Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič kamionu obelstil tachograf, díky magnetu mohl jezdit bez pauzy

Kamion, který měl podle tachografu stát, zastavili policisté u Sokolova. Řidič tachograf obelstil pomocí silného magnetu. Muž za volantem tak mohl řídit libovolně dlouho bez povinné přestávky. Za to mu teď hrozí pokuta a zákaz činnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I46v21a80n65a 53M13e79n12z32l75o59v36á 6873283887568

Vazeny pane Kostka, tak jednoduchy to zrovna neni. Kazdy ridic musi mit u sebe kolecka za 28 dni a 29 v tachografu. Jenze kolecka jsou uz jak film pro pametniky. Dnes jsou chipy.

0/−1
4.8.2013 22:14

M75i14r28o54s87l69a83v 82B93u32d36a 9602632627122

Asi ten magnet zapoměl sundat když popojížděl někde u nakládky - vykládky:-)

0/−2
3.8.2013 8:26

M93i51r93o97s30l73a93v 59B54u26d13a 9552822867592

...nebo potřeboval dojet pár kilometrů do cíle a nevyšel by s časem.

+2/−1
3.8.2013 8:35

P95a16v29e68l 77N39o31v79á10k 6631276579381

Jo  - a zamyslete se proč to asi kamioňáci dělají  - ono je to asi strašně baví !!

Jenže dneska je to o tom , že když to dělat nebudou tak jsou bez práce ..........

+5/−1
3.8.2013 3:51

P92e49t27r 10K37n34ě64b37o67r53t 3931950

Hmmm...magnet. Kdysi stačil kousek molitanu.

0/−3
2.8.2013 17:20

A30l87e24x97a15n82d33r 86K87o13s66t81k33a 5419316929876

Jak vypadá? Tak se podívejte na jakéhokoliv kamioňáka, 14 hodin je ješt velmi málo. Běžné bývá 24 a víc hodin v kuse, pak 12h spánek a další 24 hodinovka.

+2/−2
2.8.2013 16:47

M76a50r90t80i54n 41V54y87s78k89o54c28i16l 3112198975800

Mam asi 4 zname, kteri jezdi kamionem, pres branu firmy s magnetem nejezdi ani jeden z nich...predpokladam teda, ze to byla reakce na me, jen se to spatne zaradilo...

0/−1
2.8.2013 16:52

A63l40e25x96a76n76d38r 53K70o20s26t85k77a 5439456879866

Mělo být. Také jich pár znám a naopak, ti jsou nuceni jezdit jak prasata všichni, do posledního. (Kamarád je idič, ale jen 12 tuny, ale těch kamioňáků tam člověk potká..) Snad jediná vyjímka, kdy nemusí jet víc, než je dovoleno je Praha-Brno a zpět. Ale třeba Španělsko, Anglii jezdí bežně 1 chlap. Pokud by jel dle předpisů, tak má cca 700 km na 24 hodin. Netřeba dodávat, že zásobování je systém just in time, takže jede nonstop, naloží nebo vyloží a hned jede nonstop zpátky.

+3/−1
2.8.2013 16:58

M75a71r49t64i75n 98V45y17s60k63o27c84i77l 3152848285910

Jasne, no, nerikam, ze takovi nejsou. Kazdopadne by me zajimalo, jak by takovi vysvetlovali ujetych 600km pri 2h vykonu...ale tak je to kazdeho zdravi...jestli si mysli, ze se na nich takovy zivotni styl nepodepise, at tak ziji...

+1/−2
2.8.2013 17:27

D25a34n26i21e47l 95B30a70r37t55o76l53d 6429124668521

Kdyz maš na tchg magnet a postýlku, tak ti to nepočítá ani km.

0/−1
3.8.2013 21:40

D43a60n54i32e81l 27B33a64r42t58o90l60d 6489844908331

To jsou kecy. Po 6 výkonech udělá 24 pausu a jede dál. Bez pauzy si jet nikdo nedovoli.

A ten magnet bych tipl, že potřeboval někam dojet pár km a kdyby dělal pausu, tak by to nestihl do zákazu. Ony ty prázdninové zákazy jsou na dvě věci. Hlavně ten páteční.

+2/0
3.8.2013 21:36

R70a52d27e34k 49S89v55o11b21o18d98a 5546130141927

Pak to dopadá takhle ;-D : http://youtube.zex.cz/video_velke.php?id=ukaz&co=20081228154716

+2/0
2.8.2013 15:36

K21a83r33e32l 81D13l10o68u59h90ý 2662295862575

;-D;-D;-D;-DEUEUEU;-(;-(;-(;-(

0/0
2.8.2013 18:36

A44l78e14x84a33n36d17r 62K76o95s41t49k45a 5339366249286

Proč tak složitě? Odjezdí se 8 hodin, kolečko se vyhodí. Odjezdí se dalších 8 hodin, kolečko se vyhodí.. (Až támhle k tý banzínce řídil Jarda, tam na něj čekala manželka a vzala ho dom po šichtě.) Pokud jej neuvidí přímo měnit kolečka, tak prakticky neprůkazné.

+4/−7
2.8.2013 14:54

M71a31r74t66i37n 65V81y90s63k20o61c59i15l 3622428215320

Ony uz klasicke papiraky v moc autech nejsou ;-) ted se jezdi vetsinou na digitalni karty. Hodim do tachografu kartu, ona mi zapisuje. At jedu vozidlem A, B, nebo C, porad mam ten vykon na jednom miste zapsany. Nehlede na to, ze byla povinnost vozit tusim poslednich 20 kolec a tam musely kilometry sedet.

+12/0
2.8.2013 15:04

V17l33a74d28i94m51í25r 25M51e83n86d58i 3762849501866

No ono zas až tak jednoducho to nefunguje. Ako píše pán Vyskočil, dnes sa už dosť používajú digitálne tachografy , kde sa všetky údaje spojené s Vašou činnosťou zapisujú na kartu vodiča. Vodič jazdiaci na aute s analogovým tachografom sa musí preukázať kolečkami za posledných 28 dní. alebo oficiálnym tlačivom od zamestnávatela , že nevykonával činnosť spojenú s vedením vozidla. Inak dosť vodičov a ich zamestnávatelov sa dostalo do pruseru a platili vysoké pokuty , keď sa pri falšovaní svojej skutočnej činnosti zamotali do vlastných klamstiev ....

+5/−1
2.8.2013 15:23
Foto

L69e90o61n 58T90o62m87e50v 2735707750120

No to jsi zaspal dobu, kolečka jsou minulost !!!!

0/−2
2.8.2013 23:06

B10e44d83ř19i42c21h 57L17e29b75e55d16a 9334823508164

A pak se někdo diví, že vezmou páčidlo a roztřískají na semaforu auto někomu, jehož způsob jízdy se jim tak docela nelíbí.. O bezpečnosti ani nemluvě..Rv[>-]

+2/−3
2.8.2013 14:02

M14a15r22t33i90n 67V52y13s50k58o43c66i59l 3142518925510

O tom jsem ani neslysel, ani to nevidel, nejaky odkaz by nebyl? Ja co mam zkusenost, tak kdyz stojim jak idiot ve vedlejsi, tak jediny, kdo me pusti je ridic >12t. Ze je jizda s magnetem (teda presneji s tim co je pricinou toho magnetu) nebezpecna ale souhlas.

+5/−1
2.8.2013 14:08

B80e40d41ř51i74c11h 68L65e73b40e63d67a 9784173838574

Jasan, pardon, tady je link: http://zpravy.idnes.cz/ridic-agresivni-utok-kamion-nehoda-policie-f2f-/krimi.aspx?c=A130801_104812_liberec-zpravy_ddt

Projeďte si diskuzi, ta fakt stojí za to. Jak tam spousta lidí hledá pro toho idiota alibi..

+2/0
2.8.2013 14:14

M81a37r50t78i17n 58V95y92s35k74o75c61i53l 3642358345740

Heh, tak to je dobre. Mi uteklo. Tezko soudit, ja kdyz vidim, co se deje na cestach, tak jsem rad, ze me "kulata lopata" nezivi, silene.

Viz treba http://www.youtube.com/watch?v=nUvHtqYWaTY to mi proste hlava nebere. Nerikam, ze za volantem nevypustim z huby sproste slovo, ale takove leceni si mindraku fakt nechapu.

0/0
2.8.2013 14:26

M74a90r41e75k 15H45r48u48b91y 6377102731948

Uzasne, statecna policie chytila jednoho, kdyz takhle funguje pomalu vetsina - predevsim tranzit. A to nemluvim o krabickach vyrazujicich AdBlue, takze ridic ma slevu na mytnem za Euro5, ale zplodiny jak z Euro-1, vyrazovani katalyzatoru kvuli vetsimu vykonu apod.

Mozna by se policie mohla casteji vydat do realneho zivota, na silnice, do ulic - postuchovani na Maji bezpecnost v tehle republice nezlepsi :-/Rv

+6/−4
2.8.2013 13:53

B65e10d60ř38i19c34h 44L44e54b87e14d65a 9754223578134

Pardon, měl to být jasný plus!!!!

0/0
2.8.2013 14:03

A39l49e65x87a76n47d41r 78K21o42s87t57k51a 5179836119366

Na 99% českých špeditérů ba zcela stačilo porovnat fakturované hodiny jízdy s počtem zaměstaných řidičů a mohou rovnou vypisovat pokutu.

+5/−1
2.8.2013 14:56
Foto

J34a24n 46K52u29č30e90r78a 86M70l34. 7643623574422

a když jsou náhodou v ulicích tak tady řvete že jen buzerují.... více co chcete ?

+2/0
2.8.2013 20:24

M19i97l35o49š 32B36é63m 6864889272493

Nejtěžší přestupek. Mnohem horší, než kdyby zavinil nehodu. :-P

+6/−3
2.8.2013 13:30

M60a81r36t59i53n 60V79y51s39k69o38c81i47l 3692788275510

To asi ne, ale magnet tam ma z jedineho duvodu - nechce se mu 4,5h jet, pul hodiny stat a 4,5h jet (2x tydne tam byla moznost jet 10h mam pocit, nejsem kamionak). Dokazete si predstavit, jak takovy ridic vypada, kdyz to tahne kazdy den treba 14h? Kde je jeho pozornost?

+5/0
2.8.2013 13:33

M81i77l30o78š 33B89é32m 6114849572463

Nedokážu. Ale nemám tendence něco někomu zakazovat jenom proto, že si to nedovedu představit. :-)

+1/−2
2.8.2013 13:40

M49a45r95t95i90n 46V93y41s35k35o90c81i35l 3922298595700

Obecne jsem take proti zakazum (napr. jako nekurak neschvaluju prosazovani zakazu koureni v restauracich, tam je to vsak dle meho jina situace - majitel chce, majitel at rozhoduje). Na silnici si vsak myslim nektere zakazy rozhodne patri. Tim spis diky nerovnemu postaveni ridic-spedicni firma, kdy ridic je unaveny, chtel by to uz zapichnout a firma ho pomoci oblibenych frazich o 10 novych ridicich za branou nuti jet dal...v pripade nehody firma nic, 100% viny ridic a to se mi nelibi.

+3/0
2.8.2013 13:52

M38i55l32o80š 54B84é65m 6194929592373

Pokud je někdo tak nezodpovědnej a na základě podobnejch keců změní své rozhodnutí za které (podle mě správně) nese jen on sám odpovědnost, tak takovému žádnej zákaz nepomůže. To by musel mít vedle sebe policajta celej život.

+4/−3
2.8.2013 14:06

M80a51r11t16i20n 43V55y42s77k90o87c16i43l 3522358685550

Troufam si rict, ze mit rodinu, deti, resit jestli donesu vyplatu, nebo budu na pracaku, ze to taky risknu. Nikdy jsem ale v podobne situaci nebyl...

+1/−1
2.8.2013 14:14

M84i11l28o62š 61B75é78m 6144139612823

Tak to tu rodinu radši nemějte. :-/

+3/−1
2.8.2013 14:21

M35a12r45t62i64n 52V39y29s25k56o36c91i24l 3372718635930

Rozkaz pane

+1/0
2.8.2013 14:38

M13a95r21t97i10n 64V90y40s97k61o11c47i97l 3542378185530

No to jsou mi novinky :-) ono by uuuplne stacilo, aby mely firmy povinnost jednou mesicne odevzdavat vykazy. Kamion, ktery jede (udaj tachografu) 2h a ma najeto za tu dobu (udaj tachometru) 200km je trosku podezrely, ne? :-) a stacilo by, aby se udaje jen shromazdovaly, ony uz si firmy daji pozor, kdyz by to bylo najednou dohledatelne.

+4/0
2.8.2013 13:25

P96e24t36r 45H75o24r37á78k 1429623709724

A pak ještě nechápu, jak je možné, že jsem nepotkal žádného řidiče kamionu, co by dodržoval 80 km/hod.

+1/0
2.8.2013 13:22

J56a97r67d72a 81M91a14t61ě27j44k70a 1474115623140

A jezdí se i 90, což je paradoxně v toleraci, jelikož je nějaká odchylka, zákonem uznaná na každej tachograf.

Když to někdo švihá přes kilo, nemá asi omezovač a je to blb.

+2/−1
2.8.2013 13:27

M41a73r86t48i82n 94V98y11s36k87o78c74i27l 3772448385900

84km/h byva tolerance, kdy to jeste na tachografu nejde poznat (bo napriklad v Nemecku dostanete pokutu za prekroceni rychlosti nejen na zaklade radaroveho mereni, ale i dle "cende skrinky" - tachografu.

+1/−1
2.8.2013 13:32

P43e41t39r 87H29o54r92á92k 1199733819584

Předpokládám, že s tím magnetem jezdí kdekdo, a teď chytili jediného, co to nestačil oddělat.

+3/0
2.8.2013 13:20

J23a72r40d43a 50M49a40t59ě67j70k71a 1304205883970

kde kdo ne, ale je jich dost.

Problém je, že každej zaměstnavatel v autodopravě dá řidiči nějakej malej základ a k tomu nějakou kačku za každej ujetej kilometr. Sice se dle zákona nesmí platit dle ujetých kilometrů, ale bohužel na to nikdo nepřijde. Ve výplatnici to je napsáno v prémiích. Je to jen ústní tajná dohoda vždy.

Dokážeš v kamionu ujet za měsíc tak 12000km, ale znám borce, co maj i 15-20tisíc km za měsíc. To při dodržení všech předpisůprostě nejde ujet

+4/0
2.8.2013 13:25

I64v24o 69Z32d36e10b39o17r22s43k59ý 3483801770731

Je to už dlouho známé, jak mezi řidiči, tak u policie. Často se to používá třeba při přejíždění někde u vykládky, kdy řidič hodinu čeká, přejede sto metrů a zase čeká. Podle tachografu by se mu to nemohl započíst do přestávky.

Prostě neobjevná zprávička okresního formátu.

+1/−2
2.8.2013 13:30

M10a45r85t38i94n 53V37y34s85k28o76c67i29l 3232318505890

Pocuknuti v arealu firmy se da tolerovat, to je podle me opet legislativa, nereflektujici realitu. Na verejne komunikaci (kde ho dle videa stopli) je to dle meho neobhajitelne.

+1/0
2.8.2013 13:36

M63i40c33h69a82l 72P51a51v10l38á79t 9943683704659

Legalne je to neobhajitelne, ale muze to byt naprosto legitimni.

0/−1
2.8.2013 14:35

Ř58e31h84o42ř 34V65l60a72s78á94k 2914634161856

Tak teď ho ještě pořádně potrestat, aby toho raději nechali i ti ostatní.

+1/−1
2.8.2013 15:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.