval. Nepotřebuju zákon na to jak mám močit, nepotřebuju zákon na to, jestli už mám jít na oběd nebo tu dál vypisovat, stejně tak nepotřebuju zákon, který mi řekne ´hej ty, na Praděd chodí milion lidí a dolů jezdí semtam nějaký sabotér, tak dělej to a ono´, pokud někdo potřebuje zahánět muchy zákonem č.361, tak může, ale já doufám, že se zbytkem je možno se nějak inteligentně domluvit.

+1/0
20.8.2013 11:56

J84a48n 58S37o16u77k20u89p 1554934716425

Opřít do jeho svědomí a respektu k ostatním se bohužel nedá.

0/0
20.8.2013 12:29

M74i89c95h86a92l 30K29r82č94á43l 6658568356942

Jenomže toto je turisticky značená cesta a zároveň pozemní komunikace na které platí pravidla silničního provozu. Takových jsou u nás stovky kilometrů a na všech ostatních dodržují chodci pravidla a chodí po levé krajnici v zástupu.

Turisticky značená cesta je to od odbočky na Švýcárnu až na Červenohorské sedlo. Tam samozřejmě platí úplně jiná pravidla a chodci mají před cyklisty přednost.

+2/0
20.8.2013 11:38

J13a43n 50S22o17u84k11u63p 1224774496205

Ano, je to pozemní komunikace, ale je na území CHKO, které ještě chování cyklistů doupravuje. Ja vím, co chcete sdělit, máte dozajista pravdu, nicméně ani náhodou toho cyklistu neobhájíte z tohoto pohledu. Leda by jste tam byl a byl svědkem, že mu fakt ogárek skočil pod galusku.

+1/0
20.8.2013 11:53

M97i29c46h73a27l 95K23r40č54á63l 6858328896302

Nařízení CHKO může doupravovat pouze chování cyklistů mimo pozemní komunikace. Na pozemních komunikacích platí silniční zákon a pravidla chování na nich mohou upravovat pouze dopravní značky.

+1/0
20.8.2013 12:09

J87a29n 92S51o82u12k11u21p 1734764496425

Stezka v lese je taktéž pozemní komunikace. Máte v tom trochu hokej.

0/0
20.8.2013 12:27

P85a86v40e21l 76O28d47r81a31z98i45l 6314259697430

Trochu dost.

0/0
20.8.2013 12:31

M94i50c49h56a27l 32K85r96č80á69l 6708948476192

Vy musíte být ale velký hokejista když tvrdíte že stezka v lese je pozemní komunikace. Račte nahlédnout do zákona o pozemních komunikacích. Pro zjednodušení cituji: "Pozemní komunikace je dopravní cesta určená k užití silničními a jinými vozidly a chodci, včetně pevných zařízení nutných pro zajištění tohoto užití a jeho bezpečnosti.“

0/0
20.8.2013 12:46

J86a55n 69S34o84u19k36u98p 1424864676845

;-D Vy jste navedený? Samozřejmě, že lesní stezka je pozemní komunikace, buď IV. třídy nebo je vedena jako účelová komunikace. Ale pardon, podle Vás není turista asi chodec.

0/0
20.8.2013 13:16

M18i98c87h82a71l 35K22r67č16á70l 6348308316202

Jelikož lesní stezka není určena k provozu vozidel, tak nemůže být ani pozemní ani účelovou komunikací. Základní podmínkou pozemní komunikace je její určení k provozu vozidel. Ale pokud máte pocit že po lesní stezce mohou jezdit vozidla, tak potom máte pravdu.

Možná bude lepší než otevírat wiki, tak otevřít zákon.

0/0
20.8.2013 13:42

P98a88v59e50l 15O32d98r71a44z53i75l 6954409607160

Chodník není určen k provozu vozidel, takže dle Krčála nejde o pozemní komunikaci a neplatí na něm zákon o provozu na pozemních komunikacích? Hu!

0/0
20.8.2013 13:57

J94a17n 62S87o42u23k86u18p 1974964456825

Žádná ´základní podmínka´ o určení k provozu vozidel neexistuje, to si taháte vysloveně z paty. Přečtěte si ten zákon pořádně, ne jen první dva řádky, bohajeho. Střílíte fakt od pasu, nemá cenu pokračovat v tomto.

0/0
20.8.2013 17:56

J13a26n 30S48o13u74k19u46p 1494914806455

Člověče, aspoň si otevřete tu natvrdlou wiki, než se budete chtít o něčem handrkovat.

0/0
20.8.2013 13:19

J84a45n 63S43o17u75k94u60p 1604204626715

Mimochodem, turistická stezka nevede celou trasu z Hvězdy na Ovčárnu, ale jen cca její polovinu.

0/0
20.8.2013 11:32

M42i88c95h22a79l 61K53r69č48á30l 6688288336362

Však píši že na části. A na této polovině mají chodci přednost před vozidly? Ještě jsem tam neviděl nikoho jít přes celou cestu a donutit třeba autobus zastavit.

0/0
20.8.2013 11:41

J92a64n 51S68o55u25k81u51p 1574764336745

Člověče, já Vám rozumím, ale nedělejte ze sebe hloupého trolla. Ve větě ´ mají vždy přednost pěší turisté před cyklisty´  se skutečně nic o autobusech nepíše.

+1/0
20.8.2013 11:51

M90i31c49h31a27l 91K62r58č16á24l 6778968666872

Hloupého trolla ze sebe děláte vy, když nevidíte rozdíl mezi turistickou cestou a pozemní komunikací.

0/0
20.8.2013 12:11

J47a20n 96S63o76u45k20u79p 1814394196905

A ta cesta na Praděd to snad turustická cesta není? 8-o

0/0
20.8.2013 12:22

P64a47v89e89l 40O28d87r15a70z32i30l 6274129757640

Na vašem místě a s vašimi názory bych se nesnažil diskusi vyhrotit.

0/0
20.8.2013 12:30

J73a30n 78S85o53u12k66u76p 1704544926105

Bez překvapení. Spíš je mi záhadou, že se to nestává nepoměrně častěji na tom místě.

+2/0
20.8.2013 10:53

I86r63e20n48a 20P21l35a37c24h68e26t82k59o18v60á 1276254896780

to se asi prohne jestli na tom kole nema dobrou pojistku. a dobre mu tak

+1/0
20.8.2013 3:47

P60e10t79r 45K59o13v52á64ř 5889960706287

Žádná pojistka na kolo by mu nepomohla ... to co mu možná pomůže se jmenuje "Pojištění odpovědnosti za škodu z běžného občanské života" !!!

+1/0
20.8.2013 7:21

M45i47c27h11a51l 59K82r20č15á76l 6478508156132

Ono to bude spíš naopak. Dítko skočilo na silnici pod vozidlo a způsobilo nehodu dokonce se zraněním. To se rodičové dítka asi pěkně prohnou.

+1/0
20.8.2013 10:15

J95a36n 45M51u49c61h80a 8749416102176

to není silnice s běžným provozem, ne?

+1/0
20.8.2013 10:40

P27a60v45e66l 55O46d40r53a49z80i44l 6414179197670

A kromě toho není zřejmé (Krčálovi tedy ano), jeslti dítě někam vběhlo, nebo prostě cyklista za zatáčkou nezvládl řízení.

+1/0
20.8.2013 10:46

M41i79c73h83a61l 39K39r55č16á26l 6298468566182

Ano, máte pravdu. Klidně to mohlo být tak, že tam cyklistovi vběhl někdo jiný a při vyhýbacím manévru cyklista vrazil do dítěte.

0/0
20.8.2013 11:45

P47a69v16e26l 92O33d97r47a52z58i39l 6174959657320

Máte nějaký osobní problém připustit, že to zavinil mistr sjezdu na bicyklu, zvlášť když svědci hlásí, že jel "velmi rychle?"

0/0
20.8.2013 12:34

M60i93c38h41a81l 29K11r11č56á48l 6778878156382

A jaká je to tedy silnice? Je to ta stejná silnice která vede z Hvězdy až na Praděd. Je řádně osazená dopravním značením. Od Ovčárny je na ní značka zákaz vjezdu motorových vozidel. Takže pro kola a koloběžky je to pořád jedna silnice. Teď si nevzpomínám jestli je tam nějaké omezení rychlosti. Ale pokud není, tak tam platí 90 km/h jako na kterékoliv jiné silnici mimo obec v ČR.

0/0
20.8.2013 11:29

P49a36v98e82l 44O12d20r38a24z23i85l 6694939367240

Tak tím se ty vaše nesmysly tady vysvětlují, ono totiž zákon omezuje rychlost mnoha jinými ustanoveními, než je to o maximální rychlosti, ostatně i vesmír tak činí prostřednictvím fyzikálních zákonů, na které pak typy jako vy valí bulvy, když se po jejich aplikaci válí v příkopě (v lepším případě).

+1/0
20.8.2013 12:37

M54a53r42t73i32n 54S32m89o14l74k88a 8459674582775

Vaše diskuze je značně zajímavá... Mohl byste mi prozradit co přesně na silnici mimo obec omezuje rychlost, když né značka?

0/0
20.8.2013 21:34

J24a44n 91S18o13u32k39u34p 1604634216325

Nic až na přiměřenost a ostatní obecná ustanovení. Můžete si být jistý, že tvrzení ´je tam vlastně povolená 90´ nikde neobstojí.

0/0
22.8.2013 16:38

P78e24t55r 22M35i73c86h12a93l 2440244821822

Vždyť ta silnice je tam široká cca 6 metrů. To by mě zajímalo, co se tam dělo.

Mimochodem, o víkendu jsme byli na Pustevnách a dolů jeli na koloběžkách. Na silnici chodci, cyklisti, občas auto. Občas jsme potkali cyklistu na levé straně cesty, občas chodce vesele se táhnoucí i se psy po celé šířce cesty.

Řekl bych, že je to hlavně o toleranci z obou stran.

+3/−3
20.8.2013 0:51

M27i46c94h17a55l 65K52r79č46á97l 6508768846332

To není o toleranci ale o dodržování silničních předpisů všemi účastníky silničního provozu. Takže chodci po levé straně v zástupu za sebou. Vozidla po pravé straně. A teď nevím jak je brána koloběžka. Pokud jako in - line brusle, tak stejně jako chodec. Pokud jako vozidlo, tak stejně jako ostatní vozidla.

+2/0
20.8.2013 10:32

P91a24v29e81l 20O20d32r52a74z58i62l 6624719807550

To jsou marné řeči, Krčále, pokud se tam motají davy lidí, tak tomu musíte přizpůsobit jízdu a to i na kole. Podle vašeho uvažování to skutečně nefunguje.

P.S. koloběžka (pro účely zákona) = kolo.

+2/−1
20.8.2013 10:49

M83a79r30t19i35n 84S84m44o26l14k96a 8689524422255

no ale on má pravdu! Jednou je to silnice, tak po ní musím jít / jet jako po silnici!!!! Tady si nemá cenu hrát na nějakou tolerantnost, tady existují zákony a předpisy! A když je nedodržujete, tak se pak nedivte, že to dopadá takhle....

0/0
20.8.2013 21:39

M15a44r50t50i94n 86S73m62o13l71k60a 8739704452545

Koloběžka je vozidlo, hezky napravo jako kolo :)

0/0
20.8.2013 21:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.