Diskuze

Nejsem blázen, abych nebrzdil, hájí se na záznamu španělský strojvůdce

Novináři ze španělského listu El País zaznamenali líčení u soudu s řidičem vlaku, při jehož nehodě před týdnem u města Santiago de Compostela ve Španělsku zemřelo 79 lidí. Přečtete si přepis části rozhovoru se soudcem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Šetření probíhá a z výsledků jiné pochybení nenašli. Z toho co bylo zjištěno, chyba padá na hlavu toho strojvůdce. Vy asi budete dělat do vláčků, že víte, že on za to nemůže. Každý nese zodpovědnost za svojí práci a říct šefovi, že jsem něco udělala špatně proto, že někdo mě podřízený něco zvoral, tak mě pošle do háje. Takže on se měl soustředit na řízení, a to nemůže popřít.

0 0
možnosti
PS

Vy jste nikdy jistě neudělala žádnou chybu, nenarazila jste do sloupu na ulici, nezakopla, neprojela autem kolem semaforu a nedovedla říci, co na něm bylo.

Člověk není stroj a na železnici nikdy nezávisela jízda vlaku na jediném člověku, to až v posledních letech. A pokud není bezpečnost dostatečně zajištěna jinak, je to jen ruská ruleta. Především by se mělo vyšetřit, kdo schválil takovou past a urychleně homologovat ETCS na jednotkách S-730 a protáhnout traťovou část ETCS minimálně k tomu oblouku.

0 0
možnosti
DS

Jak psal nekdo nize, na takove nehode se podili vice faktoru a ne jen jeden. Volali,nevolali,atd..to se zjisti,ale co me zarazi,ze na podle me nejkritictejsim useku trati pomalu, nemaji zabezpecovaci zarizeni,ktere by ten vlak zabrzdilo, obzvlaste pred nejprudsi zatackou nebo obloukem na trati..?Zeby ekonomicka krize..tam bych hledal taky viniky...

0 0
možnosti
PM

Já tedy nevím, příliš se o to nezajímám, ale někde údajně mají nějaké čipové karty s naprogramovanou trasou vlaku včetně traťových rychlostí. Údajně se to používá v Číně a jistě i v jiných zemích. Takže ta odpovědnost u takovýchto vlaků nemusí být jen na strojvedoucím.

0 0
možnosti
RK

Tady se najednou vyrojilo odborníků na železniční dopravu, rychlovlaky a koridory... Většina zdejších ví o vlacích maximálně to, že v těch českých je kentus a vedro, ale tady analyzují důvody nehody. Vtipné.... ;-D

1 0
možnosti
Foto

Je velmi důležité, jestli volal centrále on, anebo volala centrála jemu. V centrále museli vědět, že vjíždí do automaticky nezabezpečeného úseku tratě a ktomě toho to bylo těsně pžed koncem jízdy. Ten telefonát zcela jistě nespěchal a mohl počkat do konečné.

0 0
možnosti
MS

Všichni házejí vinu na strojvedoucího. To je samozřejmě nejjednoduší a z hlediska masmédií nejvděčnější. Ale peavda bývá mnohem komplikovanější. Proč například zatím nenapadlo nikoho podívat se na věc z druhé strany - nemohou za nehodu sami cestující?

0 1
možnosti
VM

prosím vysvětlit

ať se na to dívám z kteréhokoli úhlu, ještě se mi nedařilo najít pohled, ve kterém vina padá na cestující

0 0
možnosti
MK

Já nevím no. Faktem je, že strojvůdce způsobil smrt 79 lidí. Mohou v tom hrát roli faktory, jako nedokonalá ochrana, hovor s centrálou apod. Rozhodně si nemyslím, že měl strojvůdce zkrat. Jak je uváděno v jiných článcích, byl to sebevědomý hazardér. Navíc jeho výpovědi se liší. Po nehodě uváděl, že je to jeho vina. Poté to shazoval na hovor s centrálou, na to pro změnu, že si spletl úseky. Chvilku tam bylo i to, že brzdil a nešlo to. Tak buď naše media klamou nebo strojvůdce ví až moc dobře, že to padá celé na něj a snaží se z toho vyváznou co nejlépe. Na psychickou poruchu bych v tomto případě vůbec nesázela, protože jistě strojvůdci rychlovlaků prochází průběžně testama způsobilosti. Vůbec mu nezávidím, ale měl by nést plnou zodpovědnost. I piloti během letu musí komunikovat s centrálou a nesmí se stát, že kvůli tomu ztratí přehled ;-O

1 8
možnosti
JZ

1. "sebevědomého hazardéra" z něj nejspíš udělali senzacechtiví novináři,

2. bezprostředně po nehodě byl v šoku, takže jeho výpověď je nevěrohodná,

3. hovor s dispečinkem mohl být právě příčinou toho, že jeho pozornost byla zaměřena nikoliv k trati, ale na odpovědi dispečerovi, a mohl si ty úseky klidně splést,

4. psychickou poruchu bych v tom taky neviděl,

5. srovnání s piloty letadel kulhá, protože při letu sledují přístroje v kabině (případně letí na autopilota) a ne desítky návěstidel u tratě, viditelných jen několik málo vteřin, jako to mají strojvůdci. Navíc sice piloti také komunikují s věží, ale neznám případ, že by pilot komunikoval s věží např. během dosedání na ranvej při přistávacím manévru. To musí být vykomunikováno předem, aby se pilot mohl soustředit právě na přistání. Strojvedoucí tohoto vlaku měl smůlu, že musel komunikovat s centrálou právě během svého "přistávání", kdy se měl soustředit na zcela jiné věci (brždění, sledování vjezdového návěstidla atd.). A to vždy zavání katastrofou - v letadle i na železnici.

15 0
možnosti
RK

nedá mě to, abych nereagoval.. ono, jestli sledujete "Vteřiny před katastrofou".. tak vždycky za velký průser může nešťastná souhra náhod, prostě víc věcí naráz. Tzn. jestli mu opravdu volalo vedení... no nevezměte to, chvilka nesoustředění. To vedení taky nemuselo vědět, ve kterém úseku trati se vlak zrovna nachází. Další věc, ten vlak by nejspíš sám od sebe nezpomalil. Takže určitě tam nebude jenom jedna věc, prostě tak jako u všech katastrof.. Proto doporučuju neházet vinu jenom na strojvůdce, to by bylo trochu povrchní a příliš jednoduché.. znám to z práce, máte v hlavě tisíc věcí, co by ste chtěli udělat. Ale prostě to nejde a na něco vždycky zapomenete...

18 1
možnosti
KV

to je jasny, ale me by zajimalo, jak muze v miste, kde ma jet 80, jet 180 - to prece neni nepozornost ? A jestli je pravda, ze se tim bavival casteji, je to proste otazka casu, nez se neco takoveho stane, nebo aspon se hodne zvysuje pravdepodobnost....

Ten telefonat a vsechno ostatni, ze byl zrovna v te prudke zatacce, atp. OK, to je souhra nahod, to beru..

2 3
možnosti
AZ

Každý někdy udělal chybu při práci.

5 2
možnosti
MV

divim se ze takto rychle vlaky nemaji system automatickeho brzdeni do piodobne nebezpecnych zatacek. Zrejme to zacnou montovat az umre dalsich par lidi

3 3
možnosti
ML

Kolikrát už tady zaznělo, že daný úsek už nebyl součástí VRT. Aby takové zařízení mohlo fungovat, tak musí mít jak vlakovou, tak i traťovou část - bez té traťové části by to fungovat nemohlo.

Vaše reakce je podobná jisté velmi podobné úsměvné úvaze - jestliže černé skříňky v letadlech jsou z nezničitelného materiálu, kolik letadel musí ještě spadnout, než začnou dělat celá letadla ze stejného materiálu?

4 0
možnosti