Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Spánek, mobil, knihy. Kamery načapaly strojvůdce z Argentiny

Spánek, civění do mobilního telefonu a čtení knih. To všechno stihnou během řízení mnohatunových kolosů strojvůdci na argentinských železnicích. Vyplývá to z videozáznamů zveřejněných tamním ministerstvem dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B62ě51l97a 47H56o22r95á56k67o41v69á 1448542329940

To budou jako trénovat na kolejích bez vlaku jako se to dělalo na vojně?:-/

0/0
7.8.2013 17:08

P54a98v34e13l 26P19e71t17e72l84í13k 6348280444448

No když můžou chrápat v práci poslanci a ty mohou udělat / dělají / miliardové škody. Ve vlaku je však ochrana musí se tam mačkat nějaké to tlačítko každé tři minuty né ?

+1/0
6.8.2013 17:16

B39o85h15u96s36l21a92v 89K74r56á38l33í34k 2751730639166

Schwarzenberg si už ve Španělsku nezajezdí.

+7/−4
2.8.2013 21:53

P57e71t52r 96M69a37r58e90č44e34k 1623521879768

Tak už víme jak to bylo v Španělsku ;-) ..

+2/−3
2.8.2013 17:16

B22o33h87u39m58i48l34a 68M43a15j43e37r68o79v47á 4817951214

Jela jsem po Vídní taxíkem, řidič přitom jedl pizzu a na volantu měl noviny a četl si. Pravda byla trochu špička ale byl to masakr.

+5/0
2.8.2013 10:11

K48a28r70e72l 90P55o69k57o55r15n91ý 8858396462865

Nneí už zase odběr krve před každým nástupem do vlaku trochu moc?

+12/−4
2.8.2013 8:29

D79a26n10i46e45l 24S24c80h88n37i47t63z42e68r 5781534611376

Von nespí, von má jenom delší pauzu na žmurknutím oka.;-D

+5/0
1.8.2013 23:26

T51o14m69á16š 49K41a42p69l10a92n 8283759563743

už se do lepších aut běžně montují systémy, které hlídají, zda-li dotyčný sleduje trasu, jsou s to detekovat i únavu, IMHO mnohem lepší řešení než kamery se záznamem.

Krom toho krevní testy před každou jízdou? Spadlí z višně.

+4/0
1.8.2013 23:03

V95l49a88d63i47m44í60r 95Š33n46e81k 9444538916361

Není nad to si sem tam, pěkně schrupnout......;-D;-D;-DRv

0/0
1.8.2013 20:05

P88e76t61r 39P57r87u42s 7277725759682

Me jizda vlakem taky strasne uspava.

+7/0
1.8.2013 21:40

P14a74v24e31l 61K22r80a71m66e91r 9783247159275

ti se mají. V ČR už pár desítek let jezdí pouze jeden strojvůdce :-)

+3/0
1.8.2013 19:17

P76e55t79r 32J33a14n86o49u42š 7219252662450

Von neusina, von je jen vozralej, pohoda. ;-)

+3/0
1.8.2013 17:37

J97a86r63o32s25l86a77v 40P84í80š12a 2844688620817

Tak mobil, knížka, notebook, film je běžné i v autě...... Nebýt něčeho z toho tak by kolikrát jeden usnul... Je teda pravda, že naši silničáři mají protiopatření a to je stav silnic.... Na tom se fakt usnout nedá :D :D :D

+4/−1
1.8.2013 16:59

P35e44t19r 62R55o22h80á42n62e94k 1493719807636

mobil možná na hovor, ale knížka a notebook bežnej v autě? 8-o

+2/0
1.8.2013 20:58

M41i13c15h94a76l 81M84o12u68c63h36a 9368859903734

U "kamioňáků" bohužel ano... :-/

+5/0
2.8.2013 13:43

J76i47ř63í 50V14o24t97r11u62b20a 4329271534114

Bohužel taky není dne, aby někde neblokoval dálnici, silnici nabouranej kamion.

0/0
6.8.2013 0:42

F37e75r25d96i75n53a77n95d 88S91l80a96v32í74k 1555352282369

tak ať ho Google přijde vypustit na naše silnice, ono testovat to na uzavřené silnici nebo na silnici, na kterou byl naprogramován je něco jiného než reálný provoz.

0/0
1.8.2013 15:34

K89a67r84e57l 84P30o75d49h43o11r52s84k53y 3645403112415

Proc si o tom proste neco nezjistite? Jezdi s tim bezne po svete, po normalnich silnicich, v normalnim provozu kde jezdi auta a chodi lidi. Na kazdy vas argument "proc to nejde" uz je davno reseni. Patrne vubec nemate predstavu jak se takove veci programuji kdyz muzete rict neco jako "žádný programátor si nedovde představit nekonečné množství situací...".

+4/0
1.8.2013 16:15

I86v20a39n 20M47a95r80e57k 6714698172

Nevím ale jak jste se dostal najednou z kolejí na silniční komunikaci ! ? ! ? 8-o

+3/0
1.8.2013 16:15

I90g33o55r 36P90l95a37n84d25e79r 9907944306350

Tie intervaly sa menia podla typu zabezpecenia trate...podla navestidiel,takze nie su pravidelne..,ale aj na nepravidelne si clovek casom zvykne a tlaci tlacidlo podvedome aj ked drieme...takze zivak nie je bohvie aky zazrak...

+5/0
1.8.2013 12:03

P19e75t52r 14Š47i25l66h30a42n 7678242887263

Fírové prý někdy mačkají živák i ve spánku :-)

0/0
1.8.2013 14:46

I51v71a14n 98M22a59r68e58k 6204558262

Kecy,dá se na to bez problémů tak jako na všechno zvyknout. Můj kolega takto zrušil dvě lokomotivy když podřimujíc(systém jedno oko spí a druhé bdí) v polovědomí setrvačností obsluhoval tlačítka bdělosti ale přehlédl návěstidlo zakazující mu vjezd do stanice a na vjezdových výměnách narazil do posunující tam lokomotivy které tímto pádem šly do šrotu.Naštěstí oba dva fírové to odnesli bez větších následků ale viník měl na lokomotivě definitivně doježděné ! R^

+3/0
1.8.2013 16:12

J93i56ř37í 54H84u61r94t 6255197830373

tak na to je snadná pomoc...dejte jim tam ty tlačítka tři čtyři na různá místa a mačkat se bude muset vždy jenom jedno náhodně aktivované...to bych je pak chtěl vidět "mačkat živák i ve spánku" ;-D

+7/0
1.8.2013 16:18

P29e37t52r 33S53p50o69r89e86r 6213123796842

Ještě aby mu zbyl taky nějaký čas na řízení vlaku.

+5/0
1.8.2013 20:35

Š23t21ě79p77á44n 60K76r98á29l36í20č89e87k 2219454806711

Co prosim? Jak to ve spanelsku funguje? U nas ma pomalu i ta nejstarsi lokomotiva v provozu zabezpecovaci system, kde strojvudce musi kazdych 20 vterin zmacknout tlacitko, jinak se vlak zastavi, takze spanek a podobny vylomeniny se delaji fakt obtizne - to mi chcete rict, ze ve spanelsku nemaji na rychlovlacich ani takoveto zakladni zabezpeceni na pozornost strojvudce?

0/−6
1.8.2013 11:40

V98á78c41l23a51v 76P56o88u16s28t87k30a 3670141902

Vy jste ten článek nečetl, že?

+3/0
1.8.2013 11:43

Š76t51ě41p73á81n 27K80r58á16l38í98č10e42k 2429644386341

Tak argentina - na otazce to nic nemeni.

0/−2
1.8.2013 12:10

J19a24n 22K32a47r70l70í44č33e88k 5388421879788

To záleží i na traťovém zabezpečovacím zařízení a jeho komunikaci s vlakovým zabezpečovačem. Na trati, která je tzv. "v plné palbě" (nejmodernější zařízení) se při návěsti volno (tedy možnost jízdy plnou traťovou rychlostí) tlačítko bdělosti mačkat nemuselo, ozvala se siréna až jakmile vlak vjel do úseku, na jehož konci bylo na návěstidle něco jiného, než volno. A pak měl fíra pět vteřin na tlačítko a nebo mohl rovnou začít brzdit, aby ukázal reakci, a dál se mačkalo tlačítko. Ale jsou to informace staré 20 let, možná je už všechno jinak. :-)

+4/0
1.8.2013 12:43

M60a31r28e23k 46Z79e70l97e54n27y 1306346848523

tak jak jsem docetl i v polospanku se da kazdych 20 vterin zmacknout tlacitko... takze to je docela k nicemu

+3/0
1.8.2013 17:46

P75e23t55r 50N88i62e20s53t91r68o38j 7798699380582

Pokud má na nejbližším návěstidle volno, neboli zelenou, "živák" mačkat nemusí. Jen u ostatních návěstí ano. Ikdyž návěstidlo nevidí, vidí co na něm je v kabině. Jen tak mmch. :D

0/0
2.8.2013 12:23

R37a52d25e28k 59N47e77u24m29a28n57n 5622202698935

Tak odpory budou proti, to jo

+3/−1
1.8.2013 11:19

P12a23t85r28i68k 19M43a86r52e35k 8672177398596

odpory :-)

+2/0
1.8.2013 22:57

J84i65ř20í 42S49o27u74č14e16k 5356147969989

Veškerý odpor je marný.

0/0
5.8.2013 20:33

J36a32n 41K10a10r83e96l 65N25o93v51a69k 5486934648716

vzdyt to jezdi po tech kolejich samo.. nechapu proc se porad doprava brani vzniku autonomnich jezditek.. zrovna na kolejich by to nebylo vubec od veci.. clovek by tam byl pouze pro pripad ze se rozsviti cervene svetylko a spusti se poplach ze neco neklape.. to same na silnicich mame rok 2013 a lidi porad civej za volantem a bouraj a umiraj.. vznikaji zacpy atd.. misto toho aby to uz ridily bezpecne pocitace ktere stojej doslova par stovek porad cpou lidem do ruky rizeni.. jo a nedej boze ze vam namontujou nejakej pocitac.. to si poradne priplatite.. protoze kapitalizmus.. doprava je proste 20let za opicema fuj :)

+6/−7
1.8.2013 10:28

J92o91s40e48f 63T43r61ö47g30l 8699512296966

Automaticky se právě jezdí leckde, ale ne všude. A to vytváří tlak na strojvedoucího, nehoda ve Španělsku nebo před pár lety v Ústí nad Labem je přesně ten případ. Fíra jede většinu trasy "na automat" a pak najednou ne, vypadne z rutiny a udělá snadněji chybu. A úplně automaticky to zatím zdaleka všude nejde.

+5/0
1.8.2013 10:37

V16í60t 24K70o20v17á63ř21í34k 5661337411924

No. Nemusím být rutinér, abych věděl, že zatáčka, kde se má jet 80, má pro tuhle rychlost svoje opodstatnění a nebudu to proto hrotit na 160. To není jen o automatu. V případě toho červenýho alertu by prostě jen zpomalil, nebo zastavil, než by se zjistila závažnost chyby. Pařížské metro na některých linkách jezdí bez strojvedoucího taky. A není tam dokonce ani pro případ "co kdyby?" :)

+1/−3
1.8.2013 10:45

J69o71s67e71f 11T32r19ö42g23l 8439732576446

Samozřejmě, fíra by měl znát každý pražec na trati. Nicméně pokud ho veze několikset km automat, tak se mu může snadno stát, že se splete, kde vlastně je a jak má brzdit. V autě už se mi to taky stalo - jedu obvyklou trasu a zapomněl jsem na zatáčku, nicméně jsem to ještě stihl vybrat bez smyku. Potažmo pokud se plně nevěnoval řízení vlaku (k tomu ten automat taky svádí).

+2/0
1.8.2013 12:28

K91a70r92e78l 40H41a76n68o18u43s37e98k 2376867100597

každý pražec na trati, to šlo kdysi na sázavě, ale dnes na TGV a pod. je každý pražec šedý beton, cca 400 km skoro furt stejný...

+5/0
1.8.2013 18:05

J67i34n16d16ř70i73c88h 78R57á67z29l 1191644929275

To je jen metafora, mudrci, to  znamená , že by měl ten fíra znát trať, kapišto, blik, stáváme!!!

0/0
2.8.2013 13:29

J50i22n75d24ř92i28c55h 35R90á63z34l 1601384409725

Tak teď tomu nerozumím, vy jste jel v autě a zapomněl na zatáčku? To jako že jedete s páskou na éčích. Vždyť přeci tu zatáčku vidíte, ne? Nebo jak, nerozumím, prosim vysvětlit.

0/0
2.8.2013 13:28

Z72d45e18n81e55k 18V66r51b72a 8279815233307

Metro je specifická záležitost - tam se jedná o zabezpečený koridor bez možnosti vniku osob, zvířat, popadaných stromů, kamiónů na přejezdech.... A k té zatáčce - kdyby jste si to zkusil, tak zjistíte, že vlak nezastaví na pár desítkách metrů. Rozjetá souprava potřebuje i několik kilometrů a brzdit musíte mnohem mnohem dříve, než se vůbec dostanete inkriminovanému místu na dohled. "Na oči" prostě jet nemůžete - některé tratě ani nemají rychlostníky o tom, že přehlédnout nějaké označení na trati - v mlze, dešti či sněžení při 200 km/h raději nemluvím.  Udělat chybu je mnohem snažší než si myslíte. K automatické jízdě - je mnohem lepší když člověk řídí a stroj jej kontroluje než obráceně. Člověka činnost udržuje dbělého a v pozoru. Obráceně by se člověk unudil k smrti a když by došlo k nějakému problému nebyl by schopen rychle reagovat.

+3/0
1.8.2013 20:10

I72g22o67r 14P25l26a86n85d61e71r 9177414216980

problem je,ze specificky monotonny hluk pomocnych pohonov/ventilatory a pod/ uspia aj cloveka trpiaceho chronickou nespavostou

+2/0
1.8.2013 20:28

P24a51t46r22i60k 48M84a93r82e10k 8812467188826

presne takhle to je :)

navic kolik lidi boura na silnici tim ze jim sviti zatacka 40km/h .. a oni se v 70tce vysekaji .. a navic presne jak pisete, kdyz clovek zjisti v aute problem, tak s tim jeste muze neco delat .. kdezto ten strojvudce vedel (coz sam prohlasoval pri tom vyslechu) ze vi ze to uz nezvladne ..

0/0
1.8.2013 23:01

J70i12ř95í 21K14r34á62t78k95ý 3300452224

Nevím jak moc je to standardní výbava, ale před časem jsem viděl takovou reportáž, tuším že to bylo pendolíno, kde strojvedoucí má tlačítko, které musí v relativně krákém pravidelném intervalu na vyzvání palubního počítače stisknout, když to neudělá, vlak automaticky zastaví. Je to pojistka pro případ kolapsu strojvedoucího a zároveň to udržuje jeho pozornost.

+1/0
1.8.2013 10:50
Foto

M52a86r21t73i11n 50Š43ť18á51s98t36k15a 3308732455771

To je v každé lokomotivě

+4/0
1.8.2013 11:01

M39i66c31h77a17l 13R25i59m74b95a36u86e46r 4459545263757

Neudržuje to jeho pozornost. Rutinér to dělá úplně automaticky. :-)

+6/0
1.8.2013 11:25

V47á95c97l82a19v 98P41o12u98s41t70k74a 3900891402

Ve spánku.

+6/0
1.8.2013 11:29

Š87t83ě49p39á97n 66K14r48á70l61í97č15e24k 2569714156541

To by me taky zajimalo jak to dava ;-D Navic kazde prekroceni rychlosti je hned videt a to by strojvudce hned sjeli.

0/0
1.8.2013 11:42

J20a38n 81K77a47r94l30í66č89e75k 5178711549838

Tlačítko se opravdu po letech praxe mačká tak automaticky, že věřím tomu, že to člověk zvládne i v mikrospánku. Tak jako se najde řidič, který usne za volantem a mezi místem, které si naposledy pamatuje, a místem, kde naboural, jsou tři zatáčky. Nebo v únavě projede město a vůbec o tom neví. A rychloměrný proužek se u nás před léty za mých studií kontroloval každý osmý, takže mezitím bylo 7 možností, jak přehlédnout naprosto cokoliv...

+6/0
1.8.2013 12:57

F83e15r95d97i62n94a25n27d 18S42l56a36v31í20k 1935272552379

Přesně tak, bohužel se mi také v autě stalo, že jsem upadl do takového stavu, že jsem fungoval jako robot. Tzn, že jsem si nepamatoval třeba posledních 10km, což znamenalo dvě obce a klikatou silnici s nejedním výmolem. Prostě když tu cestu jezdíš deně x let tak jí zvládneš i bez toho aby jsi plně vnímal. Ovšem když pak musíš rychle reagovat tak je to průšvih a ztratíš cené sekundy.

+3/0
1.8.2013 14:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.