Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič kamionu obelstil tachograf, díky magnetu mohl jezdit bez pauzy

Kamion, který měl podle tachografu stát, zastavili policisté u Sokolova. Řidič tachograf obelstil pomocí silného magnetu. Muž za volantem tak mohl řídit libovolně dlouho bez povinné přestávky. Za to mu teď hrozí pokuta a zákaz činnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I40v64a27n38a 43M53e29n26z17l55o22v86á 6233723907498

Vazeny pane Kostka, tak jednoduchy to zrovna neni. Kazdy ridic musi mit u sebe kolecka za 28 dni a 29 v tachografu. Jenze kolecka jsou uz jak film pro pametniky. Dnes jsou chipy.

0/−1
4.8.2013 22:14

M69i16r67o15s71l39a20v 48B49u74d25a 9192672167502

Asi ten magnet zapoměl sundat když popojížděl někde u nakládky - vykládky:-)

0/−2
3.8.2013 8:26

M24i83r51o55s11l75a64v 89B93u55d75a 9122912617722

...nebo potřeboval dojet pár kilometrů do cíle a nevyšel by s časem.

+2/−1
3.8.2013 8:35

P59a83v32e79l 29N26o76v63á27k 6441606199651

Jo  - a zamyslete se proč to asi kamioňáci dělají  - ono je to asi strašně baví !!

Jenže dneska je to o tom , že když to dělat nebudou tak jsou bez práce ..........

+5/−1
3.8.2013 3:51

P68e88t74r 27K57n17ě96b23o14r91t 3491800

Hmmm...magnet. Kdysi stačil kousek molitanu.

0/−3
2.8.2013 17:20

A44l63e71x46a81n63d46r 54K56o66s62t52k92a 5799466299346

Jak vypadá? Tak se podívejte na jakéhokoliv kamioňáka, 14 hodin je ješt velmi málo. Běžné bývá 24 a víc hodin v kuse, pak 12h spánek a další 24 hodinovka.

+2/−2
2.8.2013 16:47

M21a50r65t98i31n 15V80y58s53k84o63c58i18l 3672438505440

Mam asi 4 zname, kteri jezdi kamionem, pres branu firmy s magnetem nejezdi ani jeden z nich...predpokladam teda, ze to byla reakce na me, jen se to spatne zaradilo...

0/−1
2.8.2013 16:52

A64l53e39x81a62n96d16r 62K98o16s45t80k47a 5219866729116

Mělo být. Také jich pár znám a naopak, ti jsou nuceni jezdit jak prasata všichni, do posledního. (Kamarád je idič, ale jen 12 tuny, ale těch kamioňáků tam člověk potká..) Snad jediná vyjímka, kdy nemusí jet víc, než je dovoleno je Praha-Brno a zpět. Ale třeba Španělsko, Anglii jezdí bežně 1 chlap. Pokud by jel dle předpisů, tak má cca 700 km na 24 hodin. Netřeba dodávat, že zásobování je systém just in time, takže jede nonstop, naloží nebo vyloží a hned jede nonstop zpátky.

+3/−1
2.8.2013 16:58

M35a50r59t39i82n 23V92y96s10k86o45c87i32l 3212178375350

Jasne, no, nerikam, ze takovi nejsou. Kazdopadne by me zajimalo, jak by takovi vysvetlovali ujetych 600km pri 2h vykonu...ale tak je to kazdeho zdravi...jestli si mysli, ze se na nich takovy zivotni styl nepodepise, at tak ziji...

+1/−2
2.8.2013 17:27

D16a47n70i23e43l 13B98a25r68t10o21l41d 6969904568541

Kdyz maš na tchg magnet a postýlku, tak ti to nepočítá ani km.

0/−1
3.8.2013 21:40

D42a92n90i15e81l 40B46a84r62t20o70l74d 6769934388521

To jsou kecy. Po 6 výkonech udělá 24 pausu a jede dál. Bez pauzy si jet nikdo nedovoli.

A ten magnet bych tipl, že potřeboval někam dojet pár km a kdyby dělal pausu, tak by to nestihl do zákazu. Ony ty prázdninové zákazy jsou na dvě věci. Hlavně ten páteční.

+2/0
3.8.2013 21:36

R21a15d49e11k 86S30v32o50b44o70d82a 5126600981197

Pak to dopadá takhle ;-D : http://youtube.zex.cz/video_velke.php?id=ukaz&co=20081228154716

+2/0
2.8.2013 15:36

K39a90r55e38l 30D12l55o94u68h62ý 2172135712385

;-D;-D;-D;-DEUEUEU;-(;-(;-(;-(

0/0
2.8.2013 18:36

A32l30e40x56a98n36d57r 88K69o33s19t51k55a 5449986379846

Proč tak složitě? Odjezdí se 8 hodin, kolečko se vyhodí. Odjezdí se dalších 8 hodin, kolečko se vyhodí.. (Až támhle k tý banzínce řídil Jarda, tam na něj čekala manželka a vzala ho dom po šichtě.) Pokud jej neuvidí přímo měnit kolečka, tak prakticky neprůkazné.

+4/−7
2.8.2013 14:54

M84a53r80t79i28n 47V72y35s95k26o45c85i92l 3832578935280

Ony uz klasicke papiraky v moc autech nejsou ;-) ted se jezdi vetsinou na digitalni karty. Hodim do tachografu kartu, ona mi zapisuje. At jedu vozidlem A, B, nebo C, porad mam ten vykon na jednom miste zapsany. Nehlede na to, ze byla povinnost vozit tusim poslednich 20 kolec a tam musely kilometry sedet.

+12/0
2.8.2013 15:04

V23l40a35d12i34m51í29r 69M66e45n86d74i 3672569661836

No ono zas až tak jednoducho to nefunguje. Ako píše pán Vyskočil, dnes sa už dosť používajú digitálne tachografy , kde sa všetky údaje spojené s Vašou činnosťou zapisujú na kartu vodiča. Vodič jazdiaci na aute s analogovým tachografom sa musí preukázať kolečkami za posledných 28 dní. alebo oficiálnym tlačivom od zamestnávatela , že nevykonával činnosť spojenú s vedením vozidla. Inak dosť vodičov a ich zamestnávatelov sa dostalo do pruseru a platili vysoké pokuty , keď sa pri falšovaní svojej skutočnej činnosti zamotali do vlastných klamstiev ....

+5/−1
2.8.2013 15:23
Foto

L77e63o31n 91T19o83m57e14v 2595817890700

No to jsi zaspal dobu, kolečka jsou minulost !!!!

0/−2
2.8.2013 23:06

B94e84d75ř25i32c41h 14L72e35b59e42d33a 9214233818604

A pak se někdo diví, že vezmou páčidlo a roztřískají na semaforu auto někomu, jehož způsob jízdy se jim tak docela nelíbí.. O bezpečnosti ani nemluvě..Rv[>-]

+2/−3
2.8.2013 14:02

M97a67r49t59i60n 18V39y61s65k83o44c65i36l 3752308435800

O tom jsem ani neslysel, ani to nevidel, nejaky odkaz by nebyl? Ja co mam zkusenost, tak kdyz stojim jak idiot ve vedlejsi, tak jediny, kdo me pusti je ridic >12t. Ze je jizda s magnetem (teda presneji s tim co je pricinou toho magnetu) nebezpecna ale souhlas.

+5/−1
2.8.2013 14:08

B34e83d90ř30i63c42h 63L83e41b33e44d39a 9204783378334

Jasan, pardon, tady je link: http://zpravy.idnes.cz/ridic-agresivni-utok-kamion-nehoda-policie-f2f-/krimi.aspx?c=A130801_104812_liberec-zpravy_ddt

Projeďte si diskuzi, ta fakt stojí za to. Jak tam spousta lidí hledá pro toho idiota alibi..

+2/0
2.8.2013 14:14

M59a45r20t32i38n 61V65y32s19k41o87c75i76l 3952158255600

Heh, tak to je dobre. Mi uteklo. Tezko soudit, ja kdyz vidim, co se deje na cestach, tak jsem rad, ze me "kulata lopata" nezivi, silene.

Viz treba http://www.youtube.com/watch?v=nUvHtqYWaTY to mi proste hlava nebere. Nerikam, ze za volantem nevypustim z huby sproste slovo, ale takove leceni si mindraku fakt nechapu.

0/0
2.8.2013 14:26

M98a36r31e61k 95H65r14u64b28y 6377722101518

Uzasne, statecna policie chytila jednoho, kdyz takhle funguje pomalu vetsina - predevsim tranzit. A to nemluvim o krabickach vyrazujicich AdBlue, takze ridic ma slevu na mytnem za Euro5, ale zplodiny jak z Euro-1, vyrazovani katalyzatoru kvuli vetsimu vykonu apod.

Mozna by se policie mohla casteji vydat do realneho zivota, na silnice, do ulic - postuchovani na Maji bezpecnost v tehle republice nezlepsi :-/Rv

+6/−4
2.8.2013 13:53

B85e56d20ř15i89c65h 96L15e29b67e61d80a 9874743658854

Pardon, měl to být jasný plus!!!!

0/0
2.8.2013 14:03

A86l35e18x82a39n82d56r 74K36o93s40t54k13a 5119876659796

Na 99% českých špeditérů ba zcela stačilo porovnat fakturované hodiny jízdy s počtem zaměstaných řidičů a mohou rovnou vypisovat pokutu.

+5/−1
2.8.2013 14:56
Foto

J33a83n 76K69u86č40e17r20a 41M41l74. 7503723314982

a když jsou náhodou v ulicích tak tady řvete že jen buzerují.... více co chcete ?

+2/0
2.8.2013 20:24

M28i77l91o29š 89B69é67m 6384809832213

Nejtěžší přestupek. Mnohem horší, než kdyby zavinil nehodu. :-P

+6/−3
2.8.2013 13:30

M59a20r93t13i40n 12V80y57s14k96o94c98i56l 3282968515970

To asi ne, ale magnet tam ma z jedineho duvodu - nechce se mu 4,5h jet, pul hodiny stat a 4,5h jet (2x tydne tam byla moznost jet 10h mam pocit, nejsem kamionak). Dokazete si predstavit, jak takovy ridic vypada, kdyz to tahne kazdy den treba 14h? Kde je jeho pozornost?

+5/0
2.8.2013 13:33

M18i16l12o15š 93B22é76m 6204819972943

Nedokážu. Ale nemám tendence něco někomu zakazovat jenom proto, že si to nedovedu představit. :-)

+1/−2
2.8.2013 13:40

M22a93r12t92i58n 36V29y22s17k11o38c92i92l 3682338145290

Obecne jsem take proti zakazum (napr. jako nekurak neschvaluju prosazovani zakazu koureni v restauracich, tam je to vsak dle meho jina situace - majitel chce, majitel at rozhoduje). Na silnici si vsak myslim nektere zakazy rozhodne patri. Tim spis diky nerovnemu postaveni ridic-spedicni firma, kdy ridic je unaveny, chtel by to uz zapichnout a firma ho pomoci oblibenych frazich o 10 novych ridicich za branou nuti jet dal...v pripade nehody firma nic, 100% viny ridic a to se mi nelibi.

+3/0
2.8.2013 13:52

M30i72l31o48š 71B58é32m 6784789272473

Pokud je někdo tak nezodpovědnej a na základě podobnejch keců změní své rozhodnutí za které (podle mě správně) nese jen on sám odpovědnost, tak takovému žádnej zákaz nepomůže. To by musel mít vedle sebe policajta celej život.

+4/−3
2.8.2013 14:06

M43a82r30t42i17n 68V62y11s14k46o71c36i16l 3892498695250

Troufam si rict, ze mit rodinu, deti, resit jestli donesu vyplatu, nebo budu na pracaku, ze to taky risknu. Nikdy jsem ale v podobne situaci nebyl...

+1/−1
2.8.2013 14:14

M23i42l80o89š 91B55é47m 6594599332623

Tak to tu rodinu radši nemějte. :-/

+3/−1
2.8.2013 14:21

M70a32r24t41i88n 84V39y85s68k31o34c39i66l 3292668565930

Rozkaz pane

+1/0
2.8.2013 14:38

M66a41r97t12i43n 19V45y96s36k54o87c45i69l 3812828155900

No to jsou mi novinky :-) ono by uuuplne stacilo, aby mely firmy povinnost jednou mesicne odevzdavat vykazy. Kamion, ktery jede (udaj tachografu) 2h a ma najeto za tu dobu (udaj tachometru) 200km je trosku podezrely, ne? :-) a stacilo by, aby se udaje jen shromazdovaly, ony uz si firmy daji pozor, kdyz by to bylo najednou dohledatelne.

+4/0
2.8.2013 13:25

P78e88t15r 82H50o75r13á80k 1479893829754

A pak ještě nechápu, jak je možné, že jsem nepotkal žádného řidiče kamionu, co by dodržoval 80 km/hod.

+1/0
2.8.2013 13:22

J61a32r44d61a 79M28a61t31ě28j61k85a 1274145433960

A jezdí se i 90, což je paradoxně v toleraci, jelikož je nějaká odchylka, zákonem uznaná na každej tachograf.

Když to někdo švihá přes kilo, nemá asi omezovač a je to blb.

+2/−1
2.8.2013 13:27

M93a25r85t47i28n 48V87y40s61k73o52c90i38l 3262638535360

84km/h byva tolerance, kdy to jeste na tachografu nejde poznat (bo napriklad v Nemecku dostanete pokutu za prekroceni rychlosti nejen na zaklade radaroveho mereni, ale i dle "cende skrinky" - tachografu.

+1/−1
2.8.2013 13:32

P69e45t13r 19H35o64r51á30k 1619853399914

Předpokládám, že s tím magnetem jezdí kdekdo, a teď chytili jediného, co to nestačil oddělat.

+3/0
2.8.2013 13:20

J71a10r48d52a 81M86a94t10ě70j44k87a 1314705703180

kde kdo ne, ale je jich dost.

Problém je, že každej zaměstnavatel v autodopravě dá řidiči nějakej malej základ a k tomu nějakou kačku za každej ujetej kilometr. Sice se dle zákona nesmí platit dle ujetých kilometrů, ale bohužel na to nikdo nepřijde. Ve výplatnici to je napsáno v prémiích. Je to jen ústní tajná dohoda vždy.

Dokážeš v kamionu ujet za měsíc tak 12000km, ale znám borce, co maj i 15-20tisíc km za měsíc. To při dodržení všech předpisůprostě nejde ujet

+4/0
2.8.2013 13:25

I88v89o 44Z67d74e35b26o80r11s33k71ý 3383731640851

Je to už dlouho známé, jak mezi řidiči, tak u policie. Často se to používá třeba při přejíždění někde u vykládky, kdy řidič hodinu čeká, přejede sto metrů a zase čeká. Podle tachografu by se mu to nemohl započíst do přestávky.

Prostě neobjevná zprávička okresního formátu.

+1/−2
2.8.2013 13:30

M41a19r94t67i61n 35V98y19s50k31o62c81i90l 3802248425480

Pocuknuti v arealu firmy se da tolerovat, to je podle me opet legislativa, nereflektujici realitu. Na verejne komunikaci (kde ho dle videa stopli) je to dle meho neobhajitelne.

+1/0
2.8.2013 13:36

M26i75c61h85a93l 21P13a75v89l98á24t 9803523224399

Legalne je to neobhajitelne, ale muze to byt naprosto legitimni.

0/−1
2.8.2013 14:35

Ř24e38h35o92ř 62V19l45a19s79á48k 2234144921436

Tak teď ho ještě pořádně potrestat, aby toho raději nechali i ti ostatní.

+1/−1
2.8.2013 15:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.