Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jméno Muhammad je v Anglii druhé nejpopulárnější, první je Harry

Muhammad se v Anglii a Walesu stal druhým nejčastějším jménem udělovaným novorozeným chlapcům, pokud se započtou tři různé pravopisné varianty jména muslimského proroka. Populárnější už je pouze Harry, vyplývá to ze statistiky zveřejněné na stránkách úřadu pro národní statistiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P95a60v70e68l 24O87d22r51a56z76i70l 6144159567750

"Muhammad" v nadpise přitahuje do diskuse obhájce své křesťanské víry stejně jako "maso" v nadpise přitahuje veganské propagátory.

0/0
15.8.2013 16:29

I45r73e34n50a 94P23l37a60c48h60e67t17k44o38v78á 1926374506810

stara dobra anglie uz neni co byvala

+2/0
14.8.2013 23:44

K79a81r74e13l 40N50e21č88a77s 5873919140480

Anglie byla vždy zemí přistěhovalců a vystěhovalců.Angličané byli všude se svoji imperiální politikou. Indie,Blízký východ,Afrika,Amerika,Asie. No ,tak teď tam zase jsou kluci a holky z těchto zemí.Je jich jen 13%.

0/0
15.8.2013 15:56

P92a55v16e16l 90O63d38r60a82z33i20l 6304639297140

Ti narození jsou Britové...

0/0
15.8.2013 16:11

M16i27l96a76n 76Š64v74a95g63r98o30v19s53k11ý 9472819605688

Když se narodilo Káči to děcko a mluvili o něm jako o následníkovi trůnu řekl jsem si: kde pak... ;-D

+3/0
14.8.2013 18:41

M63i68c50h82a72e86l 45H86l53a28d97k50ý 6921206862918

Spousta lidí zde je slepá, nevidí souvislosti, oni vymírají, zatímco muslimové rostou a jejich počet se zvětšuje, jak dlouho jim bude trvat než se dostanou do politiky a začnou ovlivňovat chod země, co už v podstatě dělají, země kvůli nim chudne, stejně jako u nás.

+9/0
14.8.2013 17:00

M84i70l69a93n 36Š70v38a80g19r51o91v42s28k17ý 9812849375688

Země kvůli nim chudne a i hloupne.

+2/0
14.8.2013 19:59

M93i65c45h64a44e34l 89H41l77a30d77k65ý 6571376982668

god save Mohamed. Britové prohrávají svou zemi.

+2/0
14.8.2013 16:57

K18a61r21e90l 73N36e96č22a11s 5623449520530

Ve fotbale?

0/0
15.8.2013 15:57

P35a21v25e65l 64O50d91r35a49z15i34l 6694469397600

Asi. Předpokládám, že ti Muhammedíci jsou taky Britové.

0/0
15.8.2013 16:11

M59i41l85o43š 15K28r49u72m32p 2264777304

Zase další islamofobní článek, aby idnesu narostla čtenost. Přitom panika je úplně zbytečná. Muhammad je zdaleka nejčastější jmého mezi muslimy, jmenuje se tak prakticky každý druhý, takže to jmého prostě je v žebříčku vysoko. To je něco podobného, jako když vyšel žebříček nejčastějších příjmení v ČR a na devátém místě byl Nguyen.

+5/−1
14.8.2013 16:35

A39l47e52n42a 71F54i87r33s94t 9655509913726

přesně dle motta: věř pouze statistikám, které jsi sám nechal zfalšovat, resp. jejichž výsledek jsi sám určil.

+1/0
14.8.2013 16:55

P58a73v82e22l 15O65d14r88a67z60i50l 6304589197470

Ale tady nejde o statistiku.

0/0
15.8.2013 16:07

V16á70c51l42a47v 72J71a95n11o61u90š96e91k 9516367642742

Ano, jmenuje se tak každý druhý muslim. Takže v Egyptě, Jemenu nebo Saúdské Aránii by to samozřejmě nebylo nic divného. Pokud se tak děje v EVROPĚ, vidím v tom jistý problém.

+5/−1
14.8.2013 18:53

P45a50v42e68l 75O89d20r20a21z25i49l 6794919917500

Protože se vám to nedaří pochopit. Pokud se deset křesťánků jmenuje William, Henry, Thomas, Paul, William, Josh, Frank, William, Hank a Michael, a dva narozením muslimkové se jmenujeí Muhammad a Muhammad, tak je pořadí četnosti jmen

1. William

2. Muhammad

a další.

Zbytečně panikaříte.

0/0
15.8.2013 16:06

O95n77d85ř87e94j 97M59a34l85ý 3124853213523

To je asi stejně znepokojivý zpráva, jako kdyby u nás po Janovi (nebo který je dnes nejčastější u dětí) byl druhý Dežo. ;-D Chudáci Britové.

+1/0
14.8.2013 16:26

O74n16d96ř25e33j 85M55a22l67ý 3144473933603

znepokojivá.

0/0
14.8.2013 16:27

P31e37t60r 55B56r31y69c98h55t95a 8723508758789

Nebojte se,u nás zapůsobí naše tajná zbra a za pár let to vyhraje Dežo a Aranka,na ně muslimové namají[>-]R^

0/0
14.8.2013 15:24

V46e89r18o82n73i13k97a 66R45o18t51t63o67v15á 9940825195805

Když to máte těžký. My (já a má rodina ) jsme křestané. A jako takoví by jsme bránili náš kulturní prostor před muslimy. Tak jako naši předkové. Ti co měli moc i vojskem.

Jenže většina společnosti tak morálně zpustla,že říct něco o křestansví, tak těm muslimům umlátit křestany ještě pomůže.

+4/−2
14.8.2013 14:35

M50i10c46h37a96l 34K55r39e89j82č74í 1596110521823

Jo, "morálně zpustla" ;-D. Spíš dostala rozum. Ale uznávám, že moderní křesťané alespoň nenutí ostatním svůj světonázor násilím, což v porovnání s islámem vidím jako poměrně významné plus.

+3/−2
14.8.2013 15:33
Foto

K19a75r74e77l 95S63e30i57d33l 8699245460148

Kam ten "rozum" společnost vede?

0/0
14.8.2013 15:35

M66i12c92h60a22l 62P68o35n78o10c61n21ý 2574275721

Takze vzhledem k prubehu diskuze v tomto vlaknu predpokladam, ze bys radsi opustil rozum a vratil se ke krestanstvi?

+1/0
14.8.2013 15:45
Foto

K18a83r70e57l 50S21e84i95d29l 8189415830858

Nikoliv, rozumem (v důsledku poznání) jsem opustil materialismus a ateismus a stal jsem se křesťanem.

0/−2
14.8.2013 19:33

M88i14c36h20a18l 35P32o80n81o98c88n88ý 2234825951

Tak na to je muj rozum kratky ...

0/0
14.8.2013 19:40
Foto

K74a25r84e16l 12S83e24i85d53l 8879625540268

Vysvětluji to v dlouhém příspěvku níže. Reagoval jste, zatímco jsem ho psal. :-)

+1/0
14.8.2013 20:01

S96t40a13n30i84s48l98a20v57a 83D47r18a46š85k13o88v58á 1610310700228

... date si ve ste metru plizeni, par klencaku do kaluze a bude po inteligenci;-D

0/0
15.8.2013 2:54

M32i42c26h98a79l 76K15r89e50j65č29í 1726760631833

No buď máte rozum (racionalita, skepticismus, pochybnosti), nebo slepou víru (=rezignaci na rozum). Osobně si vždy vyberu rozum i se všemi jeho důsledky. Je-li zánik "civilizace" jedním z nich, budiž. Proč by mě vůbec mělo zajímat, co se zde bude dít po mé smrti?

+2/−1
14.8.2013 15:45

M68i84c68h38a44l 96P64o66n10o68c93n46ý 2374815641

Ciste teoreticky by te to mohlo zajimat kvuli detem. Ale jinak souhlasim. :-)

0/0
14.8.2013 15:48

M39i11c33h54a84l 17K70r14e84j68č31í 1156660431813

Děti nemám a nechci. :-)R^

0/0
14.8.2013 17:57
Foto

M87a73t18y48á14š 89S76c62h42m77i34d77t 2583971213825

Ano, to je presne ten pohled, diky kteremu civilizace skonci. Pohled vyzraneho lineho brichopasce, ktereho nezajima, co bude s jeho zemi, kulturou. Kazda kultura, pokud je na konci, dojde k bezmeznemu hedonismu. A napriklad ty jsi krasnym prikladem tohoto bezmezneho hedonismu, na ktery kazda kultura chcipla ;-)

+1/−1
14.8.2013 18:30
Foto

M67a61t67y10á89š 70S53c18h98m60i24d63t 2523741743585

Cimz nic proti tobe, je to jen konstatovani. Jsi jen dusledkem. Jak si sam rekl, je to vyvoj. Kultura se ma tak dobre, az dojde do tohoto stadia... a pak zacne umirat.

0/−1
14.8.2013 18:32

S10t66a85n15i71s29l43a59v49a 34D69r22a16š82k91o54v85á 1570480460148

Proc ho shazujete? Odkud vite skutecnou pricinu ze nechce mit deti?

0/0
15.8.2013 2:45
Foto

K74a80r97e13l 63S40e15i38d62l 8979895130598

Re: "No buď máte rozum (racionalita, skepticismus, pochybnosti), nebo slepou víru (=rezignaci na rozum). "

Pane Krejčí, křesťanství není založeno na slepé víře. Jak píšu výše, byl jsem vychován a vzdělán v ateismu a až teprve poznání, že existují věci, na které mi "hmotno" nedává odpověď + svědectví křesťanů o jejich osobních zkušenostech s Bohem mě přivedlo k víře. Přesto jsem si kladl otázku, jak to je s věcmi, které jsem se nějak učil a studoval a které jsou v protikladu s tvrzením Bible. 

Zpočátku jsem měl výchozí pozici, že jsem věděl, že (co se týká studia a výchovy) systém lidem programově lhal a vědci se běžně mýlí a nahrazují překonanou hypotézu jiným tvrzením, které bude časem (s postupem poznání) zase překonáno. Na druhou stranu v tom, co je ověřitelné, je Bible pravdivá a tak lze předpokládat, že je Bůh pravdomluvný i v tom, co zatím nedokážeme ověřit. 

Modlil jsem se tedy, aby mi s tím pomohl a on to udělal. A začala se mi dostávat do rukou literatura a nahrávky (bylo to počátkem 90. let), které mi dávaly odpovědi na zdánlivé rozpory mezi Biblí a vědou. 

Takže dnes mohu říci, že má víra je dobře rozumově vyfutrovaná a rozhodně bych ji neoznačil za slepou. A podobnou zkušenost má mnoho věřících, včetně vědců, právníků a spisovatelů. Napadá mě teď Josh McDowell, který chtěl jako ateista přebít křesťany argumenty a začal studovat fakta a historické důkazy a dnes je z něj křesťan (napsal třeba knížečku Více, než tesař). Lee Strobel napsal zajímavou knížku, Kauza Kristus, není špatné si ji přečíst. A mnoho, mnoho dalších, dnes je nepřeberné množství informací na netu, kdo chce, najde, co hledá.

0/−2
14.8.2013 19:59

S28t58a41n34i76s94l42a34v49a 49D46r83a95š91k76o31v19á 1650260360218

Takze verite, podle Bible v celosvetovu potopu, ze buh stvoril zeme za sedm dnu? Tak to teda gratuluji. A co paleontologie, dinosaury? 

Snadnejsi je tupe necimu uverit  - treba nejake kr...ne z prvni sci-fi knihy Bible, nez badat, studovat, hledat...

0/0
14.8.2013 23:00
Foto

K94a90r15e16l 68S64e12i54d20l 8709705310138

Studoval jsem. Dokonce geologii. Ještě jako materialista. A na základě dostupných informací nemám důvod věřit v tvrzení o milionech a miliardách let. Je to hypotéza proti hypotéze, nikdo jsme u toho nebyli a jen z momentálně poznaného odvozujeme, jak to mohlo být kdysi. Přičemž si stanovujeme takové vstupní podmínky, aby nám vyšel očekávaný výsledek. Bylo by to vysvětlování na několik knih...

K dinosaurům: věřím, že mohli žít souběžně s lidmi. Podporují to nálezy otisků lidských a dinosauřích stop ve stejné vrstvě, celosvětové rozšíření povědomí o "dracích" ve zcela izolovaných společnostech i třeba popis netvorů Livjátana a Behemóta v knize Jób.

Ale klidně tupě věřte miliardám let a tomu, že Bůh není. Budete mít pohodlnější život. Bádání a studium by vás mohlo ještě znejistit ;-)

0/0
14.8.2013 23:26

S33t72a95n54i33s70l50a71v50a 40D58r65a79š43k22o60v40á 1880330850328

To neni gypoteza proti hypoteze, ano jsme tam nebyli, ale existuje radiouhlikova metoda, z cehoz se da urcit stari biologickeho materialu a zalozena na vypoctu z poklesu poctu atomu radioaktivniho izotopu uhliku 14C v puvodne zyvych objektech. Mel byste studovat treba geotektoniku, a bylo by vam naprosto jasne co se opravdu stalo treba se Sodomou a Gomorou. 

Dinosaury se s lidni zit nemohli, protoze vymreli pred 65 miliony let v nasledek katastrofalnich udalosti ktere zanechaly dost dobrou stopu (krater) na Jukatanskem pobrezi v Mexiku, a taky stopu po celem svete (iridium). Lide se zacali vyvijet pred 2 miliony let. Dalsi pricina je ta ze v tomhle obdobi savci proste nemohli byt vetsi nez mysi, neumoznovalo to tehdejsi klima, hladina kysliku byla o deset procent min nez nyni. V dobe zaniku dinosauru nasimi predky byli prave drobni savci jako mysi.

Vzorky pudy z Mesice co privezli sem americti astronauty poukazuji prave na ty miliardy let, cili ly na samem zacatku vzniku slunecni soustavy, ledacos rikaji i asteroidy nelezene na zemi. 

Mimochodem  puvodni hebrejske slovo ktere bylo prelozene jako "den" z biblickeho genezisu znamena doba, mozna klidne doba i miliard let. 

Muj vedecky kriticismus vubec nezarucuje mi pohodlnejsi zivot, spis naopak - dela mi to spise starosti. Prave ze jistotu nemam v nicim, jnak bych nemela duvod vubec badat a zkoumat. Rekla bych ze podstatou vyzkumu je prave nejistota a nespokojenost s tim co nam podsouvaji v kazdem nabozenstvi.

0/0
15.8.2013 1:12

P16a62v50e28l 70O36d76r31a94z38i74l 6224739877530

Vy to prostě nechápete a pan Seidl vám to nemůže vysvětlit, protože "by to vydalo na několik knih."

0/0
15.8.2013 16:13

P58a23v21e92l 64O70d33r50a74z57i12l 6844689417580

Asi ti to nedochází, ale ten, kdo tupě věří, jsi ty a celá ta vaše sekta;-D

0/0
15.8.2013 16:10
Foto

V40l81a97d27i10m65í42r 14V15o10z24á93b 3288456296900

kam ji vede víra v jediného boha??

0/0
14.8.2013 18:46

S66t69a33n17i81s75l22a92v67a 45D39r98a52š23k33o91v62á 1620790440408

K zachrane pred zanikem, a abysme nezopakovali osud dinosauru, vyvijeli technologii a opustili tuhle planetu s pravidelnimi katastrofami a kataklizmy, zadlouho  pred tim nez bouchne Yelowstoune a znici vse zive, nebo spadne asteroid se stejnymi znicujicimi nasledky pro zivot.

0/0
15.8.2013 1:46

S75t70a53n91i79s17l87a64v55a 38D31r39a38š21k28o97v18á 1510580150848

Soudruh Vonavka by rekl "do pr....";-D

0/0
15.8.2013 2:48
Foto

V34l41a29d12i14m61í85r 89V12o65z81á49b 3558356926620

no mě jednou jeden polský človíček chtěl dát pěstí za to že mám mikinu s pentagramem,,ale jako správný křestan mi pak jen požehnal jménem papeže Pavla II a tím prokázal svou velikost nad námi pohany,asi....

0/0
14.8.2013 19:05

S62t88a94n15i14s13l89a10v77a 23D84r22a72š63k54o37v85á 1340890460228

A co inkvizice? :-)

0/0
15.8.2013 1:39
Foto

M72a76t12y36á77š 65S36c64h56m88i64d91t 2153541883685

Ano, toto je dopad odpadu Evropy od krestanstvi. Jak rekl Jan Pavel II. - bud bude krestanska, nebo nebude vubec. 

1) prvni duvod - stmeleni - determinace - na zaklade nabozenstvi - stejne jako napr. narodnosti - lide jsou jednotni, maji jednotny nahled na svet, jednotou odrazi nepratele, jsou ochotni nasadit zivot, pracuji pro sebe (diky tomu se Evropa ubranila muslimskym vpadum). Evropa neni dnes determinovana na zaklade niceho, jsme nejednotni, rozhadani, nic nas nepoji. Muslimove ano. 

2) druhy duvod - smysl zivota. Porodnost. Ano, to silne souvisi. Vyzrany liny brichopasec (typicky dnesni Evropan) nema zajem mit deti a uz vubec nema zajem mit jich hodne. Nevidi v tom smysl, je to prilis namahave a on je prilis sobecky. Nabozenstvi - jakekoliv - naopak udava plozeni potomku jako jeden z hlavnich piliru, potomci jsou darem od Boha. Mame minimum deti. Muslimove deti maji a v hojnem poctu. Ma to pro ne smysl. 

3) Moralni zasady, pravidla - spolecnost se zacne rozpadat, pokud nema vnitrni rad. Bohuzel, je to tak. Lide nejsou dostatecne vyspeli na to, aby umeli zit bez neho. Soucasti tech zasad bylo i to, ze neprijimame lidi, kteri maji zasady jine. Dnes nema spolecnost nema zadne vnitrni pravidla, krome chatrnych zakonu. Vysledkem je masova imigrace a fakt, ze si jeste ke vsemu nechame od imigrantu poroucet. Udelali by to oni? Ani nahodou.

My jsme zdegenerovani, ne on.

0/−1
14.8.2013 18:41
Foto

K20a79r29e37l 39S12e35i47d11l 8769385120378

Dobře napsané. Jen k tomu poslednímu bodu - společnost přijímá hosty, pokud se ovšem do té společnosti chtějí začlenit. Nemusí být zcela uzavřená, ale příchozí by měl uznávat stávající pravidla nebo, pokud se mu nelíbí, cestovat dál.

0/0
14.8.2013 20:07

S21t69a10n12i25s50l26a27v12a 77D35r33a73š22k65o95v56á 1790580980488

Co to za nesmysly?

1) Vypada to na vize robotu, co to je jednotny nahled na svet? Tri zakony robotiky Suzan Kalvinove? Kvuli cemu nasadil svuj zivot treba Giordano Bruno? Jedine co spojuje muslimy je nevzdelanost a nechut pracovat.

2) Co to je hojny pocet muslimu 2-3 podle statistik? No to je porad malo, jako v sovetskem svazu.

3) To je cesta do pekel, uzavrenou spolecnost jsme uz zazili v sovetskem svazu a ve vychodnim bloku. Nabozenstvi existuje proto aby vymyvala mozek obyvatelstvu ve prospech pravici kliky. Podivejte se na Rusko, putinovy rezim prosazuje pravoslavni cirkev, a vysledek - stoupajici odpor vuci pravoslavni vire. Ne panove, v dobe vynalezu robotu a zacatku kolonizace vesmiru nabozenstvi nema na teto planete co hledat. Jediny kdo prevalcuje vsechvy - ateisticka Cina.

0/−1
14.8.2013 21:34
Foto

K26a24r20e27l 83S42e74i76d87l 8759875960628

Dal jsem vám mínus (takže jsme si kvit), ale vysvětlím vám, proč.

1) Jednotný názor neznamená dogma, ale třeba stejná hodnotová měřítka, povědomí o tom, co je správné a co ne. A muslimy spojuje učení jejich pedofilního násilnického proroka, jsou mezi nimi jak vzdělaní, tak i pracovití. Muslimové totiž nejsou jen palestinští Arabové či Somálci, ale třeba i Indonésané (nejlidnatější muslimská země) a komunity muslimů žijí třeba i v USA (a chovají se tam zcela jinak, než jejich souvěrci např. ve Švédsku).

2) Statisticky udávané 2 - 3 děti na rodinu jsou v tradičních muslimských zemích či u asimilovaných imigrantů, kteří normálně chodí do práce a starají se o uživení rodiny a její jistou úroveň. Ovšem u imigrantů, kteří žijí ze sociálního systému západních zemí, je situace asi taková jako u pobíračů dávek u nás. A navíc, i při těch teoretických 2 - 3 dětech je to dvojnásobek přírůstku populace místních lidí.

3) Náboženství, diktované státem (pokud jsou jeho představitelé neoblíbeni) se stává neoblíbeným rovněž. Víra lidí je něco jiného. 

O vymývání mozků a náboženství - můžete zrovna ocitovat Marxe, stejně z něj zřejmě čerpáte. A o tom, že s pokrokem bude náboženství (nebo spíš víra) mrtvé a samo vymizí, blábolili už osvícenci před více, než 200 lety. Jak se zdá, mrtvi jsou oni a věřících přibývá (mimochodem, i v té Číně, navzdory pronásledování).

0/0
14.8.2013 22:40

S29t76a94n91i12s39l48a52v92a 76D50r12a15š37k22o81v15á 1300570520378

Minusy mi nevadej.

1. Proc pedofilniho a nasilnickeho? Uceni o tom co je spravne a co neni se jmenuje ETIKA, a meli byt to vedci, kdo by mel rozvijet etickou vedu . Lidstvo poznalo skoro vsechno, ale etika zustava panenskou pudou, proc? Mimochodem i z Bibli se da precist ledacos, treba ze panbuh Jahve byl odpornym, zarlivym, mstivym, sovinistickim tyranem. On ten prvotni islam byl dost atraktivnym a pokrokovym ucenim ve sve dobe, bohuzel se rychle shroutil k nebozenskemu silenstvi. Ale to je prave byl islam, kdo predal Zapadni cilizaci vzdelani, vedu, kulturu. Prave diky nim se stala renesancni doba.

2. Ten socialni system se jednou shrouti a bude zase chaos. 

3. Jedina spasa pred chaosem je Vira (nebo iluze) ze vsechno prejde a bude zase OK. Lide se do toho prchaji jako pstros. Prave pripomina mi to pstrosa kdyz zaryva se hlavou do pisku pred nebezpecim. Proto tych vericich tak pribyva. Obzvlast se pribyva tych co veri vselijakym pseudovedeskym napulnabozenskym ucenim, jako energetická aura nebo torzní pole a.t.d. Tomu se nedivim, je prece snadnejsi uverit nejake blbosti nez badat, studovat. Je snadnejsi sidet na davkach nez pracovat. Vite, jmeno boha Jachve (nebo JHVH) znamena (he causes to bе) coz asi znamena jako ten, kdo dava vecem byt, nebo kdo dava vecem aby se staly. Coz znamena pravy opak tym naboznym a vericim v nesmysly jenom kvuli zdanlivomu pocitu bezbeci. 

Z Marxe necerpam. Spise cerpam z tvorby Isaaca Asimova - mozna nejvetsiho humanisty a propahatora vedy. Taky Jiri Grigar a zesnuly Antonin Vitek jsom mymi oblibenymi autorami. Mimochodem zadny z nich, vcetne Asimova nikdy neoponovali teologii. Naopak biblicky pribeh mi moc pripominaji romany o Asimovove Nadace.

0/0
15.8.2013 0:11
Foto

K72a52r84e91l 97S65e82i51d35l 8899585450768

Občas vám zcela nerozumím - žijete dlouhodobě mimo ČR?

Zkusím heslovitě odpovědět na jednotlivá témata:

1) Pedofil - Aiša. Násilník - počátky šíření islámu, další šíření islámu... (dosud). Vyvraždění kmene Bani Kuraida, který mu uvěřil a neuprchl.

Vědci jako tvůrci etiky mi nepřijde jako dobrý nápad, asi bychom skončili někde mezi starověkou Spartou a nacistickým Německem.

Názor na Boha má každý individuální, sám o sobě říká, že je žárlivě milující. Islám si poněkud idealizujete. Každopádně, i když měl nějaké tehdy pokrokové prvky (třeba hygienické), ustrnul v 7. století. Je ovšem pravda, že dokázal převzít znalosti kultur, které zničil a zachoval poznatky původně židovských, perských a jiných učenců (třeba Avicena - Ibn Síná). 

2) Zhroucení sociálního systému - máte pravdu, na tohle nebyly evropské sociální systémy dimenzované. Ovšem obávám se, že na to doplatí především Evropané. 3) Tady máte dost chaoticky smíchané různé pojmy (náboženství, okultismus, víra...). Nevím, zda je to účelové nebo v tom máte sama chaos. Že spousta lidí odmítá křesťanství, ale věří každé okultní blbosti, to je pravda. O křesťanství, bádání a studiu píšu v jiném příspěvku. Neví proč tam máte namíchané dávky, ale v Bibli je psáno "Kdo NECHCE pracovat, ať nejí" (komančové si to trochu upravili).  Též si rád přečtu dobrou sci-fi knížku. Ovšem na rozdíl od Bible, toto jsou opravdu "fiction". Mám dojem, že je berete vážněji, než Bibli.  A že Bible slouží jako inspirace pro řadu umělců, u tom snad nemá smysl diskutovat.

0/0
15.8.2013 4:12

S58t46a28n61i87s55l69a10v73a 31D42r75a80š37k47o63v16á 1700670480198

Jo, ziju dlouhodobove v cizine, mimo CR, na Ukrajine. Nepouzivam diakritiku, protoze nemam odpovidajici klavesnice (kdyby moje klavesnice byla stejne jako na smartphonu, tak teda jo). Jsem tak trochu jako major Haluska, nevim kdo jsem - nemka, sorbenka, ceska... jedine- vsechno co ctu, posloucham a sleduji - jsou to vetsinou jenom  ceska a slovenska media, asi mam k tomu vztah.

1. Vite vubec kolik kmenu zabili izrajilce v Mojzisove dobe? A genocida v Novem Svetu - vyvrazdeni indiancu,  inkvizice v Evrope,  genocida pravoslavnich srbu provadena katoliky behem druhe svetove valky? Prave to je krestanstvi kdo ma na svedomi mozna nejvic lidskych objeti  nabozenskeho silenstvi. Ale jnak, omlouva vsechny zverstva to, ze prave byl to katolicismus kde vznikla moderni veda, a prave byla to reformatorska Anglie kde vznikl prumysel.

Proc vyvoj etickych zakonu vedci by mel skoncit Spartou nebo nacismem? Prave eticke zakony by meli studovat vedci jako prvni, a az potom vsechno ostatni.  Mozna nevite co to je humanismus a co je vlastne sama etika? Predmetem Etiky je zivot a preziti. Eticky smyslejici osoba jedna tak aby podporovala preziti a vyvoj maximalne moznych zivych sistem. Aby se snazila neublizit nikomu, ani hmyzu. Vite, clovek rikajici:"Ja muzu zit sam," - je velmi zajimavy. Nemuze zit bez lisejniku a mechu. Oni ty lisejniky vytvori mu pudu aby mohl pestovat zeleninu. Nemuzeme zit bez takove hlouposti, jako jsou stromy, ktere poskytuji drevo. Je to forma zivota a musime byt spojeni s touto formou zivota. A co je nejdulezitejsi - je to ze musime byt propojeni s fyzickym vesmirem, protoze by to bylo zatracene tezke prezit jako lidske telo, kdyby nebylo Zemi po ktere chodime. Taky bez lidske spolecnosti clovek neprezije, historie dosahla takoveho bodu, kdy lidstvo nesmi byt znepratelene. Myslim ze lide by meli navzajem kamaradit. Nemyslim si ze muzeme vynutit vsechny lide se navzajem milovat, ale bylo by dobry znicit nenavist mezi lidmi a sjednotit lidstvo jako jeden celek.

0/0
15.8.2013 11:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.