Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Světlo v tunelu? Smrt doprovází elektrická aktivita mozku, tvrdí vědci

Intenzivní prožitky lidí, kteří se ocitli na pokraji smrti, může způsobovat silná elektrická aktivita probíhající v posledních okamžicích života v mozku. Tvrdí to američtí vědci, kteří objevili výrazné elektromagnetické vlny v mozku umírajících krys. Pokud by podobná aktivita probíhala i v lidském mozku, mohla by podle vědců vysvětlovat "ostré světlo", o němž mluví lidé, kteří přežili klinickou smrt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P73e40t25r 56K88u68n56e60š 4867747740

Jako člověk, co si dokážu představit, že když něco začíná, tak to i končí se snažím pochopit, proč se mnozí zdejší diskutéři tak ukrutně brání představě, že po smrti už dotyčný člověk (a ani jeho já, chceteli duše) nebude. Nemyslím si, že jde o náboženské důvody. Myslím si, že jde o prachobyčejný strach. Strach připustit tu alternativu, že život po životě není. To vede k tvorbě iracionálních představ o jiných dimenzích, duši, vesmírné energii nebo ráji - to vše je v jejich představách od těla člověka oddělitelné a nejspíš nekonečné. Někdo si takovýto názor spojí s nějakým náboženstvím nebo církví, někdo si vytvoří svůj vlastní fantaskní svět. Ale jedno je těmto lidem veskrze společné - nejsou ochotni o svém posmrtném životě pochybovat a připustit, že by to mohlo být všechno mnohem jednodušší - že prostě umřeme a po smrti nic není. A proč? Asi ze strachu.

+1/0
14.8.2013 9:55

P47e78t54r 90D45ö17r67f35l24e30r 6835799367447

Mě připadá, že mají pravdu obě dvě skupiny lidí. Někteří lidé, kteří klinicky zemřeli povídají o tom, že po smrti nic není, ale zároveň, že to "nic" je krásné :)

0/0
14.8.2013 10:34

A85d87a30m 23W51i85s19e 2499737297529

mozek vypusti pred smrti do krve spoustu hormonu...takze telo pekne zfetuje. proto to nic je krasne :-P

0/0
14.8.2013 12:45

P17e20t43r 61D17ö31r20f92l52e69r 6765929667777

Neřek bych, že to má něco společného s hormonama. Zakusit stav neexistence je prostě fajn. Já to vidím spíš tak, že to, co pociťujete se zároveň přenáší do mozku a ne naopak...

0/0
14.8.2013 15:07

J19a75n 31Š20v50a88d60l88e21n13k79a 9364479450

Problém je, že oni neumřeli, jejich mozek byl stále aktivní. Pokud by aktivita ustala, už se nikdy neprobudí, i kdyby se lékařům podařilo nějak zachránit tělo. Takže oni nezakusili stav neexistence, pouze stav nezvyklé mozkové aktivity. Podobný se dá navodit i některými drogami, člověk u toho ani nemusí umírat. Takže se kloním k názoru, že zážitky z klinické smrti nemají vůbec nic společného s posmrtným životem.

+1/0
14.8.2013 18:43

K87a64m96i15l 35K48r37b96á34l73e17k 6984732855823

dokud si vědci neujasní, co je to vědomí (a o jeho kosmické podstatě nevědí zhola nic), budou dále podobně tápat a plést si důsledky s příčinami

+1/0
13.8.2013 21:43

O74t19o94m63a44r 41T20h87o38m32a 2405917286975

a ted´ ještě přidejte podvědomí a nadvědomí a věda má co dělat dlouhé staletí ;-D

0/0
13.8.2013 22:41

A40r81n80o82š73t 15K87y71n71c67l 9272491220503

A co teprv až vemou na vědomí svědomí?

0/0
13.8.2013 23:57

J57a13n 51Š24v73a15d46l92e84n71k12a 9134769760

A vy o "kosmické podstatě vědomí" něco víte, že také víte, že si vědci něco pletou?

+1/0
14.8.2013 18:44

P67e81t93r 55D19ö97r93f91l36e25r 6985809947127

Jestliže člověk sám sebe pokládá jen za soubor všemožných myšlenek, které se mu honí hlavou a se kterými se plně ztotožnil, pak po smrti skutečně nic nebude, protože celá tahle falešná myšlenková identita skutečně přestane existovat...

+2/0
13.8.2013 20:03

P46a37v45e94l 28O69d40r35a80z25i28l 6224619467960

Souborem myšlenek je především svět kolem nás, že.

Ten jaksi vnímáme jen pomocí smyslů a nesmyslů a vědomí.

+1/0
13.8.2013 22:14

J18a79n 70Š37v20a13d88l72e71n39k24a 9564659760

Ano, člověk přestane existovat.

0/0
14.8.2013 18:45
Foto

M35i24r91o19s43l55a56v 36S17t83e17i45n42e11r 6778374953465

Moje babička umírala v kruhu rodiny, ve věku 89 roků. Její srdce už nestačilo udržet krevní oběh, před smrtí však viděla oheň za oknem, to nám ještě stačila sdělit, než zemřela. Stále volala, že hoří.V

0/0
13.8.2013 19:29

V56á94c27l45a38v 52Š83v97i57h63e73l 4641145227749

Jak tady někteří píší o naši duši, tak by mne zajímalo jak v dalším životě může člověk myslet bez mozku a jak tedy soubor myšlenek, kterými jsme může poté tvořit další myšlenky. Je to pro mne celkem těžko pochopitelné jak se z nás stane nějaká neviditelná energie, která bude poté myslet a mít smysly tak jako kdyby měla mozek

+1/0
13.8.2013 18:37

A57d54a10m 35W13i27s89e 2499817727859

kdyz pochopite monoteistickou nejsvetejsi trojici, tak jiste naleznete cestu i k pochopeni toho, jak funguje duse ;-)

+1/−1
13.8.2013 18:41

V29á74c70l87a93v 43Š43v77i98h69e58l 4891855497359

no teď se potvrdilo, že duše neexistuje, takže máme smůlu ;-D Jinak lidský druh je tady nějak milion let, tak proč si myslíte, že právě náboženství staré pár tisíc let je správné ?

0/0
13.8.2013 18:45

A44d97a92m 61W51i79s94e 2709837557779

ja si to rozhodne nemyslim ;-) ... k nabozenstvi mam docela vyhranene nazory.

0/0
13.8.2013 20:46

J12a92n28a 66P54e45t71r52o33v19á 8377686689390

Kde se potvrdilo, že duše neexistuje??

0/0
13.8.2013 21:46

A31r36n22o14š97t 64K24y85n77c82l 9902551290313

Nikde.

Dnes jsem jí na předním kole měnil.

+2/0
13.8.2013 23:55

P15e34t13r 85D42ö26r40f49l59e42r 6255239277427

Máte v tom komentáři chybku, člověk totiž není souborem svých myšlenek. Různé myšlenky přicházejí a odcházeji ale vy tu jste stále, vaše přítomnost bez myšlenek, to je skutečná identita. Lidé v těchto zážitcích spíše mluví o pocitech ne že měli myšlenky

+1/0
13.8.2013 19:57

J25a25n 17Š39v33a32d29l53e81n65k85a 9894629260

Až přestanou přicházet a odcházet myšlenky, bude člověk v hlubokém kómatu.

0/0
14.8.2013 18:47

J25a44n74a 97P25e50t47r97o15v51á 8357526989810

Nejsme souborem myšlenek.

0/0
13.8.2013 21:45

K75a78m88i83l 47K80r69b61á75l61e32k 6964112615513

Descarterovo "Myslím, tedy jsem" je největší omyl Západní filozofie, kterého se drží zuby nehty stále. Nejsme myšlenkami, naopak, naše skutečné Já se objeví až ve chvíli, kdy myšlenky utichnou, v "Nemyslím, jsem". Většina vědců tohoto stavu asi dosáhne až po smrti, asi se bojí té nekonečné prázdnoty bez myšlenek, kdy se rozpadají iluze, ale spousta jiných lidí do toho stavu umí vstoupit i za života. A těm je k smíchu to "epochální" zjištění vědců. Jistě mozek nějak reaguje, když vědomí odchází, když se uvolňuje z těla, ale tohle vědomí přetrvává i když tělo umírá.

+1/0
13.8.2013 21:52

P47a10v52e62l 24O33d24r66a26z96i75l 6944279197640

No, a kam to vědomí jde?

0/0
13.8.2013 22:13

J13a80n 33Š46v76a12d76l11e51n80k56a 9624689230

A k čemu to vědomí je, když nemyslí? A mají toto věčné vědomí také šimpanzi, kteří také myslí, nebo je nemají? A pokud nemají, ve které fázi evoluce začal mít člověk "nesmrtelnou duši"? Měli třeba duši neandertálci?

0/0
14.8.2013 18:52

P75e28t48r 85H55a67r51i82p88r83a57s61a22d 72H85a70j85i51č 8523200574517

Super objev. Světlo v tunelu doprovází aktivita mozku a aktivita mozku doprovází světlo v tunelu. Vše je jasně a srozumitelně vysvětlené. Ateista se uklidnil a teista byl vyhnán od vědeckého bádání do říše mýtů a bludů. ;-(

+3/−1
13.8.2013 18:27

P73e63t83r 48B69r97u10n80t66o70n 4540521492788

Každý se může přesvědčit sám, jestli je možné,aby mysl odešla a život zůstal.Záměrně píšu Život,nikoliv já.

Příroda na volání odpoví každému, kdo bude mít opravdový zájem a nemusí být příznivcem žádného ismu!

0/0
13.8.2013 17:40

M36a19r70t51i23n 30F90r48a88n25t89i13š24e80k 7945140203585

prostě o tom, co je po smrti nevíme nic. Rád bych v této nevědomosti dlouho setrval.

+1/0
13.8.2013 17:39

A65r33n54o83š11t 17K96y52n82c18l 9272861160683

A dozvíme se, co je před splozením?

0/0
13.8.2013 17:59

A32r17n43o76š80t 10K95y37n60c35l 9742671580653

"zplozením" ....Vím jsem nedouk

0/0
13.8.2013 18:00

M83o29j85m62í59r 95R86o26d34e52n 6176635535697

Ano, to potvrzuje tzv. transformační proces smrti, lze jej spatřit i v Auře a to i 3 dny před smrtí mysli. Jde o energeticko - rezonanční přechod informace konečného stavu našeho vědomí, do rezonanční informace jež přenese naší charakteristiku do dalšího časoprostoru, života. Zde dá základ predispozicím nového projevu života, nikoliv osudu. Je to jako olej a voda, voda - bioenergie tělesných aktivit už slábne a odděluje se vyšší rezonanční stav, olej. Tento rezonanční stav či gravitace, je určitý super stav, kde jedna jednotka nese v sobě průběh naší dimenze (vesmíru) a řádce 1.000.000 let.  Z této pozice jde o celistvý a rychlý proces, z naší dimenze už to jsou roky i staletí.

0/−2
13.8.2013 17:25

P46a82v31e11l 18O31d80r16a46z28i33l 6194619387720

Já myslím, že je to 1.000.000.000.000 let.

+1/0
13.8.2013 17:30

A28r19n43o57š40t 68K63y31n63c37l 9202801160813

Na měsíc letí světlo vteřinu.

Kdybych tam doletěl dřív, tak vidím dalekohledem sám sebe jak startuji.;-D

+2/0
13.8.2013 18:02

M90o68j26m56í35r 89R77o14d72e58n 6376845765817

Zde ale nejde o parametry naší dimenze.  Kdyby byl život jen v dimenzi oceánu, tak jiná rychlost by byla zde ve vodě a jiná na souši ... .

0/−1
13.8.2013 18:47

A67d38a49m 43W58i52s15e 2429737157229

je tezke Vam rozumet. :-/ "Jde o energeticko - rezonanční přechod informace konečného stavu našeho vědomí, do rezonanční informace jež přenese naší charakteristiku do dalšího časoprostoru, života"

"bioenergie tělesných aktivit už slábne a odděluje se vyšší rezonanční stav"

"jedna jednotka nese v sobě průběh naší dimenze (vesmíru) a řádce 1.000.000 let"

"parametry naší dimenze"

Nechci Vam kazit krasny prednes....ale prosim Vas, co je tohle za blaboly?

+1/0
13.8.2013 20:53

P11a82v60e66l 73O97d49r74a34z54i58l 6164629357470

No já nevím, kde se ta široce přijímaná teorie o neaktivitě mozku přijímá, ale v zásadě neaktivní mozek = mozková smrt. Pokud je mozek hyperaktivní, tak asi ne dlouho. Žádný složitý výzkum provádět nutno není, protože na mozkovou smrt pacienta se často čeká vzhledem k transplantacím.

0/0
13.8.2013 17:22

J94a24n 45Z83e30n55k90l 5805637350865

Sakra, neberte nám tu naději, že to není absolutní konec. Díky;-(

+1/0
13.8.2013 17:21

P75a32v62e76l 57O94d21r43a34z16i26l 6464979597870

Na tom není nic špatného, na absolutním konci, kromě toho tento výzkum žádnou naději nebere. Že je mozek mrtvého po jisté době zcela určitě bez aktivity, to víme docela jistě.

+2/0
13.8.2013 17:25

V20á52c37l18a31v 85Š18v20i56h89e96l 4891845667199

Dle mého názoru bychom měli být rádi, že vůbec žijeme. Pokud se tak na to podíváme, tak už náš život je souhra velmi šťastných náhod, že zrovna naše embryo bylo oplodněno a ostatních 99,99 % ne, a navíc právě, že my jsme byli ta nejsilnější spermie a předehnali jsme mnoho milionů protikandidátů. Buďme tedy vděční za to, že si můžeme užívat krás života

+3/0
13.8.2013 17:19

P12e95t40r 85V32l26c21e56k 5962635945287

NIKDO,  opakuji  NIKDO  NIKDY  za lidského života neví, co se děje mimo ten hmotný svět, co se děje po smrti.........každý máme právo říci svůj názor a třeba se i dohadovat, ale NIKDO nemůže mluvit o jistotě pravdy svého názoru......

+4/−1
13.8.2013 17:13

M11i40c77h76a46l 33N42a45c48h53t55m13a10n66n 8217152857600

Ano...a proto věda pracuje jen s pravděpodobností. A pravděpodobnost, že "světlo na konci tunelu" je produktem mozkové aktivity je podstatně vyšší, než že existuje posmrtný život.

0/−1
13.8.2013 17:16

P15e35t76r 24V14l29c16e22k 5372705975947

věda dokáže pracovat pouze s fakty.....tam, kde nemá a nemůže mít žádné možnosti působení  (z principu), nemůže nic naměřit a něco zjišťovat.....základní omyl je jistota, že věda může měřit a působit všude.......věda má omezenou působnost a vědec to moc dobře ví.....

+4/−2
13.8.2013 17:21

J39a54c36h67y17m 79K77a22v59a65n 1510319708585

No a jaky by vlastne byl duvod aby neco dal bylo? Zivot pokracuje dal v dalsich generacich, svuj dil si tady kazdy lepe ci hure "odkroutil". Zeme je celkem bezvyznamne smeti, takze neni duvod aby nas cekalo neco vetsiho.

+1/−2
13.8.2013 17:27

P50e37t85r 65V15l15c70e45k 5582685515857

to je váš náhled, vaše zkušenost.....každý musíme mít nějaký a každý názor na svět je nepřenosný, který se dokonce vyvíjí.....já mám jiný....

+1/0
13.8.2013 17:29

J36a58c70h34y95m 71K46a52v23a10n 1760429598415

Ja tedy mohu "byt prijemne prekvapen" a vy se "zklamani nedockate".

+1/0
13.8.2013 17:31

M36a72r10t48i83n 55F52r55a77n77t36i70š65e92k 7345930953665

ehm, taky můžete být překvapen nepříjemně :-)

+1/−1
13.8.2013 17:40

A26d30a53m 29W50i35s69e 2799837287449

treba nemile,  kamile.

+1/−1
13.8.2013 18:12

F50r60a52n15t72i77š97e45k 19L84u94f43t 5797799924976

Zkušenost ukazuje, že 1) když člověk neví, za svůj názor si zvolí často to, co se mu nejvíc líbí. 2) Takto získaný názor je většinou špatně

+2/0
13.8.2013 17:41

A34d15a52m 28W29i14s19e 2269387877179

"věda dokáže pracovat pouze s fakty" ... a s cim jinym by mela pracovat? ...s nejakymi neoveritelnymi fikcemi, jak to delaji vsechny ty ismi?

+2/0
13.8.2013 18:15

A31d74a78m 13W70i34s20e 2379277827649

presne tak, meho neviditelneho ruzoveho jednorozce, se kterym den co den vedu sahodlouhe debaty, mi nikdo nerozmluvi R^

+2/0
13.8.2013 18:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.