Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při nehodě staré tatřičky se zranili čtyři lidé, z toho dvě školačky

Každá dopravní nehoda je skličující, ale při této motoristovo srdce smutnilo ještě více. V pátek v podvečer v Suchdole nad Odrou na Novojičínsku havarovala stará prvorepubliková tatřička. Při nehodě se zranili čtyři lidé, z toho dvě dvanáctileté dívky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24i34ř46i76n20a 93M74a53n47d93á89t27o16v12á 9457548770495

Není ;-) Ale znám hodně lidí, pro které je materiálno důležitější, než vlastní děti. Veteráni jsou krásní, to ano. Ale pořád to jsou jen auta :-P A vlastnictví takového auta Vás šťastnějšího neudělá, pokud Vám dítě leží na JIP-ce. I když jste chlap ..... tak nevím. Já jen vím, že mně vlastnictví několika veteránů, v takové situaci, neuspokojovalo. A proto je dnešní svět v "kopru" .... věci znamenají víc, než lidi :-(

0/0
6.8.2013 11:49

J48i11ř42i20n25a 93M40a78n47d39á70t27o15v71á 9307478340425

To měla být reakce na Tomáše Šlapáka. Jo a ještě - úplně blbé a trapné jsou otázky na majitele veterána: "Kolik to auto stojí?" :-/ Jo a taky nemáme rádi, když nám do těch aut, cpete svoje ušmudlané děcka, abyste si je vyfotili :-P

0/0
6.8.2013 13:02

M24i95r48o86s15l17a33v 74B56u61d37a 9452272797832

Tentokrát by mne opravdu zajímalo, koho vlastně předjížděl ?8-o Asi traktor, ne (starý Zetor)?

0/0
5.8.2013 15:32

J60i25ř47í 76N82e54u98m47e48i75s68t81e27r 2562655833901

Předjížděný vozka se asi nechtěl dát a prásknul bičem do volů. Jinak nevím, kam s tou tatrou řidič spěchal.

+1/0
5.8.2013 14:18

M15a95r67t72i42n 24N36e85d58o87š57í23n97s62k78ý 1557793384

S takovým autem dělat takový prasárny??? 8-o Ten člověk by zasloužil přes držku...

+6/0
5.8.2013 13:52

J88o74s48e86f 93V47i36k 6668680583504

Na novojičínsku (a F/M) jsou fakt PILOTI. Není náhoda že každá 3.-4. nehoda zmíněná zde je z těchto okresů. Pan Gabzdyl se "netrhne". Hlavně že to relativně dobře dopadlo a nečteme "2 mrtvé dívky". 80 asi nejeli, to by dopadli hůř.

+1/0
5.8.2013 13:20

T50o64m68á72š 83D64u57š73e66k 1587286682567

Řidič svou Tatru zřejmě testoval před sobotním srazem veteránů na zámku v Kuníně... Zatáčka na fotce č.5, kde se auto nabouralo, následuje po celkem prudkém sjezdu od Kunína. Tam se auto mohlo rozjet určitě na víc než na 60km/h. Řidič to prostě neubrzdil.

0/0
5.8.2013 12:10

Ř45e67h92o95ř 40V91l51a17s78á89k 2534784391976

Na jednu stranu píšete, že byla hrozně populární a jezdí jich stále ještě relativně dost, na druhou stranu o velké sběratelské škodě. To jde tak trochu proti sobě.

A myslím, že renovace není nijak nereálná. To není moderní auto se samonosnou karosérií, křehkých plastů roztodivných tvarů atp.

0/0
5.8.2013 11:58

M23a90r74t52i44n 92N29e83r39m42u15t 9147877308199

co byste říkal, kdyby vaši dceru (nebo dvě) vzal takový pošuk na projížďku

0/0
5.8.2013 11:53

M30a28r12t28i10n 51N95e73r27m50u71t 9597397718359

pro p. Čermáka (a pro programátora jednu do ř....!)

0/0
5.8.2013 11:54

J69a58n 91Z89a14p39l72e39t43a38l 3238399635146

Podle fotek ta Tatřička rozhodně na odpis nevypadá. Odnesla to plechařina. Ještě mnoho najezdí, ale dá to hodně práce. Tyhle staré Tatrovky bylo možno opravovat doslova a do písmene na koleně.

+1/0
5.8.2013 11:05

R75a30d71i32m 15P60o88l11á81š64e80k 9726293259229

Tatra 57 80 kilometrů rozhodně nejezdila. Možná pokud by to bylo někde v Alpách z kopce. Maximální rozumná rychlost , která se dala s Tatrou 57 dosáhnout na rovině, byla tak 50 - 60 kilometrů v hodině. Běžná cestovní tak 40 kilometrů. Holt tam ten instalovaný motor boxer měl, jestli si dobře pamatuji ,  jen16 koní a třístupňový kvalt.

A to ještě jedničku tatrováci vyladili hóódně do pomala, aby bylo možné na tu jedničku vyjet úplně všechno včetně svažitých horských terénů.

Na rovině se rozjíždělo na dvojku a trojka se házela v rychlosti asi 25 - 30 kilometrů.

A muselo se řadit s meziplynem, protože převodovka neměla synchronizaci.

Aspoń tak to bylo v té naší T57, co jsme ji kdysi nějaký rok měli.

0/0
5.8.2013 10:18

J71a67n 58Z35a47p52l10e73t25a89l 3748909155716

Třístupňovou převodovku měla Tatra 11 a Tatra 12, resp. Tatra 13 a měly rychlost 50-60  km/h..

Tatra Tatra 57 dosahovala 80 km/h a měla už čtyřstupňovou převodovku.

Tatra 57 Hadimršťka byla na první pohled od Tatry 11/12 k nerozeznání. Pozdější typy 57A a 57B měly už "moderní" proudnicovou karoserii. Hadimršťka se určitou dobou vyráběla souběžně s T57A.

+3/0
5.8.2013 11:02

R63a94d75i75m 12P93o45l21á69š38e89k 9706883859729

Vím, co jsme měli doma. T 57 B vyrobenou mezi posledními někdy na začátku roku 1948. Kvalt byl třístupňový.

0/0
5.8.2013 13:13

Š74t91ě66p15á80n 18K90r70á39l88í88č84e54k 2809274426951

Kdyz kouknu na wiki, tak T 57 mely vsechny 4 stupnovou.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_57

0/0
5.8.2013 14:04

R92a35d16i62m 85P37o17l54á83š81e96k 9686483749769

Že bych si to špatně pamatoval? To se mně nezdá.

0/0
5.8.2013 16:49

J18a17n 19F18i66a98l43a 7424747165899

Ve Wikipedii je dost chyb.

0/0
5.8.2013 21:45

J30a30n 75Z12a25p76l12e83t18a12l 3588649295176

Jestli jste měli 57b a třístupňovou převodovku, tak určitě nebyla original ale měli jste tam napasovánu převodovku z kdovíčeho, snad T12? Tenkrát se to tak řešilo. Náhradní díly byly nedostatkové zboží a tak se to všelijak lepilo. Svědčí o tom jak píšete ta jednička vyladěna hodně dopomala. Prostě rozsypala se převodovka, tak se tam dala převodovka z nějaké Tatry 12 anebo čeho vlastně?

Byla taková doba, často se měnily motory, které odcházely na Tatře 57a, občas se takový motor vylágroval, nebylo tam dobře vyřešeno mazání, konstrukční vada, odstraněna až s typem 57b.

S motory se čachrovalo ještě koncem 60. let. Běžná byla montáž motoru z T603 do Tatraplanu nebo T87. Takový Tatraplan s motorem od 603 byl raketa, žel brzdy a řízení nestačily. Udělal v pohodě 200 km/h ale zastavovalo se to blbě, taky to udržet na silnici byl kumšt, ale to se tenkrát neřešilo. Hodně se takových Tatraplánů rozsekalo. Do Tatry 57 se dával občas motor z T75 když se sehnal, takže mne nijak neudivuje, pokud jste měli T57b s třístupňovou převodovkou.

Nicméně Tatra 12 jezdila tak 60, měla dvouválcový motor.

Později čtyřválcová T57 a T57a udělala 80 km/h Pak inovace T57b, měla o 100 kubíků vyšší obsah a max rychlost kolem 90 km/h.

Souběžně s T57a byla vyráběna podobně vypadající Tatra 75, obsah kolem 1,5 litru, maximálka kolem 100-105 km/h Motory se často zaměňovaly obzvlášť motor T57a býval vyměněn za motor T57b.

+1/0
5.8.2013 17:06
Foto

J84a18r22o69s26l92a31v 81B78e75ň87o 2806837107300

Kto by mal chut na clanok o Tatre, ktory som urobil v Koprivnici, tak tu:

http://www.ephoto.sk/photopointy/photopointy-cz/moravskoslezsky-kraj/tatra-koprivnice/

0/0
8.8.2013 9:40

P86a44v84e41l 20N35o91v77o80t97n87ý 6655896198566

ani se jim neaktivovaly airbacky :-(

+1/−5
5.8.2013 10:17

P10e31t11r 95K95l82o50s 3202919364241

... haha! max. rychlost 80 km/h. řidič nezvládl předjížděcí manévr! a co hulil ...?

;-D;-D;-D

0/0
5.8.2013 10:07

R42a48d91i11m 93P88o67l97á75š91e32k 9716513359869

Spíš co hulil redaktor. Takhle staré lidové vozítko a rychlost 80 km?

0/0
5.8.2013 10:24

J29a55n 78P16i45v30a59r76n78í90k 1978423883381

No jestli si nešlehnul něco autor článku. Tyhle veteráni maj pochodovku max. okolo 60 km/h. Žádnou akceleraci a malou účinnost brzd. O pasivní bezpečnosti nelze mluvit. Podle toho se s nimi musí jezdit. Co proboha mohl předjíždět ???? Traktora nebo cyklistu?

+1/0
5.8.2013 10:27

R60a30d52i91m 27P33o97l87á23š98e21k 9726663479159

Pasívní bezpečnost tatrovky byla pro její cestovní rychlost dobrá, protože tyhlety auta neměly ještě karosérií z hlubokotažných plechů. Které se sice velice dobře lisují do pěkných tvarů, ale jejich pevnost je minimální a navíc bez povrchové ochrany mnohem rychleji proreznou.  Kára tatry 57  byla z plechů z poctivé oceli několikanásobně pevnějších jsou dnešní karosářské plechy, navíc byla dělána z plechu síly nějak 1.2 nebo dokonce 1.5 mm, zatímco dnešní káry jsou dělány z plechu síly 0.8  nebo ještě tenčího.

Takže kabina tatrovky se chovala až do poměrně silného nárazu jako kompaktní skořepina, která lidi uvnitř ochránila.

0/0
5.8.2013 10:44

J74a44n 81P50i26v75a15r89n41í58k 1448503493581

Radime, pasivní bezpečnost jsou především sicherkurty. Tuhost karoserie je sice taky důležitá, ale ani ve třicítce se při nárazu na pevnou překážku neudržíš a ústa si rozbiješ o první pevnou překážku.

0/0
5.8.2013 14:28

R21a65d38i46m 54P83o73l98á73š62e22k 9866173819229

No, když se s tím ťuklo do nějakého jiného auta, třeba škodovky tisícovky, tak ta škodovka byla pomačkaná a tatrovka prakticky vůbec. Předpokládám, že i při vyšších rychlostech by mezi těmi auty stále byl takový rozdíl.

0/0
5.8.2013 16:55

J68a40n 55P25i94v38a73r32n37í98k 1958113853121

No v tomto případě pomačkání tisícovky bylo spíše deformační zónou. Ale největší tuhost měl duroplastový trabant. Ale pouze ve vyšších teplotách. To byl duroplast jak guma. Viděl jsem zle pocuchanou volhu po srážce s trabantem v parném létě. Volha měla kastli na odpis a na trabantu na první pohled nebylo nic  vidět. A to volhy nebyly dělány ze šizeného plechu jako kdysi embéčka;-D

0/0
5.8.2013 18:39
Foto

K51a67r21e42l 59Č75e53r37m98á67k 3729511627562

Zranění se zhojí, ale ta Tatřička je skoro na smrt. S takovým autem se jezdí jako se zlatem!!

+4/−4
5.8.2013 9:28

J73i67ř14i17n73a 44M26a62n15d75á27t31o22v68á 9367608520415

áááááá, zase jeden, pro koho je pár plechů vzácnějších, než zdraví :-P Lidi jsou na světě k tomu, aby byli milováni a věci, aby byly ke spotřebě. Ne, naopak.

+1/−1
5.8.2013 11:25

T15o86m41á13š 45Š42l78a82p54á94k 4870927678302

lidí je dost, ale takovýhle veterán je poklad !!

0/0
5.8.2013 17:27

T70o69m25á62š 63Ž79i48t80n35ý 6341460971721

no snad se dají dohromady. A auto vypadá že ještě půjde opravit.... Šikovný truhlář do spraví:-)

+2/0
5.8.2013 9:28

R33a25d11i95m 92P79o41l48á26š23e94k 9846593219859

To je výrobně strašně jednoduché auto. Na skoro všechno by mělo stačit úplně běžné nářadí a stroje. Snad jedině ty tatrovácké výkyvné minipolonápravy , pokud by byl podvozek poškozený, tam je na výrobu toho ozubení třeba nějakých speciálních obráběcích strojů.

A pak tam je karosérie částečně ještě na dřevěných rámech , takže bude potřeba starých polozapomenutých technologií kolem dřeva.

+1/0
5.8.2013 10:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.