Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Spánek, mobil, knihy. Kamery načapaly strojvůdce z Argentiny

Spánek, civění do mobilního telefonu a čtení knih. To všechno stihnou během řízení mnohatunových kolosů strojvůdci na argentinských železnicích. Vyplývá to z videozáznamů zveřejněných tamním ministerstvem dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B92ě36l69a 82H61o11r49á76k48o72v27á 1138952859770

To budou jako trénovat na kolejích bez vlaku jako se to dělalo na vojně?:-/

0/0
7.8.2013 17:08

P38a48v94e44l 13P21e78t30e13l12í73k 6248900524848

No když můžou chrápat v práci poslanci a ty mohou udělat / dělají / miliardové škody. Ve vlaku je však ochrana musí se tam mačkat nějaké to tlačítko každé tři minuty né ?

+1/0
6.8.2013 17:16

B30o78h28u71s32l30a28v 42K54r30á64l62í19k 2181490209236

Schwarzenberg si už ve Španělsku nezajezdí.

+7/−4
2.8.2013 21:53

P25e19t32r 24M35a71r53e13č57e33k 1583131419968

Tak už víme jak to bylo v Španělsku ;-) ..

+2/−3
2.8.2013 17:16

B46o13h33u81m73i28l74a 16M58a66j26e73r26o70v65á 4587651504

Jela jsem po Vídní taxíkem, řidič přitom jedl pizzu a na volantu měl noviny a četl si. Pravda byla trochu špička ale byl to masakr.

+5/0
2.8.2013 10:11

K91a64r74e80l 38P69o20k56o14r45n59ý 8758256832315

Nneí už zase odběr krve před každým nástupem do vlaku trochu moc?

+12/−4
2.8.2013 8:29

D70a60n31i22e71l 45S85c41h50n90i56t17z75e15r 5371384411616

Von nespí, von má jenom delší pauzu na žmurknutím oka.;-D

+5/0
1.8.2013 23:26

T92o54m74á56š 53K48a58p10l44a57n 8643599543303

už se do lepších aut běžně montují systémy, které hlídají, zda-li dotyčný sleduje trasu, jsou s to detekovat i únavu, IMHO mnohem lepší řešení než kamery se záznamem.

Krom toho krevní testy před každou jízdou? Spadlí z višně.

+4/0
1.8.2013 23:03

V66l97a10d85i43m86í14r 28Š79n91e38k 9934968286281

Není nad to si sem tam, pěkně schrupnout......;-D;-D;-DRv

0/0
1.8.2013 20:05

P10e96t69r 53P48r85u52s 7687775159552

Me jizda vlakem taky strasne uspava.

+7/0
1.8.2013 21:40

P64a28v96e37l 40K15r42a90m56e31r 9843697409405

ti se mají. V ČR už pár desítek let jezdí pouze jeden strojvůdce :-)

+3/0
1.8.2013 19:17

P74e58t67r 70J37a72n55o29u15š 7479382452590

Von neusina, von je jen vozralej, pohoda. ;-)

+3/0
1.8.2013 17:37

J57a60r22o58s24l43a73v 18P97í72š25a 2734418660657

Tak mobil, knížka, notebook, film je běžné i v autě...... Nebýt něčeho z toho tak by kolikrát jeden usnul... Je teda pravda, že naši silničáři mají protiopatření a to je stav silnic.... Na tom se fakt usnout nedá :D :D :D

+4/−1
1.8.2013 16:59

P23e85t18r 49R47o68h77á55n21e92k 1293479847366

mobil možná na hovor, ale knížka a notebook bežnej v autě? 8-o

+2/0
1.8.2013 20:58

M54i50c17h34a67l 14M54o96u73c34h56a 9808269413834

U "kamioňáků" bohužel ano... :-/

+5/0
2.8.2013 13:43

J59i71ř64í 57V81o87t48r81u25b59a 4519171224534

Bohužel taky není dne, aby někde neblokoval dálnici, silnici nabouranej kamion.

0/0
6.8.2013 0:42

F80e67r31d79i87n60a86n87d 28S90l59a40v55í81k 1625522732439

tak ať ho Google přijde vypustit na naše silnice, ono testovat to na uzavřené silnici nebo na silnici, na kterou byl naprogramován je něco jiného než reálný provoz.

0/0
1.8.2013 15:34

K30a73r94e61l 45P86o22d70h96o68r28s85k84y 3875943552655

Proc si o tom proste neco nezjistite? Jezdi s tim bezne po svete, po normalnich silnicich, v normalnim provozu kde jezdi auta a chodi lidi. Na kazdy vas argument "proc to nejde" uz je davno reseni. Patrne vubec nemate predstavu jak se takove veci programuji kdyz muzete rict neco jako "žádný programátor si nedovde představit nekonečné množství situací...".

+4/0
1.8.2013 16:15

I21v13a10n 57M19a13r70e20k 6764688622

Nevím ale jak jste se dostal najednou z kolejí na silniční komunikaci ! ? ! ? 8-o

+3/0
1.8.2013 16:15

I96g87o51r 69P77l87a64n48d19e59r 9927354286520

Tie intervaly sa menia podla typu zabezpecenia trate...podla navestidiel,takze nie su pravidelne..,ale aj na nepravidelne si clovek casom zvykne a tlaci tlacidlo podvedome aj ked drieme...takze zivak nie je bohvie aky zazrak...

+5/0
1.8.2013 12:03

P74e26t31r 32Š41i53l69h92a66n 7958172327273

Fírové prý někdy mačkají živák i ve spánku :-)

0/0
1.8.2013 14:46

I73v46a51n 41M25a11r93e37k 6154318972

Kecy,dá se na to bez problémů tak jako na všechno zvyknout. Můj kolega takto zrušil dvě lokomotivy když podřimujíc(systém jedno oko spí a druhé bdí) v polovědomí setrvačností obsluhoval tlačítka bdělosti ale přehlédl návěstidlo zakazující mu vjezd do stanice a na vjezdových výměnách narazil do posunující tam lokomotivy které tímto pádem šly do šrotu.Naštěstí oba dva fírové to odnesli bez větších následků ale viník měl na lokomotivě definitivně doježděné ! R^

+3/0
1.8.2013 16:12

J43i28ř27í 66H10u72r92t 6505647830843

tak na to je snadná pomoc...dejte jim tam ty tlačítka tři čtyři na různá místa a mačkat se bude muset vždy jenom jedno náhodně aktivované...to bych je pak chtěl vidět "mačkat živák i ve spánku" ;-D

+7/0
1.8.2013 16:18

P28e46t12r 52S41p74o56r96e98r 6833303686402

Ještě aby mu zbyl taky nějaký čas na řízení vlaku.

+5/0
1.8.2013 20:35

Š86t41ě29p88á75n 20K57r72á32l92í26č20e55k 2369744496381

Co prosim? Jak to ve spanelsku funguje? U nas ma pomalu i ta nejstarsi lokomotiva v provozu zabezpecovaci system, kde strojvudce musi kazdych 20 vterin zmacknout tlacitko, jinak se vlak zastavi, takze spanek a podobny vylomeniny se delaji fakt obtizne - to mi chcete rict, ze ve spanelsku nemaji na rychlovlacich ani takoveto zakladni zabezpeceni na pozornost strojvudce?

0/−6
1.8.2013 11:40

V17á58c33l33a81v 67P56o96u64s90t84k73a 3550501452

Vy jste ten článek nečetl, že?

+3/0
1.8.2013 11:43

Š28t43ě46p41á42n 16K18r45á94l18í17č88e39k 2299474586461

Tak argentina - na otazce to nic nemeni.

0/−2
1.8.2013 12:10

J50a72n 19K80a39r33l37í18č95e16k 5188631599188

To záleží i na traťovém zabezpečovacím zařízení a jeho komunikaci s vlakovým zabezpečovačem. Na trati, která je tzv. "v plné palbě" (nejmodernější zařízení) se při návěsti volno (tedy možnost jízdy plnou traťovou rychlostí) tlačítko bdělosti mačkat nemuselo, ozvala se siréna až jakmile vlak vjel do úseku, na jehož konci bylo na návěstidle něco jiného, než volno. A pak měl fíra pět vteřin na tlačítko a nebo mohl rovnou začít brzdit, aby ukázal reakci, a dál se mačkalo tlačítko. Ale jsou to informace staré 20 let, možná je už všechno jinak. :-)

+4/0
1.8.2013 12:43

M41a17r52e63k 14Z89e55l16e91n74y 1266276248463

tak jak jsem docetl i v polospanku se da kazdych 20 vterin zmacknout tlacitko... takze to je docela k nicemu

+3/0
1.8.2013 17:46

P72e48t89r 74N61i65e35s96t14r93o55j 7348659120192

Pokud má na nejbližším návěstidle volno, neboli zelenou, "živák" mačkat nemusí. Jen u ostatních návěstí ano. Ikdyž návěstidlo nevidí, vidí co na něm je v kabině. Jen tak mmch. :D

0/0
2.8.2013 12:23

R77a10d48e87k 98N53e38u31m87a40n15n 5812462818625

Tak odpory budou proti, to jo

+3/−1
1.8.2013 11:19

P74a46t57r21i89k 80M69a45r24e69k 8422787518266

odpory :-)

+2/0
1.8.2013 22:57

J65i10ř94í 98S81o36u71č17e49k 5246967839489

Veškerý odpor je marný.

0/0
5.8.2013 20:33

J45a46n 40K76a94r90e31l 57N72o70v90a65k 5606664208676

vzdyt to jezdi po tech kolejich samo.. nechapu proc se porad doprava brani vzniku autonomnich jezditek.. zrovna na kolejich by to nebylo vubec od veci.. clovek by tam byl pouze pro pripad ze se rozsviti cervene svetylko a spusti se poplach ze neco neklape.. to same na silnicich mame rok 2013 a lidi porad civej za volantem a bouraj a umiraj.. vznikaji zacpy atd.. misto toho aby to uz ridily bezpecne pocitace ktere stojej doslova par stovek porad cpou lidem do ruky rizeni.. jo a nedej boze ze vam namontujou nejakej pocitac.. to si poradne priplatite.. protoze kapitalizmus.. doprava je proste 20let za opicema fuj :)

+6/−7
1.8.2013 10:28

J28o63s38e68f 87T18r87ö87g26l 8469862626916

Automaticky se právě jezdí leckde, ale ne všude. A to vytváří tlak na strojvedoucího, nehoda ve Španělsku nebo před pár lety v Ústí nad Labem je přesně ten případ. Fíra jede většinu trasy "na automat" a pak najednou ne, vypadne z rutiny a udělá snadněji chybu. A úplně automaticky to zatím zdaleka všude nejde.

+5/0
1.8.2013 10:37

V19í85t 13K49o66v71á60ř74í33k 5941487741314

No. Nemusím být rutinér, abych věděl, že zatáčka, kde se má jet 80, má pro tuhle rychlost svoje opodstatnění a nebudu to proto hrotit na 160. To není jen o automatu. V případě toho červenýho alertu by prostě jen zpomalil, nebo zastavil, než by se zjistila závažnost chyby. Pařížské metro na některých linkách jezdí bez strojvedoucího taky. A není tam dokonce ani pro případ "co kdyby?" :)

+1/−3
1.8.2013 10:45

J73o77s46e36f 20T45r16ö56g82l 8149382656846

Samozřejmě, fíra by měl znát každý pražec na trati. Nicméně pokud ho veze několikset km automat, tak se mu může snadno stát, že se splete, kde vlastně je a jak má brzdit. V autě už se mi to taky stalo - jedu obvyklou trasu a zapomněl jsem na zatáčku, nicméně jsem to ještě stihl vybrat bez smyku. Potažmo pokud se plně nevěnoval řízení vlaku (k tomu ten automat taky svádí).

+2/0
1.8.2013 12:28

K17a76r51e67l 16H12a15n21o85u18s97e55k 2736627690117

každý pražec na trati, to šlo kdysi na sázavě, ale dnes na TGV a pod. je každý pražec šedý beton, cca 400 km skoro furt stejný...

+5/0
1.8.2013 18:05

J55i13n62d44ř92i69c23h 66R51á67z49l 1361814739785

To je jen metafora, mudrci, to  znamená , že by měl ten fíra znát trať, kapišto, blik, stáváme!!!

0/0
2.8.2013 13:29

J66i62n42d93ř89i26c27h 95R16á24z70l 1711354509125

Tak teď tomu nerozumím, vy jste jel v autě a zapomněl na zatáčku? To jako že jedete s páskou na éčích. Vždyť přeci tu zatáčku vidíte, ne? Nebo jak, nerozumím, prosim vysvětlit.

0/0
2.8.2013 13:28

Z60d81e29n43e37k 20V80r53b42a 8589975923457

Metro je specifická záležitost - tam se jedná o zabezpečený koridor bez možnosti vniku osob, zvířat, popadaných stromů, kamiónů na přejezdech.... A k té zatáčce - kdyby jste si to zkusil, tak zjistíte, že vlak nezastaví na pár desítkách metrů. Rozjetá souprava potřebuje i několik kilometrů a brzdit musíte mnohem mnohem dříve, než se vůbec dostanete inkriminovanému místu na dohled. "Na oči" prostě jet nemůžete - některé tratě ani nemají rychlostníky o tom, že přehlédnout nějaké označení na trati - v mlze, dešti či sněžení při 200 km/h raději nemluvím.  Udělat chybu je mnohem snažší než si myslíte. K automatické jízdě - je mnohem lepší když člověk řídí a stroj jej kontroluje než obráceně. Člověka činnost udržuje dbělého a v pozoru. Obráceně by se člověk unudil k smrti a když by došlo k nějakému problému nebyl by schopen rychle reagovat.

+3/0
1.8.2013 20:10

I52g45o80r 25P80l94a16n13d47e22r 9187724286740

problem je,ze specificky monotonny hluk pomocnych pohonov/ventilatory a pod/ uspia aj cloveka trpiaceho chronickou nespavostou

+2/0
1.8.2013 20:28

P73a17t51r79i95k 24M85a78r35e27k 8732467288156

presne takhle to je :)

navic kolik lidi boura na silnici tim ze jim sviti zatacka 40km/h .. a oni se v 70tce vysekaji .. a navic presne jak pisete, kdyz clovek zjisti v aute problem, tak s tim jeste muze neco delat .. kdezto ten strojvudce vedel (coz sam prohlasoval pri tom vyslechu) ze vi ze to uz nezvladne ..

0/0
1.8.2013 23:01

J83i19ř71í 84K47r18á31t35k17ý 3810142304

Nevím jak moc je to standardní výbava, ale před časem jsem viděl takovou reportáž, tuším že to bylo pendolíno, kde strojvedoucí má tlačítko, které musí v relativně krákém pravidelném intervalu na vyzvání palubního počítače stisknout, když to neudělá, vlak automaticky zastaví. Je to pojistka pro případ kolapsu strojvedoucího a zároveň to udržuje jeho pozornost.

+1/0
1.8.2013 10:50
Foto

M31a78r85t23i40n 88Š97ť71á80s23t83k33a 3858932835561

To je v každé lokomotivě

+4/0
1.8.2013 11:01

M30i94c45h54a76l 41R65i29m17b34a63u56e88r 4369975303547

Neudržuje to jeho pozornost. Rutinér to dělá úplně automaticky. :-)

+6/0
1.8.2013 11:25

V87á42c80l58a14v 48P87o32u87s25t84k46a 3900711622

Ve spánku.

+6/0
1.8.2013 11:29

Š83t44ě40p33á35n 82K34r84á33l19í81č73e69k 2909464276661

To by me taky zajimalo jak to dava ;-D Navic kazde prekroceni rychlosti je hned videt a to by strojvudce hned sjeli.

0/0
1.8.2013 11:42

J93a96n 86K73a39r67l87í24č86e50k 5388521439418

Tlačítko se opravdu po letech praxe mačká tak automaticky, že věřím tomu, že to člověk zvládne i v mikrospánku. Tak jako se najde řidič, který usne za volantem a mezi místem, které si naposledy pamatuje, a místem, kde naboural, jsou tři zatáčky. Nebo v únavě projede město a vůbec o tom neví. A rychloměrný proužek se u nás před léty za mých studií kontroloval každý osmý, takže mezitím bylo 7 možností, jak přehlédnout naprosto cokoliv...

+6/0
1.8.2013 12:57

F91e48r26d64i27n72a24n84d 23S63l16a96v33í28k 1245782492239

Přesně tak, bohužel se mi také v autě stalo, že jsem upadl do takového stavu, že jsem fungoval jako robot. Tzn, že jsem si nepamatoval třeba posledních 10km, což znamenalo dvě obce a klikatou silnici s nejedním výmolem. Prostě když tu cestu jezdíš deně x let tak jí zvládneš i bez toho aby jsi plně vnímal. Ovšem když pak musíš rychle reagovat tak je to průšvih a ztratíš cené sekundy.

+3/0
1.8.2013 14:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.