Diskuze

Strojvedoucí telefonoval, vlak jel 153 km/h, vyplývá z černých skříňek

Španělský rychlovlak jel ve chvíli nehody rychlostí 153 kilometrů v hodině. Strojvedoucí také telefonoval s jedním z pracovníků dopravní společnosti, která vlak provozovala. Vyplývá to z analýzy černých skříněk, o kterých informovala španělská média s odkazem na zdroj blízký vyšetřování.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P27e30t68r 70B80e39n68a

1. 8. 2013 17:12

Je to vsude stejny... Majitele a ti co to muzou ovlivnit, se snazi jenom setrit a nakrast si penize do sveho a tam kde je to potreba penize nejsou. Malo penez = nekvalitne odvedena prace (pravdepodobne vetsina zabezpecovacich zarizeni co na trati maji vubec nefunguje) a nekvalitni material (ten vlak by rozhodne mel byt schopny na tuhle situaci reagovat automaticky). Tohle neni jenom chyba strojvudce ale nejspis celeho managementu te zeleznice Rv hlavne ze usetrili a muzou si rozdat odmeny

0 0
možnosti

;-O JAJ, tohle neštěstí asi pořád nepochopím... takový stroj za miliardy by podle mě měl mít několik úrovní zabezpečení... takže určitě nějaká drážní zabazpečovačka a k tomu bych přidal minimálně gps + nějaký vlastní poziční systém, který by naprosto jasně uměl vyhodnotit kolik se na daném místě může jet... zrovna tak brždění!! co kdyby strojvedoucí umřel/omdlel...?? to jako vlek pojede furt dál?? takový stroj by měl umět sám bezpečně zastavit i kdyby tam žádný člověk nebyl!!

.

cokoli jiného jsou jen hloupé řeči a totální ignoranství!! v 21. století, kdy máme auta, která se dokáží sami udržet v pruhu a ujet desítky kilometrů v městském provozu - a lidi nejsou schopni zabezpečit jeden pitomý vlak, který navíc může jet jen rovně!! NAPROSTO ZBYTEČNÁ TRAGÉDIE (nicméně věřím, že všechno má svůj smysl a každý má dané jak dlouho tady má být, takže vlastně o nic nejde...)

1 0
možnosti
Foto

No, v jednom ma strojvedouci obdiv - priznal se, ze to podelal on. Nedovedu si predstavit, jak bych se s necim takovym srovnavala ja byt v jeho kuzi.

1 0
možnosti

"černé skříňky",prokázané telefonování a ty bys zatloukala:-P?

0 0
možnosti

Ony tam nejezdí rychlovlaky AVE a trať využívají jen "rychlíky" a místní doprava, proto se tam jezdí "jen" 220 i když těch 80km je stavěných i na 350, tak se rozhodli, že když je to "jen" 220, tak ušetří na zabezpečení

0 0
možnosti
Foto

Nemůže být jednou z příčin obdobných neštěstí přílišná důvěra v automatické systémy zabezpečení?

2 0
možnosti

Železnice jsou zkrátka sto let za opicema! A to jak u nás tak i minimálně v celé Evropě!!!

2 6
možnosti

Takže opičí dráha náš vzor? ;-D

0 0
možnosti

Snad to odsouzením strojvedoucího neskončí(myslím si, že ten už je potrestán dost). Za nedostačující zabezpečení na takovém úseku trati by někdo měl sedět. Že člověk udělá náhlou chybu, je přirozené, ale ta trať je očividně hazard. Doufám, že zabezpečení nefungovalo tak, že strojvůdci volali na telefon z Renfe říct mu, že jede moc rychle, ať se podívá do mapy, že se blíží k zatáčce.

12 2
možnosti

7 minut se ho ptali, jestli hodla pribrzdit nebo maji sami zmacknout cudlik...

0 1
možnosti

Chápu to dobře, že sedí sám v lokomotivě, která nijak neopakuje návěstí z trati a už vůbec nijak sama nereaguje na jeho případnou chybu? Na kolejích, kde je to vše podobné a stejné, stereotypní jako na dálnici. V rychlosti kolem 200 km/h a do toho mu ještě volají a předávají / chtějí po něm informace?

Pokud ano, tak bych neviděl chybu jen u toho pána a podobný průšvih byl jen otázkou času. V této rychlosti, navíc při rozptylování něčím jiným, přehlédnout návěstí se snížením rychlosti, které má čitelné jen pár vteřin, není asi zase až tak velký problém.

Nechápu, že tam nemá nějaký opakovač, který by mu návěst a další informace zobrazoval stále v lokomotivě, aby se nestal průšvih, když to přehlédne v reálu. Aby to zařízení v případě neadekvátní reakce provedlo nějaký varovný signál, případně následně začalo samo brzdit taky není nic technicky neproveditelného a přijde mi to jako logické a samozřejmé.

Ale asi ne těm, co to můžou ovlivnit. Připomíná mi to tu trať, myslím v Ostravě, kde se před pár lety stala velká havárie tramvají. Taky se tam nainstalovalo nějaké zapezpečení až poté, co došlo k tomu, k čemu jednou dojít muselo. Člověk udělal malou chybu a byl z toho velký průšvih.

17 1
možnosti

člověk udělá malou chybu a je z toho velký průšvih. to je všude. kde děláte?

0 4
možnosti

D84u88š44a51n 43S44o74c78h83a

30. 7. 2013 23:12

153km/h neni 200,ale i tak je to vice jak 80. Me by zajimalo,kolik by ta rychlost mohla byt,aby to ten vlak zvladl..mozna 100?

1 0
možnosti

Třeba to zkoušel a tu rychlost postupně zvedal. 153 už bylo moc :-)

0 6
možnosti

Není mi moc jasné, jaká služební pravidla platí ve Španělsku, ale nemůže za to spíše onen dispečer, který volal strojvůdci ve vlaku? U nás je v každém autobusu napsané "Nemluvte za jízdy na řidiče" (Nechte ho, ať se vyspí). :-(

3 0
možnosti