Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Veteráni z RAF se zlobí, vláda chce ocenit jen „domácí“ bombardéry

Britští letci z RAF, kteří působili za dob 2. světové války, jsou pro většinu lidí hrdinové. Tamní vláda si však zřejmě myslí, že někteří z nich jsou statečnější než ostatní. Rozhodla se totiž udělit vyznamenání jen těm posádkám bombardérů, které létaly nad bojišti v západní Evropě. Ostatní letci pak vyznamenání zřejmě nedostanou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K43a29r90e88l 87N22e96č20a18s 5983299120430

Takto si můžete upravit jakékoli dějiny.Německo podporovaly v počátku i kšeftaři z USA,Švédové celou válku.Ať se Vám to líbí či ne,bez Stalingradu by  nebyla dnes sranda.

0/0
7.8.2013 17:51

J92i24ř60í 10D30o11u20t31n44á40č 2460267217785

tak k těm českejm letcům a jejich hodnostem .. angličani kašlali na české hodnosti a nelíbilo se to českým důstojníkům on totiž třeba českej kapitán měl britskou hodnost seržant (a seděl třeba u kulometu) a český vojín byl britský poručík (velel letce) a tak český vojín seděl v důstojnické kantýně a český kapitán v kantýně mužstva .. a je pravda, že právě českým důstojníkům co měli britské poddůstojnické hodnosti se to nelíbilo ... briti na to kašlali , hodnost byla za funkci a ne za karierní postup

0/0
7.8.2013 8:28

Z72d54e76n39ě18k 17T60e94s30n89e18r 1986601269803

reálně ještě spíš za znalost angličtiny - zkrátka předpokládali, že důstojník by se měl domluvit, stejně přistupovali i k polským nebo francouzským letcům...

0/0
7.8.2013 16:45

Z84d83e24n71ě32k 67T13e76s94n93e45r 1326901339973

Všichni lidé, kteří se zasloužili o porážku nacismu a fašismu, aniž by při tom napomáhali šíření stejně zhoubné ideologie komunistické zaslouží uznání. Jen je otázka, zda dávat každému opakvoaně nějaké medaile a pod. To pak totiž jejich význam devalvuje. Pokud vím, tak všichni piloti dostali nejméně dvě "pamětní" medaile a další hromadné bych už asi neuděloval vůbec... A pokud se britské ministerstvo borany rozhodlo, že je třeba rozlišit náročnos toperací na jednotlivých bojištích, tak předpokládám,že pro to mají nějaké dobré důvody a bylo by vhodné ej v článku uvést...

+1/0
7.8.2013 7:26
Foto

P56e58t50r 94P85r40o44c54h52á71z35k85a 3622656782404

Pro mne jsou všichni tito lidé hrdiny a to bez ohledu na to zda jim hruď zdobí medajle nebo ne.

+5/−1
7.8.2013 5:57

M92a21r69e28k 58H60l42a95v16n50i86č72k62a 3238223243

Takže bombardování vojenského cíle, Tobruku, hrdinství nebylo, ale pozabíjení 20 000 nevinných civilistů v Drážďanech za jedinou noc je hodno vyznamenání?

+5/−7
7.8.2013 0:55

Z72d39e66n19ě52k 12T74e85s98n52e78r 1266781949763

přestaňe, prosím, opakovat komunistické nesmysly. Samozřejmě že je škoda každého nevinného člověka, ale Drážďany byly v té době legitimním vojenským cílem.

+4/−4
7.8.2013 7:27

J89i41ř37í 66D91o96u21t37n38á98č 2890617887345

a vyžádali si to sověti

0/0
7.8.2013 8:43

L93u67d79ě19k 22F72u47x92a 9486720824687

Přestaňte prosím napadat oponenty podezíráním z komunismu jen proto, že zpochybňují nálet na Dresden! Mimochodem, myslet si, že Kurt Vonnegut je komunista, to mi přijde lehce dementní, bez urážky!

0/0
7.8.2013 12:34

P67e52t72e60r 89S26m89r71e90k 3942710800842

Je to Nemec. Každopádne pán Tesner má absolútnu pravde keď tvrdí, že Drážďany boli legitímnym cieľom ! Či už sa to pacifistom páči, alebo nie...:-)

0/−1
7.8.2013 14:31

Z57d79e41n54ě81k 24T12e83s33n19e27r 1846571989843

myslet si, že Vonnegut neměl velmi blízko k socicalismu 40. a 50. let je ignorování faktů...viz: http://cs.wikipedia.org/wiki/Kurt_Vonnegut

+1/0
7.8.2013 16:54

L64u26d92ě44k 28F28u24x52a 9696840364387

A proto je podle vás v pořádku pejorativní označování všch, co si myslí něco o zbytečnosti bombardování Drážďan za komunisty či komunistickou propagandu??:-) To je nízké, pane!! To vás není hodno!

0/−1
7.8.2013 20:20

M71a72r43e32k 76H83l47a40v87n89i22č16k27a 3118543643

Zabíjení civilistů je vždycky zločin, bez ohledu na to, která strana ho provádí...

+1/−2
7.8.2013 13:07

P67e48t50e71r 41S41m71r16e40k 3542870490382

Nech sú radi, že neskončili ako Hirošima ! To ich len tesne lizlo....

0/0
7.8.2013 14:33

L61u27d12ě21k 38F74u55x61a 9466820624807

Rádi?? Oni jsou v Hirošimě mrtvví více nebo méně?? Nedělejtše hlupáka, že se v Hirošimě jednalo o atomovku ještě neznamená, že bylo více obětí než při standartním bombardování.

0/0
7.8.2013 20:18

P25e47t34e37r 13S32m21r10e23k 3972140270862

Buď tu dajte konkrétne čísla a odkazy, alebo buďte ticho ! Devastačné účinky atomovky sú proste neporovnateľné aj z dlhodobého hľadiska. Inak toho hlupáka si nechajte pre príbuzných Fuxa !

0/0
8.8.2013 13:38

Z87d98e41n12ě59k 69T53e91s52n48e60r 1596881259883

je to špatně, nikoliv ale zločin, je li to odůvodněné potřebami války...

0/0
7.8.2013 16:46

K25a88r22e86l 14N87e77č59a56s 5683159270830

Ano,spojenci se měli držet při zdi,zvláště,když stáli proti tak rytířskému vedení boje a války vůbec,jak to ukázali nacisté.Sonderkomanda,koncentráky,,londýn-to bylo možná humanitární bombardování. Válka bestializuje a etické eposy jsou tak dobré do špatného filmu.

0/0
7.8.2013 21:10

P26e26t61r 13M14a16c21h87á66l61e15k 7805136216706

http://www.youtube.com/watch?v=uwRUlkhxMik&feature=player_detailpage&t=124

0/0
7.8.2013 0:23

K54a80r88e51l 72N32e83č33a81s 5253149980820

Do osvobozené Paříže nesměli  vstoupit černoši a arabští vojáci,až později.Angličané byli vždy nadřazení a arogantní.Největší tíži  druhé světové nesla východní fronta.Samozřejmě všichni zasluhují naši uctu,ale třeba též už pokořit určité mýty.

+2/−5
7.8.2013 0:14

Z20d62e51n13ě11k 47T74e67s31n43e96r 1846201829143

"Největší tíži druhé světové nesla východní fronta" - je přesně ten jeden z mýtů, které je třeba vykořenit. Jakou tíži nesla "východní fronta" když v roce 1939 obsazovala Polsko? Nebo když v roce 1940 - rozhodujícím roce války zásobila surovinami Německo útočící na Británii?

+5/0
7.8.2013 7:31

J11i54ř34í 98D17o74u48t84n23á33č 2370427537935

Komunisti s nacistama spolupracovali, ... do roku 41 žádný komunistický odboj na okupovaných územích neexistoval.. ba naopak , kominterna organizovala třeba v GB stávky když ta jedinná aktivně bojovala s osou :-/

+3/0
7.8.2013 9:11

L76u79d32ě90k 16F87u83x51a 9516380104197

Fronta nesla tíži?? Takže SSSR a Grossdeutschereich? A že USA bojovalo na dvou frontách, to za tíži nepovažujete? Že pro ně skončila válka až 2. 9. 1945?

+1/0
7.8.2013 12:42

J33o79s23e66f 17'74J47o73e49' 76V23o59c74h83y13á87n 8133278862230

R^

+1/0
7.8.2013 0:05

J46o35s77e49f 29'14J87o91e97' 23V70o82c57h77y74á39n 8613438202700

... mělo být jako reakce na názor M. Beneše níže.

0/0
7.8.2013 0:06

M34i77r55o13s39l54a76v 55B23e10n47e62š 1357814313190

Z některých zdejších diskutérů je mi fakt zle. Ono se to za monitorem kecá a machruje jednoduše, ale ti, nad kterými tady ohrnujete nos, měli tolik odvahy, že přešli od žvanění k činům, a to vyloženě hrdinským. Vyznamenání je to minimum, co jim můžeme jako projev díku dát.

+12/−1
6.8.2013 22:56

S42t86a87n67i54s42l84a57v 78R10o88s90e35c35k23ý 9725659531139

Kolik vyznamenání už mají?

0/−9
6.8.2013 21:27

A75n11t98o92n26í74n 42Z24e51l10e69n45ý 2934513911176

Více než vy?

+8/0
6.8.2013 23:12

K51a10r32e81l 65Ž33a22l27o81u75d75e66k 1314734222490

pořád málo. za to, co učinili pro nejen svou vlast by měli dostat metálů, co se jich na uniformu vejde.

+5/0
7.8.2013 0:29

Z61d26e76n16ě66k 85T87e73s38n67e52r 1426361109283

mělo by to smysl? nedevalvovalo by je to pak? Navíc ač uznání zaslouží všichni, enjsou přeci jen mezi nimi rozdíly v tom, co vykonali?

0/0
7.8.2013 7:28

P55a40v82e30l 65K23r53a79m92e44r 9753797979925

nakonec to v TV nedávno dávali. Pokud chtěl mít český pilot úroveň důstojníka i v RAF, musel přejít k anglické letce. Což se tuším díky perfektní znlosti angličtiny podařilo pouze 3 českým letcům. Ostatní češí důstojníci byli v českých letkách mezi angličany považováni pouze za mužstvo. Ostatně i Benešova exilová vláda musela za svůj pobyt v Anglii zaplatit. Proč se o tomto nemluví ? 8-o

+5/−5
6.8.2013 21:09

J65o48s83e77f 94'33J54o88e75' 39V45o42c45h93y91á93n 8543748482490

Tohne moc nesedí. Je sice fakt, že na naše letce byl občas přísnější metr, ale...

Jako příslušníci RAF VR spadali plně pod britské velení a měli britské hodnosti. V létě 1940 při evakuaci z Francie do Anglie to převážně bylo např. tak, že čs. stíhací piloti důstojníci dostali nejnižší RAF důst. hodnost Pilot Officer (P/O), poddůstojníci hodnost Sergeant (Sgt).

Paralelně s tím jim zůstávala i čs. hodnost, často rozdílná oproti britské.

Mimochodem v RAF se přidělovala hodnost nejen dle výkonnosti, ale hlavně dle funkce - např. u stíhačů velitel letky měl F/Lt, perutě S/Ldr.

+4/0
6.8.2013 21:27

P75a48v75e42l 38K28r95a12m33e35r 9733517219925

pokud je mi známo, sdíleli odpočinkové místnosti i jídelny s anglickým mužstvem. Nikoliv s důstojníky...;-)

+2/−4
6.8.2013 21:33

J40o74s85e93f 51'32J32o32e85' 92V54o36c77h20y43á98n 8523818352320

Jak kde, jak kdo... :-)

0/0
6.8.2013 21:53

K53o26n72r45a12d 62S93l35a92d72e15k 3197688939812

To ví snad každý, a platilo se i za českou leteckou divizi v SSSR. Chceš bojovat? Musíš si to zacvakat, to je přirozené.

+2/0
6.8.2013 21:47

M97a63r78t88i54n 96K53y25p52r 2562455734694

A co je na tom špatně, že se za válku platí? Ty stíhačky se samy nevyrobily a benzín do nich se jen tak nezjevil. Každý musel nějaký podíl na porážce Německa zaplatit a kromě mrtvých samozřejmě i v penězích. Pro samotnou Británii to byl strašný ekonomický záhul, vždyť britské hospodářství se vzpamatovalo až koncem padesátých let (paradoxně později než hospodářství německé) a své válečné dluhy Británie doplatila teprve před pár lety.

+5/0
6.8.2013 23:26

J34a23n 91Š74v98á39b 3676177318684

No u nás jsme ocenili tolik partyzánů,že by se do lesa ani nevešlí-;-D;-D

+15/0
6.8.2013 21:00

M31a15r29t69i38n 59P98r80á30š67e50k 8495271530273

jo , babička vyprávěla jak v padesátých letech přijel velitel brigády Jana žišky , rus Murzin, a nepoznal ani jednoho partizána co mu tam předvedli. Ti praví sewděli zatím na mírově, Leopoldově atd poté co jich většina prošla nechvalně známým rodinným podnikem otce a syna Grebeníčků v  Uherském Hradišti.

+12/0
6.8.2013 21:43

J56a42n 98F29r29a30u58e16n58b61e33r47g 6917274933940

Bohužel, máte stoprocentní pravdu.

+2/0
6.8.2013 21:46

V51á39c55l57a30v 32R90o33s54e24n95b45e91r48g 6669717522567

Hlavně je potřeba, aby mezi oceněnými byla nejméně polovina muslimů, jinak je to diskriminace.

+1/−17
6.8.2013 20:59
Foto

V54l22a21s73t31a 49C12o84u69f63a78l 7977759439375

Víš vůbec, co píšeš?

+8/−2
6.8.2013 21:02

V50á56c53l74a23v 70R97o22s75e37n94b74e44r19g 6229687832807

Poté, co jsem při zahájení olympijských her v Londýně viděl černocha ve fraku s cylindrem, mě už nepřekvapí vůbec nic.

+1/−9
6.8.2013 21:09

P29e73t46r 49R39o28m81á35n79e30k 8164627904444

Fákt? Doopravdickýho černocha s cylindrem? Nemáš někde link, těžko můžu uvěřit...

+3/−1
6.8.2013 22:11

T96o68m58á21š 25V25e97r81n40e50r 6229611547226

A co jako?

+1/0
6.8.2013 23:42

L16u19d35ě53k 65F39u90x62a 9186750194137

Hloupost není nic tak hrozného za co by se měl člověk stydět, ostatně nemůžeš za to, ale........Václave, k chlubení to taky není:-P

0/0
7.8.2013 12:39

M45a94r88t71i42n 55N31e41d83o98š22í53n20s72k64ý 1147753644

Nechápu ty mínusy, připadá mi to jako velmi trefná narážka na multikulti fanatismus.

0/0
7.8.2013 9:44

L19u88d16ě29k 80F67u23x95a 9376460784667

To nás překvapuje;-D

0/0
7.8.2013 20:23

P76e94t12r 49T15a93b46o45r60s49k29y 8987892747357

Vyznamename jen ty, kteri letali nad zapadni Evropou. Ostatni vsak vyznamenani nebudou. ... To je docela pekna vetna konstrukce, rekl bych... at zijou prekladace.

0/0
6.8.2013 20:58

P36a40v22e29l 28K97a13f10k54a 8934563871685

Teda to koukám jako puk, že se zrovna něco takovýho může stát a navíc ještě ve "staré dobré" Anglii..

+4/0
6.8.2013 20:53

M90a73r41t34i14n 46P30r54á75š24e69k 8245981800283

Stará dobrá anglie je největší pokrytec a zrádce ww2Rv viz jak se například zachovali k polským letcům.

+1/−5
6.8.2013 21:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.